8tooinbootdienst op de Wester-Schelde Allerlei. Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Een tweede Breiboek. Reisbureau „WILMA". JVL 1 H> ES 3_. E N Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel—Terneuzen— Breskrns. Auto-Omni busdienst AxelHalst. IV V E R. V O Eï JR Autobusdiensten St. Jansteen—Halst—Walzoorden v v. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Van af 4. October 1936 tot nadere aankondiging. NeuzenHoedekenskerke. HoedekenskerkeNeuzen. o- Walzoorden Hansweert Kruiningen. Kruiningen—HansweertWalzoorden. Breskens— Vlissingen. Het Kerstmaal. Hoe kaa dat smakelijk worden, teveDS goedkoop en, ooet weinig moeite kluar te maken Beginnen we met den morgen drank. Gewoonte is kiflU te zetten bd melk daarvoor warm te maken. Maar vraag eens in Uw kring roud, hoeveleo maag- bezwaren van k' ffi ondervinden Geef inplaats daarvan eens een kop bouillon, voor niemand na deelig, en klaar in een oogenblik :I Maggi's B lUillonblok je per groote kop of beker, kokend water daarop, klaar. Soep vooraf wordt door ieder gewaardeerd. O >k deze ia met eenvoudige middelen te bereiden (zie recept valsche Schildpadsoep). Maggi's Soeptabletten kuDneD ook bier tot besparing van moeite en kost'n bijdragen. Kookt men toep Van vieescti, dan kan men dit laatste na de soep opdienen met één of andere salade, b.v. bieten en felderjj salade, of wel men verwerkt het in combinatie met Maggi's Aroma b.v. in ge vulde kool, een gerecht dat slechts weinigen hun waardeering zullen onthouden. Met een of ander puddinkje kan het middagmaal gecomple teerd worden In plaats van taartjes enz bevelen we aan, de gaston 's avonds eens een gevuld broodje of bridge-toast te piesen- teeren na de vele voorafgaande zoetigheden zullen ze deze hartige afwisseling op prys Weten te steileD. De recepten voor bovenstaande gerechten laten we volgen Valsche Schildpadsoep (4 pers.) 1 L. groentewater zooals van bloemkool, 1 uitje, 1 rauwe aard- appel, 3/j otl8 vet °t boter, 1/i ons bloetn, S theelepels Maggi's Aroma, 1/J theelepel kerry, een beetje madeira, een beetje suiker. Smelt de boter of het vet, voeg de bloem toe en laat deze bruin branden, onder roerendoe er daarna ooder roeren het bloem koolwater bij. Rasp de ui en de rauwe, geschilde aardappel, doe ze in de soep. Laat de soep hiermede nog even doorkoken. Giet ze dan door een paardeharen zeef. Maak ze af met de kerry, de suiker, de madeira en de Maggi's Aroma. Bieten- en selderQsla (4 pers.) 1 gekookte biet, 1 gekookte selderijknol, 2 eetlepels slaolie, 3 eetlepels kruidenazijD, een beetje zout en peper, eenige druppels Maggi's Aroma. Snijd de biet en de selderijknol in duone plakjes, vermeng ze met zout, peper, slaolie en azijn en eenige druppels Mtggi's Aroma. Meng alles eenige uren van te voren dooreen. Van de Firma H. Blenken te Enschede, ontvingen wij het Du rable Breiboek 2. Dames, die zich het eerste breiboek hebben aangeschatt, zullen er zeker prijs op stellen ook dit tweede deel te bezitten, vooral wanDeer ze ver nemen, dat het een even groote verscheidenheid biedt en dat de werkbeschrijvingen weer uitmun ten door bijzondere duidelijkheid en overzichtelijke indeeling. De talrijke toto's geven ook in dit tweede durable breiboek de ver schillende werkstukken uitstekend weer, terwijl een overzicht van de verschillende wolsoorten het kiezen van de wol, die in be paalde gevallen de voorkeur ver dient, eenvoudiger maakt. De vele modellen voor jumpers*, pullovers enz. zullen wel heel wat breisters naar de pennen doen grijpen. Dagelijks van Amsterdam naar Antwerpen en terug voor f3,50 retour. (Enkele reis f2,— en tusschen- gelegen plaatsen minder). Antw.- R'dam f 2,25 retour. Retours zijn een maand geldig Uitstekende gelegenheid voor familiebezoek Vertrek van Amsterdam (Zuider Amstellaan 181) om 7,10 uur en van Antwerpen Erlbornstraat 20 (achter de Vlaamsche Opera) 18 u. (Belg. tijd). Aankomst te Antw. 12,30 uur, te A'dam 11 uur. Kaarten en inlichtingen ver krijgbaar aan het Bur. van dit blad. Briesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk K leesten. W alseorden 5 20 8— 1015 6 2 8 03 10 1e 6 40 8 20 10 35 6 50 8 30 10 45 6 57 8 37 10 52 7 02 8 42 10 57 7 05 8 45 11 710 8 50 11 05 12 21 2 12 24 2 12 41 3 12 50 3 12 57 3 1 02 3 1 05 3 1 10 3 55 5 50 58 5 53 15 6 10 2ó 6 2 32 6 2' 37 6 32 40 6 3 45 6 4i Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 7 f0 7 53 7 57 8 02 5 09 8 21 8 36 8 39 9 10 11 10 9 13 1113 917 11 17 9 22 11 22 9 29 11 29 036 11 41 10 47 11 57 10 L0 12 1 22 3 55 6 55 1 25 8 8 6 58 1 28 4 02 7 02 1 32 4 0. 7 0 1 37 4 14 7 4 1 49 4 26 7 26 1 59 4 S7 7 4-> 2 02 4 40 7 45 V Driesch, 6 10 8 1120 125 4 05 II Axel 6 13 9 03 11 3 1 28 4 0- II Zaamslag 6 30 8 20 1140 1 48 4 25 A Neuzen 6 49 8 39 11 59 2 08 4 44 V Neuzen 6 50 9 30 12 2 31 6 05 0 Hoek 6 59 9 41 12 10 2 40 5 15 n Philippine 7 10 951 12 2 2 51 5 25 0 Pvramide 7 30 10 10 12 41 3 10 5 »0 f Biervliet 7 38 10 18 12 49 3 18 5 4)- V Hnofdnlaat 7 45 10 26 12 65 3 26 5 55 a Breskens 8 10 40 1 10 3 40 6 10 v Breskens Hoofdplaat Biervliet Pvramide v Philippine Hoek a Neuzen v N euzen 8 15 8 27 8 35 8 45 9 06 9 li 9 26 0 15 Zaamslag- 10 36 Axel 10 7 a Driesch, 10 50 10 60 11 02 1110 I 20 II 35 11 45 11 55 1- 20 12 42 12 i 7 1 1 20 3 60 6 20 1 32 4 02 63 140 4 10 6 39 1 60 4 20 6 5J 2 10 4 41 7 11 250 4 f0 7 21 2 30 5 7 30 2 *o 5 f 0 7 45 8 16 6 11 8 06 3 32 6 27 8 22 3 35 6 30 8 25 Philippine—Sas van GentAxel—Zaamslag. Philippine Bas vin Gent Westdorpe Dri» Schouwen Axel erkdreef Zaanv lag 6 10 613 62 6 20 6 23 6 39 7 10 7 3« 7 40 7 59 8 - 8 03 8 1 a Rijdt "p verzoek door >ot Axel 9 07 9 50 9 46 1( 20 9 59 10 34 10 1. 1019 10 15 i i 20 10 18 1123 1033 11 38 Brug. 1136 11 51 12 05 12 20 12 21 12_'4 12 39 12 51 104 1 19 1 2. 1 £8 145 2 11 2 29 2 39 2 54 2*6 2 58 3 13 2 51 3 20 3 34 3 49 4 0- 4 08 4 23 4 42 5 20 5 34 5 49 5 50 5 53 6 08 5 26 5 66 6 10 6 25 7 05 7 08 7 23 7 12 8 06 7 32 8 25 7 45 8 40 8 - a 85,a Zaarn lag Ax I k' rkdrepf Drie E-chiuwtn W e tdorpe Pa* van Gent Ph bpnire «"O 6 4 6 60 7 08 6 65 7 89 7 25 7 9 8 21 10 f6 11 41 8 36 10 47 1 57 8 40 10 51 2 21 8 6* '101 12 35 9 30 1117 c 8 11 33 12 42 12 57 1 2 1 4 15' 2 08 149 159 2 03 21 231 2 49 3 16 3 32 310 4 04 4 £0 4 9 4 26 4 37 4 "1 55 6 10 5 3 6 11 6 27 6 31 6 40 6 55 09 7 26 8 06 7 42 8 22 7 45 8 25 Autobu diensten IJzeudyke—Veldzicht Grens. v IJ ze» diji-e a v eldzi ht Gr 7 10 7 14 1 05 3 20 3 5 v Veldzicht Gr a IJz»" dijke 7 15 7 20 1 06 1 10 3 30 3.5 Auiobusdiensien Schotmdtytte IJzendjjkcPyiamide. V Fchoond' ke 8 22 10 55 1 26 6.5 a Uz n >ijke 8 5 11 07 1 40 6 37 V 7 '1 8 36 10 - 11 10 12. 3 141 3- 4 10 5 30 6 38 a Pyrami''e 7 29 8 10 09 11 '9 12 40 1 18 3(9 4 19 5 39 6 8 V 7 30 8 5 10 1! 11 20 12 4 1 1 51 3 10 4 21 5 11 6 50 a IJzendij', e 7 7 t 55 1< 20 1J k9 12 50 2 3 18 4,0 5 50 7 V I ceho'>ndijke 7 38 10 80 1 U 6(5 a 7 49 1042 1 25 6 1Ï VLlüslNGEN—ROOSENDAAL. v Vlissingen ah 39 Middelburg a6 47 Goes aë 09 Kru'"irgen a6 21 Bergen op Zoom a6 4s a Roosendaal a7 i'2 v Roosendaal a7 08 a Rotterdam beurs a8 01 Rotte dam D. P. as 07 Den Haag H.S. 8 «0 Haarlem 9 6 Amsterdam C.S. 9 32 v Roosendaal 7 «7 a Breda 7 27 'b Hertogenboach 8 14 Utrecht C.S. 9 11 Nijmegen 9 Arnhem 9 27 aS 2ó d 6 33 a6 66 *7 14 a7 60 a8 07 a8 13 a9 26 a 30 9 54 10 28 10 44 7 32 7 41 5 1 8 li 8 34 8 7 56 9 56 9 2 1017 11 - I 06 8 58 918 9 59 10 53 II 05 11 29 b9 10 b9 20 b9 50 blOOS blO *7 bil 04 11 11 12 26 12 21 li 54 128 1 44 11 14 11 45 12 51 1 53 10 33 10 4 11- 11 13 li 37 11 51 12 10 126 1 30 1 54 2 28 2 44 12 12 20 102 1 63 2(5 a2 31 all *9 all -0 al2 12 a2 3 i al i'9 a 27 al J9 *2 56 a2 59 3 .'4 3 58 4 14 1 34 2 02 a2 9 36t a' 09 a4 56 1 39 1 49 2 09 z 22 2 47 3 - 3(6 al 26 3 66 4 24 4 58 5 14 £8 5 6 56 6 c-3 4 25 4 tz 4 54 6 11 5 45 6 02 6 19 7 26 7 10 751 8 26 8 44 617 6 35 7 £0 60. 8 08 8 33 5 .8 o O B3 6 3:» 6 49 7 66 7 39 8(4 8 45 9 04 6 39 6 9 7 40 8 53 8 50 6 43 7 04 7 13 7 12 7 45 8(9 8 22 6 34 9 27 9 32 10 (3 10 45 1105 8 32 8 63 9 42 10 27 10 4n 11 15 6 01 8 :o 8 32 8 48 9 22 9 3^ 9 47 10 39 10 43 11 21 1158 0 c4 9 50 10 10 10 55 cll 47 cll 39 cll 59 v Arnhem 6 59 „Nijmegen 7 25 Utrecht C.S. 7 33 's Hertogenbosch 8 8 Breda 9 06 a Roosendaal 9 25 v Amsterdam C.S. 6 53 r Haarlem 7 11 Den Haag H.S. 7 51 Rotterdam D.P. 8 21 Rotterdam Beurs 8 27 a Roosendaal 9 21 v Roosendaal a 9 33 Bergen op Zoom a .9 47 Kruiningen alO 13 Goes alO 26 Middelburg al0-6 a VUssingen a'.O 54 a Alleen op werkdag en b 8 26 8 48 6 35 9 32 1018 10 38 a8 - a8 !6 a8 51 9 24 9 29 10 36 10 64 11 09 11 33 11 47 12 07 12 15 Zondags 9 30 9 56 10 11 11 00 11 41 12 01 915 931 10 06 10 42 1034 11 84 121.6 al2 21 a 12 52 al (5 al 23 ai 30 1180 1167 12 11 1 146 2 06 11 45 12 01 12 36 100 104 2 06 2 .6 2 31 3 04 3 22 3 42 3 50 10 minuten vroeger. 32 57 43 24 44 15 145 31 2 01 06 2 36 3 04 a2 04 3 f5 4 - 4 15 4 49 5 02 621 5 28 c Alleen 2 01 2 65 3 11 a4 a4 47 ah 09 2 45 3 01 3 26 al 01 a4 04 ah 10 ah 16 a5 31 a5 55 a6 (9 aë 29 aë 37 op Zon a4 31 6 56 4 69 6 44 6 24 6 44 4 35 4 46 6 26 5 52 5 04 6 40 6 53 714 7 47 8 05 8 35 6 42 aë 32 aë 57 7 11 8 8 46 9 01 6 46 7 01 7 e6 8 00 8 04 9 03 9 12 9 16 9 54 10 06 1013 10 20 8 20 So7 8 56 9 ".5 10 26 10 46 8 34 831 9 27 9 58 9 34 10 42 10 57 11 11 11 37 1149 0 9 016 i- en Feestdagen v. Sluiskil v.'Axel, Wed. Giljjamse a, Hulst, Station Alleen op werkdagen. 630 11 6 46 11 15 4 15 8 —1216 6 80 V. Hulst, Station 8 30 2 30 6 30 Axel wed. Giiyamse 9 45 3 50 7 30 a, Sluiskil 10 7 45 V St. Janst. 625 810 1620 1230 305 445 605 745 v Hulst 635815 1025 123b 310 460 611 750 aWalz, 710 855 11— 115 350 530 645 830 t Op tijdig verzoek van of naar St. Op tlidig a erzoek rambus-haltebo d vWalz. 715 905 9(0 1110125 356 536 650 840 v Hulst 755 94510201150 205 435 6(0 730 920 a StJanst 8950 1025 1155 210 *40 735 f J»nsfen. Rijdt alPeen op Zondag. z»l er gtstor t worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een a Al een op werkda en. SPOORWEG SEt HELEN iERNEUZEN. Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerfen v St. Nic. n. Mech. aMech len v Meedelen a Brussel 6 15 10 6 24 11 6 33 11 6 41 11 6 53 11 713 11 7 22 12 8(0 12 8 18 12 9 10 1 9 15 1 9 31 1 58 2 04 06 2 13 14 2 21 21 2 29 33 2 40 40 2 8 04 3 00 .18 3 52 12 3 09 09 4 07 16 4 15 31 4J1 6 02a 51 a 5 21a 5 28a 5 42a 5 58a 6 07 6 40 6 05a 7 02a 7 15 731 6 50b 6 6'b 7 06b 7 14b 7 24b 7 43b 7 53 8 22 7 18b 8 40b 8 45 9 0i Brussel Mechelen Mechelen St. Nic. v. Mech. Antw. n. St. Nic. St. Nic. St. Nic Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen Antw. Tem. 6 CO 1' 00 120 6 6 15 10 *5 1 35 6 V»i 6 18 10 25 1 57 6 29 719 11 28 2 66 7 31 6 49 11 99 2 13 7 22 7 20 12 04 2 49 7 46 7 25 12 08 3 13 7 51 8 20 1 03 4 - 8 44 8 27 1 11 4 08 8 53 8 36 1 19 4 16 9 8 46 1 28 4 25 9 09 8 53 1 37 4 34 917 a Alleen op werkdagen, b Alleen op Zon- en Feestdagen. Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Selzaete Gent Dp. Gent St. P. 6 aü 6 59 7 03 7 07 7 20 7 06 7 2 8 50a 8 59 9 03a 9 07a 9 20 9 05a 11 03 Brussel a Alleen op Zon 8 08 11 45 8 13 11 51 8 57 12 55 12 25 12 34 12 38 1 42 12 55 !2 40 12 4 132 - i 48 152 3 510 f49 553 557 6,7 552 609 6 55 7C4 768 V Brussel a7 21 11 11 3 50 6 12 a Gent St. P. aH 21 11 47 4 54 7 49 XT Gent St. P. 3 25 «8 30 1 52 5 00 8 23 Goat Dp. 6 41 a8 43 12 11 5 14 8 42 a Selzaete 7 20 a9 19 12 46 6 54 9 23 V Selzaete 7 30 a9 21 1 b6 20 9 30a 1 Sas van Gent 8— a9 51 1 30 b6 50 10 -a Philippine 8 08 a9 59 1 3 bSr8 03a SluiskObrug 8 12a 10 03 1 42 b7 02 10 15a Sluiskil 8 16a 0 07 1 46 b 06 0 16a Ter Mruaen 8 2 alOlo 1 54 b7 14 10 24a en Feestdagen, b Alleen op werkdagen. Werkdagen. Nouzen—Borsselen Vlissingen. Zondagen Vertrek boot ran Neuzen rm. 7,20 10,30 nm. 2. Borsselen 1,40 10,50 2,20 Aankomst te Yiissingen vm. 8,40 U,f0 3,20 V ertrek trein van lissingen 9,08 9,20 1,39 „4,5 -Neuzen. 9,08 Viissinsen Borsselen Aankomst trein te Vlissingen Verirek boot van VUssingen Borsselen Aankomst te N euzen 6,44 9,20 7,- 10,20 5,50 nm 12,15 !2,89 12.59 1.10 2 10 4,40 5- 7.04 3,60 4 4,20 5,20 Vertrek boet van Neuzen 6,40 9,40 12.10 2,50 5,40 Aankomst te Hoedekenskerke 7,26 10,25 12.55 3,35 6,26 vertrek trein naar Roosendaal 7,59 1',— 2.09 ,64 7,22 Vlissingen 8, 11,47 4,15 7,07 Aans uitit g op vertrekkende treinen te Goes met tram. Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 7,56 10,24 11,45 3,20 6,07 7,67 9,48 12,08 £.06 6,16 8,30 11,05 1,05 3,50 6,60 9,16 11,50 1,.0 4,35 7,36 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. 7 5 8,35 10,06 9,01 8,05 8, 5 9,20 Vertrek boot van Walzeorden 7,20 9,1011,25 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,65 Vertrek van Hansweert 7,f2 9,4212,- Aankomst te Kruiningen 8,07 9,5712,15 Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,0812,10 Vlissingen 0,10.13 12,62 1,26 3,55 40 6,50 8 46 1,55 4,25 6 10 7,20 9 15 2.- 4,26 2.154, 0 2,22 5,11 3,04 4.49 7,22 9 :Q* 7,87 9 66' 7,45 7 47 9 54 6.40 7,10 8,48 8,U 8.45 9- f,05 9,35 3.f 4 2 22 3,06 3,10 3,20 3.50 Deze bus rijdt alleen, als er passsgiers van de boot jyn. Aankomst trein van Roosendaal 7,4010 13 11,32 3,04 4,49 5,65 7,47 Vlissingen 6 21 8,11 i0 08 12,3d2,220,'- 5J17.45 Vertrek van Kruiningen 6,£3 8,?4 10 16 12,32 3,05 4.50 5 67 7,5') Aankomst te Hansweert 6.88 8,29 10 3912,47 3 20 6,06 6.12 8 0 Vertrek boot van Hansweert 6.40 8,8o 10,86 12,503,20605 6,158 't 6 Aankomst te Walzoorden 7,10 9 11,06 1,10 3,605 36 6^5 8,3.3 Vlissingen—Breskens. Aauk. tr. Vlissingen 714 844 1954 1142 1216 1279 1ó0 550 f 28 637 74 84£ Vertr. boot Vlissingen 615 745 9— 1016 1130 1245 2— 315 4 0 545 7— 9- Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1165 110 2,25 840 455 610 725 926 Vertr. boot Breskens 656 815 930 1046 1200 116 230 346 5— 615 730 9 Aankomst Vlissingen 720 840 956 1110 1225 140 2 5 410 526 64> 756 951 ertr, trein Vlissingen 732 908 920 1033 1129 1.9 425 6 5 538 704 "1 Dienstregeling op den Hemelvaartsdag en den 2en Pinksterdag «Ja 0p de werkdagen. vm 10.30 nm 7 40 10.60 8.- ll.fO 9.— nm 1.7 9 5 23 vm. 9 nm. 6.10 9.20 6.30 10.20 7.30 vm 6.K» nm. 5(0 7 25 6,25 7/9 7.32 9.02 7,07 vm, 8,59 7.57 9,35 10,'. 0 1 m 8,01 8,30 8,65 9,40 7 20 7.;0 7 52 8,07 8,11 8 43 1,25 6 50 8.45 1 £5 7.90 9,i6 2,— 7,25 9,20* 2,IA 7.40 9,35» 9, 2 7,46 3 04 7,47 9,54 7.47 7,45 7 50 8.05 8.05 8 35 943 1142 1215 1239 528 745 10— 2- 645 725 310 1026 225 610 750 826 1045 360 li 10 910 345 615 8— 410 640 825 425 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1936 | | pagina 4