Stoombootdienst op de Wester-Schelde
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
voor ongepleisterde buitenmuren
geiden, zijn uitgevoerd
d. indien een dubbele bouw-
muur als bedoeld in art. 2, on
der 14, wordt toegepast, mo-'t
de tusschenruirate zoowel van
boven als aan de voor- en ach
terzijde vochtwerend worden ai-
gesloten. Nader kau worden
grëischt, dat de tusschenruitme
behoorlijk wordt geventileerd
e. by het toepassen van een
spouwmuur als buitenwand,
moet de binnenmuur aan de
spouwzijde worden beraapt.
Nader kan worden geëi«cht,
dat de spouw behoorlijk geven
tileerd wordt.
2 Het bepaalde in het eerste
lid, onder a en d, kan door Bur
gemeesters en Wethouders mede
van toepassing worden verklaard
op gebouwen, welke niet voor
het verblijf van menschen zijD
bestemd.
Art. 57.
1. Keldermuren en kelder
vloeren, reikende tot benedeD
den boogsten waterstand, welke
ter plaatse van het gebouw
pleegt voor te komen, moeten
tot ten minste 0 20 M. boven
dien waterstand uit waterdicht
metselwerk of waterdichte beton
worden samengesteld.
2. Voorzoover kelders onmid-
delijk onder een vertrek zijn
gelegen, moeten zij van een
atdekking, bestaande uit metsel
werk, beton, pl-isterwerk of uit
een andere niet minder dichte
constructie zijn voorzien.
3. Ten aanzien van het be
paalde in het eerste en tweede
lid kunnen nadere eischen wor
den gesteld.
Art. 58.
Ten aanzien van houten vloe
reu van gebouwen, welke voor
het verblijf van menschen ziju
bestemd, gelden de hierna onder
a t/m i de volgende bepalingen
a. ia elke woning moet, be
halve het vertrek, bedoeld ii
art. 35, onder b, ten minste nog
één vertrek voorzien zyo van
een houten vloer
b. geen deel van eea houten
vloerconsti uctie mag lager liggen
dan 018 M. boven den onder
kant van het trasraam
c. iDdien een houten vloer
constructie op een onderslag-
muurtje of op teerliugen of
poeren rust moet zich onder
den onderkant der binten een
behoorlijk vocbckeerende laag
bevinden
d. houten balken, welke in
buitenmuren zijn opgelegd, en
voor de kop waarvan minder
dan 0.09 muurwerk aan wezig is,
moeten behoorlijk tegen indrin
gen van vocht worden be
schermd
e. tenzy een houten begane
grondvloer, voorzoover zich daar
onder geen kelderruimte bevindt,
steunt op een gemetselden on-
dervloer of een ondervloer van
beton, moet onder de geheele
vloeroppervlakte, tot een diepte
van ten minste 0 20 M. beneden
den onderkant cbr binten, een
open ruimte aanwezig zijn. D
daarvoor in aanmerking komend»
muren moeten zoodanig vat
luchtopeDingen worden voorziep,
dat in bedoelde ruimte een be
hoorlijke lucbtstrooming verze
kerd is. De luchtopeningen in
de buitenmuren moeten door
roosters of op andere wyze
muisdicft zijn atgesloteD. Ten
aanzien van de ventilatie onder
den vloer kunnen nadere eischen
worden gesteld
t. indien onder platte daken
een plafond wordt aangebracht,
moet de ruimte tusscben plat
vloer en plafond behoorlijk ge
ventileerd wordeD. Nader kaD
worden geëischt dat een isolee
rende constructie toepassing
vindt.
Art. 59.
1. Alle daarvoor in aanmer
king bomende onderdeelen van
een gebouw, dat voer het ver
blijf van menschen is bestemd,
moeten zoodanig worden aange
bracht of bewerkt, en erven en
open plaatsen van zulk een ge
bouw moeten zoodanig wordei
aangelegd, dat de afvoer van
het water niet tot vochtigheid
van het gebouw aanleiding ban
geven. Nader kan worden gi-
eischt, dat de open ruimte be
doeld in art. 30, indien de
breedte daarvan minder dan 2
M. bedraagt, wordt bestraat of
op andere wyze voldoende wordt
verhard.
2. Iedere woonruimte moet
zoodanig van aangebouwde stal
len of bedrijfsruimten gescheiden
zyn, dat geen vloeistoften uit
deze in de woonruimte kunnen
binnendringen of onder den
vloer daarvan kunnen geraken.
3. Een ter bewoning bestemd
vertrek mag niet in onmiddel-
lyke gemeenschap staan met
een ruimte, welke geheel ot ge
deeltelijk is ingericht voor stal
of voor bergplaats van stoffen,
die dampen of gassen ontwikke
len. Indien het vertrek boven
zulk een ruimte is gelegen,
moet het hiervan door een zol
dering van voor dampen en
gassen voldoende ondoorbriug-
baar materiaal zyn gescheiden.
(Wordt vervolgd).
M1D
E3 1ST v rȕr V E
VOE
Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen— Philippine.
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel (Drie Schouwen)—Sas van Went IJzendjjke.
Auto-Omnibusdienst AxelHalst
SPOORWEG M ECHELEN— TERNEUZEN.
Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke..
Stoomtram HulstWalzoorden.
Spoorweg
Ter Neuzen— Gent.
Van af 8 October 1933 tot nadere aankondiging.
Breskens—HoofdplaatPyramide,
Y LISSIN G EN—ROOSEND A AL.
Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, c
Markttreiu alleen Dmsdags,
Alleen
op Zon- en Feestdagen,
Vlissingen—BorsselenNeuzen.
NeuzenHoedekenskerke.
HoedekenskerkeNeuzen.
HansweertWalzoorden.
Aankomst trein van Roosendaal 7,41 10,1411 39 1,48 5,10 6,24 8,11
Vlissingen 7,64 10,10 2,06 5/5 8 84
Vertrek van Kruiningen 8,— 10,201145 2,105 -0 6,27 8,40
Aankr-mst te Hansweert 8,1010,8011 65 2,20 6,20 6.37 8,50
Vertrek boot van Hansweert *5 8,1610,8512,05 2,25 5 25 6,40 6,64
Aankomst t» Walzoorden 5 30 8,4611,0412,34 2,655 567,109,25
's Maat dags om 6.10 en 640 u.
VUssingen—Breskens.
Aank. trein Vlissingen 720 850 1057 11,39 1243 253 424 706 749
Vertr. boot Vlissingon 6730 91080 '2130 3470 545 715 9
Aank. boot Breakers 625 765 925 1055 1226 1,55 82; 455 610 740 926
Breskens—VUssingen
nm. 8 20
8 14
Dienstregel.ug op d n Hemelvaartsdag en den Sec Pinksterdag tig op de werkdagen.
V
Driesch.
5 26
p f 0 8
1130 2 35 615
V
Philippine 6 50
9 54
1 25
4 56
8 05
Axel
5 3t>
5 3 05
11 35 2 40 6 20
Hoek 7
10 05
1 35
5 10
8 20
Zaamslag
5 6"
6 65 8 2b
1 57 2 59 6 40
a
Nenze.n 7 15
10 20
1 50
5 25
8 35
a
Neuzen
6 19
8 52
12 26 3 30 7 05
V
Neuzen 7 57
1130
2 30
6 15
8 40
V
Neuzen
6 20
9 0
12 55 4 20 7 25
Zaamslag 8 26
12
3 02
6 42
817
912
V
Hoek
6 30
9 35
1 10 4 35 7 40
Axel 8 46
12 15
3 22
7 02
8 37 9 32
a
Phi'ipnine
64
9 49
1 20 4 50 7 55
a
Driesch. 8 51
12 20
3 27
7 07
8 42
9 37
Driesch.
Axel
Z aamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
K loosterz.
Walsoorden
5 30
8
11 30
2 35
6 15
V
5 35
8' 5
11 35
2 40
6 20
n
5 56
8 26
12 -
3
6 42
6 10
8 40
12 14
313
6 54
n
6 20
8 47
12 24
3 22
7 03
6 30
8 55
12 34
33
7 0
a
6 35
8 f8
12 39
3 34
7 14
n
6 41
9 03
12 45
3 39
7 K
a
Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zsamslag
Axel
Driesch.
7 40
7 46
7 61
8 01
811
8 25
8 46
8 51
1115 210
11 20 2 16
11 25 2 20
11 35 2 30
11 45-2 43
1159 2 69
12 15 3 22
12 20 3 27
6 06
6 11
615
6 23
6 31
6 41
7 02
7 07
7 30
7 36
741
7 51
8 01
81b
8 31
8 42
v Drie Schouwen
Westdorpe
Sa» van Gent
Philippine
Pyramids
a IJzendijke
v IJzendijke
a Schoondijke
f Rijdt op verzoek door tot Axel-Prug.
6 45
8 52
1221
3 29
7 10
6 -
9 07
12 36
3 45
7 25
V
Schoondijke
8 15 1220
3 06
6 01
616
9 28
12 53
4 22
7 42
a
IJzendijke
8 35 12 40
3 26
6 20
6 45
9 53
124
4 54
8 02
V
IJzendijke
6 -
9 13 12 52
418
7 20
7 6
10 23
147
5 15
8 30
Pyramide
6 15
9 26 1 05
4 33
7 36
7 20
10 33
2-
5 27
8 45
9
Philippine
645
9 53 1 24
4 55
8 2
7 45
1U 34
2 04
5 28
It
Sas van Gent
7 26
1045 201
5 SO
8 S2
8 05
10 54
2 24
5 46
J J
Westdorpe
7 41
1105 214
5 50
8 50
a
Drie Schouwen
7 58 1125 2 34
610 f9 10
v. Axel, Wed. Gilijamse
a. Hulst, Station
Alleen op werkdagen.
6 45 10415 v. Hulst, Station
7 55 11 20 5 30 Axel, Wed. Gilijamse
8 30
9 40
2 30
3 45
8 30
9 EO
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nieolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Antwerpen
v St. Nic. n. Meeh.
tMcseh len
r Mechelen
a Brussel
6 15 10 58
6 24 11 06
633 11 14
6 41 11 21
6 53 11 33
713 11 40
7 it 12 06
8 21 12 67
8?3 12 09
9 22 1 08
9 43 1 21
10 01 1 47
2 04 5 02a 6 25b
2 13 5 11a 6 i4b
2 21 5 21a 6 43b
2 29 5 28a 6 51b
2 40 5 42a 6 F 9b
2 53 5 58a 7 17b
3 32 6 09 7 33
4 1 6 58 8 1"»
3H 6 06a 7 3 b
4 10 7 0_,a 8 32o
417 710 8 5
4 42 7 29 9 21
V
Brussel
c 5 12
9 55
120
5 56
a
Meehelen
6 05
10 21
1 53
6 13
V
Mechelen
6 09
10 27
1 57
6 21
a
St. Nie. v. Meeh.
7 19
11 32
2 57
7 24
V
Antw. n. St. Nic.
6 18
11 14
2 04
7 06
a
St. Nic. v. Antw.
7 15
12 04
2 54
7 45
T
St. Nie n. Tern.
7 25
12 10
3 12
7 48
H
Hulet
8 20
108
4 -
8 44
99
Kijkuit
8 27
1 11
4 08
8 53
yy
Axel
8 36
1 19
416
9
yy
Sluiskil
8 46
128
4 25
9 09
a
Ter Neuzen
8 53
137
4 34
918
a Al'e»n op werkdagen, b Alleen ot> Zon- en Feestdagen,
en alleen op werkdagen, d Des Zaterdags om 1.02.
c Vertrekt van Brussel Zuid
v Drieschottwen 610
V Zuiddorpe 6 15
v Roodesluis(H.T-) 6 27
v Kruissiraat(B.T.) 6 19
a Moerbeke 6 27
(B. T.)
8 55
9 -
9 12
9 03
912
12 25
12 '70
12 42
12 34
12 42
3 30
3 35
3 47
3 39
3 47
v Moerbeke (B. T.) 7 10 38 1 35 5 22
v Kruisstraat 7 10 10 46 1 45 5 30
v Roodeslui» (H. T.) 7 41 11 17 2 16 6 01
v Zuiddorpe 7 49 11 23 2 24 6 08
a Drieschouwen 7 55 11 29 2 31 6 14
a a ana
v Hulst 6 8 2' 1020 12 05 2 40 5 05 645 8 50
Terbole 6 18 8 43 1038 12 23 2 8 5 23 7 9(8
Kuitaart. 6 26 8 61 1046 12 31 3 06 5 S3 107 9 '6
Eloosterz. 6 5 9 1055 1*2 4' 3 lh 5 45 715 9 2
a Wal* 6 40 9 05 11- 12 46 3 20 5 5 >19 9 SC
a Niet p Zond gen. b Zondags 45 min. later,
d Zondag» 35 min. later e Op marktdag Hulst
650 910 1116 1— 310 605 732 940
653 915 1121 108 345 610 737 915
704 921 1130 118 354 617 746 954
712 932 1138 118 402 625 754 1002
73(1 950 1156 160 420 640 812 1020
v Walz.
Kloosterz.
Kuitaart,
Terhole
Hulst,
c Op marktdag Hulst S0 min. later.
20 min. later.
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
a Selzaete
v Selzsete
v Gent Dp.
a Gent St. P.
v
a Brussel
a Alleen op
c Rijdt van
6 50
6 59
7 03
7 07
7 20
7 05
7 24 11 01
8 50 12 25 5 40
8 59 12 34
9 03 12 38
9 07 12 42
9 20 12 55
9 "5 12 40
12 52
1 30
146
1 51
5 49
5 53
5 57
610
5 55
6 10
6 56
7 06
8 06 11 42
8 11 1151
9 00 12 57 255a 8 07
Zon- en Feestdagen, b.
1 Juli tot 3 September.
Brussel
a Gent St. P.
v Gent St. P.
Gent Dp.
a Selzaete
v Selzaete
Sas van Gent
Philippine
Sluisk'lbrug
Sluiskil
a Ter Neusen
Niet op Zon- en Feestdagen.
714
10 52c
i 848
616
816
1141c 457
7 07
(26
8 27
1201
5 03
814
6 42
8 42
12 17
5 17
8 27
7 22
9 18
12 12
6
9 09
7 30
9 21
1
6 20b
9 12
8
9 51
1 30
(50b
9 42a
8 08
9 59
1 88
6:8b
9 60a
8 12
10 OS
142
7 02 b
9 54a
8 16
10 07
146
7 06b
9 58a
8 24
1015
1 64
714b
1006a
V
Breskens
8 35
12 05
3 45
6 45
V
IJzendijke
6 55
10 07
1 30
6
heoftlplaat
9
12 35
4 12
711
ii
Pyramide
707
10 24
146
516
Biervliet
9 15
12 50
4 25
7 25
Biervliet
7 16
10 34
1 54
5 23
Pyramide
T.1 zendiike
9 25
102
4 32
7 35
V
Hnnfdnlaat
7 31
10 55
2 05
5 36
a
9 40
1 20
4 45
7 46
a
Breskens
7 52
11 25
2 30
6 05
Vlissingen
Middelburg
Goes
Vlake
Bergen op Zoom
Roosendaal
Roosendaal
Rotterdam beurs
Rotterdam D. P.
Den Haag H.S.
Haarlem
Amsterdam C.S.
Roosendaal
Breda
's Hertogenboseh
Utrecht C.S.
Nijmegen
Arnhem
a5 42
bS 18
b7 12 e7 01
b9 20 b 11 39
1 12
1 21
41?
515
6 52
7 36
a5 51
b6 28
b7 22 c711
b9 31 bll 49
1 23
1 32
4 27
7 02
7 46
sb 11
b7 01
b7 41 c7 47
b9 50 bl2 21
1 43
1 52
4 47
7 21
8 17
a6 24
b7 18
b7 55 cS 04
blO 10 012 39
157
2 06
6 05
O
M
7 35
8*4
a£ 46
b7 55
b8 19 c8 44
blO 49 b 118
2 22
2 32
5 42
7 58
9 11
a7 02 b8 13
b8 33 c9 02
bll 06 b 1 36
2 35
2 45
5 59
6 35
8 12
9 29
a7 3
7 33
b8 40 cP 17
1117 bl4l
2 46
2 56
6 43
8 24
9 37
a8 08
9 02
b9 39 10 32
12 26 b2 57
3 46
6 07
7 48
931
10 3:
aS 15
9 09
b9 46 10 39
12 33 b3 04
3 45
8 53
6 14
7 31
9 31
10 39
a8 52
9 37
10 22 11 22
1 22 3 52
4 22
6 52
7 57
10 04
11 22
9 27
1012
10 57 11 57
1 57 4 27
4 57
7 27
10 46
1157
9 44
10 29
11 14 12 14
2 14 4 44
6 14
7 44
8 49
1106
0 14
b7 7
8 47 c9 31
1122 bl 46
2b3
4 49
617
6 38
8 21
9 43
b7 27
9 07c 101)6
1142 b2 12
3 13
5 09
6 39
6 9
8 41
10 16
9 55 1 16
12 30
4 01
5 56
7 33
7 43
9 29
10 53 12 tl
136
5 03
6 67
8 37
8 87
10 30
11 06 1 02
148
446
6 48
8 23
10 19
11 46 2 23
2 16
5 09
721
8 47
10 57
Arnhem
Nfjmegen
Utrecht C.S.
's Hertogenbosch
Breda b5 43
Roosendaal b619
Amsterdam C.S.
Haarlem
Den Haag H.S.
Rotterdam D.P. b156
Rotterdam Beurs
Roosendaal b6 16
Roosendaal b8 38
Bergen op Zoom b 1 '2
Vlake b7 41
Goes b* 06
Middelburg b-O
1 Shi n gee b 50
6 56
7 28
c5 49
c56
c7 36
c7 46
ch 09
c* 44
n9< 3
C 36
c9 44
6 56
7 21
7 16
8 09
8 55
917
b6 35
bS 54
b7 39
b 8 12
b 8 20
H 9 21
b 9 32
b 9 47
blO 5
bid 29
blO 9
b:067
8 33
8 67
7 33
9 35
10 37
8 -
816
851
9:6
9 II
10 86
851
941
10 28
10:0
815
§31
9 06
9 66
9 48
10 60
h 10 59
111 14
o 189
W11 63
1218 12 i3
12 21 12 1
1010
10 30
10 16
11 14
1K7
12 18
1016
0 31
1106
11 36
12 41
12 f0
1 08
1 42
1 59
2 19
2 27
10 24
11 24
12 46
1 54
2 30
11 45
1201
12 36
1 18
1 27 b3 06
2 38 4 02
119
147
139
2 46
3 32
3 63
143
201
2 86
3 06
4 38
5 12
2 45
3 01
3 36
2 42
2 68
3 23
8 87
3 f>7
4 05
4 07
423
5
5 18
5 49
567
256
3 31
221
4 81
518
6 39
2 45
3 01
3 51
b4 22
b4 04
b 33
b 44
b5 59
b6 24
b5 88
b6 68
b7 06
4 22
4 44
4 46
5 33
6 27
7
4 15
4 al
5 06
6 35
5 43
7 01
b7 10
b7 82
bS 11
b- 32
bif 06
by 14
7 46
8 13
8 05
9 09
9 56
1017
7 46
8 01
8 36
914
9 22
10 (8
10 29
10 44
11 11
11 25
1145
1113
Werkdagen,
Neuzen—Borsselen Vlissingen.
Vertrek boot van Neuzen
Borsselen
Aankomst te Vlissingen
Vertrek trein van Vlissingen
va.
9,20
IC,20
11,38
nm 2.—
2.20
a 3,30
L17
Aankomst trein te Vlissingen
Vertrek boot van Vlissingen
Borsselen
Aankomst te Neuzen
7,20
7,30
7,50
9,-
12,43
1.—
1,30
2,30
4,55
5,15
6,25
6,62
2,53
L-
4,50
5,30
Vertrek boot van Neuzen
Aankomst te Hoedekenskerke
Vertr. tram van Hoedekeask.
Aankomst tram te Goes
Vertrek trein naar Roosendaal
Vlissingen
5,55 7,45 10.20 12,('6 5,40 8,30
6.40 8,30 11.05 12,50 3,45 6,2a 9,15
6,52 8,44 11,15 12,57 4,03 6,37 9,28
7,14 9 08 11.39 1,21 4,26 7 9,50
7.41 9,60 12.21 1,52 4,47 7,21
8,0610,29 11.53 1,69 6,18 7.' 7 11,25
Aankomst train vao Roosendaal
Vlissingen
Vertrek tram van Goes
Aankomst tram te Hoedekensk.
Vertrek boot van Hoedekensk.
Aankomst te Neuzen
7,59 10,27 11,51 1,57 6,36
7,39 9,48 li 18 1,49 4,4r
6,25 8,27 10,45 12,30 3,39 6,41
6 46 8,44 11,07 12,a3 4,01 7,03
6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10
8,28
3,15
8,69
9,21
9,25
7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 10,10
Walzoorden—Hansweert
Vertrek boot van Walzoorden 6,60
Aankomst te Hansweert 7,20
Vertrek van Hamwiert 7,20
Aankomst te Kruiningen 7,30
Vertrek trein naar Roosendaal 7,65 10,1012,89
Vlissingen 7,41 10,15
9,1011,20 12,50 4,05 6 7,20 9 35
9,4011,50 1,20 4,35 6 80 7,3010 06
j 20 4 36 6 40 5Q
1,304456508,—
2,06 5,05 7 85 8,34
1,42 5,CO 8,111111
9,45 11,55
9,55 12,05
Vertr» boot Breskens 610 898" 1100 1280 200 380 5616 745 93(1
Aankomst Vliflsingen 656 825 955 1125 12r 6 225 856 526 640 810 956
Vertr. trein Vlissingen 712 866 9201188 1,91351417 537(52 340
Zondagen,
Tm. 10.36 nm. 7.40
19.65 8.—
1205 9.10
9 06 nm. 6.10
9.25 6.80
10.36 7.40
vm. 6.55 nm. 5 30
6.40 6,15
6,52 6,37
7.14 7-
7,47 7,21
9.03 8,22
vm
9,00
7.44
9,18
9,35
9.45
10 30
8.43
9,06
9,10
n 9M
7.—
7,30
7.86
T 45
8.01
8 44
6 10
6 40
12.50
1.20
1.24
1.34
206
1.42
8.44
f 04
8 60
9.00
9.04
934
6.40
7.10
7.15
7.26
7.34
8,04
1.42
2.06
2.10
2.20
2.26
2,55
9 34
10 04
1111
8.04
8.84
8.40
8.50
8.55
9.25
9 44 12 48 5,67
7,30 10,— 1 10 6,10
7,65 10,26 186 6,86
8,60 10,60 8 30 6,55
9.15 11,16 8 65 7,20
9,30 121 4 17 7,36