Stoombootdienst op de YVester-Schelde Allerlei. DAGELIJKS NAAR ANTWERPEN Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. M ÏDDBLEKT 1ST VER. VOEH - Anto-Omnibusdlenst AxelRulst. SPOORWEG MECHELEN- TERNEUZEN. 1 co Van af 4 October 1936 tot nadere Werkdagen. Neuzen—Borsselen—Vlissingen. aankondiging. o- HoedekenskerkeNeuzen. Breskens—Vlissingen. Hoe komt li>*t snurk'-n tot stand Welke is de beteekenis van de huig Zooals men weet, is de huig het middelste gedeelte van het weeke gehemelte. „WaD neer dit wonderlijke aanhangsel iets langer wordt, dan het ge woonlijk pleegt te zijn, kan dit dan kwaad is wel eens ge vraagd. Voor deD bezitter van de lange hu'g kan de lange afmeting van dit orgaan zeker geen kwaad en het zou misplaatst zijn, dit aan hangsel, wanneer de persoon zelt er geen last van heeft, te kort wieken. Des te meer last echter kan de omgeving van den bezitter van de lange huig ondervinden Men moet namelijk weten, dar gedurende den slaap de spieren van bet lichaam zijn verslapt zoo ook gaat de huig, die uit kleine spiertjes is opgebouwd, naar beneden hangen en wanneer nu de ademhalingslucbt passeert, geraakt de huig door deo lucht stroom in tailing en hierdoor ontstaat mede het snurkend ge luid. Aldus is het duidelijk, dat vooral msDschen met een adem- haliog, overwegend door dan mond, plegen te snurken. Maar alleen deze onaangename ge woonte, die trouwens vaak ge noeg voorkomt bij personen, die niet een lange huig hebben, mag niet als overweging gelden om de huig korter te maken, wan neer de bezitter er van geen hinderondervindt, al zou die bijna op de toog hangen, waardoor waarschijnlijk het snurken nog heviger zou zyD. o— Ei d middel om aanteekeningen met inkt oft boeken te verwijderen. Men bevochtigt de aanteeke- niügen met een dotje watten, gedrenkt met eau de javelle, in iedere drogisterij verkrijgbaar. Het dotje zoover uitknijpen, dat het slechts vochtig is Rustig een poosje laten liggen, totdat de inkt verdwenen is. Daarna met vochtige spons goed afspon sen. Ten slotte tusschen vloei papier drogen. H^t verdient aan beveling, onder de plek tijdens de bewerking dik vloeipapier te leggen. Een ander middel: Bevochtig de aanteekeniDgen met zwavelig zuur en behandel de aanteekenin gen zooals boven omschreven. Er zya inktsoorten, die met niets te verwijderen zijn, dus ook niet met deze middelen. Recept Snijboonen met witte boenen f4 personen) 750 G. ingemaakte sDfiboonen, 500 G. witte booneD, 60 G. boter, 4 theelepeltjes Maggi's Amma Zet de snijboonen op in ruim kokend water en verversch dit (na een ball uur) tot de boocen gaar zijn en tegelijkertijd bun te zouten smaak verloren hebbeD (gewoonlijk anderhalf uur koken) Zet tegelijk met de snijboonen in een tweede pan de witte boo nen op, liefst nadat ze eersteen nacht geweekt hebben. Laat ze op een zacht vuur gaar wordeD, zoodat ze goed téél blijven. Laat de snyboonen uitlekken, breng ze weer in de pan en schep er de witte boonen bij. Laat ze met de boter stoven en roer er voor het opdoen de Maggi's Aroma door. Wij vertrekken van Amsterdam Z. Amstellaan 181 7.10 u. Westermarkt 9 7.30 Haarlem Jansweg 41 8.00 Oegstgeest Café Zomerlust 8.30 Voorschoten Haagsche Schouw 8.40 Den Haag Spui 265a 9.00 Rotterdam Nieuwe Haven 13a 9.15 Pompstation Boompjes 9.25 v bij Leuvebrug; Aankomst te AntwerpenRue van Ertborn 20 hoek Kaiserlei Achterzijde VI. Opera) Vertrek van daar (Bel gische tijd) 18.00 uur. PRIJZEN (ponten en veren inbegrepen) Retour Enk. reis Amsterdam-Antwerpen f3.50 f2.— Haariem-Antwerpen f3.50 f2. Oegstgeest-Antwerpen f3.— f 1.75 Voorschoten-Antwerpenf 3.f 1.75 Den Haag-Antwerpen f2."0 f150 Rotterdam-Antwerpen f2.25 f 1.25 Retours zijn één maand geldig. Let op de kleuren van de Wilma-wagens BLAUW MET ZILVER. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Briesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk K loosterz. Walsoorden 6 20 8 6 2 8 03 6 40 8 20 6 50 8 30 6 57 8 37 7 02 8 42 7 05 8 45 710 8 50 1015 10 1' 10 35 10 45 1P 52 10 57 11 - II 05 12 21 2 55 i 50 12 24 2 5b 5 53 1241 3 15 6 10 12 50 3 25 6 2<' 12 57 3 32 6 27 1 02 3 37 6 32 1 05 3 40 6 3 1 10 3 46 6 4' Walsoorden K loosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch, 7 F0 7 53 7 57 8 02 6 09 8 21 8 36 8 29 910 11 10 913 1113 917 11 17 9 22 11 22 9 29 11 29 0 26 11 41 10 47 11 57 10 50 12 1 22 3 65 55 1 25 818 6 58 1 28 4 02 7 02 1 32 4 0 7 0 1 87 4 14 7 4 1 49 4 26 7 26 1 69 4 S7 7 42 2 02 4 40 7 45 Aiel—Terneuzen— Bresfcens. Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Moek Philippine Pyramide Biervliet Hoofdplaat Breskens 6 10 6 18 6 3D 6 49 6 50 6 69 7 10 7 30 7 38 7 45 8 8 3 03 8 20 8 39 9 30 9 41 961 10 10 10 18 10 26 18 40 11 20 125 4 05 11 3 1 28 4 0» 11 40 1 48 4 2a 11 59 2 08 4 44 12 2 31 6 05 12 10 2 40 5 15 12 2 2 51 5 25 12 41 3 10 5 40 1249 3 18 54m 12 56 3 26 5 56 1 10 3 40 6 10 v Breskens 8 15 10 60 Hoofdplaat 8 27 11 02 Biervliet 8 35 1110 Pyramide 6 45 1 20 v Philippine 9 06 11 35 Hoek 9 15 11 45 a Neuzen 9 25 11 E5 v Neuzen 10 15 IV 20 Zaamslag 10 34 12 42 Axel 10 7 12:7 a Driesch. 10 50 1 1 20 3 60 6 20 132 4 02 63' 140 410 6 39 1 60 4 20 6 50 2 10 4 41 7 11 20 4 50 7 21 2 30 6 7 30 2 60 6 EO 7 45 3 16 6 11 8 0S 3 32 6 27 8 22 3 35 6 30 8 25 Philippine—Sas van Gent—Axel—Zaamslag. Philippine 7 10 9 07 950 11 36 2 11 2 51 4 42 5 26 Sas via Gent 710 9 46 lo 20 11 61 13 61 2 29 3 20 6 20 5 55 Wes tdorpe 7 40 9 59 10 34 12 03 1 04 2 39 3 34 5 34 6 10 Drie Sehouwen 7 59 10 I4 10 49 12 20 1 19 2 54 3 49 5 49 6 25 0 6 10 6 20 8- 10 15 11 20 12 2) 1 25 2 65 4 05 5 £0 7 05 Axel h erkdreef 6 13 6 23 8 03 10 18 11 23 12 24 1 28 2 58 4 08 5 63 7 08 Zaam» lag 6 2 C 39 8 1* 10 »3 11 38 12 39 1 45 3 13 4 23 6 08 7 23 712 8 06 7 32 8 26 7 45 8 40 8 855a a Rijdt op verzoek door ot Axel Brug. v Zaam lag Ax> 1 Ki rkdreef Drie behouwen 6 r0 6 65 n v e tdorpe 6 34 7 S9 Sas van Gent 6 50 7 25 a Ph lippine 7 08 7 39 8 21 10 <6 11 41 b 36 10 47 1 57 8 40 1051 8 66 1 01 9 30 1117 9 8 11 33 2 21 12 35 12 42 12 57 1 Ij 184 15» 2 08 1*9 169 2 03 2 11 231 2 49 3 16 3 32 350 4 04 4 20 4.9 4 26 4 37 4 "1 «55 5 10 5-3 6 11 6 27 6 31 6 40 6 55 7 09 7 26 8 06 7 42 8 22 7 45 8 25 Autobusdiensten lJzend(jkeVeldzicht Grens. V IJzerdij^e a V eldzubt Gr 7 10 7 14 1 1 05 20 v Veldzicht Gr 7 15 5 a lJzi-i'dijke 7 20 1 06 1 10 3 30 3.5 Autobusdieusten Schoondtyke IJztudjjkePyi amide. V Schoond'ke 8 22 10 55 1 26 6 35 a 1jz> nuijke 8 5 11 07 1 40 6 37 V 7 '1 8 36 10 - 11 10 1233 141 3 4 10 5 30 6 38 a Pyramide 7 29 8 10 09 11 19 1240 1 48 8(9 4 19 5 39 6 48 V 7 30 8 '5 1011 11 20 1241 1 51 3 10 4 21 541 6 50 a IJzendijt e 7 7 t 55 0 20 1J z9 12 50 2 3 18 4,0 5 50 7- V 7 38 10 30 Kl 6 5 a cchoondijke 7 49 10 42 125 617 VL1SSIN G ENROOSEN D A AL. V Vlissingen ai. 39 aS 2a 7 32 b9 10 10 33 all ss9 1 39 4 25 5 38 7 04 8 01 11 Middelburg a5 47 a6 33 7 41 b9 20 10 41 all *0 1 49 4 3£ 7 13 8 10 9 Goes a6ü9 a6?fe 5 b9 50 11 «12 12 2 09 4 54 •O -+• 7 62 8 32 0 Kru'"ingen a6 21 a7 14 8 11 blü 08 11 13 al2 3 1 2 22 6 11 O O 7 45 8 48 Bergen op Zoom a6 49 a7 60 8 34 blO *7 li 37 al u9 2 47 5 45 M 8 09 9i2 a Roosendaal a 7 <>2 ais 07 8 7 bil 04 11 61 ai 27 3 - 6 02 6 3b 8 22 9 38 V Roosendaal a7 08 a8 '.3 66 11 11 12 10 al 39 3 06 6 19 6 49 8 84 9 47 a Rotterdam beurs a« 01 a9 26 9 56 12 26 126 a2 65 a4 26 7 26 7 66 9 27 10 39 Rotte dam D. P. at» 07 a 80 9.2 12 21 1 30 a2 59 3 56 7 W 7 39 9 32 10 46 99 Deu Haag H.S. 8*0 9 54 10 17 12 64 1 54 3 24 4 24 7 54 8 04 10 03 11 21 99 Haarlem 9 6 10 28 11 1 28 2 28 3 58 4 58 8 28 8 45 10 46 11 £8 Amsterdam C.8. 9 32 10 44 1 06 1 44 2 44 4 14 5 14 8 44 9 04 11 5 0 14 V Roosendaal 7 07 8 68 11 14 12- 134 28 6 11 6 39 8 32 950 a Breda 7 27 918 11 ^5 12 20 2 02 6 6 35 6 9 8 51 10 10 w 's Hertogenbosch 8 14 9 59 12 51 102 >2 9 6 66 7 20 7 40 9 42 10 55 If Utrecht C.S. 911 10 53 1 53 153 351 6 3 8 0 1 8 53 10 27 cll 47 0 Nymegen 9 - 11 65 2(5 ai 09 8(8 8 90 10 46 cll 39 Arnhem 9 27 11 29 a2 81 «4 :,6 8 33 6 43 .115 Cl! 5» v Arnhem 6 59 8 26 9 30 11 30 1 32 2 01 a 4 31 a6 32 8 80 NymegeD 7 25 8 48 9 56 11 57 157 2 65 6 56 «6 57 8 57 Utrecht C.S. 7 33 8 35 10 11 12 11 2 - 3 11 4 69 7 11 8 55 's Hertogenbosch 8 .8 9 32 11 00 1 2 43 a4 6 44 8 9-5 11 Breda 9 05 10 18 11 41 146 3 24 a4 47 6 24 8 46 l'J 26 a Roosendaal 9 25 10 38 12 01 2 06 3 44 a6 09 6 44 9 03 10 46 V Amsterdam C.S. 6 53 a8 - 915 1146 115 145 2 45 4 35 6 46 8 34 r Haarlem 7 11 a8 '6 9 31 12 01 1 31 201 3 01 4 46 7 01 8 31 a Den Haag H.S. 7 51 «8 51 10 06 12 36 2 06 2 36 3 f6 6 25 7 06 9 27 M Rotterdam D.P. 8 21 9 24 10 42 100 3 04 al 01 5 52 8 00 9 58 Rotterdam Beurs 8 27 9 29 1031 1C1 a2 04 ai 04 5 04 8 04 9 34 a Roosendaal 9 21 1016 11 84 2 06 3(5 aó 10 6 40 9 03 10 42 V Roosendaal a 9 33 10 f4 12 6 2 6 4 - a5 16 6 53 9 12 10 57 11 Bergen op Zoom a i9 47 II 09 «12 21 2 31 4 15 a5 31 714 9:6 11 11 1- Kruiningen alO 13 11 -3 a'262 3 04 4 49 a5 55 7 47 9 £4 11 37 Goes alO 26 11 47 al (5 3 22 6 02 a6 l 9 8 01 10 06 11 49 11 Middelburg al(u6 12 07 al 23 S42 521 at? 29 8 36 10^3 0' 9 a Vlissingen alO 54 12 15 al 30 3 £0 5 28 a6 37 8 42 10 60 0 16 a Alleen op werkdagen b Zondags 10 minuten vroeger. 0 Alleen op Zoo- en Feestdagen v. Sluiskil v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station Alleen op werkdagen. 630 11 6 46 11 15 415 8 —1816 6 80 v. Hulst, Station Axel wed. Gilijamse a. Sluiskil 8 30 2 30 6 80 9 46 8 50 7 30 10- 745 Autobusdiensten St. a a v St. Jaust. 625 810 1'20 12>0 305 445 605 v Hulst 630 815 1025 123b 310 450 611 aWalz. 710 855 11— 115 8j0 530 645 t Op tijdig verzoek van of JansteenHulst— Walzoorden v r. ft ft 745 vWalz. 716905 9401110 125 356 636 650 840 750 v Hulst 756 94510201150 205 436 610 730 920 830 a StJanst 8— 950 1025 1155 210 440 735 f n - - na'r St J»nsteen. Rijdt allien on Zondag Op tudig erzoe.k z*l er gestopt worden op de stopplaatsen die ziju aangegeven door een rambus-haltebo d a Al een op werkdagen. Ter Neuzen 7, Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerfen v St. Nic. n. Mech. aMech len v Meehelen a Brussel 6 15 10 24 11 6 33 11 6 41 6 53 11 713 11 7 i 2 12 8 00 12 8 18 12 9 10 1 9 15 1 9 31 1 58 2 04 06 2 13 14 2 21 21 2 29 33 2 40 40 2 8 04 3 00 38 3 32 12 3 09 09 4 07 15 415 31 4 31 5 02a 6 5 1 a 6 5 21a 7 5 28a 7 5 42a 7 5 58a 7 6 0 F 7 «40 8 6 05a 7 7 02a 8 7 15 8 731 9 50b 5-b 06 b 14b 24 b 43b 53 22 48b 40b 45 01 V Brussel 6 CO 1 20 6 a Meehelen 6 15 10 '5 13» 6 15 Meehelen 618 10 25 157 6 29 a St. Nie. v. Mech. 7 19 11 28 2 56 7 31 v Antw. n. St. Nic. 6 49 11 99 2 13 7 22 a St. Nic. r. Antw. 7 20 13 04 3 49 7 45 V St. Nie n. Teru. 7 25 12 08 313 7 51 11 Gulst 8 20 1 03 4- 8 44 11 Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 11 Axel 8 36 1 19 4 16 9 11 Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 a Ter Neuzen 8 53 1 37 4 34 917 a Alleen op werkdagen, b Alleen op Zon- en Feestdagen. Spoorweg Ter NeuzenGent. v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete a Gent Dp. a Gent St. P. I» 9 a Brussel 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 05 72 8 50a 12 25 8 59 12 34 9 03a 12 38 9 07a 1 42 9 20* 12 55 9 05a 12 40 11 0J 19 54 8 08 11 45 8 13 11 51 8 r-7 12 55 550 f49 653 557 6 7 552 609 1 32 '48 6 55 1 52 7C i 3— 768 v Brussel a Geut St. P. Geut St. P. Geut Dp. a Selzaete v Selzaete Sas van Geut Philippine Sluiskilbrog Sluiskil Ter Neuzen a7 54 U 11 3 50 6 12 a3 21 11 47 4 54 7 49 «35 aS 30 1' 52 5 00 8 28 641 s8 43 12 11 6 14 8 42 7 20 a9 19 12 46 f» 54 9 23 7 30 a9 21 1 b6 20 9 30a 8— a9 51 1 30 b6 50 10 a 8 08 a9 59 1 3- b« .8 10 09a 8 12a 10 03 142 b7 02 10 ï2a 8 16a 0 07 146 b 06 0 16* 8 2. a',015 1 54 b7 14 10 24a a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen. Vertrek boot vaH Neuzen vm. 7,20 10,30 nm 2.— Borsselen 7,40 10,50 2,20 Aankomst te Ylissingen vm. 8,40 11,60 3,20 Vertrek trein van Vlissingen 9,08 9,20 1,39 4,25 YlissingenBorsselenNeuzen. Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,44 nm 13,15 12,89 Verirek boot van Vlissingen 5,60 9,— j2 5') Borsselen 9,20 1,10 Aankomst te Neuzen 7,— 10,20 2,10 Zondagen 4,40 6,- 7,04 3,60 4 4,20 5,20 7,50 8,35 10,06 NeuzenHoedebenskerke. Vertrek boet van Neuzen 6,40 9,40 12.10 2,50 5,40 Aankomst te Hoedekenskerke 7.25 10,25 12.55 3^35 6,85 Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,— 2.09 4,64 7,32 Vlissingen 8, 11,47 4,'.5 7,07 Aans uitir g op vertrekkende treinen te Goes met tram. Aankomst trein' van Roosendaal 7,56 10,24 11,45 3,20 6,07 8,01 Vlissingen 7,57 9,48 12,08 5,06 6/5 8/15 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 6,fit' 8, 5 Aankomst te Neuzen 9,16 11,50 1,10 4,15 7^35 9^20 Aansluitirg van te Goes aankomende treinen met tram. WalzoordenHansweert— Kruisingen. \ertrek boot van Walzeorden 7,20 9,1011,26 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66 Vertrek van Hansweert 7,12 9,4212,— Aankomst te Kruiningen 8,07 9,57 12,15 Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,0812,30 Vlissingen 0,10.13 12,52 1,26 3,55 6 40 6,60 9 45 1,55 4,25 6 10 7,20 9 16 vm 10.30 nm 7.40 10.60 8.- ii.se 9.— nm. 1.69 6 29 vm. 9 nm. 6.10 9.20 6.80 10.20 7.30 6.40 nm. 5 40 7 25 6,25 7,59 7,32 9.02 7,07 vm. 8.59 rm. 8,01 7,57 8,30 9,^5 8,55 W, 0 9 40 2,- 4,26 2,15 4/0 2,22 5,11 3.04 4.49 7,22 9 0* 7,37 9,5* 7,4;» 7 47 9 51 6.40 7,10 8,48 8,11 8.45 9,— *,05 9,35 3/4 2 22 3,06 3,20 3,20 3.50 Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot (jn. Kruiningen—HansweertWalzoorden. Aankomst trein van Roosendaal 7.4010 13 11,82 8,04 4,49 5,65 7,47 Vlissingen 6 21 8,1110 08 12,30 2,22 0.- 5,11 7.45 Vertrek van Kruiningen 6 i3 R,14 10 16 12.32 05 4 5f 5 57 7.61 Aank» mst te Mai.sweert 6 38 8.29 10 3.112,47 8 20 6,06 6,12 F 0 j Vertrek boot van Hansweert 6.40 8.80 70,36 12,50 3 20 s'ö5 6,15 6 t 6 Aankomst te Waizoorden 7.10 9 11,06 1,10 3,..0 5 35 6Aó 8,87 YlissingenBreskens. Aank. tr. Vlissingen 714 844 1054 1142 1216 12.» 9 180 350628 637 741 842 Veiu, noot Vlissingen 615 746 9— 1015 11801245 2— 315 4 0 545 7— 9— Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1165 110 2,25 840 466 61u 725 9j6 Vertr, boot Break eet» «55 815 930 1046 1200 115 230 345 5— 616 730 930 Aankomst Vlissingeu 720 840 956 1110 1926 140 9,i5 410 526 64 766 956 Vertr. trein Vlisaingei, 732 908 920 103*1129 1?9 485 6 5 538 704 1 1 Diens»regaling op den Hemelvaartsdag en den 2en Pin' etercLg «1« op de werkdagen 7 20 7.:0 7 52 8,07 8,11 8 43 1,25 6 50 8.45 1 £5 7.90 9,76 2,— 7,25 9,20* 2,15 7,40 9,35* 2, 2 7,45 3 04 7,47 9,54 7.47 7,45 7,50 8.06 8.05 8.35 948 1142 12151239 528 746 10— 2— 645 725 810 lbSo 225 610 750 825 1046 860 1110 910 345 615 8- 410 640 825 425 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1936 | | pagina 4