Stoombootdienst op de Wester-Schelde Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. ten aangezien twee ministers, die het district Juanles-Pins vertegenwoordigen, zich met deze kwestie hadden bemoeid. De slotconclusie waartoe men tot heden kwam, is dat alhoe wel men thans reeds over een groote reeks van betrouwbare verklaringen beschikt, èa de zaak-Prince èn het Stavisby schandaal nog in een diepe duisternis zijn gehuld, zoodat de indruk niet te loochenen valt dat men met schier on overkoombare hindernissen te doen heeft. Naar aanleiding van diverse verklaringen, afgelegd voor de enquête-commissie, is door den minister van Landbouw QoOill*, op zijn ministerie eeD onder zoek ingesteld. Dit onderzoek heeft, als voor- loopig resultaat, geleid tot het ontslag van Blanchad, directeur van Landbouw voor het depar tement Seine en Oise. Gebleken is n.l. dat Blanchard in nauwe relatie stond met Sta- visky en in dez-j zaak een ze kere rol heeft gespeeld. Een zee van vuur. Een hevige storm heeft boven Midden-Japan gewoed, met het gevolg, dat de scheepvaart is ge stremd en dat de telefoon- en telegraafleidingen zijn vernield. Uit Osaka worden eenige onge lukken gemeld. Vermoedelijk als gevolg van het omwaaien van schoorsteenen ontstond brand te Hakodate, een stad van ongeveer 200.000 in woners op het eiland Hokkaido (Jesso). Het vuur breidde zich zoodanig uit, dat binnen een betrekkelijk kort tijdsverloop een groot deel der stad tot een smeulende puinhoop was ge maakt. Tegen de geweldige vuurzee faalden alle pogingen tot blusschen. Men neemt als vaststaand aan, dat ongeveer 1000 meDschen in de vlammen zijn omgekomen. De brand woedt nog voort. Levend verbrand. Ia een huurkazerne van ver scheidene verdiepingen aau de Tweede Avecu te New York brak door nog onbekende oor zaak brand uit. Met razende snelheid greep het vuur om zich heen, ziodat de bewoners in een volslagen paniek een goed heenkomen zochten. Ve len van hen zagen zich echter den weg naar buiten door de laaiende vuurzee afgesloten en slechts aan den ingespannen en opofterenden arbeid der brand weermannen is het te danken, dat 16 families, die reeds eiken uitweg zagen afgesneden, met behulp van ladders en spring- zeilen gered konden worden. Niettemin vonden, voorzoover tot dusver bekend werd, 4 vol wassenen en 3 kinderen den dood in de vlammen. Verschei dene personen worden nog ver mist. Dit is reeds de zesde woning brand binnen een tijdsverloop Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen-Philippine. van 1V» maand te New York waarbij in totaal 26 menschen het leven lieten, terwijl er 40 gewond werden. In verband niermede wordt thans nadruk kehjk de eisch gesteld, dat de overjarige en groot brandge vaar opleverende huigen zullen worden gesloopt. Mussolini heeft weinig op met oneerlijke zakenlui. EeD E igelsche dame kocht tijdens haar vacantie, die zij in Italë doorbracht, bij een juwelier in Rome voor 3800 lire een horlo- gp, waarvan de juwelier haar z^ide, dat het van platina was. E rst later ontdekte de koopster dat het kleinood van mioder waardig metaal was vervaardigd. Tevergeefs drong zij er bij den juwelier op aau, haar het geld terug te geven. Ten zeerste ver bolgen over de ondervonden behandeling, schreef zij aan den Duce. Wie schetst haar verras sing, toen zij acht uur later een cfcéque van 3800 lire ontving. Op den chéque was geschre ven„Fascisten hebben den winkel van den oneerlijken juwelier gesloten". Boven Athene en den Py- raeus heeft een zware hagel storm gewoed, waardoor een buis is ingestort en een aantal overstroomingen plaats hadden. In de provincie Elis werd de gebeele krentenoogst door de hagelsteenen, welke de grootte hadden van kersen hadden vernield. Te Marseille heeft in een café in den nacht een hevige schietpartij plaats gehad, waarbij drie personen werden gedood. Getuigen van de schietpartij vor klaren, dat zij de moordenaars niet kennen en dat dezen zich snel uit de voeten hebben ge maakt. De politie heeft in het calé een grooie hoeveelheid wapens, waaronder revolvers en automatische pistolen, in beslag genomen. V XP Fl V O 353 Anto-Omnibusdienst Axel Axel (Drie Sehouwen)Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)-Sas van Gent-IJzendyke. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Halst TERNEUZEN. Antobnsdiensten St. Jansteen—Hulst-Walzoorden Breskens—Hoofdplaat—Pyramide, Spoorweg T«r Neuzen—Gent. Van af 8 October 1933 tot nadere Neuzen—Borsseien—VlissiagsB. aankondiging. Y LISSIN G EN— ROOSEND A AL. V liggingenBorsseienNeuzen. NeuzenHoedekenskerke, HoedekenskerkeNeuzen. W alzoordenHansweert Hansweert—Walzoorden. Vlissingen— Breskens. Breskens—Vlissingen. Dienstregeling op den Hemelvaartsdag en den 2en Pinksterdag als op ds werkdagen I e v Drieseh. Axel Zaamslag v Neuzen a Neuzen v Hoek a Philippine 5 2ó b £0 8 5 30 5 3t 8 05 5 50 5 55 8 25 6 19 8 52 6 20 9 20 6 30 9 35 6 41 9 49 11 30 2 35 6 15 11 35 2 40 6 20 11 57 2 59 6 40 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 50 7 56 v Philippine 6 50 Hoek 7 a Neuzen 7 15 v Neuzen 7 57 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Drieseh. 8 51 9 54 10 06 10 20 11 30 12 1215 12 20 1 25 1 35 1 50 2 20 3 02 3 22 3 27 4 56 5 10 5 25 6 15 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 817 912 8 37 9 32 8 42 9 37 v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station v Drieseh. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. a Walsoorden 5 30 5 35 5 56 6 10 6 20 6 30 6 35 6 41 8 8 05 8 26 8 40 8 47 8 55 8 58 9 03 11 30 11 35 12 - 12 14 12 24 12 34 12 39 12 45 23 2 40 3 3 13 3 22 3 31 3 34 3 39 615 6 20 6 42 6 54 7 03 7 10 7 14 7 18 v Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg a Zaamslag Axel a Drieseh. 7 40 7 46 7 51 8 01 8 11 8 25 8 46 8 51 11 15 11 20 11 25 11 35 11 45 1159 1215 12 20 210 2 16 2 20 2 30 2 43 2 59 3 22 3 27 6 06 6 11 6 15 6 23 6 31 6 41 7 02 7 07 7 30 7 36 7 41 7 51 8 01 815 8 31 8 42 Drie Schouwen Westdorpe Sas van Gent Philippine Pyramide IJzendijke IJzendijke 6 45 6 6 16 6 45 7 t 6 7 20 7 45 8 05 852 1221 9 07 12 36 9 28 12 53 9 63 10 23 10 33 1034 10 54 1 24 147 2- 2 04 2 24 3 29 3 45 4 22 4 54 5 15 5 27 L 28 5 46 710 7 25 7 42 8 02 8 30 8 45 a Schoondijke f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe Drie Schouwen 815 1220 S 35 12 40 6 9 13 1252 6 15 9 26 1 05 6 45 9 53 1 24 7 26 10 45 2 01 7 41 11 05 214 7 58 1125 2 34 3 06 3 26 418 4 33 4 55 5 30 5 50 6 01 6 20 7 20 7 36 8(2 8 32 850 610 -j-9 10 v Drieschouwen 6 10 6 55 12 25 v Zuiddorpe 6 15 9 12 30 v Roodesluis(H.T.) 6 27 9 12 1242 V Kruisstraat(B.T.) 6 19 9 03 12 34 a Moerbeke 6 27 9 12 12 42 (B. T.) Alleen op werkdagen. 10— 415 v. Hulst, Station Axel, Wed. Gilijamse v Brussel a Mechelen 6 15 10 58 2 04 5 02a 6 25b 6 24 11 06 213 5 II a 6 540 6 33 11 14 2 21 5 21a 6 43o 6 41 11 21 2 29 5 28a 6 51" 6 53 1133 2 40 5 42a6f9o 713 11 40 2 8 5 58a 7 17" 7 20 12 06 3 32 (.09 7 38 8 21 12 57 4 13 6 58 8 14 8 23 12 09 3 1 i 6 06a 7 3 Uj 9 20 109 4 10 7 05a 8 33o 9 41 122 4 17 7 10 8 45 101 6 1 51 4 42 7 33 9 20 a Alleen op werkdagen, b Alleen on Zon-' en Feestdagen eu alleen op werkdagen, d Des Zaterdags om 1.02. eeStaag:cn' v Ter Neuzen Sluiskil Axel K Ó'kuit Hulst a St. Nieolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. aMech len v Meehelen a Brussel Mechelen St. Nie. v. Meeh Antw. n. St. Nic St. Nic. v. Antw St. Nic n. Tern Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen c 5 12 6 05 6 09 7 19 6 18 7 15 7 25 8 20 8 27 8 36 8 46 8 53 Vertrekt 9 55 10 21 10 27 11 32 11 14 12 04 12 10 1 03 1 11 1 19 1 28 1 37 120 1 53 157 2 57 2 04 2 54 3 12 4 - 4 08 4 16 4 25 4 34 5 54 6 13 6 21 7 24 7 06 7 45 7 48 8 44 8 53 9 9 09 9 18 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke (B. T.) 710 38 v Kruisstraat 710 ]0 46 v Roodesluis (H. T.) 7 41 li 17 v Zuiddorpe 7 49 n 23 a Drieschouwen 7 55 11 29 135 1 45 2 16 2 24 2 31 5 22 5 30 6 01 6 08 6 14 TV. v St Jansf. t 8 1.025 H55 150 510 835 v Walz. 645 855 1114 1210 257 406 6- 720 930 v Hulst 605815 103012— 156 381 515 640 845 v Hulst 720 980U49 115 330 441 635 756 1C06 a Walz 640 85011051235 280 404 550 715 920 a StJanst 725 935 1154 120 446 8— f Op tfjdig verzoek van of Daar St. Jsnsteen. Rijdt des Zondags «5 minuten later U lg.ltebod a Alleen'op0 werkdagen?' St0pplaat8Pn die aangegeven door een Op trambus-haltebo d. Breskens Hoofdplaat Biervliet Pyramide Tl zen dij ka v IJzendijke Pyramide Biervliet v Hoofdplaat a Breskens 8 35 12 05 3 45 6 45 9 12 35 4 12 7 11 9 15 12 50 4 25 7 25 9 25 102 4 32 7 35 9 40 1 20 4 45 7 46 6 55 10 07 1 30 6 7 07 10 24 1 46 516 7 16 10 34 154 5 23 7 31 10 55 2 05 5 36 7 52 1125 2 30 6 05 Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Seizaete Gent Dp. a Gent St. P. v a Brussel a Alleen op c Rijdt van 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 05 7 23 8 50 12 25 5 40 12 34 12 38 12 42 12 65 1240 12 62 1 30 146 1 51 8 59 9 03 9 07 9 20 9 05 1101 5 49 5 63 5 57 6 10 5 55 6 10 6 55 7 06 8 07 11 42 8 11 1151 9 00 12 57 2,75a 8 07 Zon- en Feestdagen, b. 1 Juli tot 3 September. Brussel 714 a Gent St. P. g 16 Geat St. P. 6 26 8 27 Geat Dp. 6 42 8 42 a Selzaete 7 22 9 18 v Selzaete 7 30 9 2] Sas van Gent 8 951 Philippine 8 08 959 Sluiskiibrng 8 12 10 03 Sluiskil 8 16 10 07 a Ter Neuien 8 24 10 15 Niet op Zou- en Feestdagen. 10 52c 3 48 11 4ic 467 12 01 5 03 12 17 12 62 1 1 30 133 1 42 146 1 54 517 6 6 20b 6 50b 6:8b 7 02 b 7 06b 7 14b 6 IS 7 07 8 14 8 27 9 09 9 19 9 42 9 60a 9 54a 9 58a 10 06a Werkdagen, Vertrek boot van Neuzen Borsseien Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen Zondagen. v Vlissingen a& 42 Middelburg *5 51 Goes a6 11 Vlake a6 24 Bergen op Zeom a6 46 a Roosendaal a7 02 v Roosendaal a7 13 a Rotterdam beurs a8 08 Rotterdam D. P. a8 15 Den Haag H.S. a8 52 Haarlem 9 27 Arasterdam GJ5. 9 44 Roosendaal b7 07 Breda b7 27 's Hertogenboseh Utrecht C.S. v Nijmegen a Arnhem bS 18 b6 28 b7 01 b7 18 b7 55 b8 13 7 33 9 02 9 09 9 37 10 12 10 29 b7 12 67 @1 b7 22 c7 14 b7 41 c7 47 b7 55 c8 04 b8 19 c8 44 b8 33 c9 02 b8 40 c9 17 b9 39 10 32 b9 46 10 39 10 22 11 22 10 57 11 57 11 14 12 14 847 c931 907e10 06 9 55 11 16 10 53 12 27 1106 12 02 11 46 12 23 b9 20 bil 38 b9 31 bil 49 b9 50 bl2 21 blO 10 bl2 39 blO <(9 b 1 18 bil 06 b 136 1117 bl 41 12 26 12 38 1 22 157 2 14 11 22 11 42 12 30 1 36 148 2 16 b2 57 b3 04 3 52 4 27 4 44 bl 46 b2 12 1 12 1 23 143 1 57 2 22 2 35 2 46 3 45 2b3 3 13 4 01 5 03 4 46 5 09 1 21 132 152 2 06 2 32 2 45 2 56 3 46 8 53 4 22 4 57 5 14 4 49 5 09 5 56 6 57 6 48 721 4 17 4 27 4 47 5 05 5 42 5 59 6 07 6 14 6 52 7 27 7 44 6 17 6 39 7 33 8 37 515 o o M 6 35 642 7 48 7 31 7 57 8 49 6 38 6 59 7 43 8 87 8 23 8 47 6 52 7 02 7 21 7 35 7 68 8 12 8 24 931 931 10 04 10 46 1106 8 21 8 41 9 29 10 30 10 19 10 57 7 36 7 46 817 8 34 911 9 29 9 37 10 82 10 39 11 22 11 57 0 14 9 43 10 16 vm. 9,— nra. 2 9,20 2,20 vm. 10,20 3,30 11,38 4,17 Aankomst trein te Vlissingen vm. 7 20 Vertrek boot van Vlissingen 7*30 Borsseien j 5Ü Aankomst te Neuzen o' n Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal >1 I, Vlissingen 12,43 1,— 1,30 2,30 4,55 5,15 6,25 6,62 2,53 4 4,50 5,30 vm. 10.35 nm 7 40 10.55 8.— 12.05 9.10 vm. 9 06 nm. 6.10 9.25 10.35 6.30 7.40 5,55 7,45 10.20 12,€5 3,- 5 40 6.40 8,30 11.05 12,50 3,45 6,25 6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6,37 7,14 9 08 11.39 1,21 4,25 7 7.41 9,50 12.21 1,52 4,47 7,21 8,0610,29 11.53 1,1.9 5,18 7.1 7 8,30 vm. 5.56 nm. 5»3P 9,15 9,28 9,50 11,25 Aankomst trein van Roosendaal n ,i Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 3,28 8,15 8,51 9,21 9,25 '„Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda b5 48 Roosendaal b619 Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. b4 56 Rotterdam Beurs Roosendaal b6 16 Roosendaal b6 38 Bergen op Zoom b7U2 Vlake b7 41 Goes b8 06 Middelburg b9 42 Vlissingen b«50 6 66 7 28 c5 49 c5 f 6 c7 85 c7 46 c8 09 c8 44 e9 03 C® 26 c9 44 6 56 721 7 16 8L9 8 55 917 b6 35 b6 54 b7 89 b 8 12 b 8 20 b 9 21 b 9 32 b 9 47 blO 15 blO 29 blO 4 9 blO 67 7,59 10,27 11,61 1,67 6 36 7,39 9,48 12 18 1,19 4,45 6,25 8,27 10,45 12,30 3,39 6 41 6 4c 8,44 11,07 12, 3 4,0i 7,03 6,55 8,60 11,15 1,— 4,10 7,10 7,40 9,35 12,1,45 4,55 7,65 10,10 Vertrek boot van Walzoorden 6,60 Aankomst te Hansweert 7,20 Vertrek van Hansweert 7^0 Aankomst te Kruiningen 7*30 Vertrek trein naar Roosendaal 7^55 10^1012^39 Vlissingen 7,41 10,15 6.40 6,52 7.14 7,47 9.03 6,15 6,37 I, 7.21 8.22 ▼m. 9,00 nm. 8 20 7.44 9,18 9,35 9.45 10 30 8 14 8,43 9,06 9,10 9,64 8 33 8 67 7 88 9 35 10 37 8 - 816 851 9 26 9 U 10 36 1218 12 21 861 941 10 28 10 50 815 831 9 06 9 56 9 48 10 50 s. 10 59 11114 JU 39 mll 63 12 18 12 21 Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, o Marktirein alleen Dinsdags, 10 10 10 30 10 16 1114 11 67 12 <8 10 16 10 31 11 06 11 36 12 41 12 (0 1 08 142 159 2 19 2 27 Alleen 9,1011,20 12,50 4,05 6 - 7,20 9 35 9,40 11,60 1,20 4,35 6 30 ,",50 10 15 1.20 4,36 6 40 7,50 1,30 4,45 6 o0 8, 2,06 5,05 7 85 8,34 1,42 o,CO 8,111111 9,45 11,55 9,55 12,05 10 24 11 24 12 46 154 2 30 11 45 1201 12 36 1 18 119 147 139 2 46 3 32 8 63 145 201 2 36 3 06 1 27 b3 06 38 4 02 2 42 2 58 3 23 3 37 8 57 4 05 4 07 423 6- 6 18 6 49 557 op Zon- en 2 56 4 22 7 46 3 31 4 44 8 13 2 21 4 46 8 05 4 81 5 33 9 09 4 38 518 6 27 9 56 5 12 5 39 7 10 17 2 45 2 46 4 16 7 45 3 01 3 01 4 ól 8 01 3 86 3 51 5 06 8 36 b4 22 6 86 914 b4 04 5 43 9 22 b; 33 7 01 10 i8 b3 44 °7 10 10 29 b5 59 °7 32 10 44 b6 24 Dell 11 U b6 38 °8 32 1126 b6 5.8 Dj» 06 1146 b7 06 &914 11 i3 Feestdagen. Aankomst trein Tan Roosendaal 7,41 10,1411 39 1,425106248 11 Vlissingen 7,6410,10 2,065)5' 834 Verttek van Kruiningen 8,- 10,201146 2,10 5 10 6.27 8 40 Aankomst te Hansweert 8,1010,301 65 2,20 5,20 6 37 8*60 V ertrek boot van Hansweert 6 - 8,15 10.35 12,05 2,2 5 25 6 40 6 64 "n^°S8t 'n Walzoord?!? 5 30 8,45 11,04 12,34 2,55 5 55 7J0 9 23 's Maandags om 6.'0 en 640 u. »--.»> zj Aank. trein Vlissingen 720 850 1057 11,39 1243 253 424 Vertr. boot Vlissingen 6- 730 9— 1080 2— 130 3—4:0 Aank. boot Breskent 625 765 925 1055 1226 1,55 325 453 Vertr. boot Breskens 6ro 8— 9311100 1230 200 330 Aankomst Vlissingen 666 826 956 1125 12 5 225 356 V&ftr. trein Vlissingaa 712 856 9201138 1,2:361 417 706 749 545 715 9- 61o 740 926 5— 616 745 930 526 64 810 955 537 652 340 7,- 7.30 7.? 6 7 45 804 6 44 12.50 1,20 1.24 1.34 2 06 1,42 6.40 7.10 7.15 7.25 7.34 8,04 6 10 6 40 8.44 f 04 8 £0 900 9 04 9 34 1.42 2.06 2.10 2.20 2.26 2,55 934 10 04 1U1 8.04 8.34 8.40 8.50 8 53 9.95 9 44 12 48 5,5? 7,30 10,— 1 10 6,10 7,65 10,26 1 36 6 31 8,60 10,60 8 30 6,66 9 15 11,15 8 55 7,20 9,30 121 41? 7,36

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1934 | | pagina 6