«sRs.ïsssffrss.iSffl's.-ssnjtaa Stooinbootdienst op de Wester-Schelde Gemengd Nieuws. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. 1ST VERVOER (Drie Schouwen)Walsoorden. Axel Axel—Terneuzen— Breskens. SPOORWEG MEOHELEN- TERNEUZEN. IC co Antohnsdienst AxelHnlst. Van af 3 October 1937 tot nadere aankondiging. TLISSINGEN—ROOSENDAAL. 6to 8 :o HoedekenskerkeNeuzen. W alzoordeaHansweert—Kruiningen aiauten vroeger. Alleen op Zon» Hondentrouw. In de beide onder Schijndel beeft men bet l(jk van een man gevonden, waarby twee hondeo aU het ware de wacbt hielden. Bij nader onderzoek bleek het de 55-jarige zwerver S. te zyn, een spiritusdrinker, die daarvoor al zyu geld uitgaf. Dit spiritus drinken is ook de oorzaak van zyn dood geweest. De beide honden vergezelden hem steed* op zyn zwerftochten slechts met groote moeite kon men de trouwe dieren van bet lijk van bun baas verwijderen. Op den Westduinweg iD Den Haag is een 7 jarig meisje door onvoorzichtigheid onder een H T M -hu* geraakt. Het meisje kwam met ren autoped van den heuvel af. Zij was vrijwel op slag dood. Vrijdag is te Tbolen het 4 jarige zoontje van den heer Scüot in het water van de Een dracht geraakt. Zijn speelkameraadjes kondeD gpen hulp bieden en schreeuw den uit alle macht. Het hulpge roep werd gehoord door deD cbauff ur De Jongh uit Bergen op Zoom, die toevallig met zyn vrachtauto passeerde. Deze be dacht zich geen oogenbiik, sprong gekleed in het koude water en redde bet knaapje, dat reeds bewusteloos was. Pees als brandstichter. Te Amsf -rdam ontstoDd Zater dag een zwareD binnenbrand in het perceel Tweede Oosterpark- traat" 49, waar men een teil mets waschwater op een petroleumstel had gezet, welke teil omver was gegooid door een kat. In een oog wenk was de keuken, waar het petroleumstel stond, een vuurzee Vlammen en een dichte rcok beletten de bewoners van de derde étage aanvankelijk om hun woning langs den normalen weg te verlaten. Nadat de brand weerlieden te hulp waren ge komen, slaagde men er in hen op straat te brengen. De brand kon tot de tweede •n derde étage worden beperkt. De huiskat heeft zyu snoode daad met het leven moeten betalen. Tragisch. Enkele dagen geleden is te Boedappst zekere Ferenc Tóch teruggekeerd, die 24 jaar als krijgsgevangene in Rusland had vertoefd. Na aldaar met een Russin in het huwelijk te zyn getreden en geregeld gewerkt te hebben heeft by thans met ach terlating van vrouw en zes kin deren op bevel der Sowjetauto- riteiten plotseling het land moe ten verlaten. Dit geval staat geenszins op zich zelf. Telkens leest men, dat door hun eigen familie reeds lang verloren ge waande menschen uit krygsge vangengchap in Siberië terug- keeren. Bijzonder tragisch was hetgeen onlangs een dergelijken verloren zoon overkwam. Daar by pas laat op den avond in zyn ge boortedorp was aangekomen, wilde hy, hoewel by reeds by zijn nog in leven zijnde ouders onderdak had gevraag tot den volgenden morgen wachten om zich aam hen bekend te maken. Dezen echrer, meenende dat het een ryke vreemdeling was, over vielen hem in zyn slaap en doodden hem om hem van zyn spaarpenningen te berooven. Toen den volgenden morgen de buren, die van zyn aanwezigheid hadden gehoord, de familie wil den gelukweDscheD met de thuis komst van den eenigen zoon, bleek welk een klassieke tragedie zich had afgespeeld. De twee oude menschen hadden onwetend hun eenigen zoon uit hebzucht vermoord. By het eiland Oahu in de Ha waii archipel is een Ameri-* kaansch bombardementsvliegtuig neergestort. Men vreest, dat vijf van de zeven inzittenden om het leven zijn gekomen. Briesch. Axel Zaanaslag Rapenburg Hengstdijk Gree.nendijk K loosterz. Walsoorden 8 15 7 34 8 i 73- 6 86 7 5» 6 46 8 7 6 54 8 15 7 01 8 22 7 06 26 7lu 8 10 9 59 10 3 10 20 10 31 10 39 10 46 l't 60 10 61 12 26 3 - 5 1 12 ^9 3 01 54 18 46 3 20 6 11 12 67 3 <0 6 22 10> 3 37 6 0 1 12 3 42 6 3 1 16 3 46 6 l 1 20 3 50 6 45 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 7 20 7 24 72 7 35 7 i3 7 54 8 2 816 9 44 9 48 9-2 9 59 101»7 1' 18 10 36 10 40 1210 2 44 1? 11 2 '.8 12 1* 262 12 25 2 69 12 33 3 07 12 44 318 1(2 3 36 1 06 3 40 5 37 6 47 541 6*1 45 6 5 551 7 02 5 9 7 0 6 09 7 21 6 27 7.9 6 31 7 43 T Driesch. 5 40 Axel Z*amsl. a Neuzen v Neuzen v tl ook v Pbiiinp T Fyram. v Biervliet 7 09 Ho ddpl. 7 19 a Brt skens 7 35 5 44 5 69 6 18 6 19 6 30 6 3» 6 5» 7 34 9 69 12 26 35 51 vBre-kens 6 43 8 12 "38 10(i3 12 28 303 554 vHo-f'pi f 59 8 28 7 56 10 20 2 46 3 6 11 7 93 v Bi. rv liet 6 09 8 3» 6 15 10 (9 1 05 3 39 6 JO 7 43 Pyram 6 2(> F 49 8 49 11 19 1 62 4 37 S 12 v Pui ïpp. 6 40 9 09 8 f 9 11 29 2 02 4 47 8 25 v H,.ek 6 48 9 17 9 07 11 37 8 10 4 65 8 3l a Neuzen 6 69 9 27 9 8 11 68 231 5 '6 8 52 v Neuzen 7 36 9 59 9 38 12 08 2 41 5 2i 9 02 Ztsuitl. 7 54 10 18 9 48 12 18 2 51 o 36 9 i2 Axel 812 10 46 10 04 12 34 3 07 5 52 9 2i a Driesch 816 10 40 10 42 1 15 4 10 *8 1 31 4 16 11 0» 1 41 4 26 U 19 i 62 4 37 11 39 2 12 4 67 11 47 2 20 5 05 11 57 2 .0 5 15 12 25 59 6 60 7 12 44 3 18 609 7 1 02 3 36 6 27 7 106 3 40 6 31 7 7 37 7 53 8 02 8 1» 6 33 8 41 8 52 02 8 5» 21 9 13 3 9 30 43 9 34 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw a Antweri en v St. Nie. n. Mech tMech len v Meedelen a Brussel 5 15 9 53 5 24 10 06 5 33 10 14 5 41 10 21 5 53 10 33 713 11 40 7 22 12 05 7 5H 12 70 8 14 1208 9 08 1 03 9 15 1 15 9 31 1 31 1 04 1 3 1 21 1 29 1 40 55' 3 0) 3 32 3 09 4 07 4 15 4 31 02a 5 50b 1 a 5 5"b 21a 6 06b 28a 6 i4b 42a 6 24 b 58a 43b 0' 7 S» 42 8 23 O'a 7 i 5b 02a8 Tb 15 9 05b 31 92 b v Brussel a Mecheles v Meehelen a St. Nie. Meek, v Antw. n. St. Nie. a St. Nic. v. Antw. v St. Nic n. Tern. Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen a Alleen op werkdagen, b Alleen ou Zon- en Feestdagen. 6 CO 120 6 - 6 '5 10 5 1 85 6 15 619 10 25 1 57 631 7 18 11 26 2 52 7 43 6 48 11 49 2 42 7 27 7 18 12 04 3 7 45 7 25 12 09 3 08 7 53 7 20 12 03 3- 7 44 7 27 12 11 3 08 7 61 7 36 12 19 3 16 7 59 7 46 12 28 3 24 8l)« 7 63 12 87 3 31 8 15 v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete a Gent Dp. a Gent St. P. v a Brussel 5 50 5 59 6 03 6 07 6 20 7 05 Spoorweg Ter Neuzen 7 23 1103 8 05 11 45 8 44 11 52 9 f5 1251 7 50a 11 25 7 59 11 34 8 03a 11 38 807a 11 42 8 20a 11 65 9 05a 12 40 440 449 4 3 457 607 552 12 6a 610 134a - I 50a 6 55 162 9 21 8 - 10 47 Gent. v Brussel a Geut St. P. v Gent St. P. 6 Gent Dp. 6 a Selzaete 7 v Selzaete 7 Sas van Gent 7 Philippine 7 Sluiskilbrmg 7 Sluiskil 7 Ter Neuzen 7 AxelSus van GentBreskens. a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen. a7 24 a8 21 *8 31 *8 43 a9 19 a9 21 «8 51 08 a8 59 12a 9 03 16 a 9 07 24 a 9 15 25 4i 22 30 11 - 8 50 6 15 11 34 4 54 746 1' 56 5 00 8 44 12 14 6 14 876 12 63 6 54 9 35 1 b6 20 9 40a 12 30 b5 50 9 10a 12 3- b6 8 9 18a 12 42 b6 02 9 27a 12 46 b5 06 9 26a 12 64 b614 9 34a v Wals. 7 20 9 44 12 10 2 44 v Zaamsl. 7 57 10 21 12 47 3 21 v A*el 8 12 1036 102 3 36 v ries'h.5 44 817 10 *1 1 07 3 41 We.td 6 02 8 33 10 57 1 23 3 57 v Sasv G. 6 18 8 48 11 17 1 50 4 5 v Philipp 6 0 909 1139 2 12 4 57 v P\ ram 6 58 9291159 232 5 17 vIJzi nd. 7 2t 9 89 lv-07 3 88 28 aScho nri 7 39 9 53 1219 3.52 5 43 v -choond 755 1014 12 55 45 5 5 Bre- hens S 05 10 33 105 4 65 b 05 6 47 7 24 7 39 7 8 8 13 83 6 52 927 v Breskens a Schoond. v Nchooad. vijzend. v Pvr m. v Philippine 6 11 v S»s v. G. 7 03 v Wes d. 7 17 Dft-srh. 7 84 a Axel 7 33 8 10 8 20 8 22 6 37 8 49 9 0 9 28 94 9 59 10 03 9 30 9 40 9 54 1108 11 9 1' 4) 1167 12 10 Is 26 1229 12 - 343 12 20 4 03 12 34 4 10 1 42 4 25 1 52 4 37 2 13 4 58 2 31 5 20 2 44 5 31 3— 5 51 3 03 5 54 7 37 813 834 854 90» 9-'5 928 Axel 7 11 20 Zu ddorpe 7 15 11 30 Koewacht 7 30 11 46 -t Jansteen 7 46 12 06 Hu'st 8 12 16 4 20 v Hul-t 4 35 v St. Jam teen 4 50 v Koew -«ht 5 20 v Zuiddorpe 5 30 v Axel 8 30 2 30 6 30 8 40 2 45 6 40 9 10 3 16 -7 9 70 3 40 7 20 9 45 8 50 730 v Pyramids v IJzendijke a Velddicht v Gent (bus) IJzendjJkeVeldzicht Grens. v.v. VekMebt 7 16 12 69 IJz noijke 7 23 1 06 Pyamide 8 47 160 Adeen ep werkdagen 6 58 11 69 2 32 V 7 09 12 50 32 a 714 12 57 3 7 a 715 *115 6 60 v Neuzen v Sluiskil a Selzaete v Selzaete v Sluiskil Neuzen 3 31 3 37 4 65 8 - 815 8 ;0 9 40 10 1015 10 30 10 45 11 10 1120 I 40 II 55 Antobusdienst Terneuzen Selzaete. Werkdagen 12- 12 15 12 40 1 16 1 35 150 3 5 3 30 3 50 4 4 20 4 35 5 30 5 ->5 to 10 6 5 65 7(5 7 35 75) 8 ;0 9 45 10 06 10 20 10 80 JO 46 11 10 11 20 11 40 1155 Zondagen 2 2 15 2 40 4 -0 5 05 5 20 5 10 5 46 6 10 6 25 7 30 7 55 8 10 9 40 6 50 10 05 7 05 10 26 Autobusdiensten St. Jamsteen—Hulst— Walzoorden n. a a a a a vSt. Janst. 626 8 0 1*2') 12)0 305 445 606 745 v Walz. 715 905 9»0 1110 126 356 636 650 840 v Huist to3('815 1025 1235 3 0 460 6 1 750 v Huist 755 945 1020 115" 205 436 6l0 730 920 a Walz 710855 11— 11x 350530645 83d a StJanst f— 950 102 1155 210 440 736 n .t.,0p verzoek van of naar St. J nsteen. Rijdt alleen op Zondag. Up todig erzoen zal er gestopt wordei op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een tram bus-haltebod. a Al.een op werkdagen, M rktbussen. Van Hulst 11— Axel 1130 Holl tijd, aank. Gent 12 15 Belg. tijd. Van Geit 0 Be g tijd, aank Axel 7 en HuIhi 7 30 Holl tijd, Op Dunderdag v»n Wanoorden naar St Nicolaas 8 26 en van Hulst 9 Terug van St. Nicolaas 1 30 en van Hulst i 20. Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst: 1)46. van Ons-nisse 12—, van Heng-idijk 12 15, aank. Hulst 12 40, en terug resp, 3 10, 3 36, *60, aank. Walsoorden 4 06. W erkdagen. NeuzenBorstelenVlissingen. Zondagen 10,30 nm 9.— 10,50 2,90 11,60 3,20 1,41 4,25 Vertrek boot van Neuzen vb». 7,20 Borsselen 7*,40 Aankomst te Vlissingen vm. 9)40 Vertrek trein van Vlissingen 9,08 9,20 Vlissingen—BorsselenNeuzen. Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,44 nu» 12 16 12 39 Vertrek boot van Vlissingen 5,60 9,'— Borsselen 9,20 jj Aankomst te Neuzen 7,- 10,20 NeuzenHoedekenskerke. Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10 2 50 Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10,25 12.55 3 35 Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,— 2.09 4,54 Vlissingen 8,— 11,47 4,16 4,40 vm 10.30 nm 7 40 10,50 8.- I 11 5» 9.- 7,04 nm 1.41 12 59 1,10 2,10 3 4 4,20 6,20 5,40 6,25 7,32 7,07 Vlissingea Middelburg Goes Kruiningen Bergen op Zoem Roosendaal Roesendaal Rotterdam beurs Rotte-dam D. P Den Haag H.S.' Haarlem Amsterdam C.S. Roesendaal Breda 's Hertogeaboseh Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem ab 39 ab 2s 7 82 b9 10 10 33 aU 30 141 a5 47 a6 33 741 b9 20 10 41 all 41 1 49 a6 09 a6 57 75) b9 50 11- *12 12 2 09 aS 21 «7 13 811 blO 08 11 13 *12 8) 2 22 a6 49 a7 50 8 34 blO 47 11 87 1 09 2 46 a7 02 aK 07 8 .7 bil 04 11 61 1 27 2 59 a 7 08 a8 18 11 11 12 10 al 39 3 10 a8 01 a9 26 9 56 12 24 126 •2 56 a4 26 a» 07 a- 30 9 j2 12 21 1 30 a2 69 4 02 8 40 9 64 10 17 12 61 1 54 3 )4 4 29 9 16 10 28 1 28 2 28 3 58 511 9 32 10 44 11 06 1 44 2 44 4 14 5 30 7 07 8 68 11 14 12 134 28 7 27 9 18 11 45 12 20 2 02 5 8 5 9. >9 12 51 102 2 59 6 56 9 10 10 53 153 153 3 53 6 53 9- 1105 2 05 a4 09 9 27 11 32 a9 »1 456 4 25 4 35 4 64 611 5 45 6 02 6 19 7 26 7 (0 7 54 8 28 8 44 615 6 35 7 19 8 05 8 08 8 33 6 52 o o 03 6 35 6 49 7 66 7 39 801 8 4» 9 04 6 39 6 9 7 40 8 53 82) 8 41 7 04 7 13 7 82 7 45 8 09 8 22 8 84 9 64 9 27 56 10 29 11 45 8 32 8 63 9 41 10 27 10 46 1115 8 01 8 32 8 48 9 22 9 38 9 47 10 5' 10 41 11 21 1158 0 14 950 1010 10 55 01148 01139 01159 Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes met tram. Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11,35 3 20 6 07 tt _i' v '1 Vlissingen 7,67 9,48 12)l0 s)o7 s)l6 V ertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1 08 3 50 6 45 Aankomst te Neuzeu 9,16 11,58 l)h# 4)35 7>0 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram, Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,56 Vertrek van Hansweert 7,56 9,4512]o» Aankomst te Kruiningen 8,05 9,55 12)15 Vertrek trein naar Roosendaal 8,11 10,08 12)3# Vlissingen 8 16 10 1312)62 7,50 8,35 0- 10,06 8,01 8,05 8, 5 9,20 1,26 3,55 5 40 6,68 35 1,55 4,25 6 10 7,20 9 06 2, 4,26 7,26 V 0a* 2.10 4 35 7,36 915* 2,22 5,11 7,45 3,04 4,49 7,47 9 54 Arnhem v Nijmegen Utrecht C.8. ,'s Hertogen bosch Breda Roosendaal Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. a Rotterdam D.P. Rotterdam Beurs a Roosendaal v Roosendaal Berget. op Zoom Kruiningen Goes Middelburg l v Haslngen 7- 7 25 7 82 8 ,9 9 05 9 26 6 63 711 7 51 8 20 8 26 9 21 a S 33 a 9 47 alO 13 al 0 26 alt »S alO 54 8 27 8 46 8 35 9 32 10 18 10 38 *8 a8 16 a8 5) 9 24 9 29 10 36 10 48 1142 9 30 9 56 1011 11 00 1141 12 01 9 15 931 10 06 10 42 10 34 11 34 12-6 a!2 91 ai2 62 al 05 al 23 al 80 Alleen op werkdagen b Zondag» 10 1180 11 1211 1 1 46 2 06 1146 12 01 12 86 100 1 03 2 06 9 6 9 31 3 04 3 22 3 42 8 50 1 39 1 57 1 59 2 44 3 25 3 45 145 2 01 2 36 3 04 a2 03 3 56 4 01 4 15 4 49 5 02 621 5 28 2 01 2 55 311 ai a4 47 a6 09 2 «6 3 01 3 36 4 01 4 05 a6 10 a6 16 a5 31 a5 55 ab 09 a6 29 a6 87 a4 81 a6 32 8 30 4 56 a6 57 8 57 4 69 7 11 8 56 5 44 8 9 45 6 24 8 46 10 26 6 44 9 06 10 46 4 35 6 46 8 34 4 46 7 01 8 81 4 64 7 s6 9 27 5 25 8 00 9 58 504 8 03 3 34 6 81 9 03 10 42 I 6 53 9 12 10 57 714 9 26 1111 7 47 9 54 11 37 8 05 10 06 11 49 8 36 10 23 0 ^9 8 49 10 80 0 16 •u Feeetdagen, 5 28 vm. 9 nm. 6 10 9 A) 6 30 10.20 730 6.40 nm. 5 48 7.26 6,25 7,59 7,32 9.02 7,07 1. 8,59 nm. 8,01 7.57 8.30 9,35 8,35 10,20 9,20 7,20 7.50 7,55 8,06 8,11 8,43 1,25 6,50 8,35 1.56 7,90 9.06 2,- 7,25 9,Of.* 2,10 7,36 9,15» 2, 2 7,45 3,04 7,47 9,54 6,40 7,10 8,41 8,09 8.50 9,- 9,05 9,35 3.02 2 20 3,06 3,16 3,20 3.56 7.46 7,43 7.50 8.— 8.- 8 80 Deze bus rfjdt al een, als er passagiers 'van de boot ifjn. (trainingen—HansweertWalzoorden. Aankomst trein van Roosendaal 7,38 10 11 11,313,02 4 47 5 58 7 46 Vlissingen 6,20 8,09 18 06 12,28 2,20 0.'— 5,09 7.43 V ertrek van Kruiningen 6,25 8,J5 10 16 12,3u 3,05 4 50 6,- 7 60 Aankomst te Hansweert 6 35 8,26 10 25 12.40 8.15 5 6 10 8 Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,30 10,36 12,45 8.20 5 05 6 15 g' Aankemst te Walsoorden 7,10 9 - 11,05 1,15 3,50 5 36 6)45 8.30 T llssingenBreskens. Aank.tt.VUssingen 714 844 1054 1142 1215'2 9 130 150 628 637 741 842 Vertr. boot VllssingeD 616 745 9— 1016 1130 245 2— 815 4.(0 545 7— 9_ Aank. boot Breskens 640 8l0 926 1040 1165 110 2,95 840 466 610 725 926 Breskens—Vlissingen. Verte, boot Breskens 656 815 93010461200 116 230 346 5— 61» 731 9't 94811421"1512"9528?48 746 li 151246315 64-72.5 810 1040110 340 610 750 •151046116345 6151— 6401110140(10 640 82» 910 141 425 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1938 | | pagina 4