Stoom bootdienst op de Wester-Schelde
Zeeuwsell-V1 aam sch e Tramweg-M aatsellap pi j
de politie, die proces-verbaal
opmaakte. D« dader zeide dat
hij een .lolletje" had uitgehaald.
Dinsdagmiddag wilde de
slager B H. wonende aan den
Bunschoterweg te Ede, een auto
aanzetten. Daarbij sloeg de slin
ger terug eD trot B. tegen het
bovenbeen. Dit been werd ver
brijzeld, zoodat overbrenging van
den man naar het ziekenhuis
noodzakelijk was.
Te Neerkant geraakte de
vrouw van den landbouwer K.
bij het aanmaken van het for
nuis, waarbij zy petroleum ge
bruikte, in brand. In een oog
wenk stonden hare kleeren in
vlammen, welke door toegescho
ten hulp werden gebluscht. De
vronw werd ernstig aan gelaat
en bovenlijf verwond.
Yondoling bracht geluk.
De Poolsche boer Katuzinsky
in het dorp Dlonie hoorde, toen
hy in den vroegen morgen naar
zijn land ging, een z icht gekreun.
Hij keek om zich heen en vond
in de goot een in luiers gepakte
zuigeling. Niettegenstaande hij
zelf al zes kindaren heeft, bracht
hij de vondeliDg bij zijn vrouw
thuis, die over deze on verwachte
uitbreiding van de familie niet
erg gfBticht was en de man had
al zijn overredingskracht noodig
om haar te bewegen bet arme
kind in 'shemelsnaam te houden.
De belooning is niet uitgebleven.
Toen zij het kind uitpakte, bleek
het om den hals een fijn ket
tinkje te hebben met een gouden
medaillon. In dit medaillon
werd een lot in de staatsloterij
^evonden. Bij de trekking, wel
ke dezer dagen is gehouden, is
op dit nummer de hoogste pry's
gevallen, meldt het Vad. Wel
was het lot maar een acbtjn,
doch de boer, die het zeil niet
breed had, heeft er toch een
paar honderdduizend zlotys door
gekregen.
Vreeselijke dood Dat het
vooral in sommige landen ge-
vaarlyk is, met den open mond
te slapen, blykt wel uit de on
aangename wijz-a, waarop een
Turk het tijdige met het eeuwige
verwisseld heeft. De man lag
met open mond in diepen slaap
gedommeld op een veld, toen
plotseling een adder in zijn slok
darm drong. Bijna gestikt, sprong
de boer op 6n trachtte nog het
reptiel aan den staart weg te
trekken. Voor hij hier echter
in geslaagd was hadden zyn
laatste krachten hem begeven.
Maar ook de adder kwam om
het leven. Toen men de slang
uit den mond van don ongeluk
kige verwijderde, bleek dat bei
den dood waren.
Een Italiaansch vliegtuig,
dat aan de manoeuvres deelnam,
is tegen een ballon captif opge
vlogen. Het toestel viel en de
vlieger verbrandde. De kabel
van den ballon knapte af en
deze dreef weg.
Overstrooming. Volgens
te Calcutta ontvangen berichten
zijn de Ganges en zijn zijrivie
ren op vele plaatsen buiten haar
oevers getredeD, waardoor uit
gestrekte landerijen zijn over
stroomd en tal van personen
zijn verdronken.
Te Monghy, Bihar en Orissa
stijgt de Gauges snel.
Stoomschepen zijn gertqui-
reerd om de bewoners uit het
geteisterde gebied naar veiliger
plaatsen over te brengen.
Verscheidene dorpen in de
districten Saran, Patna en Dar-
bbana zijn zwaar geteisterd en
enkele zelfs reeds door de water
massa's geheel verwoest.
Te Allahabad stygt het niveau
van de Ganges eveneens onrust
barend.
Het spoorwegverkeer in Ben
galen is gestaakt.
Toen te Parijs een vader
de nieuwsgierigheid van zyn
zoontje wilde bevredigen en hem
de werking wilde verklaren van
een granaat, ontplofte de helsche
machine. Vader en zoon werden
gedood.
Gidsen zijn er in geslaagd
op den Nantillionsgletscher een
alpinist te redden, die 8 dagen
in een gletscherplaat, 18 meter
onder den gletscher, had door
gebracht. De man heeft zich
in het leven gehouden met cho
colade, een kaars en wat druiven.
Hij had de brigades, die tot zijn
redding waren uitgezonden,
boven zyn hoofd over den glet
scher hooren loopen. Wonder
boven wonder is er van den
alpinist slechts één voet bevroren.
Een bewoner van Moutier
bij Nancy wilde zijn zevenjarig
zoontje bestraffen door hrt kind
in een keffer op tp sluiteD, waarin
het den geheelen nacht moest
blyven. Toen de vader den
volgenden morgen den koffer
openmaakte, vond hy zijn kind
gestikt. De man is gearresteerd.
Moet gij links een weg inslaan,
Neemt dan steeds de ruimste
[baan.
Gaat uw weg reehts van de
[hand,
Houdt dan steeds den binnen-
[k a n t.
o
Fllpje'g opvatting.
3MC 1 33 33 EI L US Bf Y A 3NT "V 313 R. V O 33 R
Axel (Drie Schouwen)Terneuzen—Philippine.
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel (Drie Schouwen)—Sas
van Gent— IJzendjjke.
Autobusdiensten St. Jansteen—Hulst—Walzoorden v v.
Breskens—Hoofdplaat—Pyramide,
VLISSIN GEN—HOUSEN DA AL.
Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst.
SPOORWEG IS ECHEL EN- TERNETJZEN.
Spoorweg Ter Neuzen— Geut.
Van af 15 Mei 1934 tot nadere aankondiging.
Vlissingen—BorsselenNeuzen.
Neuzen—
HoedekenskerkeNeuzen.
W alzoordenHansweertKruiningen.
Kruiningen—Hansweert—Walzoorden.
Vlissingen—Breskens.
Breskens—Vllsslngsn.
vm
Diens;regeling op den Hemelvaartsdag en den 2en Pinksterdag als op de werkdagen,
„O, moe, wat is die poes toch
[vies Ajakkes 1
Wat ik zooeven heb gezien, ver
beet 'k niet licht
Eerst spnwt ie op z'n poot en
[even later
Toen veegde ie 'm zoo maar al
[aan z'n gezicht 1"
V
Driesch.
6^5
7 35
11 26 2 32 5 42
II
Axel
5 10
7 40
11 31 2 37 6*7
II
Zaamslag
5 30
8 03
11 57 2 58 6 09
a
Neuzen
6 65
8 2*
12 22 3 22 6 3*
V
Neuzen
6
9 05
12 45 4 20 7 10
V
Hoek
6 10
9 ib
12 50 4 30 7 20
a
Philippine
6 25
9 30
111 4 45 7 36
v Philippine 6 27
9 32
11-2
4 48
7 39
Hoek 6 37
9 42
1 22
4 58
7 49
a Neuzen 6 52
9 67
1 37
5 13
8 0+
v Neuzen 7 35
1130
2 30
5 40
8 05
Zaamslag 8 03
11 57
2 59
6 09
Axel 8 21
1215
3 19
6 80
a Driesch, 8 26
12 20
3 24
6 35
V
Driesch.
6
7 35
1126
2 8'ï
5 42
V
Walsoorden
7 15
11 10
210
5.-6
6 55
Axel
6 04
7 40
11 31
2 37
5 47
II
Kloosterz.
7 20
11 15
216
5 40
7-
11
Zaamslag
6 26
8 03
11 57
2 59
6 09
Groenendijk
7 25
11 20
2 20
5 44
7 04
Rapenburg
6 38
8 15
12 09
3 11
6 19
Heugstdijk
7 35
1130
2 30
5 49
715
11
Hengstdijk
6 4o
8 22
12 16
3 18
6 28
Rapenburg
7 45
11 40
2 40
5 60
7 26
11
Groenendijk
6 55
8 32
12 26
3 28
6 36
a
Zaamslag
8-
11 55
2 65
6 08
7 40
Kloosterz.
7
8 40
12 32
3 35
6 41
a
A.xel
8 21
12 15
3 19
6 80
8 -
a
W alsoorden
7 10
8 50
12 42
3 45
6 4i
Driesch.
8 26
12 20
i 24
6 35
8 05
v Drie Schouwen 615 8 30 12 22 3 25 6 36
W estdorpe
Sas van Gent
Philippine
Pyramide
IJzendijke
IJzendijke
Schoondijke
6 30
6
6 26
6 48
7
7 01
7 23
8 45 12 37
910 1261
9 32
9 53
10 03
1004
10 24
1 12
1 37
149
160
210
3 40
4 20
4 47
6 07
617
6 2j
6 40
6 61
7 15
7 39
8 01
8 16
f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug.
Schoondijke
IJzendijke
IJzendijke
Pyraande
Philippine
Sas van Gent
W estdorpe
Drie Schouwen
5 60
6 02
6 27
6 53
8- 1144
8 22 12 07
5 58 12 31
9C8
9 34
10 44
7 06 11
7 30 11 2-5
12 44
114
1 64
210
2 30
215
2 37
412
4 24
4-17
5 08
5 26
6
6 20
6 50
7 02
7 89
6 06
8 20
5*0 f6 40
ft ft
vSt. Janst. t 8;0 1820 1225 255 445 605
v Hulst 630815 1025 1230 3—260 611
aWalz. 710 855 11— 110 340 530 645
j- Op tijdig verzoek van of
Op tijdig eizoeg zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een
trambus-haltebo d. a Al.een o werkdagen
745 vWalz. 715 905 9(01110 120 350 536 650 8:0
760 v Hulst 155 945 1020 1150 2430 SlO 730 920
830 a StJanstS—950 1025 1155 205 435 735 f
naar St. Jinsteen. Rijdt alleen op Zoudag.
V
Breskens
8 20
12
3 45
6 15
V
IJzendijke
6 30
9 35
1 20
4 50
m
Hoofdplaat
8 41
1221
4 06
6 36
Pyramide
647
9 55
1 35
5 08
Biervliet
9
12 35
418
6 55
Biervliet
6 57
10 05
145
5 lh
1
Pyramide
910
12 45
4 25
7 05
V
Hoofdolaat
7 12
10 20
2
5 33
a
IJzendijke
921
1 -
4 40
7 16
a
Breskens
7 32
10 40
2 20
5 53
V
Vlissingen
a5 40
a6 15
7 31
b9 20
10 86
all 25
1 34
4 30
6 33
7 04
7 46
V
Middelburg
a6 48
a6 25
7 43
b9 31
10 44
all 36
1 44
4 40
7 13
7 6b
1
Goes
a6 07
a6 58
8 02
b9 50
1103
al2 M
2U4
4 59
7 t>2
8 27
II
Kruiningen
a6 19
a7 14
8 15
blO 03
11 16
a 12 26
2 17
5 16
O
O
7 45
8 44
II
Bergen op Zoom
a6 47
a7 51
8 39
blO 47
11 39
105
2 42
5 48
M
8 69
9 il
a
Roosendaal
a7
a8 09
8 52
bil 04
11 52
1 23
2 55
6 05
7 30
8 22
9 39
V
Roosendaal
a7 06
a8 15
11 11
12 05
al 36
3
6 18
7 47
8 29
9 47
a
Rotterdam beurs
a8 01
a9 22
12 22
122
a2 52
4 22
7 22
8 52
924
10 4i
,1
Rotterdam D. P.
ah 07
a 26
12 26
1 18
a2 56
3 50
7 23
8 41
9 30
lu 48
s
Den Haag H.8.
a8 40
9 62
12 52
1 52
3 _2
4 22
7 52
9 06
9 63
11 22
11
Haarlem
a9 17
10 27
127
2 27
3 57
4 57
8 2?
9 48
10 35
1157
Amsterdam C.S.
a9 31
10 44
1 44
2 44
4 14
5 14
8 44
lu 07
10 65
0 it
V
Roosendaal
7 07
9
1114
12-
I28
3 12
6 12
8 32
9 50
II
Breda
7 27
9 20
11 46
12 20
2 02
3 32
6 32
8 52
10 10
1
's Hertogenboseh
8 16
10 03
12 49
103
4 20
7 19
9 40
10 t8
ütrecht C.S.
9 16
10 53
153
5 26
8 05
10 27
11 51
V
Nijmegen
9-
1102
2 03
b 04
8 05
10 4i
C1141
a
Arnhem
9 27
11 31
a2 31
6 31
8 31
1112
cO 02
V
Arnhem
7-
8 26
931
1131
1 31
a 3 02
a4 31
a6 82
831
II
Nymegen
7 26
6 48
9 57
1117
167
2 51
4 57
a6 57
8 57
II
Utrecht C.S.
7 32
6 29
10 11
12 11
169
3 11
4 59
7 11
8 56
II
's Hertogenbosch
8 i7
9 31
10 59
12 59
2 42
al
6 44
8 -
9 -45
Breda
9 03
10 17
11 39
1 45
3 23
a4 47
6 24
8 43
10 26
II
Roosendaal
9 23
10 A
11 59
2 05
3 43
a5 09
6 44
9 06
10 46
V
Amsterdam C.S.
6 60
7 46
9 16
1146
115
145
2 46
6 45
II
Haarlem
7 09
801
931
12 01
1 31
201
3 01
7 01
9
Den Haag H.S.
7 53
8 36
10 06
12 36
2 06
2 86
3 86
7 06
II
Rotterdam D.P.
8 23
9 23
10 33
103
3 04
4 03
8 03
a Rotterdam Beurs
8 30
9 30
10 37
107
a2 07
4 07
8 07
Roosendaal
9 20
10 87
1145
2 08
3 65
a5 08
9 04
V
Roosendaal
a9 28
10 44
12 04
2 11
4 -
a* 14
c6 58
9 11
10 56
i*
Bergen op Zoom
a9 43
1059
12 19
2 28
415
a5 29
c7 12
9 26
11 11
11
Kruin'ngen
alO 10
1123
12 60
2 59
4 49
»5 58
c7 47
9 56
1137
r.
Goes
a 0 23
1137
103
8 17
6 02
a6 07
18 06
10 09
11 49
11
Middelburg
alü 42
11 67
1 21
3 37
621
a6 27
c8 36
1027
009
a
Vlissingen
alü 50
12 05
1 28
3 45
5 28
a6 35
c8 44
10 31
0 6
a Alleen op werkdagen, b Zondags 10 minuten vroeger, e Alleen op Zon- en Feestdagen
Alleen op werkdagen.
V. Axel, Wed. Giljjaatse 6 40 10416 v. Hulst, Station 3 30 2 30 6 80
Halst, Station 7 65 1120 6 45 t Axel, Wod. Giiijamae 9 65 4— 7 30
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerpen
v St. Mc. n. Meeh.
aMseh len
r Meehelen
a Brussel
615 10 58
6 24 11 06
6 33 11 14
6 41 11 21
6 58 1133
713 11 40
7 25 12 04
80' 12 t2
8 23 12 09
9 19 1 09
9 24 124
9 63 1 51
2 04
2 13
221
2 29
2 40
2 8
3 32
4 02
3 11
4 10
4 l<d 7 33
4 42d 8 01
5 02a 6 25b
5 1 a 6 »4 b
5 21a6 43b
5 28a 6 51b
5 42a 7 0 b
5 58a 717b
6 03 7 33
6 44 8 01
6 06a 7 31
711a833
8 45
921
v Brussel
a Meehelen
v Meehelen
a St. Nie. v. Meeh
v Antw. n. St. Nic
a St. Nic. v. Antw
v St. Nic n. Tem
Buigt
Kijkuit
Axel
Sluiskil
a Ter Neuzen
a Alleen op werkdagen, b Alleen op Zon- en Feestdagen, c Vertrekt
d Des Zaterdags minuten later.
a c 5 17
9 55
1 20
6 65
a 6 05
10 2!
1 54
6 16
6 10
10 27
1 57
6 21
7 19
11 32
2 57
7 25
6 82
11 25
2 12
7 19
7 15
12 01
2 50
7 45
7 25
12 06
3 12
7 43
8 20
103
4 -
8 44
8 27
1 11
4 08
8 53
8 86
1 19
4 16
9
8 46
1 28
4 25
9 09
8 53
1 37
4 34
9 18
van Brussel Zuid
6 50
6 59
7 03
7 07
7 20
7 05
7 24 11 00
806 11 41
8 OH 11 51
9 12 12 55
8 50a 12 25
8 59 - 12 34
9 03a 12 38
9 07a 12 42
9 201 12 55
905a1240
5 40
5 49
5 53
5 57
6 10
5 56
1252 b 6 10
131b
146b 6 55
151b 7 06
2 50b 8 02
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
a Selzaete
v Selzaete
v Gent Dp.
a Gent St. P.
v
a Brussel
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b. Alleen op Werkdagen Rijdt Zondags 8 minuten later
8 vda
8 28a
8 '3a
8 8a
8 50a
8 3a
9 54
10 29
'0 40
10 4
11 10
b.
v Brussel
a Gent St. P.
v Gent St. P.
Geat Dp.
a Selzaete
v Selzaete
Sas van Gent
Philippine
Sluiskilbrng
Sluiskil
Ter Neuzen
519
7 21
359
7 53
816
4 52
(26
3 29
1201
5 08
814
6 42
8 42
12 17
6 22
8 27
7 22
9 18
12 52
6 01
9 09
7 30
9 21
1
6 20
9 l?a
8
9 51
1 30
(50
9 42»
8 01
9 59
138
€13
9 60a
8 12
10 03
1 42
7 02
9 54a
8 16
10 07
146
7 0€
9 58*
82i
10 15
1 64
7 14
10 06a
W erkdagen.
NeuzenBorsselenVlissingen.
Vertrek boot van Neuzen
Borsselen
Aankomst te Vlissiagen
Vertrek trein van Vlissingen
vm.
ra. 8
7,20
7,40
50
8,57
10,30
10,50
12,—
1,34
2.—
2,30
3,30
4,30
Aankomst trein te Vlissingen
Verirek boot van Vlissingen
Borsselen
Aankomst te Neuzen
Vertrek boot van Neuzeu
Aankomst te Hoedekenskerke
Vertrek trein naar Roosendaal
Vlissingen
Aansluitirg op vertrekkende
tram.
6,-
8,48
9-
9,20
10,30
7,10
Hoedekenskerke.
6,40
bi>. 12,05
19.30
12,50
4,40
6,
6,10
6,16
3,45
4 -
4,70
6,30
Zondagen.
vm.
10.30 nm. 7.40
10.60 8.-
12.— 9,10
vm 9
9,40
7,23 10,25
8,02 11,03
8.' 4 11,37
treinen te Goes
12.10 2,69 5,40 8,05
12.55 3,35 6,25 »>0
2.04 4,59 7,32 0,-
5,02 7,05 10,09
met autobussen en
Aankomst trein van Roosendaal 7,57 10,21 11,35 3,15
V lissingen b,— 9,48 lz 04 2jiL
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50
Aankomst te Neuzen 9,lö 11,50 1,50 4,35
Anns uiting van
tram.
6,05
6,15
6,50
7,8.1
te Goes aankomende treinen met autobussen
8,09
8,25
8,55
9,40
en
Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 1,25 3,56: 40 6,58 8 45
Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66 1,55 4,25 6 10 <,*0 9 16
Vertrek van Hansweert 7,55 9,45 12,0j 2,-4,26 7,26 9 2u
Aankomst te Kruiningen 8.05 9,5512,15 2,10 4 35 7,35 9 30
Vertrek treiu naar Roosendaal 8,1510,0812,28 2,17 5,16 7,45
11 Vlissingen 10,1012,50 2,19 4,43 7,52 9 56
Aankomst trein van Roosendaal 7.41 10 10 11,28 2,59 4,49 5.63 7,52
Vlissingen 6,19 8,1510 08 12,26 2,17 ,- 5,16 7,45
Vertrek van Kruiningen 6,26 «,1e 10 16 12,80 3,—4,50 6,— 7 55
Aankomst te Hansweert 6 36 8,28 10 25 12,40 3,10 5,— 6.10 8*05
Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,8010,35 12,45 3,16 5 05 6,15 6 05
Aankomst te Walzoorden 7,10 9,-11,05 1, i 6 3,45 5 35 6,45 8,35
Aank. trein Vlissingen 719 848 1050 12,27 1 37 345 528 635 855
Vertr, boot Vlissingen 615 745 9— 1015 11301245 2— 315 430545 7— 9_
Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1155 110 2,25 840 455 61u 725 926
Vertr. boot Breskens 656 815 930 1046 1200 116 280 845 5—616 780 930
Aankomst Vlissingen 7*0 640 955 1110 1226 140 2 5 410 525 64 765 955
Vertr. trein Vlissingen 734 867 920 1125 1,34 480 616 633 704 840
nm.
9.20
1030
6.40 nm.
7 25
8,02
9.92
6.10
6.30
7.40
5 40
6,25
7,32
7,06
8,59
8,-
9,35
10,20
8 08
8 25
8,55
9,40
7,20
7J0
7.66
8 05
8.15
8 43
1.25
1,55
2—
2.10
2 17
2,59
6 40
7 10
7,46
3,10
8,36
8.50
9,10
8.43
15
8 60
9.00
9.05
9.36
9 43
10-
10,26
6.50
7.20
7.25
7 36
7.45
7.47
2.69
2.17
3.-
3.10
Z 15
3,45
8 46
915
9,20
9,30
9 66
7.47
7.45
7.55
8.05
8.05
8 35
1 37 5,28
2 6,45
2 26 6,10
10,45 8 45 8,-.
11,10 410 8,25
4 30 8 40