mm
Stoombootdienst op de Wester-Schelde
De reis naar het geheimzinnige eiland.
Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
IDUL 1DDB
B N V A.N VER VOER
9 45
10 26
10 46
8 39
965
2 3»
4-
6 80
7 30
SPOORWEG MECHELEN—TERNEÜZEN.
Van af 7 October 1934 tot nadere aankondiging.
Kruiningen—HansweertWalzoorden.
Vlissingen—Breskens.
Breskens—Vlissingen.
5,88
i.
Henkie, het zoontje van den apotheker, maakte het
eerst van zijn leven een zeereis. Jonge, jonge, wat
was ie bang. Het groote schip hield maar geen oogen-
blik op met schommelen. Hij was al minstens vijl
keer plat op het dek gevallen en nu had by weer een
ontmoeting met een klein gek dwergje, dat steeds maar
achter hem aan tippelde. »Kom eens met me meet,
zei het beestje plotseling. »Dan zal je mijn vriend
eens zien, een kranig kereltje.
p us
2.
Nou, dat was nog zoo kwaad niet, vond Henkie,
want er waren heelemaal geen kleine jongens op het
schip en hij voelde zich echt eenzaam. Hij volgde den
raad van het dwergje op en deze bracht hem bij een
klein matroosje. Het hondje maakte voor zjjn meester
een diepe buiging en juist op datzelfde oogenblik viel
Henkie weer op den grond. Al heel gauw was hij met
Rob, het kleine matroosje bevriend en nu zouden ze
samen, heel alleen er op uitgaan, in een klein bootje.
3.
»Ik zal jou heel moedig maken«, had Rob tegen
Henkie gezegd en samen wandelden ze naar de machine
kamer van het schip, waar een groote neger zat. Rob,
die al heel goed de negertaal scheen te spreken, over
legde met den zwarten man en ze hadden er plezier
in, dat Henkie zoo bang scheen te zyn. Daarna moesten
ze met den neger mee en na een hoop trappetjes op
en af te zjjn geloopeo, kwamen ze heelemaal aan den
buitenkant van de boot, waar een aardig scheepje lag.
Axel (Drie Schouwen)Terneuzen—Philippine.
V Driesch. 6 15 7 42 11 26 2 32 5 42 v Philippine 6 37
„Axel 520 747 11 31 237 5'7 „Hoek 6 47
Zaamslag 5 40 8 03 11 57 258 609 a Neuzen 702
a Neuzen 6 05 8 28 12 22 3 22 6 33
v Neuzen 6 10 9 05 12 45 4 20 7 10
v Heek 6 20 9 15 12 55 4 30 7 20
a Philippine 6 85 9 30 111 4 4'- 7 36
v Neuzen 7 35
Zaamslag 8 10
Axel 8 26
a Driesch. 8 31
9 32
9 42
9 57
1130
11 56
12 15
12 20
112
1 22
1 37
2 30
801
3 19
3 24
4 43
7 39
4 63
7 49
5 08
8 0t
5 40
8 05
6 10
8 35
6 30
8 55
6 35
9
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
v Driesch 6— 7 42 1126 2 32 5 42 v Walsoorden 7 16 11 10 2 10 5 36 6 55
Axel 6 05 7 47 11 31 2 37 5 47 Klcosterz. 7 20 11 15 215 5 40 7
Zaamslag 6 26 8 03 11 57 2 59 6 09 „Groenendijk 7 25 11 20 2 20 5 44 7 0.7
Rapenburg 6 38 8 15 12 09 3 11 6 19 „Hengstdijk 7 35 11 30 2 30 5 49 7 15
'Hengstdijk 6 45 8 22 12 16 3 18 6 28 „Rapenburg 7 45 1)40 2 40 5 5o 7 25
Groenendijk 6 55 8 32 12 26 3 28 6 36 „Zaamslag 810 1156 3 01 6 10 7 41
Klcosterz. 7 8 40 12 32 3 35 6 41 „Axel 8 26 12 15 3 19 6 30 8
a Walsoorden 7 10 8 50 1242 3 45 64> a Dritsch. 831 1220 3 24 6 35 805
Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent—IJzendyke.
V
Drie Schouwen
5 -6
8 32
12 22
3 25
6 36
f
Westdorpe
6 40
8 47
12 37
3 40
6 51
V
Schoondijke
8-
1145
215
6
V
Sas van Gent
6 10
9 10
1251
4 20
7 15
a
IJzendijke
8 22
12 07
2 37
6 20
9
Philippine
6 36
9 32
1 12
4 43
73-
V
IJzendijke
6
8 58
1231
4 09
6 50
Pyramids
6 57
9 63
1 37
5 07
8 01
Pyramide
6 15
9 1'
12 6
4 22
7 06
a
IJzendijke
7 06
10 03
149
5 17
8 15
9
Philippine
6 36
9 35
115
4 45
7 4C
V
IJzendijke
7 07
1004
1 50
5 2b
Sas van Gent
7 03
10 45
5 08
8 06
a
Schoondijke
7 27
10 24
2 10
5 40
M
Westdorpe
7 20
1105
210
5 20
8 20
Drie Schouwen
7 40 11 25
2 30
540 f8 40
f Rijdt op verzeek door tot Axel-Brug.
Autobusdiensten St. Jansteen—Hulst—Walzoorden tv.
a a a a
vSt. Janst. t 810 1820 1225 255 445 605 745 v Walz. 715 905 9101110 120 355 536 650 810
v Hulst 630815 1625 1230 3460 611 750 v Hulst 755 945 1020 1150 2— 435 6l0 730 920
a Walz. 710855 11— 110340630645 830 a StJanst 8— 950 1025 1155 205 4 0 735 f
Op tijdig verzoek van of naar St. J«nsteen. Rijdt alleen op Zondag.
Op tiidig verzoek zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zija aangegeven door een
trambus-haltebo d. a Al een o werkdagen.
Breskeas—HoofdplaatPyramide,
V
Breskeus
8 30
1210
3 45
6 25
v IJzendijke
6 40
9 35
1 20
410
Hoofdplaat
8 60
12 25
4
6 5
Pyramide
6 57
9 55
1 35
5 08
Biervliet
9
12 35
4 10
6 55
Biervliet
7 07
10 05
145
5 18
Pyramide
910
12 45
4 20
7 05
v HoefdDlaat
7 12
10 10
1 50
5 23
a
T.leandüka
921
1
4 2
7 16
a Breskens
7 32
10 30
2 10
5 43
VLISSINGEN—ROOSENDAAL.
Vlissingen
Middelburg
Goes
Kruttiingen
Bergen op Zoom
Roosendaal
Roosendaal
Rotterdam beurs
Rotterdam D. P.
Den Haag H.S,
Haarlem
Amsterdam C.S.
Roosendaal
Breda
's Hertogenboseh
Utrecht C.S.
Nijmegen
Arnhem
a5 35
aSl§
7 32
b9 20
10 32
all 25
130
4 25
5 36
7 02
7 46
a5 43
a6 25
7 41
b9 31
10 40
all 36
140
4 35
711
7 66
a6 05
a6 58
8 00
b9 50
10 59
al2 08
2 00
4 54
7 30
8 27
a6 17
a7 14
8 11
bl0 03
11 12
al2 26
2 13
6 l'l
O
7 43
8 44
a6 47
a7 51
8 39
blO 47
1137
106
2 40
5 45
8 09
9 21
a7
a8 09
8 62
bil 04
11 50
1 23
2 53
6 02
6 35
8 22
9 39
a7 06
a8 15
11 11
12 05
al 36
3 -
6 18
6 44
8 29
9 47
a8 01
a9 22
12 22
122
a2 52
4 22
7 22
7 52
9 24
10 42
a8 07
a1» 26
12 26
1 26
a2 56
3 60
7 26
7 31
9 30
10 48
8 40
9 52
12 62
1 52
3 22
4 22
7 52
7 57 alO 10
1122
9 17
10 27
127
2 27
3 57
4 57
8 27
alO 42
1157
9 34
10 44
144
2 44
4 14
5 14
8 44
8 49 alli2
0 14
7 07
9
1114
12-
128
3 12
6 14
6 39
8 32
9 50
7 27
9 20
11 46
12 20
2 02
3 32
6 34
6 39
8 62
10 10
8 16
10 03
12 49
103
a2 67
4 20
7 19
7 40
9 40
10 £8
9 16
10 53
153
153
3 53
5 26
8 05
8 53
10 27
11 51
9
1102
a2 03
a4 11
b 04
8 03
8 18
10 4 i
cll 41
9 27
11 31
a2 81
4 56
6 81
8 31
8 42
1112
cO 02
Arnhem 7
Nijmegen 7 26
Utrecht C.S. 7 32
's Hertogenbosch 8 i7
Breda 9 03
Roosendaal 9 23
Amsterdam C.S. 6 50
Haarlem 7 09
Den Haag H.S. 7 53
Rotterdam D.P. 8 23
Rotterdam Beurs 8 80
Roosendaal 9 29
Roosendaal a9 28
Bergen op Zoom a9 43
Kruin'ngen alO 12
Goes a O 25
Middelburg >10 44
Vlissingen alO 52
8 40
9 04
8 30
9 43
10 45
9 36
0 00
1027
10 62
10 37
1143
1160
tb
12 46
9 31
9 57
10 11
10 59
1139
1159
12 04
al2 19
a 2 62
al 05
al 23
al 80
1131
11 57
12 11
12 59
146
2 05
1145
12 01
12 36
103
107
2 08
2 18
2 33
3C6
3 24
3 44
3 52
1 31
1 57
1 69
2 42
3 23
3 43
115
1 31
2 U6
145
201
2 36
3 04
ai 07
3 55
4 -
415
4 49
5 02
621
5 28
2 02
2 51
3 11
a4
a4 47
a6 09
2 46
3 01
316
4 01
4 07
a5 08
a5 14
a5 29
a5 55
a6< 9
a6 29
a6 37
481
4 57
419
6 44
6 24
6 44
c6 58
c7 12
c7 47
r8 06
c8 36
c8 44
a6 32
a6 57
7 11
8
8 46
9 06
6 46
7 01
7 s6
8 03
8 07
9 04
9 11
9 26
9 58
10 11
10 29
10 36
8 31
8 57
8 56
a Alleen op werkdagen, b Zondags 10 minutsn vroeger, o Alleen op Zon- en Feestdagen
10 56
11 11
11 39
11 51
0 1
018
v. Axel, Wed. Gilijamse
k, Hulst, Station
Auto Omnibusdienat Axel—Hulst
Alleen op werkdagen.
6 40 10 415 v. Hulst, Station
716 1120 645
Axel, Wed. Gilijamse
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
a Kijkuit
Hulst
St. Nieelaas
v St. Nic. n. Antw
a Antwerpen
v St. Nie. n. Meeh
aMech-leu
v Meehelen
a Brussel
61510
6 24 11
6 33 11
6 41 11
6 53 11
713 11
7 25 12
80» 12
8 23 12
9 19 1
9 24 1
1001 1
58 2 04
06 2 13
14 221
21 2 29
33 2 40
40 2 ">8
04 3 32
42 4 02
09 3 11
09 4 10
24 4 15
51 4 42
5 02a 6 25b
5 1' a 6 54b
521a643b
5 28a 6 5b
5 42a 0 b
558a717b
6 09 7 33
6 44 SC6
606a731
7 04a 8 33
7 09 8 45
7 32 92 i
v Brussel ac5 17 9 54 1 16 6 55
a Meehelen 6 05 10 23 1 53 6 14
v Meehelen 6 10 10 27 1 57 6 22
a St. Nic. v. Mech. 7 19 11 32 2 57 7 25
v Antw. n. St. Nic. 6 32 1114 2 12 7 19
a St. Nic. v. Antw. 7 15 1201 2 50 7 45
v St. Nic u. Tern. 7 25 12 06 3 12 7 48
Hulst 8 20 1 08 4 8 44
„Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53
„Axel 8 36 1 19 4 16 9
„Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09
a Ter Neuzen 8 53 1 37 4 34 9 18
a Alleen op werkdagen,
en alleen op werkdag.
b Alleen op Zon- en Feestdagen, c Vertrekt van Brussel Zuid
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
a Selzaete
v Selzaete
v Gent Dp.
a Gent St. P.
v
a Brussel
6 50
6 59
7 03
7 07
7 20
7 06
8 50a 12 25
8 59 r 12 34
9 03a 12 38
9 07a 12 42
9 20* 12 6a
9 05a 12 40
7 24 11 00
806 11 41
8 12 11 51
8 56 12 55
1252 b
130b
1 46b
151b
2 50b
1— a
1 7a
151a
1 6a
3 —a
5 40
5 49
5 63
5 57
6 10
6 66
6 10
6 5
7 06
8 02
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b. Alleen op Werkdagen
Brussel
Gent St. P.
Gant St. P.
Geat Dp.
Selzaete
r Selzaete
Sas van Geut
Philippine
Slniakilbrug
Sluiskil
Ter keuzen
6 2-5
6 42
7 22
7 30
8
8 08
8 12
8 16
8 2*
7 21
816
8 29
8 42
9 18
9 21
9 51
9 59
10 03
10 07
10 15
11 l?a
11 54a
1201
12 17
12 f 2
1
1 30
1 38
142
146
1 54
8 52
4 54
6 09
5 22
601
6 20
6 50
6 8
7 02
7 06
7 14
6 12
7 44
8 29
8 89
9 20
9 5a
9 5f a
b
b
b
b in O'la
b
b
b
10 07a
'0 11a
10 19a
Werkdagen.
Neuzen—Borsseien—Vlissiasen.
Vertrek boot van Neuzen
Borsseien
Aankomst te Vlissiugen
Vertrek trein van Vlissiagen
TB.
7,20
1,40
8,50
8,57
10,80
10,50
12,-
1,30
2.—
2,20
3,30
4,95
Vlissingen—BorsseienNeuzen.
Aankomst trein te Vlissingen
Vertrek boot van Vlissingen
Borsseien
Aankomst te Neuzen
TB.
6.—
6,48
9,20
10,30
7,10
NeuzenHoedekenskerke.
Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10
nm. 12,16
12.50
i.io
2,20
4,50
5,1'
6,-0
7,0 J
3,62
4 -
4,20
5,80
Zondagen
en le Kerstdag.
Aankomst te Hoedekenskerke
Vertrek trein naar Roosendaal
Vlissingen
Aansluiting op vertrekkende
tram.
7,25 10,25
8,— 10, 9
8,04 11,48
treinen te Goes
12.55
2.-
8,5,40 8,06
3,45 6,25 *,50
4,54 7,30 0,—
5,02 7,05 10,11
met autobussen en
HoedekenskerkeN cuzen.
Aankomst trein van Roosendaal 7,57 10,23 11,46 3,22 6 07 3 09
Vlissingen 7,58 9,48 1^ 04 1,67 6,16 8^5
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 4,— 6,50 8,55
Aankomst te Neuzen 9,15 11,50 1,10 4,45 7,8a 9,40
Aans uiting van te Goes aankomende treinen met autobussen en
tram.
WalzoordenBansweertKr uiningen.
Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 1,25 3,551 40 6,50 8 45
Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,55 1,55 4,25 6 10 7,k0 9 16
Vertrek van Hansweert 7,65 9,4512,05 2,-4,26 7,26 9 2o
Aankomst te Kruiningen 8,06 9,5612,15 2,10 4,35 7,35 9 30
Vertrek trein naar Roosendaal 8,13 10,0812,26 2,13 5,11 7,43
h Vlissingen 10,1212,52 3,06 4,49 7,52 9 58
Aankomst trein van Roosendaal 7,4110 13 11,84 3,06 4,49 5,65 7,52
Vlissingen 6,17 8,18 10 08 12,26 2,13 ,- 5,11 7,43
Vertrek van Kruiningen 6,26 8,18 10 15 12,30 3,104 506,— 7,55
Aankomst te Hansweert 6 36 8,2810 2512,40 3,20 6,- 6,10 8,05
Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,8 J 10,86 12,45 3,20 6 05 6,15 6 06
Aankomst te Walzoorden 7,10 9,-11,06 1,16 3,505 366,458,35
Aank. trein Vlissingen 719 848 1052 12,16 1 30 352 528 637 865
Vertr, boot Vlissingen 615 746 9—1016 1130 245 2—315 4;0 545 7— 9-
Aank. boot Breskens 640 810 925 10401155 110 2,25 840 455 610 725 925
Vertr. boot Breskens 655 815 930 1C46 1200 115 280 346 5— 616 780 93»'
Aankomst Vlissingen 720 840 956 1110 1225 140 2 5 410 526 64" 766 955
Vertr. trein Vlissingen782 867 1032 1125 1,30 425 518 686 702 840
tb. 10.30 nm. 7.40
10.60 8.-
12.- 9.1»
nm. 1.30
MS
vm. 9 nm. 6 10
9.20 6.30
10.30 7.40
6.40 nm. 5 40
7.35 6,35
7,3»
9.02 7,06
vm. 8,59 nm. 80S
7,f8 8 26
9,35 8,55
10,20 9,40
7,20
1,25
6.50
8 45
7.50
1,51
7.20
9 15
7.55
2.—
7.25
9,20
8 05
2.10
7.36
9,80
8.!3
213
7.43
8 43
3,06
7,47
9 58
8.43
8.06
7.47
818
2.13
7.43
8 50
3.10
7.55
9 00
3.20
8.05
6 40
9.05
3.20
8.05
7 10
9.36
3,£0
833
9 43
12 46
7,46
8,10
8,26
8.50
9,10
10-
10,25
2
2 26
6,45
6,10
10,46 8 45 7,10
11,10 410 7,85
4 25 7,46
Dieas'regeling op 2e Kerstdag, Nieuwjaarsdag en 2e Paasckdag als op de werkdagen,