Stoom bootdienst op de Wester-Sclielde 1 Allerlei. rijwielpad x Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Oude mynen aan de Waddenknst. Aan de WAddenkust ten N. van Harlingen bevinden zich nog altijd mijnen in het zand. Af en toe komt er een boven dp wateroppervlakte steken, hetgeen uiteraard onder de visschers en de bevolking eenige onrust ver oorzaakt. Dezer dagen z(jc er eenige mijnenvegers uit Den Helder te Harlingen aangekomen, met de opdracht een onderzoek naar de mijnen in de Waddenzee in te stellen. Ter hoogte van het Schapedijkje te Almenum wera een mijn ontdekt Men heeft het projectiel uitgegraven het is vervoerd naar de Ballastplaat om aldaar tot ontploffing gebracht te worden. De overige mijnen liggen xoo diep in het zand, dat zoeken er naar een bijna onbegonnen werk moet zijn. Een eerewacht van {J«eo's. De eerewacht van hockey spelers met opgeheven sticks bij het huwelijk van een collega, heeft te Gouda een variant ge kregen bij de echtverbintenis, welke een ijsverkooper sloot. Toen het jonge paar het stad huis verliet, had het te schrijden door een haag van ijsco wagens, terwijl de collega's met uitbundig gebel het huwelijk inluidden. De ongewone atten tie wekte veel vroolijkheid en trok groote belangstelling. Baas boven baas. Drie oud-voetballers zaten op een avond bij elkaar Ze had den een tijdje zitten te praten, toen er één zei„Zullen we eens doen wie de grootste leugen kan vertellen Dit werd met alle stemmen aangenomen. No. 1 begon„Ik zag eens een middenvoor een goal maken de bal ging dwars door het net een toeschouwer kreeg den bal tegen zijn hoofd en in bewuste- loozen toestand werd hij naar het ziekenhuis vervoerd". „O," sprak no. 2 „dat is nog niets. Ik zag eens een midden voor, die den bal tegen de lat schoot. De beide doelpalen bra ken af, de bal kwam terug en verdween, aan den overkant in zijn eigen doel". „Ha, ba" sprak no. 3, „hebben jullie dat gezien, nu die middenvoor dat was ik!" (U D Kanon). Voer de maand Jnni. Als Juni een droogteperiode geeft, moeten we net zoolang sproeien, tot de bovenlaag nat is en we geeD muilen grond meer voelen onder net natte laagje. Is dit wel het geval, dan is het sproeien vergeefsch geweest; het vocht komt niet bij de wortel en verdampt weer. In den moestuin moeten we naast de werkzaamheden in dezen t(jd zorgen, dat we nog steeds wat afwisseling hebben in groente en zaaien vele soorten voor de tweede, derde of vierde maal. Denk vooral om alle kamer planten, die tydelü'k buiten staan. Gieten en voedsel geven. o Laat uw daden steeds in over eenstemming zyn met uwe woorden en uw woorden met uw hart. M 1 D D E E3 1ST V Axel (Drie Schouwen)Walsoorden. ERVOER AielTerneuzen— Breskens. Philippine—Has van Dent—Aiel Zaamsiag. Autobusdiensten IJzendtyke—Veldzicht Grens. Auiobusdiensien Schoondflke -IJzendJJke—Pyramide. VJLISS1N GEN—ROOSENDAAL. v. Sin'skü v. Axel, W»4. GilijanMt •1 huist, btSROQ Anto-Omnibusdienst Axel—Halst. f —1816 610 Sluiskil Autobusdiensten St. Jansteen—Hulst-Walzoerden tv R NPOORWEG MECHELEN— TERNEUZEN. Spoorweg Ter Nenzen—Gent. Van af 15 Mei 1936 tot nadere aankondiging. Neuzen—BorsseleB—YlissiBge,, Vlissingen—Borsselen—Neuzei. NeazenHoedekenskerke. Hoedekenskerke—Nenzen. W nlzoorden—Hansweert—Kruiningen. Krniningen—Hansweert—W alzoorden. Vlissingen—Breskens. cm. 8,02 8.05 8,86 Breskens—Vlissingen. Dienstregeling op des Hrnelrurudag en den 2en Tinksterd.g 0p de werkdagen, Parkeerende auto's op rijwielpaden... pratende voetgangers en fietsers op den rijweg... op die manier móeten er im mersongelukken gebeu ren. Wat zoudt u hier van denken: IEDER OP ZIJN EIGEN WEG Driesch. «20 I— 1016 1^21 2 .s 50 Axel «2 8 ©I 0J i2i4 2 56 6 68 Zaamsiag 6406 20 026 1241 Si 6 10 Rapenburg 6oü 8 30 10 *5 1*50 0 20 6 2 Hengstdijk 6 57 6 37 10 62 12 67 3 2 6 2 Sreenendyk 7 ('2 6 «2 107 1 02 3 32 6 32 K loesterz. 7 06 46 11 1 05 3 65 6 3 Walseerden 71» .>0 li 66» 1 lo 3 40 6 4 Walsoorden 7 f 0 3 10 11 10 1 20 3 66 6 56 Kloosters. 7 53 9 13 11 13 1 2 3:8 65* Groenendijk 7 57 9 17 11 17 1 2b 4 02 7 02 Hengstdijk 8 02 9 22 11 22 1 30 4 0 7 0 Rapenburg e 09 S 29 11 29 1 5 4 14 7 4 Zaamsiag 8 2l 0 .>5 1141 146 4 2n 7 26 Axel 8 36 10 47 11 67 1 58 4 S7 7 42 Driesch. 8 29 10 £0 12 - 2 01 4 40 7 4b Driesch. Axel Zaamsiag Neuzen Neuzen Heek Philippine Pyramid* Biervliet H '"'Inlaat Breskens 6 10 612 6 8 6 49 6 60 6 9 7 10 7 30 7 38 7 45 8- 8 63 8 20 8 39 9 .,0 9 41 961 10 10 10 IS 10 26 16 40 11 20 11 3 1140 H 59 12 12 10 122 12 tl 1 49 12.5 1 10 125 4 05 1 28 4 0- 1 47 4 2^ 2 07 4 44 2 3 6 06 2 i0-5 6 151 5 25 310 5 0 3 i» 54' 1 26 6 56 3 40 6 10 breskens heoiapiaat Biervliet Pyramid® Philippine Hoek Neuzen Neuzen Zaamsiag Axel Driesch. 615 10 60 8 27 11 02 8 35 11 10 8 45 1 20 9 06 11 35 9lo 11 45 9 26 11 55 10 15 1 20 10 35 12 42 10 7 12 7 10 50 1- 120 3 50 6 25 132 4 02 6 37 140 410 6 44 1 60 4 20 6 210 4 41 7 16 2i0 4 50 7 25 2 30 6 7 35 2f0 6 60 7 45 3 11 6 11 8 06 3 27 6 27 8 22 3 30 6 30 8 25 Philippiae Nas v<n Gent Westdorpe brie Schouwen Axel t erkdreef a Zaan» lag 610 6 13 62 6 20 6 24 6 39 7 i0 9 07 9 50 7 80 9 46 10 20 7 40 9 59 10 34 7 a9 10 U 10-19 8 - 10 15 [i 28 8 03 10 18 11 23 8 1- 1033 11 39 a Rijdt p terzoek door iot Axel Brug, 1136 11 51 12 05 12 20 12 21 12/4 12 40 12 61 104 1 19 125 1 28 146 2 11 2 29 2 39 2 54 2*5 2 68 819 2.31 3 20 3 84 3 49 4 0* 4 08 4 23 4 42 5 20 5 34 5 49 5 50 5 53 602 5 26 5 56 610 6 25 7 05 7 08 7 23 7 17 8 06 7 36 8 25 7 50 8 40 8 05a 85,a v Zaamlsg Ax 1 K rkdre»f Drie .-chouwen 6 70 6 65 w e- tdorpe 6 34 7 69 Sat van Gert 6 50 7 25 a Ph lippine 7 09 7 39 8 21 10 15 11 41 8 36 10 47 1 57 8 40 10 51 2 21 8 65 U01 12 36 9 30 11 17 9«8 1133 12 42 12 57 1 2o 1 24 150 2 08 146 168 2 02 21. 231 2 50 3 11 3 27 3 50 4 04 4 20 4 40 4 25 4 87 441 4 55 5 10 5 24 611 6 27 6 31 6 44 7- 7)5 7 26 7 42 8 06 8 22 V IJz'udijVe 703 al 155 bl - 2 85 8 20 v Veldzicht Gr 7 15 al201 a Veldzicht Gr 7 0S al2 - bl 05 4 0 5 a IJzm.dyke 7 2oaut5 a Aiiteu op Zondagen, b A leen 00 werkdagen bl 06 bl 10 3 42 3 47 8 30 815 v Schoon d 'ke a luzt-naijke v a Pyramide v a IJzendijke Vo a Fchoondijke 6 50 7 t2 7 n 7 29 7 30 7 37 7 38 7 49 8 22 8.5 8 86 8 1 845 e 55 9 4u 9 52 10 - 10 09 10 11 10 20 9 20 a 0 30 9 35 alO42 alO 55 all 07 11 10 il 9 11 20 1) z9 all 30 a] 1 40 al 1 42 all 51 12 06 1918 a Alleeu op Zondagen, b Alleen op werkdagen 12 2 i 32 12.3 1240 12 41 12 50 1 '1 125 1 26 1 40 1 41 148 1 51 2 3 3(9 3 10 312 4 10 4 19 4 21 4 0 b4 31 b4 43 b5 12 b5 25 5 30 5 39 541 5 50 6 25 6 37 6 42 6 52 6 55 7 03 6 05 b7 04 6 17 n7 15 b7 4C) b 55 8 36 b 48 Vlis8ingen ab 39 Middelburg a5 47 Goes «6 09 Krumingen a6 21 Bergen op Zeom a6 49 Roosendaal a7 02 Roosendaal a7 08 Rotterdam beurs a8 01 Rotterdam D. P. a8 07 Den Haag H.8. 8 40 Haarlem 9 6 Amsterdam G.S. 9 32 Roosendaal 7 u7 Breda 7 27 's Hertogenboseh 8 4 Utrecht C.S. 9 11 Nqmegen 9 Arnhem 937 aS 2» 7 32 b9 10 10 33 all 29 1 32 a6 33 741 b9 20 10 41 all .(0 1 42 ab 58 8 00 b9 50 11 - al2 12 2 02 a7 14 8 12 blO 08 11 13 al2 3 2 15 a7 60 8 35 blü 47 11 37 al 09 2 40 a8 07 8 48 bil 04 11 50 al 27 2 63 a8 '.3 67 11 11 12 09 al 39 3 - *9 26 9 56 12 26 1 26 a2 55 a4 26 a 30 9 j3 12 4U 1 19 a2 59 4 60 9 64 10 18 12 64 1 54 3 24 4 24 10 28 '0 8 128 2 28 3 58 4 58 10 44 1107 144 244 414 5 14 8 58 1114 12- 134 4 28 918 11 46 12 20 2 02 5 9 9 12 51 102 a3 6 56 10 53 153 153 3 63 6 .3 11 02 2 03 a4 11 11 29 a2 31 a4 56 4 25 4 3r. 4 64 611 5 45 6 02 6 05 7 26 651 7 18 7 68 8 08 6 12 6 32 7 17 8 05 8 05 8 31 6 33 o o 03 7 80 7 43 8 66 8 34 8 69 9 41 10 00 7 36 7 56 8 85 9 45 9 19 9 34 7 04 7 13 7 82 7 45 8 09 8 22 8 29 9 26 9 32 10 03 10 45 lli 6 8 32 8 52 9 40 10 27 104. 1112 8 01 8 10 8 82 8 48 9 28 9 39 9 47 10 42 10 48 1121 1158 0 ,4 950 1010 10 57 cll 49 cll 40 C12 00 Arnhem 7 Nijmegen 7 26 Utrecht C.S. 7 82 's Hertegenhoaeh 8 8 Breda 9 05 a Roosendaal 9 25 v Amsterdam C.S. 6 53 r. Haarlem 7 11 Den Haag H.S. 7 51 Rotterdam D.P. 8 21 Rotterdam Beurs 8 27 a Roosendaal 9 21 v Roosendaal a 9 83 Berge, op Zoom a 5 47 Kruin'ngen alO 13 croes a10 26 Middelburg ali 45 a vuasingen a 0 53 a Alleen op werkdagen b 26 9 31 1131 6 48 9 57 1167 6 35 10 11 12 11 981 1100 1 1018 11 4i 146 10 38 1201 2 06 8 06 915 1146 8 6 931 12 01 8 56 10 06 12 36 9 23 101:0 100 9 29 1034 104 10*6 11 45 2 07 10 4 126 2 6 10:8 •li 21 2 81 li 23 12 62 8 u4 1137 al 05 3 23 11 56 ai 23 3 42 121<4 80 3 50 1 33 2 02 a4 81 a6 32 8 31 1 67 2 51 4 57 a6 57 8 57 1 59 3 11 4 69 711 8 51 2 43 a4 6 44 8 9 45 3 24 •4 47 6 24 8 46 li'26 344 «5 09 6 44 9 06 10 46 115 145 2 46 4 35 6 46 8 34 1 31 201 3 01 4 46 7 01 83 2 06 2 36 3 36 5 25 7 s6 9 27 3 04 4 01 5 52 8 00 9 53 •2 04 4 04 504 8 04 9 34 3 65 •5 10 6 40 9 03 10 42 4 - •6 16 6 53 9 12 10 57 415 •5 31 714 9 27 11 U 4 49 •5 55 7 47 9 57 11 37 5 02 ab 09 8 C6 10 10 1149 621 ab 29 8.6 10 28 0(9 5 28 a6 37 8 43 10 35 616 Zondags 10 minuten vroeger, e Alleen op Zon- en Feestdagen. Alleen op werkdagen. 6 °0 J1 j, Hulst, Station 46 lo,»5 aVn5 m*01 W,d' 130 3 80 6 80 946 150 7 80 10- 745 a a vSt. Janst. f 8101-201225 305 445 605 v Huist 630815 1025 12303104606:1 746 TWalz. 715 905 9101110 120 356 536 650 810 '60 v Hulst 755 94510201150 2—436 610 730 920 830 a StJanst 8— 950 1025 1165 205 440 736 f naar St. J-nsteen. Rijdt alPeen op Zondag W Wj» Ofl CfnnnlnmJ!» -IX- a Al een op werkdagen. a Walz. 710 85611— 110 850 530 645 t Op tijdig verzoek van of Op tijdig .erzoek zal er gestopt worden"'on all'een <>p Zondag, rambus-haltebo d a AI een op werkdagen stopplaatsen die zijn aangegeven door een Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw a Antwerpen v St. Me. n. Mecb. a.Vle.eh len f Mechelen a Brussel 6 15 10 58 2 04 8 24 1 06 2 13 6 33 11 14 2 21 6 41 li 21 2 29 6 53 1133 2 40 7 13 11 40 2 8 7 22 12 04 3 o0 8 oO 12 38 3 81 8 18 12 09 3 09 9 10 1 07 4 07 9 15 1 15 4 15 9 31 1 81 4 41 a Alleen op werkdagen 6 02a 6 50b 511 a 6 5"b 5 2la 7 U6b 5 28a 7 14b 542a724b 6 58a 7 44b 60 752 €40 8 VI 6 05a 7 8b 702a840b 7 15 8 45 731 90 St. Nic Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen b Alleen op Zon- en Feestdagen Brussel Mechelen Mechelen St. Nie. t. Meeh. Antw. 0. St. Nic. St. Nic. v. Antw. u. Tem. 6 00 lr 00 120 6 '6 10 5 1 3:i 6 18 10 25 1 57 7 18 11 28 2 56 6 49 11 °9 2 13 7 20 12 04 2 49 7 25 12 06 3 12 6 20 103 4 - 8 27 111 4 08 336 1 19 4 16 8 46 128 4 25 8 53 137 4 34 Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Selzsete Gent Dp. Gent St. P. Brussel 6 50 6 69 7 03 7 07 7 20 7 06 «50a 8 59 9 03a 9 07a 9 20. 9 05a 7 281100 8 06 11 42 8 13 11 51 8o7 12 55 12 25 12 34 12 38 1-'42 12 65 12 40 12i5 540 850a 14 859a 6 >3 9 8a 557 907» S 7 910a 652 905a 609 95 13d I 49 6 5510 3 1 65 7C 1045 255 768 150 v Brussel a Geut St. P. Geut St. P. Geut Dp. a Selzaete v Selzaete Sas van Geut Philippine Sluiskilbrug Sluiskil Ter Neuzen 721 816 8 30 8 43 919 a9 21 a9 51 08 a9 59 12a 10 03 16a 10 07 2. al015 27 43 22 30 11 f>5 11 47 1' 52 12 11 12 46 1 1 30 13* 142 146 164 a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen, c van Brussel 3 50 4 54 5 00 5 14 6 54 6 20 6 50 6 58 7 02 7 06 7 14 (Zuid) 6 6 15 6 29 7 33 7 22 7 45 7 48 8 44 8 53 9- 9 09 917 e7 28 7 57 8 28 8 49 9 23 9 30a 10 a 10 09a 10 19a i0 16* 10 24a W erkdagen. vm. Vertrek boot van Neuzeu Borsselen Aankomst te Ylissingen v ertrek trein van Vlissingen 9,08 7,20 1,40 8,40 9.20 10,30 10,50 11,60 1,32 urn 2.— 4,40 2,20 6 3,20 6,- 4,25 6,16 6,33 Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,44 nm 12,04 12,27 Vertrek boot van Vlissingen Borsselen Aankomst te Neuzen 5,60 9,— 9,20 7,~ 10,20 Vertrek boot van Neuzen 6,40 9 40 12 10 Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10*25 12^55 vertrek trein naar Roosendaal 8,112 02 f. Vlissingen 8,— 11 ^37 Aans uiting op vertrekkende treinen te Goes 12.30 12,60 1,50 2,50 3,35 4,64 5,62 5,40 6,25 7,32 7,06 met tram. 3,50 4 4,20 5,20 7,35 8,10 0- 9.- Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11 85 3 20 6 07 t -• Vlissingen 7,68 9*48 1208 l'&s fi'19 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 1105 105 3 50 646 Aankomst te Neuzen 9,15 11,50 1^0 4135 7 30 Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.' vertrek boet van Walsoorden 7,20 9,1011 26 Aankomst te Hansweert 7,50 9 4011*56 ertrek van Hansweert 7,55 9^45 l'od Aankomst te Kruiningen 8,06 9,5612 15 ertrek trein naar Roosendaal 8^12 10^08 12*30 rl' u -J' 1.VliHWB*eB 8, 610.1812)62 o.uau.us Deze bus rydt alleen, als er passagiers van de boot s(jn. Aankomst trein van Roosendaal ,- 7.4010 13 11,28 3,04 4,49 5,66 7 4 V Vlissingen 6,21 8,12.0 08 12,30 2,15 0- 5117 4 Verteek van Kruiningen 6,25 8,1* 10 16 12,30 3 08 4 50 6 - 7 5n Aankomst te Hansweert 6.36 8,28 10 25 12,40 8 .8 6 6*10 8- v ertrek boot van Hansweert 6,40 8,8u 10,85 12 45120 5*05 6 15 S* Aankomst te Walsoorden 7,'l0 9,'- 11 ,*06 J.M 5 Sb 6,45 8,3~~0 Aank.tr, Vlissingen 714 844 I053 1804 1227 ISO 187 350 *28 «37 74(1 ais vertr. boot VUssingen 616 746 9- 1016 1130 1245 3- 315 4 0 545 7 9 3 Aank. boot Breskens 640 610 925 1040 1155 110 2,25 840 456 610 725 926 8,02 8,05 8, 5 9,20 1,36 3,56 40 6,60 «3.4 1,55 4,25 6 10 i,/0 9 05 1,5a 4,26 7,26 9 05* 2,05 4,35 7,35 9 16* 2,1b 5,11 7,4o 3,04 4.4» 7,47 9 57 Zondagen rm 10.30 nm 7 40 10.50 8i- - 1150 9.- nm. 1.32 6.28 6 43 vm 9 nm. 6 10 9.20 6.80 ,10.20 7.80 vm 6.40 nm. 5 40 7.26 6,25 7,32 9.02 7,06 1. 8.59 7,58 9,35 10,20 9,20 7 20 7..0 7 55 8,06 8,12 8,43 1,25 6,50 8.35 U6 7,'30 9 06 1,65 7,25 9,05» 2,05 7,36 9,15* 2,16 7,45 3,04 7,47 9,57 Verte, boet Breskens 656 815 9»-1046 1200 116 280 846 5- 616 7an a-t, Aankomst Vlissingen 720 840 956 P10 1226'40 2,5410 526 64> 756 9^ «te. teoin Vlissingen 732 90s 920 1033 1129 l7f «5 6 6 633 6.40 7,10 8,43 8,12 8.50 9,- »,05 9,35 3.C4 215 3,08 3,18 3,20 3.50 7.46 7.47 750 8.— 8.— 8.30 948 1204 1227 137 528 746 10— 2- 645 725 810 1026 295 610 750 826 1080 846 615 8- 860 1066 410 640 825 910 426 704

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1936 | | pagina 4