Stoombootdienst op de Wester-Schelde Allerlei. Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Snybloewen bewaren. van A. C. MULLER—IDZERDA Afscheid M 1 D D E L. El KT INT vervoer Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel— Terneuzen— Breskens. SPOORWEG WECHELEN— TERNEüZEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. Axel—Sas van Gent—Break ens. I— Hnist IJzendyke—Veldzicht Grens. v.v. Autobosdienst Terneazen —Selzaete. Antobnsdiensten St. JansteenHuistWalzoorden v.v. VLISSIN G EN—ROOSEND A AL. 8 :o Van af 22 Mei 1937 tot nadere aankondiging. NeuzenBorsseienVlisslngen. Vlissingen—BorsseienNeuzen. NeuzenHoedekenskerke. HoedekenskerkeNeuzen. WalzoordenHans weert—Kruiningen. Alleen op werkdagen b Zondags 10 mlnnten vroeger. 0 Alleen op Zon- en Feeitdagen Kruiningen—Hansweert—Walzoorden. Aankomsten £ruinin&en 6-9f> 10 16 12,3 3.05 450 e)- 7,53 Vertrou w Hans*eert 6,35 8,25 10 2b 12,40 «.16 5,- 6.10 8 - Vlissingen—Breskens. BreskensVlissingen. Het SDyden van bloemen en de verzorging van de afgesneden exemplaren is in de zomerdagen van zeer veel belang, en het zijn maar al te vaak de bloemen, di> de schuld krijgen, als zij te spoedig verwelken, terwijl de tout by dt behandeling schuilt. We denken al gauw, dat bloe men, uit eigen tuin, langer goed blijven, omdat ze versch zijn, er dan is het een teleurstelling, da zy sneller slap hangen dan d bloemen, die wij van den bloemis ontvingen. Het is nu eenmaa een feit, dat bloemen na bet snyde eerst moeten optrekken, d.w.z. d& ze op een boel plekje, b.v. in d kelder, minstens een heelen naci diep in een emmer frisch water moeten staan, lietst bovendien nog in een courant gewikkeld. Als we ze deö volgenden dag in de vazen schikken, snijden we er eerst nog een klein stukje af, opdat ze beter het water zuilen opnemen. Verder verlrisschen we in de warmte dagelijks het water waarbij telkens, al is het maar een paar mm, een stukje van de «telen wordt gesneden. Rozen moeten altijd zeer schuin gesneden worden en een eindje gespleten, en stelen van Papavers aan de uiteinden met een hamer plat ge slagen worden. Wanneer we zelf blopmen srij- ien, doen we dat liefst in dt roege ochtenduren, als de plantei >og bedauwd zijn, na zonsonder- ang kan het natuurlijk ook ge schieden, doch de bloemen zijn dan toch Diet zoo frisch. Veel haDgt obk af van den toestand, waarin we de bloemen snijden RozeD, Papavers, Irissen, Gla diolus, e.d. worden in knop ge sneden, terwijl Dahlia's, Asters, Margrieten, in het algemeen bloe men, die vrij gauw slap gaai hangeD, geheel rijp gesneden wor den. Aangezien haast in iederei tuin, hoe klein ook, rozen worder gekweekt, willen we op het snijdei van rozsn nog even terugkomen Als een rozenknop nog te weinu ontwikkeld is, zal zij als vaas vulling geen succes zijD, het bsst' oogenblik om te snijden is eigen lijk, als de knop zich even ge opend heeft. Voor de planten it net beter, niet te lange stelen t nemeD, in ieder geval' moet e aan den bloemtak nog minstens e«n vijftallig blad bewaard blijven N.remt men den geheelen bloem tak weg, dan zal de oude struik teD ondergang gedoemd zijn. In ieder geval moeteD rozen, waarvan geregeld gesneden wordt, goed gemest woideD, om beKoorlykt stelen te krijgen. Tot slot nog even een weDk betrr ffeude de zoo geliefde Lathy rus. die als snijbloem ïd den tuii haast onmisbaar is gebleken. Zij behoeft slechts met de uiteindei der stelen in het water te staar Boe minder water, hoe lange, zij goed blijven, al is hierbij op etten geboden, dat de blocmer iet droog komen te staan We lazen bovenstaande wenke 'O de »Midd. aan de har. De zomer komt afscheid nemen. De boomeD en de bloemen be reiden zich schoon en stil tot den dood. September is in het land en de herfst komt met zijn kleuren "D geuren om ons voor te berei den op kachel en winterjas. De boomen zwygen En peinzen vaag, Vt»n al de twijgen Drupt iets omlaag. De zon is henen, Geen vogel fluit Zij zijn verdwenen, Het lied is uit. Alleen gelaten Wacht alles stil Wacht het gelateD Der wereld wil. Spiegel van de Week*. N.R.Crt. Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk K loosterz. Walsoorden 615 7 34 6.iH 7 3-< 6 35 7 55 6 46 8 07 6 54 8 15 7 01 8 22 7 06 '26 9 59 10 03 10 20 10 31 10 39 10 46 10 50 710 8 30 10 54 12 26 3 5 1 12 *9 3 0 i 5 54 12 46 3 20 6 11 12 57 3 '0 6 22 105 3 37 6 0 1 12 3 42 6 37 1 16 3 46 6 1 20 3 50 6 45 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 7 20 7 24 7 2' 7 35 7 %3 7 57 8 12 816 9 44 9 48 9*2 9 59 10 07 1. 21 1026 10 40 12 10 2 44 1? 11 2 48 12 lx 2 52 12 25 2 6 12 33 3 07 12 47 3 21 112 3 36 106 3 40 5 37 6 64 5 41 6 69 r 45 7 03 5 51 710 5 '9 7 6 18 732 6 27 7 47 6 SI 7 51 v Driesch v Axel v Zaamsl. a Neuzen v Neuzen v Hoek v Pui inp v yam v B ervliet 7 09 v Ho fdpl. 7 19 a Br skens 7 36 5 40 5 14 5 59 6 18 6 19 6 31) 6 40 6 50 7 34 7 38 7 56 8 15 8 49 8-9 9 09 9 8 9 38 9 18 10 04 9 69 10 03 10 20 10 19 11 19 11 29 11 39 11 58 12 08 12 18 12 34 12 26 3- 5 51 12 29 3 03 5 4 1246 3 0 6 11 10* 3 39 6 EO 1 52 4 37 2 02 4 47 2 19 4 67 2 31 5 '6 2 41 5 21 2 51 o 36 3 07 5 52 7 31 7 60 07 8 17 8 27 8 <6 8 6 9 04 9 22 vBre°kens 5 43 v Po f4p' 5 49 v «i. rvliet 6 09 Pyram. 6 20 v P'.i ipp 6 40 v H<>ek 6 48 a Np"z»n 6 69 v Neuzen 7 3t v Ztawsl. 7 57 Axel 8 12 a Dr es h 8 16 8 12 10 42 1 15 4— 7 30 8 28 10*8 31 4 16 7 46 8 3x 1103 1 41 4 26 7 f6 6 49 1119 1 52 4 37 8' 7 9 09 11 39 2 12 4 57 6 27 9 17 11 47 2 20 6 04 8 34 927 11 57 2 0 5 16 8(6 9 59 12 24 9 69 5 60 7 10 8 47 10 21 12 4 3 Jl 6 12 7 32918 1036 1 02 5 35 6 27 7 47 9 3 10 40 1 06 3 40 6 31 7 51 9 27 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nie. n. Meeh. Meeh -len v Mechelen a Brussel 6 15 10 5# 2 04 6 24 11 06 2 3 6 33 11 14 2 21 6 41 11 21 2 29 6 53 11 33 2 40 713 11 40 2 8 7 22 12 05 2 56 8 CO 12 8 3 29 8 14 1208 309 9 10 1 09 4 07 9 15 115 4 15 9 31 1 31 4 31 5 02a 6 50b 51 a 6 66b 5 21 a 7 06b 528a7 14b 5 42a 7 24b 5 58a 7 43b 6 0? 7 5a 6 42 8 23 6 0ca 7 ;8b 7 02a 810b 7 15 8 45 731 901 v Brussel a Mechelen v Mechelen a St. Nie. v. Meeh. v Antw. n. St. Nic. a St. Nic. Antw. v St. Nie n. Tern. Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen Alleen op werkdagen, b Alleen on Zon- en Feestdagen. 6 CO IC 00 1 20 6 6 '5 10 5 1 35 6 15 6 19 10 25 1 57 6 29 7 19 11 26 2 62 7 31 6 48 11 31 2 16 7 22 7 19 12 05 2 52 7 45 7 25 12 08 3 10 7 51 8 20 103 4- 8 44 8 27 1 11 4 08 8 53 8 36 1 19 4 16 9 8 46 1 28 4 2,5 9 09 8 53 1 37 4 34 9 17 v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete a Gent Dp. a Gent St. P. V n f a Brussel 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 05 72 8 50a 12 25 8 59 12 34 9 03a 12 38 9 07a 12 42 9 20* 12 65 9 05a 12 40 1103 1216 8 07 11 41 8 47 11 52 9 57 12 51 540 549 563 667 6)7 552 610 134 1 50 6 55 1 52 9 21 3— 10 47 a Alleen op Zon- en Feestdagen, b r Brussel t Gent St. P. Gent St. P. Gent Dp. t Selzaete 7 Selzaete Sas van Gent Philippine Slniskilbrug Sluiskil Ter NtPUZen S 25 64i 7 22 7 30 8 8 08 a7 2t a8 21 at 31 «8 43 a9 19 a9 21 a9 51 a9 59 8 12a 10 03 8 16 a C 07 8 24 alü 15 11 - 11 34 1' 55 12 14 12 52 1 130 13- 142 1 46 1 54 3 50 4 54 5 00 5 14 6 54 b6 20 b6 50 b6 8 b7 02 b 06 b714 6 12 7 49 8 34 8 '6 9 25 9 30a 10 a 10 08a 10 'Sa 1016a 10 24a ?en. v Wals v A el r ries b 5 44 Wettd 6 02 v Sasv G. 6 18 v t hilipp 6 0 v P* ram 6 59 v Ijzend. 7 21 aScho nd 7 39 v --eheond 755 a Breskens 05 7 20 9 41 12 10 2 44 5 37 6 *4 8 12 036 1 0> 336 6 27 7 47 1 07 3 41 4 32 7 52 1 23 3 57 4 8 8 08 1 50 4 4 8 04 8 22 2 12 457 2 32 6 17 3 38 28 3 52 5 43 4 4i 5 =,4 4 56 6 06 8 17 10 a 1 8 38 1057 8 48 11 17 9 09 11 39 9 24 tl 59 9 39 1 -> 7 9 8 )219 10 14 12 54 0 33 1 06 v Breskens 8 10 9 30 12 - 343 a Scho'ind. 8 19 9 39 12 19 3 52 v Schoond. 8 22 9 54 12 34 410 v IJze' d. 8 37 1108 1 42 4 25 v Pvr m. 6 20 8 49 1119 1 52 4 37 807 v Philippin» 6 *1 9 0 1' 40 2 13 4 53 828 V BS v. G. 7 03 9 28 11 f.7 2 31 5 20 824 643 v Wes d. 7 17 94 1210 2 44 5 34 838 902 t Dries' h. 7 3 9 58 12 26 2 f 9 5 50 '54 918 a Axel 7 37 10 02 12 29 3 03 5 54 856 920 T Axel 7 11 20 4 20 V Zu ddorpe 7 15 11 30 4 35 V Koewacht 7 30 11 45 4 50 V Pt Jansteen 7 45 12 06 5 20 a Hulst 8 - 12 15 5 30 V Hul t 8 80 2 30 V St. Jaa' teen 8 40 2 45 V Koew 'eht 9 10 3 16 V Zuiddorpe 9 0 3 40 V Axel 9 45 3 *0 6 30 6 40 7 20 7 30 v Pyramid* v ijzendijke a Veld/icht v Gent ibus) 6 68 7 09 7 14 715 1159 12 50 12 57 *114 2 32 821 3:7 t Veldzicht a IJz nuijke a Pyramide Alleen op 7 16 7 23 8 47 werkdagen 12 69 106 160 3 31 3 J7 4 36 v Neuzen v Slu skil a Selzaete v Se zaete v Slu s il Neuzen 745 916 8 9 ?0 8 20 9 50 8 30 9 55 8 55 10 15 9 10 1025 Werkdagen 10 30 12— 3 50 5 30 7 35 10 45 12 15 3 45 5 5 7 50 11 10 12 40 4 10 ft 10 8,0 1120 1 16 4 40 6 30 8 15 1' 40 1 35 5(6 6 55 8 40 1155 1 50 5 20 7 10 8 65 5 - 515 5 36 5 50 15 6 30 Zondagen 10 30 2 - 1045 11 10 1120 11 40 1155 2 15 240 4 40 5 05 5 20 5 30 5 46 6 10 6 30 6 55 7 10 9 21 9 '5 9 55 10- '0 20 10 85 a a St. Janst. 625 8 0 1-20 1210 305 445 605 v Huist 630815 1026 123b 3 0 460 6 1 aWalz. 710 85611— 115 850 530 645 a a a 745 vWalz. 715 905 910 1110 125 356 686 650 8*0 750 v Hulst 75514510201150 205 435 610 730 920 830 a StJanst v950 102* 1155 210 440 735 926 t Op tijdig verzoek van of Daar St. J-nsteen. Rijdt allleen op Zondag Up tudig verzoek zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een trambus-haltebo d. a Al een op werkdagen. Marktbussen. Van Hulst 11— Axel 1130 Holl tijd, aank. Gent 12 15 Belg. tijd. Van Gent 7 30 Belg tijd, aank Axel 7 en fluim 7 30 Hol tijd. Op Donderdag v»n Wahoorden naar St. Nicolaas 8 26 en van Hulst 9 Terug van St, Nico aas 130 en van Hulst 2 20, Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst: 1145. van Oes'-nisse 12—, van Hengstdijk 12 15, aank. Hulst 12 40, en terug resp. 3 10, 3 36, 3 60, aank. Walso rden 4 06. 4 25 4 8= 4 54 5 11 5 45 6 02 6 19 7 26 7 '10 7 54 8 28 8 44 612 6 32 7 17 8 0*- 8 08 8.33 a4 31 6 56 4 69 5 44 6 24 6 44 4 35 4 46 6 25 5 52 5 04 6 40 6 53 7 14 7 47 8 05 8 36 8 42 V Vlissingen a5 39 aS '2j 7 32 b9 10 10 33 all 30 141 9 Middelburg a5 47 a6 33 74L b9 20 10 41 all 41 1 49 9 Goes a6 09 a6 57 7 5» b9 50 11 al2 12 2 09 0 Kruiningen n6 21 a7 13 8 11 blO 08 11 13 al2 3 2 22 0 Bergen op Zoom a6 49 a7 50 8 34 blO 47 li 37 109 2 46 a Roosendaal a7 02 a8 07 8 *7 bil 04 11 51 1 27 2 59 V Roosendaal a7 08 a8 18 56 11 11 12 10 al 39 3 10 a Rotterdam beurs a8 02 a9 26 9 56 12 23 126 «2 55 a4 26 0 Rotterdam D. P. aS 08 a* 30 9 3 12 30 1 30 a2 59 4 02 9t Den Haag H.S. 8 40 9 64 1017 12 54 1 54 3 24 4 29 99 Haarlem 9 16 10 28 1 28 2 28 3 53 511 0 Amsterdam C.S. 9 32 10 44 107 1 44 2 44 4 14 5 30 V Roosendaal 7 07 8 58 11 14 12 - 134 28 a Breda 7 27 918 11 45 12 20 2 02 5 's Hertogenbosch 8 15 9 f9 12 51 102 a2 9 5 56 M Utrecht C.S. 911 10 53 153 153 3 63 6 b3 0 Nijmegen 9 11 05 2 05 a09 0 Arnhem 9 27 11 29 a3 31 4 56 6 33 7 04 8 01 «4 713 41 -«>3 7S2 8 32 O M 7 45 8 48 8 09 9 22 7 80 8 22 9 38 7 43 8 34 9 47 8 56 9 64 10 57 8 34 9 29 10 42 8 59 56 11 21 94L 10k9 1158 1 11 46 0 14 7 36 8 32 950 7 6 8 53 1010 8 35 941 10 55 9 45 10 27 cll 47 9 2 10 46 cll 39 9 35 1115 cll 59 W erkdagen. Vertrek boot van Neuzen vm. 7,20 10,30 nm 2 Borsseien 7,40 10,50 2,20 Aankomst te V.issingen vm. g,40 11,60 3 20 Vertrek trein van Vlissingen 9,08 9',20 1,41 4,'25 Aankomst trein te Vlissingen vm. 8 44 nm 12 04 12 27 Vertrek boot van Vlissingen 5,60 9,'— 1230 Borsseien 9,20 Aankomst te Neuzen 7,— 10)20 Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10 Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10*25 12)55 Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,— 2,09 Vlissingen 8,— 11,87 Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes met tram l'J.50 1,50 5,80 5,60 6,60 7.04 3,60 4 4,20 6,20 nm. Zondagen 9.— nm. 7.40 9.20 8.- 10.20 9. 10.33 vm. 7 30 nm. 6.10 7.50 150 2,50 3,35 4,54 6,02 5,40 6,25 7,32 7,07 10;02 7,4.3 8,30 0.- Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11 36 3 20 6 07 *- v '7 ..„Vlissingen 7,57 9,48 12)l0 ?)07 6*15 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1 05 3 50 6 45 Aankomst te Neuzen 9,15 1150 l,f 0 4)35 7)30 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011 26 Aankomst te Hansweert 7,50 9,40 flVs ertrek van Hansweert 7,66 9,451205 Aankomst te Kruiningen 8(5 9,5512 15 Vertrek trein naar Roosendaal 8.1110,08 12'iO Vlissingen 8 16 10 13 12)52 8,01 8,05 8, 5 9,20 vm 6.40 nm. 7.25 7,59 9.02 6.30 7.30 5 40 6,25 7,32 7,07 1,26 3,56 f 40 6,50 8 35 1,55 4.25 6 10 7,?ö9 05 2,- 4,26 7,?5 0 2.10 4,35 7,35 916* 2.22 5,11 7,45 3.04 4,49 7,47 9 51 v Arnhem Nfjmegen v Utrecht C.S. ,'s Hertogenbosch Breda Roosendaal Amsterdam C.8. Haarlem Den Haag H.8. a Rotterdam D.P. Rotterdam Bears a Roosendaal v Roosendaal Bergen op Zoom) Krnin'ngen roet Middelburg a Vtissingan 7- 8 26 9 30 1120 1 32 2 01 7 25 8 48 9 56 11 *7 157 2 55 7 32 8 35 10 11 12 11 1 59 311 8 !9 9 82 11 00 1 2 44 at 9 05 10 18 1141 146 3 25 a4 47 9 25 10 38 1201 2 06 345 a5 09 6 53 a8 06 915 1145 145 2 45 711 a8 16 931 12 01 2 01 3 01 751 a8 56 10 06 12 36 2 36 3 86 8 20 9 23 10 30 100 3 04 4 01 8 26 9 28 1034 103 a2 03 4 04 9 21 10 ?:6 U 45 2 06 3 56 a5 10 a 9 33 10 43 12 6 2 6 4 01 a5 16 a »9 47 10 56 alv 21 2 31 415 a5 31 al» 13 11 23 a'2 52 3 04 4 49 a5 55 alO 26 11 «7 al 05 8 22 5 02 a6( 9 alO 46 1156 ai 23 8 42 5 21 a6 29 alO 54 12 04 ai 80 8 50 5 28 a6 37 a6 32 a6 57 711 8 8 46 9 06 6 46 7 01 7 06 8 00 8 03 9 03 9 12 9 26 9 54 10 06 10 23 10 80 8 30 8 57 8 56 9 45 10 26 10 46 8 34 8 31 9 27 9 53 9 34 10 43 10 57 U il 11 87 11 49 0 09 0 16 Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot jyn. Aankomst trein van Roosendaal 7,38 10 11 11,21 3 02 1 47 5 63 7 46 Vlissingen 6,20 8,09'0 ("6 12,29 2 20 ü'- 5 09 7 43 ertrek boot van Hansweert 6,40 8.80 10.36 12 45 3 20 6 05 6 15 8 Aankomst te Walzoorden 7,10 9 11)05 1,15 3 505 36 6,45 8,30 Aank. tr. Vlissingen 714 844 1054 1204 1227 1 £0 137 350 528 637 743 842 ertr. boot VUss.ngen 615 745 9— 1016 1130 124 9_ 815 4 0 545 7_ 9. Aank. boot Breskens 640 810 925 1040 1155 110 2,25 340 456 610 725 926 Verte, boot Breskens «55 815 9-30 1046 1200 115 230 345 5- 6iR 7an au Aankomst Vlissingen 720 840 "5s 1-101225 140 2 ,6 410 525 ei 7fx L Verte, trein Vlissingen 782 808 Ai i038 uS J 5 425 l i Sn 7M fi vm. 8,59 rm. 8,01 7,57 8 05 9,35 8,36 10,20 9,20 7,20 7.50 7,53 8,05 8,11 8,43 1,25 6 50 8,45 1. 5 7,20 9.06 1,5 5 7,25 9,0 2 0 7,16 9,15* 2, 2 7,45 3,04 7,47 9,54 6,40 7,10 8,41 8,09 8.50 9- °,05 9,35 3.02 2 20 3,05 3,15 3,20 3.50 7.46 7,43 7 50 8.— 8.- 8 30 942 12041 27 543 842 746 1( 15 12"!6 3'5 64 1 9 810 1040 110340 610 725 816 1045 115845 «15 730 8401110 140-10 640 7i5 910 141 425 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1937 | | pagina 4