mm Stoombootdienst op de Wester-Schelde De reis naar het geheimzinnige eiland. Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. IDUL 1DDB B N V A.N VER VOER 9 45 10 26 10 46 8 39 965 2 3» 4- 6 80 7 30 SPOORWEG MECHELEN—TERNEÜZEN. Van af 7 October 1934 tot nadere aankondiging. Kruiningen—HansweertWalzoorden. Vlissingen—Breskens. Breskens—Vlissingen. 5,88 i. Henkie, het zoontje van den apotheker, maakte het eerst van zijn leven een zeereis. Jonge, jonge, wat was ie bang. Het groote schip hield maar geen oogen- blik op met schommelen. Hij was al minstens vijl keer plat op het dek gevallen en nu had by weer een ontmoeting met een klein gek dwergje, dat steeds maar achter hem aan tippelde. »Kom eens met me meet, zei het beestje plotseling. »Dan zal je mijn vriend eens zien, een kranig kereltje. p us 2. Nou, dat was nog zoo kwaad niet, vond Henkie, want er waren heelemaal geen kleine jongens op het schip en hij voelde zich echt eenzaam. Hij volgde den raad van het dwergje op en deze bracht hem bij een klein matroosje. Het hondje maakte voor zjjn meester een diepe buiging en juist op datzelfde oogenblik viel Henkie weer op den grond. Al heel gauw was hij met Rob, het kleine matroosje bevriend en nu zouden ze samen, heel alleen er op uitgaan, in een klein bootje. 3. »Ik zal jou heel moedig maken«, had Rob tegen Henkie gezegd en samen wandelden ze naar de machine kamer van het schip, waar een groote neger zat. Rob, die al heel goed de negertaal scheen te spreken, over legde met den zwarten man en ze hadden er plezier in, dat Henkie zoo bang scheen te zyn. Daarna moesten ze met den neger mee en na een hoop trappetjes op en af te zjjn geloopeo, kwamen ze heelemaal aan den buitenkant van de boot, waar een aardig scheepje lag. Axel (Drie Schouwen)Terneuzen—Philippine. V Driesch. 6 15 7 42 11 26 2 32 5 42 v Philippine 6 37 „Axel 520 747 11 31 237 5'7 „Hoek 6 47 Zaamslag 5 40 8 03 11 57 258 609 a Neuzen 702 a Neuzen 6 05 8 28 12 22 3 22 6 33 v Neuzen 6 10 9 05 12 45 4 20 7 10 v Heek 6 20 9 15 12 55 4 30 7 20 a Philippine 6 85 9 30 111 4 4'- 7 36 v Neuzen 7 35 Zaamslag 8 10 Axel 8 26 a Driesch. 8 31 9 32 9 42 9 57 1130 11 56 12 15 12 20 112 1 22 1 37 2 30 801 3 19 3 24 4 43 7 39 4 63 7 49 5 08 8 0t 5 40 8 05 6 10 8 35 6 30 8 55 6 35 9 Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. v Driesch 6— 7 42 1126 2 32 5 42 v Walsoorden 7 16 11 10 2 10 5 36 6 55 Axel 6 05 7 47 11 31 2 37 5 47 Klcosterz. 7 20 11 15 215 5 40 7 Zaamslag 6 26 8 03 11 57 2 59 6 09 „Groenendijk 7 25 11 20 2 20 5 44 7 0.7 Rapenburg 6 38 8 15 12 09 3 11 6 19 „Hengstdijk 7 35 11 30 2 30 5 49 7 15 'Hengstdijk 6 45 8 22 12 16 3 18 6 28 „Rapenburg 7 45 1)40 2 40 5 5o 7 25 Groenendijk 6 55 8 32 12 26 3 28 6 36 „Zaamslag 810 1156 3 01 6 10 7 41 Klcosterz. 7 8 40 12 32 3 35 6 41 „Axel 8 26 12 15 3 19 6 30 8 a Walsoorden 7 10 8 50 1242 3 45 64> a Dritsch. 831 1220 3 24 6 35 805 Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent—IJzendyke. V Drie Schouwen 5 -6 8 32 12 22 3 25 6 36 f Westdorpe 6 40 8 47 12 37 3 40 6 51 V Schoondijke 8- 1145 215 6 V Sas van Gent 6 10 9 10 1251 4 20 7 15 a IJzendijke 8 22 12 07 2 37 6 20 9 Philippine 6 36 9 32 1 12 4 43 73- V IJzendijke 6 8 58 1231 4 09 6 50 Pyramids 6 57 9 63 1 37 5 07 8 01 Pyramide 6 15 9 1' 12 6 4 22 7 06 a IJzendijke 7 06 10 03 149 5 17 8 15 9 Philippine 6 36 9 35 115 4 45 7 4C V IJzendijke 7 07 1004 1 50 5 2b Sas van Gent 7 03 10 45 5 08 8 06 a Schoondijke 7 27 10 24 2 10 5 40 M Westdorpe 7 20 1105 210 5 20 8 20 Drie Schouwen 7 40 11 25 2 30 540 f8 40 f Rijdt op verzeek door tot Axel-Brug. Autobusdiensten St. Jansteen—Hulst—Walzoorden tv. a a a a vSt. Janst. t 810 1820 1225 255 445 605 745 v Walz. 715 905 9101110 120 355 536 650 810 v Hulst 630815 1625 1230 3460 611 750 v Hulst 755 945 1020 1150 2— 435 6l0 730 920 a Walz. 710855 11— 110340630645 830 a StJanst 8— 950 1025 1155 205 4 0 735 f Op tijdig verzoek van of naar St. J«nsteen. Rijdt alleen op Zondag. Op tiidig verzoek zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zija aangegeven door een trambus-haltebo d. a Al een o werkdagen. Breskeas—HoofdplaatPyramide, V Breskeus 8 30 1210 3 45 6 25 v IJzendijke 6 40 9 35 1 20 410 Hoofdplaat 8 60 12 25 4 6 5 Pyramide 6 57 9 55 1 35 5 08 Biervliet 9 12 35 4 10 6 55 Biervliet 7 07 10 05 145 5 18 Pyramide 910 12 45 4 20 7 05 v HoefdDlaat 7 12 10 10 1 50 5 23 a T.leandüka 921 1 4 2 7 16 a Breskens 7 32 10 30 2 10 5 43 VLISSINGEN—ROOSENDAAL. Vlissingen Middelburg Goes Kruttiingen Bergen op Zoom Roosendaal Roosendaal Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag H.S, Haarlem Amsterdam C.S. Roosendaal Breda 's Hertogenboseh Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem a5 35 aSl§ 7 32 b9 20 10 32 all 25 130 4 25 5 36 7 02 7 46 a5 43 a6 25 7 41 b9 31 10 40 all 36 140 4 35 711 7 66 a6 05 a6 58 8 00 b9 50 10 59 al2 08 2 00 4 54 7 30 8 27 a6 17 a7 14 8 11 bl0 03 11 12 al2 26 2 13 6 l'l O 7 43 8 44 a6 47 a7 51 8 39 blO 47 1137 106 2 40 5 45 8 09 9 21 a7 a8 09 8 62 bil 04 11 50 1 23 2 53 6 02 6 35 8 22 9 39 a7 06 a8 15 11 11 12 05 al 36 3 - 6 18 6 44 8 29 9 47 a8 01 a9 22 12 22 122 a2 52 4 22 7 22 7 52 9 24 10 42 a8 07 a1» 26 12 26 1 26 a2 56 3 60 7 26 7 31 9 30 10 48 8 40 9 52 12 62 1 52 3 22 4 22 7 52 7 57 alO 10 1122 9 17 10 27 127 2 27 3 57 4 57 8 27 alO 42 1157 9 34 10 44 144 2 44 4 14 5 14 8 44 8 49 alli2 0 14 7 07 9 1114 12- 128 3 12 6 14 6 39 8 32 9 50 7 27 9 20 11 46 12 20 2 02 3 32 6 34 6 39 8 62 10 10 8 16 10 03 12 49 103 a2 67 4 20 7 19 7 40 9 40 10 £8 9 16 10 53 153 153 3 53 5 26 8 05 8 53 10 27 11 51 9 1102 a2 03 a4 11 b 04 8 03 8 18 10 4 i cll 41 9 27 11 31 a2 81 4 56 6 81 8 31 8 42 1112 cO 02 Arnhem 7 Nijmegen 7 26 Utrecht C.S. 7 32 's Hertogenbosch 8 i7 Breda 9 03 Roosendaal 9 23 Amsterdam C.S. 6 50 Haarlem 7 09 Den Haag H.S. 7 53 Rotterdam D.P. 8 23 Rotterdam Beurs 8 80 Roosendaal 9 29 Roosendaal a9 28 Bergen op Zoom a9 43 Kruin'ngen alO 12 Goes a O 25 Middelburg >10 44 Vlissingen alO 52 8 40 9 04 8 30 9 43 10 45 9 36 0 00 1027 10 62 10 37 1143 1160 tb 12 46 9 31 9 57 10 11 10 59 1139 1159 12 04 al2 19 a 2 62 al 05 al 23 al 80 1131 11 57 12 11 12 59 146 2 05 1145 12 01 12 36 103 107 2 08 2 18 2 33 3C6 3 24 3 44 3 52 1 31 1 57 1 69 2 42 3 23 3 43 115 1 31 2 U6 145 201 2 36 3 04 ai 07 3 55 4 - 415 4 49 5 02 621 5 28 2 02 2 51 3 11 a4 a4 47 a6 09 2 46 3 01 316 4 01 4 07 a5 08 a5 14 a5 29 a5 55 a6< 9 a6 29 a6 37 481 4 57 419 6 44 6 24 6 44 c6 58 c7 12 c7 47 r8 06 c8 36 c8 44 a6 32 a6 57 7 11 8 8 46 9 06 6 46 7 01 7 s6 8 03 8 07 9 04 9 11 9 26 9 58 10 11 10 29 10 36 8 31 8 57 8 56 a Alleen op werkdagen, b Zondags 10 minutsn vroeger, o Alleen op Zon- en Feestdagen 10 56 11 11 11 39 11 51 0 1 018 v. Axel, Wed. Gilijamse k, Hulst, Station Auto Omnibusdienat Axel—Hulst Alleen op werkdagen. 6 40 10 415 v. Hulst, Station 716 1120 645 Axel, Wed. Gilijamse v Ter Neuzen Sluiskil Axel a Kijkuit Hulst St. Nieelaas v St. Nic. n. Antw a Antwerpen v St. Nie. n. Meeh aMech-leu v Meehelen a Brussel 61510 6 24 11 6 33 11 6 41 11 6 53 11 713 11 7 25 12 80» 12 8 23 12 9 19 1 9 24 1 1001 1 58 2 04 06 2 13 14 221 21 2 29 33 2 40 40 2 ">8 04 3 32 42 4 02 09 3 11 09 4 10 24 4 15 51 4 42 5 02a 6 25b 5 1' a 6 54b 521a643b 5 28a 6 5b 5 42a 0 b 558a717b 6 09 7 33 6 44 SC6 606a731 7 04a 8 33 7 09 8 45 7 32 92 i v Brussel ac5 17 9 54 1 16 6 55 a Meehelen 6 05 10 23 1 53 6 14 v Meehelen 6 10 10 27 1 57 6 22 a St. Nic. v. Mech. 7 19 11 32 2 57 7 25 v Antw. n. St. Nic. 6 32 1114 2 12 7 19 a St. Nic. v. Antw. 7 15 1201 2 50 7 45 v St. Nic u. Tern. 7 25 12 06 3 12 7 48 Hulst 8 20 1 08 4 8 44 „Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 „Axel 8 36 1 19 4 16 9 „Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 a Ter Neuzen 8 53 1 37 4 34 9 18 a Alleen op werkdagen, en alleen op werkdag. b Alleen op Zon- en Feestdagen, c Vertrekt van Brussel Zuid Spoorweg Ter Neuzen—Gent. v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete v Gent Dp. a Gent St. P. v a Brussel 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 06 8 50a 12 25 8 59 r 12 34 9 03a 12 38 9 07a 12 42 9 20* 12 6a 9 05a 12 40 7 24 11 00 806 11 41 8 12 11 51 8 56 12 55 1252 b 130b 1 46b 151b 2 50b 1— a 1 7a 151a 1 6a 3 —a 5 40 5 49 5 63 5 57 6 10 6 66 6 10 6 5 7 06 8 02 a Alleen op Zon- en Feestdagen, b. Alleen op Werkdagen Brussel Gent St. P. Gant St. P. Geat Dp. Selzaete r Selzaete Sas van Geut Philippine Slniakilbrug Sluiskil Ter keuzen 6 2-5 6 42 7 22 7 30 8 8 08 8 12 8 16 8 2* 7 21 816 8 29 8 42 9 18 9 21 9 51 9 59 10 03 10 07 10 15 11 l?a 11 54a 1201 12 17 12 f 2 1 1 30 1 38 142 146 1 54 8 52 4 54 6 09 5 22 601 6 20 6 50 6 8 7 02 7 06 7 14 6 12 7 44 8 29 8 89 9 20 9 5a 9 5f a b b b b in O'la b b b 10 07a '0 11a 10 19a Werkdagen. Neuzen—Borsseien—Vlissiasen. Vertrek boot van Neuzen Borsseien Aankomst te Vlissiugen Vertrek trein van Vlissiagen TB. 7,20 1,40 8,50 8,57 10,80 10,50 12,- 1,30 2.— 2,20 3,30 4,95 Vlissingen—BorsseienNeuzen. Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Borsseien Aankomst te Neuzen TB. 6.— 6,48 9,20 10,30 7,10 NeuzenHoedekenskerke. Vertrek boot van Neuzen 6,40 9,40 12.10 nm. 12,16 12.50 i.io 2,20 4,50 5,1' 6,-0 7,0 J 3,62 4 - 4,20 5,80 Zondagen en le Kerstdag. Aankomst te Hoedekenskerke Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen Aansluiting op vertrekkende tram. 7,25 10,25 8,— 10, 9 8,04 11,48 treinen te Goes 12.55 2.- 8,5,40 8,06 3,45 6,25 *,50 4,54 7,30 0,— 5,02 7,05 10,11 met autobussen en HoedekenskerkeN cuzen. Aankomst trein van Roosendaal 7,57 10,23 11,46 3,22 6 07 3 09 Vlissingen 7,58 9,48 1^ 04 1,67 6,16 8^5 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 4,— 6,50 8,55 Aankomst te Neuzen 9,15 11,50 1,10 4,45 7,8a 9,40 Aans uiting van te Goes aankomende treinen met autobussen en tram. WalzoordenBansweertKr uiningen. Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 1,25 3,551 40 6,50 8 45 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,55 1,55 4,25 6 10 7,k0 9 16 Vertrek van Hansweert 7,65 9,4512,05 2,-4,26 7,26 9 2o Aankomst te Kruiningen 8,06 9,5612,15 2,10 4,35 7,35 9 30 Vertrek trein naar Roosendaal 8,13 10,0812,26 2,13 5,11 7,43 h Vlissingen 10,1212,52 3,06 4,49 7,52 9 58 Aankomst trein van Roosendaal 7,4110 13 11,84 3,06 4,49 5,65 7,52 Vlissingen 6,17 8,18 10 08 12,26 2,13 ,- 5,11 7,43 Vertrek van Kruiningen 6,26 8,18 10 15 12,30 3,104 506,— 7,55 Aankomst te Hansweert 6 36 8,2810 2512,40 3,20 6,- 6,10 8,05 Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,8 J 10,86 12,45 3,20 6 05 6,15 6 06 Aankomst te Walzoorden 7,10 9,-11,06 1,16 3,505 366,458,35 Aank. trein Vlissingen 719 848 1052 12,16 1 30 352 528 637 865 Vertr, boot Vlissingen 615 746 9—1016 1130 245 2—315 4;0 545 7— 9- Aank. boot Breskens 640 810 925 10401155 110 2,25 840 455 610 725 925 Vertr. boot Breskens 655 815 930 1C46 1200 115 280 346 5— 616 780 93»' Aankomst Vlissingen 720 840 956 1110 1225 140 2 5 410 526 64" 766 955 Vertr. trein Vlissingen782 867 1032 1125 1,30 425 518 686 702 840 tb. 10.30 nm. 7.40 10.60 8.- 12.- 9.1» nm. 1.30 MS vm. 9 nm. 6 10 9.20 6.30 10.30 7.40 6.40 nm. 5 40 7.35 6,35 7,3» 9.02 7,06 vm. 8,59 nm. 80S 7,f8 8 26 9,35 8,55 10,20 9,40 7,20 1,25 6.50 8 45 7.50 1,51 7.20 9 15 7.55 2.— 7.25 9,20 8 05 2.10 7.36 9,80 8.!3 213 7.43 8 43 3,06 7,47 9 58 8.43 8.06 7.47 818 2.13 7.43 8 50 3.10 7.55 9 00 3.20 8.05 6 40 9.05 3.20 8.05 7 10 9.36 3,£0 833 9 43 12 46 7,46 8,10 8,26 8.50 9,10 10- 10,25 2 2 26 6,45 6,10 10,46 8 45 7,10 11,10 410 7,85 4 25 7,46 Dieas'regeling op 2e Kerstdag, Nieuwjaarsdag en 2e Paasckdag als op de werkdagen,

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1934 | | pagina 4