Stoombootdienst op de Wester-Sclielde smakelijk ef ©nj\ Allerlei. Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. M 1DDE3 ES rST "VA N VERVOER (Drie Schouwen)Walsoorden. Axel n 2 is Axel—Terneuzen— Breskens. SPOORWEG MECHELEN TERNEUZEN. Spoorweg Ter Nenzen—Gent. Axel—Sas van GentBreskens. Aatobusdiensten St. JansteenHulst— Walzoorden v.v. VLISSINGEN—ROOSENDAAL. 8 :o a Alleen op werkdagen b Zondags 10 minuten vroeger, e Alleen op Zon- en Feestdagen. Autobusdlcnst AxelHalst. Van af 22 Mei 1937 tot nadere aankondiging. Neuzen- Vlissingen—BorsselenNenzen. NeuzenHoedekenskerke. i Hoedekenskerke—Neuzen. Walzoorden—Hansweert—Kruiningen. Kruiningen—Hansweert—Walzoorden. VlissingenBreskens, BreskensVlissingen. I< der Nederlander verzekert z'ch tegen onverzorgde toekomst, brand- ongevallen- of ziekte-kosten. Waarom verzekeren wij ors niet allen tégen oorlog, door bij onze jaarlijbsche uitgaven, zij het een klein deel van ons in komen, te bestemmen vóór vrede? Vredes vrienden, vereenigt U! Behoedt Uw Vaderland voor mensenonteerend oorlogsbedrijf en ondergang Er zijn 30 vereenigingen in ons land, waarbij men zich kan aan sluiten met dit doel voor een contributie varieerend van fl tot f6 per jaar. Uitvoerige inlich tingen hieromtrent verstrekt ds J. B. T Hugenholtz te Amroerstol, Bureau voor »Nationale Vredes- Actiet. Een profetische voorspelling is voorzeker gelegen in de woorden van Boeddha, die hij, naar we ergens gelezen hebben, het laatst voor zijn dood heelt gesproken Ze luiden aldus: »Ik ben niet de eerste Boeddha, die op aarde kwam, noch zal ik de laatste zijn. Te zijner tijd zal er een andere Boeddha in de wereld opstaan, een Heilige, be gaafd met wijsheid -van gedrageD. kennende het heelal, een onver gelijkelijk leider der menschen, een meester van engelen en ster velingen. Hij zal u dezelfde eeuwige waarheid onthullen, welke ik u geleerd heb*. __L 1 J B Duur vleesch of justabletten l Jus maken behoeft niet om slachtig of tijdrckrvend te zijn. Evenmin is het noodig, er vleesch voor te braden, want met Maggi's justabletten kunt u in circa vijl minuten een heerlijke, bruine jus gereed hebben, welke de een voudigste spijzen tot een genot voor den smaak maakt. Al naar gelang de bereiding, is Maggi's jus voor de meest verschillende gerechten te gebruiken, lu Mag gi's justabletten zijn dezelfde in grediënten verwerkt, welke in een zelf gemaakte vleeschjus aanwezig sije. Maggi's jus is even lekk' r en even goed als zelfbereide vleesch jus, maar goedkooper Bereidingswijze: Laat in de vleeschpan 50 a 100 gr. (V2 k 1 one) boter of vet goed heet worden. Wrijf intus- schcn het justablet fijn, meng het geleidelijk met 4 d.L water aan tot een gladde pap. Voeg deze vloeistof bij de gebraden boter of het vet neem daarvoor de pan even van het vuur, opdat de boter of het vet wat bekoelt, zoodat spatten wordt voorkomen. Laat de jus 5 minuten zacht jes doorkoken in de gesloten vleeschpan. Kaas en maag. Een Amerikaansch onderzoeker, hoogleeraar in de physiologie der voeding, Dr. F. Ramond, heeft met succes aan een aantal patiënten, die aan maagziekten leden, kaas toegediend. Hij constateerde daar bij, dat kaas de vrije znren, die zich in bet maagsap bevonden, kan neulraliseeren. Sommige patiënten, die last van maagzuur of daarmede overeenkomende kwalsn hadden, konden nadat hun eenigen tyd kaas was toegediend, zonder bezwaar tot een normaal dië-t terugkeeren en namen toe in gewicht. Naast haar waardevolle eigen schappen als voedingsmiddel kan men aan kaas das de eigenschap toekennen om in bepaalde ge vallen als geneesmiddel te dienen. Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. Walsoorden 9 59 1013 10 20 10 31 10 39 10 46 10 50 71u 8 30 10 54 615 7 34 6 <9 73-i 6 35 7 56 6 46 8 07 6 54 8 15 7 01 8 22 7 06 «26 12 26 12 i9 12 46 12 57 105 1 12 1 16 3 120 3 - 5 1 0 5 5 54 20 6 11 <0 6 22 37 6 -0 42 6 37 46 6 1 60 6 45 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 7 20 7 24 72' '7 35 7ï3 7 57 8 12 8 16 9 44 9 48 9 f>2 9 59 10 «7 lt 21 10 26 10 40 1210 2 44 12 1" 252 12 25 2 5- 12 33 3 07 12 47 3 21 1( 2 3 :6 1 06 3 40 5 37 541 45 5 51 5 9 6 64 6 69 7 03 710 7 >- 6 12 732 6 27 7 47 6 SI 7 51 V Driesch. 5 40 v Axel v Zaamsl. a Keuzen v Neuzen v Hoek v Phi'iop v yram. v Biervliet 7 09 t Ho 'tdpl. 7 19 a Breskens 7 36 5 44 5 69 6 18 6 19 6 30 6 40 6 58 7 34 7 38 7 56 8 15 8 49 819 9 09 9 '8 9 38 946 1004 9 59 10 03 10 20 10 49 11 19 11 29 11 39 11 68 12 08 12 18 12 34 12 26 3 5 51 12 29 3 03 5 4 12 46 3 20 6 11 105 3 39 6 £0 1 62 4 37 3 02 4 47 2 IS 4 57 2 31 5 '6 2 41 5 24 2 51 o 36 3 07 5 52 7 31 7 60 8 07 8 17 8 27 8 46 8 6 9 0" 9 22 vFre«kens E 43 vHo f-• pl5 49 v Ri« rvliet 6 09 Pyi am. 6 20 v Pui ïpp. v Hnek a Neuzen v Neuzen v Zaamsl. A xel a Dr.es h 6 40 6 48 6 59 7 3t 7 57 8 12 816 8 12 8 28 8 3« 6 49 9 09 9 17 9 27 9 59 10 21 10.56 10 40 10 42 1 16 4 10 *8 1 31 4 16 1104 141 4 26 11 19 I 62 4 37 11 39 2 12 4 57 11 47 2 20 5 04 11 57 2 0 5 16 7 30 7 46 7 56 8(7 6 27 8 84 8:6 12 24 69 5 50 7 10 8 4 12 4 3 21 6 12 7 3. 9 102 5 35 6 27 7 47 9 8 1 6 3 40 6 31 7 51 9 27 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. aMech-len v Meehelen a Brussel 6 15 10 58 6 24 1106 6 33 11 14 641 11 21 6 53 11 33 713 11 40 7 22 12 05 80012 8 8 14 12 08 9 10 1 09 9 15 1 15 9 31 131 a Alleen op werkdagen. 2 04 2 3 2 21 2 29 2 40 2 8 2 56 3 29 3 09 4 07 4 15 4 31 b Alleen on 5 02a 6 50b V Brussel 6 CO 5 1 a 6 6ub a Mechele» 6 '5 6 21a 7 06b V Meehelen 6 19 528a714b a St. Nic. v. Mech. 7 19 542a724b v Antw. n. St. Nic. 6 48 5 58a 7 43b a St. Nic. v. Antw. 7 19 6 07 7 55 V St. Nic n. Tern. 7 25 6 42 8 23 ft Hulst 8 20 6 OKa 7 48b tt Kijkuit 8 27 702a840b ff Axel 8 36 7 15 8 45 ft Sluiskil 8 46 731 901 a Tor Neuzen 8 53 Zon- en Feestdagen. I8 00 10 '5 10 25 11 26 11 31 12 05 12 08 1 03 1 11 1 19 1 28 137 1 20 1 3) 157 2 52 2 16 2 52 3 10 4 4 08 4 16 4 25 4 34 6 - 6 15 6 29 7 31 7 22 7 45 7 51 8 44 8 53 9 9 09 9 17 v Wals, 7 20 9 44 12 10 244 537 6 *4 v Aael 8 12 1036 v' ries-h5 44 8 17 10 ai v Wet td 6 02 8 33 10 57 v Sasv G. 6 18 3 48 1' 17 v hilipp 6 O 9 09 11 39 v P* ram 6 58 9 29 (159 v Ijzend. 7 24 9 39 12 07 a Scho nd 7 39 9 8 '219 v cheond 755 10 14 12 54 a Breskens 05 0 33 106 1 02 3 36 6 27 7 47 1 07 3 41 6 32 7 52 1 23 3 57 - 8 8 0.' 1 60 4 <4 8 04 8 22 2 12 4 57 2 32 b 17 8 38 1 28 3 52 6 43 44i 5,4 4 56 6 06 v Breskens a Scho- nd. v Schooad. v lJze' d. v Pvr m. v Philippine 6 '1 v as v. G. 7 03 v We» d. 7 17 Dri. se h. 7 3 a Axel 7 37 6 20 810 9 30 12 3 43 8 19 9 39 12 19 3 52 8 22 9 54 12 34 410 8 37 11 08 1 42 4 25 8 49 11 19 152 4 37 807 9 0 1' 49 2 13 4 53 828 9 28 11 57 2 31 5 20 824 643 9 4 12 10 2 44 5 34 838 902 9 58 1126 219 5 50 54 918 10 02 12 29 3 03 5 54 656 92< IJzendijkeVeldzicht Grens. v.v. V Pvramide v IJzeudijke a Veldzicht v Gent ibus) 6 68 7 09 7 14 7 15 11 »9 1-2 50 12 57 *114 2 32 32 37 r Veldzicht a IJz nuijke a Pyrauiide Alleen 7 16 7 23 6 47 werkdagen 12 59 1 06 1 60 3 31 337 4 36 a a r St. Janst. 625 80 1*20 1230 305 445 605 v Hulst 630815 1026 123b 3'0 460 6 1 aWalz. 710 85611— 116 350 530 645 f Op tijdig verzoek van of 745 rWalz. 715 905 910 1110 126 355 636 650 840 750 v Hulst 7E5 9451020115O205 436 61O 730 920 839 a StJanst P950 102" 1155 210 440 735 976 naar St. J-nsteen. Rijdt allleen op Zondag Op tijdig verzoek zal er gestept worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een trambus-haltebo d. a Al.een op werkdagen. Marktbussen. Van Hulst 11Axel 1130 Holl tijd, aank. Gent 12 16 Belg. tijd. Van Geat 7 30 Belg tijd, asnk Axel 7 en Hulst 7 30 Ho 1 tijd. Op Donderdag van Waboorden naar St. Nicolaas 8 25 en van Hulst 9 Terug van St. Nico'aas 1 30 en v*n Hulst 2 20. Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst: 1145, van Ossenisse 12—, van Hengstdijk 1215, aank. Hulst 12 40, en terug resp. 3 10, 3 36, 8 60, aank. Walsoorden 4 06, V Vlissingen a5 39 aS 2 a 7 82 b9 10 10 33 all 30 141 4 25 6 33 7 04 8 01 9 Middelburg a5 47 a6 33 741 b9 20 10 41 all 41 1 49 4 3E 713 9 Goes a6 09 a6 57 75» b9 50 11 - a12 12 2 09 4 54 -td 7 82 8 32 99 Kruiningen a6 21 a7 13 8 11 blO 08 11 13 al2 15 2 22 611 O O 7 45 8 48 99 Bergen op Zoom aë 49 a7 60 8 34 blO 47 11 37 109 2 46 5 45 Q3 8 09 9 22 a Roosendaal a7 02 a8 07 8 47 bil 04 11 51 1 27 2 59 6 02 7 30 8 22 9 3» V Roosendaal a7 08 a8 13 1 66 11 11 12 10 al 39 3 10 6 19 7 43 8 34 9 47 a Rotterdam beurs a8 02 a9 26 9 56 12 25 1 26 a2 55 a4 26 7 26 8 66 9 ?4 10 5? 99 Rotterdam D. P. a8 08 a1' 30 9:8 12 30 1 30 a2 59 4 02 7 30 8 34 9 29 11- 41 91 Den Haag H.S. 8 40 9 54 1017 12 64 1 54 3 M 4 29 754 8 59 56 1121 99 Haarlem 9 16 10 28 128 2 28 3 53 5 11 8 28 941 10 29 11 58 99 Amsterdam C.S. 9 32 10 44 15 07 144 2 44 4 14 5 30 8 44 1 1 1145 0 14 V Roosendaal 7 07 8 58 1114 12- 134 28 612 7 36 8 32 950 a Breda 7 27 918 11 45 1-2 20 2 02 5 6 32 7 6 8 53 10 10 's Hertogenbosch 8 15 9 59 12 51 102 a219 5 66 7 17 8 35 9 4 L 1055 11 Utrecht C.S. 911 10 53 153 153 3 63 6 53 8 05 9 45 10 27 cll 47 99 Nijmegen 9 11 P5 2 05 a4 09 8 08 9 (2 10 46 cll 39 Arnhem 9 27 11 29 aS al 4 56 8 33 9 35 1115 C1159 V Arnhem 7 - 8 26 9 30 11 80 1 32 2 01 a4 31 a6 32 8 30 - Nijmegen 7 25 8 48 9 56 11 57 157 2 55 6 56 «6 57 8 57 v Utrecht C.S. 7 32 8 35 1011 12 11 1 59 3 11 4 59 711 8 55 ,'s Hertogenbosch 8 19 9 32 11 00 1 2 44 a4 6 44 8 9 45 Breda 9 05 10 18 11 41 146 3 55 a4 47 6 24 8 46 10 26 Roosendaal 9 25 10 38 12 01 2 06 3 45 a5 09 6 44 9 0a 10 46 Amsterdam C.S. 6 53 a8 06 9 15 1145 145 2 45 4 35 6 45 8 34 Haarlem 711 a8 '6 9 31 12 01 2 01 3 01 4 46 7 01 83' Den Haag H.S. 7 51 a8 56 10 06 12 36 2 36 3 36 6 25 7 06 9 27 a Rotterdam D.P. 8 20 9 23 10 30 100 8 04 4 01 5 62 8 00 9 58 m Rotterdam Beurs 8 26 9 28 1034 1 03 a2 03 4 04 504 8 03 9 34 a Roosendaal 921 10 36 11 45 2 06 3 56 aS 10 6 40 9 03 10 43 v Roosendaal a 9 33 1043 12' 6 2 6 4 01 «516 6 53 9 12 10 57 Bergen op Zoom a.9 47 10 5& al 2 21 2 31 415 a5 31 714 9 56 1111 Kruiningen alO 13 1123 a 2 62 3 04 4 49 «5 55 7 47 9 54 11 37 Goes alO 26 11 K7 al 05 3 23 6 09 a6 09 8 05 10 06 1149 Middelburg alO 46 11 56 al 23 3 42 521 a6 29 8 86 10 23 0(9 a V'issingan alO 54 1204 al 3 3 50 5 28 «6 37 8 42 10 30 016 v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete a Gent Dp. a Geut St. P. v 1» a Brussel a Alleen op 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 05 72 8 50a 12 25 8 59 12 34 903a 1238 9 07a 12 42 9 20a 19 6a 905a12 40 1103 12 56 540 549 553 657 6.7 552 610 8 07 11 45 8 47 11 52 9 57 12 51 134 1 50 6 55 152 9 21 3— 10 47 Zon- en Feestdagen. v Brussel a Gent St. P. 77 Gent St. P. Gent Dp. a Selzaete v Selzaete Sas van Gent Philippine Sluiskilbrug Sluiskil Ter Neuzen b Alleen op werkdagen a7 24 11 3 50 6 12 aS 21 11 34 4 54 7 49 6 25 «8 31 1' 55 5 00 8 34 6 4l «8 43 13 14 5 14 8 46 7 22 «9 19 12 52 6 54 9 25 7 30 a9 21 1 b6 20 9 30a 8- «9 61 1 30 b6 50 10 -a 8 08 *9 59 1 3- b6 3 10 08a 812a 1003 142 b7 02 l'l in 8 16 a C 07 146 b 06 10 16a 8 24 alO 15 1 54 b714 10 24a v Axel 7— xi SO v Zu ddorpe 7 15 11 30 v Koewacht 7 30 11 45 v Ft Jansteen 7 45 1206 a Hulst 8 1216 4 20 v Hul-t 4 35 v St. Jau'teen 4 50 v Koew 'tht 5 20 v Zuiddorpe 5 30 v Axel 8 30 2 30 6 30 8 40 2 45 6 40 9 10 3 16 n 9 0 3 40 7 20 9 45 3 10 7 30 Autobusdlcnst Ternenzen Selzaete Werkdagen v Neuzen 7 45 916 10 38 12— 3 59 5 30 7 35 v Slu skil 8 9 "0 10 45 12 15 3 45 5'5 7 50 a Selzaete 8 20 9 50 1110 12 40 4 10 b 10 8:0 vSezaete 8 30 9 55 1120 116 4 40 6 80 8 15 v Slu skil 8 55 10 15 1'4" 1 3^ 5'5 6 55 8 40 a Neuzen 910 10 25 11 55 150 5 20 7 10 8 55 Zondagen 5 - 10 30 2 5 30 9 21 5 15 10 45 2 15 5 46 9 .'5 5 35 1110 240 6 10 9 55 .5 50 1120 440 6 30 10- 6 15 11 40 5 05 6 55 10 20 6 30 11 55 5-20 7 10 10 35 Vertrak beet vaa Nauzan Borsselen Aankomst te Viissiagau vu. Vertrek trein van Yliisingen W erkdagen. BorsselenVlissingen. vm. 7,20 10,30 nm. 2,— 7,40 10,50 2,20 8,40 11.50 3,20 9,20 1,41 4,25 12.80 12,50 1,50 9,08 Aankomst trein te Vlissingen vm, 8,44 nm 12 04 12 27 Vertrek boot vaa Vlissingen 5,50 9,' Borsselen 9,20 Aankomst te Neuzen 7,— 10*20 Vertrek boet van Neuzen 6,40 9,40 12.10 Aankomst te Hoedekonskerke 7.25 10,25 12!ö5 Vertrek trein naar Roosendaal 7,69 11,— 2.09 Vlissingen 8,t- 11,37 Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes 6,80 5,50 6,50 7,04 3,50 4 4,20 6,20 2,50 3,35 4,64 6,02 5,40 6,25 7,43 8,30 7,32 0,— 7,07 10,02 met tram 3,oi 8,05 8/5 9,20 Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11 35 3 20 6 07 T7 w v ..Gissingen 7,67 9,48 12/0 ?!o7 695 Vertrek boot van Hoedokensk. 8,30 11,05 1 05 3 50 6 45 Aankomst te Neuzen 9,16 11,50 1/0 4/45 7^30 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,25 1,25 3,55 5 40 6,60 9 35 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,65 1,55 4,25 6 10 7,20 9 05 ertrek van Hansweert 7,56 9,45 P 05 2.- 4 26 7 26 9 0a* Aankomst te Kruiningen 8X5 9,5512,15 2,10 4>5 7;36 916* Vertrek trein naar Roosendaal 8,11 10,0812/0 2,22 5 11 7 45 tZ' u ..V' VBssingea 8 16 10.1812,6-2 3,04 4 49 7,47 9 54 Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot tijn. Aankomst trein van Roosendaal 7 381011 11,21802447553 7 46 v 7 Vlissingen 6,20 8,09 0(6 12,28 2,20 01- 5X9 7 43 Verteek van Kruiningen 6,25 8/5 10 16 12,3' 3,05 4 50 6,- 7,50 Aankomst te Hansweert 6,35 8 25 10 25 12.4:' 3,16 5,- 6.10 8 V ertrek boot van Hansweert 6,40 8.80 10,35 12,45 3,20 6 05 6 15 s' Aankomst te Walzoorden 7.10 9 11,05 1,15 3,50 5 36 6.45 8,30 Aank. tr. Vlissingen 714 844 1054 1204 1927 1F0 137 850 528, 637 741 842 Vertr. boot Vlissingen 615 45 9- 1015 1130 124., 2- 815 4:J) 545 7_ 9_ Aank. boot Breskens 640 810 925 1040 1165 110 2,25 340 456 610 725 926 Verte, boot Breskens «56 815 930 1045 1200 116 230 845 5- 615 780 980 i'ako®s Vlissingen J20 840 955 1 i 101925 140 255 410 526 64* 766 956 Vertr. trein Vlisalngen 732 908 92010831180 141 425 616 633 704 81 Zondagen vm 9.— nm. 7 40 9.20 8.- 10.20 9.- nm. 10.33 528 vm. 7 30 nm. 6.10 7.50 6.80 8 50 7.30 vm 6.40 nm. 5 40 725 6,25 7, ;9 w 7,32 9.02 7,07 vm. 8,59 nm. 8,01 7,57 8 05 9,35 8,35 10,20 9,20 7,20 7/0 7,55 8,05 8,11 8,43 1,25 6 50 8.46 1.16 7.20 9,05 1/5 7,25 9,0 2.01 7,85 9,15* 2, 2 7,45 3 04 7,47 9,54 6 40 7,10 8,41 8,09 8.50 9,- *,05 9,35 3.C2 2 23 3,06 3,16 3,20 3.50 7.46 7,48 7.50 8.— 8.- 8.30 942 1204 1127 543 842 746 1015 1246 315 64" 9 810 1040 110340 610 725 8161046115345 616 780 8401110140 410 640 ?65 910 141 425 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1937 | | pagina 4