Stoom bootdienst op de VVester-Schelde
Ingezonden Stukken.
Zeeuw scii-V laamsche Tramweg-Maatschappij.
Ken uw land.
Ük/L 1 D O E
E TV v A 1ST V ZES
VOER
(Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel
Aiel—Terneuzen— Breskeu».
Axel—Sas van Gentliresken».
Autobusdiensten St. JausteenHulst- Walzoorden t.v.
YLISSINGEN—ROOSENDAAL.
8 :o
a Alleen op werkdagen b Zondags
10 minuten vroeger, e Alleen op Zon-
en Feestdagen
SPOORWEG «KCHELEN- TERNEUZEN.
Spoorweg
Ter NeuzenGent.
Autobusdienst Terneuzen —Selzaete.
Van af 3 October 1937 tot nadere aankondiging.
YlissingenBorsseienNeuzen.
o-
NeuzenHoedekenskerke.
HoedekenskerkeNeuzen.
WalzoordenHansweert— Eruiningen.
Eruiningen—HansweertWalzoorden.
VlissingenBreskens,
BreskensYlissingen,
Mijnheer dt R dacieur.
Hoewel voornemens niet meer te
vergen van Uw gastvrqheid zie ik mij
verplicht, U nog eenmaal een plaatsje
te verzoeken, waarvoor bij voorbaat
dank.
Ik deel dan den Heer Biar.kert mede
dat het bp mij geenszins de bedoeling
is ergens den spot draak) mede te
drijven en neme hij niet kwalijk dat
Ik onder zijn min of meer sentimen
tele herinneringen aan Lambert enz.
geen wetenschappelijke bedoelingen
h< t> gezocht.
Verder dat ik geen geleerde of be
studeerde hen, maar een gewone huis-
sf (Uin-Axelaar die zijn Land en Volk
en Taal liefheeft. Die ook meende over
eenstemmende pevnelens me' u te heb
ben omtrent KEN UW LAND, wat
jammer blijkt andeis te zijn.
He leef daar voor mijzelf aldus in
Als ik Ax-I langs S adhuis en Ka-
■snnenpatk verlaat en den ouden zee
dirk. üe Armendijir, opea zie ik een
steile en een g I -nde kant waarvan
ik weet dat aan ae laatste de water-
kant was, waar het op en af kon
vloeien. Ik stel nip daar dien grooten
waterstroom van weleer voor. waarop
de schepen dansten van den Braakman
af, om het eiland Axel heen, door naar
de Honte. Die breede zeestroom van
Axeis wallen tot West-en Zuiddorpe
-n Koewachtschen dpk waarop van de
Batterpen te Zwartenhoek tot fort Qa?-
paardsgat aan Heikant de fortenlinie
lag ter bescherming onzer stede tegen
zuidelpke aanvallen. Ik zie een eind-
weegs verder op een ondiepte in den
s room een stelle aangebracht als
baken in zee voor de scheepslui waar
aan nog de hofstede „de S'eil<" haar
naam dankt. Zoo kom ik aan KIJKUIT,
k p k - u i t, nog gelegen op een ver
hevenheid om een goede u i t - k p k
te geven over den stroom of van die
zpde geen gevaar dreigde van Spaan-
sehe of Fransche troepen of van de
Gentsche benden, waarvoor van de
fo-ten door viagsein als anderszins de
wachtpost K p k - u i en zp op hun
beurt de bezitting van A x ei e konden
waarschuwen. Van welken post men
ook uitzag op de daar in den stroom
liggende eilanden, die nog als groot
en klein eiland bekend staan. Voor1-
aande kom ik langs het Reigersbosch
en het Fort Nassau, dat daar als een
ling in Stad en Ambacht ter bescher
ming onzer stad lag, aan de S 1 u u z e,
de waterloozing van Axelerambacht ir
het Hellegat, en *ie in mpn gedachten
nog de overzethoo j »s varen tusschen
Zaamslagsche en S oppeldpksche veer,
aan welken kant men nu nog de overzij
hoort benamenoverste veer (veer
aan den overkant).
Van de Siuuie kim ik langs den
Capellepolder nabp Pauwvliet en ver
wonder mp dat de strook lands, die
tusschen den dpk en dat oude landgoed
lig', De Blikken heet. Ik ken nog
pen De Blikken ter anderer zpde van
Zaamslag aan de hofstede Van de R :e
en ken ook nog een Blikstraat. Het
moet dus iels beteekenen in verband
met polderwerk. Wie w et het Hier
hebt ge de Ronde putten al. Wat zien
ze er uit. Waarschpnipk overblijfsels
van de in zwang ipnde ronde vpvers
van den lusttuin der heerenv o-rderij
Vaartwpk, waar rog h t b Iletorentje
op het oude heerenhuis vertelt hoe
men eertpds het werkvolk ten schaft
tijd riep. Of behoorden ze tot den
tuin van de kapel die daar gestaan
heeft (Kapellepolder) Zp herinneren
me aan de prachtig bewaarde ronde
ip^ers van de aloude heeripkheid
Steenbosch. Zouden er rog zpn
Ji, aan den overkant van den stroom,
op het Koewaehtsche, waar eens het
Slot der Heeren van de Moere aan de
Moere lac (Moere, Moerspui, Moer-
spuipolder). Nu door den dijk van de
plaats van het kasteel (hofstede Van
de Vpve>) gescheiden, liggen ze nog
mooi geconserver r J nabp de hofstee
Bonte. En wat zouden de aan ons
ouderen bekende B o n(dewijn!t j e s-
putten auders zpn Hier is de Zaai-
dpk. Ben je een dpk, of ben je er
geen Jawel, 't zal een slaperdpk zpn,
die men. toen de polders na het door
steken der dpken weer vloeiden, zal
gelegd hebben om er voorhands achter
te kunnen zaaien. Waarvandaan de
Neuwendpk? Waar is de oude dan
en waarom ligt er tusschen Buth-,
Noord- en B.O.B -polder geen andere
dijk meer dan deze?
D t is sen klein tipje hoe ik mpn
land ken.
Zoo ken ik ook mpn volk in zpn
doen en in zpn taal.
En daarom heet mpn vrouw in Axel
geen Agatha. Dat zou Aagte ipn.
Let wel: geen Aagt of Aagtje, al zou
het in ons hart nog zoo dubbel en
dwars Aagtje zpn. Dat willen we
niet weten. We zouden er een snaartje
van ons hart in bloot leggen en dat
doen wp niet en daarom zeggen wp
ruw weg Aagte en Mie te, maar zp
weten best wat er achter klopt, En
ai naar ons humeur verhuigen we
sommige namen, waaraan de aange
sprokene goed de barometer van onzen
gemoedstoestand voelt.
Miinheer B'ankert, het is geen spot,
Zp het dan met veel fantasie, is hei
een eigen kpk op de zaak, die mogelpk
voor veel verbetering vaioaar is, maar
waarvoor ik mp zeer gaarne aanbevolen
houd. Zoo wilde ik U, die in Holland
woont en daar toch ook zult gehoord
en gelezen hebben, dat men daar
paard, peerd, en staart, steert
vernoemt, bpbrengen dat het juist enkel
die woorden zpn, die dddr voor in
aanmerking komen, die wp als bpv.
perd uitspreken.
Dus naard peerd perd.
maart meetf ert
Afkom» zuiver Hollanosch tn aller
minst Fransch.
Ik hoop dat U met deze tips een
andere kpk op J. P. hebt, dan hem
voor een spotter te beschouwen.
En hiermede eindigt onder den
wtnsch: Leve Axel,
Uw
JAN PIKKEVÉ.
Driesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
K loosterz.
W alsnorden
G15 7 34
6 i 73
«36 7 5S
6 46 8 07
6 54 8 15
7 01 8-22
7 06 26
7 1» 8 0
9 59
10 '3
10 zO
10 31
10 39
10 46
10 60
10 5 I
2 2€ 3 5 51
12 '9 3 03 54
2 46 3 20 6 11
12 67 3 tO 6 22
10> 3 37 6 0
1 12 3 42 6 37
1 16 3 46 6 1
1 2d 3 50 6 45
Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
Oriesch.
7 20
7 24
7 24
7 35
7 %3
7 54
8 12
8 16
9 44
9 48
9 62
9 69
10H7
li 18
10 36
10 40
12 10 2 44
1? U 2 48
12 IS 2 62
12 25 2 69
12 33 3 07
12 44 3 18
1(2 3 36
1 06 3 4u
5 37 6 47
5 41 6 rl
45 6 5'.
5 5', 7 02
5 59
6 09
6 27
6 31
7 0
7 21
7 c9
7 43
T Drieich.
Axel
T Z»**sl.
N euzen
T Neuzen
T Hoek
t Phiiinp 6 33
Vf yram. 6 68
T Biervliet 7 09
t Ho 'idpl. 7 19
Br» skens 7 35
5 40
5 44
5 59
6 18
6 19
(30
7 34
7 38
7 56
8 15
8 49
8 69
9 07
9 '8
9 38
9 48
10 04
9 69
10 03
10 20
15 19
11 19
11 29
11 37
11 58
12 03
12 18
12 34
12 26 3— 6 51
12 2» 3 03 5 54
12 4( 3 20 6 11
7 28
1 05 3 39 6 30
7 42
1 62 4 37
12
2 02 4 47
123
218 4 65
C3l
2 31 5
8 52
2 41 5 21
9 02
2 51 0 36
9 12
3 07 5 52
9 SI.
vBreskens5 43 8 12 10 42 1 15 47 37
t Po fdpl 6 59 8 28 1058 1 314 16 75?
v Biervliet 6 09 8 33 11 03 1 41 4 26 8 02
Pyram. 6 20 1-49 11 19 162 4 37 8 13
vPhi ipp 6 40 9 09 11 39 2 12 467 633
v Heek 6 48 9 17 11 47 220 505 841
a Neuzen 6 69 9 27 11 67 2 0 5 15 8 52
v Neuzen 7 36 9 59 12 25 V 69 5 60 7 02 8 54
vZaamsl. 7 54 10 18 12 44 3 18 6 09 7 21 9 13
Axel 8 12 10 36 1 02 3 £6 6 27 7 3 9 30
aDr.esch 8 16 10 40 1 C6 3 40 6 31 7 43 9 34
vWal*. - 7 20 9 44 12 10 2 44
v Zaamsl. 7 57 10 21 12 47 3 21
v Axel 812 10 36 1 02 3 36
v' riessh.5 44 8 17 10 41 107 3 41
v We. td 6 02 8 33 10 57 1 23 3 57
vSasvG. 6 18 8 48 11 17 1 50 4 5
t Philipp 6-<0 9 09 1139 212 457
v Pi ram 6 58 9 29 1159 2 32 5 17
vijzend. 7 24 9 89 lv 07 339 28
aSi-ho ud 7 39 9 >8 12 19 8 52 43
v choond 755 1014 12 55 45 5 5
a Bre keus tb 10 .33 1 05 4 5 6 05
6 47
7 24
7 39
7 8
8 13
8 3 't
8 52
927
v Breskens
a Schoond.
y Schoond',
v IJ zend.
v Pvr-m.
v Philippine 6 41
v as v. G. 7 08
v Wen d. 7 17
Dri"g< h. 7 84
a Axel 7 33
8 10
810
8 22
8 37
8 49
9 0
9 28
94
9 59
10 03
9 30
9 40
9 £4
1108
11 9
l! 49
11 67
12 10
12 26
12 29
2 - 348
12 20 4 03
12 34 4 10
1 42 4 25
1 52 4 37
2 13 4 59
2 31 5 20
2 44 5 34
3— 5 51
3 03 5 54
7 37
813
834
854
908
915
928
a a
v St. Janst. 625 8 0 1-20 1230 305 445 605
vHuisi 63" 815 .025 1236 3 0a50 6 1
aWalz 710 85511— 11 350 630 645
t Op tijdig verzeek
van of
746 v Walz. 715 905 9(0111(1125 356 536 650 840
750 v Hulst 765 H45 1020 1159 205 435 610 730 920
830 a StJanst 8950 1025 1165 210 440 735
St. J nstren. Rijdt allleen op Zondag.
naar öt. j nsteen. ±tyat allleen op
Op tijdig verzoek zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een
tram bus-haltebo;d. a Aheen op werkdaaen.
Marktbusseu.
Van Hulst 11— Axel 1130 Holl tijd, aank. Gent 12 15 Belg, tijd.
Van Ge. t 0 Be'g tijd, aank Axel 7 en fluim 7 80 Ho;l tijd.
Op Dunderdag »n Walsoorden naar St. Nicolaas 8 26 en van Hulst 9
Terug van St. Nieo aas 1 30 en van Hulst 2 20.
Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst:
1146. van Ossi-nisse 12—, van HeDgmdijk 12 15, aank. Hulst 12 40,
en terug resp. 3 10, 3 36, 3 60, aank. Walsoorden 4 06.
v Vlissingen
Middelburg
Goes
Krumingen
Bergen op Zeem
a Roosendaal
v Roosendaal
a Rotterdam beurs
Rotterdam D. P.
Den Haag H.S,
Haarlem
Amsterdam C.S.
v Roosendaal
a Breda
's Hertegenbeseh
Utrecht C.S.
Nijmegen
Arnhem
a5 39
a6 2a
7 32
b9 10
10 33
all 30
141
4 25
6 52
7 04
a5 47
ü6 S3
741
b9 20
10 41
all 41
1 49
4 3c
713
a6 09
a6 67
7 53
b9 50
11-
al2 12
2 09
4 54
■3
-ka
7 82
a6 21
a7 13
8 11
blO 08
11 13
al2 30
2 22
511
O
O
7 45
a« 49
a7 60
8 34
blO 47
li 37
1 09
2 46
5 45
CQ
8 09
a7 02
a8 07
8 ,7
bil 04
11 61
1 27
2 59
6 02
6 35
8 22
a 7 08
a8 13
66
11 11
12 10
al 39
3 1"
6 19
6 49
8 34
a8 01
a9 26
9 56
12 26
126
a2 65 a4 26
7 26
7 66
9 64
ah 07
a 30
9 j2
12 21
1 30
a2 69
4 02
7 0
7 39
9 27
8 40
9 64
10 17
li. 64
1 54
3 'A
4 29
7 54
801
56
9 6
10 28
128
2 28
353
511
8 28
84
10 29
9 32
-10 44
1 06
1 44
2 44
4 14
5 30
8 44
9 04
11 46
7 07
8 68
1114
12-
1 34
28
615
6 39
8 32
7 27
918
11 45
12 20
2 0 2
5
6 3b
b 1 9
8 53
8 5
9 9
12 51
102
2.9
6 56
7 19
7 40
9 41
9 10
10 53
153
163
3 53
6,-3
8 0.)
8 53
10 27
9 -
11 05
2 05
a4 09
8 08
82)
10 46
9 27
11 32
a2 31
4 56
8 33 8
43
1115
8 01
8 32
8 48
9 22
9 38
9 47
10 5'
10 41
11 21
11 58
0 14
950
10 10
10 55
C1148
cll 39
cll 59
v Arnhem 7 8 27 9 30 11 30 1 32
1 Nijmegen 7 25 8 48 9 56 11 56 157
v Utrecht C.8. 7 32 8 35 10 11 1211 .1 59
,'s Hertogenbosch 8 9 9 82 .11 00 1 2 44
Breda 9 u5 1018 114i 146 3 25
Roosendaal 9 25 10 38 12 01 2 06 3 45
Amsterdam C.S. 6 53 a8 915 1146 145
Haarlem 711 a8 16 9 31 12 01 2 01
Den Haag H.S. 7 51 a»5l 10 06 12 36 2 36
a Rotterdam D.P. 8 2') 9 24 10 42 100 3 04
Rotterdam Beurs 8 26 9 29 10 34 1 03 a2 03
a Roosendaal 9 21 10 6 11 34 2 06 3 56
v Roosendaal a 9 33 10 48 12 6 2 6 4 01
Berger or Zoom a 9 47 als 21 2 31 415
Kruinmgen aio 13 a 2 52 8 04 4 49
'«et al 0 26 al 05 8 22 6 02
„Middelburg ali *6 al 23 8 42 5 21
a V'tssiugen ai054 1142 ai 8U 3 50 528
2 01
2 55
3 11
a4
a4 47
a6 09
2 45
3 01
3 36
4 01
4 05
a6 10
a6 16
a5 31
a5 55
a6 09
a« 29
a6 87
a4 81 a6 32 8 30
4 56 a6 57 8 57
4 69 7 11 8 55
6 44 8 9 45
6 24 8 46 10 26
6 44 9 06 10 46
4 35 6 45 8 34
4 46 7 01 8 31
4 64 7 a6 9 27
5 26 8 00 9 53
5 04 8 03 9 34
6 31 9 08 10 42
6 53 9 12 10 57
7 14 9 *6 1111
7 47 9 54 11 87
8 05 10 06 11 49
8 36 10 23 0 ('9
8 49 10 30 016
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicelaas
v St. Nic, n. Antw.
a Antwerpen
v St. Nic. n. Mech.
a Mech-len
v Mechelen
a Brussel
6 15 10 58
6 24 11 06
6 33 11 14
6 41 11 21
6 53 11 33
713 1l 40
7 22 12 05
7 53 12 20
8 14 120»
9 08 103
9 15 116
9 31 131
a Alleen op werkdagen.
5 02a 6 50b
51 a 6 5 b
521a706b
5 28a 7 14b
5 42a 24b
5 53a 43b
b 07 7 55
6 42 8 23
6 0 a 7 48b
702a840b
7 15 8 45b
781 90 b
2 04
2 3
221
2 29
2 40
2 8
3
3 32
3 09
4 07
4 15
4 81
b Alleen ot> Zon- en
V
Brussel
6 CO
1' 00
1 20
6
a
Mecheleis
6 5
10 '5
13.)
6 15
V
Mechelen
«19
10 25
157
6 29
a
St. Nie. v. Meeh.
7 19
11 26
2 52
7 31
V
Antw. d. St. Nic.
6 48
11 49
2 42
7 27
a
St. Nic. v, Antw.
718
12 04
3
7 45
V
St. Nie u. Tern.
7 25
12 09
3 10
7 51
it
Hulsl
8 20
103
4-
8 44
ti
Kijkuit
8 27
111
4 08
8 51
11
Axel
8 36
1 19
4 16
8 59
11
Sluiskil
8 46
1 28
4 25
9 00
a
Ter Neuzen
8 63
1 87
4 34
9 15
Feestdagen.
6 50
6 59
7 03
7 07
7 20
7 06
8 50a 12 25 540
8 591 12 34
9 03a 12 38
9 07a 12 42
9 20a 12 55
9 05a 12 40
649
653
657
6 )7
652
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
a Selzaete
v Selzaete 7 2311 03 12 66a 610
a Gent Dp. 134a
a Gent St. P. 8 05 11 45 150a 6 55
v 8 44 11 52 1 62 9 21
a Brussel 915 12 51 3 10 47
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen.
v Brussel
a7 24
11 - 8 50
6 15
a Gant St. P.
a» 21
11 34 4 54
7 46
v Gent St. P.
6 25
a8 31
11 55 5 00
8 84
Gaat Dp.
641
«8 4J
12 14 6 14
8<«
a Selzaete
7 22
a9 19
12 52 6 54
9 26
*v Selzaete
7 30
a9 21
1 b6 20
9 30a
Sas van Geut
8
a9 §1
1 30 b6 60
10-a
Philippine
8 08
a9 59
1 SH b658
10 08a
Sluiskilbrng
812a10 03
142 b7 02
10 i2a
Sluiskil
8 16 a'C07
146 b7 06
1016a
a Ter Neuzen
8 24
aI0 15
1 64 b714
10 24a
V
Neuzen
8-
10 30
V
Slu sbil
815
10 45
a
Selzaete
8 40
11 10
V
£e zaete
9 40
11 20
V
Slu s il
10
1' 40
a
Neuzen
1016
11 55
Werkdagen
12
12 15
12 40
1 16
1 35
1 50
3 '5
3 30
3 50
4
4 20
4 35
5 30
5-5
o 10
6 5
7 35
7 5')
8 ,0
9 45
6 5') 10 06
7(5 10 20
10 30
1046
11 10
1120
11 40
1155
Zondagen
2
2 15
2 40
4 40
5 05
5 20
5 30
5 45
610
6 25
7 '5
7 50
8 10
9 45
6 50 10 05
7 05 10 20
W erkdagen.
Neuzen—Borsseien—Ylissingen.
Vertrek boot van Neuzen vm.
Borsseien
Aankomst te Vlissingen vm.
Vertrek trein van Vlissingen
9,08
7,20
7,40
8,40
9,20
10,30 nm. 2.
10,50 2,20
11,60 3,20
1,41 4,25
Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,44 nm 12 16 12 39
Vertrek boot van Vlissingen 5,60 9,'—
Borsseien 9,20
Aankomst te Neuzen 7,— 10,20
12,51
1,10
2,10
4,40
6,-
7,04
3,50
4
4,20
5,20
2,50
3,35
4,64
4,16
5,40
6,25
7,32
7,07
7,50
8,36
10,06
8,01
8,05
8, 5
9,20
1,25 3,56 40 6,60 35
1,55 4,25 6 10 7,20 S 06
2 - 4,25 7,26 9 0a*
2,10 4,35 7,86 916*
2,22 5,11 7,45
3,04 4,43 7,47 9 51
Zondagen
vm 10.30 nm. 7 40
10,50 8—
11 59 9.-
nm. 1.41
5.28
vm. 9.— nm. 6.10
9.20 6.30
10.20 7.30
vm 6.40 nm. 5 40
7.25 6,25
7,59 7,32
9.02 7,07
vm. 8,59 nm. 8,01
7,57 830
9,35 8,36
10,20 9,20
Vertrek boet van Neuzen 6,40 9,40 12.10
Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10,25 12.55
Vertrek trein naar Roosendaal 7,69 11,— 2.09
Vlissingen 8,— 11,47
Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes met tram.
Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11,35 3,20 6 07
Vlissingen 7,67 9,48 12,10 2jo7 6A6
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3 50 6 45
Aankomst, te Neuzen 9,15 11,50 l,i,Q 4,35 7^30
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.
Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26
Aankomst te Hansweert 7,50 9,40 11 66
Vertrek van Hansweert 7,66 9,4512,05
Aankomst te Kruiningen 8,05 9,5;, 12'15
Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,0812*30
ri' Vlissingen 8,16 10.1312,52
Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot zjjn
Aankomst trein van Roosendaal 7 38 10 11 11,31 8,02 4,47 5,63 7,46
Vlissingeu b 20 8,09 iO f.6 12,28 2,20 ü!- 5,09 7,43
Vertrek van Kruiningen 6,25 8 5 1 16 12,3' <5,0o 4 50 6, - ,69
Aankomst te Hansweert 6,-'5 8.26 10 25 12.40 3 16 6,- 6.108,—
Vertrek boot van Ham weert 6,40 8,3 .0,36 12,45 3,20 5 05 6,1a 8
Aankomst te Walzoorden 7,10 9.-11,06 1,16 3,505 35 6,46 *,30
^r- Y^lnk0n 714 844 1054 1142 1215 12 9 130 350-28 637 74' 842
er" boot VUssiugen 616 "45 9- 0J6 1130 12»a 2- 8'5 4..U545 9_
Aank. boot Breskens 640 810 926 10401165 110 2,25 840 465 61o 725 926
^ertr. boot Breskens 656 815 93c 1046 1200 116 230 345 5— 616 730 980
7,20
7.50
7,55
8,06
8,11
8,43
1,25 6 50 8.36
1.56 7,20 9,06
2,- 7,25 9,0.,»
2,10 7,36 9,15»
2, 2 7,45
3,04 7,47 9,54
1
8,41
3.()2
7.46
8,09
2 20
7,43
8.50
3,06
7,50
9-
3,15
8.—
0,40
ï',05
3,20
8.-
7,10
9,35
3.10
8 30
9431142121512 959643
746 11 151215»'5 64 725
810 340110 340 610 750
81 1046116345 616 8—
84;il)lO140(lO64i 825
910 141 425 704