Stoombootdienst op de Wester-Schelde Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. voor ongepleisterde buitenmuren geiden, zijn uitgevoerd d. indien een dubbele bouw- muur als bedoeld in art. 2, on der 14, wordt toegepast, mo-'t de tusschenruirate zoowel van boven als aan de voor- en ach terzijde vochtwerend worden ai- gesloten. Nader kau worden grëischt, dat de tusschenruitme behoorlijk wordt geventileerd e. by het toepassen van een spouwmuur als buitenwand, moet de binnenmuur aan de spouwzijde worden beraapt. Nader kan worden geëi«cht, dat de spouw behoorlijk geven tileerd wordt. 2 Het bepaalde in het eerste lid, onder a en d, kan door Bur gemeesters en Wethouders mede van toepassing worden verklaard op gebouwen, welke niet voor het verblijf van menschen zijD bestemd. Art. 57. 1. Keldermuren en kelder vloeren, reikende tot benedeD den boogsten waterstand, welke ter plaatse van het gebouw pleegt voor te komen, moeten tot ten minste 0 20 M. boven dien waterstand uit waterdicht metselwerk of waterdichte beton worden samengesteld. 2. Voorzoover kelders onmid- delijk onder een vertrek zijn gelegen, moeten zij van een atdekking, bestaande uit metsel werk, beton, pl-isterwerk of uit een andere niet minder dichte constructie zijn voorzien. 3. Ten aanzien van het be paalde in het eerste en tweede lid kunnen nadere eischen wor den gesteld. Art. 58. Ten aanzien van houten vloe reu van gebouwen, welke voor het verblijf van menschen ziju bestemd, gelden de hierna onder a t/m i de volgende bepalingen a. ia elke woning moet, be halve het vertrek, bedoeld ii art. 35, onder b, ten minste nog één vertrek voorzien zyo van een houten vloer b. geen deel van eea houten vloerconsti uctie mag lager liggen dan 018 M. boven den onder kant van het trasraam c. iDdien een houten vloer constructie op een onderslag- muurtje of op teerliugen of poeren rust moet zich onder den onderkant der binten een behoorlijk vocbckeerende laag bevinden d. houten balken, welke in buitenmuren zijn opgelegd, en voor de kop waarvan minder dan 0.09 muurwerk aan wezig is, moeten behoorlijk tegen indrin gen van vocht worden be schermd e. tenzy een houten begane grondvloer, voorzoover zich daar onder geen kelderruimte bevindt, steunt op een gemetselden on- dervloer of een ondervloer van beton, moet onder de geheele vloeroppervlakte, tot een diepte van ten minste 0 20 M. beneden den onderkant cbr binten, een open ruimte aanwezig zijn. D daarvoor in aanmerking komend» muren moeten zoodanig vat luchtopeDingen worden voorziep, dat in bedoelde ruimte een be hoorlijke lucbtstrooming verze kerd is. De luchtopeningen in de buitenmuren moeten door roosters of op andere wyze muisdicft zijn atgesloteD. Ten aanzien van de ventilatie onder den vloer kunnen nadere eischen worden gesteld t. indien onder platte daken een plafond wordt aangebracht, moet de ruimte tusscben plat vloer en plafond behoorlijk ge ventileerd wordeD. Nader kaD worden geëischt dat een isolee rende constructie toepassing vindt. Art. 59. 1. Alle daarvoor in aanmer king bomende onderdeelen van een gebouw, dat voer het ver blijf van menschen is bestemd, moeten zoodanig worden aange bracht of bewerkt, en erven en open plaatsen van zulk een ge bouw moeten zoodanig wordei aangelegd, dat de afvoer van het water niet tot vochtigheid van het gebouw aanleiding ban geven. Nader kan worden gi- eischt, dat de open ruimte be doeld in art. 30, indien de breedte daarvan minder dan 2 M. bedraagt, wordt bestraat of op andere wyze voldoende wordt verhard. 2. Iedere woonruimte moet zoodanig van aangebouwde stal len of bedrijfsruimten gescheiden zyn, dat geen vloeistoften uit deze in de woonruimte kunnen binnendringen of onder den vloer daarvan kunnen geraken. 3. Een ter bewoning bestemd vertrek mag niet in onmiddel- lyke gemeenschap staan met een ruimte, welke geheel ot ge deeltelijk is ingericht voor stal of voor bergplaats van stoffen, die dampen of gassen ontwikke len. Indien het vertrek boven zulk een ruimte is gelegen, moet het hiervan door een zol dering van voor dampen en gassen voldoende ondoorbriug- baar materiaal zyn gescheiden. (Wordt vervolgd). M1D E3 1ST v r»ïr V E VOE Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen— Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Went IJzendjjke. Auto-Omnibusdienst AxelHalst SPOORWEG M ECHELEN— TERNEUZEN. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke.. Stoomtram HulstWalzoorden. Spoorweg Ter Neuzen— Gent. Van af 8 October 1933 tot nadere aankondiging. Breskens—HoofdplaatPyramide, Y LISSIN G EN—ROOSEND A AL. Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, c Markttreiu alleen Dmsdags, Alleen op Zon- en Feestdagen, Vlissingen—BorsselenNeuzen. NeuzenHoedekenskerke. HoedekenskerkeNeuzen. HansweertWalzoorden. Aankomst trein van Roosendaal 7,41 10,1411 39 1,48 5,10 6,24 8,11 Vlissingen 7,64 10,10 2,06 5/5 8 84 Vertrek van Kruiningen 8,— 10,201145 2,105 -0 6,27 8,40 Aankr-mst te Hansweert 8,1010,8011 65 2,20 6,20 6.37 8,50 Vertrek boot van Hansweert *5 8,1610,8512,05 2,25 5 25 6,40 6,64 Aankomst t» Walzoorden 5 30 8,4611,0412,34 2,655 567,109,25 's Maat dags om 6.10 en 640 u. VUssingen—Breskens. Aank. trein Vlissingen 720 850 1057 11,39 1243 253 424 706 749 Vertr. boot Vlissingon 6730 91080 '2130 3470 545 715 9 Aank. boot Breakers 625 765 925 1055 1226 1,55 82; 455 610 740 926 Breskens—VUssingen nm. 8 20 8 14 Dienstregel.ug op d n Hemelvaartsdag en den Sec Pinksterdag tig op de werkdagen. V Driesch. 5 26 p f 0 8 1130 2 35 615 V Philippine 6 50 9 54 1 25 4 56 8 05 Axel 5 3t> 5 3 05 11 35 2 40 6 20 Hoek 7 10 05 1 35 5 10 8 20 Zaamslag 5 6" 6 65 8 2b 1 57 2 59 6 40 a Nenze.n 7 15 10 20 1 50 5 25 8 35 a Neuzen 6 19 8 52 12 26 3 30 7 05 V Neuzen 7 57 1130 2 30 6 15 8 40 V Neuzen 6 20 9 0 12 55 4 20 7 25 Zaamslag 8 26 12 3 02 6 42 817 912 V Hoek 6 30 9 35 1 10 4 35 7 40 Axel 8 46 12 15 3 22 7 02 8 37 9 32 a Phi'ipnine 64 9 49 1 20 4 50 7 55 a Driesch. 8 51 12 20 3 27 7 07 8 42 9 37 Driesch. Axel Z aamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk K loosterz. Walsoorden 5 30 8 11 30 2 35 6 15 V 5 35 8' 5 11 35 2 40 6 20 n 5 56 8 26 12 - 3 6 42 6 10 8 40 12 14 313 6 54 n 6 20 8 47 12 24 3 22 7 03 6 30 8 55 12 34 33 7 0 a 6 35 8 f8 12 39 3 34 7 14 n 6 41 9 03 12 45 3 39 7 K a Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zsamslag Axel Driesch. 7 40 7 46 7 61 8 01 811 8 25 8 46 8 51 1115 210 11 20 2 16 11 25 2 20 11 35 2 30 11 45-2 43 1159 2 69 12 15 3 22 12 20 3 27 6 06 6 11 615 6 23 6 31 6 41 7 02 7 07 7 30 7 36 741 7 51 8 01 81b 8 31 8 42 v Drie Schouwen Westdorpe Sa» van Gent Philippine Pyramids a IJzendijke v IJzendijke a Schoondijke f Rijdt op verzoek door tot Axel-Prug. 6 45 8 52 1221 3 29 7 10 6 - 9 07 12 36 3 45 7 25 V Schoondijke 8 15 1220 3 06 6 01 616 9 28 12 53 4 22 7 42 a IJzendijke 8 35 12 40 3 26 6 20 6 45 9 53 124 4 54 8 02 V IJzendijke 6 - 9 13 12 52 418 7 20 7 6 10 23 147 5 15 8 30 Pyramide 6 15 9 26 1 05 4 33 7 36 7 20 10 33 2- 5 27 8 45 9 Philippine 645 9 53 1 24 4 55 8 2 7 45 1U 34 2 04 5 28 It Sas van Gent 7 26 1045 201 5 SO 8 S2 8 05 10 54 2 24 5 46 J J Westdorpe 7 41 1105 214 5 50 8 50 a Drie Schouwen 7 58 1125 2 34 610 f9 10 v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station Alleen op werkdagen. 6 45 10415 v. Hulst, Station 7 55 11 20 5 30 Axel, Wed. Gilijamse 8 30 9 40 2 30 3 45 8 30 9 EO v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nieolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Meeh. tMcseh len r Mechelen a Brussel 6 15 10 58 6 24 11 06 633 11 14 6 41 11 21 6 53 11 33 713 11 40 7 it 12 06 8 21 12 67 8?3 12 09 9 22 1 08 9 43 1 21 10 01 1 47 2 04 5 02a 6 25b 2 13 5 11a 6 i4b 2 21 5 21a 6 43b 2 29 5 28a 6 51b 2 40 5 42a 6 F 9b 2 53 5 58a 7 17b 3 32 6 09 7 33 4 1 6 58 8 1"» 3H 6 06a 7 3 b 4 10 7 0_,a 8 32o 417 710 8 5 4 42 7 29 9 21 V Brussel c 5 12 9 55 120 5 56 a Meehelen 6 05 10 21 1 53 6 13 V Mechelen 6 09 10 27 1 57 6 21 a St. Nie. v. Meeh. 7 19 11 32 2 57 7 24 V Antw. n. St. Nic. 6 18 11 14 2 04 7 06 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 T St. Nie n. Tern. 7 25 12 10 3 12 7 48 H Hulet 8 20 108 4 - 8 44 99 Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 yy Axel 8 36 1 19 416 9 yy Sluiskil 8 46 128 4 25 9 09 a Ter Neuzen 8 53 137 4 34 918 a Al'e»n op werkdagen, b Alleen ot> Zon- en Feestdagen, en alleen op werkdagen, d Des Zaterdags om 1.02. c Vertrekt van Brussel Zuid v Drieschottwen 610 V Zuiddorpe 6 15 v Roodesluis(H.T-) 6 27 v Kruissiraat(B.T.) 6 19 a Moerbeke 6 27 (B. T.) 8 55 9 - 9 12 9 03 912 12 25 12 '70 12 42 12 34 12 42 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke (B. T.) 7 10 38 1 35 5 22 v Kruisstraat 7 10 10 46 1 45 5 30 v Roodeslui» (H. T.) 7 41 11 17 2 16 6 01 v Zuiddorpe 7 49 11 23 2 24 6 08 a Drieschouwen 7 55 11 29 2 31 6 14 a a ana v Hulst 6 8 2' 1020 12 05 2 40 5 05 645 8 50 Terbole 6 18 8 43 1038 12 23 2 8 5 23 7 9(8 Kuitaart. 6 26 8 61 1046 12 31 3 06 5 S3 107 9 '6 Eloosterz. 6 5 9 1055 1*2 4' 3 lh 5 45 715 9 2 a Wal* 6 40 9 05 11- 12 46 3 20 5 5 >19 9 SC a Niet p Zond gen. b Zondags 45 min. later, d Zondag» 35 min. later e Op marktdag Hulst 650 910 1116 1— 310 605 732 940 653 915 1121 108 345 610 737 915 704 921 1130 118 354 617 746 954 712 932 1138 118 402 625 754 1002 73(1 950 1156 160 420 640 812 1020 v Walz. Kloosterz. Kuitaart, Terhole Hulst, c Op marktdag Hulst S0 min. later. 20 min. later. v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent a Selzaete v Selzsete v Gent Dp. a Gent St. P. v a Brussel a Alleen op c Rijdt van 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 05 7 24 11 01 8 50 12 25 5 40 8 59 12 34 9 03 12 38 9 07 12 42 9 20 12 55 9 "5 12 40 12 52 1 30 146 1 51 5 49 5 53 5 57 610 5 55 6 10 6 56 7 06 8 06 11 42 8 11 1151 9 00 12 57 255a 8 07 Zon- en Feestdagen, b. 1 Juli tot 3 September. Brussel a Gent St. P. v Gent St. P. Gent Dp. a Selzaete v Selzaete Sas van Gent Philippine Sluisk'lbrug Sluiskil a Ter Neusen Niet op Zon- en Feestdagen. 714 10 52c i 848 616 816 1141c 457 7 07 (26 8 27 1201 5 03 814 6 42 8 42 12 17 5 17 8 27 7 22 9 18 12 12 6 9 09 7 30 9 21 1 6 20b 9 12 8 9 51 1 30 (50b 9 42a 8 08 9 59 1 88 6:8b 9 60a 8 12 10 OS 142 7 02 b 9 54a 8 16 10 07 146 7 06b 9 58a 8 24 1015 1 64 714b 1006a V Breskens 8 35 12 05 3 45 6 45 V IJzendijke 6 55 10 07 1 30 6 heoftlplaat 9 12 35 4 12 711 ii Pyramide 707 10 24 146 516 Biervliet 9 15 12 50 4 25 7 25 Biervliet 7 16 10 34 1 54 5 23 Pyramide T.1 zendiike 9 25 102 4 32 7 35 V Hnnfdnlaat 7 31 10 55 2 05 5 36 a 9 40 1 20 4 45 7 46 a Breskens 7 52 11 25 2 30 6 05 Vlissingen Middelburg Goes Vlake Bergen op Zoom Roosendaal Roosendaal Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag H.S. Haarlem Amsterdam C.S. Roosendaal Breda 's Hertogenboseh Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem a5 42 bS 18 b7 12 e7 01 b9 20 b 11 39 1 12 1 21 41? 515 6 52 7 36 a5 51 b6 28 b7 22 c711 b9 31 bll 49 1 23 1 32 4 27 7 02 7 46 sb 11 b7 01 b7 41 c7 47 b9 50 bl2 21 1 43 1 52 4 47 7 21 8 17 a6 24 b7 18 b7 55 cS 04 blO 10 012 39 157 2 06 6 05 O M 7 35 8*4 a£ 46 b7 55 b8 19 c8 44 blO 49 b 118 2 22 2 32 5 42 7 58 9 11 a7 02 b8 13 b8 33 c9 02 bll 06 b 1 36 2 35 2 45 5 59 6 35 8 12 9 29 a7 3 7 33 b8 40 cP 17 1117 bl4l 2 46 2 56 6 43 8 24 9 37 a8 08 9 02 b9 39 10 32 12 26 b2 57 3 46 6 07 7 48 931 10 3: aS 15 9 09 b9 46 10 39 12 33 b3 04 3 45 8 53 6 14 7 31 9 31 10 39 a8 52 9 37 10 22 11 22 1 22 3 52 4 22 6 52 7 57 10 04 11 22 9 27 1012 10 57 11 57 1 57 4 27 4 57 7 27 10 46 1157 9 44 10 29 11 14 12 14 2 14 4 44 6 14 7 44 8 49 1106 0 14 b7 7 8 47 c9 31 1122 bl 46 2b3 4 49 617 6 38 8 21 9 43 b7 27 9 07c 101)6 1142 b2 12 3 13 5 09 6 39 6 9 8 41 10 16 9 55 1 16 12 30 4 01 5 56 7 33 7 43 9 29 10 53 12 tl 136 5 03 6 67 8 37 8 87 10 30 11 06 1 02 148 446 6 48 8 23 10 19 11 46 2 23 2 16 5 09 721 8 47 10 57 Arnhem Nfjmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda b5 43 Roosendaal b619 Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. b156 Rotterdam Beurs Roosendaal b6 16 Roosendaal b8 38 Bergen op Zoom b 1 '2 Vlake b7 41 Goes b* 06 Middelburg b-O 1 Shi n gee b 50 6 56 7 28 c5 49 c56 c7 36 c7 46 ch 09 c* 44 n9< 3 C 36 c9 44 6 56 7 21 7 16 8 09 8 55 917 b6 35 bS 54 b7 39 b 8 12 b 8 20 H 9 21 b 9 32 b 9 47 blO 5 bid 29 blO 9 b:067 8 33 8 67 7 33 9 35 10 37 8 - 816 851 9:6 9 II 10 86 851 941 10 28 10:0 815 §31 9 06 9 66 9 48 10 60 h 10 59 111 14 o 189 W11 63 1218 12 i3 12 21 12 1 1010 10 30 10 16 11 14 1K7 12 18 1016 0 31 1106 11 36 12 41 12 f0 1 08 1 42 1 59 2 19 2 27 10 24 11 24 12 46 1 54 2 30 11 45 1201 12 36 1 18 1 27 b3 06 2 38 4 02 119 147 139 2 46 3 32 3 63 143 201 2 86 3 06 4 38 5 12 2 45 3 01 3 36 2 42 2 68 3 23 8 87 3 f>7 4 05 4 07 423 5 5 18 5 49 567 256 3 31 221 4 81 518 6 39 2 45 3 01 3 51 b4 22 b4 04 b 33 b 44 b5 59 b6 24 b5 88 b6 68 b7 06 4 22 4 44 4 46 5 33 6 27 7 4 15 4 al 5 06 6 35 5 43 7 01 b7 10 b7 82 bS 11 b- 32 bif 06 by 14 7 46 8 13 8 05 9 09 9 56 1017 7 46 8 01 8 36 914 9 22 10 (8 10 29 10 44 11 11 11 25 1145 1113 Werkdagen, Neuzen—Borsselen Vlissingen. Vertrek boot van Neuzen Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen va. 9,20 IC,20 11,38 nm 2.— 2.20 a 3,30 L17 Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Borsselen Aankomst te Neuzen 7,20 7,30 7,50 9,- 12,43 1.— 1,30 2,30 4,55 5,15 6,25 6,62 2,53 L- 4,50 5,30 Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekeask. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen 5,55 7,45 10.20 12,('6 5,40 8,30 6.40 8,30 11.05 12,50 3,45 6,2a 9,15 6,52 8,44 11,15 12,57 4,03 6,37 9,28 7,14 9 08 11.39 1,21 4,26 7 9,50 7.41 9,60 12.21 1,52 4,47 7,21 8,0610,29 11.53 1,69 6,18 7.' 7 11,25 Aankomst train vao Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 7,59 10,27 11,51 1,57 6,36 7,39 9,48 li 18 1,49 4,4r 6,25 8,27 10,45 12,30 3,39 6,41 6 46 8,44 11,07 12,a3 4,01 7,03 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 8,28 3,15 8,69 9,21 9,25 7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 10,10 Walzoorden—Hansweert Vertrek boot van Walzoorden 6,60 Aankomst te Hansweert 7,20 Vertrek van Hamwiert 7,20 Aankomst te Kruiningen 7,30 Vertrek trein naar Roosendaal 7,65 10,1012,89 Vlissingen 7,41 10,15 9,1011,20 12,50 4,05 6 7,20 9 35 9,4011,50 1,20 4,35 6 80 7,3010 06 j 20 4 36 6 40 5Q 1,304456508,— 2,06 5,05 7 85 8,34 1,42 5,CO 8,111111 9,45 11,55 9,55 12,05 Vertr» boot Breskens 610 898" 1100 1280 200 380 5616 745 93(1 Aankomst Vliflsingen 656 825 955 1125 12r 6 225 856 526 640 810 956 Vertr. trein Vlissingen 712 866 9201188 1,91351417 537(52 340 Zondagen, Tm. 10.36 nm. 7.40 19.65 8.— 1205 9.10 9 06 nm. 6.10 9.25 6.80 10.36 7.40 vm. 6.55 nm. 5 30 6.40 6,15 6,52 6,37 7.14 7- 7,47 7,21 9.03 8,22 vm 9,00 7.44 9,18 9,35 9.45 10 30 8.43 9,06 9,10 n 9M 7.— 7,30 7.86 T 45 8.01 8 44 6 10 6 40 12.50 1.20 1.24 1.34 206 1.42 8.44 f 04 8 60 9.00 9.04 934 6.40 7.10 7.15 7.26 7.34 8,04 1.42 2.06 2.10 2.20 2.26 2,55 9 34 10 04 1111 8.04 8.84 8.40 8.50 8.55 9.25 9 44 12 48 5,67 7,30 10,— 1 10 6,10 7,65 10,26 186 6,86 8,60 10,60 8 30 6,55 9.15 11,16 8 65 7,20 9,30 121 4 17 7,36

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1933 | | pagina 6