Stoombootdienst op de Wester-Schelde
Allerlei.
Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Snybloewen bewaren.
van A. C. MULLER—IDZERDA
Afscheid
M 1 D D E L. El KT
INT vervoer
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel— Terneuzen— Breskens.
SPOORWEG WECHELEN— TERNEüZEN.
Spoorweg Ter NeuzenGent.
Axel—Sas van Gent—Break ens.
I—
Hnist
IJzendyke—Veldzicht Grens.
v.v.
Autobosdienst Terneazen —Selzaete.
Antobnsdiensten St. JansteenHuistWalzoorden v.v.
VLISSIN G EN—ROOSEND A AL.
8 :o
Van af 22 Mei 1937 tot nadere aankondiging.
NeuzenBorsseienVlisslngen.
Vlissingen—BorsseienNeuzen.
NeuzenHoedekenskerke.
HoedekenskerkeNeuzen.
WalzoordenHans weert—Kruiningen.
Alleen op werkdagen
b Zondags 10 mlnnten vroeger. 0 Alleen op Zon- en Feeitdagen
Kruiningen—Hansweert—Walzoorden.
Aankomsten £ruinin&en 6-9f> 10 16 12,3 3.05 450 e)- 7,53
Vertrou w Hans*eert 6,35 8,25 10 2b 12,40 «.16 5,- 6.10 8 -
Vlissingen—Breskens.
BreskensVlissingen.
Het SDyden van bloemen en de
verzorging van de afgesneden
exemplaren is in de zomerdagen
van zeer veel belang, en het zijn
maar al te vaak de bloemen, di>
de schuld krijgen, als zij te spoedig
verwelken, terwijl de tout by dt
behandeling schuilt.
We denken al gauw, dat bloe
men, uit eigen tuin, langer goed
blijven, omdat ze versch zijn, er
dan is het een teleurstelling, da
zy sneller slap hangen dan d
bloemen, die wij van den bloemis
ontvingen. Het is nu eenmaa
een feit, dat bloemen na bet snyde
eerst moeten optrekken, d.w.z. d&
ze op een boel plekje, b.v. in d
kelder, minstens een heelen naci
diep in een emmer frisch water
moeten staan, lietst bovendien nog
in een courant gewikkeld. Als
we ze deö volgenden dag in de
vazen schikken, snijden we er
eerst nog een klein stukje af,
opdat ze beter het water zuilen
opnemen. Verder verlrisschen we
in de warmte dagelijks het water
waarbij telkens, al is het maar
een paar mm, een stukje van de
«telen wordt gesneden. Rozen
moeten altijd zeer schuin gesneden
worden en een eindje gespleten,
en stelen van Papavers aan de
uiteinden met een hamer plat ge
slagen worden.
Wanneer we zelf blopmen srij-
ien, doen we dat liefst in dt
roege ochtenduren, als de plantei
>og bedauwd zijn, na zonsonder-
ang kan het natuurlijk ook ge
schieden, doch de bloemen zijn
dan toch Diet zoo frisch. Veel
haDgt obk af van den toestand,
waarin we de bloemen snijden
RozeD, Papavers, Irissen, Gla
diolus, e.d. worden in knop ge
sneden, terwijl Dahlia's, Asters,
Margrieten, in het algemeen bloe
men, die vrij gauw slap gaai
hangeD, geheel rijp gesneden wor
den. Aangezien haast in iederei
tuin, hoe klein ook, rozen worder
gekweekt, willen we op het snijdei
van rozsn nog even terugkomen
Als een rozenknop nog te weinu
ontwikkeld is, zal zij als vaas
vulling geen succes zijD, het bsst'
oogenblik om te snijden is eigen
lijk, als de knop zich even ge
opend heeft. Voor de planten it
net beter, niet te lange stelen t
nemeD, in ieder geval' moet e
aan den bloemtak nog minstens
e«n vijftallig blad bewaard blijven
N.remt men den geheelen bloem
tak weg, dan zal de oude struik
teD ondergang gedoemd zijn. In
ieder geval moeteD rozen, waarvan
geregeld gesneden wordt, goed
gemest woideD, om beKoorlykt
stelen te krijgen.
Tot slot nog even een weDk
betrr ffeude de zoo geliefde Lathy
rus. die als snijbloem ïd den tuii
haast onmisbaar is gebleken. Zij
behoeft slechts met de uiteindei
der stelen in het water te staar
Boe minder water, hoe lange,
zij goed blijven, al is hierbij op
etten geboden, dat de blocmer
iet droog komen te staan
We lazen bovenstaande wenke
'O de »Midd. aan de har.
De zomer komt afscheid nemen.
De boomeD en de bloemen be
reiden zich schoon en stil tot den
dood. September is in het land en
de herfst komt met zijn kleuren
"D geuren om ons voor te berei
den op kachel en winterjas.
De boomen zwygen
En peinzen vaag,
Vt»n al de twijgen
Drupt iets omlaag.
De zon is henen,
Geen vogel fluit
Zij zijn verdwenen,
Het lied is uit.
Alleen gelaten
Wacht alles stil
Wacht het gelateD
Der wereld wil.
Spiegel van de Week*. N.R.Crt.
Driesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
K loosterz.
Walsoorden
615 7 34
6.iH 7 3-<
6 35 7 55
6 46 8 07
6 54 8 15
7 01 8 22
7 06 '26
9 59
10 03
10 20
10 31
10 39
10 46
10 50
710 8 30 10 54
12 26 3 5 1
12 *9 3 0 i 5 54
12 46 3 20 6 11
12 57 3 '0 6 22
105 3 37 6 0
1 12 3 42 6 37
1 16 3 46 6
1 20 3 50 6 45
Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
Driesch.
7 20
7 24
7 2'
7 35
7 %3
7 57
8 12
816
9 44
9 48
9*2
9 59
10 07
1. 21
1026
10 40
12 10 2 44
1? 11 2 48
12 lx 2 52
12 25 2 6
12 33 3 07
12 47 3 21
112 3 36
106 3 40
5 37 6 64
5 41 6 69
r 45 7 03
5 51 710
5 '9 7
6 18 732
6 27 7 47
6 SI 7 51
v Driesch
v Axel
v Zaamsl.
a Neuzen
v Neuzen
v Hoek
v Pui inp
v yam
v B ervliet 7 09
v Ho fdpl. 7 19
a Br skens 7 36
5 40
5 14
5 59
6 18
6 19
6 31)
6 40
6 50
7 34
7 38
7 56
8 15
8 49
8-9
9 09
9 8
9 38
9 18
10 04
9 69
10 03
10 20
10 19
11 19
11 29
11 39
11 58
12 08
12 18
12 34
12 26 3- 5 51
12 29 3 03 5 4
1246 3 0 6 11
10* 3 39 6 EO
1 52 4 37
2 02 4 47
2 19 4 67
2 31 5 '6
2 41 5 21
2 51 o 36
3 07 5 52
7 31
7 60
07
8 17
8 27
8 <6
8 6
9 04
9 22
vBre°kens 5 43
v Po f4p' 5 49
v «i. rvliet 6 09
Pyram. 6 20
v P'.i ipp 6 40
v H<>ek 6 48
a Np"z»n 6 69
v Neuzen 7 3t
v Ztawsl. 7 57
Axel 8 12
a Dr es h 8 16
8 12 10 42 1 15 4— 7 30
8 28 10*8 31 4 16 7 46
8 3x 1103 1 41 4 26 7 f6
6 49 1119 1 52 4 37 8' 7
9 09 11 39 2 12 4 57 6 27
9 17 11 47 2 20 6 04 8 34
927 11 57 2 0 5 16 8(6
9 59 12 24 9 69 5 60 7 10 8 47
10 21 12 4 3 Jl 6 12 7 32918
1036 1 02 5 35 6 27 7 47 9 3
10 40 1 06 3 40 6 31 7 51 9 27
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerpen
v St. Nie. n. Meeh.
Meeh -len
v Mechelen
a Brussel
6 15 10 5# 2 04
6 24 11 06 2 3
6 33 11 14 2 21
6 41 11 21 2 29
6 53 11 33 2 40
713 11 40 2 8
7 22 12 05 2 56
8 CO 12 8 3 29
8 14 1208 309
9 10 1 09 4 07
9 15 115 4 15
9 31 1 31 4 31
5 02a 6 50b
51 a 6 66b
5 21 a 7 06b
528a7 14b
5 42a 7 24b
5 58a 7 43b
6 0? 7 5a
6 42 8 23
6 0ca 7 ;8b
7 02a 810b
7 15 8 45
731 901
v Brussel
a Mechelen
v Mechelen
a St. Nie. v. Meeh.
v Antw. n. St. Nic.
a St. Nic. Antw.
v St. Nie n. Tern.
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Ter Neuzen
Alleen op werkdagen, b Alleen on Zon- en Feestdagen.
6 CO
IC 00
1 20
6
6 '5
10 5
1 35
6 15
6 19
10 25
1 57
6 29
7 19
11 26
2 62
7 31
6 48
11 31
2 16
7 22
7 19
12 05
2 52
7 45
7 25
12 08
3 10
7 51
8 20
103
4-
8 44
8 27
1 11
4 08
8 53
8 36
1 19
4 16
9
8 46
1 28
4 2,5
9 09
8 53
1 37
4 34
9 17
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
a Selzaete
v Selzaete
a Gent Dp.
a Gent St. P.
V n f
a Brussel
6 50
6 59
7 03
7 07
7 20
7 05
72
8 50a 12 25
8 59 12 34
9 03a 12 38
9 07a 12 42
9 20* 12 65
9 05a 12 40
1103 1216
8 07 11 41
8 47 11 52
9 57 12 51
540
549
563
667
6)7
552
610
134
1 50 6 55
1 52 9 21
3— 10 47
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b
r Brussel
t Gent St. P.
Gent St. P.
Gent Dp.
t Selzaete
7 Selzaete
Sas van Gent
Philippine
Slniskilbrug
Sluiskil
Ter NtPUZen
S 25
64i
7 22
7 30
8
8 08
a7 2t
a8 21
at 31
«8 43
a9 19
a9 21
a9 51
a9 59
8 12a 10 03
8 16 a C 07
8 24 alü 15
11 -
11 34
1' 55
12 14
12 52
1
130
13-
142
1 46
1 54
3 50
4 54
5 00
5 14
6 54
b6 20
b6 50
b6 8
b7 02
b 06
b714
6 12
7 49
8 34
8 '6
9 25
9 30a
10 a
10 08a
10 'Sa
1016a
10 24a
?en.
v Wals
v A el
r ries b 5 44
Wettd 6 02
v Sasv G. 6 18
v t hilipp 6 0
v P* ram 6 59
v Ijzend. 7 21
aScho nd 7 39
v --eheond 755
a Breskens 05
7 20 9 41 12 10 2 44 5 37 6 *4
8 12 036 1 0> 336 6 27 7 47
1 07 3 41 4 32 7 52
1 23 3 57 4 8 8 08
1 50 4 4 8 04 8 22
2 12 457
2 32 6 17
3 38 28
3 52 5 43
4 4i 5 =,4
4 56 6 06
8 17 10 a 1
8 38 1057
8 48 11 17
9 09 11 39
9 24 tl 59
9 39 1 -> 7
9 8 )219
10 14 12 54
0 33 1 06
v Breskens
8 10
9 30
12 - 343
a Scho'ind.
8 19
9 39
12 19 3 52
v Schoond.
8 22
9 54
12 34 410
v IJze' d.
8 37
1108
1 42 4 25
v Pvr m.
6 20
8 49
1119
1 52 4 37
807
v Philippin»
6 *1
9 0
1' 40
2 13 4 53
828
V BS v. G.
7 03
9 28
11 f.7
2 31 5 20
824 643
v Wes d.
7 17
94
1210
2 44 5 34 838 902
t Dries' h.
7 3
9 58
12 26
2 f 9 5 50
'54 918
a Axel
7 37
10 02 12 29
3 03 5 54 856 920
T
Axel 7
11 20
4 20
V
Zu ddorpe 7 15
11 30
4 35
V
Koewacht 7 30
11 45
4 50
V
Pt Jansteen 7 45
12 06
5 20
a
Hulst 8 -
12 15
5 30
V
Hul t
8 80
2 30
V
St. Jaa' teen
8 40
2 45
V
Koew 'eht
9 10
3 16
V
Zuiddorpe
9 0
3 40
V
Axel
9 45
3 *0
6 30
6 40
7 20
7 30
v Pyramid*
v ijzendijke
a Veld/icht
v Gent ibus)
6 68
7 09
7 14
715
1159
12 50
12 57
*114
2 32
821
3:7
t Veldzicht
a IJz nuijke
a Pyramide
Alleen
op
7 16
7 23
8 47
werkdagen
12 69
106
160
3 31
3 J7
4 36
v Neuzen
v Slu skil
a Selzaete
v Se zaete
v Slu s il
Neuzen
745 916
8 9 ?0
8 20 9 50
8 30 9 55
8 55 10 15
9 10 1025
Werkdagen
10 30 12— 3 50 5 30 7 35
10 45 12 15 3 45 5 5 7 50
11 10 12 40 4 10 ft 10 8,0
1120 1 16 4 40 6 30 8 15
1' 40 1 35 5(6 6 55 8 40
1155 1 50 5 20 7 10 8 65
5 -
515
5 36
5 50
15
6 30
Zondagen
10 30 2 -
1045
11 10
1120
11 40
1155
2 15
240
4 40
5 05
5 20
5 30
5 46
6 10
6 30
6 55
7 10
9 21
9 '5
9 55
10-
'0 20
10 85
a a
St. Janst. 625 8 0 1-20 1210 305 445 605
v Huist 630815 1026 123b 3 0 460 6 1
aWalz. 710 85611— 115 850 530 645
a a a
745 vWalz. 715 905 910 1110 125 356 686 650 8*0
750 v Hulst 75514510201150 205 435 610 730 920
830 a StJanst v950 102* 1155 210 440 735 926
t Op tijdig verzoek van of Daar St. J-nsteen. Rijdt allleen op Zondag
Up tudig verzoek zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een
trambus-haltebo d. a Al een op werkdagen.
Marktbussen.
Van Hulst 11— Axel 1130 Holl tijd, aank. Gent 12 15 Belg. tijd.
Van Gent 7 30 Belg tijd, aank Axel 7 en fluim 7 30 Hol tijd.
Op Donderdag v»n Wahoorden naar St. Nicolaas 8 26 en van Hulst 9
Terug van St, Nico aas 130 en van Hulst 2 20,
Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst:
1145. van Oes'-nisse 12—, van Hengstdijk 12 15, aank. Hulst 12 40,
en terug resp. 3 10, 3 36, 3 60, aank. Walso rden 4 06.
4 25
4 8=
4 54
5 11
5 45
6 02
6 19
7 26
7 '10
7 54
8 28
8 44
612
6 32
7 17
8 0*-
8 08
8.33
a4 31
6 56
4 69
5 44
6 24
6 44
4 35
4 46
6 25
5 52
5 04
6 40
6 53
7 14
7 47
8 05
8 36
8 42
V
Vlissingen
a5 39
aS '2j
7 32
b9 10
10 33
all 30
141
9
Middelburg
a5 47
a6 33
74L
b9 20
10 41
all 41
1 49
9
Goes
a6 09
a6 57
7 5»
b9 50
11
al2 12
2 09
0
Kruiningen
n6 21
a7 13
8 11
blO 08
11 13
al2 3
2 22
0
Bergen op Zoom
a6 49
a7 50
8 34
blO 47
li 37
109
2 46
a
Roosendaal
a7 02
a8 07
8 *7
bil 04
11 51
1 27
2 59
V
Roosendaal
a7 08
a8 18
56
11 11
12 10
al 39
3 10
a
Rotterdam beurs
a8 02
a9 26
9 56
12 23
126
«2 55 a4 26
0
Rotterdam D. P.
aS 08
a* 30
9 3
12 30
1 30
a2 59
4 02
9t
Den Haag H.S.
8 40
9 64
1017
12 54
1 54
3 24
4 29
99
Haarlem
9 16
10 28
1 28
2 28
3 53
511
0
Amsterdam C.S.
9 32
10 44
107
1 44
2 44
4 14
5 30
V
Roosendaal
7 07
8 58
11 14
12 -
134
28
a
Breda
7 27
918
11 45
12 20
2 02
5
's Hertogenbosch
8 15
9 f9
12 51
102
a2 9
5 56
M
Utrecht C.S.
911
10 53
153
153
3 63
6 b3
0
Nijmegen
9
11 05
2 05
a09
0
Arnhem
9 27
11 29
a3 31
4 56
6 33
7 04
8 01
«4
713
41
-«>3
7S2
8 32
O
M
7 45
8 48
8 09
9 22
7 80
8 22
9 38
7 43
8 34
9 47
8 56
9 64
10 57
8 34
9 29
10 42
8 59
56
11 21
94L
10k9
1158
1
11 46
0 14
7 36
8 32
950
7 6
8 53
1010
8 35
941
10 55
9 45
10 27
cll 47
9 2
10 46
cll 39
9 35
1115 cll 59
W erkdagen.
Vertrek boot van Neuzen vm. 7,20 10,30 nm 2
Borsseien 7,40 10,50 2,20
Aankomst te V.issingen vm. g,40 11,60 3 20
Vertrek trein van Vlissingen 9,08 9',20 1,41 4,'25
Aankomst trein te Vlissingen vm. 8 44 nm 12 04 12 27
Vertrek boot van Vlissingen 5,60 9,'— 1230
Borsseien 9,20
Aankomst te Neuzen 7,— 10)20
Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10
Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10*25 12)55
Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,— 2,09
Vlissingen 8,— 11,87
Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes met tram
l'J.50
1,50
5,80
5,60
6,60
7.04
3,60
4
4,20
6,20
nm.
Zondagen
9.— nm. 7.40
9.20 8.-
10.20 9.
10.33
vm. 7 30 nm. 6.10
7.50
150
2,50
3,35
4,54
6,02
5,40
6,25
7,32
7,07 10;02
7,4.3
8,30
0.-
Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11 36 3 20 6 07
*- v '7 ..„Vlissingen 7,57 9,48 12)l0 ?)07 6*15
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1 05 3 50 6 45
Aankomst te Neuzen 9,15 1150 l,f 0 4)35 7)30
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.
Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011 26
Aankomst te Hansweert 7,50 9,40 flVs
ertrek van Hansweert 7,66 9,451205
Aankomst te Kruiningen 8(5 9,5512 15
Vertrek trein naar Roosendaal 8.1110,08 12'iO
Vlissingen 8 16 10 13 12)52
8,01
8,05
8, 5
9,20
vm
6.40 nm.
7.25
7,59
9.02
6.30
7.30
5 40
6,25
7,32
7,07
1,26 3,56 f 40 6,50 8 35
1,55 4.25 6 10 7,?ö9 05
2,- 4,26 7,?5 0
2.10 4,35 7,35 916*
2.22 5,11 7,45
3.04 4,49 7,47 9 51
v Arnhem
Nfjmegen
v Utrecht C.S.
,'s Hertogenbosch
Breda
Roosendaal
Amsterdam C.8.
Haarlem
Den Haag H.8.
a Rotterdam D.P.
Rotterdam Bears
a Roosendaal
v Roosendaal
Bergen op Zoom)
Krnin'ngen
roet
Middelburg
a Vtissingan
7-
8 26
9 30
1120
1 32
2 01
7 25
8 48
9 56
11 *7
157
2 55
7 32
8 35
10 11
12 11
1 59
311
8 !9
9 82
11 00
1
2 44
at
9 05
10 18
1141
146
3 25
a4 47
9 25
10 38
1201
2 06
345
a5 09
6 53
a8 06
915
1145
145
2 45
711
a8 16
931
12 01
2 01
3 01
751
a8 56
10 06
12 36
2 36
3 86
8 20
9 23
10 30
100
3 04
4 01
8 26
9 28
1034
103
a2 03
4 04
9 21
10 ?:6
U 45
2 06
3 56
a5 10
a 9 33
10 43
12 6
2 6
4 01
a5 16
a »9 47
10 56
alv 21
2 31
415
a5 31
al» 13
11 23
a'2 52
3 04
4 49
a5 55
alO 26
11 «7
al 05
8 22
5 02
a6( 9
alO 46
1156
ai 23
8 42
5 21
a6 29
alO 54
12 04
ai 80
8 50
5 28
a6 37
a6 32
a6 57
711
8
8 46
9 06
6 46
7 01
7 06
8 00
8 03
9 03
9 12
9 26
9 54
10 06
10 23
10 80
8 30
8 57
8 56
9 45
10 26
10 46
8 34
8 31
9 27
9 53
9 34
10 43
10 57
U il
11 87
11 49
0 09
0 16
Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot jyn.
Aankomst trein van Roosendaal 7,38 10 11 11,21 3 02 1 47 5 63 7 46
Vlissingen 6,20 8,09'0 ("6 12,29 2 20 ü'- 5 09 7 43
ertrek boot van Hansweert 6,40 8.80 10.36 12 45 3 20 6 05 6 15 8
Aankomst te Walzoorden 7,10 9 11)05 1,15 3 505 36 6,45 8,30
Aank. tr. Vlissingen 714 844 1054 1204 1227 1 £0 137 350 528 637 743 842
ertr. boot VUss.ngen 615 745 9— 1016 1130 124 9_ 815 4 0 545 7_ 9.
Aank. boot Breskens 640 810 925 1040 1155 110 2,25 340 456 610 725 926
Verte, boot Breskens «55 815 9-30 1046 1200 115 230 345 5- 6iR 7an au
Aankomst Vlissingen 720 840 "5s 1-101225 140 2 ,6 410 525 ei 7fx L
Verte, trein Vlissingen 782 808 Ai i038 uS J 5 425 l i Sn 7M fi
vm. 8,59 rm. 8,01
7,57 8 05
9,35 8,36
10,20 9,20
7,20
7.50
7,53
8,05
8,11
8,43
1,25 6 50 8,45
1. 5 7,20 9.06
1,5 5 7,25 9,0
2 0 7,16 9,15*
2, 2 7,45
3,04 7,47 9,54
6,40
7,10
8,41
8,09
8.50
9-
°,05
9,35
3.02
2 20
3,05
3,15
3,20
3.50
7.46
7,43
7 50
8.—
8.-
8 30
942 12041 27 543 842
746 1( 15 12"!6 3'5 64 1 9
810 1040 110340 610 725
816 1045 115845 «15 730
8401110 140-10 640 7i5
910 141 425 704