Stoombootdienst op de Wester-Schelde Buitenland /^Gesprongen handen Zeeuwscli-Vlaanische Tramweg-Maatschappij. Ir. Wegenbelasting in België. De B B.N., Bond van Bedrijfs- autohouders in Nederland, deelt ons mede Dezer dagen is in België een Koninklijk Besluit verschenen, waarin nieuwe bepalingen vervat zijn met betrekking tot de belas ting van motorrijtuigen. Voor buitenlandsche vervoer ders is art. 5 van het Koninklijk Besluit van belang. Het luidt aldus Behoudens afwijking, welke zou kunnen voortvloeien uit interna tionale overeenkomsten, zijn de autovoertuigen, die in België worden gebiuikt door personen, welke in dit land noch woon-, noch verblijfplaats, noch vaste inrichting hebben, en die niet aan de verkeersbelasting onderworpen werden, onderhevig op grond van hun verblijf in België, aan eene dagelijksche belasting, waarvan de aanslagvoeten hierna worden vastgesteld 40 frank per dag voor de voer tuigen, die uitsluitend of hoofd zakelijk tot het vervoer van goe deren of om 't even, welke voor werpen worden aangewend 10 fr. per dag voor de andere. De dagelijksche belasting is betaalbaar vóór het verlaten van het land. De (lag, waarop de voertuigen binnenkomen ei die, waarop zij uitgaan, worden elk voor een vollen dag aangerekend. Edoch, wanneer daartusschen slechts één dag verloopt, wordt de dag van uitgang niet aange rekend. De dagelijksche belasting wordt verdubbeld voor de in artikel 2, par. 6, bedoelde voertuigen, waarvan de motor met zware olie wordt gevoed. De dagelijk sche belasting wordt gelijkgesteld met de belasting op de automo bielen en andere motor- ot stoomvoertuigen. Hieruit blijkt, dat de Belgische Regeering tegemoetgekomen is aan het verzoek van den B. B. N om een regeling in het leven te roepen, waarbij de bezwarende bepalingen betreffende de heffing der z g. bijtaxe, worden opge heven en het daarheen worde geleid, dat de betaling van be lasting meer in overeenstemming worde gebracht met de frequentie van vervoer in België. Storm in Engeland. In Engeland heeft het zwaar gestormd, maar het eigenaardi ge was dat de storm erger huis gehouden heeft op bet land dan op zee, waar wel eenigo vis- scherBbooten een noodhaven heb ben moeten opzoeken, maar nog geen ongelukken gebeurd zijn. Te Sheffield is een kastanje van 22 meter hoogt6 op de tram rails gevallen en heeft 2 personen gewond. Te Birmingham werden 5 personen door afgewaaide dak pannen en stukken schoorsteen getroffen, geen van allen levens gevaarlijk. De sneltrein Manchester-Shef field is in omgewaaid» telefoon- Dalen en draden verward geraakt en de reizigers moesten 3 uur wachten. Te Obhy in Lancashire is een in aanbouw zjjnd huis van 3 ver diepingen ingestort en te Man chester is 1 d.M sneeuw gevallen. Sportnieuws. Voetbal. A.s. Zondag trekken onze stad- genooten naar het naburige Sluis kil, teneinde aldaar de club van dien naam te ontmoeten. Het moge bekend zijn, dat de Sluis- killenaren wel eens voor een verrassing zorgen, weshalve wij de Oranjemannen ten zeerste wil len aanraden van meet af aan flink aan te pakken. Men be denke toch, dat de bekende laatste loodjes het zwaarst wegen. Snel denken en vlug handelen zij het parool der „Axelsche elf". De strijd om den begeerden titel is 'ditmaal spannender dan ooit en wordt een nek- aan nek-race tusschen Axel, Breskens, De Zeeu wen en Hulst. Reeds één der tegenstanders dezer gegadigden is bekend, n.l. „Goes". Oppassen en vasthouden Oranjemannen. Stand le klasse Z V. B. Afdeeling B B.K.V.V. 6 5 0 1 38-11 10 Axel 2 6 4 1 39-13 9 Tern.Boys4 3 0 16- 7 ,6 Axel 3 5 2 0 3 10—26 4 CornBoys 5 1 1 3 8-17 3 Tern. 3 4 1 0 3 3-18 2 Hulst 2 4 0 0 4 7-29 0 Kunst en Wetenschap. Francis Koene overleden. Te Amsterdam is in het Wil- helminagasthuis, waar hij een ernstige operatie had ondergaan, op 35 jarigen leeftijd overleden de bekende violist Francis Koene. Van 1920 tot 1926 is hij als eerste concert-meester verbonden geweest aan het Utrechtsch 'Stedelijk Orkest. Daarna heeft hij in dezelfde functie werkzaam geweest te Dresden bij het orkest van de Saksische Opera. De laatste twee jaren trad hij veel op met de pianiste Henriette Bosmans, zijn verloofde met wie hij tevens met Karei van Leeuwen Boonkamp een trio had gevormd. SJL 1 DELEN 1ST VERVOER Axel (Drie Schouwen)Terneuzen— Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)Sas van Gent— IJzendijke. Autobusdiensten St. JansteenHalstWalzoorden v v. Breskens—HoofdplaatPyramide, VLISSINGEN—ROOSENDAAL. Auto-Omnlbaadienst Axel—Halst. 6 80 7 80 SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN. Spoorweg Ter Naaienfeat. Van af 7 October 1934 tot nadere aankondiging. NenzeoBorsselen—Vllseingan. Vlissingen—Borsselen—Neuzen. - a,20 NeuzenHoedekenskerke. HoedekenskerkeNenzen. WalzoordenHans weert—Kruiningen. Kruiningen—HansweertWalzoorden. Vlissingen—Breskens. Breskens—Vlissingen. 5,38 Dienstregeling op 2o Kerstdag, Nieuwjaarsdag eu Se Paasehdag »1« op de werkdagen. Vecxcajcfvb en. g&neest Doos 30 en 60ct-Bij Apoth. en Drogisten. 1 1 a Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine 6 IB 5 20 6 40 6 05 610 6 'O 6*5 7 42 7 47 8 03 82" 9 05 9 lb 9 30 11 26 2 32 5 42 11 31 2 37 6 7 11 67 2 58 6 09 12 22 3 22 6 3 12 45 4 20 7 10 12 55 4 30 7 20 111 4 7 36 v Philippine o 87 Hoek 6 47 a Neuzen 7 02 v Neuzen 7 35 Zaamslag 8 10 Axel 8 26 a Driesch. 8 31 9 32 9 42 9 57 11 30 1) 56 12 15 12 20 1 12 1 22 1 37 2 30 301 319 3 24 4 43 4 63 5 €8 5 40 6 10 6 30 6 35 7 35 7 49 8 04 8 05 8 35 8 BE 9 v Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk KU-osterz. a Walsoorden 6 6 05 6 26 688 6 45 6 5» 7 710 7 42 7 47 8 03 8 15 8 22 8 32 8 40 8 50 11 26 1131 11 67 12 09 12 16 12 26 12 82 12 42 2 32 2 37 2 59 3 11 3 18 3 28 3 85 3 44 5 42 5 47 6 09 619 6 28 6 86 6 41 6 44 v Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel a Driesch. 716 11 10 210 5 £6 6 55 7 20 11 16 216 5 40 7 7 25 11 20 2 20 5 44 7 05 7 35 1130 2 30 5 49 715 746 11 40 2 40 5 6e 7 26 8 10 11 5<5 3 01 6 10 7 41 8 26 1215 3 19 6 30 8- 8 81 12 20 3 24 6 35 8 0b Drie Schouwen 6 6 8 32 12 22 3 25 6 36 6 40 8 47 12 37 3 40 «Si v Schoondijke 6 10 910 12 51 4 20 7 15 a IJzendijke 6 36 9 32 1 12 4 43 7 3 v IJzendijke 6 67 9 58 1 37 5 07 8 01 Pyramide 7 06 10 03 149 617 8 15 .Philippine 7 07 1004 1 60 5 23 Sae van Gent 7 27 1024 910 6 40 Westdorpe a Drie Schouwen Westdorpe Nas van Gent Philippine Pvramide a IJzendijke v IJzendijke a Schoondijke f Rijdt op verzeek door tot Axel-Brug. 8- 1145 8 22 12 07 8 58 12 31 9 1! 18 6 9 35 1 16 7 03 10 45 55 7 20 1105 210 7 40 1125 2 30 6 6 15 6 36 2 15 2 37 4 09 4 22 4 45 5 08 5 20 6 6 20 6 50 7C6 7 4C 8 06 8 20 510 *0 a a a 746 vWalz. 716 905 9101110 120 356 636 650 840 750 v Hulst 756 94510201150 2— 43E 610 730 920 830 aSUanst8— 95010251165 205 4,0 735 f naar St. J-nsteen. Rijdt alleen op Zondag. erzoétt zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een a a St. Janst. t 81010201225 255 445 605 v Huist 630815 '025 1230 3— *60 611 aWalz. 710 *55 11110 840 580 646 t Op tijdig verzoek van of Op tiidig irambus-haltebo d. a Alleen O' werkdagen. v Breskens lleolaplaat Biervliet Pyramide a T.fï«ndijke 8 30 8 50 9 910 921 12 10 3 45 6 25 V IJzendijke 6 40 12 26 4 6 5 Pyramide 6 57 12 35 410 6 55 Biervliet 707 12 45 4 20 7 06 Hnafdnlaat 7 12 1 - 4 -2 7 16 a Breskens 7 32 9 35 9 55 10 05 10 10 10 30 120 1 35 145 1 50 2 10 4 60 5 08 518 5 23 5 43 Vlissingen ab 35 Middelburg a5 43 Goes a6 05 Krumingen a617 Bergen op Zoom a6 47 Roosendaal a7 Roosendaal a7 06 Rotterdam beurs a8 01 Rotteidam D. P. ah 07 Den Haag H.S. 8 10 Haarlem 9 17 Amsterdam Cü. 9 81 Roosendaal 7 07 Breda 7 27 's Hertogenboseh 8 16 Utrecht C.S. 9 16 Nijmegen 9 Arnhem 9 27 aS 15 a6 25 a6 56 a7 14 a7 51 a8 09 a8 15 &9 22 a 26 9 52 10 27 10 44 7 32 7 41 810 8 11 8 39 8 52 9 - 9 20 10 03 10 53 1102 11 31 b9 b9 b9 blO blO bil 11 12 12 12 1 1 11 11 12 1 20 31 50 03 47 04 11 22 26 52 27 44 14 46 49 53 10 32 10 46 lu 59 11 12 11 37 11 60 12 95 1 22 1 26 1 52 2 27 2 44 12 12 20 101 153 aü 03 a2 31 all 25 all 36 *12 08 al2 26 105 123 al 36 a2 52 a2 56 3 i2 3 57 414 128 2 02 a2 57 3 51 a4 11 4 55 130 140 2 00 2 13 2 40 2 63 3 - 4 22 3 60 4 22 4 57 5 14 3 12 3 32 4 20 5 26 b 04 6 81 4 25 4 35 4 54 5 11 5 45 6 02 618 7 22 7 23 7 52 8 27 8 44 6 14 6 34 7 19 8 05 8 05 8 31 5 36 7 02 711 7 30 7 43 8 09 8 22 8 29 9 24 9 30 7 57 alO 10 alO 42 849 all'2 6 39 8 32 o O M 6 35 6 44 7 52 7 31 6 59 7 40 863 8 18 8 42 8 52 9 40 10 27 10 4 1112 7 46 7 6b 8 27 8 44 9 21 9 39 9 47 10 42 10 48 1122 1157 0 14 9 50 1010 10 58 11 51 cll 41 cO 02 V Arnhem 7 8 40 9 31 Nijmegen 7 26 9 04 9 57 Usreabt G.8. 7 82 8 30 10 11 ,,'s Hartogeabosch 8 17 9 43 10 5' Brnda 9 08 U 39 „Roosendaal 9 23 10 45 11 59 a Amsterdam C.S. 6 60 9 3b Haarlem 7 09 0 00 Den Haag H.S. 7 53 10 27 Rotterdam D.P. 8 23 10 62 Rotterdam Beurs 8 80 10 37 Roosendaal 9 21 1143 v Roosendaal a9 28 1150 12 04 Bergen op Zoom »9 43 M *1219 Krnin'ngen alO 12 g a 2 64 ijuet a :0 25 S al 05 Middelburg alO 44 ai 23 a Viisslugen alO 52 12 46 al 30 1131 1167 12 11 12 69 146 2 05 1145 12 01 12 36 103 107 2 08 2 18 2 33 8 ('6 8 24 8 44 3 52 t 31 167 1 69 2 42 3 23 3 43 115 1 31 2 06 145 2 01 2 36 3 04 a3 07 3 55 4 - 4 15 4 49 6 02 621 5 28 2 02 2 61 3 11 a4 a4 47 a5 09 2 46 3 01 3 86 4 03 4 07 a 5 08 aE 14 a5 29 a5 55 a6< 9 ab 29 a6 37 481 4 57 4 69 5 44 6 24 644 c6 53 c7 12 c7 47 r8 05 c8 36 c8 44 a6 32 a6 57 7 11 8 - 8 46 9 06 6 46 7 01 7 «6 8 03 8 07 9 04 9 11 9 26 9 58 10 11 10 29 10 36 8 31 8 57 8 56 9 45 1"26 10 46 10 56 11 11 11 89 11 51 0 1 018 a Alleen op werkdagen, b Zondags 10 minuten vroeger, e Alleen op Zon- en Feestdagen. V. Axel, Wed. Giiijamie Huist, Statie» Alleen op werkdagen. 6 40 10 - 415 v. Hulst, Station 1U UN id Axel, Wad, GiUjamee 80 65 S 36 4- v Ter Neuzen 6 15 10 Sluiskil 6 24 11 Axel 6 33 11 a Kijkuit 6 41 11 Hulst 6 58 11 St. Nicolaas 7 13 11 v St. Nic. n. Antw. 7 25 12 a Antwerpen 8 0' 12 v St. Nic. n. Mech. 8 2312 aMeeh lan 9 19 1 r Mechelen 9 24 1 a Brussel 10 01 1 a Allern op werkdagen, en alleen op werkdag. 58 2 04 06 2 13 14 221 21 2 29 33 2 40 40 2 8 04 3 32 42 4 02 3 11 4 10 4 15 4 42 09 09 24 51 5 02a 6 25b 5 1' a 6 14 b 521a643b 6 28a 6 51 b 5 42a 7 0 b 5 58a 717b b 09 7 38 6 44 8C6 b 06a 7 31 7 04a 8 38 7 09 8 45 7 32 9 24 Brussel Mechelen Mechelen 3t. Nie. v. Meeh. Antw. n. St. Nic. St. Nic. St. Nie Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen v. Antw. n. Tem. c 6 17 6 05 6 10 7 19 6 32 7 15 7 25 8 20 8 27 8 86 8 46 8 58 9 54 10 21 10 27 11 32 11 "4 12 01 12 06 1 08 1 11 1 19 1 28 1 37 116 153 157 2 57 2 12 2 50 3 12 4 - 4 08 416 4 25 4 34 6 65 6 14 6 22 7 25 7 19 7 45 7 48 8 44 8 53 9- 9 09 918 b Alleen op Zon- en Feestdagen, c Vertrekt van Brussel Zuid v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete v Gent Dp. a Gent St. P. v a Brussel a Alleen op 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 05 8 50a 12 25 8 5912 34 9 03a 12 38 9 07a 12 42 9 204 12 65 9 05a 12 40 7 24 11 00 806 11 41 812 11 51 8 56 12 55 1252 b 130b 1 46b 1 Elb 256b 5 40 5 49 5E3 5 57 6 10 E5E 1 a« 10 137* 151a 5" 16a 7 06 S-a 8 02 v Brussel a Gent St. P. Gent St. P. Gent Dp. a Selzaete v Selzaete Sas ran Gent Philippine Sluiskilbrng Sluiskil 4 Ter Nenzen 8 24 6 42 7 22 7 30 8- 8 08 8 12 816 8 24 7 21 816 8 29 8 42 9 18 9 21 9 51 9 59 10 01 10 07 1015 11 l?a 11 54a 1201 1217 12 f 2 1 1 30 II* 142 146 164 41 4 54 5 08 6 22 6 01 6 20 6 60 618 7 02 7 06 6 19 7 44 8 26 89 b 9 20 b 9 5a b 9 56» b 1" 03» b 10 07» b 1011» 7 14 b 10 19» Zon- en Feestdagen, b. Alleen op Werkdagen. Werkdagen. Vertrek boot van Neuzen Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen TBI. 7,20 7,40 8,50 8,57 10,30 10,50 12,- 1,30 m. 2.— 2,20 3,30 4,55 4,50 5,10 6,SO 7,02 P ankomst trein te Vlissingen Ven rek boot ran Vlissingen Borsselen Aankomst te Neuzen 6,48 nm. 11,16 3,62 6,— 9, 12.50 4- 9,20 i.io 4,20 7,10 10,30 6,80 Vertrek boot ren Nenzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen Aans'uitirg op Tartrekkeude tram. 6,40 9,40 12.10 8 5,40 8,05 7,25 10,25 12.55 3,45 6,25 *,50 8,— 10,9 2.- 4,64 7,30 0,— 8,04 11,48 5,02 7,05 10,11 Zondagen en le Kerstdag. vm. 10.30 nm. 7.40 10.50 6.- 12.- 9.1* nm. 1.30 vm. 5,28 9 nm. 6 10 treinen te Goes mat autobussen Aankomst trein van Roosendaal 7,57 10,23 11,46 3,22 6,07 8,09 Vlissingen 7,58 9,48 12 04 1,67 6,16 8,25 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 4,— 6,50 8,55 Aankomst te Neuzen 9,IE 11,50 1,10 4,45 7,35 3,40 Aans uiting vau te Goes aankomende treinen met autobussen en trsm. Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 Aankomst'te Hansweert 7,50 9,4011,65 Vertrek van Hansweert 7,65 9,4512,05 Aankomst te Kruiningen 8,06 9,5612,15 Vertrek trein naar Roosendaal 8,13 10,08 12,2b Vlissingen 10,1212,52 1,26 3,56 5 40 6,50 1,55 4,25 6 10 i,i0 2,- 4,26 7,26 2,10 4 35 7,85 2,13 5,11 7,43 3,06 4,49 7,62 8 45 9 16 9 20 9 30 9 58 Aankomst trein van Roosendaal 7,41 10 12 11,84 8,06 4,49 5,66 7,52 Vlissiuger 6,17 8,18 1008 12,26 2,13 ,- 5,11 7.43 Vertrek van Kruiningen 6,26 8,1» 10 15 12,30 3,104 50 6,— 7,55 Aankomst te Hansweert 6,35 8,2310 25 12,40 8,206,6.10 8,05 Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,3j 10,86 12,45 3,20 6 05 6,15 6 06 Aankomst te Walzoorden 7,10 9 11,06 1,16 3,60 5 36 6,45 8,85 Aauk. trein Vlissingen 719 843 1052 12,16 1 30 352 528 687 866 Vertr. boot Vlissingen 615 74 6 9— 1616 1180 245 2- 3i5 4i0 545 7- 9- Aank. boot Breskeus 640 8i0 925 1040 1165 110 2,25 840 455 610 725 926 Vertr, boot Breskens 656 815 931' 1046 1200 115 280 345 5- 616 780 930 Aankomst Vlissingen 720 840 955 11101226 140 2 <5 410 526 64'766 956 Vertr. trein Vlissinget 732 867 1032 1)25 1,30 425 513 586702 340 9.20 10.80 6.40 ni 7.25 9.02 6.30 7.40 5 40 6,25 7,30 7,06 ▼m. 8,59 im. 8 0S 7,58 8 26 9,35 8,55 10,20 9,40 7,20 7.'0 7.66 8 05 8.13 8.43 1.25 1,56 2.— 2.10 2 13 3,06 6.50 7.20 7.25 7 35 7.43 7,47 8 45 9 15 9,20 9,30 9 58 6 40 7 10 7,46 8,96 8 50 9,10 8.43 8.06 7.47 13 2.13 7 48 8 60 8.10 7.55 9.00 3.20 8.05 9.05 !.20 8.05 936 3,EO 8 85 9 43 12 46 10,- 2 6,45 10,26 2 25 6,10 10,46 8 45 7,10 11,10 410 7.8Ó 4 25 7.49

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1935 | | pagina 4