uh twen.. Stoombootdienst op de Wester-Schelde Allerlei. hangt van üw remmen af! Nattige wenken. P L E» "INT y A TV *\7" E R. "V7" O E R Zeeuw scli-V laamsche Train weg-- Maatschappij. AxelTerneuzenBreskens. S.KÏÏUEÏ '.•l1,,L.r„Tw.,Xe.Vp d" «"w™. «o» TL1SS1N GENROOSENDAAL. Aato-Omnibnsdienst AxelHalst. 8 30 2 30 6 30 10 - 7 45 SPOORWEG BECHKLEN- TERNEUZEN. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. an ai 5 October 1935 tot nadere aankondiging W arkdagen. Neuzen—Bersselen Viissingen. Viissingen— Borsselen -Neuzen. NeuzenHoedekenskerke. Hoedekenskerke—Neuzen. Walzoorden—Hansweert—Kruiningen. Kruiningen Hansweert—Walzoorden. ViissingenBreskens. Breskens—Viissingen. 3/6 215 3,10 3,20 3,20 3.50 7,47 7.46 ,P «..zeeiw, lf.Wj.mdH PunbdH W .-»d.p»: Kinderwagen garagfs. EeD P«rijsch architect heeft zich langPD tijd het hoofd gebroken over het vraagstuk, welk comfort een moderne elegante woning Dog heden ten dage mist. De wonin pen in de voorname stadswijk der Fransche hoofdstad bezitten, zoo als alle nieuwe woningen iD de gronte steden een lift, va-te wascbtafe), en natuurlijk een ga rage. Wat de moderne Fransche woning echter nog mist, is, vol gens den architect een kinder wagen-garage. En waarom kwam men nooit op deze idee Alleen de moeders, die den kinderwagen iederen dag trap op trap af moeten sleepen, weten van welk groot nut een kinderwagen-garage kan zijn. En vooral in kinderrijke woningen is de kinderwagen dik wijls een verkeersobstakel te noe men. Dat alles zal nu anders worden. Bedoeld architect zal in den vervolge niet anders meer bouwen dan woningen met kinderwagen- garages en niet alleen in de meer eegoede wijkeD, doch ook en vooral in de arme wijkeD der Fransche hoofdstad. De architect wil zijn kinderwagen-garages zoo cotnlor- tabel mogelyk maken. Bij den bouw ervan zal hij hoofdzakelijk rekening probeeren te houden met den zonneloup, zoodat het kind, wanneer bet in den wageD blijft ligppn, toch van het. roodige zon licht zal bunnen profiteereD. Znid-Slavfë's jonge Koning. De »Dai)y Telegraph* vermeldt het een eD ander over de levens wijze, welke de jeugdige koning Peter van Zuid Slavië moet vol gen. KoniDg Peter, die in Sept. a.s 13 jaar wordt, heeft een druk leven voor zijn jaren. Zijn broer tjes, prins Tomislaf en prins An ddie 8 en 7 jaar oud zijn, leideo in vergelijking hiermede een voor kinderen tamelijk nor maal leven. Het program, dat koning Peter dagelijks moet afwerken, is als volgt ingedeeld 6 30 uur: ODtbijt met zijn broertjes, een uur rijden op zijn lievelingspory Susie. Hun leven en het uwe evenzeer! kan misschien morgen al behouden blij ven dank zij uw remmen! NIEUW 8—12 uurlessen. 12—1 uur: wandeling in het park van het paleis, daaroa »twaalfuurtje». 3 5 uurle«sen. 5-6 uur: gymnastiekles (3 X per week). 6—7 uur voor autotochtjes (des zomers) en voor andere persoon lijke liefhebberijen gereserveerd 7 30 uur middagmaal. 9 uur; bedtijd. Alleen op Zondagmiddag mag koning Peter eenige uren naar eigen goeddunken doorbrengen. Koning P Her ontvangt onderwijs in Engelsch, Frausch, Duitech, Russiseh, staats-inrichting, de ge schiedenis van zyn familie en de beginselen der krijgsweten schappen. Monument voor postduiven. Te Rijssel (Fr) is een monu- ment onthu d ter nagedachtenis aan de 20 000 postduiveü, die gedurende den grooten oorlog werden gedood. Bij deze gelegen heid herinnerde een der sprekers, majoor Rayoal, die toentertijd het commando voerde over het fort Vaux bij Verdun, er aan, van welk groot nut de postduiven ge durende den oorlog voor hem ge weest waren. Op zeker oogen- blik had hij nog slechts één duif tot zijp beschikking. Hij liet deze los en reeds een paar unr later arriveerden de Doodige verster kingen, waardoor men in staat was de bezetting van het fort uit haBr hachelijke positie te ver lossen. Scheuren iu kleereu enz., die we graag onzichtbaar herstellen, kunnen op de volgende wyz© be handeld worden op de achter zijde der scheur wordt ecu stukje gutta-percha gelegd, voeg de ge scheurde deelen netjes bijeen en zet er dan een heet strijkijzer op. Marmer kan uitstekend worden gepoetst met een mengsel van 88 deelen terpentijn en 20 deelen witte was. Schim mei vlek ken oit meubels kunnen met petroleum worden verwijderd. Driesch. 6 7 42 11 26 2 32 6 42 Axel 6 05 7 47 11 31 2 37 5 47 Zaamslag 6 96 8(3 11 67 2 59 6 09 Rapenburg 6 38 8 15 12 09 3 11 6 19 Hengstdijk 6 4o 8 22 12 16 3 18 6 28 Groenendijk 6 55 8 32 12 2" 3 28 6 36 Kloosterz. 7 - 8 40 12 32 3 35 6 41 Walsoorden 710 8 50 12 42 3 45 6 46 V Walsoorden 7 16 11 10 2 10 5 36 6 55 V Kloosterz. 7 20 11 15 216 5 40 7 >1 Groenendijk 7 25 11 20 2 20 5 44 7 0' ft Hengstdijk 7 35 11 30 2 30 5 49 715 ft Rapenburg 746 11 40 2 40 5 60 7 25 tl Zaamslag 8 10 11 56 3 01 6 10 7 41 tl Axel 8 26 1215 3 19 6 30 8 - a Drirsch. 8 81 12 20 3 24 6 35 8 05 V Driesch. 6 15 7 49 11 26 2 32 5 42 M Axel 5 20 7 47 11 3' 2 3 6 47 f, Zaamslag 5 40 8 03 11 57 2 58 6 09 a Neuzen 6 05 8 2* 12 22 3 22 63' V N euzen 6 10 9 05 12 45 4 20 7 10 V Hoek 6:0 9 16 12 4 30 7 20 r Philippine 6 »6 9 32 1 12 4 43 7 39 Pyramide 6 57 9 64 1 3 5 08 7 59 Biervliet 7 06 10 03 1-3 6 17 0- V Hoofd nl «at 7 12 10 09 1 49 6 23 0 - a Breskens 7 32 10 30 2 iO 5 43 0 - v breskeus Hoofdplaat Biervliet Pyramid» 6 1 t Philippine 6 37 Hoek «47 a Neuzen 7 02 v Neuzen 7 35 Zaamslag 8 10 Axel 8 26 a Driesch. 8 31 8 30 1210 3 45 6 26 8 60 12 25 4 6 5 9 12 35 410 6 66 9 1! 12 47 4 21 7 08 9 32 1 12 4 43 7 3& V 9 42 1 22 4 53 7 49 9 67 1 37 5 08 8 0- 11 30 2 30 5 40 8 05 1) 56 3 01 6 10 8 3' 12 15 3 19 30 8 5f a 12 20 3 24 6 35 9- V AxelSas v IJ' Schouwen 6^5 832 12 Wessdorpe 5 40 8 47 12 ai van Gent 6 10 9 10 12 Philippine 6 36 9 32 1 a Pvramide 6 9 52 1 v l'yramide (bus) 6 57 9 54 1 a Jj «endiike 7 '8 102 1 v IJzendijke 7 35 1003 1 a -rhonndijke 7 5"> 10 4 2 a Breskens 0 00 10 30 van Gent 22 3 2» 6 36 3 40 4 20 4 43 5 06 5 7 5 17 6 40 5 55 6 25 37 51 12 '2 34 44 46 2 10 6 1 7 16 73 7 59 8 01 8 15 8 35 8 49 OliO IJzendijke Breskens. Bre-kens 0 8 30 12 10 Schoondijke T.Jznndiike tr m Pyramide n Philippine Sas van Gent Westdorpe Gris Schouwen Axel 6 25 6 40 6 - 6 12 6 13 6 37 7 03 7 20 8 22 2 26 8 87 2 6 9— 12 37 9 10 12 45 9 1 12 7 9 35 1 15 10 45 1105 7 40 11 26 7 46 11 30 66 210 2 30 2 36 3 45 2 O 3 05 4 09 419 421 4 45 5 08 5 20 5 0 5 46 6 25 6 22 6 7 6 55 7 05 06 7 40 806 8 2' 8 40 0- Autobusdiensten St. Jansteen—Hulst— Walzoorden v r. v t Janst. t 8 0 1 "20 1223 305 445 605 745 rWalz. 716905 9*0 1110 120 355 536 650 840 v Huist 630815 1026 1230 310 450 611 750 v Hulst 755 <»45 1020 115" 2— 435 610 730 92« a U .ilz. (1085611110 350 53U 645 830 aStJanst89501026 1165 205 440 735 f f °o verzeek van of naar St. J-nsteen. Rijdt allleen od Zondag V Viissingen ab 39 aS 15 7 34 Middelburg a5 47 a6 25 7 43 -, ('oes aS 09 a6 58 8'2 Krui-iDgen *6 21 a7 14 8 15 Bergen op Zoom ae 49 a7 51 8 39 a Roosendaal a7 02 a8 09 8 52 v Roosendaal a7 08 a8 '6 9 06 Rotterdam beurs a8()t a9 22 10 22 Rotte dam D. P. a8 09 a 26 10 0) Den Haag H.S. 8 40 9 62 10 32 „Haarlem 9 17 10 27 1127 Amsterdam C.S. 9 34 lu 44 1124 a Roosendaal 7 07 9 Breda 7 27 9 20 's Hertogenbosck 816 10 02 Utrecht C.S. 916 10 53 Nijmegen 9 1102 a Arnhem 9 27 11 31 10 10 33 all 26 132 all 36 al2-H al 2 26 al 05 b9 b9 b9 blO blO bil 11 12 12 12 1 1 11 11 12 1 20 50 08 47 04 11 22 27 52 27 44 14 46 52 53 1041 11 - 11 13 1137 11 60 12 10 1 22 1 26 1 52 2 27 2 44 12- 12 20 102 153 2 03 a9 31 al 23 al 36 a2 52 a4 22 a2 56 3 52 1 42 2 02 2 5 2 4u 2 63 3 3 22 3 57 414 128 2 02 a2 66 3 53 a4 11 ai 56 4 22 4 57 5 14 312 3 32 4 21 5 08 b 04 6 81 4 25 5 38 7 04 7 46 4 8c 713 7 56 4 54 -*m 7 82 8 27 6 11 O O cq 7 45 8 44 5 45 8 09 9 21 6 02 6 35 8 22 9 39 6 20 6 46 8 29 9 47 7 22 7 52 9 25 10 43 7 26 7 41 9 31 10 49 7 51 8 06 10 02 1122 8 27 8 48 10 44 1157 8 44 9 07 11 04 0 14 6 15 6 39 8 32 9 50 6 35 6 59 8 62 10 10 7 19 7 40 9 40 10 58 8 57 8 53 10 27 Cll 49 8 05 8 18 10 4. cll 41 31 8 42 1112 cO 02 v Arnhem Nijmegen aUtrecht C.S. Bertogenbosch Breda Roosendaal v Amsterdam C.S. r Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P, Rotterdam Beurs v Roosendaal Roosendaal R«rg«' or Zoom Kruin'ngen Goes Middelburg a VMnsiniren 7- 7 26 7 32 8 18 9 05 9 25 7 60 6 09 7 50 8 21 8 28 9 24 a 9 30 a 9 45 aio 12 atO 25 al' «4 a ('52 8 26 9 31 11 BI 8 48 9 57 11 67 8 35 10 11 12 11 9 80 11 02 1 1017 1143 1 47 1037 12 03 2 07 7 "5 9 15 1145 801 931 12 01 8*6 10 06 12 86 921 10 41 103 9 23 10 37 107 10:9 1138 2 10 10 f4 121 6 2 18 11 09 el 2 91 2 33 1133 a 2 69 3' 6 1147 al (5 3 24 12 <>7 el 23 3 44 1215 e' 3 3 52 33 67 59 42 24 44 15 31 06 145 2 01 2 86 8 04 866 4 - 415 4 49 5 02 521 •- 5 28 a .Heen op werkdag in b Zondags 10 minuten vroeger, c Alleen 2 02 2 61 3 11 a 4 a4 47 a5 09 2 *5 3 01 3 86 4 03 4 07 •5 11 af-16 a5 31 a5 55 a6 19 a« 29 a6 37 op Zon a4 8] 4 57 4 59 6 44 6 24 6 44 c6 53 c7 12 c7 47 -8 05 c8 6 c8 44 *6 32 «6 57 7 11 8 - 8 47 9 07 6 46 7 01 7 06 8 0S 8 07 9 04 9 12 9 27 9 57 10 10 10:8 10 35 8 31 8 57 8 56 9 45 I" 26 1046 815 831 9 06 9 38 S» 37 10 46 10 57 11 1' U 37 11 49 0(9 0 16 1- eu Feestdagen v. S'u'skil Axel, Wed Gilljamse V. Huist, Station Alleen op werkdagen. 11— v, Hulst, Station Axe' wed. Giligamlié a, Sluiskil «PO 6 45 11 15 -1216 415 130 9 46 150 7 80 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw v Antwerr en a St. Me. n. Mech. aMeeh len r Mechelen a Brussel 6 1510 58 2 04 6 24 106 2 13 633 11 14 221 6 41 li 21 2 29 6 53 11 33 2 40 7 13 11 40 2 8 7 2012 04 2 32 8 1.0 12 9 4 02 8 18 12 09 3 06 9 10 1 07 4 03 9 15 1 IE 4 15 9 31 1 II 4 31 02a 6 50b 1 a6 5bb 21a 7 06b 28a7 14b 42a 7 24b 58a 74 tb 09 7 5 44 «93 0'a 7 '8b 02a8 3b 15 9 15 31 93 a Alleen op werkdagen. Brussel Mechelen Mechelen St. Nie. v. Meeh. Antw. n. St. Nic. St. Nic. v. Antw. St. Nic n. Tem. Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen b Alleen on Zon- en Feestdagen. 6 CO 1100 1 20 6 CO 6 10 '5 1 85 6 15 6 20 10 27 1 57 6 22 7 16 11 28 56 7 21 643 11 "9 2 19 7 15 7 17 12 03 2 50 7 45 7 25 12 06 312 7 48 8 20 1 03 4 8 44 8 27 1 11 4 08 8 53 8 36 1 19 4 16 9- 8 46 1 28 1 25 9 09 8 58 1 37 4 34 917 Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Selzaete Gent Dp. Gent St. P. a Brussel 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 05 8 50a 8 59 9 03a 9 07a 9 20* 9 05a 7 2411 01 8 06 11 42 8 12 11 51 8.5b 12 55 12 25 12 34 12 38 1 42 12 65 (240 12 f4b 610 131b 47b 6 55 161b 7C 2 >0b 7 540 f49 653 557 61) 555 68 a Alleen op Zon- en Feestdagen, b T Brussel a Gent St. P. Gent St. P. Gaat Dp. Selzaete v Selzaete Sas van Gent Philippii e Sluisk'lbrtig Sluiskil Ter Muzen 721 816 3 29 8 42 9 18 a9 21 a9 61 «9 59 «26 6 42 7 22 7 30 8 - 8 08 8 12a 10 03 8 16a 0 07 8 2a 01;. 10 63 11 35 1201 12 19 12; 3 1 1 30 1 8 1 42 1 46 1 54 8 50 4 54 5 07 5 21 6 59 b6 20 b6 50 b«:« b7 02 b 06 b7 14 e7 22 e7 56 8 30 8 44 9 25 9 30a 10 a K'OHa 10 '9a 0 16» 10 24a A leen op werkdag n. c van Brussel (Zuid) Vertrek boot van Neuzen vm. 7,20 10,30 nn Zondagen Borsseien Aankomst te Viissingen vm. ertrek trein van Viissingen 9,06 Aankomst trein te Viissingen vm. Verirek boot van Viissingen 6 Borsselen Aankomst te Neuzen 710 ,40 8,50 9.20 10,50 12,- 2.— 2,20 3,40 4,25 4,40 6,10 5,15 7,04 8,48 9) 9,20 10,30 12,15 12,44 12/0 1,10 2,20 Vertrek beat van Neuzen 6,40 9 40 12.10 Aankomst te Hoedekenskerke 7,25 10^25 12^55 Vertrek trein naar Roosendaal 8,(»2 11,— 2.02 Viissingen 8,04 11,47 3,52 4 4,20 5,30 Aans uitirg op vertrekkende treinen tram. 2,50 3,35 4,54 4,15 5,40 6,25 7.B2 7,07 10! 0 8,0a 8,50 0.- te Goes met autobussen en Aankomst trein van Roosendaal 7,57 10,23 11 45 3 22 6 07 8 08 tt - Viissingen 8,- 9,48 12.04 169 s'12 «'«t. Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1 05 a'bO fi'fn r'kr Aankomst te Neuzen 916 u'5o 1 "0 Aans uiting van te Goes aankomende treinen 'met autobussen én Vertrek beot van Walzoorden 7,20 9,1011,25 1 25 3 56 5 40 6 so u» Aankomst te Hausweert 7 50 9,401156 1 55 4 25 6 ia v,i e vertrek van Hansweert 7>5 9/5 K' ï-4 26 Aankomst te Kruiningen 8,05 9,5512,15 2,10 435 v ertrek trein naar Roosendaal 8,15 10,08 12,26 2 15 5 11 n Viissingen .-101212,5? S.Wd» Deze bus rydt alleen, als er passagiers van de boot 7,85 9 30* 7,4d 7.51 9 57 ^Q. Aankomst trein van Roosendaal 7,41 10 12 11,33 8 06 4 49 5 66 7 51 V**: y tt T, Vli88ink®1' 6.21 8,15 10 08 12,26 2,150!- 5/1 745 V ertrek van Kruiningen 6,25 8,1b 10 16 12,30 3 ;u4 50 6 - 7 55 Aankom», te Hansweert 6 35 8,28 10 25 12 40 3 20 6,- 6.10 806 Vertrek boot van Hansweert 6.40 8.80 10,3.5 12,+5 3,20 5 05 6 15 8 0. Aankomst te Walzoorden 7,10 9.-11,06 1,>6 3,50 5 36 6,45 5,85 Aank. tr. Viissingen 719 848 1052 1145 1215 1244 laO 552 28 «37 741 sa» Vem boo, Vhflsmgen 615M6 9- OI0U8U 24o 2-8154 0 7-9 Aank. boot Breekeus 640 81O 925 1040 1165 110 2,25 840 456 610 785 926 Verte, boot Breskens «56 615 93 1046 1900 116 880 345 5-«16 730 9 .0 Aankomst Vlissingqn 720 840 956 110 1226 40 2 5 410 526 64 7&s Verte, trein Vliegen 7-34 906 920 1Ó82 i$V;® }{J j|» vm 10.30 nm 7 40 10.60 8.- 12— 9.10 nm 1,31 6.28 vm. 9 nm. 6 10 9.20 6.30 10.30 7.40 vm 6.40 nm. 5 <0 7 26 6,25 8.02 7,52 9.02 7,07 vm. 8,59 d». 8,03 f 8-8, 5 9,35 3,56 1,020 9,40 7 20 7.10 7 56 8,05 8,16 8,43 1,25 6,60 8,46 1.15 7,90 9.15 2, - 7,25 9,20* 2,10 7,35 9.3C» 2.16 7,45 3 06 7,47 9,57 6,40 7,10 8,43 8,16 8.50 9,- #,05 9,15 7 55 8.05 8.05 8 85 948 1146 12151244 528 745 10- 2- 545 725 810 i02ö 225 610 750 825 1046 8f0 1110 910 8*5 «15 8— 410 640 8?5 448 540 729

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1936 | | pagina 4