Stooinbootdienst op de YVester-Sclielde
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
1 D P B L E INT V A IV V E! R V O E R
7 -
Van af 22 Mei 1937 tot nadere aankondiging.
HoedekenskerkeNenzen.
VlissingenBreskens,
Breskens—Vlissingen.
met het gevolg, dat hij in volle
vaart tegen twee ijzeren palen
opreed. Door den schok viel de
verloofde door de voorruit, waar-
by zij zoo ernstig werd gewond,
dat zij naar het ziekenhuis moest
worden overgebracht. Of de ver
loving uit is, is niet bekend, maar
proces-verbaal heeft-ie.
Zwemongelukken.
Zondagmiddag is de 18 jarige
Verhoeven uit Gemert die te
Kornwerderzand (Friesland) bij
de genietroepen wasg-d^racheerö
by het baden verdronken. Het
ongeluk gebeurde op een plaats
in het IJsselmeer, waar de man,
die niet zwemmen kon, meende,
dat er niet veel water stond.
Zondagavond is de 17-jarige
de Bruin, uit Dordrecht, die.
hoewel hij de zwemkunst niet
oldoende machtig was, in de
Merwede onder Papendrecht ging
baden, verdronken.
In den Rijn onder Elden,
tegenover het Rijnpaviljoen is de
15 jange L. uit Arnhem ver
dronken.
Een 13 jarige jongen heeft noe
pogingen in het werk gesteld om
hem te redden. Hij heeft L tot
tweemaal toe vastgegrepen doch,
om zich zelf boven water te hou
den moest hy den jongen laten
schieten.
De 18 jarige G WesterlakeD
uit Hilversum is in de Nieuwe
Haven aldaar verdronken. Hij
kon niet zwemmen, doch zou aan
een vriend eens laten zien, dat
hy kon drnven. Dit gelukte na
tuurlijk niet en de roekelooze
zonk voor de oogen van zyn
vriend weg.
Zware onweders.
Donderdag en Vrijdag hebben
op verschillende plaa'gen boven
het Belgische grondgebied zware
onweders gewoed In de streek
van Doornik, alsmede in 't Noor
den vao Henegouwen en in de
omgeving van Gent is groote
«cbade aangericht. Talrijke hoo
rnen werden ontworteld en ver
scheidene paarden en koeien door
len bliksem getroffen. In Oost
Vlaanderen was, op het platte
land ten Westen van Gmt, het
telefoonverkeer geheel onderbro
ken. Vele gemeenten bleven
's avonds, tengevolge van de ver
nieling van de electrische kabels,
in duisternis gedomtield.
Op de baan Rijsel— Brussel was
het verkeer geruimen t(jd geh^l
gestremd. Ook het spoorwegve:
keer ondervond heel wat ver
traging. Verscbeideneboerderjjen
werden eveneens door het he
melvuur getroffen.
Ongelnkken in de bergen
De N, R. C. ontleent aan dt
Times
Hans Rathgeb, een student, is
Zondagavond uit een ravijn in hei
Karawanken gebergte gered, n*
drie dagen en drie nachten laDg
gehangen te hebben aan een touw
aan het andere einde waarvai
het lijk van zijn reisgenoot hint
Rathgeb was met een vriend be
gonnen aan de beklimming va
de Kotschutnik, een nog nooit be
klommen bergtop. De vrien
struikelde, viel en werd direct g'
lood, maar het touw slingero
om een uitstekende rots, en trok
Rathgeb langs den bergwand om
hoog, waar bij zich kon vast
klemmen aan een uitsteeksel,
Vrydag werd hy hangende te en
«len bergwand gezien en onmid
dellijk begon het reddingswerk,
dat Zondagavond met succes
werd bekroond.
Twee toeristen uit Linz zy'D
"ij de beklunmi'ig van de Gosau-
<am in het Dachsteingebergte
-erongelukt. Zy begonnen bun
ocbt zeer licht gekleed. Onder-
veg daalde de temperatuur plot-
sling, hetgeen trouwens over
°n groot gedeelt van Oostenrijk
vaarneembaar was. In het ga-
ergte begon het zelfs te «meeu-
ven, en de twee toeristen vroren
es nachts dood. Gisieren zijn
e vers'yfde lichampn door de
eddingsploeg gevonden
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Driesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
Kloosterz.
Walsoorden
6 15 7 34
6 h 7 3-i
6 85 7 56
6 46 8 07
6 54 8 15
7 01 8 22
7 06 s 26
71i 8 30
9 59
10 03
10 20
10 31
10 39
10 46
10 50
10 51
12 26 3 5 51
12 29 3 03 5 64
12 46 3 20 6 11
12 57 3 <0 6 22
1 05 3 37 6 :n0
1 12 3 42 6 37
1 16 3 46 6 *1
1 20 3 50 6 45
Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
Drif sch.
7 20
7 24
7 2-
7 35
7 43
7 57
8 12
9 44
9 48
9 59
9 69
10 07
1' 21
10 96
816 10 40
1210 2 44
19 M 2 18
12 1* 2 62
12 25 2 5»
12 33 3 07
12 47 3 21
1(2 3 6
106 3 40
5 37 6 64
5 41 6 59
45 7 03
5 51 7 10
5 9 7 5
6 12 732
6 27 7 47
6 31 7 51
Axel—Terneuzen— Breskens.
vBreskens5 43 8 12 10 42 1 15 47 30
v Fo f4p1 5 49 8 28 1058 1 314 16 746
v Ri* rvliet 6 09 8 35 11 03 1 41 426 766
Pyram 6 20 5 49 11 19 1 62 4 37 81 7
vPni.ipp 6 40 9 09 11 39 2 12 457 827
v Hnek 6 48 9 17 1147 220 504 834
a Neuzen 6 59 9 27 11 57 2 0 5 16 8 6
v Neuzen 7 3' 9 591224 69 5 60 7 10 8 4"
vZnamel. 7 57 10 21 12 4 3 2 6 12 7 3.; 908
Axel 8 12 10.16 1 02 5 35 6 27 7 47 9 28
a Dr.es h 8 16 10 40 1 06 3 40 6 31 7 51 9 27
v Driesch. 5 40
7 34
9 69
12 26
3
6 51
vAxel 5 44
7 38
10 ('3
12 29
3 03 5 "4
v Z«amsl. 5 59
7 53 10 20
12 46
3 2© 6 11
7 21
a Neuzen 6 18
8 15
10 (9
10b
3 39
6 ?0
7 60
v Neuzen 6 19
8 49
11 19
1 52
4 37
8 07
V P oek 6 30
8f 9
11 29
2 02
4 47
817
v Pui i»p 6 40
9 09
11 39
212 4 57
8'27
v yram 6 58
9 '8
11 58
2 31
5 '6
8 46
v B ervliet 7 09
9 38
12 08
2 41
5 2 i
8 6
v Ho 'ldpl. 7 19
9 48
12 18
2 51
0 36
9 0-i
a Brtskens 7 36
1001
12 34
3 07 5 52
9 22
Axel Sas van GentBreskens.
v Wals 7 20
v Axel 8 12 10 36
v1 ries b 5 44 8 17 10 31
v Wettd 6 02 8 33 10 57
v Sasv G. 6 18 8 48 li 17
v Philipp 6 0 9 09 11 39
v Pi ram 6 59 9 29 U59
vijzend. 7 24 9 39 12 07
a Scho"nd 7 39 9 3 1219
v Schoond 755 1014 12 54
a Breskens 05 0 33 106
9 44 12 10 2 44 5 37 6 =4
1 02 3 36 6 27 7 47
1 07 3 41 6 32 7 52
1 23 3 57 6 8 8 08
150 4 .34 8 04 8 22
2 12 4 57
2 32 6 17
3 38 5 28
3 52 6 43
4 4i 5 54
4 55 fc 06
v Breskens
a Schonnd,
v Schoond,
v Ijzend,
v Pvr m.
v Philippine 6 <1
vs88v. G. 7 03
v Wes d. 7 17
a Dri"S' h 7 3
a Axel 7 37
6 20
8 10
819
8 22
8 37
8 49
9 30
9 39
9 54
11 08
1 19
9 0 1' 49
9 28 1167
9 4 12 10
9 58 12 26
10 02 12 29
12 - 343
12 19 3 52
12 34 4 10
1 42 4 25 -
1 52 4 37 807
2 13 4 59 828
2 31 5 20 824 648
2 44 5 31 838 902
2 f 9 5 50 54 918
3 03 5 54 856 92*
IJzendijkeVeldzicht Grens. v.v.
v Pj ram ids
v IJzendijke
a Veldzicht
v Gent ibus)
6 68
7 09
7 14
715
11 69
J v 50
12 67
*1 14
2 32
3 2i
3 7
v Veldzicht
a IJz noijke
a Pyramide
Aiieen
op
7 16
7 23
8 47
werkdagen
12 55
1 06
1 50
3 31
3 37
4 36
Autobusdiensten St. Janstecn—Hulst
ft ft
V St. Janst. 625 80 1 20 12 '.0 305 445 605
v Huist 630815 1025 123b 3'0.ió06 1
aWalz 710 85511— 115 *50 630 645
t Op tijdig verzoek van of
Op tijdig verzoek
irambus-haltebo d.
Walzoorden v.v.
840
920
9 6
745 rWalz. 715 905 940 1110 125 366 636 650
750 v Hulst 756 945 1020 115" 205 436 810 730
830 a StJanst 895') 102s 1165 210 '40 735
naar St. J-msteen. Rijdt allleen op Zondag
zrl er gestoft worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een
a Al een op werkdaüen.
Marktbussen.
Van Hulst 11— Axel li 30 Holl tijd, aank. Gent 12 16 Belg. tijd.
Van Gei t 7 0 Be'g tijd, aank Axel 7 en Hulst 7 30 Ho 1 tijd.
Op Donderdag vn Wanoorden naar St. Nicolaas 8 25 en van Huist 9
Terug van St. Nico aas 130 en van Hulst 2 20,
Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst:
1145. van Ots nisse 12van Hengstdijk 12 15, aank Hulst 12 40,
en terug rssp. 3 10, 3 36, 8 60, aank Wabo rden 4 06.
VLISSINGEN—ROOSENDAAL.
V
Vlissingen
a5 39
aS 2i
7 32
b9 10
Middelburg
aó 47
a6 33
741
b9 20
Goes
a6 09
a6 57
75*
b9 50
ff
Kruiningen
a6 21
a7 13
811
blO 08
Bergen op Zoom
a6 49
a7 50
8 34
blO 47
a
Roosendaal
a7 02
a8 07
8 47
bil 04
V
Roosendaal
a7 08
a8 13
66
11 11
a
Rotterdam beurs
a8 02
a9 26
9 56
12 24
Rotterdam D. P.
a8 08
a 30
9 3
12 30
,1
Den Haag H.S.
8 40
9 54
1017
12 54
Haarlem
9 16
10 28
1 28
Amsterdam C.S.
9 32
10 44
1 07
1 44
V
Roosendaal
7 07
8 58
11 14
a
Breda
7 27
9 18
11 45
tt
's Hertogenbosch
8 5
9 59
12 51
ti
Utrecht C.S.
9 11
10 53
1 53
Nijmegen
9
1105
Arnhem
9 27
11 29
10 33
1041
11
11 13
1137
11 51
12 10
1 26
1 30
1 54
2 28
2 44
12-
12 20
102
1 63
2 05
a2 31
all 30
all 41
al2 12
a!2 39
1 09
1 27
al 39
141
1 49
2 09
2 22
2 46
2 59
3 lu
a2 55 a4 26
a2 59 4 02
3 24
3 59
4 14
134
2 02
a219
35'
a4 09
4.6
4 29
511
5 30
28
5
6 66
6 3
4 25
4 3c
4 54
611
5 45
6 02
619
7 26
7 *0
7 51
8 28
8 44
6 12
6 32
7 1?
80S
8 08
8 33
6 33
M
7 30
7 43
8 66
8 34
8 59
9 11
1
7 36
7 6
8 85
9 45
9 2
9 35
7 04
7 13
7 82
7 45
8 09
8 22
8 84
9.'4
9 29
56
10 29
11 46
8 32
8 51
941
10 27
10 4-*
U 15
8 01
8 ".O
8 32
8 48
9 22
9 38
9 47
10 51
10 42
1121
11 58
0 14
9 50
10 10
10 55
cll 47
cll 39
cll 59
V Arnhem
NijmegeD
v Utrecht C.S.
•s Hertogenbosch
t Breda
Roosendaal
Amsterdam C.S.
Haarlem
Den Haag H.S.
Rotterdam D.P
Rotterdam Beurs
Roosendaal
Roosendaal
RergaD op Zoom
Kruin*ngen
Goes
Middelburg
Vlissingen
Alleen op werkdagen
8 26
9 30
11 30
1 32
2 01
a4 31
a6 32
8 30
7 25
8 48
9 56
11 67
1 57
2 65
6 56
a6 57
8 57
7 32
8 35
10 11
12 11
1 5)
3 11
4 59
7 11
8 55
8 19
9 32
11 00
1 -
2 44
al
5 44
8-
9 45
9 05
1018
1141
146
315
a4 47
6 24
8 46
10 26
9 25
10 38
1201
2 06
345
a& 09
6 44
9 0i
10 46
6 63
a8 06
9 15
11 45
1 45
2 46
4 35
6 45
8 34
7 11
a8 16
931
12 01
201
3 01
4 46
7 01
831
7 51
a8 56
10 06
12 36
2 36
316
6 25
7 j6
9 27
8 2.)
9 23
10 30
100
8 04
401
5 62
8 00
9 59
8 26
9 28
1034
1 08
a2 03
4 04
5 04
8 03
9 34
921
10 26
11 45
2 06
3 58
a5 10
6 40
9 03
10 43
a 9 33
1043
12' 6
2 6
4 01
a(> 16
6 53
9 12
10 57
a ,9 47
10 5&
al 2 21
3 31
4 15
a5 31
7 14
9V6
11 11
alO 13
11 23
a 2 62
3 04
4 49
a5 55
7 47
9 54
11 37
alO 26
1137
al (5
3 23
6 02
a6 09
8 05
10 06
11 49
alO-6
1156
a' 23
3 42
21
a6 29
8 *6
10 43
019
alO 54
1304
al 8
8 50
5 28
a6 37
8 42
10 30
016
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Rijkuil
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerpen
v St. Mie. n. Mech
aMech len
f Meehelen
a Brussel
SPOORWEG WECHELEN- TERNEEZEN.
615 10
6 24 11
6 33 11
6 41 11
6 53 11
713 11
7 22 12
8 00 12
8 14 12
9 10 1
9 15 1
9 31 1
58 2 04
06 2 3
14 2 21
21 v29
33 2 40
40 2 8
05 2 56
8 3 29
03 3 09
09 4 07
16 4 15
31 431
5 02a 6 50b
V
Brussel
6 CO
lr 00
1 20
6 -
5 1 a 6 6 b
a
Meehelen
6 5
10 5
13
6 5
5 24a 7 06b
V
Meehelen
«19
1' ?5
1 57
6 29
528a7 14b
a
St. Nie. v. Mech.
7 is
11 26
V t
7 1
5 42a f 24b
V
Antw. n. St. Nic.
6 48
11 31
2 '6
7 22
5 58a 7 43b
a
St. Nie. v. Antw.
719
12 05
2 52
7 45
6 0 7 Sa
V
St. Nie u. Ter».
7 25
12 08
310
7 51
6 42 8 23
tt
Hnlat
3 20
1 03
4 -
8 44
6 0'-a7 '8b
tl
Kijkuit
8 27
1 1'
4 01
8 53
702a8 0b
tt
Axel
8 36
1 9
4 16
9 -
7 15 8 45
tt
Sluiskil
8 46
1 28
4 25
9 "9
731 90
a
Ter Neuzen
8 63
1 87
4 34
917
a Alleen op werkdagen, b Alleen nr Zon- en Feestdagen.
Spoorweg Ter NeuzenGent.
b Zondags 10 minuten vroeger, o Alleen op Zon» en Feestdagen.
v Neuzen 6 50 8 50a 12 25 540
Sluiskil 6 59 8 59 12 34 54*
Sluiskil Brug 7 03 403a 12 38 653
Philippine 7 07 9 07a 12 4-2 657
Sas van Gent 7 20 9 20* 12 65 6 7
a Selzaete 7 06 9 05a 12 40 552
v Selzaete 7 2 1103 12 6 610
a Gent Dp. 1 34
a Gent St. P. 8 07 11 45 1 50 6 55
v 8 47 11 52 1 62 9 21
a Brussel 9 57 12 51 3— 10 47
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen.
v Brussel
a7 24
11
3 50
6 12
a Gent St. P.
a- 21
11 34
4 54
7 49
w Geut St. P.
6 25
a8 31
1 55
5 00
8 34
Oeat Dp.
64
«8 43
12 14
14
8 6
a Selzaete
7 2
a9 9
12 52
1 54
9 25
v Selzaete
7 30
a9 21
1
b6 20
9 30a
Sas van Gent
8 -
a9 51
130
bb 60
1" -a
Philippiu»
8 08
a** 59
1 3
b6 8
10 08a
Sluiskilbrug
812a 10 03
142
b7 02
10 2a
n Sluiskil
8 16
a C 07
146
b 06
10 16a
Ter m »uzen
8 2-
alu 15
1 54
b7i4
lo 24a
Axel 7
Zu ddorpe 7 15
Koewacht 7 30
c t Jansteen 7 46
Hulst 8
Autobusdleust AxelHulst
11 20 4 20 v Hul t
1130 4 35 v St. Jan teen
11 46 4 50 v Roew i hi
12 06 5 20 v Zuiddorpe
12 15 5 30 v Axel
3 30
2 30
6 30
8*0
2 45
6 40
9 10
3 15
7 -
9 0
3 40
7 20
9 45
3Ï0
7 30
Neuzen
Slu ski!
Selzaete
Se zaete
Au s il
Neuzen
7 45
8
8 20
8 30
916
9 ?0
950"
9 55
Aotobnsdlenst Ternenzen —Selzaete
Werkdagen
8 55 10 15
9 0 10 25
10 30
10 45
11 10
1120
It 4d
11 55
12-
12 15
1240
1 15
1 35
150
3 5<>
3 45
4 10
40
5*5
6 20
Zondagen
5 30
7 35
5 -
10 30 2
5 ^0
9 21
5 5
7 50
5 '5
1046 2 15
5 46
9 5
1»
8 0
5 *5
11 10 2 0
6 0
9 55
6 30
8 15
5 50
11p0 4 0
6 30
10
655
8 40
b 15
11 40 5 05
6 55
0 20
7 10
8 65
6 30
11 55 5 20
7 10
K 35
vm
9.— nm
9.20
10 20
10.33
7.40
8.-
9.-
Werkdagen. Zondagen
NeuzenBoraselen—Vlissingen.
Vertrek boot van Neuzen vm. 7,20 10,30 nm. 2.—
Borsselen 5,40 10,50 2,20
Aankomst te Vlissingen vm. 8,40 11,60 3 20
Vertrek trein van Vlissingen 9,08 9',20 1,41 4,'l5
VlissingenBorsselenNeuzen.
Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,44 nm 12 04 12 27
Vertrek boot van Vlissingen 5,60 9,— ïa'go
Borsselen 9,20 12,50
Aankomst te Neuzen 7,— 10,20 1,50
NenzenHoedekensberke.
Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10
Aankomst te Hoedekenskerke 7.25 10,25 12.55
Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,— 2.09
Vlissingen 8,- 11,37
Aans'uitirg op vertrekkende treinen te Goes
5,80
6,60
6,' 0
7,04
3,60
4
4/0
5,20
vm. 7.30
7.50
8 50
nm
6 28
6.10
6.30
7.80
2,50 5,40 7 45
3,35 6.25 8,30
4,64 7>2 0,—
5,02 7,07 10,02
met tram.
Aankomst trein van Roosendaal
Vlissingen
Vertrek boot van Hoedekensk,
Aankomst te Neuzen
7.56 10,24 11,35 3,20 6 07
7.57 9,48 12,10 9,07 6,15
8,30 11,05 1,05 3,50 6 45
9,16 11,50 1. 0 4,35 7,30
Ainsluiting van te Goes aankomende treinen met tram.
8.01
8/15
8, 5
9,20
WalzoordenHansweert— Kruin ineen.
Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1(111,26 1,25 3.55 40 6 50 35
Aankomst te Hansweert 7,50 9,40 11,65 1,55 4 25 6 10 OS05
ertrok van Hansweert 7,F5 9/512,05 2,- 4' 6 726 *05*
Aankomst te Kruiniugen 8<5 9,53 12,15 2,104 ?5 7 85 916*
Vertrek treiD naar Roosendaal 8.1110,08 W.30 2.22 Vu 7/
Vlissingen 8 14 P '312,5 3.04 4 49 7.47 9 54
Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot f(jn.
Kruiningen—Hansweert—Walzoorden.
Aankomst trein van Roosendaal 7,34 10 11 11,VI 3,02 4 47 5 63 7 46
Vlissingen 6,20 8,09 10 06 12,28 2,20 0.'- 5,09 7*43
Vertrek var Kruiningen 6.25 8/5 10 16 12,3'> 3.U5 4 50 b - 50
Aankomst te Hansweert 6 55 8.26 10 2b 12 40 3 16 5 - 6 10 8*
Vertrek boot vaD Hansweert 6.40 8,8'! 10,35 12,45 3 20 605 6 16 6
Atrskomst te Walzoorden 7,10 9 11,06 1,15 3,o0 3 36 6^45 8,30
Aank. tr. VlissiDgen 714 944 1054 1204 1227 130 137 350 528 «3? 74 842
Vertr boot Vlissir.gen 615 74 5 9- 1016 1130 1245 2— 315 4 0545 7_ 9_
Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1165 110 2,25 340 465 610 725 925
Vertr. boot Bresk*<ie «56 815 930 1046 1200 116 230 846 5—«16 780 9'B
Aankomst Vliasutgen 710 840 955 H10 '926 140 2j5 410 526 64' 7f>s 9*1
Vertr. trein Vlier *r 782 908 92010331'3Q 141 425 6 6 633 704 «f l
6.40 nm.
7 25
1< 9
9.02
5«0
6.25
7,7*2
7,U7
vm. 8.59 r m. 8.01
7,57 6 05
9,«5 8,35
10,20 9,20
7,20
7.50
7,55
8,0b
8H
8,43
1,2» 6 60 8 45
1 6 7. 'O 9 os
1.'5 7.2 9<>
iO 7,6 9,15*
2, 2 7,45
3 04 7,47 9,54
6 40
7,10
8,41
8,09
8.50
9,-
*,05
9,35
3.02
2 29
3,05
3,15
3,20
3 50
7/6
7 43
7 50
8.—
8.-
8 30
942 15041227 543 842
746 1015 12 531564 9
810 1040 110340 610 723
•161046 115345 615 730
MO 1110140 10 640 1 5
110 141 426 704