Stoombootdienst op de Wester-Schelde S-l Allerlei. Zeeuwscli-V laamsche Tramweg-Maatschappij. e r M 1 D DELEN Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. TST VER. VOE3T1 Axel—Terneuzen— Breskens. Philippine—Sas van Gent—Axel—Zaamslag. Autobusdiensten SchoondJJke IJzeudykePyramlde. 8 :o lüO Auto-Omnlbusdienst AxelRulst. SPOORWEG ME< HELEN TERNEUZEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. Van af 15 Mei 1936 tot nadere aankondiging. N euzen— Bor ssel en Vlissingen. Vlissingen—Borsselen Neuzea NeuzenHoedekenskerke. Heedekenskerke—Neuzen. Walzoorden—Hansweert—Krniningen. Krniningen—HansweertWalzoorden. Vlissingen—Breskens. Breskens—Vlissingen. Dienstregeling af den Hemelvaartsdag en den 2en Pinksterdag als op de werkdagen. ti 8 II t a t Baak g* zegde ran Washington Tijdens den AmerikaanseheD Onafhankelijkheidsoorlog gaf een commandant van een kleinen troep soldaten bevel een zwaren boom tegen een heuvel op te trekkeD De boom was als lood zoo zwaar en ging de krachten van de sol daten bijna te bo^en. De korporaal stond boven op den heuvel cd schreeuwde met luide stem steeds maar: »Het op, daar gaat ie«, doch hij stak er zelf geen hand naar nit. Em officier, niet in uniform, die juist de plek passeerde waar de soldaten met den boom bezig waren, keek verbaasd naar den korporaal en vroeg hem, waarom hij zelt niet een handje meehielp in plaats van zoo te staan schreeu wen. De korporaal, verwonderd, draaide zich met de houoing van een keizer nsar den officier en zeide»Mijnheer, ik ben kor poraal »Bent u dat werkelykant woordde deze, »dat wist ik niet* en hy nam zijn hoed af en maakte een diépe buiging »Ik verzoek u mij te willen vergeven, mijnheer de korporaal*. Hierna daalde hij deD heuvel af en hielp mee den boom overeind te zetten, tot het zweet hem in dikke droppels op zijn voorhoofd stond. Toen de boom cindelyk overeind stond, ging hij weer naar den korporaal en zeide »Mijnheer de korporaal, a's u weer eens zoo'n karweitje mocht hebben en u hebt geen menscben genoeg, laat dan uw opperbevel hebber roepen en ik zal u voor de tweede keer helpen*. De korporaal was met stomheid geslagen het was de opperbevel hebber, Washington. Gekookte visch aan den hengel In het beroemde Yellowstone Park in Amerika ligt in een van de vele meren een rond eilandje, dat niet grooter is dan enkele vierkante meters. Dit miniatuur- eilaDdje wordt gevormd door den top van een oüder water liggen- den vulkaan. In bet midden is een rood gat, dat altijd gevuld is met kokend water: een vulkani sche heetwaterbron. Het meer is heel visehryk en voor de talrijke' toeristen is het altijd een bijzonder genoegen, daar te hengelen. Want zonder de gevangen visch van den haak af te nemeD, behoeft men deze slechts eenige oogecblikken oiider te dompeen in het kokende water, om ze daarna weer aan de oppervlakte te brengen als,... gekookte visch. Gemakkely ker kan het wel niet Baas boven baas Een man, die veel gereisd had, vertelde eens in een gezelschap, dat hij de vijl werelddeelen had doorkruist en vele wonderlijke dingen had gezien. Maar 't meest van alles had hem een rariteit getroffen, waarover nog geen ont dekkingsreiziger had geschreven. Het was een zoo reusachtige kool stronk, dat ouder één blad wel vijltig ruiters zouden hunnen staan. Een van de gasteD zei hierop, dat ook hij verre reizeD gemaakt had en in Japan eens honderden menschen aan een grooten ketel had zien werken. Binnenin waren er nog een 1000 aan het werk. Waarvoor moet dan zoo een geweldige ketel dieneD vroeg de bereisde man eenigszins ODge- loovig. >Om er de koolstronk in te koken, waarvan u zoojuist verteld hebt*, luidde het antwoord. Driesch. Axel Zaa naslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Klfiesterz. Walsoorden «20 8— 1016 1*21 2 55 50 «3 8 08 0 I 12 24 2 56 6 63 «40 8 20 i036 1241 S i «10 SoO 8 30 10 45 12 50 3 20 «2 57 8 37 10 52 1257 3 V' «2 7 02 8 >2 10 7 7 06 8 45 11 7 H 8 0 ll 06 1 02 3 32 6 32 1 05 3 35 6 3 1 10 3 40 6 4' Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 7 f0 910 11 10 1 20 3 65 6 55 7 53 9 13 11 13 12 3'8 «Sm 7 57 9 17 11 17 1 26 4 02 7 02 8 02 9 22 11 22 1 30 4 0 7 0 8 09 S 29 11 29 1 '.5 4 14 7 4 8 21 0 5 11 41 1 46 4 2e 7 26 8 36 10 47 11 57 1 58 4 37 7 42 8 39 10 0 12— 2ol 4 40 7 4b Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Meek fumppine Pyramids Biervliet TO efdrdaat Breskens 6 10 8— 11 20 126 4 05 v Breskens 615 10 60 6 13 8 03 11 3 128 4 0 bootapiaat 8 27 11 02 6 3) 8 20 11 40 1 47 4 2- Biervliet 8 35 11 10 6 '9 8 39 1' 59 21»7 4 4+ Pyramid* 8 45 1 20 «50 9 .,0 12 2 31 5 05 v Philippine 9 06 11 35 6 9 9 41 12 '.0 2 (0 5 5 Hoek 9 1 1 4b 7 10 9 51 12 2 2 51 '-25 a Neuzen 9 2b 1155 7 30 10 10 12 +1 3 10 5 0 Neuzen 10 15 1 20 7 38 10 18 1 49 318 54 Zaamslag 10 35 12 42 7 45 10 26 12 85 3 26 5 55 Axel 10 7 1217 8 10 40 1 10 3 40 6 10 a Driesch. 10 50 1 120 3 60 6 26 1 32 4 02 6 37 140 410 6 44 1 60 4 20 6 2 10 4 41 7 16 2 s 0 4 50 7 25 2 30 6 7 35 2 f-0 5 60 7 45 8 11 6 11 8 06 3 27 6 27 8 22 3 30 6 30 8 25 Philippine Nas v >n Gent Westdorpe brio Schouwen Axel erkdreef Zaan» lag 610 613 62 C 20 6 23 6 39 7 10 7 80 7 40 7d9 8- 8 03 8 1" 9 07 9 50 9 46 10 20 9 59 10 34 10 U 10 9 10 15 11 20 li'18 1123 10 33 11 39 11 36 11 51 12 05 12 20 12 2) 12 /4 12 40 12 61 104 1 19 125 1 28 146 211 2 29 2 39 2 54 2 56 2 68 8(9 2 Dl 3 20 3 34 3 49 4 06 4 08 4 28 4 42 6 20 5 34 5 49 550 5 58 602 5 26 5 55 610 6 25 7 05 7 08 7 23 7 17 8 06 7 36 8 26 7 50 8 40 8 06a 855a a Rijdt up verzoek door iot Axel Brug. Zaamslag Axel K rkdre<*f Drie Behouwen V> et tdorpM Sas vau Get Ph lippine 6T0 6 o4 «50 7 09 6 65 7 89 7 25 7 39 8 21 10 15 11 41 8 36 10 47 1 57 8 40 10 51 2 21 8 65 '101 12 35 930 11 17 9 <8 1133 12 42 12 57 1 20 1 24 15) 2 08 146 168 2 02 21* 231 2 50 311 3 27 3 50 4 04 4 20 4 40 4 25 4 37 441 4 55 6 10 5 24 611 6 27 6 31 644 7- 7 15 7 26 7 42 8 06 8 22 Autobnodiensten IJzeudyke—Veldzicht Grens. v IJz-BdijVe 7 0S al 155 bl 3 35 8 20 v Veldzicht Gr 7 15al2 0l bl 06 3 42 a Veldzicht Gr. 7 03 al2 bl 05 3*0 s 5 a IJzeudijke 72Oal*05 bl 10 3+7 a Alieeu op Zond.gen. b A leen op werkuagen 8 30 8 c5 6 50 7 02 7 21 7 29 7 30 7 o7 7 38 7 49 8 22 815 8 36 8 t. 845 8 55 9 20 v Schoond-ke a ljzendijke a Pyramide a ljzendijke a Schóondijke 7 49 985 al042 a Alleen op Zondagen, b Alleen op werkdagen. 9 40 9 52 10 - 10 09 10 11 10 20 a'O 30 alO 55 all 07 11 10 11 <9 1120 1) *9 all 30 all 40 all 42 all 51 12 06 1218 12 2; 12 82 12.3 12 40 1241 12 50 1 '1 125 1 26 1 40 141 1 48 1 51 2 3 3(9 3 10 312 4 10 4 19 4 21 4 0 b4 31 b4 41 b5 12 b5 25 5 30 5 39 541 5 50 6 25 6 37 6 42 6 53 6 65 7(3 b7 42 bi 55 b 05 b7 04 «17 b7 15 8 36 8 48 YLlSSlxN GENROOSENDAAL. v Vlissingen ab 39 Middelburg a5 47 Goes a6 09 Krumingen a6 21 Bergen op Zoom a6 49 a Roosendaal a7 02 v Roosendaal a7 08 a Rotterdam beurs a8oi Rotterdam D. P. a8 07 Den Haag H.S. 8 40 Haarlem 9 )6 Amsterdam C.S. 9 82 v Roosendaal 7 u7 a Breda 7 27 'a Hertogen bosch 8 .4 Utrecht C.8. 9 11 Nijmegen 9 Arnhem 9 27 a6 2* a6 3 3 a6 58 a7 14 a7 50 a8 07 a8'.3 a9 26 a 80 9 64 10 28 10 44 7 32 741 8 00 8 12 8 35 8*8 i 57 9 56 9 j3 10 18 10.8 11 07 $58 918 9-9 10 53 11 02 11 29 b9 b9 b9 blO blO bll 11 12 12 12 1 1 11 11 12 1 10 20 50 08 47 94 11 26 u 64 28 44 14 46 51 53 10 33 10 41 11 11 13 11 37 11 50 12 09 126 1 19 1 54 2 28 244 12 - 12 20 102 163 2 08 a2 31 all 29 all 40 al2 12 al2 3 I al 09 al 27 al 39 1 32 142 2 02 2 15 2 40 2 53 3 a2 56 a4 26 a2 59 4 60 3 24 3 58 414 1 34 2 02 a8- 3 53 a4 11 a4 56 4 24 4 58 5 14 t 28 6 5 56 6 3 4 25 4 3c 4 54 6 11 5 45 6 02 6 Ob 7 26 651 7 13 7 68 8 08 612 6 32 7 17 8 05 8 05 8 31 6 33 o o M 7 30 7 43 8 66 8 34 8 69 9 41 10 00 7 36 7 56 8 35 9-5 9 12 9 34 7 04 7 13 7 82 7 45 8 09 8 22 8 29 9 26 9 32 10 03 10 46 11 16 8 32 8 52 9 40 10 27 10 4- 1112 8 01 8 32 8 48 9.3 9 39 9 47 10 42 10 48 1121 11 58 0 14 950 10 10 10 57 C1149 ell 40 cl2 00 Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertegenboseh Breda Roosendaal Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam DJP. Rotterdam Bears Roosendaal Roosendaal Bergei op Zoom Kruin>ngen (toes Middelburg v isaiugen 7 716 7 32 8 8 9 05 9 25 6 63 711 7 51 8 21 8 27 921 a 9 33 a 9 47 a'O 13 a>0 -'6 all' aiO 53 8 26 9 31 1131 1 33 2 02 a4 81 a6 32 831 8 48 9 57 11 57 1 67 2 51 4 57 a6 57 8 57 8 85 10 U 12 11 1 69 311 4 69 7 11 8 5 9 31 11 00 1 2 43 «4 6 44 8 9 45 1018 11 41 146 3 24 a4 47 6 24 8 46 10 26 10 38 12 01 2 06 3 44 a5 09 6 44 9 06 10 46 8 06 915 1146 115 145 2 45 4 35 6 45 8 34 8 16 981 12 01 131 2 01 3 01 4 46 7 01 8 31 8 56 10 06 12 86 2 06 2 86 336 6 25 7 <56 9 27 9 23 1080 3 04 4 01 5 62 8 00 9 58 9 29 1034 104 a2 04 4 04 504 8 04 V 34 10 36 11 45 2 07 3 65 a5 10 6 40 9 03 10 42 104' 12 6 2 6 4 - a5 16 6 53 9 12 10 57 10(8 al* 21 2 31 415 a5 31 714 9 27 11 1 11 23 al2 62 3 04 4 49 a5 55 7 47 9 57 11 87 1187 a) 05 3 22 6 02 a6(9 8C6 10 10 1149 11 56 ai 23 3 42 621 a6 29 8 -6 10 28 0(9 12 04 ai 3 3 50 5 28 a6 37 8 43 10 35 016 a Alleen op werkdagen b Zondags 10 minuten vroeger, c Alleen op Zon- en Feestdagen. Alleen op werkdagen. v Slu'skil 6 PO 11 T. Hulst, Station 8 80 2 80 6 80 v. Axel, Wed. GiUjamBe 6 46 1115 415 Axel wed. GiUjamse 946 8 50 7 80 Huist, btation 8 —1816 610 a, Sluiikil 10— 745 Autobusdiensten St. Jansteen—Hulst— Walzoorden v.v. £1 g vSt. Janst. t 810 1*20 1225 305 445 605 Hulst 630815 '025 1230 3>0 260 6'. 1 aWalz 710 856 11— 110 350 530 645 f Ob tijdig verzoek van of ft g g 745 vWalz. 715905 910 1110120 356 536 650 810 750 v Hulst 755945102011502436 8lO 730 920 830 a StJanst 8— 9501025 1165 205 440 736 f naar St. J nsteen. Rijdt alPeen op Zondag. Op ttidig erzoet zal er gestopt wordei op de stopplaatse* die zijn aangegeven door een rambus-haltebo d Al een op werkdagen. Ter Neuzen Simiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Me. n. Meeh, a Vleeh len r Meehelea a Brussel 61510 «24 li 6 33 11 6 41 li 6 53 11 713 11 7 ü2 12 8 00 12 8 18 12 9 10 1 9 15 1 9 31 1 5» 2 04 06 2 13 14 221 21 2 29 33 2 40 2 8 3 HO 3 1 09 3 09 07 4 07 16 4 15 81 431 40 04 8 6 02a 6 50b 51 a«6b 521a706b 5 28a 7 I4b 5 42a 7 24b 6 58a 7 44b 6 0 7 52 6 40 8 21 605a7 8b 7 02a 8 *0b 7 15 8 45 731 90 Brussel Mechelen Mschelen St. Nie. v. Mech. Antw. d. St. Nic. St. Nic. v. Antw. St. Nie Hnlsi Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen Ter*. 6 00 1* 00 1 20 6 6 '5 10 5 1 3d 615 «18 10 25 157 6 29 7 18 11 28 2 66 7 33 6 49 11 °9 2 13 7 22 7 20 12 04 2 49 7 45 7 25 12 06 312 7 40 8 20 1 03 4 - 8 44 8 27 111 4 08 8 53 8 86 1 19 4 16 9 8 46 1 28 4 25 9 09 8 53 187 4 34 917 a Alleen op werkdagen, b Alleen oo Zon- en Feestdagen. v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete a Gent Dp. a Gent St. P. v a Brussel 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 06 50a 12 25 8 59 12 34 9 03a 12 38 9 07a 142 9 20" 12 56 9 05a 12 40 7 23 11 00 8 06 11 42 8 13 11 51 8 67 12 55 12 f 5 133 149 155 2 55 540 850a 5 4 859a 653 9 3a 557 907* 6 '7 9:0a 652 905a 609 95 6 5510 3 7C 1' 45 768 i 150 v Brussel a Gent St. P. Gent St. P. Gent Dp. a Selzaete v Selzaete Sas van Gent Philippine Sluiskilbrng Sluiskil Ter Neuzen 721 11 05 3 50 e7 28 8 16 11 47 4 54 7 57 «27 8 30 1' 52 5 00 8 28 6 43 8 43 12 11 5 14 8 42 7 22 9 19 12 46 6 54 9 23 7 30 a9 21 1 6 20 9 30a 8— a9 61 130 6 50 10 a 8 08 «9 59 1 3+ 6 58 10 08a 812a 10 03 142 7 02 10 I9a 8 16a 10 07 146 1 06 10 16» 8 2 a!015 1 54 7 14 10 24a a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen, c van Brussel (Zuid) W erkdagen. Vertrek boot van Neuze* vm. 7,20 10,80 nm. 2, Borsselen 7,40 10,50 2,20 Aankomst te Vlissingen vm. 8,40 11,50 3,20 Vertrek trein van Vlissingen 9,08 9,20 1,32 4,25 9,08 Aankomst trein te Vlissingen 4,40 vm 6,16 6,33 Vertrek boot van Vlissingen Borsselen Aankomst te Neuzen 6,44 9- 9,20 7,- 10,20 5,60 am 12,04 12,27 12.30 12,50 1,50 Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10 Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10,25 12.55 Vertrek trein naar Roosendaal 8,11,2.02 Vlissingen 8,- 11,37 Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes 2,50 3,35 4,64 5,12 met 5,40 6,25 7,32 7,06 tram. Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11,86 3,20 6,07 Vlissingen 7,58 9,48 12,08 1,59 6,12 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 6,45 Aankomst te Neuzen 9,16 11,50 1,50 4,35 7,30 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram, 3,50 4 4,20 5,20 7,35 8,20 0- 9.- 9,02 8,05 8,-5 9,20 Vertrek beet van Walzoorden 7,20 9,1011,25 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66 ertrek van Hansweert 7,65 9,4512,05 Aankomst te Krniningen 8 05 9,56 12,15 Vertrek trein naar Roosendaal 8,12 10,08)2,30 Vlisamger 8, 6 10 1312,67 1,26 3,56 f 40 6,60 3 35 1,55 4,25 6 10 7,20 9 05 1,6» 4,25 2,06 4,35 2,15 5,11 8.04 4.44 7,26 9 05* 7,35 9 16* 7,4» 7,47 9 57 Deze bus rjjdt alleen, als er passagiers van de boot i\jn. Aankomst trein van Roosendaal 7,4010 13 11,23 8.04 4,49 5,56 7.47 Vhssmgen 6,21 8,12 .0 08 12,3u 2,15 0.- 5,11 7 46 6,26 8,18 10 16 12,30 3,08 4 50 6 7,60 6.35 8,28 10 2512.40 3 8 6,- 6.10 8,— 6,40 8.80 10,85 12,45 8.20 6 05 6,15 8 - 7,10 9 11,06 1,16 8 50 5 36 6,45 8,30 v' ertrek van Krniningen Aankomst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert Aankomst te Walzoorden Aank. tr. Vlissingen 714 844 1053 1204 1227 110 137 350 528 637 740 848 Vertr. boot Vlissingen «15 46 9- 1016 11301245 2- 815430 545 7- 9- •_ank. boot Breskens 640 810 925 1040 1155 110 2,25 840 456 610 725 926 Vertr. boot Breskens 656 816 931' 1046 1200 116 230 345 5- 616 780 930 Aankomst Vlissingen 720 840 9551'101226 '40 2 .5 4i0 526 64' 766 956 ertr. trein Vliaeitgea 732 908 920 1038 H29 1 425 6 6 633 704 1 nm. Zondagen 10.30 nm 7.40 10.60 8.- 11.50 9.- 1.32 vm 9- 9.20 10.20 6.28 6 43 nm. 6.10 6.30 7.30 vm 6.40 7.25 8- 9.02 5 40 6,25 7,32 7.00 vm. 8,59 rm. 8,02 7,58 8.05 9,35 8,86 10,20 9,20 7,20 7.(0 756 8,05 8,12 8,43 1,25 6,50 8,85 1.J6 7,20 9.05 1,65 7,25 9,05* 2,05 7,36 9,15* 2,16 7,45 3,04 7,47 9,57 0,40 7,10 8,43 8,12 8.50 9- 9,05 9,35 3.(4 2 15 3,08 3,18 3,20 3.50 7.46 747 7 50 8.— 8.- 8 80 948 1201 1227 137 528 745 10- 2- 645 725 810 1025 226 610 750 826 1030 845 «16 8- 8F0 105b 410 640 839 910 426 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1936 | | pagina 4