trrS--oonl Stoom bootdienst op de VVester-Schelde Allerlei. «Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Dierentrouw. ent gaat om tnenschenlevensl Reisbureau „WILMA". Dagelijks M1D X_. ES TNT V -A. 1ST "V V O E] E Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel—Terneuzen— Breskens. Philippine—Sas van GentAxel—Zaamslag. Auiobuadienslen IJzeudijkeVeldzicht Grens. VLlSSlN GEN—ROOSENDAAL. - 8 :o 11 1141 1201 Auto-ömnibusdlenst Axel—Hulst. v. Axel, Wed. Giljjamse Halst, Station SPOOBWEG «EOHKLKN TERNEUZEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. Van af 4 October 1936 tot nadere aankondiging. Neuzen—Borsselen—Vlissingen. Viissingen—Borsselen—Neuzen. NeuzenHoedekenskerke. HoedekenskerkeNeuzen. WalzoordenHansweert—Kruiningen. Kruiningen—HansweertWalzoordcn. Viissingen—Breskens. Breskens—Viissingen. Dienstregeling op dea Hemelvaartsdag en den 2en Pinksterdag als op da werkdagen. K Een merkwaardig staalt je ran dieren vriendschap wordt medege deeld uit het Beroer laagland. Een boer verkocht kortgeleden zijn hond aan een bekende, die op ongeveer een uur afstand woon de. De bond voelde zich in de nieowe omgeving, waar iedereen goed voor hem was, niet op zijn gemak. Hij had heimwee, doch niet zoo als gewoonlijk naar zijn huis, maar naar zijn onde speelkameraden drie katten. Zoo gebeurde het, dat op een morgen de nieuwe bezitter van den hond als gewoonlijk den hond voor de staldeur aantrof, druk bezig drie katteD droog te likkeD. Om deze katten te halen had de herdershond driemaal het meet moeten overzwemmen in beide richtingen, dus totaal zesmaal den overtocht moeten maken en zich daarna nog een stevige wandeling getroost, terwijl hij op zijn tocht driemaal een kat in zijn bek over bracht Ook de nieuwe meester van den hond meende, dat zulke vriend schap niet onbeloond mocht blij ven hg behield de drie katten en maakte daarmede vier dieren ge lukkig. Peter de Groote als tandarts. Peter de Groote legde tjjdens zijn verbljjf in Holland een bizondere liefhebberij aan den dag voor heel kunde. Op Peters verzoek werd in het logement te Amsterdam, waar hij logeerde, eeD achterdeur ge maakt, waardoor hij ten alleD tijde in het Binnengasthuis kon komen, om de kunstbewerking der heel- X WH' .„Spetend u*auto..-ee gr0ot die verraderij neemt.— red kromming nSchen- goede rem févéns- Dan 9° don komt meesters gade te slaan. Maar ook het beroep van kie zentrekker trok hem aan. Opeen dag, dat iPieterbaas* zooals hij bij voorkeur in Holland genoemd wenschte te worden, zooals gewoon lijk de Botermarkt bezocht, om zich te vermaken met het markt geschreeuw, kwam hg lftDgs het stalletje van een behendig kiezen trekker. Hij vroeg den man, of deze hem wilde inwijden in de kunst van zgn beroep, waaraan de »dokter« voldeed. Peter was een goed leerling en spoedig had hg zich de behendigheid van zgn leermeester eigen gemaakt. van Amsterdam naar Antwerpen en terug voor f3,50 retour. (Enkele reis f2,en tusschen- gelegen plaatsen minder). Antw.- R'dam f 2,25 retour. Retours zijn een maand geldig Uitstekende gelegenheid voor familiebezoek Vertrek van Amsterdam (Zuider Amstellaan 181) om 7,10 uur en van Antwerpen Ertbornstraat 20 (achter de Vlaamsche Opera) 18 u (Belg. tijd). Aankomst te Antw. 12,30 uur, te A'dam 11 uur. Kaarten en inlichtingen ver krijgbaar aan het Bureau van dit blad. Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg H engs tdijk Groenendijk hloosterz. Walsoorden «20 8— 1015 6 9 8 03 0 1 6 40 8 20 10 35 6 50 8 30 10 *5 6 57 8 37 10 52 7 02 8 42 10 7 7 05 45 11 7 10 8 r>0 li 05 12 21 2 55 12 '4 2 58 1241 8 15 12 50 3 2:> 12 57 3 32 1 02 3 37 1 05 3 40 110 3.5 50 5 53 6 10 «2 62 6 32 6 3 64 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 7 f 0 7 53 7 57 8 02 r 09 8 21 8 36 8 29 9 10 11 10 913 11 13 917 11 17 9 22 11 22 9 2» 11 29 0b6 II 4i 10 47 11 57 10 0 12 1 22 3 65 6 65 1 25 3 8 6 68 1 28 4 02 7 02 1 32 4 0 7 07 1 37 4 14 7 4 1 49 4 26 7 26 1 59 4 37 7 42 2 02 4 40 7 4b Driesch. 6 10 91 Axel 6 13 Zaamslag 6 31 a Neuzen 6 49 V Neuzen 6 50 Hoek 6 9 Philippine 7 10 Pvramide 7 30 1. T Biervliet 7 38 Hi-eCdnlaat 7 45 a Breskens 8 8 b 03 8 20 8 39 9 30 9 41 951 10 10 10 18 10 26 10 40 11 20 11 3 1140 11 59 12 12 10 122 12 +1 1 49 12 55 1 10 1 25 4 05 1 28 4 0 1 48 4 25 2 08 4 4+ 2 31 6 05 2 40 5 15 2 51 >25 3 10 5 0 3 8 5 4- 4 26 5 56 3 40 6 10 v breskeus 8 16 10 50 Hool'apiaat 8 27 11 02 Biervliet 8 35 1110 Pvramide 8 45 1 20 Philippine 9 06 11 35 Hoek 9 15 1 4a a N euzen 9 26 11 55 v Neuzen 10 15 1 20 Zaamslag 10 34 12 42 Axel 10 7 12 7 a Driesch. 10 50 1 120 3 50 6 20 132 4 02 6 32 140 410 6 39 1 60 4 20 6 50 2 10 4 41 7 11 2:0 4 50 7 21 2 30 6 7 30 2 f>o 650 7 45 3 16 6 11 8 0S 3 32 6 27 8 22 335 6 30 8 26 Philippine 7 i0 9 07 950 11 36 2 11 2 51 4 42 5 26 Nas v n Gent 7 8" 9 45, n 20 11 5l 12 61 2 29 3 20 5 20 5 55 Westdorpe 7 40 9 59 10 34 12 05 1 04 2 39 3 34 5 34 6 10 i^rie Scnouwen 7 j9 10 U 10 .9 12 20 1 19 2 54 3 49 5 49 6 25 6 10 6 20 8 10 15 n 20 12 21 1 2b 2 S5 4 06 5 50 7 05 Axel erkdreef 6 13 6 24 8 03 11 18 1193 12 24 1 28 2 58 4 08 5 63 7 08 Zaaor lag 62 6 39 8 1- 10 83 li £8 12 39 1 46 8 13 4 23 6 08 7 23 7 12 8 06 7 32 8 26 7 45 8 40 8 a85-a a R^dt p erznek door ot Axel Brug. Z»am lag Ax 1 K rkdre-f Drie >>>chi uw. n W e< wiorp» Sa*, van Gei t Ph hppine 6 "0 6 4 6 50 7 08 6 65 7 09 7 25 7 9 8 21 10 t6 11 41 8 ób 10 4~! 1 57 10 51 2 21 •101 12 35 11 17 1133 3 40 8 66 9 30 9 8 12 42 12 67 1 2a 1 :-4 15' 2 08 149 159 2 03 21. 231 2 49 3 16 3 32 3:0 4 04 4 20 4 „9 4 26 4 37 4 «1 4 55 5 10 5 23 611 6 27 6 31 6 40 6 55 7 09 7 26 8 06 7 42 8 22 7 45 8 25 V IJzendijke a Veldzicht Gr 7 10 7 14 1 1 05 3 20 3 5 v Veldzicht Gr a lJze>- dijke 7 15 7 20 1 06 1 10 3 30 35 Aulobusuieusien Sciioondtyke IJzendjjkePyiamlde. v Schoond "ke a Lz u ijke v a Pyramide v a IJzendjjl e v a Schoondijke 8 22 10 55 1 26 615 8 5 11 07 1 40 6 37 7 ?1 8 36 10 - 11 10 12.3 1 41 3 - 4 10 5 30 6 38 7 29 8 10 09 11 9 12 40 1 48 3(9 4 19 5 39 6 -8 7 30 8 5 10 11 11 20 12 41 1 51 3 10 421 541 6 69 7 7 t 55 10 20 IJ 29 12 50 2 3 18 4 cO 550 7- 7 38 10 30 Hl 6(5 7 49 10 42 125 617 v Viissingen ab 39 aS 2a 7 32 b9 10 10 33 all 29 139 ff Middelburg a5 47 a6 33 741 b9 20 10 4L alHO i 49 ff Goes a6 09 a6 58 751 b9 50 11 al2 12 2 09 fl Kruiningen a6 21 a7 14 8 11 blO 08 11 13 al2 3 1 2 22 ft Bergen op Zoom a6 49 a7 50 8 34 blO 47 1137 al 09 2 47 a Roosendaal a7 02 ab 07 8 -.7 bil 94 11 51 al 27 3 - V Roosendaal a7 08 ab 13 f 56 11 11 12 10 al 39 3C6 a Rotterdam beurs a8 01 a9 26 9 56 12 26 126 a2 55 a4 26 Rotterdam D. P. ab 07 a 30 9 .2 12 21 1 30 a2 59 3 56 Den Haag H.S. 8 40 9 54 1017 12 54 1 54 3 24 4 24 Haarlem 9 16 10 28 11 - 128 2 28 3 58 4 58 Amsterdam C.S. 9 32 10 44 1. 06 1 44 2 44 4 14 5 14 V Roosendaal 7 07 8 58 11 14 12 - 1 34 28 a Breda 7 27 9 18 11'5 12 20 2 02 5 n 's Hertogenboscb 8 4 9.9 12 51 102 a2 9 6 56 11 a Utrecht C.S. 9 11 10 53 1 53 1 53 3 6a 6 3 Nijmegen 9 11(5 2(5 al 09 Arnhem 9 27 11 29 a2 81 a4 t)6 4 25 4 3c 4 64 611 5 45 6 02 6 19 7 26 7 38 754 8 28 8 44 616 6 85 7 20 8O2 8 08 8 33 5 38 o e 03 6 3b 6 49 7 66 7 39 8 04 8 45 9 04 6 39 6 9 7 40 8 53 8 90 8 43 7 04 7 13 7 32 7 45 8 09 8 22 8 34 9 27 9 32 10 03 10 46 11 06 8 32 8 53 9 42 10 27 10 46 1115 8 01 8 32 8 48 9 22 9 33 9 47 10 39 10 46 11 21 1158 0 14 950 10 10 10 55 cll47 cll 39 cll 59 Arnhem 6 59 8 26 Njjmegen 7 25 8 48 Utrecht C.S. 7 31 8 35 's Hertogenbosch 8.8 9 32 Breda 9 05 1018 Roosendaal 9 25 10 38 Amsterdam C.S. 6 63 a8 Haarlem 711 a3 16 Den Haag H.S. 7 51 a8 51 Rotterdam D.P. 8 21 9 24 Rotterdam Beurs 8 27 9 29 Roosendaal 9 21 10.6 Roosendaal a 9 33 1014 Bergen op Zoom a 9 47 li 09 Kruin ngen alO 13 1133 Uoee alO 25 1147 Middelburg alt -6 12 07 v nasmgen a 0 54 12 15 Alleen op werkdagen b Zondags 9 30 9 56 10 11 915 931 10 06 10»2 1034 11 34 12 6 ala 21 aj.2 62 al 05 al 23 ai 30 1130 11 57 12 11 1 146 2 06 11 46 12 01 12 36 1U0 104 2 06 2 16 2 31 3 04 3 22 3 42 3 50 57 43 24 44 15 31 06 145 201 2 36 3 04 a2 04 3(5 4 - 415 4 49 6 02 521 5 28 10 minuten vroeger. 0 Alleen 2 01 2 55 3 11 a4 a4 47 a5 09 2 *6 3 01 3 36 al 01 al 04 a«> 10 aö 16 a5 31 a5 55 a6 09 a« 29 a6 37 op Zon. a4 31 6 56 4 69 6 14 6 24 6 44 4 35 4 46 5 25 5 52 5 04 6 40 653 714 7 47 8 05 8 35 8 42 a6 32 a6 57 7 11 8 8 46 9 0a 6 46 7 01 7 36 8 00 8 04 9 03 9 12 916 9 54 10 06 10 'i'i 10 80 8 80 8 57 8 56 9^5 10 26 10 46 8 34 831 9 27 9 58 9 34 10 42 10 57 11 11 11 87 11 49 0(9 016 1- en Feestdagen. Alleen op werkdageD, v. Sluiskil 6 so 11 6 45 1115 4 15 8 —1816 680 V. Hulst. Station 8 80 2 30 6 80 Axel wad. Giljjamse 9 46 8 50 7 30 a. Sluiskil 10- 7 45 Autobusdienstrn St. Jansteen—Hulst— Walzoordcn t v. v St. Janst. 625 8 0 1620 1230 305 445 605 v Hulst 630815 1025 123b 310 450 611 aWalz 710 856 11— 115 350 530 645 f Op tijdig verzoek van of H A fl 745 vWalz. 715905 910 1110 126 355 536 650 810 750 v Hulst 755 945 1020 115° 205 436 810 730 920 83) a StJanst 8— 950 1025 1155 210 440 736 f naar St. J.nsteen. Rijdt all'een op Zondag. Op tiidig ei-zoek zal er gestopt wordei op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een rambus-haltebo d Al een op werkdagen. Ter Neuzen 6 1510 58 2 04 5 02a 6 50b V Brussel 6 CO 1' CO 120 6 - Tt Sluiskil «24 U 06 >213 51 a 6 5 b a Mechelen 6 !5 10 '5 1 8b 6 15 tt Axel 6 33 11 14 2 21 5 21a 7 (16b T Mechelen 618 10 25 157 6 29 Kijkuit 6 41 1121 2 29 528a7 14b a St. Nie. v. Mech. 7 19 11 28 2 56 7 31 Hulst 6 53 11 33 2 40 5 42a 7 24 b V Antw. n. St. Nic. 6 49 11 99 2 13 7 22 a -T. Nicolaas 713 11 40 2 8 5 58a 7 43b a St. Nic. v. Antw. 7 20 12 04 2 49 7 45 V St. Nic. n. Antw 7 22 12 04 3 'U 6 0 7 53 V St. Nic n. Tern. 7 25 12 08 313 7 51 a Antweri en 8 "0 12 8 3 2 £40 8 22 t. Huiat 8 20 103 4 - 8 44 V St. Mc. n. Meeh. 8 18 12 12 309 6 0: a 7 8b tt Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 tMech len 9 10 109 4 07 702a8 0b tt Axel 8 36 1 19 4 16 9 T Mechelen 9 15 1 16 4 15 7 15 8 45 tt Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 a Brussel 9 31 131 4 Jl 7 81 9 0- a Ter Neuzen 8 53 1 87 4 34 917 a Alleen op werkdagen, b Alleen ot) Zon- en Feestdagen. V Neuzen 6 50 50a 12 25 540 v Brussel a7 5t 11 11 3 59 6 12 V Sluiskil 6 59 8 59 12 34 f49 a Gent St. P. aH 21 11 47 4 54 7 49 V Sluiskil Brug 7 03 9 03a 12 38 653 Gent St. P. 6 25 «8 30 1 52 5 00 8 28 Philippine 7 07 9 07a 1'42 557 Geat Dp. 6 4i a8 43 IS 11 5 14 8 49 Sas van Gent 7 20 9 20* 12 55 6 >7 a Selzaete 7 20 »9 19 12 46 6 54 9 23 a Selzaete 7 05 9 05a 12 40 552 v Selzaete 7 30 a 9 21 1 b6 20 9 30a V Selzaete 7 2 11 03 19 54 609 Sas van Gent 8 a9 51 1 30 b6 50 10 - a a Gent Dp. 132 Philippine b 08 a9 59 13 b«M 10 08a a Gent St. P. 8 08 11 45 1 48 6 55 Sluiskilbrng 8 12a 10 03 142 b7 02 10 19a V n i 8 13 1151 162 7Cb Sluiskil 8 16a 0 07 146 b 06 016a a Brussel 8.57 12 55 3 768 Ter Ncuaeu 82. a 1015 1 54 b7 14 10 24a a Alleen op Zon- en Feestdagen. b Alleen op werkdag n. Werkdagen. Vertrek hoot van Neuzen vm. Borsselen Aankomst te Viissingen vm. Vertrek trein van Viissingen 9,08 7,20 ',40 8,40 9,20 10,30 nm. 10,50 2,20 11,60 3,20 1.39 4,-25 Zondagen 4,40 vm 10.30 nm. 7.40 6,- 10.60 8— 6,- I 11.60 9.— 7,04 nm. I.c9 Aankomst trein te Viissingen vm. 8,44 nm 12,15 12,39 5,50 Verirek boot van Viissingen Borsselen Aankomst te Neuzen 7.- 3, 9,20 10,20 12 53 1,10 2,10 Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10 Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10,25 12.55 Vertrek trein naar Roosendaal 7,59 11,2.09 Viissingen 8,- 11,47 Aans'uitirg op vertrekkende treinen te Goes met tram. 2,60 3,35 4,64 4,15 5,40 6,25 7,32 7,07 3,50 4 4,20 5,20 7,50 8,35 0- 10,06 Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11,45 3,20 6,07 8,01 Viissingen 7,67 9,48 12,08 2,06 6,15 8,05 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 6,60 8, 5 Aankomst te Neuzen 9,15 11,50 1,50 4,35 7,35 9,20 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. Vertrek beet van Walzeorden 7,20 9,1011,25 1,25 3,55 6 40 6,50 -1 46 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66 1,554,256 10 7,20916 Vertrek van Hansweert 7,52 9,4212,— 2.- 4,25 7,22 9 20* Aankomst te Kruiningen 8,07 9,5712,15 2,15 4,'0 7,37 9 36* Vertrek trein naar Roosendaal 8,1110,0812,30 2,22 5,11 7,4b Viissingen 0,-10.1312,52 3,044.49 7 47 9 54 Deze bHS rijdt alleen, als er passagiers van de boot ïjjn. Aankomst trein van Roosendaal 7,4010 13 11,32 8.04 4,49 5,56 7,47 Vlissinger 6.21 8,11 1008 12,802,220.- 5.U745 Vertrek Tan Kruiningen 6,23 8,14 10 16 12,32 3.05 4 50 5 57 7,6J Aankomst te Hansweert 6 38 8,29 10 80 12,47 8 20 6,06 6.12 8 05 Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,80 10,86 12,50 3,20 6 05 6,15 8 1 6 Aankomst te Walzoorden 7,10 9 11,05 1,20 3,50 5 36 6,45 8,35 Aank. tr. Viissingen 714 844 1054 1142 1216 12S9 130 350 -28 637 74! 842 V«rtr. boot Viissingen 615 745 9— 1016 1180 1245 9— 815 4 0 545 7— 9- Vank. boot Breskent 640 810 926 1040 1165 110 2,25 340 466 610 725 925 Vertr. boot Breskens «56 815 93 1046 1&Ö0 116 280 345 5—616 780 93f Aankomst Viissingen 720 «40 956 11101226 140 2^5410 526 64' 766 956 Vertr. «rein Viissingen 732 90» 920 10881)29 1.9 425 6 5 538 704 «1 6 28 vm. 9.nm. 6.10 9.20 6.30 10.20 7.30 6.40 nr 725 7,59 9.02 5 40 6,25 7,32 7,07 vm. 8,59 rm. 8,01 7,57 8,30 9,35 8,55 10,20 9,40 7 20 7.50 7 62 8,07 8,11 8,43 1,25 6,50 8,46 1.55 7,20 9,16 2,- 7,25 9,20» 2,15 7,40 9,35* 2, 2 7,45 3,04 7,47 9,54 6.40 7,10 8,48 8,11 8 45 8- »,05 9,35 3.C4 2 22 3,06 3.Ï0 3,20 3.50 7.47 7.45 7 50 8.06 8.05 835 943 1142 1216 1239 528 746 10— 2- 545 72.1 810 1095 225 610 750 825 1046 345 615 8— 880 1110 410 640 825 910 426 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1936 | | pagina 8