Stoom bootdienst op de Wester-Sclielde
1
Allerlei.
rijwielpad x
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Oude mynen aan de
Waddenknst.
Aan de WAddenkust ten N.
van Harlingen bevinden zich
nog altijd mijnen in het zand.
Af en toe komt er een boven dp
wateroppervlakte steken, hetgeen
uiteraard onder de visschers en
de bevolking eenige onrust ver
oorzaakt.
Dezer dagen z(jc er eenige
mijnenvegers uit Den Helder te
Harlingen aangekomen, met de
opdracht een onderzoek naar de
mijnen in de Waddenzee in te
stellen. Ter hoogte van het
Schapedijkje te Almenum wera
een mijn ontdekt Men heeft het
projectiel uitgegraven het is
vervoerd naar de Ballastplaat
om aldaar tot ontploffing gebracht
te worden.
De overige mijnen liggen xoo
diep in het zand, dat zoeken er
naar een bijna onbegonnen werk
moet zijn.
Een eerewacht van {J«eo's.
De eerewacht van hockey
spelers met opgeheven sticks bij
het huwelijk van een collega,
heeft te Gouda een variant ge
kregen bij de echtverbintenis,
welke een ijsverkooper sloot.
Toen het jonge paar het stad
huis verliet, had het te schrijden
door een haag van ijsco
wagens, terwijl de collega's met
uitbundig gebel het huwelijk
inluidden. De ongewone atten
tie wekte veel vroolijkheid en
trok groote belangstelling.
Baas boven baas.
Drie oud-voetballers zaten op
een avond bij elkaar Ze had
den een tijdje zitten te praten,
toen er één zei„Zullen we
eens doen wie de grootste leugen
kan vertellen Dit werd met
alle stemmen aangenomen.
No. 1 begon„Ik zag eens
een middenvoor een goal maken
de bal ging dwars door het net
een toeschouwer kreeg den bal
tegen zijn hoofd en in bewuste-
loozen toestand werd hij naar
het ziekenhuis vervoerd".
„O," sprak no. 2 „dat is nog
niets. Ik zag eens een midden
voor, die den bal tegen de lat
schoot. De beide doelpalen bra
ken af, de bal kwam terug en
verdween, aan den overkant in
zijn eigen doel". „Ha, ba" sprak
no. 3, „hebben jullie dat gezien,
nu die middenvoor dat was ik!"
(U D Kanon).
Voer de maand Jnni.
Als Juni een droogteperiode
geeft, moeten we net zoolang
sproeien, tot de bovenlaag nat
is en we geeD muilen grond
meer voelen onder net natte
laagje. Is dit wel het geval,
dan is het sproeien vergeefsch
geweest; het vocht komt niet
bij de wortel en verdampt weer.
In den moestuin moeten we
naast de werkzaamheden in
dezen t(jd zorgen, dat we nog
steeds wat afwisseling hebben
in groente en zaaien vele soorten
voor de tweede, derde of vierde
maal.
Denk vooral om alle kamer
planten, die tydelü'k buiten staan.
Gieten en voedsel geven.
o
Laat uw daden steeds in over
eenstemming zyn met uwe
woorden en uw woorden met
uw hart.
M 1 D D E
E3 1ST V
Axel (Drie Schouwen)Walsoorden.
ERVOER
AielTerneuzen— Breskens.
Philippine—Has van Dent—Aiel Zaamsiag.
Autobusdiensten IJzendtyke—Veldzicht Grens.
Auiobusdiensien Schoondflke -IJzendJJke—Pyramide.
VJLISS1N GEN—ROOSENDAAL.
v. Sin'skü
v. Axel, W»4. GilijanMt
•1 huist, btSROQ
Anto-Omnibusdienst Axel—Halst.
f —1816 610 Sluiskil
Autobusdiensten St. Jansteen—Hulst-Walzoerden tv
R
NPOORWEG MECHELEN— TERNEUZEN.
Spoorweg Ter Nenzen—Gent.
Van af 15 Mei 1936 tot nadere aankondiging.
Neuzen—BorsseleB—YlissiBge,,
Vlissingen—Borsselen—Neuzei.
NeazenHoedekenskerke.
Hoedekenskerke—Nenzen.
W nlzoorden—Hansweert—Kruiningen.
Krniningen—Hansweert—W alzoorden.
Vlissingen—Breskens.
cm.
8,02
8.05
8,86
Breskens—Vlissingen.
Dienstregeling op des Hrnelrurudag en den 2en Tinksterd.g 0p de werkdagen,
Parkeerende auto's op
rijwielpaden... pratende
voetgangers en fietsers
op den rijweg... op die
manier móeten er im
mersongelukken gebeu
ren. Wat zoudt u hier
van denken: IEDER OP
ZIJN EIGEN WEG
Driesch. «20 I— 1016 1^21 2 .s 50
Axel «2 8 ©I 0J i2i4 2 56 6 68
Zaamsiag 6406 20 026 1241 Si 6 10
Rapenburg 6oü 8 30 10 *5 1*50 0 20 6 2
Hengstdijk 6 57 6 37 10 62 12 67 3 2 6 2
Sreenendyk 7 ('2 6 «2 107 1 02 3 32 6 32
K loesterz. 7 06 46 11 1 05 3 65 6 3
Walseerden 71» .>0 li 66» 1 lo 3 40 6 4
Walsoorden 7 f 0 3 10 11 10 1 20 3 66 6 56
Kloosters. 7 53 9 13 11 13 1 2 3:8 65*
Groenendijk 7 57 9 17 11 17 1 2b 4 02 7 02
Hengstdijk 8 02 9 22 11 22 1 30 4 0 7 0
Rapenburg e 09 S 29 11 29 1 5 4 14 7 4
Zaamsiag 8 2l 0 .>5 1141 146 4 2n 7 26
Axel 8 36 10 47 11 67 1 58 4 S7 7 42
Driesch. 8 29 10 £0 12 - 2 01 4 40 7 4b
Driesch.
Axel
Zaamsiag
Neuzen
Neuzen
Heek
Philippine
Pyramid*
Biervliet
H '"'Inlaat
Breskens
6 10
612
6 8
6 49
6 60
6 9
7 10
7 30
7 38
7 45
8-
8 63
8 20
8 39
9 .,0
9 41
961
10 10
10 IS
10 26
16 40
11 20
11 3
1140
H 59
12
12 10
122
12 tl
1 49
12.5
1 10
125 4 05
1 28 4 0-
1 47 4 2^
2 07 4 44
2 3 6 06
2 i0-5 6
151 5 25
310 5 0
3 i» 54'
1 26 6 56
3 40 6 10
breskens
heoiapiaat
Biervliet
Pyramid®
Philippine
Hoek
Neuzen
Neuzen
Zaamsiag
Axel
Driesch.
615 10 60
8 27 11 02
8 35 11 10
8 45 1 20
9 06 11 35
9lo 11 45
9 26 11 55
10 15 1 20
10 35 12 42
10 7 12 7
10 50 1-
120
3 50
6 25
132
4 02
6 37
140
410
6 44
1 60
4 20
6
210
4 41
7 16
2i0
4 50
7 25
2 30
6
7 35
2f0
6 60
7 45
3 11
6 11
8 06
3 27
6 27
8 22
3 30
6 30
8 25
Philippiae
Nas v<n Gent
Westdorpe
brie Schouwen
Axel t erkdreef
a Zaan» lag
610
6 13
62
6 20
6 24
6 39
7 i0 9 07 9 50
7 80 9 46 10 20
7 40 9 59 10 34
7 a9 10 U 10-19
8 - 10 15 [i 28
8 03 10 18 11 23
8 1- 1033 11 39
a Rijdt p terzoek door iot Axel Brug,
1136
11 51
12 05
12 20
12 21
12/4
12 40
12 61
104
1 19
125
1 28
146
2 11
2 29
2 39
2 54
2*5
2 68
819
2.31
3 20
3 84
3 49
4 0*
4 08
4 23
4 42
5 20
5 34
5 49
5 50
5 53
602
5 26
5 56
610
6 25
7 05
7 08
7 23
7 17 8 06
7 36 8 25
7 50 8 40
8 05a 85,a
v Zaamlsg
Ax 1 K rkdre»f
Drie .-chouwen 6 70 6 65
w e- tdorpe 6 34 7 69
Sat van Gert 6 50 7 25
a Ph lippine 7 09 7 39
8 21 10 15 11 41
8 36 10 47 1 57
8 40 10 51 2 21
8 65 U01 12 36
9 30 11 17
9«8 1133
12 42
12 57
1 2o
1 24
150
2 08
146
168
2 02
21.
231
2 50
3 11
3 27
3 50
4 04
4 20
4 40
4 25
4 87
441
4 55
5 10
5 24
611
6 27
6 31
6 44
7-
7)5
7 26
7 42
8 06
8 22
V IJz'udijVe 703 al 155 bl - 2 85 8 20 v Veldzicht Gr 7 15 al201
a Veldzicht Gr 7 0S al2 - bl 05 4 0 5 a IJzm.dyke 7 2oaut5
a Aiiteu op Zondagen, b A leen 00 werkdagen
bl 06
bl 10
3 42
3 47
8 30
815
v Schoon d 'ke
a luzt-naijke
v
a Pyramide
v
a IJzendijke
Vo
a Fchoondijke
6 50
7 t2
7 n
7 29
7 30
7 37
7 38
7 49
8 22
8.5
8 86
8 1
845
e 55
9 4u
9 52
10 -
10 09
10 11
10 20
9 20 a 0 30
9 35 alO42
alO 55
all 07
11 10
il 9
11 20
1) z9
all 30
a] 1 40
al 1 42
all 51
12 06
1918
a Alleeu op Zondagen, b Alleen op werkdagen
12 2
i 32
12.3
1240
12 41
12 50
1 '1
125
1 26
1 40
1 41
148
1 51
2
3
3(9
3 10
312
4 10
4 19
4 21
4 0
b4 31
b4 43
b5 12
b5 25
5 30
5 39
541
5 50
6 25
6 37
6 42
6 52
6 55
7 03
6 05 b7 04
6 17 n7 15
b7 4C)
b 55
8 36
b 48
Vlis8ingen ab 39
Middelburg a5 47
Goes «6 09
Krumingen a6 21
Bergen op Zeom a6 49
Roosendaal a7 02
Roosendaal a7 08
Rotterdam beurs a8 01
Rotterdam D. P. a8 07
Den Haag H.8. 8 40
Haarlem 9 6
Amsterdam G.S. 9 32
Roosendaal 7 u7
Breda 7 27
's Hertogenboseh 8 4
Utrecht C.S. 9 11
Nqmegen 9
Arnhem 937
aS 2»
7 32
b9 10
10 33
all 29
1 32
a6 33
741
b9 20
10 41
all .(0
1 42
ab 58
8 00
b9 50
11 -
al2 12
2 02
a7 14
8 12
blO 08
11 13
al2 3
2 15
a7 60
8 35
blü 47
11 37
al 09
2 40
a8 07
8 48
bil 04
11 50
al 27
2 63
a8 '.3
67
11 11
12 09
al 39
3 -
*9 26
9 56
12 26
1 26
a2 55 a4 26
a 30
9 j3
12 4U
1 19
a2 59
4 60
9 64
10 18
12 64
1 54
3 24
4 24
10 28
'0 8
128
2 28
3 58
4 58
10 44
1107
144
244
414
5 14
8 58
1114
12-
134
4 28
918
11 46
12 20
2 02
5
9 9
12 51
102
a3
6 56
10 53
153
153
3 63
6 .3
11 02
2 03
a4 11
11 29
a2 31
a4 56
4 25
4 3r.
4 64
611
5 45
6 02
6 05
7 26
651
7 18
7 68
8 08
6 12
6 32
7 17
8 05
8 05
8 31
6 33
o
o
03
7 80
7 43
8 66
8 34
8 69
9 41
10 00
7 36
7 56
8 85
9 45
9 19
9 34
7 04
7 13
7 82
7 45
8 09
8 22
8 29
9 26
9 32
10 03
10 45
lli 6
8 32
8 52
9 40
10 27
104.
1112
8 01
8 10
8 82
8 48
9 28
9 39
9 47
10 42
10 48
1121
1158
0 ,4
950
1010
10 57
cll 49
cll 40
C12 00
Arnhem 7
Nijmegen 7 26
Utrecht C.S. 7 82
's Hertegenhoaeh 8 8
Breda 9 05
a Roosendaal 9 25
v Amsterdam C.S. 6 53
r. Haarlem 7 11
Den Haag H.S. 7 51
Rotterdam D.P. 8 21
Rotterdam Beurs 8 27
a Roosendaal 9 21
v Roosendaal a 9 83
Berge, op Zoom a 5 47
Kruin'ngen alO 13
croes a10 26
Middelburg ali 45
a vuasingen a 0 53
a Alleen op werkdagen b
26
9 31
1131
6 48
9 57
1167
6 35
10 11
12 11
981
1100
1
1018
11 4i
146
10 38
1201
2 06
8 06
915
1146
8 6
931
12 01
8 56
10 06
12 36
9 23
101:0
100
9 29
1034
104
10*6
11 45
2 07
10 4
126
2 6
10:8
•li 21
2 81
li 23
12 62
8 u4
1137
al 05
3 23
11 56
ai 23
3 42
121<4
80
3 50
1 33
2 02
a4 81
a6 32
8 31
1 67
2 51
4 57
a6 57
8 57
1 59
3 11
4 69
711
8 51
2 43
a4
6 44
8
9 45
3 24
•4 47
6 24
8 46
li'26
344
«5 09
6 44
9 06
10 46
115
145
2 46
4 35
6 46
8 34
1 31
201
3 01
4 46
7 01
83
2 06
2 36
3 36
5 25
7 s6
9 27
3 04
4 01
5 52
8 00
9 53
•2 04
4 04
504
8 04
9 34
3 65
•5 10
6 40
9 03
10 42
4 -
•6 16
6 53
9 12
10 57
415
•5 31
714
9 27
11 U
4 49
•5 55
7 47
9 57
11 37
5 02
ab 09
8 C6
10 10
1149
621
ab 29
8.6
10 28
0(9
5 28
a6 37
8 43
10 35
616
Zondags 10 minuten vroeger, e Alleen op Zon- en Feestdagen.
Alleen op werkdagen.
6 °0 J1 j, Hulst, Station
46 lo,»5 aVn5 m*01 W,d'
130 3 80 6 80
946 150 7 80
10- 745
a a
vSt. Janst. f 8101-201225 305 445 605
v Huist 630815 1025 12303104606:1
746 TWalz. 715 905 9101110 120 356 536 650 810
'60 v Hulst 755 94510201150 2—436 610 730 920
830 a StJanst 8— 950 1025 1165 205 440 736 f
naar St. J-nsteen. Rijdt alPeen op Zondag
W Wj» Ofl CfnnnlnmJ!» -IX-
a Al een op werkdagen.
a Walz. 710 85611— 110 850 530 645
t Op tijdig verzoek van of
Op tijdig .erzoek zal er gestopt worden"'on all'een <>p Zondag,
rambus-haltebo d a AI een op werkdagen stopplaatsen die zijn aangegeven door een
Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw
a Antwerpen
v St. Me. n. Mecb.
a.Vle.eh len
f Mechelen
a Brussel
6 15 10 58 2 04
8 24 1 06 2 13
6 33 11 14 2 21
6 41 li 21 2 29
6 53 1133 2 40
7 13 11 40 2 8
7 22 12 04 3 o0
8 oO 12 38 3 81
8 18 12 09 3 09
9 10 1 07 4 07
9 15 1 15 4 15
9 31 1 81 4 41
a Alleen op werkdagen
6 02a 6 50b
511 a 6 5"b
5 2la 7 U6b
5 28a 7 14b
542a724b
6 58a 7 44b
60 752
€40 8 VI
6 05a 7 8b
702a840b
7 15 8 45
731 90
St. Nic
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Ter Neuzen
b Alleen op Zon- en Feestdagen
Brussel
Mechelen
Mechelen
St. Nie. t. Meeh.
Antw. 0. St. Nic.
St. Nic. v. Antw.
u. Tem.
6 00
lr 00
120
6 '6
10 5
1 3:i
6 18
10 25
1 57
7 18
11 28
2 56
6 49
11 °9
2 13
7 20
12 04
2 49
7 25
12 06
3 12
6 20
103
4 -
8 27
111
4 08
336
1 19
4 16
8 46
128
4 25
8 53
137
4 34
Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
Selzaete
Selzsete
Gent Dp.
Gent St. P.
Brussel
6 50
6 69
7 03
7 07
7 20
7 06
«50a
8 59
9 03a
9 07a
9 20.
9 05a
7 281100
8 06 11 42
8 13 11 51
8o7 12 55
12 25
12 34
12 38
1-'42
12 65
12 40
12i5
540 850a
14 859a
6 >3 9 8a
557 907»
S 7 910a
652 905a
609 95
13d
I 49 6 5510 3
1 65 7C 1045
255 768 150
v Brussel
a Geut St. P.
Geut St. P.
Geut Dp.
a Selzaete
v Selzaete
Sas van Geut
Philippine
Sluiskilbrug
Sluiskil
Ter Neuzen
721
816
8 30
8 43
919
a9 21
a9 51
08 a9 59
12a 10 03
16a 10 07
2. al015
27
43
22
30
11 f>5
11 47
1' 52
12 11
12 46
1
1 30
13*
142
146
164
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b Alleen op werkdagen, c van Brussel
3 50
4 54
5 00
5 14
6 54
6 20
6 50
6 58
7 02
7 06
7 14
(Zuid)
6
6 15
6 29
7 33
7 22
7 45
7 48
8 44
8 53
9-
9 09
917
e7 28
7 57
8 28
8 49
9 23
9 30a
10 a
10 09a
10 19a
i0 16*
10 24a
W erkdagen.
vm.
Vertrek boot van Neuzeu
Borsselen
Aankomst te Ylissingen v
ertrek trein van Vlissingen
9,08
7,20
1,40
8,40
9.20
10,30
10,50
11,60
1,32
urn
2.— 4,40
2,20 6
3,20 6,-
4,25 6,16 6,33
Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,44 nm 12,04 12,27
Vertrek boot van Vlissingen
Borsselen
Aankomst te Neuzen
5,60 9,—
9,20
7,~ 10,20
Vertrek boot van Neuzen 6,40 9 40 12 10
Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10*25 12^55
vertrek trein naar Roosendaal 8,112 02
f. Vlissingen 8,— 11 ^37
Aans uiting op vertrekkende treinen te Goes
12.30
12,60
1,50
2,50
3,35
4,64
5,62
5,40
6,25
7,32
7,06
met tram.
3,50
4
4,20
5,20
7,35
8,10
0-
9.-
Aankomst trein van Roosendaal 7,56 10,24 11 85 3 20 6 07
t -• Vlissingen 7,68 9*48 1208 l'&s fi'19
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 1105 105 3 50 646
Aankomst te Neuzen 9,15 11,50 1^0 4135 7 30
Aansluiting van te Goes aankomende treinen met tram.'
vertrek boet van Walsoorden 7,20 9,1011 26
Aankomst te Hansweert 7,50 9 4011*56
ertrek van Hansweert 7,55 9^45 l'od
Aankomst te Kruiningen 8,06 9,5612 15
ertrek trein naar Roosendaal 8^12 10^08 12*30
rl' u -J' 1.VliHWB*eB 8, 610.1812)62 o.uau.us
Deze bus rydt alleen, als er passagiers van de boot s(jn.
Aankomst trein van Roosendaal ,- 7.4010 13 11,28 3,04 4,49 5,66 7 4
V Vlissingen 6,21 8,12.0 08 12,30 2,15 0- 5117 4
Verteek van Kruiningen 6,25 8,1* 10 16 12,30 3 08 4 50 6 - 7 5n
Aankomst te Hansweert 6.36 8,28 10 25 12,40 8 .8 6 6*10 8-
v ertrek boot van Hansweert 6,40 8,8u 10,85 12 45120 5*05 6 15 S*
Aankomst te Walsoorden 7,'l0 9,'- 11 ,*06 J.M 5 Sb 6,45 8,3~~0
Aank.tr, Vlissingen 714 844 I053 1804 1227 ISO 187 350 *28 «37 74(1 ais
vertr. boot VUssingen 616 746 9- 1016 1130 1245 3- 315 4 0 545 7 9 3
Aank. boot Breskens 640 610 925 1040 1155 110 2,25 840 456 610 725 926
8,02
8,05
8, 5
9,20
1,36 3,56 40 6,60 «3.4
1,55 4,25 6 10 i,/0 9 05
1,5a 4,26 7,26 9 05*
2,05 4,35 7,35 9 16*
2,1b 5,11 7,4o
3,04 4.4» 7,47 9 57
Zondagen
rm 10.30 nm 7 40
10.50 8i-
- 1150 9.-
nm. 1.32
6.28 6 43
vm 9 nm. 6 10
9.20 6.80
,10.20 7.80
vm 6.40 nm. 5 40
7.26 6,25
7,32
9.02 7,06
1. 8.59
7,58
9,35
10,20
9,20
7 20
7..0
7 55
8,06
8,12
8,43
1,25 6,50 8.35
U6 7,'30 9 06
1,65 7,25 9,05»
2,05 7,36 9,15*
2,16 7,45
3,04 7,47 9,57
Verte, boet Breskens 656 815 9»-1046 1200 116 280 846 5- 616 7an a-t,
Aankomst Vlissingen 720 840 956 P10 1226'40 2,5410 526 64> 756 9^
«te. teoin Vlissingen 732 90s 920 1033 1129 l7f «5 6 6 633
6.40
7,10
8,43
8,12
8.50
9,-
»,05
9,35
3.C4
215
3,08
3,18
3,20
3.50
7.46
7.47
750
8.—
8.—
8.30
948 1204 1227 137 528
746 10— 2- 645 725
810 1026 295 610 750
826 1080 846 615 8-
860 1066 410 640 825
910 426 704