uh twen..
Stoombootdienst op de Wester-Schelde
Allerlei.
hangt van üw remmen af!
Nattige wenken.
P L E» "INT y A TV *\7" E R. "V7" O E R
Zeeuw scli-V laamsche Train weg-- Maatschappij.
AxelTerneuzenBreskens.
S.KÏÏUEÏ '.•l1,,L.r„Tw.,Xe.Vp d" «"w™. «o»
TL1SS1N GENROOSENDAAL.
Aato-Omnibnsdienst AxelHalst.
8 30 2 30 6 30
10 - 7 45
SPOORWEG BECHKLEN- TERNEUZEN.
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
an ai 5 October 1935 tot nadere aankondiging
W arkdagen.
Neuzen—Bersselen Viissingen.
Viissingen— Borsselen
-Neuzen.
NeuzenHoedekenskerke.
Hoedekenskerke—Neuzen.
Walzoorden—Hansweert—Kruiningen.
Kruiningen
Hansweert—Walzoorden.
ViissingenBreskens.
Breskens—Viissingen.
3/6
215
3,10
3,20
3,20
3.50
7,47
7.46
,P «..zeeiw, lf.Wj.mdH PunbdH W .-»d.p»:
Kinderwagen garagfs.
EeD P«rijsch architect heeft zich
langPD tijd het hoofd gebroken
over het vraagstuk, welk comfort
een moderne elegante woning Dog
heden ten dage mist. De wonin
pen in de voorname stadswijk der
Fransche hoofdstad bezitten, zoo
als alle nieuwe woningen iD de
gronte steden een lift, va-te
wascbtafe), en natuurlijk een ga
rage. Wat de moderne Fransche
woning echter nog mist, is, vol
gens den architect een kinder
wagen-garage. En waarom kwam
men nooit op deze idee Alleen
de moeders, die den kinderwagen
iederen dag trap op trap af moeten
sleepen, weten van welk groot
nut een kinderwagen-garage kan
zijn. En vooral in kinderrijke
woningen is de kinderwagen dik
wijls een verkeersobstakel te noe
men. Dat alles zal nu anders
worden.
Bedoeld architect zal in den
vervolge niet anders meer bouwen
dan woningen met kinderwagen-
garages en niet alleen in de meer
eegoede wijkeD, doch ook en vooral
in de arme wijkeD der Fransche
hoofdstad. De architect wil zijn
kinderwagen-garages zoo cotnlor-
tabel mogelyk maken. Bij den
bouw ervan zal hij hoofdzakelijk
rekening probeeren te houden met
den zonneloup, zoodat het kind,
wanneer bet in den wageD blijft
ligppn, toch van het. roodige zon
licht zal bunnen profiteereD.
Znid-Slavfë's jonge Koning.
De »Dai)y Telegraph* vermeldt
het een eD ander over de levens
wijze, welke de jeugdige koning
Peter van Zuid Slavië moet vol
gen.
KoniDg Peter, die in Sept. a.s
13 jaar wordt, heeft een druk
leven voor zijn jaren. Zijn broer
tjes, prins Tomislaf en prins An
ddie 8 en 7 jaar oud zijn,
leideo in vergelijking hiermede
een voor kinderen tamelijk nor
maal leven.
Het program, dat koning Peter
dagelijks moet afwerken, is als
volgt ingedeeld
6 30 uur: ODtbijt met zijn
broertjes, een uur rijden op zijn
lievelingspory Susie.
Hun leven en het uwe
evenzeer! kan misschien
morgen al behouden blij
ven dank zij uw remmen!
NIEUW
8—12 uurlessen.
12—1 uur: wandeling in het
park van het paleis, daaroa
»twaalfuurtje».
3 5 uurle«sen.
5-6 uur: gymnastiekles (3 X
per week).
6—7 uur voor autotochtjes (des
zomers) en voor andere persoon
lijke liefhebberijen gereserveerd
7 30 uur middagmaal.
9 uur; bedtijd.
Alleen op Zondagmiddag mag
koning Peter eenige uren naar
eigen goeddunken doorbrengen.
Koning P Her ontvangt onderwijs
in Engelsch, Frausch, Duitech,
Russiseh, staats-inrichting, de ge
schiedenis van zyn familie en
de beginselen der krijgsweten
schappen.
Monument voor postduiven.
Te Rijssel (Fr) is een monu-
ment onthu d ter nagedachtenis
aan de 20 000 postduiveü, die
gedurende den grooten oorlog
werden gedood. Bij deze gelegen
heid herinnerde een der sprekers,
majoor Rayoal, die toentertijd het
commando voerde over het fort
Vaux bij Verdun, er aan, van
welk groot nut de postduiven ge
durende den oorlog voor hem ge
weest waren. Op zeker oogen-
blik had hij nog slechts één duif
tot zijp beschikking. Hij liet deze
los en reeds een paar unr later
arriveerden de Doodige verster
kingen, waardoor men in staat
was de bezetting van het fort
uit haBr hachelijke positie te ver
lossen.
Scheuren iu kleereu enz., die
we graag onzichtbaar herstellen,
kunnen op de volgende wyz© be
handeld worden op de achter
zijde der scheur wordt ecu stukje
gutta-percha gelegd, voeg de ge
scheurde deelen netjes bijeen en
zet er dan een heet strijkijzer op.
Marmer kan uitstekend worden
gepoetst met een mengsel van
88 deelen terpentijn en 20 deelen
witte was.
Schim mei vlek ken oit meubels
kunnen met petroleum worden
verwijderd.
Driesch.
6
7 42
11 26
2 32
6 42
Axel
6 05
7 47
11 31
2 37
5 47
Zaamslag
6 96
8(3
11 67
2 59
6 09
Rapenburg
6 38
8 15
12 09
3 11
6 19
Hengstdijk
6 4o
8 22
12 16
3 18
6 28
Groenendijk
6 55
8 32
12 2"
3 28
6 36
Kloosterz.
7 -
8 40
12 32
3 35
6 41
Walsoorden
710
8 50
12 42
3 45
6 46
V
Walsoorden
7 16
11 10
2 10
5 36
6 55
V
Kloosterz.
7 20
11 15
216
5 40
7
>1
Groenendijk
7 25
11 20
2 20
5 44
7 0'
ft
Hengstdijk
7 35
11 30
2 30
5 49
715
ft
Rapenburg
746
11 40
2 40
5 60
7 25
tl
Zaamslag
8 10
11 56
3 01
6 10
7 41
tl
Axel
8 26
1215
3 19
6 30
8 -
a
Drirsch.
8 81
12 20
3 24
6 35
8 05
V
Driesch.
6 15
7 49
11 26 2 32 5 42
M
Axel
5 20
7 47
11 3' 2 3 6 47
f,
Zaamslag
5 40
8 03
11 57 2 58 6 09
a
Neuzen
6 05
8 2*
12 22 3 22 63'
V
N euzen
6 10
9 05
12 45 4 20 7 10
V
Hoek
6:0
9 16
12 4 30 7 20
r
Philippine
6 »6
9 32
1 12 4 43 7 39
Pyramide
6 57
9 64
1 3 5 08 7 59
Biervliet
7 06
10 03
1-3 6 17 0-
V
Hoofd nl «at
7 12
10 09
1 49 6 23 0 -
a
Breskens
7 32
10 30
2 iO 5 43 0 -
v breskeus
Hoofdplaat
Biervliet
Pyramid» 6 1
t Philippine 6 37
Hoek «47
a Neuzen 7 02
v Neuzen 7 35
Zaamslag 8 10
Axel 8 26
a Driesch. 8 31
8 30
1210
3 45
6 26
8 60
12 25
4
6 5
9
12 35
410
6 66
9 1!
12 47
4 21
7 08
9 32
1 12
4 43
7 3&
V
9 42
1 22
4 53
7 49
9 67
1 37
5 08
8 0-
11 30
2 30
5 40
8 05
1) 56
3 01
6 10
8 3'
12 15
3 19
30
8 5f
a
12 20
3 24
6 35
9-
V
AxelSas
v IJ' Schouwen 6^5 832 12
Wessdorpe 5 40 8 47 12
ai van Gent 6 10 9 10 12
Philippine 6 36 9 32 1
a Pvramide 6 9 52 1
v l'yramide (bus) 6 57 9 54 1
a Jj «endiike 7 '8 102 1
v IJzendijke 7 35 1003 1
a -rhonndijke 7 5"> 10 4 2
a Breskens 0 00 10 30
van Gent
22 3 2» 6 36
3 40
4 20
4 43
5 06
5 7
5 17
6 40
5 55
6 25
37
51
12
'2
34
44
46
2 10
6 1
7 16
73
7 59
8 01
8 15
8 35
8 49
OliO
IJzendijke Breskens.
Bre-kens 0 8 30 12 10
Schoondijke
T.Jznndiike
tr m
Pyramide
n
Philippine
Sas van Gent
Westdorpe
Gris Schouwen
Axel
6 25
6 40
6 -
6 12
6 13
6 37
7 03
7 20
8 22 2 26
8 87 2 6
9— 12 37
9 10 12 45
9 1 12 7
9 35 1 15
10 45
1105
7 40 11 26
7 46 11 30
66
210
2 30
2 36
3 45
2 O
3 05
4 09
419
421
4 45
5 08
5 20
5 0
5 46
6 25
6 22
6 7
6 55
7 05
06
7 40
806
8 2'
8 40
0-
Autobusdiensten St. Jansteen—Hulst— Walzoorden v r.
v t Janst. t 8 0 1 "20 1223 305 445 605 745 rWalz. 716905 9*0 1110 120 355 536 650 840
v Huist 630815 1026 1230 310 450 611 750 v Hulst 755 <»45 1020 115" 2— 435 610 730 92«
a U .ilz. (1085611110 350 53U 645 830 aStJanst89501026 1165 205 440 735 f
f °o verzeek van of naar St. J-nsteen. Rijdt allleen od Zondag
V Viissingen ab 39 aS 15 7 34
Middelburg a5 47 a6 25 7 43
-, ('oes aS 09 a6 58 8'2
Krui-iDgen *6 21 a7 14 8 15
Bergen op Zoom ae 49 a7 51 8 39
a Roosendaal a7 02 a8 09 8 52
v Roosendaal a7 08 a8 '6 9 06
Rotterdam beurs a8()t a9 22 10 22
Rotte dam D. P. a8 09 a 26 10 0)
Den Haag H.S. 8 40 9 62 10 32
„Haarlem 9 17 10 27 1127
Amsterdam C.S. 9 34 lu 44 1124
a Roosendaal 7 07 9
Breda 7 27 9 20
's Hertogenbosck 816 10 02
Utrecht C.S. 916 10 53
Nijmegen 9 1102
a Arnhem 9 27 11 31
10 10 33 all 26 132
all 36
al2-H
al 2 26
al 05
b9
b9
b9
blO
blO
bil
11
12
12
12
1
1
11
11
12
1
20
50
08
47
04
11
22
27
52
27
44
14
46
52
53
1041
11 -
11 13
1137
11 60
12 10
1 22
1 26
1 52
2 27
2 44
12-
12 20
102
153
2 03
a9 31
al 23
al 36
a2 52 a4 22
a2 56 3 52
1 42
2 02
2 5
2 4u
2 63
3
3 22
3 57
414
128
2 02
a2 66
3 53
a4 11
ai 56
4 22
4 57
5 14
312
3 32
4 21
5 08
b 04
6 81
4 25
5 38
7 04
7 46
4 8c
713
7 56
4 54
-*m
7 82
8 27
6 11
O
O
cq
7 45
8 44
5 45
8 09
9 21
6 02
6 35
8 22
9 39
6 20
6 46
8 29
9 47
7 22
7 52
9 25
10 43
7 26
7 41
9 31
10 49
7 51
8 06
10 02
1122
8 27
8 48
10 44
1157
8 44
9 07
11 04
0 14
6 15
6 39
8 32
9 50
6 35
6 59
8 62
10 10
7 19
7 40
9 40
10 58
8 57
8 53
10 27
Cll 49
8 05
8 18
10 4.
cll 41
31
8 42
1112
cO 02
v Arnhem
Nijmegen
aUtrecht C.S.
Bertogenbosch
Breda
Roosendaal
v Amsterdam C.S.
r Haarlem
Den Haag H.S.
Rotterdam D.P,
Rotterdam Beurs
v Roosendaal
Roosendaal
R«rg«' or Zoom
Kruin'ngen
Goes
Middelburg
a VMnsiniren
7-
7 26
7 32
8 18
9 05
9 25
7 60
6 09
7 50
8 21
8 28
9 24
a 9 30
a 9 45
aio 12
atO 25
al' «4
a ('52
8 26
9 31
11 BI
8 48
9 57
11 67
8 35
10 11
12 11
9 80
11 02
1
1017
1143
1 47
1037
12 03
2 07
7 "5
9 15
1145
801
931
12 01
8*6
10 06
12 86
921
10 41
103
9 23
10 37
107
10:9
1138
2 10
10 f4
121 6
2 18
11 09
el 2 91
2 33
1133
a 2 69
3' 6
1147
al (5
3 24
12 <>7
el 23
3 44
1215
e' 3
3 52
33
67
59
42
24
44
15
31
06
145
2 01
2 86
8 04
866
4 -
415
4 49
5 02
521
•- 5 28
a .Heen op werkdag in b Zondags 10 minuten vroeger, c Alleen
2 02
2 61
3 11
a 4
a4 47
a5 09
2 *5
3 01
3 86
4 03
4 07
•5 11
af-16
a5 31
a5 55
a6 19
a« 29
a6 37
op Zon
a4 8]
4 57
4 59
6 44
6 24
6 44
c6 53
c7 12
c7 47
-8 05
c8 6
c8 44
*6 32
«6 57
7 11
8 -
8 47
9 07
6 46
7 01
7 06
8 0S
8 07
9 04
9 12
9 27
9 57
10 10
10:8
10 35
8 31
8 57
8 56
9 45
I" 26
1046
815
831
9 06
9 38
S» 37
10 46
10 57
11 1'
U 37
11 49
0(9
0 16
1- eu Feestdagen
v. S'u'skil
Axel, Wed Gilljamse
V. Huist, Station
Alleen op werkdagen.
11— v, Hulst, Station
Axe' wed. Giligamlié
a, Sluiskil
«PO
6 45 11 15
-1216
415
130
9 46 150 7 80
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw
v Antwerr en
a St. Me. n. Mech.
aMeeh len
r Mechelen
a Brussel
6 1510 58 2 04
6 24 106 2 13
633 11 14 221
6 41 li 21 2 29
6 53 11 33 2 40
7 13 11 40 2 8
7 2012 04 2 32
8 1.0 12 9 4 02
8 18 12 09 3 06
9 10 1 07 4 03
9 15 1 IE 4 15
9 31 1 II 4 31
02a 6 50b
1 a6 5bb
21a 7 06b
28a7 14b
42a 7 24b
58a 74 tb
09 7 5
44 «93
0'a 7 '8b
02a8 3b
15 9 15
31 93
a Alleen op werkdagen.
Brussel
Mechelen
Mechelen
St. Nie. v. Meeh.
Antw. n. St. Nic.
St. Nic. v. Antw.
St. Nic n. Tem.
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Ter Neuzen
b Alleen on Zon- en Feestdagen.
6 CO
1100
1 20
6 CO
6
10 '5
1 85
6 15
6 20
10 27
1 57
6 22
7 16
11 28
56
7 21
643
11 "9
2 19
7 15
7 17
12 03
2 50
7 45
7 25
12 06
312
7 48
8 20
1 03
4
8 44
8 27
1 11
4 08
8 53
8 36
1 19
4 16
9-
8 46
1 28
1 25
9 09
8 58
1 37
4 34
917
Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
Selzaete
Selzaete
Gent Dp.
Gent St. P.
a Brussel
6 50
6 59
7 03
7 07
7 20
7 05
8 50a
8 59
9 03a
9 07a
9 20*
9 05a
7 2411 01
8 06 11 42
8 12 11 51
8.5b 12 55
12 25
12 34
12 38
1 42
12 65
(240
12 f4b 610
131b
47b 6 55
161b 7C
2 >0b 7
540
f49
653
557
61)
555
68
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b
T Brussel
a Gent St. P.
Gent St. P.
Gaat Dp.
Selzaete
v Selzaete
Sas van Gent
Philippii e
Sluisk'lbrtig
Sluiskil
Ter Muzen
721
816
3 29
8 42
9 18
a9 21
a9 61
«9 59
«26
6 42
7 22
7 30
8 -
8 08
8 12a 10 03
8 16a 0 07
8 2a 01;.
10 63
11 35
1201
12 19
12; 3
1
1 30
1 8
1 42
1 46
1 54
8 50
4 54
5 07
5 21
6 59
b6 20
b6 50
b«:«
b7 02
b 06
b7 14
e7 22
e7 56
8 30
8 44
9 25
9 30a
10 a
K'OHa
10 '9a
0 16»
10 24a
A leen op werkdag n. c van Brussel (Zuid)
Vertrek boot van Neuzen vm. 7,20 10,30 nn
Zondagen
Borsseien
Aankomst te Viissingen vm.
ertrek trein van Viissingen
9,06
Aankomst trein te Viissingen vm.
Verirek boot van Viissingen 6
Borsselen
Aankomst te Neuzen 710
,40
8,50
9.20
10,50
12,-
2.—
2,20
3,40
4,25
4,40
6,10
5,15 7,04
8,48
9)
9,20
10,30
12,15 12,44
12/0
1,10
2,20
Vertrek beat van Neuzen 6,40 9 40 12.10
Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10^25 12^55
Vertrek trein naar Roosendaal 8,(»2 11,— 2.02
Viissingen 8,04 11,47
3,52
4
4,20
5,30
Aans uitirg op vertrekkende treinen
tram.
2,50
3,35
4,54
4,15
5,40
6,25
7.B2
7,07 10! 0
8,0a
8,50
0.-
te Goes met autobussen en
Aankomst trein van Roosendaal 7,57 10,23 11 45 3 22 6 07 8 08
tt - Viissingen 8,- 9,48 12.04 169 s'12 «'«t.
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1 05 a'bO fi'fn r'kr
Aankomst te Neuzen 916 u'5o 1 "0
Aans uiting van te Goes aankomende treinen 'met autobussen én
Vertrek beot van Walzoorden 7,20 9,1011,25 1 25 3 56 5 40 6 so u»
Aankomst te Hausweert 7 50 9,401156 1 55 4 25 6 ia v,i e
vertrek van Hansweert 7>5 9/5 K' ï-4 26
Aankomst te Kruiningen 8,05 9,5512,15 2,10 435
v ertrek trein naar Roosendaal 8,15 10,08 12,26 2 15 5 11
n Viissingen .-101212,5? S.Wd»
Deze bus rydt alleen, als er passagiers van de boot
7,85 9 30*
7,4d
7.51 9 57
^Q.
Aankomst trein van Roosendaal 7,41 10 12 11,33 8 06 4 49 5 66 7 51
V**: y tt T, Vli88ink®1' 6.21 8,15 10 08 12,26 2,150!- 5/1 745
V ertrek van Kruiningen 6,25 8,1b 10 16 12,30 3 ;u4 50 6 - 7 55
Aankom», te Hansweert 6 35 8,28 10 25 12 40 3 20 6,- 6.10 806
Vertrek boot van Hansweert 6.40 8.80 10,3.5 12,+5 3,20 5 05 6 15 8 0.
Aankomst te Walzoorden 7,10 9.-11,06 1,>6 3,50 5 36 6,45 5,85
Aank. tr. Viissingen 719 848 1052 1145 1215 1244 laO 552 28 «37 741 sa»
Vem boo, Vhflsmgen 615M6 9- OI0U8U 24o 2-8154 0 7-9
Aank. boot Breekeus 640 81O 925 1040 1165 110 2,25 840 456 610 785 926
Verte, boot Breskens «56 615 93 1046 1900 116 880 345 5-«16 730 9 .0
Aankomst Vlissingqn 720 840 956 110 1226 40 2 5 410 526 64 7&s
Verte, trein Vliegen 7-34 906 920 1Ó82 i$V;® }{J j|»
vm 10.30 nm 7 40
10.60 8.-
12— 9.10
nm 1,31
6.28
vm. 9 nm. 6 10
9.20 6.30
10.30 7.40
vm 6.40 nm. 5 <0
7 26 6,25
8.02 7,52
9.02 7,07
vm. 8,59 d». 8,03
f 8-8, 5
9,35 3,56
1,020 9,40
7 20
7.10
7 56
8,05
8,16
8,43
1,25 6,60 8,46
1.15 7,90 9.15
2, - 7,25 9,20*
2,10 7,35 9.3C»
2.16 7,45
3 06 7,47 9,57
6,40
7,10
8,43
8,16
8.50
9,-
#,05
9,15
7 55
8.05
8.05
8 85
948 1146 12151244 528
745 10- 2- 545 725
810 i02ö 225 610 750
825 1046
8f0 1110
910
8*5 «15 8—
410 640 8?5
448 540 729