Stoom bootdienst op de Wester-Sclielde Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. 1 o Middelen tegen werkloosheid. Amsterdam- Z -Vlaanderen v.v. via Antwerpen. M 1 D D E ES INT V INT V ES VOER Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Aiel— Terneuzen— Breskens. Philippine—Sas van DentAxel—Zaamslag. IJzend\jkeVeldzicht Grens. Autobusdiensten Schoondtyke IJzendjJkePytamlde. VLlSNiN GEN—MUONEN DAAL. 4 at t a alu*6 Axel, Wed. Gilijamse a, Hulst, Station ▲uto-Umnlbusdlenst AxelHulst. Autobusdiensten Walzoorden St. Jausteen—Hulst- v.v. SPOORWEG MEUHELEN—TERNEUZEN. Spoorweg Ter NeuzenRent. Van af 4 October 1936 tot nadere aankondiging. Vlissingen— -Neuzen Neuzen—Hoedekenskerke. HoedekenskerkeNeuzen. Wulzoorden—Hansweert—Kruiningen. Kruiningen—HansweertWulzoorden. V lissingen—Breskens. Breskens—Vlissingen. erlr. boot Breskens Aankomst Vlissingen Vertr. trein Viissluget Dienstregeling op Pinksterdag als op de werkdagen. De Kettinghond. Toen hij kwam was hij nog jong. Deo eersten dag al, moest hij want daar was tie ommers voor aan de ketting. Hij begreep 't Diet goed vond 't eerst wel interessant en leuk, dacht dat 't een spelletje was, dat er een grap met hem werd uit gehaald zat met zyn pieDtere oogen te kijken wat er nu zou gebeuren vroolijk afwachtend te kwispelstaarten. Maar er gebeurde Diets meer. De menscheo waren weggegaan en zagen den eersten tyd niet meer Daar hem om. Toen begOD hy te blaffen een vroolijke blyde blaf: »Kom noa, ik snap jullie best, maar je zult mij niet te pakken nemen* scheen hij te zeggen. Toen niets reageerde, begon hij 't toch wat vreemd te vinden er kwam eeu vraag in zijn blaffen >Kom je nou nog niet, gaan we Dog niet speleD waar zitten jullie toch Toen werd hij boos, 't geblaf werd hard doordringend monotoon. Hij begon te janken, te rukken aan zijn kptiieg, te vechten, te worste len. O, die vergeetsche strijd, die machtelooze wanhopige worste ling dat lijden dat weken en maanden geduurd heeft. De ge- heele tragedie heb ik meegemaakt en al de Duancen van zijD blaf heb ik verstaan. Mijn werkkamer heb ik ver plaatst naar de andere zyde van 't huis, om niet meer te zien die wanhopige hunkering, om niet meer te hooren dien radeloozen schreeuw om vrijheid. Nu na jaren is hij geworden een »beste kettinghond", een kwaadaardige greote hond met vreugdelooze valsche oogen, die ODder een krankzinnig gejank ieder die het erf opkomt tracht aan te vliegen. >Huug zoo'n valsch kreng* zeggen de menschen. En Dooit wordt hij aangehaald nooit wordt een zacht woord tegen hem gesproken, nooit kan hij renneD en stoeieD met andere honden. Maar 's zomers ligt hij aan zijn kettiDg voor zijn hok en 's winters ligt hij aan zijn kettiDg in rijn bok. Eu dan hoor ik hem 's nachts soms heel zacht janken. En in de ijzige stilte van den winternacht wordt het mij een groot en ont zettend gelnid. Het is of heel het lijden vaD de misbruikte weer- looze dieren van deze aarde zich uit in deze wanhopige klacht in dezeD radeloozen roep om vrij heid. J. K. Indien men paardeboonen aan mestvee in geweekten vorm wil voeren, kan men deze het meest doelmatig des avonds bij het af voeren geven, daar in de praktijk is geblekeD, dat de boouen dan het best worden verteerd. Hij kreeg een baantje in een antiquairszaak. Op den derden dag gooide hij een dure vaas om. Zaterdags moest hij bij deD baas komen, die hem vertelde dat er elke week de helft van zijD loon zou worden ingehouden, tot hy de vaas zou hebben afbetaald. Hoeveel was die vaas waard vroeg bij ademloos. Duizend guldensnerpte de baas. Hoera juichte de knecht. Ein delijk heb ik een vast baantje 1 Wij vertrekken dagelijks van Amsterdam Z. Amstellaan 181 7.10 u. Westermarkt 9 7.30 Haarlem Jansweg 41 8.00 Oegstgeest Café Zomerlust 8.30 Voorschoten Haagsche Schouw 8.40 Den Haag Spui 265a 9.00 Rotterdam Nieuwe Haven 13a 9.15 Pompstation Boompjes 9.25 bij Leuvebrugj Aankomst te AntwerpenRue van Ertborn 20 hoek Kaiserlei Achterzijde VI. Opera) Vertrek van daar (Bel gische tijd) 18.00 uur. PRIJ ZEN (ponten en veren inbegrepen) Retour Enk. reis Amsterdam-Antwerpen f 3.50 f2.— Haarlem-Antwerpen f3.50 f2.— Oegstgeest Antwerpen f3.f 1.75 Voorschoten-Antwerpen f 3.f 1.75 Den Haag-Antwerpen f 2.50 f 1 50 Rotterdam-Antwerpen f2.25 fl.25 Retours zijn één maand geldig. Let op de kleuren van de Wilma-wagens BLAUW MET ZILVER. Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kleosterz. W alseorden 6 09 6 12 6 30 6 40 6 47 6 52 6 54 7 00 10146 04 v Walsoorden 7f0 10 ie6 8 10 34 12 41 3 14 6 21 10 44 12 49 3 24 6 3 10 52 12 57 3 32 6 37 10 57 1 02 3 37 6 42 11 104 3 40 6 t* 11 06 1 10 3 -<6 6 48 Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel a Driesch. 7 53 7 57 8 02 8 09 8 19 8 36 8 29 11 10 1 22 1113 1 26 11 17 128 1122 132 11 29 1 37 11 39 147 11 57 2 00 12 2 02 3 54 6 64 3:8 6 Be 4 02 7 02 407 70 414 7 4 4 24 7 24 4 37 7 4 4 40 7 46 V Driesch. 6 09 8 11 20 1 26 4 05 Axel 6 12 8 03 11 *3 1 29 4 0 Zaamslag 6 30 8 20 11 40 1 48 4 25 a Neuzen 6 49 8 39 11 59 2 08 4 44 V Neuzen 6 50 9 50 12— 2 31 6 05 Heek 6 59 9 41 1210 2 40 5 15 Philippine 7 10 951 12 2 2 51 5 25 Pvramide 7 31 10 10 12 4l 3 10 5 '0 Biervliet 7 3d 10 18 12 49 3 18 5 4' V Hoofdplaat 7 45 16 25 12 65 3 25 5 56 a Breskens 8 10 40 1 10 3 40 6 10 v Breskens Bootapiaat Biervliet Pvramide v Philippine Hoek a N euzen v Neuzen 815 8 27 8 35 8 45 9 06 9 1' 9 25 10 16 Zaamsiag 10 38 Axel 10 7 a Driesch. 10 50 10 50 120 3 50 6 20 11 02 132 4 02 63 1110 140 410 6 39 li 20 1 60 4 20 6 50 11 35 2 10 4 41 7 U 11 45 2 20 4 50 7 21 11 55 2 30 6 7 30 1. 20 2 f>o 6 00 7 45 149 4 26 6 21 8 0S 159 4 37 6 35 8 22 2 02 440 6 38 8 25 Philippine Sas vin Gent Westdorpe wie Benouwen Axel erkdreef Zaairu- lag 6 09 6 12 6 28 7 10 7 30 7 40 7 59 8- 6 03 8 ls 9 05 9 47 9 59 10 14 10 15 11 20 10 18 11 23 10 33 ll 38 12 43 2 Dl 5 25 8 06 101 3 10 5 40 8 25 114 321 5 50 8 40 125 3 40 6 04 85ja 126 4 05 6 05 7 05 1 29 4 08 6 08 7 08 145 4 23 6 19 7 23 a Rydt up verzoek door tot Axel Brug. Zaarn- lag Ax 1 K- rkdreef Drie schouwen W ec idorpe Sas vau Gent Philippine 8 21 10 16 11 41 149 426 6 21 8 3b 10*7 1 57 159 4 37 6 35 6 6 20 8 40 1050 2 ul 2 03 441 6 36 514 6 34 8 66 12 10 211 4 55 5 31 6 50 9 28 12 26 231 5 07 5 49 7 08 9 '-8 12 41 2 49 5 23 7 26 8 06 7 42 8 22 7 45 8 25 V IJz'ndijl e a veldzicht Gr 7 10 7 14 1 105 3 20 v Veldzicht Gr. 7 15 3 >5 a IJ ze* dijke 7 20 1 06 110 3 30 31-5 Schoond;ike loz n.iijke Pyramide lJzt-ndijve - choondij ke 8 22 10 55 1 26 615 8.5 110/ 1 40 6 37 7 21 8 36 10 - 11 10 1253 1 41 3- 4 10 5 30 6 38 7 29 8 10 09 il 19 12 40 148 3 09 4 19 5 39 648 7 30 8 15 1011 11 20 li 42 1 51 3 10 4 21 5 41 6 5J 7»7 fc55 li 20 11 z9 12 50 2 3 18 4.0 5 50 7 7 38 10 30 1 '1 b 15 7 49 10 42 125 617 Vlissingen Middelburg Hoes Kru'uingen Dergen op Zoem Roosendaal Roosendaal Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag H.S. Haarlem Amsterdam C.S. Roosendaal Breda 's Hertogenboseh Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem «5 39 a6 2i 7 32 b9 10 10 33 all 29 1 39 4 25 5 38 a5 47 ab 33 7 41 b9 20 10 4 l allt.0 1 49 U a6 09 a6 56 75» b9 j0 11 - al2 12 2 09 4 54 -4J ab 21 a7 14 8 il blO 08 11 13 al2 3 J 2 22 611 a6 49 a7 50 8 34 blO *7 11 37 ai u9 2 47 5 45 a7 <i2 as 07 8 V7 bil 04 11 51 ai 27 3 - 6 02 6 3o a7 08 a8 13 11 11 12 10 ai 39 316 6 i9 6 49 a8Ul a9 26 9 56 12 26 126 a2 50 a4 26 7 26 7 56 as 07 ar 30 9 j2 12 21 1 30 a2 69 3 06 7 iü 7 39 8 40 9 54 10 17 12 54 1 04 3 -4 4 24 7 54 8 04 9 16 10 28 11 128 2 28 3 58 4 58 8 28 8 45 9 32 10 44 li 06 1 44 2 44 4 14 5 14 8 44 9 04 7 u7 8 58 1114 12- 134 28 616 6 39 7 27 9 18 11 v5 12 20 2 02 5 6 35 6 j9 8 4 9 9 12 Dl 102 a2.9 6 66 7 20 7 40 911 10 53 153 163 3 6d 6 3 8 üi 8 53 9 1105 2 05 a* 09 8 08 8 20 9 27 11 29 a2 31 a4 06 8 33 8 43 7 04 8 01 713 8 10 7 32 8 32 7 45 8 48 8 09 9z2 8 22 9 38 8 34 9 47 9 27 10 39 9 32 lu 45 10 03 11 21 10 46 11 58 11 u5 0 14 8 32 9 50 8 53 10 10 9 42 10 55 10 27 Cll 47 10 4o cll 39 1115 C1159 v Arnhem Nijmegen v Utrecht C.S. n's Hertogenboseh Breda Roosendaal Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. v Rotterdam D.P. Rotterdam Bears a Roosendaal v Roosendaal 'etge op Zoom Kruin mgen m jruee «uddelburg a v issiugen a Alleen op werkdagen b Zondags 8 30 8 d7 8 55 9 45 10 26 10 46 8 34 8 31 9 27 9 58 9 34 10 42 10 57 11 1 11 87 11 49 019 0 lb 10 minuten vroeger, o Alleen op Zon- en Feestdagen 6 59 3 26 9 30 11 30 1 32 2 01 al 81 a6 32 7 25 8 48 9 56 11 57 1 67 2 55 6 56 a6 57 7 33 8 35 10 11 1211 2- 3 11 4 69 7 11 8 18 9 82 1100 1 2 43 al 5 44 8 9 05 10 18 1141 146 3 24 a4 47 6 24 8 46 9 25 10 38 12 01 2 06 3 44 a6 09 6 44 9 04 6 63 a8- 915 1146 115 145 2 16 4 35 6 46 711 ab 16 9 31 12 01 1 31 2 01 3 01 4 46 7 01 7 51 a8 51 10 06 12 36 2 06 2 36 3 36 5 25 7 36 8 21 9 24 10 42 100 3 04 al 01 5 62 8 00 8 27 9 29 10 34 104 a2 04 al 04 5 04 8 04 9 21 10 36 1184 2 06 3 55 aa 10 6 40 9 03 a 9 33 10 04 12 6 2 16 4 - ab 16 6 53 9 12 a .9 47 1109 als 21 2 31 415 a5 31 714 916 alO 13 11 ó3 ai2 62 3 u4 4 49 a5 55 7 47 9 54 alO 2ö 1147 ai 05 3 23 5 02 a6u9 8 05 10 06 12 07 ai 23 8 42 521 a6 29 8 36 10 23 ad» 54 1215 al 30 3 50 5 28 a6 37 8'42 10 30 V. Sluiskil Alleen op werkdagen. 6 30 U— V. Hulst, Station 6 46 11 15 4 15 Axei wed, Gilijamse -1215 6 80 a, Sluiskil 8 30 2 30 6 30 9 45 8 50 7 30 10- 745 ft A ft 746 vWalz. 715 905 9101110125 355 536 650 840 750 v Hulst 755 94510201150 205 435 8.10 730 920 830 a StJanst 8— 9501025 1155 210 440 735 f naar St. J«nsteen. Rijdt allleen op Zondag. v St. JaDSt. 625 8 0 1«20 1210 305 445 605 /Hulst 630815 1025 1235 310450611 aWalz. 710 85611— 115 350 530 645 f Op tijdig verzoek van of Op tijdig verzoet zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven cfbor een rambus-haltebo d. a Alleen op werkdaaen. Ter Neuzen 6 15 10 Simiskil S 24 11 Axel 6 33 11 Kijkuit 6 4111 Hulst 6 53 11 a St. Nicolaas 7 13 11 St. Nie. n. Antw. 7 22 12 a Autweri en 8 00 12 v St. Nie. n. Meeh. 8 18 12 aMech len 9 10 1 r Meehelen 9 15 1 a Brussel 9 31 1 58 2 04 06 213 14 2 21 21 2 29 33 2 40 40 2^8 04 3 00 >8 3 .2 12 3 09 09 4 07 16 4 15 31 4 31 a Alleen op werkdagen. 6 02a 6 50b 51 a 6 6*b 521a706b 5 28a 7 14b 5 42a 7 24 b 5 58a 7 43b 6 0? 7 53 6 40 8 22 605a7 '8b 782a840b 7 15 8 45 7 81 9 0 b Alleen op Zon v Brussel a Mecheles v MeGhelen a St. Nie. v. Meeh. v Antw. n. St. Nic. a St. Nic. v. Antw. v St. Nic n, Tern. Hulst Kijkuit Axel Sluiskil a Ter Neuzen - en Feestdagen. 6 CO 16 00 120 6 6 15 10 "5 1 35 6 15 6 18 10 25 157 6 29 7 19 11 28 2 56 7 31 6 49 11 '9 2 13 7 22 7 20 12 04 2 49 7 45 7 25 12 08 3 13 7 51 6 20 103 4 - 8 44 8 27 1 11 4 08 8 53 8 86 1 19 4 16 9 8 46 1 28 4 25 9 09 8 53 187 4 34 9 17 V Neuzen 6 50 8 50a 12 25 540 v Brussel a7 2t 11 11 3 50 612 9 Sluiskil 6 59 8 59 12 31 549 a Gent St. P. aS 21 11 47 4 54 7 49 9 Sluiskil Brug 7 03 9 03a 12 38 553 Gent St. P. 6 25 a8 30 11 52 5 00 8 28 9 Philippine 7 07 9 07a 1/42 557 Gear Dp. 64i a8 43 12 11 6 14 8 42 Sas van Gent 7 20 9 20a 12 55 6 .7 a Selzaete 7 -20 a9 19 12 46 6 54 9 23 a Selzaete 7 06 9 05a 12 40 652 v Selzaete 7 30 a9 21 1 b6 20 9 30a V Selzaete 7 2 1103 12 54 609 Sas van Gent 8 a9 51 1 30 b6 50 10 - a Gent Dp. 132 Philippine 8 08 a9 59 13' bb 58 10 08a a Geut St. P. 808 1147 148 6 55 Sluiskilbrag 8 12a 10 03 142 b7 02 10 19a V 9 9 8 13 11 51 1 52 7C5 Sluiskil 8 16a 0 07 146 b 06 10 16a a Brussel 8 57 12 55 8 768 i Ter Nfuzeu 8 21 aiOl'j 1 54 b714 10 24a a Alleen op Zon- en Feestdagen. b Alleen op werkdag in. W erkdagen. Neuzen—Borsseien—Vlissingen. Zondagen vm. Vertrek boot van Neuzen Borsseien Aankomst te Vlissingen vm. v ertrek trein van V Ussingen Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Borsseien Aankomst te Neuzen 9,«8 Borsseien 7,20 7,40 8,40 9,20 10,30 nm. 2, 10,50 2,20 11,50 3,20 1,39 4,25 vm. 5,50 8,44 9, 9,20 10,20 nm 12,15 12,39 12.5J 1,W 2,10 4,40 6- 6," 7.04 3,50 4 - 4,20 5,20 Vertrek boet van Neuzen 6,40 9,40 12.10 2,50 5,40 7,50 Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10,25 12.55 3,35 6,25 8,35 Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,2,09 4,54 7,32 0, Vlissingen 8,— 11,47 4,15 7,07 10,06 Aans uiting op vertrekkende treinen te Goes met tram. Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11,45 3,20 6,07 3,01 Vlissingen 7,67 9,48 12,08 2,06 6,15 8,05 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 6,6ü 8, 5 Aankomst te Neuzen 9,16 11,50 l.uO 4,35 7,36 9,2U Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. vm 10.30 nm. 7.40 10.50 8.- - 11.4) 9.— nm. 1.39 vm. 9 9.20 10.20 5 28 nm. 6.10 6.30 7.30 Vertrek beet van Walzoorden 7,20 9,1011,25 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,56 'Vertrek van Hansweert 7,62 9,4212,— Aankomst te Kruiningen 8,07 9,5712,15 Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,08 lz,30 V Ussingen 0,— 10,1312,62 1,25 3,56 40 6,50 3 45 1,55 4,25 6 10 i,20916 2.- 4,26 2,15 4,40 2,22 5,11 3,04 4,49 7,22 9 z0* 7,37 9 36* 7,4o 7,47 9 54 Deze bas rijdt alleen, als er passagiers van de boot lijn. Aankomst trein van Roosendaal 7 40 10 13 11,32 ö,Ü4 4,49 5.55 7,47 Vussingen 6,21 8,11 10 08 12,39 2,22 0.- 5,11 7,45 Vertrek van Krniningen 6,23 8,j4 lu 16 12,82 3,0.' 4 50 5,6/ 7,6J Aauk ms1 te Hansweert 6,38 8,29 10 3o 12,47 3,20 5,05 b.12 bOj u v ertrek boot van Hansweert 6,40 8,3u 10,36 12,50 3,20 6 05 6,15 8 5 Aankomst te Walsoorden 7,10 9,11,06 1,20 3,50 5 36 6,45 8,85 Aank. tr. Vlissingen 714 844 1054 1142 1216 1239 130 350 528 637 74' 842 ertr. boot VUssingen bló (45 9— tüló 1180124s 2—815 4-0 545 7—9— boot Breskens 640 810 925 1040 1155 110 2,25 340 456 616 725 926 ij— 616 780 930 26 640 756 956 - 5 538 704 801 6.40 nm. 5 40 7.25 6,25 7,59 7,32 9.02 7,07 vm. 8,59 cm. 7,57 9,85 WAO 8,01 8,30 8,66 9,40 7,20 7.50 7.52 8,07 8,11 8,43 1,25 6 50 8,46 1.56 7,20 9,16 2,— 7,25 9,20* 2,15 7,40 9,35» 2, 2 7,45 3,04 7,47 9,54 6.40 7,10 8,43 8,11 8.45 9- 9,05 9,35 3.C4 2.22 3,05 3,20 3,20 3.50 7.47 7,45 7.50 8.05 8.05 8.35 943 1142 1216 1239 528 746 10— 2- 645 725 810 1026 225 610 750 825 1046 860 1110 910 345 615 8— 410 640 825 426 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1937 | | pagina 4