Stooinbootdienst op de YVester-Sclielde Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. 1 D P B L E INT V A IV V E! R V O E R 7 - Van af 22 Mei 1937 tot nadere aankondiging. HoedekenskerkeNenzen. VlissingenBreskens, Breskens—Vlissingen. met het gevolg, dat hij in volle vaart tegen twee ijzeren palen opreed. Door den schok viel de verloofde door de voorruit, waar- by zij zoo ernstig werd gewond, dat zij naar het ziekenhuis moest worden overgebracht. Of de ver loving uit is, is niet bekend, maar proces-verbaal heeft-ie. Zwemongelukken. Zondagmiddag is de 18 jarige Verhoeven uit Gemert die te Kornwerderzand (Friesland) bij de genietroepen wasg-d^racheerö by het baden verdronken. Het ongeluk gebeurde op een plaats in het IJsselmeer, waar de man, die niet zwemmen kon, meende, dat er niet veel water stond. Zondagavond is de 17-jarige de Bruin, uit Dordrecht, die. hoewel hij de zwemkunst niet oldoende machtig was, in de Merwede onder Papendrecht ging baden, verdronken. In den Rijn onder Elden, tegenover het Rijnpaviljoen is de 15 jange L. uit Arnhem ver dronken. Een 13 jarige jongen heeft noe pogingen in het werk gesteld om hem te redden. Hij heeft L tot tweemaal toe vastgegrepen doch, om zich zelf boven water te hou den moest hy den jongen laten schieten. De 18 jarige G WesterlakeD uit Hilversum is in de Nieuwe Haven aldaar verdronken. Hij kon niet zwemmen, doch zou aan een vriend eens laten zien, dat hy kon drnven. Dit gelukte na tuurlijk niet en de roekelooze zonk voor de oogen van zyn vriend weg. Zware onweders. Donderdag en Vrijdag hebben op verschillende plaa'gen boven het Belgische grondgebied zware onweders gewoed In de streek van Doornik, alsmede in 't Noor den vao Henegouwen en in de omgeving van Gent is groote «cbade aangericht. Talrijke hoo rnen werden ontworteld en ver scheidene paarden en koeien door len bliksem getroffen. In Oost Vlaanderen was, op het platte land ten Westen van Gmt, het telefoonverkeer geheel onderbro ken. Vele gemeenten bleven 's avonds, tengevolge van de ver nieling van de electrische kabels, in duisternis gedomtield. Op de baan Rijsel— Brussel was het verkeer geruimen t(jd geh^l gestremd. Ook het spoorwegve: keer ondervond heel wat ver traging. Verscbeideneboerderjjen werden eveneens door het he melvuur getroffen. Ongelnkken in de bergen De N, R. C. ontleent aan dt Times Hans Rathgeb, een student, is Zondagavond uit een ravijn in hei Karawanken gebergte gered, n* drie dagen en drie nachten laDg gehangen te hebben aan een touw aan het andere einde waarvai het lijk van zijn reisgenoot hint Rathgeb was met een vriend be gonnen aan de beklimming va de Kotschutnik, een nog nooit be klommen bergtop. De vrien struikelde, viel en werd direct g' lood, maar het touw slingero om een uitstekende rots, en trok Rathgeb langs den bergwand om hoog, waar bij zich kon vast klemmen aan een uitsteeksel, Vrydag werd hy hangende te en «len bergwand gezien en onmid dellijk begon het reddingswerk, dat Zondagavond met succes werd bekroond. Twee toeristen uit Linz zy'D "ij de beklunmi'ig van de Gosau- <am in het Dachsteingebergte -erongelukt. Zy begonnen bun ocbt zeer licht gekleed. Onder- veg daalde de temperatuur plot- sling, hetgeen trouwens over °n groot gedeelt van Oostenrijk vaarneembaar was. In het ga- ergte begon het zelfs te «meeu- ven, en de twee toeristen vroren es nachts dood. Gisieren zijn e vers'yfde lichampn door de eddingsploeg gevonden Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. Walsoorden 6 15 7 34 6 h 7 3-i 6 85 7 56 6 46 8 07 6 54 8 15 7 01 8 22 7 06 s 26 71i 8 30 9 59 10 03 10 20 10 31 10 39 10 46 10 50 10 51 12 26 3 5 51 12 29 3 03 5 64 12 46 3 20 6 11 12 57 3 <0 6 22 1 05 3 37 6 :n0 1 12 3 42 6 37 1 16 3 46 6 *1 1 20 3 50 6 45 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Drif sch. 7 20 7 24 7 2- 7 35 7 43 7 57 8 12 9 44 9 48 9 59 9 69 10 07 1' 21 10 96 816 10 40 1210 2 44 19 M 2 18 12 1* 2 62 12 25 2 5» 12 33 3 07 12 47 3 21 1(2 3 6 106 3 40 5 37 6 64 5 41 6 59 45 7 03 5 51 7 10 5 9 7 5 6 12 732 6 27 7 47 6 31 7 51 Axel—Terneuzen— Breskens. vBreskens5 43 8 12 10 42 1 15 47 30 v Fo f4p1 5 49 8 28 1058 1 314 16 746 v Ri* rvliet 6 09 8 35 11 03 1 41 426 766 Pyram 6 20 5 49 11 19 1 62 4 37 81 7 vPni.ipp 6 40 9 09 11 39 2 12 457 827 v Hnek 6 48 9 17 1147 220 504 834 a Neuzen 6 59 9 27 11 57 2 0 5 16 8 6 v Neuzen 7 3' 9 591224 69 5 60 7 10 8 4" vZnamel. 7 57 10 21 12 4 3 2 6 12 7 3.; 908 Axel 8 12 10.16 1 02 5 35 6 27 7 47 9 28 a Dr.es h 8 16 10 40 1 06 3 40 6 31 7 51 9 27 v Driesch. 5 40 7 34 9 69 12 26 3 6 51 vAxel 5 44 7 38 10 ('3 12 29 3 03 5 "4 v Z«amsl. 5 59 7 53 10 20 12 46 3 2© 6 11 7 21 a Neuzen 6 18 8 15 10 (9 10b 3 39 6 ?0 7 60 v Neuzen 6 19 8 49 11 19 1 52 4 37 8 07 V P oek 6 30 8f 9 11 29 2 02 4 47 817 v Pui i»p 6 40 9 09 11 39 212 4 57 8'27 v yram 6 58 9 '8 11 58 2 31 5 '6 8 46 v B ervliet 7 09 9 38 12 08 2 41 5 2 i 8 6 v Ho 'ldpl. 7 19 9 48 12 18 2 51 0 36 9 0-i a Brtskens 7 36 1001 12 34 3 07 5 52 9 22 Axel Sas van GentBreskens. v Wals 7 20 v Axel 8 12 10 36 v1 ries b 5 44 8 17 10 31 v Wettd 6 02 8 33 10 57 v Sasv G. 6 18 8 48 li 17 v Philipp 6 0 9 09 11 39 v Pi ram 6 59 9 29 U59 vijzend. 7 24 9 39 12 07 a Scho"nd 7 39 9 3 1219 v Schoond 755 1014 12 54 a Breskens 05 0 33 106 9 44 12 10 2 44 5 37 6 =4 1 02 3 36 6 27 7 47 1 07 3 41 6 32 7 52 1 23 3 57 6 8 8 08 150 4 .34 8 04 8 22 2 12 4 57 2 32 6 17 3 38 5 28 3 52 6 43 4 4i 5 54 4 55 fc 06 v Breskens a Schonnd, v Schoond, v Ijzend, v Pvr m. v Philippine 6 <1 vs88v. G. 7 03 v Wes d. 7 17 a Dri"S' h 7 3 a Axel 7 37 6 20 8 10 819 8 22 8 37 8 49 9 30 9 39 9 54 11 08 1 19 9 0 1' 49 9 28 1167 9 4 12 10 9 58 12 26 10 02 12 29 12 - 343 12 19 3 52 12 34 4 10 1 42 4 25 - 1 52 4 37 807 2 13 4 59 828 2 31 5 20 824 648 2 44 5 31 838 902 2 f 9 5 50 54 918 3 03 5 54 856 92* IJzendijkeVeldzicht Grens. v.v. v Pj ram ids v IJzendijke a Veldzicht v Gent ibus) 6 68 7 09 7 14 715 11 69 J v 50 12 67 *1 14 2 32 3 2i 3 7 v Veldzicht a IJz noijke a Pyramide Aiieen op 7 16 7 23 8 47 werkdagen 12 55 1 06 1 50 3 31 3 37 4 36 Autobusdiensten St. Janstecn—Hulst ft ft V St. Janst. 625 80 1 20 12 '.0 305 445 605 v Huist 630815 1025 123b 3'0.ió06 1 aWalz 710 85511— 115 *50 630 645 t Op tijdig verzoek van of Op tijdig verzoek irambus-haltebo d. Walzoorden v.v. 840 920 9 6 745 rWalz. 715 905 940 1110 125 366 636 650 750 v Hulst 756 945 1020 115" 205 436 810 730 830 a StJanst 895') 102s 1165 210 '40 735 naar St. J-msteen. Rijdt allleen op Zondag zrl er gestoft worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een a Al een op werkdaüen. Marktbussen. Van Hulst 11— Axel li 30 Holl tijd, aank. Gent 12 16 Belg. tijd. Van Gei t 7 0 Be'g tijd, aank Axel 7 en Hulst 7 30 Ho 1 tijd. Op Donderdag vn Wanoorden naar St. Nicolaas 8 25 en van Huist 9 Terug van St. Nico aas 130 en van Hulst 2 20, Op Maandag van Walsoorden via Vogelwaarde naar Hulst: 1145. van Ots nisse 12van Hengstdijk 12 15, aank Hulst 12 40, en terug rssp. 3 10, 3 36, 8 60, aank Wabo rden 4 06. VLISSINGEN—ROOSENDAAL. V Vlissingen a5 39 aS 2i 7 32 b9 10 Middelburg aó 47 a6 33 741 b9 20 Goes a6 09 a6 57 75* b9 50 ff Kruiningen a6 21 a7 13 811 blO 08 Bergen op Zoom a6 49 a7 50 8 34 blO 47 a Roosendaal a7 02 a8 07 8 47 bil 04 V Roosendaal a7 08 a8 13 66 11 11 a Rotterdam beurs a8 02 a9 26 9 56 12 24 Rotterdam D. P. a8 08 a 30 9 3 12 30 ,1 Den Haag H.S. 8 40 9 54 1017 12 54 Haarlem 9 16 10 28 1 28 Amsterdam C.S. 9 32 10 44 1 07 1 44 V Roosendaal 7 07 8 58 11 14 a Breda 7 27 9 18 11 45 tt 's Hertogenbosch 8 5 9 59 12 51 ti Utrecht C.S. 9 11 10 53 1 53 Nijmegen 9 1105 Arnhem 9 27 11 29 10 33 1041 11 11 13 1137 11 51 12 10 1 26 1 30 1 54 2 28 2 44 12- 12 20 102 1 63 2 05 a2 31 all 30 all 41 al2 12 a!2 39 1 09 1 27 al 39 141 1 49 2 09 2 22 2 46 2 59 3 lu a2 55 a4 26 a2 59 4 02 3 24 3 59 4 14 134 2 02 a219 35' a4 09 4.6 4 29 511 5 30 28 5 6 66 6 3 4 25 4 3c 4 54 611 5 45 6 02 619 7 26 7 *0 7 51 8 28 8 44 6 12 6 32 7 1? 80S 8 08 8 33 6 33 M 7 30 7 43 8 66 8 34 8 59 9 11 1 7 36 7 6 8 85 9 45 9 2 9 35 7 04 7 13 7 82 7 45 8 09 8 22 8 84 9.'4 9 29 56 10 29 11 46 8 32 8 51 941 10 27 10 4-* U 15 8 01 8 ".O 8 32 8 48 9 22 9 38 9 47 10 51 10 42 1121 11 58 0 14 9 50 10 10 10 55 cll 47 cll 39 cll 59 V Arnhem NijmegeD v Utrecht C.S. •s Hertogenbosch t Breda Roosendaal Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P Rotterdam Beurs Roosendaal Roosendaal RergaD op Zoom Kruin*ngen Goes Middelburg Vlissingen Alleen op werkdagen 8 26 9 30 11 30 1 32 2 01 a4 31 a6 32 8 30 7 25 8 48 9 56 11 67 1 57 2 65 6 56 a6 57 8 57 7 32 8 35 10 11 12 11 1 5) 3 11 4 59 7 11 8 55 8 19 9 32 11 00 1 - 2 44 al 5 44 8- 9 45 9 05 1018 1141 146 315 a4 47 6 24 8 46 10 26 9 25 10 38 1201 2 06 345 a& 09 6 44 9 0i 10 46 6 63 a8 06 9 15 11 45 1 45 2 46 4 35 6 45 8 34 7 11 a8 16 931 12 01 201 3 01 4 46 7 01 831 7 51 a8 56 10 06 12 36 2 36 316 6 25 7 j6 9 27 8 2.) 9 23 10 30 100 8 04 401 5 62 8 00 9 59 8 26 9 28 1034 1 08 a2 03 4 04 5 04 8 03 9 34 921 10 26 11 45 2 06 3 58 a5 10 6 40 9 03 10 43 a 9 33 1043 12' 6 2 6 4 01 a(> 16 6 53 9 12 10 57 a ,9 47 10 5& al 2 21 3 31 4 15 a5 31 7 14 9V6 11 11 alO 13 11 23 a 2 62 3 04 4 49 a5 55 7 47 9 54 11 37 alO 26 1137 al (5 3 23 6 02 a6 09 8 05 10 06 11 49 alO-6 1156 a' 23 3 42 21 a6 29 8 *6 10 43 019 alO 54 1304 al 8 8 50 5 28 a6 37 8 42 10 30 016 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Rijkuil Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Mie. n. Mech aMech len f Meehelen a Brussel SPOORWEG WECHELEN- TERNEEZEN. 615 10 6 24 11 6 33 11 6 41 11 6 53 11 713 11 7 22 12 8 00 12 8 14 12 9 10 1 9 15 1 9 31 1 58 2 04 06 2 3 14 2 21 21 v29 33 2 40 40 2 8 05 2 56 8 3 29 03 3 09 09 4 07 16 4 15 31 431 5 02a 6 50b V Brussel 6 CO lr 00 1 20 6 - 5 1 a 6 6 b a Meehelen 6 5 10 5 13 6 5 5 24a 7 06b V Meehelen «19 1' ?5 1 57 6 29 528a7 14b a St. Nie. v. Mech. 7 is 11 26 V t 7 1 5 42a f 24b V Antw. n. St. Nic. 6 48 11 31 2 '6 7 22 5 58a 7 43b a St. Nie. v. Antw. 719 12 05 2 52 7 45 6 0 7 Sa V St. Nie u. Ter». 7 25 12 08 310 7 51 6 42 8 23 tt Hnlat 3 20 1 03 4 - 8 44 6 0'-a7 '8b tl Kijkuit 8 27 1 1' 4 01 8 53 702a8 0b tt Axel 8 36 1 9 4 16 9 - 7 15 8 45 tt Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 "9 731 90 a Ter Neuzen 8 63 1 87 4 34 917 a Alleen op werkdagen, b Alleen nr Zon- en Feestdagen. Spoorweg Ter NeuzenGent. b Zondags 10 minuten vroeger, o Alleen op Zon» en Feestdagen. v Neuzen 6 50 8 50a 12 25 540 Sluiskil 6 59 8 59 12 34 54* Sluiskil Brug 7 03 403a 12 38 653 Philippine 7 07 9 07a 12 4-2 657 Sas van Gent 7 20 9 20* 12 65 6 7 a Selzaete 7 06 9 05a 12 40 552 v Selzaete 7 2 1103 12 6 610 a Gent Dp. 1 34 a Gent St. P. 8 07 11 45 1 50 6 55 v 8 47 11 52 1 62 9 21 a Brussel 9 57 12 51 3— 10 47 a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen. v Brussel a7 24 11 3 50 6 12 a Gent St. P. a- 21 11 34 4 54 7 49 w Geut St. P. 6 25 a8 31 1 55 5 00 8 34 Oeat Dp. 64 «8 43 12 14 14 8 6 a Selzaete 7 2 a9 9 12 52 1 54 9 25 v Selzaete 7 30 a9 21 1 b6 20 9 30a Sas van Gent 8 - a9 51 130 bb 60 1" -a Philippiu» 8 08 a** 59 1 3 b6 8 10 08a Sluiskilbrug 812a 10 03 142 b7 02 10 2a n Sluiskil 8 16 a C 07 146 b 06 10 16a Ter m »uzen 8 2- alu 15 1 54 b7i4 lo 24a Axel 7 Zu ddorpe 7 15 Koewacht 7 30 c t Jansteen 7 46 Hulst 8 Autobusdleust AxelHulst 11 20 4 20 v Hul t 1130 4 35 v St. Jan teen 11 46 4 50 v Roew i hi 12 06 5 20 v Zuiddorpe 12 15 5 30 v Axel 3 30 2 30 6 30 8*0 2 45 6 40 9 10 3 15 7 - 9 0 3 40 7 20 9 45 3Ï0 7 30 Neuzen Slu ski! Selzaete Se zaete Au s il Neuzen 7 45 8 8 20 8 30 916 9 ?0 950" 9 55 Aotobnsdlenst Ternenzen —Selzaete Werkdagen 8 55 10 15 9 0 10 25 10 30 10 45 11 10 1120 It 4d 11 55 12- 12 15 1240 1 15 1 35 150 3 5<> 3 45 4 10 40 5*5 6 20 Zondagen 5 30 7 35 5 - 10 30 2 5 ^0 9 21 5 5 7 50 5 '5 1046 2 15 5 46 9 5 1» 8 0 5 *5 11 10 2 0 6 0 9 55 6 30 8 15 5 50 11p0 4 0 6 30 10 655 8 40 b 15 11 40 5 05 6 55 0 20 7 10 8 65 6 30 11 55 5 20 7 10 K 35 vm 9.— nm 9.20 10 20 10.33 7.40 8.- 9.- Werkdagen. Zondagen NeuzenBoraselen—Vlissingen. Vertrek boot van Neuzen vm. 7,20 10,30 nm. 2.— Borsselen 5,40 10,50 2,20 Aankomst te Vlissingen vm. 8,40 11,60 3 20 Vertrek trein van Vlissingen 9,08 9',20 1,41 4,'l5 VlissingenBorsselenNeuzen. Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,44 nm 12 04 12 27 Vertrek boot van Vlissingen 5,60 9,— ïa'go Borsselen 9,20 12,50 Aankomst te Neuzen 7,— 10,20 1,50 NenzenHoedekensberke. Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10 Aankomst te Hoedekenskerke 7.25 10,25 12.55 Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,— 2.09 Vlissingen 8,- 11,37 Aans'uitirg op vertrekkende treinen te Goes 5,80 6,60 6,' 0 7,04 3,60 4 4/0 5,20 vm. 7.30 7.50 8 50 nm 6 28 6.10 6.30 7.80 2,50 5,40 7 45 3,35 6.25 8,30 4,64 7>2 0,— 5,02 7,07 10,02 met tram. Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek boot van Hoedekensk, Aankomst te Neuzen 7.56 10,24 11,35 3,20 6 07 7.57 9,48 12,10 9,07 6,15 8,30 11,05 1,05 3,50 6 45 9,16 11,50 1. 0 4,35 7,30 Ainsluiting van te Goes aankomende treinen met tram. 8.01 8/15 8, 5 9,20 WalzoordenHansweert— Kruin ineen. Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1(111,26 1,25 3.55 40 6 50 35 Aankomst te Hansweert 7,50 9,40 11,65 1,55 4 25 6 10 OS05 ertrok van Hansweert 7,F5 9/512,05 2,- 4' 6 726 *05* Aankomst te Kruiniugen 8<5 9,53 12,15 2,104 ?5 7 85 916* Vertrek treiD naar Roosendaal 8.1110,08 W.30 2.22 Vu 7/ Vlissingen 8 14 P '312,5 3.04 4 49 7.47 9 54 Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot f(jn. Kruiningen—Hansweert—Walzoorden. Aankomst trein van Roosendaal 7,34 10 11 11,VI 3,02 4 47 5 63 7 46 Vlissingen 6,20 8,09 10 06 12,28 2,20 0.'- 5,09 7*43 Vertrek var Kruiningen 6.25 8/5 10 16 12,3'> 3.U5 4 50 b - 50 Aankomst te Hansweert 6 55 8.26 10 2b 12 40 3 16 5 - 6 10 8* Vertrek boot vaD Hansweert 6.40 8,8'! 10,35 12,45 3 20 605 6 16 6 Atrskomst te Walzoorden 7,10 9 11,06 1,15 3,o0 3 36 6^45 8,30 Aank. tr. VlissiDgen 714 944 1054 1204 1227 130 137 350 528 «3? 74 842 Vertr boot Vlissir.gen 615 74 5 9- 1016 1130 1245 2— 315 4 0545 7_ 9_ Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1165 110 2,25 340 465 610 725 925 Vertr. boot Bresk*<ie «56 815 930 1046 1200 116 230 846 5—«16 780 9'B Aankomst Vliasutgen 710 840 955 H10 '926 140 2j5 410 526 64' 7f>s 9*1 Vertr. trein Vlier *r 782 908 92010331'3Q 141 425 6 6 633 704 «f l 6.40 nm. 7 25 1< 9 9.02 5«0 6.25 7,7*2 7,U7 vm. 8.59 r m. 8.01 7,57 6 05 9,«5 8,35 10,20 9,20 7,20 7.50 7,55 8,0b 8H 8,43 1,2» 6 60 8 45 1 6 7. 'O 9 os 1.'5 7.2 9<> iO 7,6 9,15* 2, 2 7,45 3 04 7,47 9,54 6 40 7,10 8,41 8,09 8.50 9,- *,05 9,35 3.02 2 29 3,05 3,15 3,20 3 50 7/6 7 43 7 50 8.— 8.- 8 30 942 15041227 543 842 746 1015 12 531564 9 810 1040 110340 610 723 •161046 115345 615 730 MO 1110140 10 640 1 5 110 141 426 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1937 | | pagina 4