Drrrr"""*"""™ «ssïsgfu. -
,T£ 826 - 9
Stoombootdienst op de Wester-Schelde
Jund^Mï«m lïï d'.%ï£;I,'kV4w"r' d™N1"""
Allerlei.
Zeeuw scii-Y laamsclie Tramweg-Maatschappij.
AUw> w Soul*, l«
Goed by
JVL 1
D EJ
H5 INT
Axel (Drie Schouwen)Walsoorden.
Terneuzen— Breskens.
TERNEUZEN
AxelSas van GentBreskens.
Spoorweg Ter Nenzen—Gent
Autobosdfenst AxelHalst.
v" Ge"'? Vb W 11011 tijd' "^U8^'l2l6 Belg tijd.
Van af 3 October 1937 tot nadere aankondiging.
NenzenBorsselen— Vllsslngen.
TLISSIN GEN—ROOSENDAAL.
BorsselenNenzen
NenzenHoedekenskerke.
HoedekenskerkeNenzen.
WaizoordenHans weert—Kruiningen
Krniningen—HansweertWaizoorden.
V UsslngenBresfe ens.
Breskens— V llssf ngen.
De N«-df>rl»ndsch« klen-en op
de tentoonstelling te Manchester
Men schrijft ods
Bet was in het,begin der 15»
eeuw, dat eenige Viaamsche we
vers zich vestigden in her golvende
land in het Noord Wrrgtpo van
Engeland, en een plaatsje 8'ichtten,
dat naderhand werd het hart van
Lancashire, Mar Chester, met than,
een bevolking van ongeveer
naillioen, in een gebied waai,
b'nnen een straal van 50 mijl, c-!
15 naillioen menschen wonen E
bet is eeD aardige samenloop vat
omstandigheden, dat in hetzellci.
jaar, waarÏD het dom* de Vlaamse**1*
wevers gestichte Manchester zij*
honderdjarig bestaan als »eerpo-
ratieve stad* viert, het weer de
lage landen aan de Noordzee zyn
die daar, en met succes, hun kleu
ren toonen.
In de groote hal, waBr de ten
toonstelling de.- Grocers' en Allied
T>adesc de handelaren in le
vensmiddelen en aanverwante ar
tikelen gehouden wordt, is een
door Ir. Denijs voor Ntêrlands
Zuivel ontworpen stand verrezen,
«trak eD eenvoudig van lyn als
het Nederlandsshe karakter, frisch,
evenwichtig en imponeereDd door
*iin practischen opzet, die de
N-derlandsche Zuivelbereiding en
tiaodel op waardige wijze ver
tegenwoordigt TeksteD, op rustige
wjjze aangebracht en versieringen
waar neodig in rood en
blauw op een witten achtergrond,
afgezet met een wand bekleeding!
groen als het N«derlandsche weide
laDd, lichten den Engelsehen be
zoeker, den bandelaar en ook de
Engel8che huisvrouw in over de
kwaliteiten der wereldberoemde
origineel© Goudsche- en Edam
merkaas, in het bijzonder omtrent
de volvette en 40 -f- soorten.
Zij vestigen de aandacht op het
aroma der Nederlandsehe boter eD
haar andere op den voorgrond
tredende eigenschappen. Een en
ander wordt duidelijk gedemon
streerd door een flinke collectie
prachtige kazen van allerlei soort,
vorm, vetgehalte en leeftijden,
liggend op de helderwitte origi-
neele kaasrekken, zooals tneo ze
in onze Hollandsche kaaspak huizen
>n ontelbare rijen aantreftvaatjes
boter toonen verlokkend hun in
houd.
EeDige diensters in Nederlandsch
Nationaal costuum bieden den
bezoekers blokjes kaas en be
schuitjes met boter tot nadere
kennismaking met onze Neder
landsehe Zuivel aau,
Temidden der stands van Ier
land, vaD Denemarken, van Est
i»Dd 6D Letland, van Australië en
Nieuw ZeelaDd maakt de vrieD
nelijkc stand van Nederland eet
voortreff^iyken iDdruk.
Zuo worden op aantrekkelijke
en duidelijke wijze eenige te wei
nig bekende waarheden onder d»
aandacht van het Britsche publiek
gebracht.
Iemand van het platteland kwan
eens in Amsterdam en verloo
daar zijn zakdoek. Onmiddellijk
ging hjj naar het politiebureau
om zijn verlies aan te geven.
We znlleD alles doen om den
Zakdoek weer terug te vinden, hoor,
oeloofde de commissaris.
Den volgenden ochtend wan
delde de man al vroeg door Am
sterdam en zag de maunen van
de stadsreiniging de straten aan
vegen. Tevredeü zei hij tot zich-
'■elf»Dte politie hier is toch w ér-
keJijk bij de pinkeo Ze laat nu
overal op straat naar mijn zakdoek.
40eken«,
Nog nooit oorlog gevoerd.
De Eskimo's zyn een zeer bjj-
•ondpr volk.
Interessant is het te weien, dat
tj een van de weinige rassen in
o wereld z(jD, die in hun ge
hele geschiedenis nooit oorlog
gevoerd hebben.
r Driesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Greenendjjk
Kloosterz.
W alsoorden
615 714 9 59 2 26 J 5 i
6 7 3 0 3 12 9 3 0( n 54
6 35 7 5s i0 .0 12 4ö 3 20 6 11
6 16 8 i 7 10 31 U 57 3 0 6 22
6 54 8 15 10 39 1 0 3 37 6 0
7 01 8 22 10 46 1 12 3 12 6 3
7 06 26 1 i 50 1 16 3 16 6 1
7 10 8 30 10 51 1 25 3 50 6 45
Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
Driesch.
7 20 9 44 12 10 2 44 5 37 6 47
7 24 9 48 1? 11 2 »8 5 41 6 F1
7 2 9 -2 12 1» 2 52 '45 6 5
7 35 9 59 12 25 2 59 5 51 7 02
7 *3 10 07 12 33 3 07 5 9 7 0
7 54 li 18 12 44 3 18 6 09 7 21
8 12 10 36 1(2 3*J6 6 27 7; 9
8 16 10 10 1 06 3 40 6 SI 7 43
v Driesch. 5 40
v Axel
v Zaatnsl.
a Neuzen
v Neuzen
v Hoek
v PM inp.
V Fyram.
v B.erviief 7 09
v Ho -idpl. 7 19
a Breskens 7 35
5 14
5 59
6 18
6 19
6 30
6 81
6 5«
7 34
38
7 56
8 15
8 49
8 f 9
9 07
9 8
9 38
9 48
10 04
9 59
10 03
10 20
10 >9
11 19
11 29
11 37
11 68
12 06
12 18
12 34
12 26 3— 5 51
12 29 3 03 5.4
2 46 3 0 6 11
1 05 3 39 6 20
1 52 4 37
2 02 4 47
2 10 4 55
2 31 5 'S
2 41 t 24
2 51 o 36
3 07 5 52
7 98
7 42
12
8 23
831
8 52
9 02
9 12
9 27
vBreskens 5 43
v Ho f(pl 5 59
v Rii-rvliet 6 09
Pyiam 6 2o
v Phi ipp. 6 40
v Hnek 6 48
a Neuzen 6 59
v Neuzen 7 35
v Zaatnsl. 7 54
Axel 812
a Driesch 8 16
8 12
8 28
83i
49
9 09
9 17
9 27
9 59
10 18
10 36
10 40
10 42 1 i6 4
10 58 1 81 416
11 03 1 41 4 26
U 19 1 52 4 37
11 39 2 12 4 67
11 47 2 20 5 05
11 67 2 0 6 15
12 25 59 5 50 7
1244 3 18 609 7
1 02 3 36 6 27 7
1 06 3 40 6 81 7
7 37
752
8 02
813
6 33
8 41
8 52
02 8 51
21 9 13
3 1 9 30
43 9 34
Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerreu
v St. Nie. n. Mech.
*Mech"len
v Meehelen
a Brussel
5 24 io 06
5 33 1014
5 41 10 21
5 53 10 83
713 11 40
7 22 12 05 3
7 59 12 20 3 32
8 14 1208 309
9 08 1 03 4 07
9 15 1 16 4 15
9 31 1 81 4 31
4 1 a5 5»b
4 21a 6 06b
428a6 14b
4 42a 6 24b
5 58a 43b
6 07 7 Sa
6 42 8 23
6 0"'a 7 55b
7 02a 8 «7b
7 15 9 05b
731 9 2ib
a Alleen op werkdagen, b Alleen on Zon
en
Brussel
Mechelei
Meehelen
St. Nie. v. Meeh.
Antw. n. St. Nie.
St. Nic. v. Antw.
St. Nie r Tem.
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Ter Neuzen
Feestdagen.
6 CO
ie 00
1 20
6 '6
10 "5
1 35
619
1025
1 57
7 18
11 '26
9 52
6 48
11 49
2 42
7 18
12 04
3-
7 25
12 09
3 68
7 20
12 03
3-
7 27
12 11
3 08
7 36
12 19
3 16
7 46
12 28
3 24
7 63
12 87
3 31
6
6 15
6 31
7 33
7 27
7 45
7 53
7 44
7 51
7 59
8 U8
8 15
Wals. 7 20 9 44 12 10 2 44
v Zaatnsl. 7 57 10 21 12 47 3 21
v Axel - 8 12 10 36 1 02 3 36
T 1 riesxh.5 44 8 17 10 *1
r We»td 6 02 8 33 1057
v Sasv G. 6 18 8 48 ll 17
v Philipp. 6 0 9 09 11 39
vPvram 6 58 9 29 (159
v Ijzend. 7 2t 9 89 12 07
a Scho- nd,7 39 9 53 12 19
v f-ehoond 755 1014 1255
a Breskens S 05 10 33 1 05
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
a Selzaete
v Selzaete
a Gent Dp.
a Geut St. P.
v
a Brussel
a Alleen op
5 50
5 59
6 03
6 97
6 20
7 06
7 50a 11 25
7 59 1134
8 03a 11 38
8 07a 11 42
8 20a11 65
9 05a 12 40
v Brussel
7 231103
410
449
4 '3
457
507
552
12 56a 610
134a -
8 05 11 4} 150a 6 55
8 44 11 52 1 62 9 21
9 f 5 12 51 3 10 47
Zon- en Feestdagen.
a Geut St. P.
v Gent St. P.
Gaat Dp.
a Selzaete
v Selzaete
Sas vauGeat
Philipptp»
Sluiskilbrug
Sluiskil
«Ter Neuzen
107 341
1 23 3 57
1 60 4 5
2 12 457
2 32 5 17
3 38 28
3 52 S43
45 5 5
4 f.5 6 05
6 47
7 24
7 39
7 8
8 13
83
8 52
v Breskens
a Schonnd.
v >Schoend.
v Ijzend.
v Pyr*m.
v Philippine 6 41
v ~-as v. G. 7 03
vWes d, 7 17
Dri-sch. 7 34
a Axel 7 38
b Alleen op werkdagen.
a7 24
a8 21
aS 31
a8 43
a9 19
a9 21
«8 51
08 a8 59
12a 9 03
16 a 9 07
24 a 9 15
25
4l
22
SO
11 -
S 50
6 15
11 34
4 54
7 46
1' 55
5 00
8 44
12 14
6 14
8^6
12 63
6 54
9 35
1
b6 20
9 40a
12 30 85 50
9 10a
12 3'
b6 r 8
9 18a
12 42 b6 02
9 23a
12 46 b6 06
9 26a
12 64 b6i4
9 34a
8 10
8 20
8 22
8 37
8 49
9 30
9 40
9 54
1108
11 9
9 0 1' 40
9 28 11 67
9 4 12 10
9 59 12 26
10 03 12 29
12— 34S
12 20 4 03
12 34 4 10
1 42 4 25
1 52 4 37
2 18 4 58
2 31 5 20
2 44 5 34
3— 5 51
3 03 5 54
7 37
813
834
854
908
925
928
v Axel 7 u 20
v Zu ddorpe 7 15 11 30
v Koewacht 7 30 11 46
v st Jansteen 7 45 12 05
a Hulst 8 12 16
v HuLt
^35 y St. Jan* teen
4 50 v Koew 't'ht
5 20 v Zuiddorpe
5 80 v A xel
3 30
8 40
9 10
9 J0
9 45
LlzendykeVeldzicht Grens,
v Pyramide
v IJzeudijke
a Velddicht
v Gent (bus)
«68
11 69
2 32
7 09
12 50
32
7 14
12 57
3 7
716
*115
5 60
v Veldzicht
a IJz nuijke
a Pyramide
7 16
7 23
8 47
12 59
106
1 50
3 31
3 J7
4 35
v Neuzen
v Sluiskil
a Selzaete
v Selzaete
v Sluis,il
Neuzen
8
815
84O
9 40
10-
1015
10 30
10 45
11 10
11 20
I 40
II 55
AntobusdieoHt Ternenzen - Selzaete.
Werkdagen
12— 3 5 530
3 30
2 30
2 45
8 16
3 40
3 50
6 30
6 40
7
7 20
780
12 15
12 40
1 16
1 35
150
3 50
4
4 20
4 35
5 45
o 10
6 15
6 5'»
7 1'5
7 85
7 50
8 10
9 45
10 05
10 20
10 30
10 46
11 10
1120
11 40
1165
Zondagen
2 15
2 40
4 40
5 05
5 20
5 30
5 45
0
6 25
7 30
7 55
8 10
9 40
6 50 10 05
7 05 10 26
Au een op werkdagen
Autobundiensten St. Jansteen—Hnlst— Waizoorden v v.
a a
vSt. Janst. 626 8 01*201230 305 445 «nt 7At. t*t a 8
v H11 is! 63 8 lr. 025 (23b 3 0-60 6 1 7fin yWalz. 71o905 910 111(1125 3.56 636 650 840
aWalz 710 856 11- li 850 645 iau ?*5 l*5 1020 115<' 205 730 920
I Ob tiiHi, 3 8 StJanstr- 950 102 1.65 210 440 735
a 1Z^ei£m?P^ dïïn
nrVa s tl)(1, aank Axel 7 «n fluln 7 30 Hol tiiri
Op M.aunag va- Walnourdeu via Vogelwaarde naar Hulst:
en teragDr^D d IO*sVi 6(?' 12 l% aanfc' Hulst 12 40-
terug re»p. .110, 3 36, 4 60, aank. Walsoorden 4 06.
Werkdagen.
Zendagen
Vertrek boot van Neuzen vna. 7 20
Borsselen 7' 40
Aankomst te Viissingen vm. 8 40
vertrek trein van Viissingen a 9,08 9 20
10,80
10,50
11,60
1,41
v Viissingen a6 39
Middelburg a5 47
Goes ab 09
Krumingen ag 21
Bergen op Zoem a£ 49
a Roosendaal a7u2
v Roosendaal a7 08
a Rotterdam beurs ab ui
Rotte dam D P. a- 07
Den Haag H.S. 8 '0
Haarlem 9 6
Amsterdam C.S. 9 32
v Roosendaal 7 .17
a Breda 7 27
's Hertogenbesch 8 5
Utrecht C.S, 9 i0
Nijmegen 9
Arnoem 9 27
9,08
8,44
5,60 9,
9,20
7,- 10,20
Vertrek beet van Neuzen 6,40 9 40 12 10
Aankomst te Hoedekenskerke 7*25 10^25 12*55
Vertrek trein naar Roosendaal 7,69 U,_ 2.09
Viissingen 8,— 11)47
Viissingen
Aankomst trein te Vlisstugeu
Vertrek boot van Viissingen
Borsselen
Aankomst te Neuzen
2.—
2,20
3,20
4,25
fl
urn 12,16 18,39
12.50
1,10
2,10
3,60
4
4,20
5,20
2,60
3,35
4,64
4,15
aS 2i
7 32
b9 10
10 33
a6 38
7 41
b9 20
J0 4i
a6 57
751
b9 50
11 -
a7 13
8 11
blO 08
11 13
a7 50
8 34
blO 47
11 37
a« 07
8 ,7
bil 04
11 61
a8 18
t* 64
11 11
12 10
a9 26
9 56
12 26
1 26
a 30
9 ,2
12 21
1 30
9 64
1017
12 54
1 54
10 28
128
2 28
10 44
1 06
1 44
2 44
8 68
11 14
12
918
11 45
12 20
9 9
12 51
102
10 53
153
1 53
1105
2 05
11 32
a2 31
all 30
all 41
al2 12
al2 3<)
1 09
1 27
al 39
a2 55 a4 26
a2 59 4 02
3 44
3 58
414
134
2 02
2 59
3 63
141
1 49
2 09
2 22
2 46
4 59
3 10
4 29
511
5 30
5
6 66
6 3
4 26
4 3c
4 54
611
5 45
6 02
6 19
7 26
7 10
7 54
8 28
8 44
6 15
6 36
7 19
8 0o
v Arnhem 7
v Nijmegen 725
Utrecht C.S. 7 32
's Hertogenboseh 8 ,9
Breda 9u5
a Roosendaal 9 25
Amsterdam C.S. 6 63
Haarlem 7
Den Haag H.S. 7 51
a Rotterdam D.P. 8 20
Rotterdam Beurs 8 26
a Roosendaal 9 21
v Roosendaal a 9 33
Bergen op Zoom a .9 47
Kruintngen alO 13
Goes aio 26
Middelburg all 46
a Viissingen alO 54
8 27
9 30
11 30
8 48
9 56
11 66
8 35
1011
12 11
9 32
1100
1
1018
1141
146
10 38
12 01
2 06
a8
915
1146
ab 16
931
12 01
ab 51
10 06
12 36
9 24
10 41
100
9 29
10 34
103
10 36
11 34
2 06
10 48
12 (,6
2 16
al2 21
2 31
a.2 62
3 04
al 05
3 32
1142
al 28
3 42
al 80
8 50
a4 09
8 08
4 56
8 33
1 32
2 01
1 57
2 65
159
3 11
2 44
a4
3 25
a4 47
3 45
an 09
1 45
2 46
2 01
3 01
2 36
3 86
3 04
4 01
a2 03
4 05
3 66
ab 10
401
ab 16
415
a5 31
4 49
a5 55
6 02
a6 09
6 21
ad 39
5 28
a6 87
6 52
o
o
M
6 35
6 49
7 66
7 39
801
84.
9 04
6 39
o 9
7 40
8 53
8 2 1
8 48
7 04
713
7 32
7 45
8 09
8 22
8 34
9 64
9 27
56
10 29
11 45
8 32
8 63
9 41
10 27
10 46
1115
8 01
8 10
8 32
8 48
9 22
9 38
9 47
IO5.1
10 41
11 21
1158
0 H
950
10 10
10 55
cll 48
ell 39
oil 59
Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes met tram.
Aankomst trein, van Roosendaal 7,56 10,24 11,36 3 20 6 07
tt vliS8inffen 7,67 9,48 12)10 207 b'ia
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1 05 3 50 6'45
Aaukomst te Neuzen 9,16 11,50 1,50 4>5 7)30
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.'
Vertrek boot van Waizoorden 7,20 9,1011 26
Aankomst te Hansweert 7,50 9 4011*56
^'ertrek van Hansweert 7,66 9)4512*0,
Aankomst te Kruiningen 8,05 9,5d 12*15
V ertrek trein naar Roosendaal 8)ll 10,08 12)30
Vliasingen 8,16 10.1312)62
5,40
6,26
7,32
7,07 10,06
7,50
3,36
0.-
vm
nm.
10.30 nm. 7.46
10,50 8.—
11 59 9,-
1.41
8,01
8,05
8,5
9,20
1,26 3,56 5 40 6,50 8 35
1,55 4,25 6 10 7,cö 9 06
2 - 4,26 7,26 9 05*
2,10 4,35 7,86 916*
2,22 5,11 7,4«
3,04 4,4» 7,47 9 54
a4 3]
4 56
4 59
6 44
6 24
6 44
4 35
4 46
4 54
5 26
5 04
6 31
6 53
714
7 47
8 05
8 36
8 42
a6 82
a6 57
711
8
8 46
9 06
6 45
7 01
7 36
8 00
8 03
9 63*
9 12
9 26
9 54
10 06
10 23
10 30
8 37
8 56
8 55
9 46
10 26
10 44
8 31
8 37
9 23
9 54
9 32
10 47
10 51
11 17
11 89
11 49
0 C|0
016
628
vm. 9 - nm. 6.10
9.20 6.80
10.20 7.30
6.40 nm. 5 40
7.26 6,25
7,5» 7,32
9.02 7,07
8,59
7,57
9,85
10,20
8,01
8.30
8,36
9,20
7,20
7.50
7,55
8,06
8,11
8.43
1,25 6,50 8,36
1.56 7,20 9,06
7,25 9,Of*
2,10 7,*6 915*
2, 2 7,45
3,04 7,47 9,54
6,40
7,10
8,41
8,09
8.50
9,-
9,05
9,35
3.02
2 20
3,05
3,16
3,20
3.50
7.46
7,43
7.50
8.—
8.-
8.30
Deze bus rijdt al een, als er passagiers van de boot zijn
Aankomst trein van Roosendaal 7,3810 11 11,313,02447568 746
e Viissingen 6,20 8,09 10 06 12,28 2,20 0 5*09 7 A3
Vertrek van Kruiningen 6,25 8,']5 10 16 12,*3«3 05 4 50 6 - 7 60
vêrtr!fl Hau8Jeorl 6,35 8,25 10 25 12.40 3.16 6,- g'lO 8*_
Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,3./10,35 12,45 8 20 5 05 615 s'-
Aankomst te Walsoorden 7,10 9.- Il)ü5 l)l6 3,u0 5 36 6,45 8,30
Aank. tr. Viissingen 714 844 1054 1j42 1215 12 .9 130 150 ,28 62- 74' «40
Vertr. boot VUssingen 615 7469- 1OI6 f j8ü l2lo 2- S i 0 U5 7- 2
Aank. boot Breskens 640 810 925 1040 1165 110 2,25 840 466 610 725 9^
Vertr, boot Breskejs «56 815 98010461200 H6 2ho»4rk
Aankomst Viissingen 790 840 956 11101226 140 265 410 526 64 7fis n
9431142121512"9528543
746 li, 151246815 64-725
810 1C40110 340 610 750
8161046116845 616 8-
8401110 140 HO 640 825
910 Hl 426 704