trrS--oonl
Stoom bootdienst op de VVester-Schelde
Allerlei.
«Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Dierentrouw.
ent gaat om tnenschenlevensl
Reisbureau „WILMA".
Dagelijks
M1D
X_. ES TNT V -A. 1ST "V
V O E] E
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel—Terneuzen— Breskens.
Philippine—Sas van GentAxel—Zaamslag.
Auiobuadienslen IJzeudijkeVeldzicht Grens.
VLlSSlN GEN—ROOSENDAAL.
-
8 :o
11
1141
1201
Auto-ömnibusdlenst Axel—Hulst.
v. Axel, Wed. Giljjamse
Halst, Station
SPOOBWEG «EOHKLKN TERNEUZEN.
Spoorweg Ter NeuzenGent.
Van af 4 October 1936 tot nadere aankondiging.
Neuzen—Borsselen—Vlissingen.
Viissingen—Borsselen—Neuzen.
NeuzenHoedekenskerke.
HoedekenskerkeNeuzen.
WalzoordenHansweert—Kruiningen.
Kruiningen—HansweertWalzoordcn.
Viissingen—Breskens.
Breskens—Viissingen.
Dienstregeling op dea Hemelvaartsdag en den 2en Pinksterdag als op da werkdagen.
K
Een merkwaardig staalt je ran
dieren vriendschap wordt medege
deeld uit het Beroer laagland.
Een boer verkocht kortgeleden
zijn hond aan een bekende, die
op ongeveer een uur afstand woon
de. De bond voelde zich in de
nieowe omgeving, waar iedereen
goed voor hem was, niet op zijn
gemak.
Hij had heimwee, doch niet zoo
als gewoonlijk naar zijn huis, maar
naar zijn onde speelkameraden
drie katten.
Zoo gebeurde het, dat op een
morgen de nieuwe bezitter van den
hond als gewoonlijk den hond voor
de staldeur aantrof, druk bezig
drie katteD droog te likkeD.
Om deze katten te halen had
de herdershond driemaal het meet
moeten overzwemmen in beide
richtingen, dus totaal zesmaal den
overtocht moeten maken en zich
daarna nog een stevige wandeling
getroost, terwijl hij op zijn tocht
driemaal een kat in zijn bek over
bracht
Ook de nieuwe meester van den
hond meende, dat zulke vriend
schap niet onbeloond mocht blij
ven hg behield de drie katten en
maakte daarmede vier dieren ge
lukkig.
Peter de Groote als tandarts.
Peter de Groote legde tjjdens zijn
verbljjf in Holland een bizondere
liefhebberij aan den dag voor heel
kunde. Op Peters verzoek werd in
het logement te Amsterdam, waar
hij logeerde, eeD achterdeur ge
maakt, waardoor hij ten alleD tijde
in het Binnengasthuis kon komen,
om de kunstbewerking der heel-
X WH'
.„Spetend
u*auto..-ee gr0ot
die verraderij
neemt.— red
kromming nSchen-
goede rem
févéns- Dan 9° don komt
meesters gade te slaan.
Maar ook het beroep van kie
zentrekker trok hem aan. Opeen
dag, dat iPieterbaas* zooals hij bij
voorkeur in Holland genoemd
wenschte te worden, zooals gewoon
lijk de Botermarkt bezocht, om
zich te vermaken met het markt
geschreeuw, kwam hg lftDgs het
stalletje van een behendig kiezen
trekker. Hij vroeg den man, of
deze hem wilde inwijden in de
kunst van zgn beroep, waaraan de
»dokter« voldeed. Peter was een
goed leerling en spoedig had hg
zich de behendigheid van zgn
leermeester eigen gemaakt.
van Amsterdam naar Antwerpen
en terug voor f3,50 retour.
(Enkele reis f2,en tusschen-
gelegen plaatsen minder). Antw.-
R'dam f 2,25 retour. Retours zijn
een maand geldig Uitstekende
gelegenheid voor familiebezoek
Vertrek van Amsterdam (Zuider
Amstellaan 181) om 7,10 uur en
van Antwerpen Ertbornstraat 20
(achter de Vlaamsche Opera) 18 u
(Belg. tijd). Aankomst te Antw.
12,30 uur, te A'dam 11 uur.
Kaarten en inlichtingen ver
krijgbaar aan het Bureau van dit
blad.
Driesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
H engs tdijk
Groenendijk
hloosterz.
Walsoorden
«20 8— 1015
6 9 8 03 0 1
6 40 8 20 10 35
6 50 8 30 10 *5
6 57 8 37 10 52
7 02 8 42 10 7
7 05 45 11
7 10 8 r>0 li 05
12 21 2 55
12 '4 2 58
1241 8 15
12 50 3 2:>
12 57 3 32
1 02 3 37
1 05 3 40
110 3.5
50
5 53
6 10
«2
62
6 32
6 3
64
Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
Driesch.
7 f 0
7 53
7 57
8 02
r 09
8 21
8 36
8 29
9 10 11 10
913 11 13
917 11 17
9 22 11 22
9 2» 11 29
0b6 II 4i
10 47 11 57
10 0 12
1 22 3 65 6 65
1 25 3 8 6 68
1 28 4 02 7 02
1 32 4 0 7 07
1 37 4 14 7 4
1 49 4 26 7 26
1 59 4 37 7 42
2 02 4 40 7 4b
Driesch.
6 10
91
Axel
6 13
Zaamslag
6 31
a
Neuzen
6 49
V
Neuzen
6 50
Hoek
6 9
Philippine
7 10
Pvramide
7 30
1.
T
Biervliet
7 38
Hi-eCdnlaat
7 45
a
Breskens
8
8
b 03
8 20
8 39
9 30
9 41
951
10 10
10 18
10 26
10 40
11 20
11 3
1140
11 59
12
12 10
122
12 +1
1 49
12 55
1 10
1 25 4 05
1 28 4 0
1 48 4 25
2 08 4 4+
2 31 6 05
2 40 5 15
2 51 >25
3 10 5 0
3 8 5 4-
4 26 5 56
3 40 6 10
v breskeus 8 16 10 50
Hool'apiaat 8 27 11 02
Biervliet 8 35 1110
Pvramide 8 45 1 20
Philippine 9 06 11 35
Hoek 9 15 1 4a
a N euzen 9 26 11 55
v Neuzen 10 15 1 20
Zaamslag 10 34 12 42
Axel 10 7 12 7
a Driesch. 10 50 1
120
3 50
6 20
132
4 02
6 32
140
410
6 39
1 60
4 20
6 50
2 10
4 41
7 11
2:0
4 50
7 21
2 30
6
7 30
2 f>o
650
7 45
3 16
6 11
8 0S
3 32
6 27
8 22
335
6 30
8 26
Philippine
7 i0
9
07
950
11
36
2
11
2
51
4
42
5
26
Nas v n Gent
7 8"
9
45,
n 20
11
5l
12
61
2
29
3
20
5
20
5
55
Westdorpe
7 40
9
59
10 34
12
05
1
04
2
39
3
34
5
34
6
10
i^rie Scnouwen
7 j9
10
U
10 .9
12
20
1
19
2
54
3
49
5
49
6
25
6 10
6
20
8
10
15
n 20
12
21
1
2b
2
S5
4
06
5
50
7
05
Axel erkdreef
6 13
6
24
8 03
11
18
1193
12
24
1
28
2
58
4
08
5
63
7
08
Zaaor lag
62
6
39
8 1-
10
83
li £8
12
39
1
46
8
13
4
23
6
08
7
23
7 12 8 06
7 32 8 26
7 45 8 40
8 a85-a
a R^dt p erznek door ot Axel Brug.
Z»am lag
Ax 1 K rkdre-f
Drie >>>chi uw. n
W e< wiorp»
Sa*, van Gei t
Ph hppine
6 "0
6 4
6 50
7 08
6 65
7 09
7 25
7 9
8 21 10 t6 11 41
8 ób 10 4~! 1 57
10 51 2 21
•101 12 35
11 17
1133
3 40
8 66
9 30
9 8
12 42
12 67
1 2a
1 :-4
15'
2 08
149
159
2 03
21.
231
2 49
3 16
3 32
3:0
4 04
4 20
4 „9
4 26
4 37
4 «1
4 55
5 10
5 23
611
6 27
6 31
6 40
6 55
7 09
7 26 8 06
7 42 8 22
7 45 8 25
V IJzendijke
a Veldzicht Gr
7 10
7 14
1
1 05
3 20
3 5
v Veldzicht Gr
a lJze>- dijke
7 15
7 20
1 06
1 10
3 30
35
Aulobusuieusien Sciioondtyke IJzendjjkePyiamlde.
v Schoond "ke
a Lz u ijke
v
a Pyramide
v
a IJzendjjl e
v
a Schoondijke
8 22
10 55
1 26
615
8 5
11 07
1 40
6 37
7 ?1
8 36
10 -
11 10
12.3
1 41
3 -
4 10
5 30
6 38
7 29
8
10 09
11 9
12 40
1 48
3(9
4 19
5 39
6 -8
7 30
8 5
10 11
11 20
12 41
1 51
3 10
421
541
6 69
7 7
t 55
10 20
IJ 29
12 50
2
3 18
4 cO
550
7-
7 38
10 30
Hl
6(5
7 49
10 42
125
617
v
Viissingen
ab 39
aS 2a
7 32
b9 10
10 33
all 29
139
ff
Middelburg
a5 47
a6 33
741
b9 20
10 4L
alHO
i 49
ff
Goes
a6 09
a6 58
751
b9 50
11
al2 12
2 09
fl
Kruiningen
a6 21
a7 14
8 11
blO 08
11 13
al2 3 1
2 22
ft
Bergen op Zoom
a6 49
a7 50
8 34
blO 47
1137
al 09
2 47
a
Roosendaal
a7 02
ab 07
8 -.7
bil 94
11 51
al 27
3 -
V
Roosendaal
a7 08
ab 13
f 56
11 11
12 10
al 39
3C6
a
Rotterdam beurs
a8 01
a9 26
9 56
12 26
126
a2 55 a4 26
Rotterdam D. P.
ab 07
a 30
9 .2
12 21
1 30
a2 59
3 56
Den Haag H.S.
8 40
9 54
1017
12 54
1 54
3 24
4 24
Haarlem
9 16
10 28
11 -
128
2 28
3 58
4 58
Amsterdam C.S.
9 32
10 44
1. 06
1 44
2 44
4 14
5 14
V
Roosendaal
7 07
8 58
11 14
12 -
1 34
28
a
Breda
7 27
9 18
11'5
12 20
2 02
5
n
's Hertogenboscb
8 4
9.9
12 51
102
a2 9
6 56
11
a
Utrecht C.S.
9 11
10 53
1 53
1 53
3 6a
6 3
Nijmegen
9
11(5
2(5
al 09
Arnhem
9 27
11 29
a2 81
a4 t)6
4 25
4 3c
4 64
611
5 45
6 02
6 19
7 26
7 38
754
8 28
8 44
616
6 85
7 20
8O2
8 08
8 33
5 38
o
e
03
6 3b
6 49
7 66
7 39
8 04
8 45
9 04
6 39
6 9
7 40
8 53
8 90
8 43
7 04
7 13
7 32
7 45
8 09
8 22
8 34
9 27
9 32
10 03
10 46
11 06
8 32
8 53
9 42
10 27
10 46
1115
8 01
8 32
8 48
9 22
9 33
9 47
10 39
10 46
11 21
1158
0 14
950
10 10
10 55
cll47
cll 39
cll 59
Arnhem 6 59 8 26
Njjmegen 7 25 8 48
Utrecht C.S. 7 31 8 35
's Hertogenbosch 8.8 9 32
Breda 9 05 1018
Roosendaal 9 25 10 38
Amsterdam C.S. 6 63 a8
Haarlem 711 a3 16
Den Haag H.S. 7 51 a8 51
Rotterdam D.P. 8 21 9 24
Rotterdam Beurs 8 27 9 29
Roosendaal 9 21 10.6
Roosendaal a 9 33 1014
Bergen op Zoom a 9 47 li 09
Kruin ngen alO 13 1133
Uoee alO 25 1147
Middelburg alt -6 12 07
v nasmgen a 0 54 12 15
Alleen op werkdagen b Zondags
9 30
9 56
10 11
915
931
10 06
10»2
1034
11 34
12 6
ala 21
aj.2 62
al 05
al 23
ai 30
1130
11 57
12 11
1
146
2 06
11 46
12 01
12 36
1U0
104
2 06
2 16
2 31
3 04
3 22
3 42
3 50
57
43
24
44
15
31
06
145
201
2 36
3 04
a2 04
3(5
4 -
415
4 49
6 02
521
5 28
10 minuten vroeger. 0 Alleen
2 01
2 55
3 11
a4
a4 47
a5 09
2 *6
3 01
3 36
al 01
al 04
a«> 10
aö 16
a5 31
a5 55
a6 09
a« 29
a6 37
op Zon.
a4 31
6 56
4 69
6 14
6 24
6 44
4 35
4 46
5 25
5 52
5 04
6 40
653
714
7 47
8 05
8 35
8 42
a6 32
a6 57
7 11
8
8 46
9 0a
6 46
7 01
7 36
8 00
8 04
9 03
9 12
916
9 54
10 06
10 'i'i
10 80
8 80
8 57
8 56
9^5
10 26
10 46
8 34
831
9 27
9 58
9 34
10 42
10 57
11 11
11 87
11 49
0(9
016
1- en Feestdagen.
Alleen op werkdageD,
v. Sluiskil
6 so 11
6 45 1115 4 15
8 —1816 680
V. Hulst. Station 8 80 2 30 6 80
Axel wad. Giljjamse 9 46 8 50 7 30
a. Sluiskil 10- 7 45
Autobusdienstrn St. Jansteen—Hulst— Walzoordcn t v.
v St. Janst. 625 8 0 1620 1230 305 445 605
v Hulst 630815 1025 123b 310 450 611
aWalz 710 856 11— 115 350 530 645
f Op tijdig verzoek van of
H A fl
745 vWalz. 715905 910 1110 126 355 536 650 810
750 v Hulst 755 945 1020 115° 205 436 810 730 920
83) a StJanst 8— 950 1025 1155 210 440 736 f
naar St. J.nsteen. Rijdt all'een op Zondag.
Op tiidig ei-zoek zal er gestopt wordei op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een
rambus-haltebo d Al een op werkdagen.
Ter Neuzen
6 1510 58 2 04
5 02a 6 50b
V
Brussel
6 CO
1' CO
120
6 -
Tt
Sluiskil
«24 U 06 >213
51 a 6 5 b
a
Mechelen
6 !5
10 '5
1 8b
6 15
tt
Axel
6 33 11 14 2 21
5 21a 7 (16b
T
Mechelen
618
10 25
157
6 29
Kijkuit
6 41 1121 2 29
528a7 14b
a
St. Nie. v. Mech.
7 19
11 28
2 56
7 31
Hulst
6 53 11 33 2 40
5 42a 7 24 b
V
Antw. n. St. Nic.
6 49
11 99
2 13
7 22
a
-T. Nicolaas
713 11 40 2 8
5 58a 7 43b
a
St. Nic. v. Antw.
7 20
12 04
2 49
7 45
V
St. Nic. n. Antw
7 22 12 04 3 'U
6 0 7 53
V
St. Nic n. Tern.
7 25
12 08
313
7 51
a
Antweri en
8 "0 12 8 3 2
£40 8 22
t.
Huiat
8 20
103
4 -
8 44
V
St. Mc. n. Meeh.
8 18 12 12 309
6 0: a 7 8b
tt
Kijkuit
8 27
1 11
4 08
8 53
tMech len
9 10 109 4 07
702a8 0b
tt
Axel
8 36
1 19
4 16
9
T
Mechelen
9 15 1 16 4 15
7 15 8 45
tt
Sluiskil
8 46
1 28
4 25
9 09
a
Brussel
9 31 131 4 Jl
7 81 9 0-
a
Ter Neuzen
8 53
1 87
4 34
917
a Alleen op werkdagen, b Alleen ot) Zon-
en
Feestdagen.
V
Neuzen
6 50 50a 12 25
540
v Brussel
a7 5t
11 11
3 59
6 12
V
Sluiskil
6 59 8 59 12 34
f49
a Gent St. P.
aH 21
11 47
4 54
7 49
V
Sluiskil Brug
7 03 9 03a 12 38
653
Gent St. P.
6 25
«8 30
1 52
5 00
8 28
Philippine
7 07 9 07a 1'42
557
Geat Dp.
6 4i
a8 43
IS 11
5 14
8 49
Sas van Gent 7 20 9 20* 12 55
6 >7
a Selzaete
7 20
»9 19
12 46
6 54
9 23
a
Selzaete
7 05 9 05a 12 40
552
v Selzaete
7 30
a 9 21
1
b6 20
9 30a
V
Selzaete
7 2 11 03 19 54
609
Sas van Gent
8
a9 51
1 30
b6 50
10 - a
a
Gent Dp.
132
Philippine
b 08
a9 59
13
b«M
10 08a
a
Gent St. P.
8 08 11 45 1 48
6 55
Sluiskilbrng
8 12a 10 03
142
b7 02
10 19a
V
n i
8 13 1151 162
7Cb
Sluiskil
8 16a 0 07
146
b 06
016a
a
Brussel
8.57 12 55 3
768
Ter Ncuaeu
82.
a 1015
1 54
b7 14
10 24a
a Alleen op
Zon- en Feestdagen.
b Alleen op werkdag
n.
Werkdagen.
Vertrek hoot van Neuzen vm.
Borsselen
Aankomst te Viissingen vm.
Vertrek trein van Viissingen
9,08
7,20
',40
8,40
9,20
10,30 nm.
10,50 2,20
11,60 3,20
1.39 4,-25
Zondagen
4,40 vm 10.30 nm. 7.40
6,- 10.60 8—
6,- I 11.60 9.—
7,04 nm. I.c9
Aankomst trein te Viissingen vm. 8,44 nm 12,15 12,39
5,50
Verirek boot van Viissingen
Borsselen
Aankomst te Neuzen
7.-
3,
9,20
10,20
12 53
1,10
2,10
Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10
Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10,25 12.55
Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,2.09
Viissingen 8,- 11,47
Aans'uitirg op vertrekkende treinen te Goes met tram.
2,60
3,35
4,64
4,15
5,40
6,25
7,32
7,07
3,50
4
4,20
5,20
7,50
8,35
0-
10,06
Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11,45 3,20 6,07 8,01
Viissingen 7,67 9,48 12,08 2,06 6,15 8,05
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 6,60 8, 5
Aankomst te Neuzen 9,15 11,50 1,50 4,35 7,35 9,20
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.
Vertrek beet van Walzeorden 7,20 9,1011,25 1,25 3,55 6 40 6,50 -1 46
Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66 1,554,256 10 7,20916
Vertrek van Hansweert 7,52 9,4212,— 2.- 4,25 7,22 9 20*
Aankomst te Kruiningen 8,07 9,5712,15 2,15 4,'0 7,37 9 36*
Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,0812,30 2,22 5,11 7,4b
Viissingen 0,-10.1312,52 3,044.49 7 47 9 54
Deze bHS rijdt alleen, als er passagiers van de boot ïjjn.
Aankomst trein van Roosendaal 7,4010 13 11,32 8.04 4,49 5,56 7,47
Vlissinger 6.21 8,11 1008 12,802,220.- 5.U745
Vertrek Tan Kruiningen 6,23 8,14 10 16 12,32 3.05 4 50 5 57 7,6J
Aankomst te Hansweert 6 38 8,29 10 80 12,47 8 20 6,06 6.12 8 05
Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,80 10,86 12,50 3,20 6 05 6,15 8 1 6
Aankomst te Walzoorden 7,10 9 11,05 1,20 3,50 5 36 6,45 8,35
Aank. tr. Viissingen 714 844 1054 1142 1216 12S9 130 350 -28 637 74! 842
V«rtr. boot Viissingen 615 745 9— 1016 1180 1245 9— 815 4 0 545 7— 9-
Vank. boot Breskent 640 810 926 1040 1165 110 2,25 340 466 610 725 925
Vertr. boot Breskens «56 815 93 1046 1&Ö0 116 280 345 5—616 780 93f
Aankomst Viissingen 720 «40 956 11101226 140 2^5410 526 64' 766 956
Vertr. «rein Viissingen 732 90» 920 10881)29 1.9 425 6 5 538 704 «1
6 28
vm. 9.nm. 6.10
9.20 6.30
10.20 7.30
6.40 nr
725
7,59
9.02
5 40
6,25
7,32
7,07
vm. 8,59 rm. 8,01
7,57 8,30
9,35 8,55
10,20 9,40
7 20
7.50
7 62
8,07
8,11
8,43
1,25 6,50 8,46
1.55 7,20 9,16
2,- 7,25 9,20»
2,15 7,40 9,35*
2, 2 7,45
3,04 7,47 9,54
6.40
7,10
8,48
8,11
8 45
8-
»,05
9,35
3.C4
2 22
3,06
3.Ï0
3,20
3.50
7.47
7.45
7 50
8.06
8.05
835
943 1142 1216 1239 528
746 10— 2- 545 72.1
810 1095 225 610 750
825 1046 345 615 8—
880 1110 410 640 825
910 426 704