De reis naar hei geheimzinnige eiland. Stoombootdienst op de Wester-Schelde Zeeuwscli-Vlaainsche Tramweg-Maatschappij. 10 Maar Henkie zou niet heelemaal verongelukken, want er kwam iets tusschenbeide, dat hem zou redden Toen Henkie in den storm op zee dobberde verloor ie bijna zijn alpenpetje Daar het zoo koud was had hij er een paar elastiekjes aan gemaakt. De wind rukte nu zijn petje de hoogte in, maar het bleef aan de elastiekjes vast zitten en Henkie zweefde net als met een echte parachute naar beneden. 11 Binnen enkele minuten was Henkie onder aan den afgrond gekomen en daar stond waarachtig Rob met een lachend gezicht hem op te wachten. Kereltje, wat was dat een prachtig gezicht met die parachute, zei Rob tegen Henkie. Waar haalde je die zoo gauw vandaan En Henkie, die nu zijn buik vasthield van het lachen, vertelde hoe zijn alpenpetje hem gered had en hij adviseerde Rob ook direct maar een paar elastiekjes aan zijn pet te maken. 12 Nu maar moed gehouden en opnieuw naar den boom gezocht, stelde Rob voor. Hij moet een aardig eindje hier vandaan zijn, verzekerde Henkie en met een vroolijk gezicht gingen zé op zoek Maar er kwam iets dat opnieuw hun belangstelling bezig hield Ze hadden sporen ontdekt, sporen van een of ander dier en zonder zich lang te bedenken, volgden ze dit en kwamen aan het hol van een haas, die wel driemaal zoo groot was als een gewone haas. M 1DDB E3 INT TNT V Hï VOBH Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen—Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent— lJzendyke. Autobusdiensten St. Jansteen— Hulst— Walzoorden v v. Breskens—HaefdplaatPyramide, VLISSIN G EN—ROOSEN D A AL. w Auto-Omnibusdienst Axel—Halst Axel, Wed. Gilijamie SPOORWEG MECHELEN—TERNETJZEN. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. r.7» Van af 7 October 1934 tot nadere aankondiging. Neuzen—Borsselen—Vlissiusen. Vlissingen—BorsselenNeuzen. NeuzenHoedckenskerke. Hoedekcaskerke—Neuzen. W alzoordenflans weertKruisingen. Kruiningen—HansweertWalzoorden. Vlissingen—Breskens. Breskens— V lisslngen. Dienstregeling op 2e Kerstdag, Nieuwjaarsdag en 2e Faaeckdag als op de werkdagen. J* Driesch. Axel Zaamslag N en zen Nenzen Hoek Philippine 5 IB 5 20 5 49 fit-5 6 tO 6 0 6 15 7 42 7 47 8 03 82-» 9 05 9 ih 9 30 11 26 2 32 5 42 11 31 237 F. 7 11 57 2 58 6 09 12 22 3 22 6 3 12 45 4 20 7 10 12 55 4 30 7 20 1 11 4 7 36 v Philippine 6 37 Hoek 6 47 a Neuzen 7 02 v Neuzen 7 35 Zaamslag 8 10 Axel 8 26 a Prieftch s 31 9 32 9 4 -2 9 57 11 30 IJ 56 1215 12 20 1 12 1 22 1 37 2.0 8 01 3 19 3 24 4 43 4 53 5C8 5 40 6 10 h 30 6 35 7 39 7 49 8 0* 8 05 8 35 8 55 9 Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. Walsoorden 5 6 05 6 96 6 38 6 45 6 55 7 7 10 7 42 7 47 8 03 815 8 22 8 32 8 40 8 50 1126 11 31 11 57 12 09 12 16 12 26 12 32 12 42 2 32 2 37 2 59 3 11 3 18 3 28 3 35 3 45 5 42 5i7 6 09 6 19 6 28 6 36 6 41 645 V Walsoorden 716 11 10 2 10 5 36 €65 K loosterz. 7 20 11 15 215 5 40 7 Groenendijk 7 25 11-20 2 20 5 44 7 03 Hengstdijk 7 35 11 30 2 30 5 49 7 15 Rapenburg 7 45 11 40 2 40 5 6o 7 2a Zaamslag 810 11 54 3 01 6 10 7 41 Axel 8 26 1215 3 19 6 30 8- a Driesch. 8 31 12 20 3 24 6 35 8 05 v Drie Schouwen 5 5 8 32 12 22 3 25 6 36 Westdorpe 5 40 8 47 12 37 3 40 6 51 Sas van Gent 6 10 9 10 12 51 4 20 7 15 Philippine 6 36 9 32 1 12 4 43 73* PvrRHiid.8 6 fe7 9 63 1 37 5 07 8 01 a ijzendijke 7 06 10 03 1 49 5 17 8 15 v IJzendijke 7 07 1004 1 50 521) a Schoondijke 7 27 10 24 2 10 5 40 f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramide Philippine Sn* van Gent Westdorpe i Drie Schouwen 6 6 15 6 36 9 35 7 03 10 45 7 20 1105 7 40 11 25 8- 1145 3 22 12 07 858 1231 91! 12 6 115 1 65 210 2 30 2 i5 2 37 4 09 4 22 4 la 5 03 5 20 6 6 20 6 50 7 06 7 40 8 06 8 20 540 f8 40 a a a 745 vWalz. 715 905 9401110 120 355 536 650 8 iO 750 v Hulst 755 94510201150 2—435 Si0 730 920 830 aStJanst8— 950 1025 1155 205 4 0 735 f paar St. J-nsteen. Rijdt all een op Zondag a a v St. Janst. t 810 1020 1225 255 445 605 v Hulst 630815 '025 1230 3— 450 611 aWalz. 710-55 11— 110 840 580 645 1 Os tijdig verzoek van of Op ti'dig verzoete zal er gestoi t worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een rambus-haltebo d a Al een o werkda_en. v Breskens Hoofdplaat Biervliet Pyramide a TJaendijke 8 30 1210 3 45 6 25 r IJzendijke 6 40 9 35 i "O 4 60 8 50 12 25 4 6 5 Pyramide 6 57 9 55 1 35 5 08 9 12 35 410 6 55 Biervliet 7 07 10 05 145 518 910 12 45 4 20 7 06 V Hoofdplaat 7 12 10 10 1 50 5 23 921 1 - 4 2 7 16 a Breskens 7 32 16 30 2 10 5 43 Vlissingen Middelburg Goes Kruiningen Bergen op Zoom Roosendaal Roosendaal Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag H.S. Haarlem Amsterdam CJS. Roosendaal Breda 's Hertogenbosch Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem «5 35 aS 15 7 32 b9 20 10 32 all 25 130 4 25 «5 43 a6 25 7 41 b9 31 10 46 all 36 140 4 36 a6 05 a6 58 8 00 b9 50 10 59 al2 08 2 00 4 54 «6 17 a7 14 8H blO 08 11 12 «12 26 2 13 5 11 «6 47 a7 51 8 39 blO 47 1137 105 2 40 5 45 «7 a? 09 8 52 bil 04 11 50 1 23 2 58 6 02 a7 06 «815 11 11 12 05 al 36 3 618 «8 01 «9 22 12 22 122 «2 52 4 22 7 22 a8 07 a'26 12 26 1 26 a2 56 3 50 7 26 8 40 9 52 12 52 1 52 3 22 4 22 7 52 9 17 10 27 127 2 27 3 57 4 57 8 27 9 34 10 44 144 2 44 414 5 14 8 44 7 07 9 11 14 12- 128 3 12 614 7 27 9 20 11 46 12 20 2 02 3 32 6 34 8 16 10 03 12 49 103 a2 57 4 20 7 19 9 16 10 53 153 1 53 3 53 5 26 8 05 9 1102 «9 03 «411 b 04 8 05 9 27 11 31 «2 81 4 55 6 31 8 31 5 36 7 02 7 46 7 11 7 66 7 30 8 27 O 7 43 8 44 8 09 9 21 6 35 8 22 9 39 6 44 8 29 9 47 7 52 924 10 42 7 31 9 30 10 48 7 57 alO 60 11 22 alO 42 1157 8 49 all 2 0 14 6 39 8 32 9 50 6 59 8 52 10 10 7 40 9 40 10 58 813 10 27 11 51 8 18 104cll 41 8 42 1112 cO 02 V Arnhem 7 N(jmegen 7 26 Utrecht C.S. 7 32 's Hertogenbosch 8 17 Br<*da 9 08 Roosendaal 9 23 V Amsterdam C.S. 6 50 Haarlem 7 09 a Den Haag H.8. 7 53 Rotterdam D.P. 8 23 a Rotterdam Beurs 8 30 Roosendaal 9 2') v Roosendaal a9 28 Bergen op Zoom a9 43 Kruin ngen «1° 12 Oue* t 0 25 Middelburg «10 44 a Vlissingen «14' 51 a Alleen op werkdagen, b 8 40 9 01 8 30 9 43 10 45 9 36 0 00 1027 10 53 10 87 1143 1160 9 31 9 57 10 11 10 59 11 39 1159 12 04 «12 19 a 2 63 «1 05 a' 23 a 30 1131 11 57 «J2 11 12 59 *146 2 05 1145 12 01 12 36 103 107 2 08 2 18 2 33 3 06 3 24 3 44 3 52 1 31 1 57 1 59 2 42 3 23 3 43 115 1 31 2 06 145 2 01 2 86 3 04 «2 07 3 55 4 - 415 4 49 6 02 521 5 28 2 02 2 51 3 11 «4 «4 47 a6 09 2 46 3 01 316 4 03 4 07 a!i 08 a5 14 a5 29 «5 55 «6(9 «6 29 «6 37 481 4 57 4'9 6 44 6 24 6 44 c6 53 c7 12 c7 47 .•8 05 c8 36 c8 44 «6 32 «6 57 7 11 8 - 8 46 9 06 6 45 7 01 7a6 8 03 8 07 9 04 9 11 9 26 9 58 10 11 10 29 10 36 8 31 8 57 8 56 9 45 l'i 26 10 46 10 56 11 U 11 39 11 51 0 1 0 18 12 46 Zondags 10 minuten vroeger, o Alleen op Zon- en Feestdagen. v. Axel, Wed. Giüjams# I Rulst, Statie» Allee» op werkdagen. 6 40 10— 415 t. Hulst,_Statio» 715 1120 545 8 30 9 55 2 31 6 80 4- 7 30 v Ter Neuzen 6 15 10 58 2 04 5 02a 6 25b „Sluiskil 6 24 11 06 2 13 5 l1 a 6 14b „Axel 6 33 1114 2 21 5 21a 6 43b a Kijkuit 6 41 1121 2 29 5 28a6 5'b Hulst 6 58 11 33 2 40 5 42a O b St. Nieolaas 7 13 1140 2 8 5 58a 117b v St. Nic. n. Antw 7 25 12 04 3 32 tó 09 7 38 a Antwerf en 8 0' 12 '2 4 02 6 44 8 C6 v St. Nic. n. Mech. 823 1209 3 11 6 06a 7 3 aMech-len 9 19 1 09 410 7 04a 8 33 r Mechelen 9 ?4 124 4 15 7 09 8 45 a Brussel 1001 1 51 4 42 7 32 92) v Brussel ac517 9 54 116 5 55 a Mechelen 6 05 10 2 J 1 53 6 14 v Mechelen 6 10 10 27 1 57 6 22 a St. Nic. v. Meeh. 7 19 1132 2 57 7 25 v Antw. n. St. Nic. 6 32 11 "4 2 12 7 19 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 01 2 50 7 45 v St. Nic n. Tern. 7 25 12 06 3 12 7 48 Hulst 8 20 1 03 4 8 44 „Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 „Axel 8 36 1 19 4 16 9 Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 a Ter Neuzen 8 53 1 37 4 34 9 18 a Alleen op werkdagen, en alleen op werkdag. b Alleen op Zon- en Feestdagen, c Vertrekt van Brussel Zuid V Neuzen 6 50 8 50a 12 25 5 40 V Brussel 7 21 11 l?a 352 6 12 9 Sluiskil 6 59 8 59 12 34 5 49 a Gent St. P. 816 11 54a 4 54 7 44 9 Sluiskil Brug 7 03 9 03a 12 38 5 63 W Gent St. P. 6 24 8-29 1201 5 03 8 26 9 Philippine 7 07 9 07a 12 42 5 57 n Gent Dp. 6 42 8 42 12 17 5 22 8 39 Sas van Gent 7 20 9 20*12 65 6 10 a Selzaete 7 ?2 9 18 12 f2 6 01 b 9 20 a Selzaete 7 05 9 05a 12 40 6 56 V Selzaete 7 30 9 21 1 6 20 b 9 5a V Selzaete 7 24 11 00 1252 b 1- a 6 10 9 Sas van Gent 8 9 51 1 30 6 50 b 9 55 a V Gent Dp. 130b Philippire 8 08 9 59 1 33 618 b in Oia a Gent St. P. 8 06 11 41 46b 151a 6 5' Sluiskilbmg 812 10 03 1 42 7 02 b 10 07a V 9 H 8 12 1151 151b 1 6a 7 06 Sluiskil 8 16 10 07 146 7 06 b 'OUa a Brussel 8 56 12 55 2 50b 3 a 8 02 Ter Npuzen 8 24 10 15 1 54 7 14 b 10 19a a Alleen op Zon- en Feestdagen, b. Alleen op Werkdagen. W erkdagen. Vertrek boot van Neuzen Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen va. vut. 7,20 ",40 8,50 8,57 10.30 10,50 12,- 1,30 na. 2. 2,20 3,30 4.25 4,50 5,1' 6, 0 7,02 3,62 4 - 4,20 5,30 Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,48 am. 18,16 Vertrek boot van Vlissingen 6,— 9,— 12,50 Borsselen 9,20 1,10 Aankomst te Neuzen 7,10 10,30 2,20 Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10 3,5,40 8,05 Aankomst te Hoedekeuskerke 7,25 10,25 12.55 3,45 6,25 «,50 Vertrek trein naar Roosendaal 8,— 10,: 9 2.— 4,54 7,30 0,— Vlissingen 8,('4 11,48 5,02 7,06 10,11 Aansluiting op vertrekkende treinen te Goes met autobussen en tram. Zondagen en le Kerstdag. Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek boot van Hoedekensk, Aankomst te Neuzen Anns uiting van tram. 7,57 10,23 11,46 3,22 6,07 3,09 7,68 9,48 12 04 1,57 6,16 8,25 8,30 11,05 1,05 4,- 6,50 8,55 9,16 11,50 1,50 4,45 7,8a 9,40 te Goes aankomende treinen met autobussen en Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66 i ertrek tan Hansweert 7,65 9,4512,05 Aankomst te Kruiningen 8,06 9,55 12,15 Vertrek trein naar Roosendaal 8,13 10,0812,24 Vlissingen 10,1212,52 1,26 3,55 5 40 6,50 1,55 4,25 6 10 7,.0 2,- 4,26 7,26 2,10 4,35 7,35 2,13 5,11 7,43 3,06 4,49 7,52 8 45 9 15 9 2(1 9 30 9 58 Aankomst trein van Roosendaal 7,41 10 1211,34 8,06 4,49 5,56 7,52 Vlissingen 6,17 8,13 10 08 12,26 2,13 ,- 5,11 7,43 Vertrek van Kruiningen 6,25 8,18 10 16 12,30 3,10 4 50 6,— 7,56 Aankomst te Hansweert 6 36 8,28 10 25 12,40 3,20 5,— 6,10 8,05 Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,3010,35 12,45 3,20 5 05 6,15 8 05 Aankomst te Walzoorden 7,10 9,-11,05 1,16 3,50 5 36 6,45 8,35 Aank. trein Vlissingen 719 848 1052 12,16 1 30 552 528 €87 865 Vertr. boot Vlissingen 615 74 6 9— 1615 1130 245 2 - 3(5 4 ,0 545 7—9 Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1155 110 2,25 340 455 610 725 925 Vertr, boot Breskens 656 815 93! 1046 1200 115 230 345 5— 616 730 93T Aankomst Vlissingen 720 840 955 11101226 140 2.5 410 526 64' 755 956 Vertr. trein Vlissingen732 867 1032 1125 1,30 425 513 536 702 840 vm. 10.30 nm. 7.40 10.50 8.- - 12.- 9.10 nm. 1.30 6,28 vm. 9 nm. 6 10 9.20 6.30 10.80 7.40 vm. 6.40 nm. 5 40 7.26 6,25 7,30 9.02 7,06 vm, 8,59 7,18 9,35 10,20 »m. 8 0S 8 26 8,55 9,40 7,20 1.25 6.50 8 45 7.50 1,55 7.20 9 15 7.56 2.— 7.25 9.20 8 05 2.10 7.36 9,30 8.13 2 13 7.43 8 43 3,06 7,47 9 58 0 8.43 1.06 7.47 813 2.13 7.4S 8 60 3.10 7.55 9 00 3.20 8.06 6 40 9.05 3.20 8.05 7 10 9.36 3,50 8.13 9 43 12 46 5,28 7,45 10,- 2- 5,45 8,10 10,26 2 25 6,10 8,25 10,45 8 45 7,10 8,50 11,10 410 7,86 9,10 4 25 7,40

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1934 | | pagina 4