Stoom bootdienst op de Wester-Schelde Zeeuwsell-V1 aam sch e Tramweg-M aatsellap pi j de politie, die proces-verbaal opmaakte. D« dader zeide dat hij een .lolletje" had uitgehaald. Dinsdagmiddag wilde de slager B H. wonende aan den Bunschoterweg te Ede, een auto aanzetten. Daarbij sloeg de slin ger terug eD trot B. tegen het bovenbeen. Dit been werd ver brijzeld, zoodat overbrenging van den man naar het ziekenhuis noodzakelijk was. Te Neerkant geraakte de vrouw van den landbouwer K. bij het aanmaken van het for nuis, waarbij zy petroleum ge bruikte, in brand. In een oog wenk stonden hare kleeren in vlammen, welke door toegescho ten hulp werden gebluscht. De vronw werd ernstig aan gelaat en bovenlijf verwond. Yondoling bracht geluk. De Poolsche boer Katuzinsky in het dorp Dlonie hoorde, toen hy in den vroegen morgen naar zijn land ging, een z icht gekreun. Hij keek om zich heen en vond in de goot een in luiers gepakte zuigeling. Niettegenstaande hij zelf al zes kindaren heeft, bracht hij de vondeliDg bij zijn vrouw thuis, die over deze on verwachte uitbreiding van de familie niet erg gfBticht was en de man had al zijn overredingskracht noodig om haar te bewegen bet arme kind in 'shemelsnaam te houden. De belooning is niet uitgebleven. Toen zij het kind uitpakte, bleek het om den hals een fijn ket tinkje te hebben met een gouden medaillon. In dit medaillon werd een lot in de staatsloterij ^evonden. Bij de trekking, wel ke dezer dagen is gehouden, is op dit nummer de hoogste pry's gevallen, meldt het Vad. Wel was het lot maar een acbtjn, doch de boer, die het zeil niet breed had, heeft er toch een paar honderdduizend zlotys door gekregen. Vreeselijke dood Dat het vooral in sommige landen ge- vaarlyk is, met den open mond te slapen, blykt wel uit de on aangename wijz-a, waarop een Turk het tijdige met het eeuwige verwisseld heeft. De man lag met open mond in diepen slaap gedommeld op een veld, toen plotseling een adder in zijn slok darm drong. Bijna gestikt, sprong de boer op 6n trachtte nog het reptiel aan den staart weg te trekken. Voor hij hier echter in geslaagd was hadden zyn laatste krachten hem begeven. Maar ook de adder kwam om het leven. Toen men de slang uit den mond van don ongeluk kige verwijderde, bleek dat bei den dood waren. Een Italiaansch vliegtuig, dat aan de manoeuvres deelnam, is tegen een ballon captif opge vlogen. Het toestel viel en de vlieger verbrandde. De kabel van den ballon knapte af en deze dreef weg. Overstrooming. Volgens te Calcutta ontvangen berichten zijn de Ganges en zijn zijrivie ren op vele plaatsen buiten haar oevers getredeD, waardoor uit gestrekte landerijen zijn over stroomd en tal van personen zijn verdronken. Te Monghy, Bihar en Orissa stijgt de Gauges snel. Stoomschepen zijn gertqui- reerd om de bewoners uit het geteisterde gebied naar veiliger plaatsen over te brengen. Verscheidene dorpen in de districten Saran, Patna en Dar- bbana zijn zwaar geteisterd en enkele zelfs reeds door de water massa's geheel verwoest. Te Allahabad stygt het niveau van de Ganges eveneens onrust barend. Het spoorwegverkeer in Ben galen is gestaakt. Toen te Parijs een vader de nieuwsgierigheid van zyn zoontje wilde bevredigen en hem de werking wilde verklaren van een granaat, ontplofte de helsche machine. Vader en zoon werden gedood. Gidsen zijn er in geslaagd op den Nantillionsgletscher een alpinist te redden, die 8 dagen in een gletscherplaat, 18 meter onder den gletscher, had door gebracht. De man heeft zich in het leven gehouden met cho colade, een kaars en wat druiven. Hij had de brigades, die tot zijn redding waren uitgezonden, boven zyn hoofd over den glet scher hooren loopen. Wonder boven wonder is er van den alpinist slechts één voet bevroren. Een bewoner van Moutier bij Nancy wilde zijn zevenjarig zoontje bestraffen door hrt kind in een keffer op tp sluiteD, waarin het den geheelen nacht moest blyven. Toen de vader den volgenden morgen den koffer openmaakte, vond hy zijn kind gestikt. De man is gearresteerd. Moet gij links een weg inslaan, Neemt dan steeds de ruimste [baan. Gaat uw weg reehts van de [hand, Houdt dan steeds den binnen- [k a n t. o Fllpje'g opvatting. 3MC 1 33 33 EI L US Bf Y A 3NT "V 313 R. V O 33 R Axel (Drie Schouwen)Terneuzen—Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent— IJzendjjke. Autobusdiensten St. Jansteen—Hulst—Walzoorden v v. Breskens—Hoofdplaat—Pyramide, VLISSIN GEN—HOUSEN DA AL. Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst. SPOORWEG IS ECHEL EN- TERNETJZEN. Spoorweg Ter Neuzen— Geut. Van af 15 Mei 1934 tot nadere aankondiging. Vlissingen—BorsselenNeuzen. Neuzen— HoedekenskerkeNeuzen. W alzoordenHansweertKruiningen. Kruiningen—Hansweert—Walzoorden. Vlissingen—Breskens. Breskens—Vllsslngsn. vm Diens;regeling op den Hemelvaartsdag en den 2en Pinksterdag als op de werkdagen, „O, moe, wat is die poes toch [vies Ajakkes 1 Wat ik zooeven heb gezien, ver beet 'k niet licht Eerst spnwt ie op z'n poot en [even later Toen veegde ie 'm zoo maar al [aan z'n gezicht 1" V Driesch. 6^5 7 35 11 26 2 32 5 42 II Axel 5 10 7 40 11 31 2 37 6*7 II Zaamslag 5 30 8 03 11 57 2 58 6 09 a Neuzen 6 65 8 2* 12 22 3 22 6 3* V Neuzen 6 9 05 12 45 4 20 7 10 V Hoek 6 10 9 ib 12 50 4 30 7 20 a Philippine 6 25 9 30 111 4 45 7 36 v Philippine 6 27 9 32 11-2 4 48 7 39 Hoek 6 37 9 42 1 22 4 58 7 49 a Neuzen 6 52 9 67 1 37 5 13 8 0+ v Neuzen 7 35 1130 2 30 5 40 8 05 Zaamslag 8 03 11 57 2 59 6 09 Axel 8 21 1215 3 19 6 80 a Driesch, 8 26 12 20 3 24 6 35 V Driesch. 6 7 35 1126 2 8'ï 5 42 V Walsoorden 7 15 11 10 210 5.-6 6 55 Axel 6 04 7 40 11 31 2 37 5 47 II Kloosterz. 7 20 11 15 216 5 40 7- 11 Zaamslag 6 26 8 03 11 57 2 59 6 09 Groenendijk 7 25 11 20 2 20 5 44 7 04 Rapenburg 6 38 8 15 12 09 3 11 6 19 Heugstdijk 7 35 1130 2 30 5 49 715 11 Hengstdijk 6 4o 8 22 12 16 3 18 6 28 Rapenburg 7 45 11 40 2 40 5 60 7 26 11 Groenendijk 6 55 8 32 12 26 3 28 6 36 a Zaamslag 8- 11 55 2 65 6 08 7 40 Kloosterz. 7 8 40 12 32 3 35 6 41 a A.xel 8 21 12 15 3 19 6 80 8 - a W alsoorden 7 10 8 50 12 42 3 45 6 4i Driesch. 8 26 12 20 i 24 6 35 8 05 v Drie Schouwen 615 8 30 12 22 3 25 6 36 W estdorpe Sas van Gent Philippine Pyramide IJzendijke IJzendijke Schoondijke 6 30 6 6 26 6 48 7 7 01 7 23 8 45 12 37 910 1261 9 32 9 53 10 03 1004 10 24 1 12 1 37 149 160 210 3 40 4 20 4 47 6 07 617 6 2j 6 40 6 61 7 15 7 39 8 01 8 16 f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyraande Philippine Sas van Gent W estdorpe Drie Schouwen 5 60 6 02 6 27 6 53 8- 1144 8 22 12 07 5 58 12 31 9C8 9 34 10 44 7 06 11 7 30 11 2-5 12 44 114 1 64 210 2 30 215 2 37 412 4 24 4-17 5 08 5 26 6 6 20 6 50 7 02 7 89 6 06 8 20 5*0 f6 40 ft ft vSt. Janst. t 8;0 1820 1225 255 445 605 v Hulst 630815 1025 1230 3—260 611 aWalz. 710 855 11— 110 340 530 645 j- Op tijdig verzoek van of Op tijdig eizoeg zal er gestopt worden op de stopplaatsen die zijn aangegeven door een trambus-haltebo d. a Al.een o werkdagen 745 vWalz. 715 905 9(01110 120 350 536 650 8:0 760 v Hulst 155 945 1020 1150 2430 SlO 730 920 830 a StJanstS—950 1025 1155 205 435 735 f naar St. Jinsteen. Rijdt alleen op Zoudag. V Breskens 8 20 12 3 45 6 15 V IJzendijke 6 30 9 35 1 20 4 50 m Hoofdplaat 8 41 1221 4 06 6 36 Pyramide 647 9 55 1 35 5 08 Biervliet 9 12 35 418 6 55 Biervliet 6 57 10 05 145 5 lh 1 Pyramide 910 12 45 4 25 7 05 V Hoofdolaat 7 12 10 20 2 5 33 a IJzendijke 921 1 - 4 40 7 16 a Breskens 7 32 10 40 2 20 5 53 V Vlissingen a5 40 a6 15 7 31 b9 20 10 86 all 25 1 34 4 30 6 33 7 04 7 46 V Middelburg a6 48 a6 25 7 43 b9 31 10 44 all 36 1 44 4 40 7 13 7 6b 1 Goes a6 07 a6 58 8 02 b9 50 1103 al2 M 2U4 4 59 7 t>2 8 27 II Kruiningen a6 19 a7 14 8 15 blO 03 11 16 a 12 26 2 17 5 16 O O 7 45 8 44 II Bergen op Zoom a6 47 a7 51 8 39 blO 47 11 39 105 2 42 5 48 M 8 69 9 il a Roosendaal a7 a8 09 8 52 bil 04 11 52 1 23 2 55 6 05 7 30 8 22 9 39 V Roosendaal a7 06 a8 15 11 11 12 05 al 36 3 6 18 7 47 8 29 9 47 a Rotterdam beurs a8 01 a9 22 12 22 122 a2 52 4 22 7 22 8 52 924 10 4i ,1 Rotterdam D. P. ah 07 a 26 12 26 1 18 a2 56 3 50 7 23 8 41 9 30 lu 48 s Den Haag H.8. a8 40 9 62 12 52 1 52 3 _2 4 22 7 52 9 06 9 63 11 22 11 Haarlem a9 17 10 27 127 2 27 3 57 4 57 8 2? 9 48 10 35 1157 Amsterdam C.S. a9 31 10 44 1 44 2 44 4 14 5 14 8 44 lu 07 10 65 0 it V Roosendaal 7 07 9 1114 12- I28 3 12 6 12 8 32 9 50 II Breda 7 27 9 20 11 46 12 20 2 02 3 32 6 32 8 52 10 10 1 's Hertogenboseh 8 16 10 03 12 49 103 4 20 7 19 9 40 10 t8 ütrecht C.S. 9 16 10 53 153 5 26 8 05 10 27 11 51 V Nijmegen 9- 1102 2 03 b 04 8 05 10 4i C1141 a Arnhem 9 27 11 31 a2 31 6 31 8 31 1112 cO 02 V Arnhem 7- 8 26 931 1131 1 31 a 3 02 a4 31 a6 82 831 II Nymegen 7 26 6 48 9 57 1117 167 2 51 4 57 a6 57 8 57 II Utrecht C.S. 7 32 6 29 10 11 12 11 169 3 11 4 59 7 11 8 56 II 's Hertogenbosch 8 i7 9 31 10 59 12 59 2 42 al 6 44 8 - 9 -45 Breda 9 03 10 17 11 39 1 45 3 23 a4 47 6 24 8 43 10 26 II Roosendaal 9 23 10 A 11 59 2 05 3 43 a5 09 6 44 9 06 10 46 V Amsterdam C.S. 6 60 7 46 9 16 1146 115 145 2 46 6 45 II Haarlem 7 09 801 931 12 01 1 31 201 3 01 7 01 9 Den Haag H.S. 7 53 8 36 10 06 12 36 2 06 2 86 3 86 7 06 II Rotterdam D.P. 8 23 9 23 10 33 103 3 04 4 03 8 03 a Rotterdam Beurs 8 30 9 30 10 37 107 a2 07 4 07 8 07 Roosendaal 9 20 10 87 1145 2 08 3 65 a5 08 9 04 V Roosendaal a9 28 10 44 12 04 2 11 4 - a* 14 c6 58 9 11 10 56 i* Bergen op Zoom a9 43 1059 12 19 2 28 415 a5 29 c7 12 9 26 11 11 11 Kruin'ngen alO 10 1123 12 60 2 59 4 49 »5 58 c7 47 9 56 1137 r. Goes a 0 23 1137 103 8 17 6 02 a6 07 18 06 10 09 11 49 11 Middelburg alü 42 11 67 1 21 3 37 621 a6 27 c8 36 1027 009 a Vlissingen alü 50 12 05 1 28 3 45 5 28 a6 35 c8 44 10 31 0 6 a Alleen op werkdagen, b Zondags 10 minuten vroeger, e Alleen op Zon- en Feestdagen Alleen op werkdagen. V. Axel, Wed. Giljjaatse 6 40 10416 v. Hulst, Station 3 30 2 30 6 80 Halst, Station 7 65 1120 6 45 t Axel, Wod. Giiijamae 9 65 4— 7 30 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Mc. n. Meeh. aMseh len r Meehelen a Brussel 615 10 58 6 24 11 06 6 33 11 14 6 41 11 21 6 58 1133 713 11 40 7 25 12 04 80' 12 t2 8 23 12 09 9 19 1 09 9 24 124 9 63 1 51 2 04 2 13 221 2 29 2 40 2 8 3 32 4 02 3 11 4 10 4 l<d 7 33 4 42d 8 01 5 02a 6 25b 5 1 a 6 »4 b 5 21a6 43b 5 28a 6 51b 5 42a 7 0 b 5 58a 717b 6 03 7 33 6 44 8 01 6 06a 7 31 711a833 8 45 921 v Brussel a Meehelen v Meehelen a St. Nie. v. Meeh v Antw. n. St. Nic a St. Nic. v. Antw v St. Nic n. Tem Buigt Kijkuit Axel Sluiskil a Ter Neuzen a Alleen op werkdagen, b Alleen op Zon- en Feestdagen, c Vertrekt d Des Zaterdags minuten later. a c 5 17 9 55 1 20 6 65 a 6 05 10 2! 1 54 6 16 6 10 10 27 1 57 6 21 7 19 11 32 2 57 7 25 6 82 11 25 2 12 7 19 7 15 12 01 2 50 7 45 7 25 12 06 3 12 7 43 8 20 103 4 - 8 44 8 27 1 11 4 08 8 53 8 86 1 19 4 16 9 8 46 1 28 4 25 9 09 8 53 1 37 4 34 9 18 van Brussel Zuid 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 05 7 24 11 00 806 11 41 8 OH 11 51 9 12 12 55 8 50a 12 25 8 59 - 12 34 9 03a 12 38 9 07a 12 42 9 201 12 55 905a1240 5 40 5 49 5 53 5 57 6 10 5 56 1252 b 6 10 131b 146b 6 55 151b 7 06 2 50b 8 02 v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzaete v Gent Dp. a Gent St. P. v a Brussel a Alleen op Zon- en Feestdagen, b. Alleen op Werkdagen Rijdt Zondags 8 minuten later 8 vda 8 28a 8 '3a 8 8a 8 50a 8 3a 9 54 10 29 '0 40 10 4 11 10 b. v Brussel a Gent St. P. v Gent St. P. Geat Dp. a Selzaete v Selzaete Sas van Gent Philippine Sluiskilbrng Sluiskil Ter Neuzen 519 7 21 359 7 53 816 4 52 (26 3 29 1201 5 08 814 6 42 8 42 12 17 6 22 8 27 7 22 9 18 12 52 6 01 9 09 7 30 9 21 1 6 20 9 l?a 8 9 51 1 30 (50 9 42» 8 01 9 59 138 €13 9 60a 8 12 10 03 1 42 7 02 9 54a 8 16 10 07 146 7 0€ 9 58* 82i 10 15 1 64 7 14 10 06a W erkdagen. NeuzenBorsselenVlissingen. Vertrek boot van Neuzen Borsselen Aankomst te Vlissiagen Vertrek trein van Vlissingen vm. ra. 8 7,20 7,40 50 8,57 10,30 10,50 12,— 1,34 2.— 2,30 3,30 4,30 Aankomst trein te Vlissingen Verirek boot van Vlissingen Borsselen Aankomst te Neuzen Vertrek boot van Neuzeu Aankomst te Hoedekenskerke Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen Aansluitirg op vertrekkende tram. 6,- 8,48 9- 9,20 10,30 7,10 Hoedekenskerke. 6,40 bi>. 12,05 19.30 12,50 4,40 6, 6,10 6,16 3,45 4 - 4,70 6,30 Zondagen. vm. 10.30 nm. 7.40 10.60 8.- 12.— 9,10 vm 9 9,40 7,23 10,25 8,02 11,03 8.' 4 11,37 treinen te Goes 12.10 2,69 5,40 8,05 12.55 3,35 6,25 »>0 2.04 4,59 7,32 0,- 5,02 7,05 10,09 met autobussen en Aankomst trein van Roosendaal 7,57 10,21 11,35 3,15 V lissingen b,— 9,48 lz 04 2jiL Vertrek boot van Hoedekensk. 8,30 11,05 1,05 3,50 Aankomst te Neuzen 9,lö 11,50 1,50 4,35 Anns uiting van tram. 6,05 6,15 6,50 7,8.1 te Goes aankomende treinen met autobussen 8,09 8,25 8,55 9,40 en Vertrek boot van Walzoorden 7,20 9,1011,26 1,25 3,56: 40 6,58 8 45 Aankomst te Hansweert 7,50 9,4011,66 1,55 4,25 6 10 <,*0 9 16 Vertrek van Hansweert 7,55 9,45 12,0j 2,-4,26 7,26 9 2u Aankomst te Kruiningen 8.05 9,5512,15 2,10 4 35 7,35 9 30 Vertrek treiu naar Roosendaal 8,1510,0812,28 2,17 5,16 7,45 11 Vlissingen 10,1012,50 2,19 4,43 7,52 9 56 Aankomst trein van Roosendaal 7.41 10 10 11,28 2,59 4,49 5.63 7,52 Vlissingen 6,19 8,1510 08 12,26 2,17 ,- 5,16 7,45 Vertrek van Kruiningen 6,26 «,1e 10 16 12,80 3,—4,50 6,— 7 55 Aankomst te Hansweert 6 36 8,28 10 25 12,40 3,10 5,— 6.10 8*05 Vertrek boot van Hansweert 6,40 8,8010,35 12,45 3,16 5 05 6,15 6 05 Aankomst te Walzoorden 7,10 9,-11,05 1, i 6 3,45 5 35 6,45 8,35 Aank. trein Vlissingen 719 848 1050 12,27 1 37 345 528 635 855 Vertr, boot Vlissingen 615 745 9— 1015 11301245 2— 315 430545 7— 9_ Aank. boot Breskens 640 810 926 1040 1155 110 2,25 840 455 61u 725 926 Vertr. boot Breskens 656 815 930 1046 1200 116 280 845 5—616 780 930 Aankomst Vlissingen 7*0 640 955 1110 1226 140 2 5 410 525 64 765 955 Vertr. trein Vlissingen 734 867 920 1125 1,34 480 616 633 704 840 nm. 9.20 1030 6.40 nm. 7 25 8,02 9.92 6.10 6.30 7.40 5 40 6,25 7,32 7,06 8,59 8,- 9,35 10,20 8 08 8 25 8,55 9,40 7,20 7J0 7.66 8 05 8.15 8 43 1.25 1,55 2— 2.10 2 17 2,59 6 40 7 10 7,46 3,10 8,36 8.50 9,10 8.43 15 8 60 9.00 9.05 9.36 9 43 10- 10,26 6.50 7.20 7.25 7 36 7.45 7.47 2.69 2.17 3.- 3.10 Z 15 3,45 8 46 915 9,20 9,30 9 66 7.47 7.45 7.55 8.05 8.05 8 35 1 37 5,28 2 6,45 2 26 6,10 10,45 8 45 8,-. 11,10 410 8,25 4 30 8 40

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1934 | | pagina 6