Stoombootdienst op de Wester-Schelde
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
ten aangezien twee ministers,
die het district Juanles-Pins
vertegenwoordigen, zich met
deze kwestie hadden bemoeid.
De slotconclusie waartoe men
tot heden kwam, is dat alhoe
wel men thans reeds over een
groote reeks van betrouwbare
verklaringen beschikt, èa de
zaak-Prince èn het Stavisby
schandaal nog in een diepe
duisternis zijn gehuld, zoodat
de indruk niet te loochenen
valt dat men met schier on
overkoombare hindernissen te
doen heeft.
Naar aanleiding van diverse
verklaringen, afgelegd voor de
enquête-commissie, is door den
minister van Landbouw QoOill*,
op zijn ministerie eeD onder
zoek ingesteld.
Dit onderzoek heeft, als voor-
loopig resultaat, geleid tot het
ontslag van Blanchad, directeur
van Landbouw voor het depar
tement Seine en Oise.
Gebleken is n.l. dat Blanchard
in nauwe relatie stond met Sta-
visky en in dez-j zaak een ze
kere rol heeft gespeeld.
Een zee van vuur.
Een hevige storm heeft boven
Midden-Japan gewoed, met het
gevolg, dat de scheepvaart is ge
stremd en dat de telefoon- en
telegraafleidingen zijn vernield.
Uit Osaka worden eenige onge
lukken gemeld.
Vermoedelijk als gevolg van
het omwaaien van schoorsteenen
ontstond brand te Hakodate, een
stad van ongeveer 200.000 in
woners op het eiland Hokkaido
(Jesso). Het vuur breidde zich
zoodanig uit, dat binnen een
betrekkelijk kort tijdsverloop
een groot deel der stad tot een
smeulende puinhoop was ge
maakt. Tegen de geweldige
vuurzee faalden alle pogingen
tot blusschen.
Men neemt als vaststaand aan,
dat ongeveer 1000 meDschen in
de vlammen zijn omgekomen.
De brand woedt nog voort.
Levend verbrand.
Ia een huurkazerne van ver
scheidene verdiepingen aau de
Tweede Avecu te New York
brak door nog onbekende oor
zaak brand uit. Met razende
snelheid greep het vuur om
zich heen, ziodat de bewoners
in een volslagen paniek een
goed heenkomen zochten. Ve
len van hen zagen zich echter
den weg naar buiten door de
laaiende vuurzee afgesloten en
slechts aan den ingespannen en
opofterenden arbeid der brand
weermannen is het te danken,
dat 16 families, die reeds eiken
uitweg zagen afgesneden, met
behulp van ladders en spring-
zeilen gered konden worden.
Niettemin vonden, voorzoover
tot dusver bekend werd, 4 vol
wassenen en 3 kinderen den
dood in de vlammen. Verschei
dene personen worden nog ver
mist.
Dit is reeds de zesde woning
brand binnen een tijdsverloop
Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen-Philippine.
van 1V» maand te New York
waarbij in totaal 26 menschen
het leven lieten, terwijl er 40
gewond werden. In verband
niermede wordt thans nadruk
kehjk de eisch gesteld, dat de
overjarige en groot brandge
vaar opleverende huigen zullen
worden gesloopt.
Mussolini heeft weinig op
met oneerlijke zakenlui. EeD
E igelsche dame kocht tijdens
haar vacantie, die zij in Italë
doorbracht, bij een juwelier in
Rome voor 3800 lire een horlo-
gp, waarvan de juwelier haar
z^ide, dat het van platina was.
E rst later ontdekte de koopster
dat het kleinood van mioder
waardig metaal was vervaardigd.
Tevergeefs drong zij er bij den
juwelier op aau, haar het geld
terug te geven. Ten zeerste ver
bolgen over de ondervonden
behandeling, schreef zij aan den
Duce. Wie schetst haar verras
sing, toen zij acht uur later een
cfcéque van 3800 lire ontving.
Op den chéque was geschre
ven„Fascisten hebben den
winkel van den oneerlijken
juwelier gesloten".
Boven Athene en den Py-
raeus heeft een zware hagel
storm gewoed, waardoor een
buis is ingestort en een aantal
overstroomingen plaats hadden.
In de provincie Elis werd de
gebeele krentenoogst door de
hagelsteenen, welke de grootte
hadden van kersen hadden
vernield.
Te Marseille heeft in een
café in den nacht een hevige
schietpartij plaats gehad, waarbij
drie personen werden gedood.
Getuigen van de schietpartij vor
klaren, dat zij de moordenaars
niet kennen en dat dezen zich
snel uit de voeten hebben ge
maakt. De politie heeft in het
calé een grooie hoeveelheid
wapens, waaronder revolvers en
automatische pistolen, in beslag
genomen.
V XP Fl V O 353
Anto-Omnibusdienst Axel
Axel (Drie Sehouwen)Walsoorden.
Axel (Drie Schouwen)-Sas van Gent-IJzendyke.
Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke.
Halst
TERNEUZEN.
Antobnsdiensten St. Jansteen—Hulst-Walzoorden
Breskens—Hoofdplaat—Pyramide,
Spoorweg
T«r Neuzen—Gent.
Van af 8 October 1933 tot nadere
Neuzen—Borsseien—VlissiagsB.
aankondiging.
Y LISSIN G EN— ROOSEND A AL.
V liggingenBorsseienNeuzen.
NeuzenHoedekenskerke,
HoedekenskerkeNeuzen.
W alzoordenHansweert
Hansweert—Walzoorden.
Vlissingen— Breskens.
Breskens—Vlissingen.
Dienstregeling op den Hemelvaartsdag en den 2en Pinksterdag als op ds werkdagen
I e
v Drieseh.
Axel
Zaamslag
v Neuzen
a Neuzen
v Hoek
a Philippine
5 2ó b £0 8
5 30 5 3t 8 05
5 50 5 55 8 25
6 19 8 52
6 20 9 20
6 30 9 35
6 41 9 49
11 30 2 35 6 15
11 35 2 40 6 20
11 57 2 59 6 40
12 26 3 30 7 05
12 55 4 20 7 25
1 10 4 35 7 40
1 20 4 50 7 56
v Philippine 6 50
Hoek 7
a Neuzen 7 15
v Neuzen 7 57
Zaamslag 8 26
Axel 8 46
a Drieseh. 8 51
9 54
10 06
10 20
11 30
12
1215
12 20
1 25
1 35
1 50
2 20
3 02
3 22
3 27
4 56
5 10
5 25
6 15
6 42
7 02
7 07
8 05
8 20
8 35
8 40
817 912
8 37 9 32
8 42 9 37
v. Axel, Wed. Gilijamse
a. Hulst, Station
v Drieseh.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
Kloosterz.
a Walsoorden
5 30
5 35
5 56
6 10
6 20
6 30
6 35
6 41
8
8 05
8 26
8 40
8 47
8 55
8 58
9 03
11 30
11 35
12 -
12 14
12 24
12 34
12 39
12 45
23
2 40
3
3 13
3 22
3 31
3 34
3 39
615
6 20
6 42
6 54
7 03
7 10
7 14
7 18
v Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
a Zaamslag
Axel
a Drieseh.
7 40
7 46
7 51
8 01
8 11
8 25
8 46
8 51
11 15
11 20
11 25
11 35
11 45
1159
1215
12 20
210
2 16
2 20
2 30
2 43
2 59
3 22
3 27
6 06
6 11
6 15
6 23
6 31
6 41
7 02
7 07
7 30
7 36
7 41
7 51
8 01
815
8 31
8 42
Drie Schouwen
Westdorpe
Sas van Gent
Philippine
Pyramide
IJzendijke
IJzendijke
6 45
6
6 16
6 45
7 t 6
7 20
7 45
8 05
852 1221
9 07 12 36
9 28 12 53
9 63
10 23
10 33
1034
10 54
1 24
147
2-
2 04
2 24
3 29
3 45
4 22
4 54
5 15
5 27
L 28
5 46
710
7 25
7 42
8 02
8 30
8 45
a Schoondijke
f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug.
Schoondijke
IJzendijke
IJzendijke
Pyramide
Philippine
Sas van Gent
Westdorpe
Drie Schouwen
815 1220
S 35 12 40
6 9 13 1252
6 15 9 26 1 05
6 45 9 53 1 24
7 26 10 45 2 01
7 41 11 05 214
7 58 1125 2 34
3 06
3 26
418
4 33
4 55
5 30
5 50
6 01
6 20
7 20
7 36
8(2
8 32
850
610 -j-9 10
v Drieschouwen 6 10 6 55 12 25
v Zuiddorpe 6 15 9 12 30
v Roodesluis(H.T.) 6 27 9 12 1242
V Kruisstraat(B.T.) 6 19 9 03 12 34
a Moerbeke 6 27 9 12 12 42
(B. T.)
Alleen op werkdagen.
10— 415 v. Hulst, Station
Axel, Wed. Gilijamse
v Brussel
a Mechelen
6 15 10 58 2 04 5 02a 6 25b
6 24 11 06 213 5 II a 6 540
6 33 11 14 2 21 5 21a 6 43o
6 41 11 21 2 29 5 28a 6 51"
6 53 1133 2 40 5 42a6f9o
713 11 40 2 8 5 58a 7 17"
7 20 12 06 3 32 (.09 7 38
8 21 12 57 4 13 6 58 8 14
8 23 12 09 3 1 i 6 06a 7 3 Uj
9 20 109 4 10 7 05a 8 33o
9 41 122 4 17 7 10 8 45
101 6 1 51 4 42 7 33 9 20
a Alleen op werkdagen, b Alleen on Zon-' en Feestdagen
eu alleen op werkdagen, d Des Zaterdags om 1.02. eeStaag:cn'
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
K Ó'kuit
Hulst
a St. Nieolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerpen
v St. Nic. n. Mech.
aMech len
v Meehelen
a Brussel
Mechelen
St. Nie. v. Meeh
Antw. n. St. Nic
St. Nic. v. Antw
St. Nic n. Tern
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Ter Neuzen
c 5 12
6 05
6 09
7 19
6 18
7 15
7 25
8 20
8 27
8 36
8 46
8 53
Vertrekt
9 55
10 21
10 27
11 32
11 14
12 04
12 10
1 03
1 11
1 19
1 28
1 37
120
1 53
157
2 57
2 04
2 54
3 12
4 -
4 08
4 16
4 25
4 34
5 54
6 13
6 21
7 24
7 06
7 45
7 48
8 44
8 53
9
9 09
9 18
3 30
3 35
3 47
3 39
3 47
v Moerbeke (B. T.) 710 38
v Kruisstraat 710 ]0 46
v Roodesluis (H. T.) 7 41 li 17
v Zuiddorpe 7 49 n 23
a Drieschouwen 7 55 11 29
135
1 45
2 16
2 24
2 31
5 22
5 30
6 01
6 08
6 14
TV.
v St Jansf. t 8 1.025 H55 150 510 835 v Walz. 645 855 1114 1210 257 406 6- 720 930
v Hulst 605815 103012— 156 381 515 640 845 v Hulst 720 980U49 115 330 441 635 756 1C06
a Walz 640 85011051235 280 404 550 715 920 a StJanst 725 935 1154 120 446 8—
f Op tfjdig verzoek van of Daar St. Jsnsteen. Rijdt des Zondags «5 minuten later
U lg.ltebod a Alleen'op0 werkdagen?' St0pplaat8Pn die aangegeven door een
Op
trambus-haltebo d.
Breskens
Hoofdplaat
Biervliet
Pyramide
Tl zen dij ka
v IJzendijke
Pyramide
Biervliet
v Hoofdplaat
a Breskens
8 35
12 05
3 45
6 45
9
12 35
4 12
7 11
9 15
12 50
4 25
7 25
9 25
102
4 32
7 35
9 40
1 20
4 45
7 46
6 55
10 07
1 30
6
7 07
10 24
1 46
516
7 16
10 34
154
5 23
7 31
10 55
2 05
5 36
7 52
1125
2 30
6 05
Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
Selzaete
Seizaete
Gent Dp.
a Gent St. P.
v
a Brussel
a Alleen op
c Rijdt van
6 50
6 59
7 03
7 07
7 20
7 05
7 23
8 50 12 25 5 40
12 34
12 38
12 42
12 65
1240
12 62
1 30
146
1 51
8 59
9 03
9 07
9 20
9 05
1101
5 49
5 63
5 57
6 10
5 55
6 10
6 55
7 06
8 07 11 42
8 11 1151
9 00 12 57 2,75a 8 07
Zon- en Feestdagen, b.
1 Juli tot 3 September.
Brussel 714
a Gent St. P. g 16
Geat St. P. 6 26 8 27
Geat Dp. 6 42 8 42
a Selzaete 7 22 9 18
v Selzaete 7 30 9 2]
Sas van Gent 8 951
Philippine 8 08 959
Sluiskiibrng 8 12 10 03
Sluiskil 8 16 10 07
a Ter Neuien 8 24 10 15
Niet op Zou- en Feestdagen.
10 52c 3 48
11 4ic 467
12 01 5 03
12 17
12 62
1
1 30
133
1 42
146
1 54
517
6
6 20b
6 50b
6:8b
7 02 b
7 06b
7 14b
6 IS
7 07
8 14
8 27
9 09
9 19
9 42
9 60a
9 54a
9 58a
10 06a
Werkdagen,
Vertrek boot van Neuzen
Borsseien
Aankomst te Vlissingen
Vertrek trein van Vlissingen
Zondagen.
v Vlissingen a& 42
Middelburg *5 51
Goes a6 11
Vlake a6 24
Bergen op Zeom a6 46
a Roosendaal a7 02
v Roosendaal a7 13
a Rotterdam beurs a8 08
Rotterdam D. P. a8 15
Den Haag H.S. a8 52
Haarlem 9 27
Arasterdam GJ5. 9 44
Roosendaal b7 07
Breda b7 27
's Hertogenboseh
Utrecht C.S.
v Nijmegen
a Arnhem
bS 18
b6 28
b7 01
b7 18
b7 55
b8 13
7 33
9 02
9 09
9 37
10 12
10 29
b7 12 67 @1
b7 22 c7 14
b7 41 c7 47
b7 55 c8 04
b8 19 c8 44
b8 33 c9 02
b8 40 c9 17
b9 39 10 32
b9 46 10 39
10 22 11 22
10 57 11 57
11 14 12 14
847 c931
907e10 06
9 55 11 16
10 53 12 27
1106 12 02
11 46 12 23
b9 20 bil 38
b9 31 bil 49
b9 50 bl2 21
blO 10 bl2 39
blO <(9 b 1 18
bil 06 b 136
1117 bl 41
12 26
12 38
1 22
157
2 14
11 22
11 42
12 30
1 36
148
2 16
b2 57
b3 04
3 52
4 27
4 44
bl 46
b2 12
1 12
1 23
143
1 57
2 22
2 35
2 46
3 45
2b3
3 13
4 01
5 03
4 46
5 09
1 21
132
152
2 06
2 32
2 45
2 56
3 46
8 53
4 22
4 57
5 14
4 49
5 09
5 56
6 57
6 48
721
4 17
4 27
4 47
5 05
5 42
5 59
6 07
6 14
6 52
7 27
7 44
6 17
6 39
7 33
8 37
515
o
o
M
6 35
642
7 48
7 31
7 57
8 49
6 38
6 59
7 43
8 87
8 23
8 47
6 52
7 02
7 21
7 35
7 68
8 12
8 24
931
931
10 04
10 46
1106
8 21
8 41
9 29
10 30
10 19
10 57
7 36
7 46
817
8 34
911
9 29
9 37
10 82
10 39
11 22
11 57
0 14
9 43
10 16
vm. 9,— nra. 2
9,20 2,20
vm. 10,20 3,30
11,38 4,17
Aankomst trein te Vlissingen vm. 7 20
Vertrek boot van Vlissingen 7*30
Borsseien j 5Ü
Aankomst te Neuzen o'
n
Vertrek boot van Neuzen
Aankomst te Hoedekenskerke
Vertr. tram van Hoedekensk.
Aankomst tram te Goes
Vertrek trein naar Roosendaal
>1 I, Vlissingen
12,43
1,—
1,30
2,30
4,55
5,15
6,25
6,62
2,53
4
4,50
5,30
vm. 10.35 nm 7 40
10.55 8.—
12.05 9.10
vm. 9 06 nm. 6.10
9.25
10.35
6.30
7.40
5,55 7,45 10.20 12,€5 3,- 5 40
6.40 8,30 11.05 12,50 3,45 6,25
6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6,37
7,14 9 08 11.39 1,21 4,25 7
7.41 9,50 12.21 1,52 4,47 7,21
8,0610,29 11.53 1,1.9 5,18 7.1 7
8,30 vm. 5.56 nm. 5»3P
9,15
9,28
9,50
11,25
Aankomst trein van Roosendaal
n ,i Vlissingen
Vertrek tram van Goes
Aankomst tram te Hoedekensk.
Vertrek boot van Hoedekensk.
Aankomst te Neuzen
3,28
8,15
8,51
9,21
9,25
'„Arnhem
Nijmegen
Utrecht C.S.
's Hertogenbosch
Breda b5 48
Roosendaal b619
Amsterdam C.S.
Haarlem
Den Haag H.S.
Rotterdam D.P. b4 56
Rotterdam Beurs
Roosendaal b6 16
Roosendaal b6 38
Bergen op Zoom b7U2
Vlake b7 41
Goes b8 06
Middelburg b9 42
Vlissingen b«50
6 66
7 28
c5 49
c5 f 6
c7 85
c7 46
c8 09
c8 44
e9 03
C® 26
c9 44
6 56
721
7 16
8L9
8 55
917
b6 35
b6 54
b7 89
b 8 12
b 8 20
b 9 21
b 9 32
b 9 47
blO 15
blO 29
blO 4 9
blO 67
7,59 10,27 11,61 1,67 6 36
7,39 9,48 12 18 1,19 4,45
6,25 8,27 10,45 12,30 3,39 6 41
6 4c 8,44 11,07 12, 3 4,0i 7,03
6,55 8,60 11,15 1,— 4,10 7,10
7,40 9,35 12,1,45 4,55 7,65 10,10
Vertrek boot van Walzoorden 6,60
Aankomst te Hansweert 7,20
Vertrek van Hansweert 7^0
Aankomst te Kruiningen 7*30
Vertrek trein naar Roosendaal 7^55 10^1012^39
Vlissingen 7,41 10,15
6.40
6,52
7.14
7,47
9.03
6,15
6,37
I,
7.21
8.22
▼m. 9,00 nm. 8 20
7.44
9,18
9,35
9.45
10 30
8 14
8,43
9,06
9,10
9,64
8 33
8 67
7 88
9 35
10 37
8 -
816
851
9 26
9 U
10 36
1218
12 21
861
941
10 28
10 50
815
831
9 06
9 56
9 48
10 50
s. 10 59
11114
JU 39
mll 63
12 18
12 21
Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, o
Marktirein alleen Dinsdags,
10 10
10 30
10 16
1114
11 67
12 <8
10 16
10 31
11 06
11 36
12 41
12 (0
1 08
142
159
2 19
2 27
Alleen
9,1011,20 12,50 4,05 6 - 7,20 9 35
9,40 11,60 1,20 4,35 6 30 ,",50 10 15
1.20 4,36 6 40 7,50
1,30 4,45 6 o0 8,
2,06 5,05 7 85 8,34
1,42 o,CO 8,111111
9,45 11,55
9,55 12,05
10 24
11 24
12 46
154
2 30
11 45
1201
12 36
1 18
119
147
139
2 46
3 32
8 63
145
201
2 36
3 06
1 27 b3 06
38 4 02
2 42
2 58
3 23
3 37
8 57
4 05
4 07
423
6-
6 18
6 49
557
op Zon- en
2 56 4 22 7 46
3 31 4 44 8 13
2 21 4 46 8 05
4 81 5 33 9 09
4 38 518 6 27 9 56
5 12 5 39 7 10 17
2 45 2 46 4 16 7 45
3 01 3 01 4 ól 8 01
3 86 3 51 5 06 8 36
b4 22 6 86 914
b4 04 5 43 9 22
b; 33 7 01 10 i8
b3 44 °7 10 10 29
b5 59 °7 32 10 44
b6 24 Dell 11 U
b6 38 °8 32 1126
b6 5.8 Dj» 06 1146
b7 06 &914 11 i3
Feestdagen.
Aankomst trein Tan Roosendaal 7,41 10,1411 39 1,425106248 11
Vlissingen 7,6410,10 2,065)5' 834
Verttek van Kruiningen 8,- 10,201146 2,10 5 10 6.27 8 40
Aankomst te Hansweert 8,1010,301 65 2,20 5,20 6 37 8*60
V ertrek boot van Hansweert 6 - 8,15 10.35 12,05 2,2 5 25 6 40 6 64
"n^°S8t 'n Walzoord?!? 5 30 8,45 11,04 12,34 2,55 5 55 7J0 9 23
's Maandags om 6.'0 en 640 u. »--.»> zj
Aank. trein Vlissingen 720 850 1057 11,39 1243 253 424
Vertr. boot Vlissingen 6- 730 9— 1080 2— 130 3—4:0
Aank. boot Breskent 625 765 925 1055 1226 1,55 325 453
Vertr. boot Breskens 6ro 8— 9311100 1230 200 330
Aankomst Vlissingen 666 826 956 1125 12 5 225 356
V&ftr. trein Vlissingaa 712 856 9201138 1,2:361 417
706 749
545 715 9-
61o 740 926
5— 616 745 930
526 64 810 955
537 652 340
7,-
7.30
7.? 6
7 45
804
6 44
12.50
1,20
1.24
1.34
2 06
1,42
6.40
7.10
7.15
7.25
7.34
8,04
6 10
6 40
8.44
f 04
8 £0
900
9 04
9 34
1.42
2.06
2.10
2.20
2.26
2,55
934
10 04
1U1
8.04
8.34
8.40
8.50
8 53
9.95
9 44 12 48 5,5?
7,30 10,— 1 10 6,10
7,65 10,26 1 36 6 31
8,60 10,60 8 30 6,66
9 15 11,15 8 55 7,20
9,30 121 41? 7,36