Stoombootdienst op de Wester-Schelde Allerlei. v o e n Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Rooverlrgende. De bevo'king van het Itali- aanscbe dorp San Vittoria in M^tenano leeft sinds eenieen tiid in voortdurende vrees voor die ven en roovers. Men beschrijft ze als gemas kerd, zwaar geschoeid en ge wapend tot de tanden en toch heeft niemand ook maar een hunner ooit gezien. Maar volgens de legende, die zich langzamerhand over deze denkbeeldige boosdoeners vormt, zouden zij zich niet vergenoegen met het bestelen of aanvallen van eenzame lieden, maar zich speciaal geïnteresseerd betoonen voor diklijvige slachtoflers. Het vet van deze ongelukkigen is voor de roovers van nut voor het vervaardigen van kaarsen, die de zeer bijzondere eigenschap hebben, dat zij in het nachtelijk duister vanzelf dooven, wanneer ze in een huis worden gebracht, welks bewoners nog niet den slaap des rechtvaardigen genie ten. Blijven hun kaarsen bran den, dan kunnen de ongure nachtelijke bezoekers hieruit met zekerheid afleiden, dat alle be woners in zoete rust gedom peld zijn. Eenmaal op den weggekomen van dergelijke wonderlijke tan- tasiëu, staan de dorpelingen niet stil en het gevolg is dat zich telkens komische en ook helaas tragische incidenten met betrek king tot de roevervrees in het dorp voordoen. Zoo is bet eenige dagen ge le en voorgekomen, dat kinde ren, in de meening verkeerende de roovers gezien te hebben, wild door het dorp renden en de bewoners van hun ontdekking verwittigden. Een minuut later stormden honderden mannen, gewapend met geweren, revol vers, stokken, zeisen en hooi vorken naar de plaats, waar de ontdekking geschied was. Een jongeman van 20 jaar opgewon dener en moediger dan zyn dorpsgenooten, stortte zich in een kreupelbosch, waar men de aanwezigheid der misdadigers vermoedde. Helaas wachtten de anderen niet, tot by weer te voorschijn gekomen was, maar schoten in het wilde weg door bet hout, met het gevolg, dat de jongen ernstig gewond werd. Van roovers werd geen spoor ontdekt. Intusschen blijft de angst het dorp beheerschen en het is nu reeds zoover gekomen dat de bewoners van de omliggende plaatsen zich niet meer durven wagen op de wegen, die naar San Vittoria in Matenano voeren. De eenige oplossing lykt dat Mussolini een afdeeling van zyn zwartgehemde krijgers naar het dorp zendt, om den omtrek gron dig at te zoeken en daardoor den dorpelingen aan te toonen dat hun angst ongegrond is. Wist je dat een menscb, die 70 jaar leeft, in dien lijd gemiddeld 23 jaar in bed doorbrengt, 13 jaar praat, 6 jaar eet, 23 jaar Dret maakt en uitgaat en zich 11/2 jaar wascht? o— M 1DDE E INT V vA. INT "V E Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel—Terneuzen— Breskens. Antobusdiensten St. Jansteen—Hulst— Walzoorden v.v. SPOOK» Kb MECHELEN—TERNEUZEN. I Zaamslag. A ulo busdiensten IJzendjjkeVeldzicht Grens. 7 0a ai i 55 bl 2 35 8 *0 v Veldzicht Gr 7 15 al2 01 bl 06 i 01 at* b11>5 i o 5 a tJanudyke 7 20 al* 05 bl 10 Zond gen b A leen op werkdagen Auiobusuieusien Schoondtyue lJzendyke—Pyiamide. YLlStvlAWENROOSENDAAL. v, Axel, We*. Gilijams» «s Huilt, Station b Zondags 10 minuten vroeger, e Alleen op Zon- en Feeatdagen. Auto-Omnibuadlenst AxelHalst. Alleen op werkdagen. «pq H— v. Hulst, Station 180 646 1H5 415 A*el wed. Gllijamse 9 45 I —1216 110 Sluiakil 10 9 30 6 80 3 50 7 30 7 45 Spoorweg Ter KeuzenGent. Van -af 15 Mei 1936 tot nadere aankondiging. Neuzen— Bersselen—Vlissingen. Vlissingen—Bomulen—Neuzen. Neuzen—Heedekeuskerke. Hoedekenskerke—Neuzen. W ulzoorden—Hansweert—Kruinlngen. VlissingenBreskens. Aank, tr, Vlissingen 714 844 1953 1294 1227 110 187 350 28 687 740 848 v ertr. boot Vllasmgeii bin 746 9- .016 1130 1245 2- 815 4 0 545 7- 9- Aank. boet Breskens 640 8l0 926 1040 1165 110 2,25 840 466 610 725 9*6 Breskens— Vlissingen. «ertr. boot Breskens 656 815 93 1046 1900 116 230 846 5- 616 780 931 a.„tenr»a« Vlissingen 7*0 840 956 1110 1226 '40 2u5410 526 64< 766 956 ertr. trein Vlissl igen 732 90s 9201038 1129 182 425 616 683 704 1 3,f4 215 Dleasuegetó f d.cn HvuxlvurtwUg «n den 2en Pinksterdag ab op do werkdagen Natuurlijk is 't prachtig als u even wilt kijken naar onze plaat jes-met-'n-praatje over veilig verkeer. En toch hebben we nog liever, dat u ze overslaat, mits.u dan maar uit uzèlt al die wenken in practijk brengt. «20 8— 1016 13 21 2 56 60 Walsoorden 7>0 6 2 8 08 10 1 12 34 2 58 5 63 Kloosterz. 7 53 640 8 20 '036 1241 8 1 6 10 Groenendijk 7 67 6 50 830 1045 1250 3 20 62 „Hengstdijk 802 6 57 8 37 10 62 12 67 3 v 6 2 „Rapenburg 8 09 7 02 8 42 10 67 1 02 332 632 Zaamslag 821 7 05 848 11 1 05 3 86 6 3 „Axel 836 7 li 8 ;>0 11 85 110 3 40 6 4 a Driesch. 8 89 Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. Walsoorden 9 10 11 10 1 20 3 65 6 66 913 11 13 12 3:8 6 6H 9 17 11 17 1 26 4 02 7 02 9 22 1122 130 4 0 7 0 9 2» 11 29 1 -i5 4 14 7 4 0 '5 11 41 1 46 4 2o 7 26 10 47 11 67 1 68 4 37 7 42 10 „0 12 2 Ul 4'iO 7 -iö V Driesch. 6 10 Axel 6 13 Zaamslag 681 a Neuzen 6 49 V Neuzen 6 60 Hoek 6 9 Philippine 7 10 Pvramida 7 30 Biervliet 7 33 V H. «frinlaat 7 45 a Breskens 8 8 8 03 8 20 8 39 9 j0 9 41 9 51 10 lo 10 18 10 26 10 40 11 20 125 4 05 11 3 1 28 4 0 1140 1 47 4 2" 11 59 2 07 4 44 12 2 31 6 05 12 '.0 2 10 6 '6 12 2 2 51 6 26 12 .1 3 10 5 0 1 49 3 '8 54 12 65 1 26 5 56 1 10 3 40 6 10 v Breskens 816 10 50 beefapiaai 8 27 1102 Biervliet 8 36 11 10 Pyramids 8 45 1 20 Philippine 9 06 11 36 Hoek 91 11 46 a Neuzen 9 26 11 65 v Neuzen 10 15 1 20 Zaamslag 10 35 12 42 Axel 10 7 12 7 a Driesch. 10 50 1 120 3 50 6 25 182 4 02 6 37 140 410 b 44 1 60 4 20 6 2 10 4 41 7 16 220 4 50 7 25 *30 5 7 36 2 f0 650 7 45 3 11 6 11 8 0S 3 27 6 27 8 22 3 30 6 30 8 25 a a a a a v St. Janst. t 810 1*20 1225 305 445 605 745 v Wal». 716905 9<0 1110 120 355 536 650 840 j Hulst 630815 1025 1230 310 460 6Ï1 750 v Hulst 756 945 1020 1150 2—436 810 730 920 aWalz. 710 85611— 110 850 530 645 830 a St Janst 8— 950 1025 1165 205 440 736 f j- Op tijdig verzoek van of naar St. J'nsteen. Rijdt allleen op Zondag. Op tiidig verzoe» zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een rambus-haltebo d a Al een op werkdanen. Philippine Sas v n Gent Westdurpe i>rio Scd ouwen A*el "erkdreef Zaai»-lag 6 10 6 8 6 2 6 20 6 e 39 7 0 71" 7 40 7 9 8 8 03 8 9 07 9 50 9 46 H 20 9 59 10 34 .0 1 10 .9 lu 15 i20 lt 18 1123 10 33 li 39 11 36 2 11 2 ol 4 42 5 26 11 51 12 51 2 29 8 20 6 20 5 56 12 0J 104 X 39 8 34 5 34 6 10 12 20 1 19 2 u4 3 49 5 49 6 25 12 21 1 2.. 2 5 4 o.-> 5 0 7 05 12 *4 1 £8 2 58 4 08 5o3 7 US 12 40 146 8 I 9 4 23 b02 7 28 717 8 06 7 36 b 2b 7 50 8 4i 8 06a 85j» a Rvdt °p erzneJt aoor ot Axel brug. Zaam hg Ax 1 h rkdre*f Drie ch> uw. n V* e. vcioip- Sas va.' Gei t Ph lippine 6 "0 6 4 6 60 7 09 6 65 7 89 7i5 7 u9 821 10 O» 11 41 6 ób 10 47 1 57 8 40 10 51 2*1 öfeh 1101 12 35 930 II 17 S18 1133 12 42 1*57 1 2j 1 *4 15) 2 06 146 168 2 02 21. 231 2 50 3 11 3 *7 3 50 4 04 4*0 4 40 4 25 4 87 4,1 55 6 10 5*4 611 6 27 6 31 b 44 7 - 7 15 7 26 7 42 8 06 8 22 v IJz'»dijv« a v eldzi 1.1 Gr a al e.. op 3 42 3 47 8 30 8.5 v Schoond ke a Lz< n.iijke v a Pyramide v a IJzendij .e v a ^choundijke a Atlee up b 5 7.2 7 1 7 29 7 30 7 7 7 38 49 8 22 8.5 8 60 8 8 5 55 9 *0 s 4<i 9 52 10 - iü 09 10 U H 20 a 0 30 u 85 aiO42 al 0 55 all 01 11 10 11 9 11 20 1) *9 all 30 all 40 al 1 42 «11 54 12 06 la 12 2.' U 32 12 3 1240 1*41 12 50 1 il 125 1 *6 b512 6:5 b7 42 1 40 b5 25 6 87 b 55 1 41 3 4 10 5 JO 6 42 1 48 3 19 4 19 5 39 6 52 1 51 3 10 4*1 5 41 6 55 2 3 12 4 0 5 50 7 03 b4 31 b 05 b7 0i 8 36 b4 4J 617 b7 15 b 48 Zonuagen. b Alleen op werkdagen. Vlissingen ab 39 Middelburg ab 47 Gues a6 09 Krumingen a6 21 Bergen up Zeem a6 49 Reoseudaal a7 02 Reesendaal a7 08 Rotterdam beurs a8 01 Rotterdam D. P. as 07 De» Haag H.S. 8 40 Haarlem 9 16 Amsterdam C.S. 9 32 Roosendaal 7 u7 Breda 7 27 's Hertogen beseh 8 .4 Utrecht C.S. 9 U Nijmegen Arnhem 9 27 aS 2s «6 33 a6 68 a7 14 a7 60 as 07 a8 13 a9 26 a 80 9 54 10 28 10 44 7 32 741 8 00 8 12 8 36 8 48 57 9 56 9 j» 1018 1058 1107 8 58 9 18 9.9 10 53 11 02 1129 b9 10 b9 20 b9 jO blO 08 blO 47 bil 04 11 11 12 26 12 JU 12 64 128 144 1114 11 46 12 51 153 10 u3 104t 11 - 11 13 11 37 11 50 12 09 126 1 19 1 54 2 28 2 44 12- 12 20 102 168 9 03 a9 31 all *9 all i0 «12 12 al2 3 al 09 al 27 al 39 132 1 42 2 02 2 .5 2 4u 2 58 3 a2 56 a4 26 a2 59 4 60 3*4 3 58 4 14 184 2 02 «8 3 53 «4 11 a4 56 4 21 4 58 5 14 4 28 5 6 56 6 „3 4 25 6 33 7 04 8 01 4 35 b 7 13 8 :u 4 64 -sa 7 52 8 32 6 11 O O 7 45 8 45 5 45 CQ 8 09 9 -3 6 02 7 30 8 22 9 89 6 0b 7 43 8 29 9 47 7 26 8 66 9 26 10 42 651 8 34 9 32 10 4b 7 13 8 5» 10 U8 1121 7 58 9 41 10 45 11 58 8 03 10 00 1106 0 14 6 12 7 36 8 32 950 6 32 7 56 8 62 10 10 7 17 8*5 9 40 10 57 8 05 9 i5 10 27 C1149 8 06 9 12 10 4* cl 140 8 31 9 34 1112 cl2ÜO v Arnhem Nfjmegen Utrecht C.S. 's Hertegenbosek Breda a Roosendaal v Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. Rotterdam Benrs a Roosendaal v Roosendaal Berge» op Zoom Kruimngen Goes Middelburg a V ussingen a Alleen op werkdagen V. Sluiskil 7 126 9 31 1131 1 33 7 26 8 46 9 57 11 57 167 7 12 8 35 1011 1211 1 69 8 l« 9 31 11 00 1 2 43 9 06 1018 1141 146 3 24 9 26 10 38 12 01 2 06 344 6 63 8 06 915 1146 115 145 711 8 16 931 1* 01 131 2 01 7 51 8 56 10 06 12 36 2 06 2 86 8 21 9 23 1050 100 8 04 8 27 9 29 1034 104 «2 04 9 21 10.6 1145 2 07 8 15 a 33 10 12 6 2 6 4 - a 9 47 10 8 al* 21 2 31 415 alO 13 11 23 «12 52 8 u4 4 49 aiO *6 11«7 al (>5 3 23 6 02 alt *5 11 56 al 23 3 42 621 ai053 ]2o4 al 8<i 3 50 5 28 2 02 2 51 3 11 a4 a4 47 a6 U9 2 46 8 01 3 36 4 01 4 04 ab 10 at, 16 a5 31 a5 55 abt 9 ab 29 «6 37 «4 81 4 57 4 69 5 44 6 24 644 4 35 4 46 5 25 5 62 5 04 6 40 6 53 714 7 47 8 06 8 .6 8 43 ab 32 a6 57 7 11 8 8 46 9 03 6 46 7 01 7 j6 8 00 8 04 9 08 9 12 9 27 9 57 10 10 10:8 10 35 8 31 8 57 15b 9 «5 10 26 10 46 184 881 9 27 9 53 34 10 42 10 57 11 1 11 87 11«9 0 1 9 01b Ter Neuzen 6 1510 .Sluiskil 6 24H Axel 6 33 11 Kijkuit 6 4111 Hulst 6 53 11 a St. Nicolaas 7 13 11 v St. Nic. n. Antw. 7 *2 12 a Antweri en 8 10 12 v St. Nic. n. Meeh. 8 18 12 rMech len 9 10 1 t Mechelen 9 15 1 a Brussel 9 31 1 58 2 04 06 2 13 14 221 21 2 29 33 2 40 40 2 8 04 3 "0 38 3 .>1 3 09 4 07 4 15 4 Jl 09 07 15 31 6 02a 6 50b V Brussel 6 CO If 00 1 20 6 5 l'a 65"b a Mecheles 6 5 10 5 I 3r> 615 5 21a 7 06b V Meehslen 618 10 ?5 1 67 6 29 5 28a 7 14b a St. Nic. v. Meeh. 718 11 28 2 56 7 38 5 42a 7 24 b V Antw. n. St. Nic. 6 49 11 "9 2 13 7 22 5 58a 7 44b a St. Nic. v. Antw. 7 20 12 04 2 49 7 45 6 0 7 5* V St. Nie n. Tern. 7 25 12 06 3 12 7 46 6 40 8 21 9» )9 Hulst 8 20 103 4 - 8 44 6 0? a 7 8b Kijkuit 8 27 111 4 08 8 53 7 02a 8'0b Axel 8 36 1 19 4 16 9 - 7 15 8 45 99 Sluiskil 8 46 128 4 25 9 09 7 31 9 0 a Ter Neuzen 8 53 137 4 34 917 a Alleen op werkdagen, b Alleen on Zon- en Feestdagen Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Selzaete Gent Dp. Gent St. P. 6 50 6 69 7 03 7 07 7 20 7 06 8 50a 12 25 8 59 12 34 9 03a 12 38 9 07a 11 42 9 20 12 55 9 05a i2 40 7 28 11 00 8 06 11 42 8 13 11 51 8 o7 12 55 12. 5 13* 1 49 165 255 5.0 850a 14 859a 5.'3 9 3a 567 907" 6 7 9 20a 652 905a 6ü9 95 a Brussel a Alleen op Zon- en Feestdagen 6 55 10 3 7C 1' 45 768 150 v Brussel a Gent St. P. v Gent St. P. Gent Dp. a Selzaete v Selzaete Sas van Gent Philippine Sluiskilbrug Sluiskil Ter Neuzen 7 21 11 05 3 50 c7 28 816 11 47 4 54 7 57 6 27 8 30 1' 52 5 00 8 28 6 43 8 43 12 11 5 14 8 42 7 22 9 19 12 46 5 54 9 23 7 30 a9 21 1 6 20 9 30a 8— a9 61 1 30 6 60 10 - a 8 08 a9 59 1 8* 6:8 10 08a 8 12a 10 03 142 7 02 10 !9a 8 16a 0 07 146 i 06 1016a 8 2 a 015 1 64 7 14 10 24a b Alleen op werkdagen, c van Brussel (Zuid) W erkdagen. Vertrek boot van Neuzen vn t Borsseien Aankomst te Vlissingen vi v ertrek trein van V lissingen 9,08 7,20 10,30 urn 2.— 7,40 10,50 2,20 8,40 11,50 8,20 9,20 1,32 4,25 6,16 4,40 6- 6- 6.33 Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,44 nm 12,04 12,27 Vertrek boot van Vlissingen 5,60 9,— Borsselen 9,20 Aankomst te Neuzen 7,— 10,20 12.30 12/0 1,50 Vertrek beet van Neuzen 6,40 9,40 12.10 Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10,25 12.55 vertrek trein naar Roosendaal 8,11,2.02 Vlissingen 8,— 11,37 Aans uiticg op vertrekkende treinen te Goes met tram. 2,50 3,35 4,64 6,b2 5,40 6,25 7,32 7,06 8,50 4 4/20 5,20 7,3a 8,*0 9," 8,02 8,05 8,5 9,20 7,20 9,1011,25 1,26 3,55 40 6,50 - 35 7,50 9,4011,66 1,55 4,25 6 10 ï,*0 9 u6 7,55 9,4512,06 1,56 4,26 7,26 9 05* 8,06 9,55 12,15 2,06 4,35 7,85 9 15* 8,12 10,08 12,30 2,16 5,11 7,4a 8. 6 10.1312,5* 3,04 4,49 7,47 9 57 Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11,36 3,20 6,07 Vlissingen 7,58 9,48 12,08 1,69 6,12 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 6,45 Aankomst te Neuzen 9,16 11,50 1,60 4,35 7,30 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram. Vertrek boet van Walzeorden Aankomst te Hansweert ertrek van Hansweert Aankomst te trainingen vertrek trein naar Roosendaal V lissingen Deze bus rijdt alleen, als er passagiers van de beot lijn. trainingenHansweert—Walzoorden. Aankomst trein van Roosendaal 7,40 10 13 11,28 8,04 4,49 5,65 7,41 Vlissingen 6,21 8,12 .0 08 12,3b 2,15 0.- 5,117,46 Vertrek van Kruiningen 6,26 8,io 10 16 12,80 3,00 4.50 6,7,69 Aankomst te Hansweert 6.36 3,28 10 25 12,40 8V 8 6,6,10 8, vertrek boot van Hansweert 6,40 8,8u 10,36 12,45 8,20 6 05 6,15 8 Aankomst te Walzoorden 7,10 9,-11,06 1,16 8,50 5 36 6,4j 8,30 Zondagen vm 10.30 nm. 7.40 10.50 8— 11.50 9.- nm. 1.32 6.28 6 43 vm. 9 nm. 6 10 9.2 0 6 30 10.2 0 7.30 6.40 »m, 7.25 8- 9.02 5 40 6,25 7,32 7,06 vm. 8,59 rm. 8,02 7,58 8,05 9,35 8,86 10,20 9,20 7 20 7..0 7 56 8,06 8,12 8,43 1,25 6,50 8,36 1.16 7,90 9.05 1,65 7,25 9,05* 2,05 7.35 9,15* 2,16 7,45 3,04 7,47 9,57 <40 7,10 8,4» 8,12 8.50 9 9,05 9,35 3,08 3,18 3,20 3.50 7.46 7.47 750 8.— 8- 810 948 1204 1227 137 528 745 10- 2- 645 725 810 1026 226 610 750 896 1030 845 615 8— 850 1066 410 640 839 910 426 704 t

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1936 | | pagina 4