Stoombootdienst op de Wester-Sclielde
Sportnieuws.
Burgerlijke Stand.
Zeeuw sell-Vlaaiusclie Tramweg-Maatscliappij.
Voetbal.
Zondag heeft d( Axelsche haan
op twee fronten victorie kunnen
kraaieu, want zoowel Axel II als
Axel I hebben gewonnen, resp.
vaD Corn Bf ys II en Hoofdplaat I
Er was dus reden tot tevreden
heid in he. Axelsche kamp, ook
voor wat het vertoonde spel over
het algemeen betreft.
Axel II Corn Boys II 5 1
Het was geen „uitverkocht
huis", toen deze wedstrijd reeds
om 12 uur een aanvaug nam;
er waren dan ook slechts enkele
toeschouwers aanwezig.
De Ax Ische reserve's hadden
voortdurend een veldmeerder
heid en het was dan ook niet te
verwonderen, dat ze bjj de rust
reeds met 5—0 voorstonden. In
de tweede helft ging het minder
vlot; Axelsche doelpunten ble
ven topn achterwege en ook de
Corn Boys slaagden er slechts in
de eer te redden, zoodat het
einde met een 5—1 overwinning
voor Axel kwam
Axel IHoofdplaat I 3—1
Na beëindiging van bovenge-
noemden wedstrijd kon het
inmiddels vrij talrijk opgekomen
publiek drie kwartier wachten,
voor met het „neusje van den
zalm" begonnen werd Ooze
stadgenooten waren na de eerste
schermutselingen bijna voortdu
rend in den aanval en geheel in
strijd met het spelbeeld in het
veld was dan ook del 0 voor
sprong, die Hoofdplaat na ruim
een kwaitier behaalde. Oaop-
houdelijk belaagde de Axelsche
voorhoede hierna het doel der
bezoekers, dat echter subliem
verdedigd werd door een keeper
van goede klasse en die ditmaal
ook eenige malen door lat en
palen geholpen werd. Het liep
dan ook reeds tegen de rust, toen
de Oranjemannen (of beter ge
zegd de blauwhemden, want Axel
speelde in blauwe shirts) gelijk
maakten (1 1).
Kort na den aanvang van de
tweede helft bracht Axel den
stand op 21 en spoedig daarna
was het zelfs 3 1. Ook hierna
waren onze stadgenooten bijna
voortdurend sterker, doch verder
dan een buitenspeldoelpunt kon
den zij het niet meer brengen.
Hoofdplaat moest zich tevreden
stellen met enkele doorbraken,
die een paar kansen voor open
doel opleverden, doch deze wer
den gemist. Tegen het einde
verslapte deze overigens zeer
aantrekkelijke wedstrijd danig
en werd het meer een heen en
wear getrap, waarbij beide par
tijen zich blijkbaar met het ver
kregen resultaat konden veree
nigen. Het is dan ook 3 1
gebleven, een uitslag, ten volle
door Axel verdiend.
Hontenisse. Ondertr. 21 Oct.
Josephus der Weduwe (Vogel
waarde) 37 j en Leonie de Maagt,
26 j. Jan Verlinde (van Ax 1)
34 j en Maria Christiaens, 21 j.
Getrouwd. 15. Petrus Beugels,
26 j en Rozalia Janssens, 27 j.
Geboren. 15. Petrus, z van
Josephus Pardon en Angela Cap-
pendijk. 19. Jozef, z. van Emilius
van Hijfte en Maria van Damme.
25. Martina, d. van Jan de Jonge
en Christina Jansen. 29. Joséa,
d. van Joseph Mannaart en
Louisa Vercouteren. 31. Alfred,
z. van Gaston Maas en Rosalia
Mahu Leendert, z. van Willem
van Dixboorn en Jacomina Vinke
Franciscu8, z. van Alphonsus
van Sikkelerus en Martha Daal-
man.
(^verleden. 22. Johanna Mas-
man, 95 jwed. van M van
Arenthals. 24. Leon van Leuven,
48 j., z. van Eduardus van
Leuven en Wilhelmina Peijnen.
25. Alphonsus Verdurmen, 26 j.,
ecbtg van Apolonia de Blok.
Zuiddorpe. Gehuwd. 13 Oct.
Rei Balaert, 26 j. en Magdalena
de Witte, 21 j.
JSwX 1DDE
E3 1ST
M VERVOER
(Drie Schonwen)Walsoorden.
Axel
AxelTcrneuzen— Breskens.
Axel—Sas van GentBreskens.
IJzendfJ ke
Veldzicht Grens. r.v.
Autobnsdiensten St. Jansteen—Hulst—Walzoorden v.v.
VLISSINGEN—ROOSENDAAL.
8 :o
AUeeu op werkdagen b Zondags 10 minuten vroegar. 0 Alleen op Zon»
en Feestdagen,
SPOORWEG MECHELEN- TERNEÜZEN.
Spoorweg
Ter NeuzenGent.
Autobusdlonst AxelIlulst.
Autobnsdlenst Terneuzen —Selzaete.
Van af 3 October 1937 tot nadere aankondiging.
Neuzen—Borsseien—- Vlissingen.
Ylissingen—Borsseien—Neuzen.
Neuzen—Hoedekenskerke.
HoedekenskerkeNeuzen.
W alzeordenHans weert Kr uiningen.
KruiningenHansweertW alzoorden.
Ylissingen—Breskens.
BreskensYlissingen.
Driesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
Kloosterz.
Walsoorden
6 15 7-14
6 73-
6 35 7 53
6 46 8 7
6 54 8 15
7 01 8 22
7 06 26
7 10 8 iO 10 51
9 59
10'>3
10 A)
10 31
10 39
10 46
1 -50
12 26 3 5 1
12 -9 3 0J 54
2 46 3 20 6 1?
12 57 3 10 6 22
1 Oi 3 37 6 0
1 12 3 12 6 37
1 16 3 46 6
1 20 3 50 6 45
Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
Driesch,
7 20
7 24
72
7 35
7 i3
7 54
8 2
8 16
9 44
9 48
9 2
9 59
10 07
1 18
10 36
10 40
12 10 2 44
1? 4 2
12 1 2 52
12 25 2 59
12 33 3 07
12 44 3 18
112 3 36
1 06 3 40
5 37 6 47
5 41 6 *1
45 6 5'.
5 5 7 02
5 9 7 0
6 09 7 21
6 27 7 9
6 31 7 43
v Driesch, 5 40
7 34
9 59
12 26 3
5 51
v Axel 5 14
38
10 03
12 29 3 03 5 4
v Z«amsl. 5 59
7 56 10 20
•2 46 3 20
6 11
7 98
a Neuzen 6 18
8 15
10 19
1 05 3 39
6 ;0
742
v Neuzen 6 19
8 49
11 19
1 52 4 37
S 12
v b oek 6 30
8 9
1129
9 02 4 47
8 23
v Phi i"p 6 3l
9 07
11 37
2 10 4 65
8 31
V yram. 6 58
9 8
11 68
2 31 5 6
8 52
v B ervliet 7 09
9 38
12 08
2 41 5 2
9 02
v Ho idpl. 7 19
9 :8
12 18
2 51 0 36
9 12
a Br, skens 7 35
1001
12 34
3 07 fa 52
92
vBreskensf.43 812 10 42
Hofdpl.5 51 8 28 10 58
v Biervliet 6 09 8 381104
Pyram. 6 20 5 49 1119
vPniipp 6 40 9 09 11 39
vHsek 6 48 9 17 11 47
a Neuzen 6 59 9 27 11 57
v Neuzen 7 35 9 59 12 25
Zaaiusl. 7 54 10 18 J2 44
AxSl 812 10 36 102
aDres.h 8 16 10 40 106
1 15 4 7 37
1 31 4 16 7 53
1 41 4 26 8 02
152 4 37 8 IB
2 12 4 57 6 33
2 2® 5 05 8 41
2 0 5 !5 8 52
'59 5 50 7 02 8 51
3 18 6 09 7 21 9 13
3 6 6 27 7 3 9 30
3 40 6 Hi 7 43 9 24
v Wals. 7 20 9 44 12 10 2 44
v Zaamsl. 7 57 10 21 12 47 3 21
v Axel 8 12 10 36 1 02 3 36
v 1 riesah.5 44 8 17 10 41 1 07 3 41
v We td 6 02 8 33 10 57 1 23 3 57
v Sasv G. 6 18 8 48 11 17 1 50 4 5
vFhilipp.6'0 9 09 1139 2 12 457
v P\ram 6 58 9 29 U 59 2 32 5 17
vijzend. 7 24 9 39 12 07 3 38.28
a Sc ho 'nd.7 39 9 53 1219 8 52 5 43
v Schoond 755 1014 12 55 45 5 5
afire-kens 8 05 10 33 105 4-5 6 05
6 47
7 24
7 39
7 8
8 13
8 3't
8 52
927
v Breskens
a Schend.
v Schoond.
v IJ zend.
v Pyr.m,
v Philippine 6 41
v as v. G. 7 08
v Wes d. 7 17
a Driesch, 7 84
a Axel 7 38
810
S?0
8 22
8 37
8 49
9 0
9 28
942
9 59
10 03
9 30
9 40
9 54
1108
11 ?9
l! 40
1157
1210
1226
1229
12 -
12 20
12 34
1 42
1 52
213
2 31
2 44
3-
8 03
343
4 03
4 10
4 25
4 37
4 58
5 20
534
5 51
5 54
-7 37
813
834
854
908
925
928
V Pvramide
6 68
il 59
2 32
v Veldzicht 7 16
12 59
3 31
v IJzeudijke
7 09
19 50
82
a IJz nuijke 7 23
1 06
3 37
a Veld/icht
714
12 57
3 7
a Pyrauiide 8 47
1 50
4 'c5
v Gent ,bus)
715
*1 15
5 50
Aiieen op werkdagen
a a
t St. Janst. 626 8'01«20 1210 305 445 605
v Huist 630815 1025 123b 3'04ó06 1
aWalz. 710 85611— 11 s 350 530 645
ft ft ft
745 vWalz. 715 905 9401110 125 356 536 650 840
750 v Hulst 765 94510201150 205 435 610 730 920
830 a StJanst 8950 1025 1165 210 440 735
t Op tijdig verzeek van of naar St. J-nsteen. Rijdt allleen op Zondag.
Op tijdig verzoek zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een
trambus-halteboid. a Alleen op werkdaaen.
Marktbussen.
Van Hulst 11 Axe' 11 30 Holl tijd, aank. Gent 12 16 Belg. tijd.
Vau Ge1 t 0 Br g tijd, a«nk Axel 7 en Hulm 7 30 Hod tijd.
Op Dunderdag n Wanoorden naar St. Nicolaas 8 26 en van Hulst 9
Terug vau St. Nico aas 130 eu van Hulst 2 20.
Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst:
1145, van OsS'nisse 12van Hengstdijk 12 15, aank. Hulst 12 40,
en terug resp. 3 10, 3 36, 3 60, aank. Walsoorden 4 06,
V
Vlissingen
afa 39
a6 2j
7 32
b9 10
10 33
all 30
141
4 25
6 52
7 04
8 01
Middelburg
a5 47
a6 33
741
b9 20
10 41
all 41
149
4 85
*4
713
Goes
a6 09
a6 67
754
b9 50
11-
al2 12
2 09
4 54
4*
7 82
8 32
0
Krumingen
a6 21
a7 13
8 11
blO 08
11 13
al2 30
2 22
511
O
O
7 45
8 48
0
Bergen op Zoom
a6 49
a7 50
8 34
blO 47
1137
1 09
2 46
5 45
8 09
9 22
ft
Roosendaal
a7 02
a8 07
8 7
bil 04
11 61
1 27
2 59
6 02
6 35
8 22
9 33
V
Roosendaal
a7 08
a8 '3
56
1111
12 10
al 39
3 lo
6 19
6 49
8 84
9 47
ft
Rotterdam beurs
a8 01
a9 26
9 56
12 26
126
«2 55 a4 26
7 26
7 66
9 64
10 53
0
Rotterdam D. P.
ab 07
a HO
9 o2
12 21
1 30
a2 59
4 02
7 iü
7 39
9 27
10 41
Den Haag H.S.
8 *0
9 64
1017
12 54
1 f4
3 A
4 29
7 54
801
56
11 21
It
Haarlem
9 6
10 28
128
2 28
3 58
5 11
8 28
8 4i
10 29
1158
Amsterdam C.S.
9 82
10 44
1 06
144
2 44
4 14
5 30
8 44
9 04
11 46
0 14
V
Roosendaal
7 n7
8 58
1114
12-
134
28
615
6 39
8 32
9 50
ft
Breda
7 27
918
11 45
12 20
2 02
5-
6 3b
b 19
8 53
1010
's Hertogenbosch
8 5
9.,9
12 51
102
2 59
6 56
7 19
7 40
9 41
10 55
II
Utrecht C.S.
910
10 53
153
153
3 53
6o3
8 0b
8 53
10 27
01148
n
Nijmegen
9 -
11105
2 05
a4 09
8 08
8 91
10 46
cll 39
m
Arnhem
9 27
11 32
a2 31
4 56
8 33 8 43
1115 01159
v Arnhem
7 -
8 27
9 30
11 30
1 32
2 01
a4 31
a6 32
8 30
1 Nijmegen
7 25
8 48
9 56
11 56
157
2 55
4 56
a6 57
8 57
v Utrecht C.S,
7 32
8 35
1011
12 11
1 59
3 11
4 59
711
8 55
,'e Hertogenboseh
8 9
9 32
1100
1
2 44
a4
5 44
8
9 45
Breda
9 05
1018
1141
146
3 25
a4 47
6 24
8 46
10 26
Roosendaal
Amsterdam C.S.
9 25
10 88
12 01
2 06
3 45
a5 09
6 44
9 06
10 46
6 63
a8-
915
1146
145
2 45
4 35
6 46
8 34
Haarlem
711
a8 16
9 31
12 01
2 01
3 01
4 46
7 01
8 31
Den Haag H.S.
7 51
ab 51
10 06
1236
2 86
3 36
4 54
7 36
9 27
a Rotterdam D.P.
8 20
9 24
1042
100
3 04
4 01
5 25
8 00
9 53
Rotterdam Beurs
8 26
9 29
10 34
103
a2 03
405
504
8u3
s 34
a Roos mdaal
9 21
10 .6
11 34
2 06
3 56
«5 10
6 81
9 03
10 42
v Roosendaal
a 9 33
10 48
12 6
2 >6
4 01
afa 16
6a3
9 12
10 57
Bergen op Zoom
a.9 47
al2 21
2 31
415
a5 31
714
9 26
11 11
Kruiningen
alO 13
al 2 62
8 04
4 49
a5 55
7 47
9 54
11 87
Goes
alO 26
al 05
8 23
6 02
a6 09
8 05
10 06
11 49
Middelburg
all 46
al 23
3 42
621
a6 29
8 16
10 23
0i'9
a Vlissingen
a>() 54
1142
al >0
3 50
5 28
a6 37
8 42
10 30
0 16
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerpen
v St. Nic. n. Mech.
aMech -len
it Mechelen
a Brussel
6 15 10 58
6 241106
6 33 11 14
6 41 11 21
6 53 11 33
713 1 i 40
7 32 12 05
7 51 12 50
8 i4 12OS.
9 08 1 03
9 15 1 16
9 31 131
2 04
2 3
221
2 29
2 40
2-8
3
3 32
.3 09
4 07
4 15
4 II
a Alleen op werkdagen.
5 02a 6 50b
V
Brussel
6 CO
ie 00
1 20
6 -
51 a 6 6-b
a
Mecheleï
6 15
10 '5
1 35
6 15
5 21a 7 06b
V
Mechelen
6 19
10 25
1 57
6 29
528a7 14b
a
St. Nie. v. Meeh.
7 19
11 26
2 52
7 11
5 42a 24b
v Antw. n. St. Nic.
6 48
11 49
2 42
7 27
6 58a 7 43b
a
St. Nic. v. Antw.
7 18
12 04
3
7 45
60? 75i
V
St. Nie n. Tern.
7 25
12 09
3 10
7 51
6 42 8 23
It
Hulst
8 20
1 03
4-
8 44
6 Of a 7 48b
It
Kijkuit
8 27
1 11
4 08
8 51
702a840b
Axel
8 36
1 19
416
8 59
7 15 8 45b
Sluiskil
8 46
1 28
4 25
9 08
731 90 b
ft
Ter Neuzen
8 63
1 37
4 34
9 15
een oo Zon-
©n
Feestdagen.
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
a Selzaete
v Selzaete
a Gent Dp.
a Gent St. P.
a Brussel
a Alieen op
6 50 8 50a 12 25 540
6 59 8 59 12 34
7 03 9 03a 12 38
7 07 9 07a 12 42
7 20 9 20a 12 65
7 05 9 05a 12 40
7 23 11 03
549
6-3
667
6 7
552
12 66a 6)0
134a
8 05 11 41 i 50a 655
8 44 11 52 152 9 21
915 1251 3 1047
Zon- en Feestdagen.
v Brussel
a Gent St. P.
v Gent St. P.
Gent Dp.
a Selzaete
v Selzaete
Sas van Gent
Philippire
Sluiskilbrug
Sluiskil
a Ter Neuzen
b AlleeD op werkdagen.
a7St
11
3 50
6 15
a8 21
11 34
4 54
7 46
6 25
a8 31
1' 55
5 00
8 34
64l
«8 43
12 14
5 14
846
7 22
»9 19
12 52
5 54
9 25
7 30
a9 21
1
b6 20
9 30a
8
a9 51
1 30 b6 60
1" a
8 08
a9 59
13*
b6 8
10 0®a
8 12a 10 03
1 42
b7 02
10 i 2a
8 16
C 07
1 46
b 06
10 16a
8 24
alO 15
1 64
b7J4
10 24 a
v Axel 7
11 20
4 20
v Zu ddorpe 7 15
11 30
4 35
v Koewacht 7 30
11 45
4 50
v Ft Jansteen 7 45
12 06
5 20
a Hulst 8
12 15
5 30
v Hul-t
v St. Jan- teen
v Koewacht
v Zuiddorpe
v Axel
8 30
2 30
6 30
8 40
2 45
6 <0
9 10
3 16
7 -
9 0
3 40
7 20
9 45
3 50
7 30
Neuzen
8
10 30
Werkdagen
12— 3 '5 530
v
7 35
V
Slu'skil
8 15
1045
12 15 3 30 5 45
7 50
a
Selzaete
8 40
U 10
12 40 3 50 b 1U
8 10
V
Se zaete
9 40
11 20
116 4— 6 15
9 45
V
Slu s.il
10
11 4C
1 35 4 20 6 50
10 05
a
Neuzen
10 15
11 55
1 50 4 35 7(5
10 20
10 30
1045
11 10
1120
11 40
1155
Zondagen
2 15
2 40
4 40
5 05
5 20
5 30
5 46
610
6 25
7 ?5
7 50
8 10
9 45
6 50 10 05
7 05 10 20
Werkdagen. Zondagen
Vertrek boot vaa Neuzen vm. 7,20 10,30 an. 2,— 4,40
Borsseien 7,40 10,50 2,20 6,—
Aankomst te Ylissingen v». 8,40 11,60 3,80 6,—
Vertrek trein van Vlissiugen 9,08 9,20 1,41 4,25 7,04
Aankomst trein te Vlissingea vb, 8,44 ma 12,15 12,39
Vertrek boot van Vlissingen 5,60 9,
Borsseien 9,20
Aankomst te Neuzen 7,— 10,20
Vertrek beet van Neuzen 6,40 9,40 12.10
Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10,25 12.55
Vertrek trein naar Roosendaal 7,69 11,— 2.09
Vlissingen 8,— 11,47
12,59
1,10
2,10
2,50
3,35
4,54
4,15
5,40
6,25
7,32
7,07
3,50
4
4,20
5,20
7,50
8,35
0-
10,06
vm 10,30 nm. 7.40
10,50 8—
11 53 9.-
um, 1.41
vm. 9.—
9.20
10.20
6.28
nm. 6.10
6.80
7.80
8,01
8,05
8,1-5
9,20
vm. 8,59 cm. 8,01
7,57 8.30
9,85 8,36
10,20 9,20
7,20
7.50
7,55
8,06
8,11
8,43
1,25 6,50 8,35
1.66 7,20 9,05
2,— 7,25 9,06*
2,10 7,36 9,15*
2, 2 7,45
3,04 7,47 9,54
Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes met tram
Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11,35 3,20 6,07
Vlissingen 7,67 9,48 12,10 2^07 6T6
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 6 45
Aankomst te.Neuzen 9,16 11,50 1,50 4,35 7^30
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.
Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 1,26 3,56 5 40 6,60 8 36
Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66 1,55 4,25 6 10 7,20 9 05
Vertrek van Hans weert 7,66 9,4512,05 2,- 4,26 7,26 9 0a*
Aankomst te Kruiningen 8,05 9,5512,15 2,104*35 7!85 915*
Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,0812,30 2,22 5,11 7 45
t4' Vlissingen 8,16 10,1312,52 3,04 4^49 7^47 9 54
Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot s^jn.
Aankomst trein van Roosendaal 7,3810 11 11,318,02 4 47 5,63 7,46
T7 Vlissingen 6,20 8,09 ;0C6 12,28 2,20 0!— 5,09 7,43
Vertrek van Kruiningen 6,25 8,15 10 16 12, du 3,06 4 50 6,- 7,50
Aankomst te Hansweert 6.35 8.26 10 25 12,40 8.16 6,— 6,10 8,—
Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,30 10,85 12,45 8,20 6 05 6,15 8 -
Aankomst te Walsoorden 7,10 9— 11,06 1,16 3,50 5 36 6,45 8,80
Aank. tr. Vlissingen 714 844 1054 1142 1215 12:9 180 350 628 637 741 842
Vertr boot Vlissingen 616 46 9- 1016 1130 245 2- 815 410545 7- 9-
Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1165 110 2,25 840 455 610 725 925
7ertr. boot Breskens 656 815 930 1046 1200 116 230 345 5- 616 730 930
Aankomr.. Vlissingen 720 840 956 11101926 140 255 410 526 640 755 955
•rtr. trein Vikingen 782 908 920 10831'80 141 425 5 5 518 704 "''1
De dienstregeling op den 2en Kerstdag is als die op de Zondagen dl* oo den Nieuw
jaarsdag, den Jen Paaschdag au den Hemelvaartsdag als die op de werkdagen!
6.40 nm. 5 40
7.25 6,25
7,5» 7,32
9.02 7,07
6,40
7,10
8,41
8,09
8.50
9-
»,05
9,35
3.02
2 20
3,06
3,16
3,20
3.50
7.46
7,43
7.50
8.—
8.-
880
943114212151219528643
746 10151245815 645725
810 1040110 340 610 750
8161045116845 616 8—
840 1110 140110 641 825
910 141 425 70i