Stoombootdieust op de VVester-Schelde
Spoorweg hachelen Ter Neuzen.
ALG. KENNISGEVING
ABONNEERT
AXELSCHE
COURANT
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Bekendmaking [overeenkomstig
met art28 der Vet van
9 April 1875 (Staatsblad nr. 67).
Werden goedgekeurd door Zijne
Excellentie den Heer Minister van
Waterstaat
le. Zeeuwsch-Vlaanderen locaal
goederentarief van lsten Febru
ari 1935 (beschikkingen nrs.
481, 482 en 488, respectievelijk
van 6-3-35, (1-8-35 en 14 8 35).
2e. Belgisch-ltaliaansch goede
rentarief
3e en 4e vervolg (beschikkingen
nrs. 495 en 488 respectievelijk
van 23-11-34 en 14-8-35);
3e. Belgisch-Duitsch recht-
streeksch tarief voor het ver
voer van goederen
a) 4e vervolg op bundel 4 (be
schikking nr. 481, van 6-3-35)
b) 6e vervolg op bundels 2 en
5b (beschikkingen nrs. 481 en
482 respectievelijk van 6-3-35
en 1-8-35);
c) Verschillige nieuwe bijzondere
Maaiidrrg 2 Sept a.s. de groote Fransche loterij Trekking der bekende loten Crédit National
1919 (Fransche Staat garantie) Duizenden geldprijzen Vele Hoofdprijzen, o.a 1 millioen
francs of 98,000 gld. V3 millioen francs of 49,000 gld., 5 a frs 100,000, 10 a frs.
50,000 enz Kleinste prijs circa 60 gulden. Men behoeft slechts éénmaal een rijksdaalder
te storten en men speelt reeds met een geheel premielot mede en heeft recht op den vollen
prijs, die er op valt. 2 stuks fl. 4,50, 3 stuks fl. 6,50, 5 stukt fl. 10,— en 10 stuks kosten
slechts fl. 19 Trekkingsüjst wordt gratis drie dagen na de trekking toegezonden. Zendt nog
heden postwissel of girostorting No. 135173 aan de Firma J. SANDERS, Comm. in effecten^
Hoogstraat 4 Den Haag, Telef 116587. Ook U kunt profiteeren van het geluk van ons kantoor
Op loten, welke door onze tusschenkomst werden verkocht, vielen steeds vele groote prijzen.
Laat Maandag 2 Sept voor U een geluksdag worden Bestelt nog heden
tarieven en andere ter vervan
ging van reeds bestaande (be
schikkingen nrs. 481 en 482
respectievelijk van 6-3-35 en
1-8 35);
d) Omzendbrief nr. 47 E, wijzi
ging brengende aan de prijzen
voorzien in bundels 4 en 5b
(beschikking nr. 482 van
1-8-35);
4e. Rechtstreeksch vrachtgoed
tarief tusschen België en Basel
en Basel St. Jean
7e vervolg (beschikking nr. 481
van 6-3-35)
Omzendbrief nr. 47 E (beschik
king nr. 482 van 1-8-35) (wij
ziging aan de vrachtkosten
voorzien in dit tarief)
5e. Officiëele verzameling van de
tarieven voor het vervoer van
goederen in Belgisch binnen-
en gemengd verkeer van 1-6 33
a) Bundel I 10e en 1 le vervolg
(besch. nr. 495 van 23 11-34;
12e, 13e, 14e en 15e vervolg
(besch. nr. 481 van 6 3-35;
16e, 17e, 18e en 19e vervolg
(besch. nr. 482 van 1-8-35);
20e vervolg (besch. nr. 488 van
14-8 35);
b) Bundel Ibis. 17e, 18e en 19e
vervolg (besch. nr. 495 van
23-11-34;
20e, 21e, 22e, 23e, 24e vervolg
(besch. nr. 481 van 6-3-35);
25e, 26e, 27e, 28e en 29e ver
volg (besch. 482 van 1 8-35);
30e vervolg (besch. nr. 488
van 14-8-35); omzendbrieven
nrs. 132 E en 139 E respectie
velijk van 23 9-34 en 29-9-34
(besch. 495 van 23-11-34);
c) Bundel Iter. 24e, 25e en 26e
verv. (oesch. 495 van 23-11-34),
27e, 28e, 29e, 30e en 31e ver
volg (besch. 481 van 6 3-35);
32e, 33e, 34e, 35e en 36e ver
volg (besch. 482 van 1-8-35);
37e vervolg (besch. 488 van
14-8-35)
omzendbrieven 9T en 10 T,
resp. van 26-4 35 en 29 4-35
(besch. 482 van 1-8 35)
6?. Nieuw Engelsch-Belgisch
rechtstreeksch goederentarief
van 20-4 35 met omzendbrief
nr. 7T, (besch. nr. 482 van
1-8-35);
Voornoemde tarieven en tarief
vervolgen zijn verkrijgbaar in alle
stations.
HET BEHEER.
op de
M 1DDE3
3E3 TST "V -A. TM VE R "V O H3 R
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel Terneuzen— Breskens
AielSas van
Bent —Uzendjjke—Breskens.
Autobusdien^ten St. Jansteen Hulst—Walzoorden r v.
VLISSINGEN—ROOSENDAAL.
V, Sluiskil
v. Axei, Wed. Gilijamse
a, Hulst, Station
Auto-Omnlhusdlenst Axel—Hulst.
1215 ISO
a. Sluiskil
7 46
SPOORWEG MECHELENTERNEUZEN.
Spoorweg Ter Nenaen—(Jent.
Van af 15 Mei 1935 tot nadere aankondiging.
Neuzen— Bondelen—Vlissingen.
VlissingenBorsseienNeuzen.
NeuzenHoedekenskerke.
HoedekenskerkeNeuzen.
WalzoordenHansweert—Kruiningen.
Kruiningen—Hansweert—Walsoorden.
VlissingenBreskens.
I
BreskensVlissingen.
Dienstregeling op den Hemelvaartsdag en den Sen Pinksterdag gig op de werkdagen-
V
Driesch.
S
7 42
1126
2 32
5 42
V
Walsoorden
7 16
11 10
210
5 36
6 54
Axel
6 05
7 47
11 31
2 37
5 47
K loosterz.
7 20
11 15
2 15
5 40
7 -
Zaamslag
6 26
8 03
11 57
2 59
6 09
11
Groenendijk
7 25
11 20
2 20
5 44
7 0.1
Rapenburg
6 38
815
12 09
3 11
6 19
Hengstdijk
7 35
11 30
2 30
5 49
715
Hengstdijk
6 45
8 22
12 16
3 18
6 28
Rapenburg
745
11 40
2 40
5 60
7 25
Groenendijk
6 55
8 32
12 26
3 28
6 36
Zaamslag
8 10
11 56
3 01
6 10
7 41
a
K loosterz.
7
8 40
12 32
3 35
6 41
Axel
8 26
12 15
3 19
6 30
8
Walsoorden
710
8 50
12 42
3 41
645
a
Drirsch.
831
12 20
3 24
6 35
8 05
V
Driesch.
6 15
7 42
11 26 2 32 5 42
V
Breskens
8 30
1210
3 45
6 25
V)
Axel
5 20
7 47
11 31 2 37 547
Hoofdplaat
8 50
12 25
4
6 J5
IV
Zaamslag
5 40
8 03
11 57 2 58 6 09
w
Biervliet
9
12 35
410
6 65
a
Neuzen
6 05
8 24
12 22 3 22 6 33
li
Pyramide 6 15
9 11
12 47
4 21
7 08
V
Neuzen
6 10
9 05
12 45 4 20 7 10
V
Philippine 37
9 32
1 12
4 43
7 39
V
Hoek
6 i0
915
12 4 30 7 20
1»
Hoek 6 47
9 42
1 2?
4 53
7 49
V
Philippine
6 36
9 32
1 12 4 43 7 39
a Neuzen 7 0*2
9 57
1 37
5C8
8 0*
Pyramide
6 57
9 54
1 31 5 06 7 59
y
Neuzen 7 35
1130
2 50
5 40
8 05
o
Biervliet
7 06
10 03
1 43 517 0
o
Zaamslag 8 10
11 56
301
6 10
8 35
V
Hoofdplaat
7 12
10 09
149 5 23 0 -
a
Axel 8 26
12 15
3 19
6 30
8 55
a
Breskens
7 32
10 29
2 10 5 43 0
Driesch. 8 31
12 20
3 24
6 35
9
v Drie Schouwen 5*5 8 32 12 22 3
Westdorpe 6 40 8 47 12 37 3
Sas van Gent 6 10 9 10 12 5' 4
.Philippine 6 36 9 32 1 12 4
a Pvramide 6 55 9 52 112 5
r Pyramide (bus) 6 9 63 1 34 5
a IJzendijke 7 8 10<>3 144 5
v IJzendijke 7 4^ 1001 2 5
v Sehonndijke 8 02 10 (9 2 16 6
a Breskens 8 (.0 10 28 2 25 6
25 6 36
40 6-1
20 7 15
43 7 3
06 719
<7 801
17 8 15
45 8 35
02 8 49
10 8 58
v Breskens
Schoondijke
a IJzendijke
v tr m
a Pyramide
V
Philippine
Sas van Gent
Westdorpe
a Drie Schouwen
a Axel
5 35
5 45
5 59
6
6 12
6 15
6 36
7 03
8 12
8 22
8 87
9
9 10
9 1
9 35
10 45
7 20 11 05
7 42 11 26
7 46 11 20
12-
12 '0
:2 25
12 85
1245
12 7
115
1 65
210
2 32
2 36
2 cO
2 40
2 55
4 09
419
421
4 45
5 08
5 20
5 - 2
5 46
6 2
6 22
6 37
6 55
7 05
7 05
7 40
806
8 20
8 41
8 45
fL H
605 745 vWalz. 715 905 940 1110 120 355 536 650 840
750 v Hulst 55 945 1020 1150 2435 8iO 730 920
830 a StJanst 8—950 1025 1155 205 440 736 f
naar St. J nsteen. Rijdt all'een op Zondag.
v St. Janst. t 8'0 1'2" 1225 305 445
v Huist 63' 815 '025 1230 3'0 <söO 611
aWalz. 710 85511— 110 3fo 530 645
f Ob tijdig verzoek van of
Op tiidig erzoeK
trambus-haltebo d.
z*l er gestoi t worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een
a Al een op werkdagen.
V
Vlissingen
sf> 36
aS 15 7 33
b9 20
10 32
all 21
1S1
4 25
6 32
7 03
7 46
II
Middelburg
a5 44
a6 25 7 42
b9 31
10 40
all 32
1 41
4 35
h
712
7 66
9
Gees
a6 06
86 56 8 01
b9 50
10 59
al2 04
201
4 54
4*
7 81
8 27
|i
Kruiningen
a6 18
a7 14 8 14
blO 03
11 12
al2 22
2 14
5 12
O
O
W
7 44
8 44
a
Bergen ep Zoom
a6 47
a7ól 8 39
blO 47
1137
al 01
2 40
5 47
8 09
9 21
V
Roosendaal
a7
a8 09 8 52
bil 04
11 50
al 19
2 53
601
73
8 22
9S9
n
Roosendaal
a7 06
a8 15 9 06
11 11
12 05
al 36
3-
6 35
7 47
8 29
9 47
n
Rotterdam beurs
a8 01
a9 22 10 22
12 22
1 22
a2 52 a4 22
7 22
8 52
9 24
10 43
M
Rotterdam D. P.
a8 07
a'* 26 10 01
12 2 7
1 19
a2 56
S 60
7 02
8 40
9 30
10 48
Den Haag H.S.
8 40
9 52 10 30
12 52
1 52
3 22
4 22
7 28
9 0S
10 CO
1122
Haarlem
9 17
10 27 1127
127
2 27
3 57
4 57
8 24
9 48
10 42
1157
a
Amsterdam C.S.
9 34
10 44 1122
1 44
2 44
4 14
5 14
8 19
1007
IK 2
0 14
ii
Roosendaal
7 07
9 -
1114
12
128
3 12
6 16
7 34
8 32
9 50
i
Breda
7 27
9 20
11 46
12 20
2 02
3 32
6:-5
7 54
8 52
10 10
'a Hertogenbosch
8 16
10 02
12 52
102
a2 67
4 2.
7 21
8 34
9 40
10 58
Utrecht C.S.
916
10 53
1 53
1 53
3 53
5 08
8 04
9 43
10 27
cll 51
Nijmegen
9 -
1102
2 03
ai 11
b 04
8 05
9 11
10 43
cll 41
a
Arnhem
9 27
11 31
»2 31
a4 56
6 31
8 31
9 34
1112
cO 02
v Arnhem
7-
8 26
9 31 1131
1 33
2 02
a4 31
a6 82
8 31
n
Nijmegen
7 26
848
9 57 11 67
1 57
261
4 57
a6 57
8 57
Utrecht C.S.
7 32
8 35
10 11 12 11
1 59
311
4 69
711
8 56
0
's Hertogenbosch
8 18
9 30
11 02
1
2 42
a4
6 43
8
9 44
Breda
9 05
1017
11 43
147
3 24
a4 47
6 24
8 47
10 26
ff
Roosendaal
9 25
10 37
12 03
2 07
3 44
a5 09
6 44
9 07
10 46
V
Amsterdam C.S.
6 50
8 '5
915 1145
115
145
2 45
6 45
8 34
n
Haarlem
7 09
8 31
9 31 12 01
1 31
2 01
3 01
7 01
8 31
Den Haag H.S.
7 53
9 06
10 06 12 86
2 06
2 36
3 76
7 a6
9 27
ii
Rotterdam D.P.
8 24
9 33
10 33
103
3 04
4 00
8 03
9 58
Rotterdam Beurs
8 31
9 37
1037
107
«2 07
4 07
8 07
10 37
ii
Roosendaal
9 24
1019
11 45
2 08
3 55
a5 09
9 04
10 43
Roosendaal
a 9 30
10 45
126
2 18
4 -
a5 14
c6 59
9 12
10 56
ii
Bergen op Zoom
a 9 45
11— ais 21
2 83
415
aö 29
c7 20
9 27
11 U
Kruiningen
alO 13
1125, a 2 53
3(6
4 49
a5 55
c7 57
9 58
1138
9
Goes
alO 26
11 3S
al 06
3 24
5 02
a6 9
r8 18
10 11
1150
II
Middelburg
alO 45
1169
al 24
3 44
621
aS 29
c8 51
10 29
0'C
a Vlissingen
a i0 5'
12 07
ai 31
3 52
5 28
a6 37
c8 59
10 36
017
a
Alleen op werkdag m b Zondags 10 minuten vroeger, o Alleen op Zon-
en Feestdagen
Alleen op werkdagen.
6 30 11 Hulst, Station
6 45 1115 £15 Axel Wed. Gilijamse
8 80
9 45
10 -
2 80 6 30
3 50 7 80
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerpen
v St. Nic. n. Mech.
aMech len
c Mechelen
a Brussel
6 1510
6 24 11
6 33 11
641 11
6 53 11
71-3 11
7 20 12
8(0 12
8 18 12
9 12 1
9 17 1
9 33 1
58 2 04
06 2 13
14 221
21 2 29
33 2 40
40 2 48
04 3 32
9 4 02
09 3 06
09 4 05
17 4 17
33 4 3
6 02a 6 50b
51,a65'-b
521a706b
5 28a 7 14b
5 42a 7 24b
5 58a 7 40b
6 09 7 5
6 44 8 23
6 0sa 7 48b
7 01a 8 35b
7 17 857
7 33 9 38
Brussel
Mechelen
Mechelen
St. Nic. v. Mech.
Antw. n. St. Nic.
St. Nic. v. Antw.
St. Nic n. Tern.
Hulst
Kijkuit
Axol
Sluiskil
Ter Neuzen
6 CO
1 00
1 18
6' 0
6 16
10 6
1 53
6 16
6 20
10 27
1 57
6 22
7 16
11 28
9 57
7 23
6 29
11 99
2 12
7 15
7 07
12 03
2 50
7 45
7 25
12 06
3 12
7 48
8 20
103
4
8 44
8 27
1 11
4 08
8 53
8 36
1 19
416
9
8 46
1 28
4 25
9 09
8 53
1 37
4 34
9 18
a Alleen op werkdagen, b Alleen op Zon- en Feestdagen.
V
Neuzen
6 50
8 50a 12 25
540 8 20a
Sluiskil
6 59
8 59 12 34
f4 8 29*
Sluiskil Brug
7 03
9 03a 12 38
553 8
Philippine
7 07
9 07a K 42
657 8 37b
Sas van Gent 7 20
920a12 55
6TJ 8 50a
a
Selzaete
7 05
9 05a 1 2 40
556 8 85a
V
Selzaete
7 24 11 00 12:3
610 9 6
a
Gent Dp.
130 -
10 30
a
Gent St. P.
8 06 11 41 1 46
6 55 10 4,
V
8 12 1151 151b
7C) 10 45
a
Brussel
8 56 1255 250b
7f8 1U0
r Brussel
i Gent St. P.
Gent St. P.
Gent Dp.
i Selzaete
7 Selzaete
Sas van Gent
Philippire
Siniskilbrng
Sluiskil
Ter Ntuzen
a Al een op Zon- en Feostdagen. b van Brussel (Zuid)
b7 50
3 51
b7 22
6 24
8 2 V
4 54
7 56
8 29
12 01
5 07
8 30
6 42
8 42
12 19
521
844
22
9 18
12 f 3
6 59
9 25
7 30
a9 21
1
6 20
9 30a
8
a9 51
1 30
6 60
10-a
8 08
•9 59
1 38
6 f8
10 08a
8 12a 10 03
1 42
7 02
10 i?a
8 16a '0 07
l 46
06
'0 16a
8 2
a 015
1 64
7 14
10 24a
Zondagen
W erkdagen.
Vertrek boot van Neuzen vm. v 7,20 10,-30.nm, 2.—
Borsseien 7,40 10,50 2,20
Aankomst te Vlissingen vm. 8,50 12,— 3,30
Vertrek trein van Vlissingen 9,06 9,20 1,31 4, ?5
Aankomst trein te Vlissingen vm. 6,48 nm 12,07 12,26
12.30
4,40
6-
6,10
6,15 6,32
Verirek boot van Vlissingen
Borsseien
Aankomst te Keuzen
6,-
7,10
9,—
9,20
10,30
12,50
2-
3,52
4
4,20
6,30
Vertrek boot van Neuzen
Aankomst te Hoedekenskerke
Vertrek trein naar Roosendaal
V lissingen
Aans uiting op vertrekkende
tram.
6,40 9,40
7,25 10,25
8,01 10,i 9
8,0 i 11 ,>.9
treinen te Goes
12.10
12.55
2.01
2,50
3,35
4,64
5.04
5,40
6,25
7,31
7,05 lOTl
6,05
8,60
0.-
met autobussen en
Aankomst trein van Roosendaal 7,57 10,24 11,37 3,22 6,07 9,14
Vlissingen 7,59 9,48 12,— 1,58 6,26 8^25
Vertrek boot van Koedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 7,8,55
Aankomst te Neuzen 9,16 11,50 1,60 4,35 7,45 9,40
Asns'uitiig van te Goes aankomende treinen met autobussen en
tram.
Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 1,26 3,55 6 40 6,50 8 45
Aankomst te Hausweert 7,50 9,4011,66 1,55 4,25 6 10 7,20 9 16
Vertrek van Hansweert 7,65 9,4512,05 1.55 4,26 7,25 9 20*
Aankomst te Kruiningen 8 05 9,5512,15 2,05 4,35 7,35 9 30*
Vertrek trein naar Roosendaal 8,1410,0812,22 2,14 5,12 7,44
Vlissingen 10.1812,53 3,06 4.49 7,67 9 58
Deze bus rijdt al een, als er passagiers van de boot 1 (jn.
Aankomst trein van Roosendaal 7,4110 13 11,25 3,06 4,49 5,65 7,57
Vlissingen 6,18 8,14 10 08 12,22 2,14 0,- 5,12 7,44
6,25 8,18 10 15 12,30 3.08 4 50 6,— 8,—
6 36 8 23 10 25 12,40 3 18 6,— 6.10 8,10
6,40 8,8u 10,36 12,45 3.20 6 05 6,15 6,10
7,10 9 11,06 1,16 3,505 36 6,456,40
vm. 10.30 nm 7 40
10.50 8.—
- 12.— 9.10
nm 1.31
6.28
vm. 9 nm. 6.10
9.20 6.30
10.30 7.40
vm. 6.40 nm.
725 6,25
8,01 7,31
9-02 7.06
vm
8,59 nm. 8 09
7,f9 8 26
9,35 8.55
10,20 9,40
7,20
7,60
7,55
8,05
8,14
8,43
Vertrek van Kruiningen
Aankomst te Hanbweert
Vertrek boot van Hansweert
Aankomst te Walzoorden
6,40
7,10
1.25
1,56
1.55
2 05
2 14
3,06
8.43
8 14
8 60
9.00
9 05
9,36
6.50
7.20
7.25
7.35
7.44
7,63
8,<5
9,15
9.20*
9,30*
9,58
8.06
2.14
8.08
3.18
3.20
3,50
7.58
7.44
7.55
8.05
8.05
8 35
Aank. tr. Vlissingen 719 848 1053 1207 1226 131 188 352 628 637 745 869 948 1207
Vertr. boot Vlissingen 615 745 9— 1015 1130 1245 2 315 4 0 545 7— 9— 745 10-
Aank. boot Breskens 640 8i0 925 1040 1165 110 2,25 840 456 610 725 925 510 1026
Vertr. boot Breskens 655 815 93 1046 1200 116 230 345 5—615 780 930 826 1030
Aankomst Vlissingen 720 «40 956'110 1225 140 2o5 410 525 640 75R 956 fcFO 1065
Vertr. trein VllasLjreu 733 906 920 1082 1121 181 425 616( 32 703 041 901
1226 138 528
2- 545 725
225 610 750
845 615 8-
410 640 825
425 703 849