8tooinbootdienst op de Wester-Schelde
Allerlei.
Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Een tweede Breiboek.
Reisbureau „WILMA".
JVL 1 H>
ES 3_. E N
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel—Terneuzen— Breskrns.
Auto-Omni busdienst AxelHalst.
IV V E R. V O Eï JR
Autobusdiensten St. Jansteen—Halst—Walzoorden
v v.
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
Van af 4. October 1936 tot nadere
aankondiging.
NeuzenHoedekenskerke.
HoedekenskerkeNeuzen.
o-
Walzoorden Hansweert Kruiningen.
Kruiningen—HansweertWalzoorden.
Breskens— Vlissingen.
Het Kerstmaal.
Hoe kaa dat smakelijk worden,
teveDS goedkoop en, ooet weinig
moeite kluar te maken
Beginnen we met den morgen
drank. Gewoonte is kiflU te
zetten bd melk daarvoor warm
te maken. Maar vraag eens in
Uw kring roud, hoeveleo maag-
bezwaren van k' ffi ondervinden
Geef inplaats daarvan eens een
kop bouillon, voor niemand na
deelig, en klaar in een oogenblik
:I Maggi's B lUillonblok je per
groote kop of beker, kokend water
daarop, klaar.
Soep vooraf wordt door ieder
gewaardeerd. O >k deze ia met
eenvoudige middelen te bereiden
(zie recept valsche Schildpadsoep).
Maggi's Soeptabletten kuDneD ook
bier tot besparing van moeite en
kost'n bijdragen. Kookt men
toep Van vieescti, dan kan men
dit laatste na de soep opdienen
met één of andere salade, b.v.
bieten en felderjj salade, of wel
men verwerkt het in combinatie
met Maggi's Aroma b.v. in ge
vulde kool, een gerecht dat slechts
weinigen hun waardeering zullen
onthouden.
Met een of ander puddinkje
kan het middagmaal gecomple
teerd worden In plaats van
taartjes enz bevelen we aan, de
gaston 's avonds eens een gevuld
broodje of bridge-toast te piesen-
teeren na de vele voorafgaande
zoetigheden zullen ze deze hartige
afwisseling op prys Weten te
steileD.
De recepten voor bovenstaande
gerechten laten we volgen
Valsche Schildpadsoep (4 pers.)
1 L. groentewater zooals van
bloemkool, 1 uitje, 1 rauwe aard-
appel, 3/j otl8 vet °t boter, 1/i
ons bloetn, S theelepels Maggi's
Aroma, 1/J theelepel kerry, een
beetje madeira, een beetje suiker.
Smelt de boter of het vet, voeg
de bloem toe en laat deze bruin
branden, onder roerendoe er
daarna ooder roeren het bloem
koolwater bij. Rasp de ui en de
rauwe, geschilde aardappel, doe
ze in de soep. Laat de soep
hiermede nog even doorkoken.
Giet ze dan door een paardeharen
zeef. Maak ze af met de kerry,
de suiker, de madeira en de
Maggi's Aroma.
Bieten- en selderQsla (4 pers.)
1 gekookte biet, 1 gekookte
selderijknol, 2 eetlepels slaolie,
3 eetlepels kruidenazijD, een beetje
zout en peper, eenige druppels
Maggi's Aroma.
Snijd de biet en de selderijknol
in duone plakjes, vermeng ze met
zout, peper, slaolie en azijn en
eenige druppels Mtggi's Aroma.
Meng alles eenige uren van te
voren dooreen.
Van de Firma H. Blenken te
Enschede, ontvingen wij het Du
rable Breiboek 2. Dames, die
zich het eerste breiboek hebben
aangeschatt, zullen er zeker prijs
op stellen ook dit tweede deel te
bezitten, vooral wanDeer ze ver
nemen, dat het een even groote
verscheidenheid biedt en dat de
werkbeschrijvingen weer uitmun
ten door bijzondere duidelijkheid
en overzichtelijke indeeling. De
talrijke toto's geven ook in dit
tweede durable breiboek de ver
schillende werkstukken uitstekend
weer, terwijl een overzicht van
de verschillende wolsoorten het
kiezen van de wol, die in be
paalde gevallen de voorkeur ver
dient, eenvoudiger maakt.
De vele modellen voor jumpers*,
pullovers enz. zullen wel heel wat
breisters naar de pennen doen
grijpen.
Dagelijks
van Amsterdam naar Antwerpen
en terug voor f3,50 retour.
(Enkele reis f2,— en tusschen-
gelegen plaatsen minder). Antw.-
R'dam f 2,25 retour. Retours zijn
een maand geldig Uitstekende
gelegenheid voor familiebezoek
Vertrek van Amsterdam (Zuider
Amstellaan 181) om 7,10 uur en
van Antwerpen Erlbornstraat 20
(achter de Vlaamsche Opera) 18 u.
(Belg. tijd). Aankomst te Antw.
12,30 uur, te A'dam 11 uur.
Kaarten en inlichtingen ver
krijgbaar aan het Bur. van dit blad.
Briesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
K leesten.
W alseorden
5 20 8— 1015
6 2 8 03 10 1e
6 40 8 20 10 35
6 50 8 30 10 45
6 57 8 37 10 52
7 02 8 42 10 57
7 05 8 45 11
710 8 50 11 05
12 21 2
12 24 2
12 41 3
12 50 3
12 57 3
1 02 3
1 05 3
1 10 3
55 5 50
58 5 53
15 6 10
2ó 6 2
32 6 2'
37 6 32
40 6 3
45 6 4i
Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
Driesch.
7 f0
7 53
7 57
8 02
5 09
8 21
8 36
8 39
9 10 11 10
9 13 1113
917 11 17
9 22 11 22
9 29 11 29
036 11 41
10 47 11 57
10 L0 12
1 22 3 55 6 55
1 25 8 8 6 58
1 28 4 02 7 02
1 32 4 0. 7 0
1 37 4 14 7 4
1 49 4 26 7 26
1 59 4 S7 7 4->
2 02 4 40 7 45
V
Driesch,
6 10
8
1120 125 4 05
II
Axel
6 13
9 03
11 3 1 28 4 0-
II
Zaamslag
6 30
8 20
1140 1 48 4 25
A
Neuzen
6 49
8 39
11 59 2 08 4 44
V
Neuzen
6 50
9 30
12 2 31 6 05
0
Hoek
6 59
9 41
12 10 2 40 5 15
n
Philippine
7 10
951
12 2 2 51 5 25
0
Pvramide
7 30
10 10
12 41 3 10 5 »0
f
Biervliet
7 38
10 18
12 49 3 18 5 4)-
V
Hnofdnlaat
7 45
10 26
12 65 3 26 5 55
a
Breskens
8
10 40
1 10 3 40 6 10
v Breskens
Hoofdplaat
Biervliet
Pvramide
v Philippine
Hoek
a Neuzen
v N euzen
8 15
8 27
8 35
8 45
9 06
9 li
9 26
0 15
Zaamslag- 10 36
Axel 10 7
a Driesch, 10 50
10 60
11 02
1110
I 20
II 35
11 45
11 55
1- 20
12 42
12 i 7
1
1 20
3 60
6 20
1 32
4 02
63
140
4 10
6 39
1 60
4 20
6 5J
2 10
4 41
7 11
250
4 f0
7 21
2 30
5
7 30
2 *o
5 f 0
7 45
8 16
6 11
8 06
3 32
6 27
8 22
3 35
6 30
8 25
Philippine—Sas van GentAxel—Zaamslag.
Philippine
Bas vin Gent
Westdorpe
Dri» Schouwen
Axel erkdreef
Zaanv lag
6 10
613
62
6 20
6 23
6 39
7 10
7 3«
7 40
7 59
8 -
8 03
8 1
a Rijdt "p verzoek door >ot Axel
9 07 9 50
9 46 1( 20
9 59 10 34
10 1. 1019
10 15 i i 20
10 18 1123
1033 11 38
Brug.
1136
11 51
12 05
12 20
12 21
12_'4
12 39
12 51
104
1 19
1 2.
1 £8
145
2 11
2 29
2 39
2 54
2*6
2 58
3 13
2 51
3 20
3 34
3 49
4 0-
4 08
4 23
4 42
5 20
5 34
5 49
5 50
5 53
6 08
5 26
5 66
6 10
6 25
7 05
7 08
7 23
7 12 8 06
7 32 8 25
7 45 8 40
8 - a 85,a
Zaarn lag
Ax I k' rkdrepf
Drie E-chiuwtn
W e tdorpe
Pa* van Gent
Ph bpnire
«"O
6 4
6 60
7 08
6 65
7 89
7 25
7 9
8 21 10 f6 11 41
8 36 10 47 1 57
8 40 10 51 2 21
8 6* '101 12 35
9 30 1117
c 8 11 33
12 42
12 57
1 2
1 4
15'
2 08
149
159
2 03
21
231
2 49
3 16
3 32
310
4 04
4 £0
4 9
4 26
4 37
4 "1
55
6 10
5 3
6 11
6 27
6 31
6 40
6 55
09
7 26 8 06
7 42 8 22
7 45 8 25
Autobu diensten IJzeudyke—Veldzicht Grens.
v IJ ze» diji-e
a v eldzi ht Gr
7 10
7 14
1 05
3 20
3 5
v Veldzicht Gr
a IJz»" dijke
7 15
7 20
1 06
1 10
3 30
3.5
Auiobusdiensien Schotmdtytte IJzendjjkcPyiamide.
V
Fchoond' ke
8 22
10 55
1 26
6.5
a
Uz n >ijke
8 5
11 07
1 40
6 37
V
7 '1
8 36
10 -
11 10
12. 3
141
3-
4 10
5 30
6 38
a
Pyrami''e
7 29
8
10 09
11 '9
12 40
1 18
3(9
4 19
5 39
6 8
V
7 30
8 5
10 1!
11 20
12 4 1
1 51
3 10
4 21
5 11
6 50
a
IJzendij', e
7 7
t 55
1< 20
1J k9
12 50
2
3 18
4,0
5 50
7
V
I
ceho'>ndijke
7 38
10 80
1 U
6(5
a
7 49
1042
1 25
6 1Ï
VLlüslNGEN—ROOSENDAAL.
v Vlissingen ah 39
Middelburg a6 47
Goes aë 09
Kru'"irgen a6 21
Bergen op Zoom a6 4s
a Roosendaal a7 i'2
v Roosendaal a7 08
a Rotterdam beurs a8 01
Rotte dam D. P. as 07
Den Haag H.S. 8 «0
Haarlem 9 6
Amsterdam C.S. 9 32
v Roosendaal 7 «7
a Breda 7 27
'b Hertogenboach 8 14
Utrecht C.S. 9 11
Nijmegen 9
Arnhem 9 27
aS 2ó
d 6 33
a6 66
*7 14
a7 60
a8 07
a8 13
a9 26
a 30
9 54
10 28
10 44
7 32
7 41
5 1
8 li
8 34
8 7
56
9 56
9 2
1017
11 -
I 06
8 58
918
9 59
10 53
II 05
11 29
b9 10
b9 20
b9 50
blOOS
blO *7
bil 04
11 11
12 26
12 21
li 54
128
1 44
11 14
11 45
12 51
1 53
10 33
10 4
11-
11 13
li 37
11 51
12 10
126
1 30
1 54
2 28
2 44
12
12 20
102
1 63
2(5
a2 31
all *9
all -0
al2 12
a2 3 i
al i'9
a 27
al J9
*2 56
a2 59
3 .'4
3 58
4 14
1 34
2 02
a2 9
36t
a' 09
a4 56
1 39
1 49
2 09
z 22
2 47
3 -
3(6
al 26
3 66
4 24
4 58
5 14
£8
5
6 56
6 c-3
4 25
4 tz
4 54
6 11
5 45
6 02
6 19
7 26
7 10
751
8 26
8 44
617
6 35
7 £0
60.
8 08
8 33
5 .8
o
O
B3
6 3:»
6 49
7 66
7 39
8(4
8 45
9 04
6 39
6 9
7 40
8 53
8 50
6 43
7 04
7 13
7 12
7 45
8(9
8 22
6 34
9 27
9 32
10 (3
10 45
1105
8 32
8 63
9 42
10 27
10 4n
11 15
6 01
8 :o
8 32
8 48
9 22
9 3^
9 47
10 39
10 43
11 21
1158
0 c4
9 50
10 10
10 55
cll 47
cll 39
cll 59
v Arnhem 6 59
„Nijmegen 7 25
Utrecht C.S. 7 33
's Hertogenbosch 8 8
Breda 9 06
a Roosendaal 9 25
v Amsterdam C.S. 6 53
r Haarlem 7 11
Den Haag H.S. 7 51
Rotterdam D.P. 8 21
Rotterdam Beurs 8 27
a Roosendaal 9 21
v Roosendaal a 9 33
Bergen op Zoom a .9 47
Kruiningen alO 13
Goes alO 26
Middelburg al0-6
a VUssingen a'.O 54
a Alleen op werkdag en b
8 26
8 48
6 35
9 32
1018
10 38
a8 -
a8 !6
a8 51
9 24
9 29
10 36
10 64
11 09
11 33
11 47
12 07
12 15
Zondags
9 30
9 56
10 11
11 00
11 41
12 01
915
931
10 06
10 42
1034
11 84
121.6
al2 21
a 12 52
al (5
al 23
ai 30
1180
1167
12 11
1
146
2 06
11 45
12 01
12 36
100
104
2 06
2 .6
2 31
3 04
3 22
3 42
3 50
10 minuten vroeger.
32
57
43
24
44
15 145
31 2 01
06 2 36
3 04
a2 04
3 f5
4 -
4 15
4 49
5 02
621
5 28
c Alleen
2 01
2 65
3 11
a4
a4 47
ah 09
2 45
3 01
3 26
al 01
a4 04
ah 10
ah 16
a5 31
a5 55
a6 (9
aë 29
aë 37
op Zon
a4 31
6 56
4 69
6 44
6 24
6 44
4 35
4 46
6 26
5 52
5 04
6 40
6 53
714
7 47
8 05
8 35
6 42
aë 32
aë 57
7 11
8
8 46
9 01
6 46
7 01
7 e6
8 00
8 04
9 03
9 12
9 16
9 54
10 06
1013
10 20
8 20
So7
8 56
9 ".5
10 26
10 46
8 34
831
9 27
9 58
9 34
10 42
10 57
11 11
11 37
1149
0 9
016
i- en Feestdagen
v. Sluiskil
v.'Axel, Wed. Giljjamse
a, Hulst, Station
Alleen op werkdagen.
630 11
6 46 11 15 4 15
8 —1216 6 80
V. Hulst, Station 8 30 2 30 6 30
Axel wed. Giiyamse 9 45 3 50 7 30
a, Sluiskil 10 7 45
V St. Janst. 625 810 1620 1230 305 445 605 745
v Hulst 635815 1025 123b 310 460 611 750
aWalz, 710 855 11— 115 350 530 645 830
t Op tijdig verzoek van of naar St.
Op tlidig a erzoek
rambus-haltebo d
vWalz. 715 905 9(0 1110125 356 536 650 840
v Hulst 755 94510201150 205 435 6(0 730 920
a StJanst 8950 1025 1155 210 *40 735 f
J»nsfen. Rijdt alPeen op Zondag.
z»l er gtstor t worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een
a Al een op werkda en.
SPOORWEG SEt HELEN iERNEUZEN.
Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerfen
v St. Nic. n. Mech.
aMech len
v Meedelen
a Brussel
6 15 10
6 24 11
6 33 11
6 41 11
6 53 11
713 11
7 22 12
8(0 12
8 18 12
9 10 1
9 15 1
9 31 1
58 2 04
06 2 13
14 2 21
21 2 29
33 2 40
40 2 8
04 3 00
.18 3 52
12 3 09
09 4 07
16 4 15
31 4J1
6 02a
51 a
5 21a
5 28a
5 42a
5 58a
6 07
6 40
6 05a
7 02a
7 15
731
6 50b
6 6'b
7 06b
7 14b
7 24b
7 43b
7 53
8 22
7 18b
8 40b
8 45
9 0i
Brussel
Mechelen
Mechelen
St. Nic. v. Mech.
Antw. n. St. Nic.
St. Nic.
St. Nic
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Ter Neuzen
Antw.
Tem.
6 CO
1' 00
120
6
6 15
10 *5
1 35
6 V»i
6 18
10 25
1 57
6 29
719
11 28
2 66
7 31
6 49
11 99
2 13
7 22
7 20
12 04
2 49
7 46
7 25
12 08
3 13
7 51
8 20
1 03
4 -
8 44
8 27
1 11
4 08
8 53
8 36
1 19
4 16
9
8 46
1 28
4 25
9 09
8 53
1 37
4 34
917
a Alleen op werkdagen, b Alleen op Zon- en Feestdagen.
Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
Selzaete
Selzaete
Gent Dp.
Gent St. P.
6 aü
6 59
7 03
7 07
7 20
7 06
7 2
8 50a
8 59
9 03a
9 07a
9 20
9 05a
11 03
Brussel
a Alleen op Zon
8 08 11 45
8 13 11 51
8 57 12 55
12 25
12 34
12 38
1 42
12 55
!2 40
12 4
132 -
i 48
152
3
510
f49
553
557
6,7
552
609
6 55
7C4
768
V
Brussel
a7 21
11 11
3 50
6 12
a
Gent St. P.
aH 21
11 47
4 54
7 49
XT
Gent St. P.
3 25 «8 30
1 52
5 00
8 23
Goat Dp.
6 41 a8 43
12 11
5 14
8 42
a
Selzaete
7 20 a9 19
12 46
6 54
9 23
V
Selzaete
7 30 a9 21
1
b6 20
9 30a
1
Sas van Gent
8— a9 51
1 30
b6 50
10 -a
Philippine
8 08 a9 59
1 3
bSr8
03a
SluiskObrug
8 12a 10 03
1 42
b7 02
10 15a
Sluiskil
8 16a 0 07
1 46
b 06
0 16a
Ter Mruaen
8 2 alOlo
1 54
b7 14
10 24a
en Feestdagen, b Alleen op werkdagen.
Werkdagen.
Nouzen—Borsselen Vlissingen.
Zondagen
Vertrek boot ran Neuzen rm. 7,20 10,30 nm. 2.
Borsselen 1,40 10,50 2,20
Aankomst te Yiissingen vm. 8,40 U,f0 3,20
V ertrek trein van lissingen 9,08 9,20 1,39 „4,5
-Neuzen.
9,08
Viissinsen Borsselen
Aankomst trein te Vlissingen
Verirek boot van VUssingen
Borsselen
Aankomst te N euzen
6,44
9,20
7,- 10,20
5,50
nm 12,15 !2,89
12.59
1.10
2 10
4,40
5-
7.04
3,60
4
4,20
5,20
Vertrek boet van Neuzen 6,40 9,40 12.10 2,50 5,40
Aankomst te Hoedekenskerke 7,26 10,25 12.55 3,35 6,26
vertrek trein naar Roosendaal 7,59 1',— 2.09 ,64 7,22
Vlissingen 8, 11,47 4,15 7,07
Aans uitit g op vertrekkende treinen te Goes met tram.
Aankomst trein van Roosendaal
Vlissingen
Vertrek boot van Hoedekensk.
Aankomst te Neuzen
7,56 10,24 11,45 3,20 6,07
7,67 9,48 12,08 £.06 6,16
8,30 11,05 1,05 3,50 6,60
9,16 11,50 1,.0 4,35 7,36
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.
7 5
8,35
10,06
9,01
8,05
8, 5
9,20
Vertrek boot van Walzeorden 7,20 9,1011,25
Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,65
Vertrek van Hansweert 7,f2 9,4212,-
Aankomst te Kruiningen 8,07 9,5712,15
Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,0812,10
Vlissingen 0,10.13 12,62
1,26 3,55 40 6,50 8 46
1,55 4,25 6 10 7,20 9 15
2.- 4,26
2.154, 0
2,22 5,11
3,04 4.49
7,22 9 :Q*
7,87 9 66'
7,45
7 47 9 54
6.40
7,10
8,48
8,U
8.45
9-
f,05
9,35
3.f 4
2 22
3,06
3,10
3,20
3.50
Deze bus rijdt alleen, als er passsgiers van de boot jyn.
Aankomst trein van Roosendaal 7,4010 13 11,32 3,04 4,49 5,65 7,47
Vlissingen 6 21 8,11 i0 08 12,3d2,220,'- 5J17.45
Vertrek van Kruiningen 6,£3 8,?4 10 16 12,32 3,05 4.50 5 67 7,5')
Aankomst te Hansweert 6.88 8,29 10 3912,47 3 20 6,06 6.12 8 0
Vertrek boot van Hansweert 6.40 8,8o 10,86 12,503,20605 6,158 't 6
Aankomst te Walzoorden 7,10 9 11,06 1,10 3,605 36 6^5 8,3.3
Vlissingen—Breskens.
Aauk. tr. Vlissingen 714 844 1954 1142 1216 1279 1ó0 550 f 28 637 74 84£
Vertr. boot Vlissingen 615 745 9— 1016 1130 1245 2— 315 4 0 545 7— 9-
Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1165 110 2,25 840 455 610 725 926
Vertr. boot Breskens 656 815 930 1046 1200 116 230 346 5— 615 730 9
Aankomst Vlissingen 720 840 956 1110 1225 140 2 5 410 526 64> 756 951
ertr, trein Vlissingen 732 908 920 1033 1129 1.9 425 6 5 538 704 "1
Dienstregeling op den Hemelvaartsdag en den 2en Pinksterdag «Ja 0p de werkdagen.
vm 10.30 nm 7 40
10.60 8.-
ll.fO 9.—
nm 1.7 9
5 23
vm. 9 nm. 6.10
9.20 6.30
10.20 7.30
vm 6.K» nm. 5(0
7 25 6,25
7/9 7.32
9.02 7,07
vm,
8,59
7.57
9,35
10,'. 0
1 m
8,01
8,30
8,65
9,40
7 20
7.;0
7 52
8,07
8,11
8 43
1,25 6 50 8.45
1 £5 7.90 9,i6
2,— 7,25 9,20*
2,IA 7.40 9,35»
9, 2 7,46
3 04 7,47 9,54
7.47
7,45
7 50
8.05
8.05
8 35
943 1142 1215 1239 528
745 10— 2- 645 725
310 1026 225 610 750
826 1045
360 li 10
910
345 615 8—
410 640 825
425 704