Stoombootdienst op de YVester-Schelde
Allerlei.
DAGELIJKS NAAR
ANTWERPEN
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
M ÏDDBLEKT
1ST VER. VOEH
-
Anto-Omnibusdlenst AxelRulst.
SPOORWEG MECHELEN- TERNEUZEN.
1 co
Van af 4 October 1936 tot nadere
Werkdagen.
Neuzen—Borsselen—Vlissingen.
aankondiging.
o-
HoedekenskerkeNeuzen.
Breskens—Vlissingen.
Hoe komt li>*t snurk'-n tot stand
Welke is de beteekenis van de
huig Zooals men weet, is de
huig het middelste gedeelte van
het weeke gehemelte. „WaD
neer dit wonderlijke aanhangsel
iets langer wordt, dan het ge
woonlijk pleegt te zijn, kan dit
dan kwaad is wel eens ge
vraagd.
Voor deD bezitter van de lange
hu'g kan de lange afmeting van
dit orgaan zeker geen kwaad en
het zou misplaatst zijn, dit aan
hangsel, wanneer de persoon zelt
er geen last van heeft, te kort
wieken.
Des te meer last echter kan
de omgeving van den bezitter
van de lange huig ondervinden
Men moet namelijk weten, dar
gedurende den slaap de spieren
van bet lichaam zijn verslapt
zoo ook gaat de huig, die uit
kleine spiertjes is opgebouwd,
naar beneden hangen en wanneer
nu de ademhalingslucbt passeert,
geraakt de huig door deo lucht
stroom in tailing en hierdoor
ontstaat mede het snurkend ge
luid.
Aldus is het duidelijk, dat
vooral msDschen met een adem-
haliog, overwegend door dan
mond, plegen te snurken. Maar
alleen deze onaangename ge
woonte, die trouwens vaak ge
noeg voorkomt bij personen, die
niet een lange huig hebben, mag
niet als overweging gelden om
de huig korter te maken, wan
neer de bezitter er van geen
hinderondervindt, al zou die bijna
op de toog hangen, waardoor
waarschijnlijk het snurken nog
heviger zou zyD.
o—
Ei d middel om aanteekeningen
met inkt oft boeken te
verwijderen.
Men bevochtigt de aanteeke-
niügen met een dotje watten,
gedrenkt met eau de javelle, in
iedere drogisterij verkrijgbaar.
Het dotje zoover uitknijpen, dat
het slechts vochtig is Rustig
een poosje laten liggen, totdat
de inkt verdwenen is. Daarna
met vochtige spons goed afspon
sen. Ten slotte tusschen vloei
papier drogen. H^t verdient aan
beveling, onder de plek tijdens
de bewerking dik vloeipapier te
leggen.
Een ander middel: Bevochtig
de aanteekeniDgen met zwavelig
zuur en behandel de aanteekenin
gen zooals boven omschreven.
Er zya inktsoorten, die met
niets te verwijderen zijn, dus ook
niet met deze middelen.
Recept
Snijboonen met witte boenen
f4 personen)
750 G. ingemaakte sDfiboonen,
500 G. witte booneD, 60 G. boter,
4 theelepeltjes Maggi's Amma
Zet de snijboonen op in ruim
kokend water en verversch dit
(na een ball uur) tot de boocen
gaar zijn en tegelijkertijd bun te
zouten smaak verloren hebbeD
(gewoonlijk anderhalf uur koken)
Zet tegelijk met de snijboonen
in een tweede pan de witte boo
nen op, liefst nadat ze eersteen
nacht geweekt hebben. Laat ze
op een zacht vuur gaar wordeD,
zoodat ze goed téél blijven.
Laat de snyboonen uitlekken,
breng ze weer in de pan en schep
er de witte boonen bij. Laat ze met
de boter stoven en roer er voor
het opdoen de Maggi's Aroma
door.
Wij vertrekken van
Amsterdam Z. Amstellaan 181 7.10 u.
Westermarkt 9 7.30
Haarlem Jansweg 41 8.00
Oegstgeest Café Zomerlust 8.30
Voorschoten Haagsche Schouw 8.40
Den Haag Spui 265a 9.00
Rotterdam Nieuwe Haven 13a 9.15
Pompstation Boompjes 9.25
v bij Leuvebrug;
Aankomst te AntwerpenRue van
Ertborn 20 hoek Kaiserlei Achterzijde
VI. Opera) Vertrek van daar (Bel
gische tijd) 18.00 uur.
PRIJZEN (ponten en veren inbegrepen)
Retour Enk. reis
Amsterdam-Antwerpen f3.50 f2.—
Haariem-Antwerpen f3.50 f2.
Oegstgeest-Antwerpen f3.— f 1.75
Voorschoten-Antwerpenf 3.f 1.75
Den Haag-Antwerpen f2."0 f150
Rotterdam-Antwerpen f2.25 f 1.25
Retours zijn één maand geldig.
Let op de kleuren van de Wilma-wagens
BLAUW MET ZILVER.
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Briesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
K loosterz.
Walsoorden
6 20 8
6 2 8 03
6 40 8 20
6 50 8 30
6 57 8 37
7 02 8 42
7 05 8 45
710 8 50
1015
10 1'
10 35
10 45
1P 52
10 57
11 -
II 05
12 21 2 55 i 50
12 24 2 5b 5 53
1241 3 15 6 10
12 50 3 25 6 2<'
12 57 3 32 6 27
1 02 3 37 6 32
1 05 3 40 6 3
1 10 3 46 6 4'
Walsoorden
K loosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
Driesch,
7 F0
7 53
7 57
8 02
6 09
8 21
8 36
8 29
910 11 10
913 1113
917 11 17
9 22 11 22
9 29 11 29
0 26 11 41
10 47 11 57
10 50 12
1 22 3 65 55
1 25 818 6 58
1 28 4 02 7 02
1 32 4 0 7 0
1 87 4 14 7 4
1 49 4 26 7 26
1 69 4 S7 7 42
2 02 4 40 7 45
Aiel—Terneuzen— Bresfcens.
Driesch.
Axel
Zaamslag
Neuzen
Neuzen
Moek
Philippine
Pyramide
Biervliet
Hoofdplaat
Breskens
6 10
6 18
6 3D
6 49
6 50
6 69
7 10
7 30
7 38
7 45
8
8
3 03
8 20
8 39
9 30
9 41
961
10 10
10 18
10 26
18 40
11 20 125 4 05
11 3 1 28 4 0»
11 40 1 48 4 2a
11 59 2 08 4 44
12 2 31 6 05
12 10 2 40 5 15
12 2 2 51 5 25
12 41 3 10 5 40
1249 3 18 54m
12 56 3 26 5 56
1 10 3 40 6 10
v Breskens 8 15 10 60
Hoofdplaat 8 27 11 02
Biervliet 8 35 1110
Pyramide 6 45 1 20
v Philippine 9 06 11 35
Hoek 9 15 11 45
a Neuzen 9 25 11 E5
v Neuzen 10 15 IV 20
Zaamslag 10 34 12 42
Axel 10 7 12:7
a Driesch. 10 50 1
1 20
3 60
6 20
132
4 02
63'
140
410
6 39
1 60
4 20
6 50
2 10
4 41
7 11
20
4 50
7 21
2 30
6
7 30
2 60
6 EO
7 45
3 16
6 11
8 0S
3 32
6 27
8 22
3 35
6 30
8 25
Philippine—Sas van Gent—Axel—Zaamslag.
Philippine
7 10
9 07
950
11
36
2
11
2
51
4
42
5
26
Sas via Gent
710
9 46
lo 20
11
61
13
61
2
29
3
20
6
20
5
55
Wes tdorpe
7 40
9 59
10 34
12
03
1
04
2
39
3
34
5
34
6
10
Drie Sehouwen
7 59
10 I4
10 49
12
20
1
19
2
54
3
49
5
49
6
25
0
6
10
6
20
8-
10 15
11 20
12
2)
1
25
2
65
4
05
5
£0
7
05
Axel h erkdreef
6
13
6
23
8 03
10 18
11 23
12
24
1
28
2
58
4
08
5
63
7
08
Zaam» lag
6
2
C
39
8 1*
10 »3
11 38
12
39
1
45
3
13
4
23
6
08
7
23
712 8 06
7 32 8 26
7 45 8 40
8 855a
a Rijdt op verzoek door ot Axel Brug.
v Zaam lag
Ax> 1 Ki rkdreef
Drie behouwen 6 r0 6 65
n v e tdorpe 6 34 7 S9
Sas van Gent 6 50 7 25
a Ph lippine 7 08 7 39
8 21 10 <6 11 41
b 36 10 47 1 57
8 40 1051
8 66 1 01
9 30 1117
9 8 11 33
2 21
12 35
12 42
12 57
1 Ij
184
15»
2 08
1*9
169
2 03
2 11
231
2 49
3 16
3 32
350
4 04
4 20
4.9
4 26
4 37
4 "1
«55
5 10
5-3
6 11
6 27
6 31
6 40
6 55
7 09
7 26 8 06
7 42 8 22
7 45 8 25
Autobusdiensten lJzend(jkeVeldzicht Grens.
V IJzerdij^e
a V eldzubt Gr
7 10
7 14
1
1 05
20 v Veldzicht Gr 7 15
5 a lJzi-i'dijke 7 20
1 06
1 10
3 30
3.5
Autobusdieusten Schoondtyke IJztudjjkePyi amide.
V
Schoond'ke
8 22
10 55
1 26
6 35
a
1jz> nuijke
8 5
11 07
1 40
6 37
V
7 '1
8 36
10 -
11 10
1233
141
3
4 10
5 30
6 38
a
Pyramide
7 29
8
10 09
11 19
1240
1 48
8(9
4 19
5 39
6 48
V
7 30
8 '5
1011
11 20
1241
1 51
3 10
4 21
541
6 50
a
IJzendijt e
7 7
t 55
0 20
1J z9
12 50
2
3 18
4,0
5 50
7-
V
7 38
10 30
Kl
6 5
a
cchoondijke
7 49
10 42
125
617
VL1SSIN G ENROOSEN D A AL.
V
Vlissingen
ai. 39
aS 2a
7 32 b9 10
10 33
all ss9
1 39
4 25
5 38
7 04
8 01
11
Middelburg
a5 47
a6 33
7 41 b9 20
10 41
all *0
1 49
4 3£
7 13
8 10
9
Goes
a6ü9
a6?fe
5 b9 50
11
«12 12
2 09
4 54
•O
-+•
7 62
8 32
0
Kru'"ingen
a6 21
a7 14
8 11 blü 08
11 13
al2 3 1
2 22
6 11
O
O
7 45
8 48
Bergen op Zoom
a6 49
a7 60
8 34 blO *7
li 37
al u9
2 47
5 45
M
8 09
9i2
a
Roosendaal
a 7 <>2
ais 07
8 7 bil 04
11 61
ai 27
3 -
6 02
6 3b
8 22
9 38
V
Roosendaal
a7 08
a8 '.3
66 11 11
12 10
al 39
3 06
6 19
6 49
8 84
9 47
a
Rotterdam beurs
a« 01
a9 26
9 56 12 26
126
a2 65 a4 26
7 26
7 66
9 27
10 39
Rotte dam D. P.
at» 07
a 80
9.2 12 21
1 30
a2 59
3 56
7 W
7 39
9 32
10 46
99
Deu Haag H.S.
8*0
9 54 10 17 12 64
1 54
3 24
4 24
7 54
8 04
10 03
11 21
99
Haarlem
9 6
10 28 11 1 28
2 28
3 58
4 58
8 28
8 45
10 46
11 £8
Amsterdam C.8.
9 32
10 44 1
06 1 44
2 44
4 14
5 14
8 44
9 04
11 5
0 14
V
Roosendaal
7 07
8 68 11 14
12-
134
28
6 11
6 39
8 32
950
a
Breda
7 27
918 11 ^5
12 20
2 02
6
6 35
6 9
8 51
10 10
w
's Hertogenbosch
8 14
9 59 12 51
102
>2 9
6 66
7 20
7 40
9 42
10 55
If
Utrecht C.S.
911
10 53 1 53
153
351
6 3
8 0 1
8 53
10 27
cll 47
0
Nymegen
9 -
11 65
2(5
ai 09
8(8
8 90
10 46
cll 39
Arnhem
9 27
11 29
a2 81
«4 :,6
8 33
6 43
.115 Cl! 5»
v Arnhem
6 59
8 26
9 30 11 30
1 32
2 01
a 4 31
a6 32
8 80
NymegeD
7 25
8 48
9 56 11 57
157
2 65
6 56
«6 57
8 57
Utrecht C.S.
7 33
8 35
10 11 12 11
2 -
3 11
4 69
7 11
8 55
's Hertogenbosch
8 .8
9 32
11 00
1
2 43
a4
6 44
8
9-5
11
Breda
9 05
10 18
11 41
146
3 24
a4 47
6 24
8 46
l'J 26
a
Roosendaal
9 25
10 38
12 01
2 06
3 44
a6 09
6 44
9 03
10 46
V
Amsterdam C.S.
6 53
a8 -
915 1146
115
145
2 45
4 35
6 46
8 34
r
Haarlem
7 11
a8 '6
9 31 12 01
1 31
201
3 01
4 46
7 01
8 31
a
Den Haag H.S.
7 51
«8 51
10 06 12 36
2 06
2 36
3 f6
6 25
7 06
9 27
M
Rotterdam D.P.
8 21
9 24
10 42
100
3 04
al 01
5 52
8 00
9 58
Rotterdam Beurs
8 27
9 29
1031
1C1
a2 04
ai 04
5 04
8 04
9 34
a
Roosendaal
9 21
1016
11 84
2 06
3(5
aó 10
6 40
9 03
10 42
V
Roosendaal
a 9 33
10 f4
12 6
2 6
4 -
a5 16
6 53
9 12
10 57
11
Bergen op Zoom
a i9 47
II 09
«12 21
2 31
4 15
a5 31
714
9:6
11 11
1-
Kruiningen
alO 13
11 -3
a'262
3 04
4 49
a5 55
7 47
9 £4
11 37
Goes
alO 26
11 47
al (5
3 22
6 02
a6 l 9
8 01
10 06
11 49
11
Middelburg
al(u6
12 07
al 23
S42
521
at? 29
8 36
10^3
0' 9
a
Vlissingen
alO 54
12 15
al 30
3 £0
5 28
a6 37
8 42
10 60
0 16
a
Alleen op werkdagen b Zondags
10 minuten
vroeger. 0 Alleen op Zoo-
en Feestdagen
v. Sluiskil
v. Axel, Wed. Gilijamse
a. Hulst, Station
Alleen op werkdagen.
630 11
6 46 11 15 415
8 —1816 6 80
v. Hulst, Station
Axel wed. Gilijamse
a. Sluiskil
8 30 2 30 6 80
9 46 8 50 7 30
10- 745
Autobusdiensten St.
a a
v St. Jaust. 625 810 1'20 12>0 305 445 605
v Hulst 630 815 1025 123b 310 450 611
aWalz. 710 855 11— 115 8j0 530 645
t Op tijdig verzoek van of
JansteenHulst— Walzoorden
v r.
ft ft
745 vWalz. 716905 9401110 125 356 636 650 840
750 v Hulst 756 94510201150 205 436 610 730 920
830 a StJanst 8— 950 1025 1155 210 440 735 f
n - - na'r St J»nsteen. Rijdt allien on Zondag
Op tudig erzoe.k z*l er gestopt worden op de stopplaatsen die ziju aangegeven door een
rambus-haltebo d a Al een op werkdagen.
Ter Neuzen
7, Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerfen
v St. Nic. n. Mech.
aMech len
v Meehelen
a Brussel
6 15 10
24 11
6 33 11
6 41
6 53 11
713 11
7 i 2 12
8 00 12
8 18 12
9 10 1
9 15 1
9 31 1
58 2 04
06 2 13
14 2 21
21 2 29
33 2 40
40 2 8
04 3 00
38 3 32
12 3 09
09 4 07
15 415
31 4 31
5 02a 6
5 1 a 6
5 21a 7
5 28a 7
5 42a 7
5 58a 7
6 0 F 7
«40 8
6 05a 7
7 02a 8
7 15 8
731 9
50b
5-b
06 b
14b
24 b
43b
53
22
48b
40b
45
01
V
Brussel
6 CO
1 20
6
a
Meehelen
6 15
10 '5
13»
6 15
Meehelen
618
10 25
157
6 29
a
St. Nie. v. Mech.
7 19
11 28
2 56
7 31
v Antw. n. St. Nic.
6 49
11 99
2 13
7 22
a
St. Nic. r. Antw.
7 20
13 04
3 49
7 45
V
St. Nie n. Teru.
7 25
12 08
313
7 51
11
Gulst
8 20
1 03
4-
8 44
11
Kijkuit
8 27
1 11
4 08
8 53
11
Axel
8 36
1 19
4 16
9
11
Sluiskil
8 46
1 28
4 25
9 09
a
Ter Neuzen
8 53
1 37
4 34
917
a Alleen op werkdagen, b Alleen op Zon- en Feestdagen.
Spoorweg Ter NeuzenGent.
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
a Selzaete
v Selzaete
a Gent Dp.
a Gent St. P.
I» 9
a Brussel
6 50
6 59
7 03
7 07
7 20
7 05
72
8 50a 12 25
8 59 12 34
9 03a 12 38
9 07a 1 42
9 20* 12 55
9 05a 12 40
11 0J 19 54
8 08 11 45
8 13 11 51
8 r-7 12 55
550
f49
653
557
6 7
552
609
1 32
'48 6 55
1 52 7C i
3— 768
v Brussel
a Geut St. P.
Geut St. P.
Geut Dp.
a Selzaete
v Selzaete
Sas van Geut
Philippine
Sluiskilbrog
Sluiskil
Ter Neuzen
a7 54
U 11
3 50
6 12
a3 21
11 47
4 54
7 49
«35 aS 30
1' 52
5 00
8 28
641 s8 43
12 11
6 14
8 42
7 20 a9 19
12 46
f» 54
9 23
7 30 a9 21
1
b6 20
9 30a
8— a9 51
1 30
b6 50
10 a
8 08 a9 59
1 3-
b« .8
10 09a
8 12a 10 03
142
b7 02
10 ï2a
8 16a 0 07
146
b 06
0 16*
8 2. a',015
1 54
b7 14
10 24a
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen.
Vertrek boot vaH Neuzen vm. 7,20 10,30 nm 2.—
Borsselen 7,40 10,50 2,20
Aankomst te Ylissingen vm. 8,40 11,60 3,20
Vertrek trein van Vlissingen 9,08 9,20 1,39 4,25
YlissingenBorsselenNeuzen.
Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,44 nm 13,15 12,89
Verirek boot van Vlissingen 5,60 9,— j2 5')
Borsselen 9,20 1,10
Aankomst te Neuzen 7,— 10,20 2,10
Zondagen
4,40
6,-
7,04
3,60
4
4,20
5,20
7,50
8,35
10,06
NeuzenHoedebenskerke.
Vertrek boet van Neuzen 6,40 9,40 12.10 2,50 5,40
Aankomst te Hoedekenskerke 7.25 10,25 12.55 3^35 6,85
Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,— 2.09 4,64 7,32
Vlissingen 8, 11,47 4,'.5 7,07
Aans uitir g op vertrekkende treinen te Goes met tram.
Aankomst trein' van Roosendaal 7,56 10,24 11,45 3,20 6,07 8,01
Vlissingen 7,57 9,48 12,08 5,06 6/5 8/15
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 6,fit' 8, 5
Aankomst te Neuzen 9,16 11,50 1,10 4,15 7^35 9^20
Aansluitirg van te Goes aankomende treinen met tram.
WalzoordenHansweert— Kruisingen.
\ertrek boot van Walzeorden 7,20 9,1011,26
Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66
Vertrek van Hansweert 7,12 9,4212,—
Aankomst te Kruiningen 8,07 9,57 12,15
Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,0812,30
Vlissingen 0,10.13 12,52
1,26 3,55 6 40 6,60 9 45
1,55 4,25 6 10 7,20 9 16
vm 10.30 nm 7.40
10.60 8.-
ii.se 9.—
nm. 1.69
6 29
vm. 9 nm. 6.10
9.20 6.80
10.20 7.30
6.40 nm. 5 40
7 25 6,25
7,59 7,32
9.02 7,07
vm. 8.59 rm. 8,01
7,57 8,30
9,^5 8,55
W, 0 9 40
2,- 4,26
2,15 4/0
2,22 5,11
3.04 4.49
7,22 9 0*
7,37 9,5*
7,4;»
7 47 9 51
6.40
7,10
8,48
8,11
8.45
9,—
*,05
9,35
3/4
2 22
3,06
3,20
3,20
3.50
Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de boot (jn.
Kruiningen—HansweertWalzoorden.
Aankomst trein van Roosendaal 7.4010 13 11,82 8,04 4,49 5,65 7,47
Vlissingen 6 21 8,1110 08 12,30 2,22 0.- 5,11 7.45
Vertrek van Kruiningen 6 i3 R,14 10 16 12.32 05 4 5f 5 57 7.61
Aank» mst te Mai.sweert 6 38 8.29 10 3.112,47 8 20 6,06 6,12 F 0 j
Vertrek boot van Hansweert 6.40 8.80 70,36 12,50 3 20 s'ö5 6,15 6 t 6
Aankomst te Waizoorden 7.10 9 11,06 1,10 3,..0 5 35 6Aó 8,87
YlissingenBreskens.
Aank. tr. Vlissingen 714 844 1054 1142 1216 12.» 9 180 350628 637 741 842
Veiu, noot Vlissingen 615 746 9— 1015 11801245 2— 315 4 0 545 7— 9—
Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1165 110 2,25 840 466 61u 725 9j6
Vertr, boot Break eet» «55 815 930 1046 1200 115 230 345 5— 616 730 930
Aankomst Vlissingeu 720 840 956 1110 1926 140 9,i5 410 526 64 766 956
Vertr. trein Vlisaingei, 732 908 920 103*1129 1?9 485 6 5 538 704 1 1
Diens»regaling op den Hemelvaartsdag en den 2en Pin' etercLg «1« op de werkdagen
7 20
7.:0
7 52
8,07
8,11
8 43
1,25 6 50 8.45
1 £5 7.90 9,76
2,— 7,25 9,20*
2,15 7,40 9,35*
2, 2 7,45
3 04 7,47 9,54
7.47
7,45
7,50
8.06
8.05
8.35
948 1142 12151239 528
746 10— 2— 645 725
810 lbSo 225 610 750
825 1046
860 1110
910
345 615 8-
410 640 825
425 704