Stoombootdienst op de Wester-Sclielde Sportnieuws. Burgerlijke Stand. Zeeuw sell-Vlaaiusclie Tramweg-Maatscliappij. Voetbal. Zondag heeft d( Axelsche haan op twee fronten victorie kunnen kraaieu, want zoowel Axel II als Axel I hebben gewonnen, resp. vaD Corn Bf ys II en Hoofdplaat I Er was dus reden tot tevreden heid in he. Axelsche kamp, ook voor wat het vertoonde spel over het algemeen betreft. Axel II Corn Boys II 5 1 Het was geen „uitverkocht huis", toen deze wedstrijd reeds om 12 uur een aanvaug nam; er waren dan ook slechts enkele toeschouwers aanwezig. De Ax Ische reserve's hadden voortdurend een veldmeerder heid en het was dan ook niet te verwonderen, dat ze bjj de rust reeds met 5—0 voorstonden. In de tweede helft ging het minder vlot; Axelsche doelpunten ble ven topn achterwege en ook de Corn Boys slaagden er slechts in de eer te redden, zoodat het einde met een 5—1 overwinning voor Axel kwam Axel IHoofdplaat I 3—1 Na beëindiging van bovenge- noemden wedstrijd kon het inmiddels vrij talrijk opgekomen publiek drie kwartier wachten, voor met het „neusje van den zalm" begonnen werd Ooze stadgenooten waren na de eerste schermutselingen bijna voortdu rend in den aanval en geheel in strijd met het spelbeeld in het veld was dan ook del 0 voor sprong, die Hoofdplaat na ruim een kwaitier behaalde. Oaop- houdelijk belaagde de Axelsche voorhoede hierna het doel der bezoekers, dat echter subliem verdedigd werd door een keeper van goede klasse en die ditmaal ook eenige malen door lat en palen geholpen werd. Het liep dan ook reeds tegen de rust, toen de Oranjemannen (of beter ge zegd de blauwhemden, want Axel speelde in blauwe shirts) gelijk maakten (1 1). Kort na den aanvang van de tweede helft bracht Axel den stand op 21 en spoedig daarna was het zelfs 3 1. Ook hierna waren onze stadgenooten bijna voortdurend sterker, doch verder dan een buitenspeldoelpunt kon den zij het niet meer brengen. Hoofdplaat moest zich tevreden stellen met enkele doorbraken, die een paar kansen voor open doel opleverden, doch deze wer den gemist. Tegen het einde verslapte deze overigens zeer aantrekkelijke wedstrijd danig en werd het meer een heen en wear getrap, waarbij beide par tijen zich blijkbaar met het ver kregen resultaat konden veree nigen. Het is dan ook 3 1 gebleven, een uitslag, ten volle door Axel verdiend. Hontenisse. Ondertr. 21 Oct. Josephus der Weduwe (Vogel waarde) 37 j en Leonie de Maagt, 26 j. Jan Verlinde (van Ax 1) 34 j en Maria Christiaens, 21 j. Getrouwd. 15. Petrus Beugels, 26 j en Rozalia Janssens, 27 j. Geboren. 15. Petrus, z van Josephus Pardon en Angela Cap- pendijk. 19. Jozef, z. van Emilius van Hijfte en Maria van Damme. 25. Martina, d. van Jan de Jonge en Christina Jansen. 29. Joséa, d. van Joseph Mannaart en Louisa Vercouteren. 31. Alfred, z. van Gaston Maas en Rosalia Mahu Leendert, z. van Willem van Dixboorn en Jacomina Vinke Franciscu8, z. van Alphonsus van Sikkelerus en Martha Daal- man. (^verleden. 22. Johanna Mas- man, 95 jwed. van M van Arenthals. 24. Leon van Leuven, 48 j., z. van Eduardus van Leuven en Wilhelmina Peijnen. 25. Alphonsus Verdurmen, 26 j., ecbtg van Apolonia de Blok. Zuiddorpe. Gehuwd. 13 Oct. Rei Balaert, 26 j. en Magdalena de Witte, 21 j. JSwX 1DDE E3 1ST M VERVOER (Drie Schonwen)Walsoorden. Axel AxelTcrneuzen— Breskens. Axel—Sas van GentBreskens. IJzendfJ ke Veldzicht Grens. r.v. Autobnsdiensten St. Jansteen—Hulst—Walzoorden v.v. VLISSINGEN—ROOSENDAAL. 8 :o AUeeu op werkdagen b Zondags 10 minuten vroegar. 0 Alleen op Zon» en Feestdagen, SPOORWEG MECHELEN- TERNEÜZEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. Autobusdlonst AxelIlulst. Autobnsdlenst Terneuzen —Selzaete. Van af 3 October 1937 tot nadere aankondiging. Neuzen—Borsseien—- Vlissingen. Ylissingen—Borsseien—Neuzen. Neuzen—Hoedekenskerke. HoedekenskerkeNeuzen. W alzeordenHans weert Kr uiningen. KruiningenHansweertW alzoorden. Ylissingen—Breskens. BreskensYlissingen. Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. Walsoorden 6 15 7-14 6 73- 6 35 7 53 6 46 8 7 6 54 8 15 7 01 8 22 7 06 26 7 10 8 iO 10 51 9 59 10'>3 10 A) 10 31 10 39 10 46 1 -50 12 26 3 5 1 12 -9 3 0J 54 2 46 3 20 6 1? 12 57 3 10 6 22 1 Oi 3 37 6 0 1 12 3 12 6 37 1 16 3 46 6 1 20 3 50 6 45 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch, 7 20 7 24 72 7 35 7 i3 7 54 8 2 8 16 9 44 9 48 9 2 9 59 10 07 1 18 10 36 10 40 12 10 2 44 1? 4 2 12 1 2 52 12 25 2 59 12 33 3 07 12 44 3 18 112 3 36 1 06 3 40 5 37 6 47 5 41 6 *1 45 6 5'. 5 5 7 02 5 9 7 0 6 09 7 21 6 27 7 9 6 31 7 43 v Driesch, 5 40 7 34 9 59 12 26 3 5 51 v Axel 5 14 38 10 03 12 29 3 03 5 4 v Z«amsl. 5 59 7 56 10 20 •2 46 3 20 6 11 7 98 a Neuzen 6 18 8 15 10 19 1 05 3 39 6 ;0 742 v Neuzen 6 19 8 49 11 19 1 52 4 37 S 12 v b oek 6 30 8 9 1129 9 02 4 47 8 23 v Phi i"p 6 3l 9 07 11 37 2 10 4 65 8 31 V yram. 6 58 9 8 11 68 2 31 5 6 8 52 v B ervliet 7 09 9 38 12 08 2 41 5 2 9 02 v Ho idpl. 7 19 9 :8 12 18 2 51 0 36 9 12 a Br, skens 7 35 1001 12 34 3 07 fa 52 92 vBreskensf.43 812 10 42 Hofdpl.5 51 8 28 10 58 v Biervliet 6 09 8 381104 Pyram. 6 20 5 49 1119 vPniipp 6 40 9 09 11 39 vHsek 6 48 9 17 11 47 a Neuzen 6 59 9 27 11 57 v Neuzen 7 35 9 59 12 25 Zaaiusl. 7 54 10 18 J2 44 AxSl 812 10 36 102 aDres.h 8 16 10 40 106 1 15 4 7 37 1 31 4 16 7 53 1 41 4 26 8 02 152 4 37 8 IB 2 12 4 57 6 33 2 2® 5 05 8 41 2 0 5 !5 8 52 '59 5 50 7 02 8 51 3 18 6 09 7 21 9 13 3 6 6 27 7 3 9 30 3 40 6 Hi 7 43 9 24 v Wals. 7 20 9 44 12 10 2 44 v Zaamsl. 7 57 10 21 12 47 3 21 v Axel 8 12 10 36 1 02 3 36 v 1 riesah.5 44 8 17 10 41 1 07 3 41 v We td 6 02 8 33 10 57 1 23 3 57 v Sasv G. 6 18 8 48 11 17 1 50 4 5 vFhilipp.6'0 9 09 1139 2 12 457 v P\ram 6 58 9 29 U 59 2 32 5 17 vijzend. 7 24 9 39 12 07 3 38.28 a Sc ho 'nd.7 39 9 53 1219 8 52 5 43 v Schoond 755 1014 12 55 45 5 5 afire-kens 8 05 10 33 105 4-5 6 05 6 47 7 24 7 39 7 8 8 13 8 3't 8 52 927 v Breskens a Schend. v Schoond. v IJ zend. v Pyr.m, v Philippine 6 41 v as v. G. 7 08 v Wes d. 7 17 a Driesch, 7 84 a Axel 7 38 810 S?0 8 22 8 37 8 49 9 0 9 28 942 9 59 10 03 9 30 9 40 9 54 1108 11 ?9 l! 40 1157 1210 1226 1229 12 - 12 20 12 34 1 42 1 52 213 2 31 2 44 3- 8 03 343 4 03 4 10 4 25 4 37 4 58 5 20 534 5 51 5 54 -7 37 813 834 854 908 925 928 V Pvramide 6 68 il 59 2 32 v Veldzicht 7 16 12 59 3 31 v IJzeudijke 7 09 19 50 82 a IJz nuijke 7 23 1 06 3 37 a Veld/icht 714 12 57 3 7 a Pyrauiide 8 47 1 50 4 'c5 v Gent ,bus) 715 *1 15 5 50 Aiieen op werkdagen a a t St. Janst. 626 8'01«20 1210 305 445 605 v Huist 630815 1025 123b 3'04ó06 1 aWalz. 710 85611— 11 s 350 530 645 ft ft ft 745 vWalz. 715 905 9401110 125 356 536 650 840 750 v Hulst 765 94510201150 205 435 610 730 920 830 a StJanst 8950 1025 1165 210 440 735 t Op tijdig verzeek van of naar St. J-nsteen. Rijdt allleen op Zondag. Op tijdig verzoek zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een trambus-halteboid. a Alleen op werkdaaen. Marktbussen. Van Hulst 11 Axe' 11 30 Holl tijd, aank. Gent 12 16 Belg. tijd. Vau Ge1 t 0 Br g tijd, a«nk Axel 7 en Hulm 7 30 Hod tijd. Op Dunderdag n Wanoorden naar St. Nicolaas 8 26 en van Hulst 9 Terug vau St. Nico aas 130 eu van Hulst 2 20. Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst: 1145, van OsS'nisse 12van Hengstdijk 12 15, aank. Hulst 12 40, en terug resp. 3 10, 3 36, 3 60, aank. Walsoorden 4 06, V Vlissingen afa 39 a6 2j 7 32 b9 10 10 33 all 30 141 4 25 6 52 7 04 8 01 Middelburg a5 47 a6 33 741 b9 20 10 41 all 41 149 4 85 *4 713 Goes a6 09 a6 67 754 b9 50 11- al2 12 2 09 4 54 4* 7 82 8 32 0 Krumingen a6 21 a7 13 8 11 blO 08 11 13 al2 30 2 22 511 O O 7 45 8 48 0 Bergen op Zoom a6 49 a7 50 8 34 blO 47 1137 1 09 2 46 5 45 8 09 9 22 ft Roosendaal a7 02 a8 07 8 7 bil 04 11 61 1 27 2 59 6 02 6 35 8 22 9 33 V Roosendaal a7 08 a8 '3 56 1111 12 10 al 39 3 lo 6 19 6 49 8 84 9 47 ft Rotterdam beurs a8 01 a9 26 9 56 12 26 126 «2 55 a4 26 7 26 7 66 9 64 10 53 0 Rotterdam D. P. ab 07 a HO 9 o2 12 21 1 30 a2 59 4 02 7 iü 7 39 9 27 10 41 Den Haag H.S. 8 *0 9 64 1017 12 54 1 f4 3 A 4 29 7 54 801 56 11 21 It Haarlem 9 6 10 28 128 2 28 3 58 5 11 8 28 8 4i 10 29 1158 Amsterdam C.S. 9 82 10 44 1 06 144 2 44 4 14 5 30 8 44 9 04 11 46 0 14 V Roosendaal 7 n7 8 58 1114 12- 134 28 615 6 39 8 32 9 50 ft Breda 7 27 918 11 45 12 20 2 02 5- 6 3b b 19 8 53 1010 's Hertogenbosch 8 5 9.,9 12 51 102 2 59 6 56 7 19 7 40 9 41 10 55 II Utrecht C.S. 910 10 53 153 153 3 53 6o3 8 0b 8 53 10 27 01148 n Nijmegen 9 - 11105 2 05 a4 09 8 08 8 91 10 46 cll 39 m Arnhem 9 27 11 32 a2 31 4 56 8 33 8 43 1115 01159 v Arnhem 7 - 8 27 9 30 11 30 1 32 2 01 a4 31 a6 32 8 30 1 Nijmegen 7 25 8 48 9 56 11 56 157 2 55 4 56 a6 57 8 57 v Utrecht C.S, 7 32 8 35 1011 12 11 1 59 3 11 4 59 711 8 55 ,'e Hertogenboseh 8 9 9 32 1100 1 2 44 a4 5 44 8 9 45 Breda 9 05 1018 1141 146 3 25 a4 47 6 24 8 46 10 26 Roosendaal Amsterdam C.S. 9 25 10 88 12 01 2 06 3 45 a5 09 6 44 9 06 10 46 6 63 a8- 915 1146 145 2 45 4 35 6 46 8 34 Haarlem 711 a8 16 9 31 12 01 2 01 3 01 4 46 7 01 8 31 Den Haag H.S. 7 51 ab 51 10 06 1236 2 86 3 36 4 54 7 36 9 27 a Rotterdam D.P. 8 20 9 24 1042 100 3 04 4 01 5 25 8 00 9 53 Rotterdam Beurs 8 26 9 29 10 34 103 a2 03 405 504 8u3 s 34 a Roos mdaal 9 21 10 .6 11 34 2 06 3 56 «5 10 6 81 9 03 10 42 v Roosendaal a 9 33 10 48 12 6 2 >6 4 01 afa 16 6a3 9 12 10 57 Bergen op Zoom a.9 47 al2 21 2 31 415 a5 31 714 9 26 11 11 Kruiningen alO 13 al 2 62 8 04 4 49 a5 55 7 47 9 54 11 87 Goes alO 26 al 05 8 23 6 02 a6 09 8 05 10 06 11 49 Middelburg all 46 al 23 3 42 621 a6 29 8 16 10 23 0i'9 a Vlissingen a>() 54 1142 al >0 3 50 5 28 a6 37 8 42 10 30 0 16 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. aMech -len it Mechelen a Brussel 6 15 10 58 6 241106 6 33 11 14 6 41 11 21 6 53 11 33 713 1 i 40 7 32 12 05 7 51 12 50 8 i4 12OS. 9 08 1 03 9 15 1 16 9 31 131 2 04 2 3 221 2 29 2 40 2-8 3 3 32 .3 09 4 07 4 15 4 II a Alleen op werkdagen. 5 02a 6 50b V Brussel 6 CO ie 00 1 20 6 - 51 a 6 6-b a Mecheleï 6 15 10 '5 1 35 6 15 5 21a 7 06b V Mechelen 6 19 10 25 1 57 6 29 528a7 14b a St. Nie. v. Meeh. 7 19 11 26 2 52 7 11 5 42a 24b v Antw. n. St. Nic. 6 48 11 49 2 42 7 27 6 58a 7 43b a St. Nic. v. Antw. 7 18 12 04 3 7 45 60? 75i V St. Nie n. Tern. 7 25 12 09 3 10 7 51 6 42 8 23 It Hulst 8 20 1 03 4- 8 44 6 Of a 7 48b It Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 51 702a840b Axel 8 36 1 19 416 8 59 7 15 8 45b Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 08 731 90 b ft Ter Neuzen 8 63 1 37 4 34 9 15 een oo Zon- ©n Feestdagen. v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete a Gent Dp. a Gent St. P. a Brussel a Alieen op 6 50 8 50a 12 25 540 6 59 8 59 12 34 7 03 9 03a 12 38 7 07 9 07a 12 42 7 20 9 20a 12 65 7 05 9 05a 12 40 7 23 11 03 549 6-3 667 6 7 552 12 66a 6)0 134a 8 05 11 41 i 50a 655 8 44 11 52 152 9 21 915 1251 3 1047 Zon- en Feestdagen. v Brussel a Gent St. P. v Gent St. P. Gent Dp. a Selzaete v Selzaete Sas van Gent Philippire Sluiskilbrug Sluiskil a Ter Neuzen b AlleeD op werkdagen. a7St 11 3 50 6 15 a8 21 11 34 4 54 7 46 6 25 a8 31 1' 55 5 00 8 34 64l «8 43 12 14 5 14 846 7 22 »9 19 12 52 5 54 9 25 7 30 a9 21 1 b6 20 9 30a 8 a9 51 1 30 b6 60 1" a 8 08 a9 59 13* b6 8 10 0®a 8 12a 10 03 1 42 b7 02 10 i 2a 8 16 C 07 1 46 b 06 10 16a 8 24 alO 15 1 64 b7J4 10 24 a v Axel 7 11 20 4 20 v Zu ddorpe 7 15 11 30 4 35 v Koewacht 7 30 11 45 4 50 v Ft Jansteen 7 45 12 06 5 20 a Hulst 8 12 15 5 30 v Hul-t v St. Jan- teen v Koewacht v Zuiddorpe v Axel 8 30 2 30 6 30 8 40 2 45 6 <0 9 10 3 16 7 - 9 0 3 40 7 20 9 45 3 50 7 30 Neuzen 8 10 30 Werkdagen 12— 3 '5 530 v 7 35 V Slu'skil 8 15 1045 12 15 3 30 5 45 7 50 a Selzaete 8 40 U 10 12 40 3 50 b 1U 8 10 V Se zaete 9 40 11 20 116 4— 6 15 9 45 V Slu s.il 10 11 4C 1 35 4 20 6 50 10 05 a Neuzen 10 15 11 55 1 50 4 35 7(5 10 20 10 30 1045 11 10 1120 11 40 1155 Zondagen 2 15 2 40 4 40 5 05 5 20 5 30 5 46 610 6 25 7 ?5 7 50 8 10 9 45 6 50 10 05 7 05 10 20 Werkdagen. Zondagen Vertrek boot vaa Neuzen vm. 7,20 10,30 an. 2,— 4,40 Borsseien 7,40 10,50 2,20 6,— Aankomst te Ylissingen v». 8,40 11,60 3,80 6,— Vertrek trein van Vlissiugen 9,08 9,20 1,41 4,25 7,04 Aankomst trein te Vlissingea vb, 8,44 ma 12,15 12,39 Vertrek boot van Vlissingen 5,60 9, Borsseien 9,20 Aankomst te Neuzen 7,— 10,20 Vertrek beet van Neuzen 6,40 9,40 12.10 Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10,25 12.55 Vertrek trein naar Roosendaal 7,69 11,— 2.09 Vlissingen 8,— 11,47 12,59 1,10 2,10 2,50 3,35 4,54 4,15 5,40 6,25 7,32 7,07 3,50 4 4,20 5,20 7,50 8,35 0- 10,06 vm 10,30 nm. 7.40 10,50 8— 11 53 9.- um, 1.41 vm. 9.— 9.20 10.20 6.28 nm. 6.10 6.80 7.80 8,01 8,05 8,1-5 9,20 vm. 8,59 cm. 8,01 7,57 8.30 9,85 8,36 10,20 9,20 7,20 7.50 7,55 8,06 8,11 8,43 1,25 6,50 8,35 1.66 7,20 9,05 2,— 7,25 9,06* 2,10 7,36 9,15* 2, 2 7,45 3,04 7,47 9,54 Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes met tram Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11,35 3,20 6,07 Vlissingen 7,67 9,48 12,10 2^07 6T6 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 6 45 Aankomst te.Neuzen 9,16 11,50 1,50 4,35 7^30 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 1,26 3,56 5 40 6,60 8 36 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66 1,55 4,25 6 10 7,20 9 05 Vertrek van Hans weert 7,66 9,4512,05 2,- 4,26 7,26 9 0a* Aankomst te Kruiningen 8,05 9,5512,15 2,104*35 7!85 915* Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,0812,30 2,22 5,11 7 45 t4' Vlissingen 8,16 10,1312,52 3,04 4^49 7^47 9 54 Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot s^jn. Aankomst trein van Roosendaal 7,3810 11 11,318,02 4 47 5,63 7,46 T7 Vlissingen 6,20 8,09 ;0C6 12,28 2,20 0!— 5,09 7,43 Vertrek van Kruiningen 6,25 8,15 10 16 12, du 3,06 4 50 6,- 7,50 Aankomst te Hansweert 6.35 8.26 10 25 12,40 8.16 6,— 6,10 8,— Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,30 10,85 12,45 8,20 6 05 6,15 8 - Aankomst te Walsoorden 7,10 9— 11,06 1,16 3,50 5 36 6,45 8,80 Aank. tr. Vlissingen 714 844 1054 1142 1215 12:9 180 350 628 637 741 842 Vertr boot Vlissingen 616 46 9- 1016 1130 245 2- 815 410545 7- 9- Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1165 110 2,25 840 455 610 725 925 7ertr. boot Breskens 656 815 930 1046 1200 116 230 345 5- 616 730 930 Aankomr.. Vlissingen 720 840 956 11101926 140 255 410 526 640 755 955 •rtr. trein Vikingen 782 908 920 10831'80 141 425 5 5 518 704 "''1 De dienstregeling op den 2en Kerstdag is als die op de Zondagen dl* oo den Nieuw jaarsdag, den Jen Paaschdag au den Hemelvaartsdag als die op de werkdagen! 6.40 nm. 5 40 7.25 6,25 7,5» 7,32 9.02 7,07 6,40 7,10 8,41 8,09 8.50 9- »,05 9,35 3.02 2 20 3,06 3,16 3,20 3.50 7.46 7,43 7.50 8.— 8.- 880 943114212151219528643 746 10151245815 645725 810 1040110 340 610 750 8161045116845 616 8— 840 1110 140110 641 825 910 141 425 70i

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1937 | | pagina 4