Drrrr"""*"""™ «ssïsgfu. - ,T£ 826 - 9 Stoombootdienst op de Wester-Schelde Jund^Mï«m lïï d'.%ï£;I,'kV4w"r' d™N1""" Allerlei. Zeeuw scii-Y laamsclie Tramweg-Maatschappij. AUw> w Soul*, l« Goed by JVL 1 D EJ H5 INT Axel (Drie Schouwen)Walsoorden. Terneuzen— Breskens. TERNEUZEN AxelSas van GentBreskens. Spoorweg Ter Nenzen—Gent Autobosdfenst AxelHalst. v" Ge"'? Vb W 11011 tijd' "^U8^'l2l6 Belg tijd. Van af 3 October 1937 tot nadere aankondiging. NenzenBorsselen— Vllsslngen. TLISSIN GEN—ROOSENDAAL. BorsselenNenzen NenzenHoedekenskerke. HoedekenskerkeNenzen. WaizoordenHans weert—Kruiningen Krniningen—HansweertWaizoorden. V UsslngenBresfe ens. Breskens— V llssf ngen. De N«-df>rl»ndsch« klen-en op de tentoonstelling te Manchester Men schrijft ods Bet was in het,begin der 15» eeuw, dat eenige Viaamsche we vers zich vestigden in her golvende land in het Noord Wrrgtpo van Engeland, en een plaatsje 8'ichtten, dat naderhand werd het hart van Lancashire, Mar Chester, met than, een bevolking van ongeveer naillioen, in een gebied waai, b'nnen een straal van 50 mijl, c-! 15 naillioen menschen wonen E bet is eeD aardige samenloop vat omstandigheden, dat in hetzellci. jaar, waarÏD het dom* de Vlaamse**1* wevers gestichte Manchester zij* honderdjarig bestaan als »eerpo- ratieve stad* viert, het weer de lage landen aan de Noordzee zyn die daar, en met succes, hun kleu ren toonen. In de groote hal, waBr de ten toonstelling de.- Grocers' en Allied T>adesc de handelaren in le vensmiddelen en aanverwante ar tikelen gehouden wordt, is een door Ir. Denijs voor Ntêrlands Zuivel ontworpen stand verrezen, «trak eD eenvoudig van lyn als het Nederlandsshe karakter, frisch, evenwichtig en imponeereDd door *iin practischen opzet, die de N-derlandsche Zuivelbereiding en tiaodel op waardige wijze ver tegenwoordigt TeksteD, op rustige wjjze aangebracht en versieringen waar neodig in rood en blauw op een witten achtergrond, afgezet met een wand bekleeding! groen als het N«derlandsche weide laDd, lichten den Engelsehen be zoeker, den bandelaar en ook de Engel8che huisvrouw in over de kwaliteiten der wereldberoemde origineel© Goudsche- en Edam merkaas, in het bijzonder omtrent de volvette en 40 -f- soorten. Zij vestigen de aandacht op het aroma der Nederlandsehe boter eD haar andere op den voorgrond tredende eigenschappen. Een en ander wordt duidelijk gedemon streerd door een flinke collectie prachtige kazen van allerlei soort, vorm, vetgehalte en leeftijden, liggend op de helderwitte origi- neele kaasrekken, zooals tneo ze in onze Hollandsche kaaspak huizen >n ontelbare rijen aantreftvaatjes boter toonen verlokkend hun in houd. EeDige diensters in Nederlandsch Nationaal costuum bieden den bezoekers blokjes kaas en be schuitjes met boter tot nadere kennismaking met onze Neder landsehe Zuivel aau, Temidden der stands van Ier land, vaD Denemarken, van Est i»Dd 6D Letland, van Australië en Nieuw ZeelaDd maakt de vrieD nelijkc stand van Nederland eet voortreff^iyken iDdruk. Zuo worden op aantrekkelijke en duidelijke wijze eenige te wei nig bekende waarheden onder d» aandacht van het Britsche publiek gebracht. Iemand van het platteland kwan eens in Amsterdam en verloo daar zijn zakdoek. Onmiddellijk ging hjj naar het politiebureau om zijn verlies aan te geven. We znlleD alles doen om den Zakdoek weer terug te vinden, hoor, oeloofde de commissaris. Den volgenden ochtend wan delde de man al vroeg door Am sterdam en zag de maunen van de stadsreiniging de straten aan vegen. Tevredeü zei hij tot zich- '■elf»Dte politie hier is toch w ér- keJijk bij de pinkeo Ze laat nu overal op straat naar mijn zakdoek. 40eken«, Nog nooit oorlog gevoerd. De Eskimo's zyn een zeer bjj- •ondpr volk. Interessant is het te weien, dat tj een van de weinige rassen in o wereld z(jD, die in hun ge hele geschiedenis nooit oorlog gevoerd hebben. r Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Greenendjjk Kloosterz. W alsoorden 615 714 9 59 2 26 J 5 i 6 7 3 0 3 12 9 3 0( n 54 6 35 7 5s i0 .0 12 4ö 3 20 6 11 6 16 8 i 7 10 31 U 57 3 0 6 22 6 54 8 15 10 39 1 0 3 37 6 0 7 01 8 22 10 46 1 12 3 12 6 3 7 06 26 1 i 50 1 16 3 16 6 1 7 10 8 30 10 51 1 25 3 50 6 45 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 7 20 9 44 12 10 2 44 5 37 6 47 7 24 9 48 1? 11 2 »8 5 41 6 F1 7 2 9 -2 12 1» 2 52 '45 6 5 7 35 9 59 12 25 2 59 5 51 7 02 7 *3 10 07 12 33 3 07 5 9 7 0 7 54 li 18 12 44 3 18 6 09 7 21 8 12 10 36 1(2 3*J6 6 27 7; 9 8 16 10 10 1 06 3 40 6 SI 7 43 v Driesch. 5 40 v Axel v Zaatnsl. a Neuzen v Neuzen v Hoek v PM inp. V Fyram. v B.erviief 7 09 v Ho -idpl. 7 19 a Breskens 7 35 5 14 5 59 6 18 6 19 6 30 6 81 6 5« 7 34 38 7 56 8 15 8 49 8 f 9 9 07 9 8 9 38 9 48 10 04 9 59 10 03 10 20 10 >9 11 19 11 29 11 37 11 68 12 06 12 18 12 34 12 26 3— 5 51 12 29 3 03 5.4 2 46 3 0 6 11 1 05 3 39 6 20 1 52 4 37 2 02 4 47 2 10 4 55 2 31 5 'S 2 41 t 24 2 51 o 36 3 07 5 52 7 98 7 42 12 8 23 831 8 52 9 02 9 12 9 27 vBreskens 5 43 v Ho f(pl 5 59 v Rii-rvliet 6 09 Pyiam 6 2o v Phi ipp. 6 40 v Hnek 6 48 a Neuzen 6 59 v Neuzen 7 35 v Zaatnsl. 7 54 Axel 812 a Driesch 8 16 8 12 8 28 83i 49 9 09 9 17 9 27 9 59 10 18 10 36 10 40 10 42 1 i6 4 10 58 1 81 416 11 03 1 41 4 26 U 19 1 52 4 37 11 39 2 12 4 67 11 47 2 20 5 05 11 67 2 0 6 15 12 25 59 5 50 7 1244 3 18 609 7 1 02 3 36 6 27 7 1 06 3 40 6 81 7 7 37 752 8 02 813 6 33 8 41 8 52 02 8 51 21 9 13 3 1 9 30 43 9 34 Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerreu v St. Nie. n. Mech. *Mech"len v Meehelen a Brussel 5 24 io 06 5 33 1014 5 41 10 21 5 53 10 83 713 11 40 7 22 12 05 3 7 59 12 20 3 32 8 14 1208 309 9 08 1 03 4 07 9 15 1 16 4 15 9 31 1 81 4 31 4 1 a5 5»b 4 21a 6 06b 428a6 14b 4 42a 6 24b 5 58a 43b 6 07 7 Sa 6 42 8 23 6 0"'a 7 55b 7 02a 8 «7b 7 15 9 05b 731 9 2ib a Alleen op werkdagen, b Alleen on Zon en Brussel Mechelei Meehelen St. Nie. v. Meeh. Antw. n. St. Nie. St. Nic. v. Antw. St. Nie r Tem. Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen Feestdagen. 6 CO ie 00 1 20 6 '6 10 "5 1 35 619 1025 1 57 7 18 11 '26 9 52 6 48 11 49 2 42 7 18 12 04 3- 7 25 12 09 3 68 7 20 12 03 3- 7 27 12 11 3 08 7 36 12 19 3 16 7 46 12 28 3 24 7 63 12 87 3 31 6 6 15 6 31 7 33 7 27 7 45 7 53 7 44 7 51 7 59 8 U8 8 15 Wals. 7 20 9 44 12 10 2 44 v Zaatnsl. 7 57 10 21 12 47 3 21 v Axel - 8 12 10 36 1 02 3 36 T 1 riesxh.5 44 8 17 10 *1 r We»td 6 02 8 33 1057 v Sasv G. 6 18 8 48 ll 17 v Philipp. 6 0 9 09 11 39 vPvram 6 58 9 29 (159 v Ijzend. 7 2t 9 89 12 07 a Scho- nd,7 39 9 53 12 19 v f-ehoond 755 1014 1255 a Breskens S 05 10 33 1 05 v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete a Gent Dp. a Geut St. P. v a Brussel a Alleen op 5 50 5 59 6 03 6 97 6 20 7 06 7 50a 11 25 7 59 1134 8 03a 11 38 8 07a 11 42 8 20a11 65 9 05a 12 40 v Brussel 7 231103 410 449 4 '3 457 507 552 12 56a 610 134a - 8 05 11 4} 150a 6 55 8 44 11 52 1 62 9 21 9 f 5 12 51 3 10 47 Zon- en Feestdagen. a Geut St. P. v Gent St. P. Gaat Dp. a Selzaete v Selzaete Sas vauGeat Philipptp» Sluiskilbrug Sluiskil «Ter Neuzen 107 341 1 23 3 57 1 60 4 5 2 12 457 2 32 5 17 3 38 28 3 52 S43 45 5 5 4 f.5 6 05 6 47 7 24 7 39 7 8 8 13 83 8 52 v Breskens a Schonnd. v >Schoend. v Ijzend. v Pyr*m. v Philippine 6 41 v ~-as v. G. 7 03 vWes d, 7 17 Dri-sch. 7 34 a Axel 7 38 b Alleen op werkdagen. a7 24 a8 21 aS 31 a8 43 a9 19 a9 21 «8 51 08 a8 59 12a 9 03 16 a 9 07 24 a 9 15 25 4l 22 SO 11 - S 50 6 15 11 34 4 54 7 46 1' 55 5 00 8 44 12 14 6 14 8^6 12 63 6 54 9 35 1 b6 20 9 40a 12 30 85 50 9 10a 12 3' b6 r 8 9 18a 12 42 b6 02 9 23a 12 46 b6 06 9 26a 12 64 b6i4 9 34a 8 10 8 20 8 22 8 37 8 49 9 30 9 40 9 54 1108 11 9 9 0 1' 40 9 28 11 67 9 4 12 10 9 59 12 26 10 03 12 29 12— 34S 12 20 4 03 12 34 4 10 1 42 4 25 1 52 4 37 2 18 4 58 2 31 5 20 2 44 5 34 3— 5 51 3 03 5 54 7 37 813 834 854 908 925 928 v Axel 7 u 20 v Zu ddorpe 7 15 11 30 v Koewacht 7 30 11 46 v st Jansteen 7 45 12 05 a Hulst 8 12 16 v HuLt ^35 y St. Jan* teen 4 50 v Koew 't'ht 5 20 v Zuiddorpe 5 80 v A xel 3 30 8 40 9 10 9 J0 9 45 LlzendykeVeldzicht Grens, v Pyramide v IJzeudijke a Velddicht v Gent (bus) «68 11 69 2 32 7 09 12 50 32 7 14 12 57 3 7 716 *115 5 60 v Veldzicht a IJz nuijke a Pyramide 7 16 7 23 8 47 12 59 106 1 50 3 31 3 J7 4 35 v Neuzen v Sluiskil a Selzaete v Selzaete v Sluis,il Neuzen 8 815 84O 9 40 10- 1015 10 30 10 45 11 10 11 20 I 40 II 55 AntobusdieoHt Ternenzen - Selzaete. Werkdagen 12— 3 5 530 3 30 2 30 2 45 8 16 3 40 3 50 6 30 6 40 7 7 20 780 12 15 12 40 1 16 1 35 150 3 50 4 4 20 4 35 5 45 o 10 6 15 6 5'» 7 1'5 7 85 7 50 8 10 9 45 10 05 10 20 10 30 10 46 11 10 1120 11 40 1165 Zondagen 2 15 2 40 4 40 5 05 5 20 5 30 5 45 0 6 25 7 30 7 55 8 10 9 40 6 50 10 05 7 05 10 26 Au een op werkdagen Autobundiensten St. Jansteen—Hnlst— Waizoorden v v. a a vSt. Janst. 626 8 01*201230 305 445 «nt 7At. t*t a 8 v H11 is! 63 8 lr. 025 (23b 3 0-60 6 1 7fin yWalz. 71o905 910 111(1125 3.56 636 650 840 aWalz 710 856 11- li 850 645 iau ?*5 l*5 1020 115<' 205 730 920 I Ob tiiHi, 3 8 StJanstr- 950 102 1.65 210 440 735 a 1Z^ei£m?P^ dïïn nrVa s tl)(1, aank Axel 7 «n fluln 7 30 Hol tiiri Op M.aunag va- Walnourdeu via Vogelwaarde naar Hulst: en teragDr^D d IO*sVi 6(?' 12 l% aanfc' Hulst 12 40- terug re»p. .110, 3 36, 4 60, aank. Walsoorden 4 06. Werkdagen. Zendagen Vertrek boot van Neuzen vna. 7 20 Borsselen 7' 40 Aankomst te Viissingen vm. 8 40 vertrek trein van Viissingen a 9,08 9 20 10,80 10,50 11,60 1,41 v Viissingen a6 39 Middelburg a5 47 Goes ab 09 Krumingen ag 21 Bergen op Zoem a£ 49 a Roosendaal a7u2 v Roosendaal a7 08 a Rotterdam beurs ab ui Rotte dam D P. a- 07 Den Haag H.S. 8 '0 Haarlem 9 6 Amsterdam C.S. 9 32 v Roosendaal 7 .17 a Breda 7 27 's Hertogenbesch 8 5 Utrecht C.S, 9 i0 Nijmegen 9 Arnoem 9 27 9,08 8,44 5,60 9, 9,20 7,- 10,20 Vertrek beet van Neuzen 6,40 9 40 12 10 Aankomst te Hoedekenskerke 7*25 10^25 12*55 Vertrek trein naar Roosendaal 7,69 U,_ 2.09 Viissingen 8,— 11)47 Viissingen Aankomst trein te Vlisstugeu Vertrek boot van Viissingen Borsselen Aankomst te Neuzen 2.— 2,20 3,20 4,25 fl urn 12,16 18,39 12.50 1,10 2,10 3,60 4 4,20 5,20 2,60 3,35 4,64 4,15 aS 2i 7 32 b9 10 10 33 a6 38 7 41 b9 20 J0 4i a6 57 751 b9 50 11 - a7 13 8 11 blO 08 11 13 a7 50 8 34 blO 47 11 37 a« 07 8 ,7 bil 04 11 61 a8 18 t* 64 11 11 12 10 a9 26 9 56 12 26 1 26 a 30 9 ,2 12 21 1 30 9 64 1017 12 54 1 54 10 28 128 2 28 10 44 1 06 1 44 2 44 8 68 11 14 12 918 11 45 12 20 9 9 12 51 102 10 53 153 1 53 1105 2 05 11 32 a2 31 all 30 all 41 al2 12 al2 3<) 1 09 1 27 al 39 a2 55 a4 26 a2 59 4 02 3 44 3 58 414 134 2 02 2 59 3 63 141 1 49 2 09 2 22 2 46 4 59 3 10 4 29 511 5 30 5 6 66 6 3 4 26 4 3c 4 54 611 5 45 6 02 6 19 7 26 7 10 7 54 8 28 8 44 6 15 6 36 7 19 8 0o v Arnhem 7 v Nijmegen 725 Utrecht C.S. 7 32 's Hertogenboseh 8 ,9 Breda 9u5 a Roosendaal 9 25 Amsterdam C.S. 6 63 Haarlem 7 Den Haag H.S. 7 51 a Rotterdam D.P. 8 20 Rotterdam Beurs 8 26 a Roosendaal 9 21 v Roosendaal a 9 33 Bergen op Zoom a .9 47 Kruintngen alO 13 Goes aio 26 Middelburg all 46 a Viissingen alO 54 8 27 9 30 11 30 8 48 9 56 11 66 8 35 1011 12 11 9 32 1100 1 1018 1141 146 10 38 12 01 2 06 a8 915 1146 ab 16 931 12 01 ab 51 10 06 12 36 9 24 10 41 100 9 29 10 34 103 10 36 11 34 2 06 10 48 12 (,6 2 16 al2 21 2 31 a.2 62 3 04 al 05 3 32 1142 al 28 3 42 al 80 8 50 a4 09 8 08 4 56 8 33 1 32 2 01 1 57 2 65 159 3 11 2 44 a4 3 25 a4 47 3 45 an 09 1 45 2 46 2 01 3 01 2 36 3 86 3 04 4 01 a2 03 4 05 3 66 ab 10 401 ab 16 415 a5 31 4 49 a5 55 6 02 a6 09 6 21 ad 39 5 28 a6 87 6 52 o o M 6 35 6 49 7 66 7 39 801 84. 9 04 6 39 o 9 7 40 8 53 8 2 1 8 48 7 04 713 7 32 7 45 8 09 8 22 8 34 9 64 9 27 56 10 29 11 45 8 32 8 63 9 41 10 27 10 46 1115 8 01 8 10 8 32 8 48 9 22 9 38 9 47 IO5.1 10 41 11 21 1158 0 H 950 10 10 10 55 cll 48 ell 39 oil 59 Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes met tram. Aankomst trein, van Roosendaal 7,56 10,24 11,36 3 20 6 07 tt vliS8inffen 7,67 9,48 12)10 207 b'ia Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1 05 3 50 6'45 Aaukomst te Neuzen 9,16 11,50 1,50 4>5 7)30 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.' Vertrek boot van Waizoorden 7,20 9,1011 26 Aankomst te Hansweert 7,50 9 4011*56 ^'ertrek van Hansweert 7,66 9)4512*0, Aankomst te Kruiningen 8,05 9,5d 12*15 V ertrek trein naar Roosendaal 8)ll 10,08 12)30 Vliasingen 8,16 10.1312)62 5,40 6,26 7,32 7,07 10,06 7,50 3,36 0.- vm nm. 10.30 nm. 7.46 10,50 8.— 11 59 9,- 1.41 8,01 8,05 8,5 9,20 1,26 3,56 5 40 6,50 8 35 1,55 4,25 6 10 7,cö 9 06 2 - 4,26 7,26 9 05* 2,10 4,35 7,86 916* 2,22 5,11 7,4« 3,04 4,4» 7,47 9 54 a4 3] 4 56 4 59 6 44 6 24 6 44 4 35 4 46 4 54 5 26 5 04 6 31 6 53 714 7 47 8 05 8 36 8 42 a6 82 a6 57 711 8 8 46 9 06 6 45 7 01 7 36 8 00 8 03 9 63* 9 12 9 26 9 54 10 06 10 23 10 30 8 37 8 56 8 55 9 46 10 26 10 44 8 31 8 37 9 23 9 54 9 32 10 47 10 51 11 17 11 89 11 49 0 C|0 016 628 vm. 9 - nm. 6.10 9.20 6.80 10.20 7.30 6.40 nm. 5 40 7.26 6,25 7,5» 7,32 9.02 7,07 8,59 7,57 9,85 10,20 8,01 8.30 8,36 9,20 7,20 7.50 7,55 8,06 8,11 8.43 1,25 6,50 8,36 1.56 7,20 9,06 7,25 9,Of* 2,10 7,*6 915* 2, 2 7,45 3,04 7,47 9,54 6,40 7,10 8,41 8,09 8.50 9,- 9,05 9,35 3.02 2 20 3,05 3,16 3,20 3.50 7.46 7,43 7.50 8.— 8.- 8.30 Deze bus rijdt al een, als er passagiers van de boot zijn Aankomst trein van Roosendaal 7,3810 11 11,313,02447568 746 e Viissingen 6,20 8,09 10 06 12,28 2,20 0 5*09 7 A3 Vertrek van Kruiningen 6,25 8,']5 10 16 12,*3«3 05 4 50 6 - 7 60 vêrtr!fl Hau8Jeorl 6,35 8,25 10 25 12.40 3.16 6,- g'lO 8*_ Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,3./10,35 12,45 8 20 5 05 615 s'- Aankomst te Walsoorden 7,10 9.- Il)ü5 l)l6 3,u0 5 36 6,45 8,30 Aank. tr. Viissingen 714 844 1054 1j42 1215 12 .9 130 150 ,28 62- 74' «40 Vertr. boot VUssingen 615 7469- 1OI6 f j8ü l2lo 2- S i 0 U5 7- 2 Aank. boot Breskens 640 810 925 1040 1165 110 2,25 840 466 610 725 9^ Vertr, boot Breskejs «56 815 98010461200 H6 2ho»4rk Aankomst Viissingen 790 840 956 11101226 140 265 410 526 64 7fis n 9431142121512"9528543 746 li, 151246815 64-725 810 1C40110 340 610 750 8161046116845 616 8- 8401110 140 HO 640 825 910 Hl 426 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1938 | | pagina 4