HEÜSCH MEVROUW NIEUWE MODEBLAD Stoombootdienst op de Wester-Schelde Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. M 1 E! 1ST IV V ZES VOB VLISSINGEN -ROOSENDAAL. SPOORWEG MECHELEN—TEBNEUZEN. Van af 8 October 1933 tot nadere aankondiging. Vlake— HansweertWalzoorden. Vlissingen—Breskens. Breskens—Vlissingen. 3 Het boveneinde van elke trap moet onmiddellijk aanslui ten aan een gang of bordes, al thans aan een vrije bevloerde ruimte, welke geen vertrek vormt en een breedte heeft ten minste gelijk aan die van de trap en een diepte van ten minste 0 90 M. 4. Doorgaande trappen moe ten op iedere verdieping wor den onderbroken door een bor des ter breedte en diepte als gtnoernd in het vorige lid. 5. Op elk punt van een trap moet een vrije hoogte van ten minste 2 M. aanwezig zyn. Op elk punt van het trapbordes, waarboven het schuine dak aan wezig is, moet de hoogte overal minstens 1.50 M. bedragen. 6. Elke trap moet ten minste langs ééi zijde van een stevige leuning zijn voorzien trapgaien moeten, waar de veiligheid zulks eischt, door een stenige balu strade behoorlijk zijn afgesloten. 7. Van het bepaalde in het eerste lid is vrijstelling mogelijk voor het aanbrengen van een ladder tot het bereiken van een zolder of vliering, welke geen vertrekken bevat. Art. 40. 1. De optreden van een trap mag ten hoogste 0.20 M. be dragen. 2. De breedte en aantrede van vaste trappen moeien ten minste onderscheidenlijk bedra gen a. 0,90 M. en 0 20 M, indien de trap als toegang tot een wo ning dient b. 0.75 M. en 0.15 M. voor andere trappen dan die, bedoeld onder a. 3. De breedte en aantrede van losse trappen moeten tenminste onderscheidenlijk 0 50 M. en 0.10 M. bedragen. 4. De breedte van een trap wordt gemeten tusschen de hoornen; de aantrede in de klim- lijn, welke lijn wordt geacht te liggen op Vs pan de trapbreedte, gemeten uit den buitenboom. Art. 41. 'p Bij den bouw van gebouwen, bestemd voor hotel, tot het aan» houden van bijeenkomsten, tot verpleging ot met een andere bijzondere bestemming, kunnen ten aanzien van het aantal, de ligging, de soort, de afmetingen, zoomede van de bordessen en de leuningen van trappen nadere eischen worden gesteld. Art. 42. 1. Een deur mag voor niet meer dan één woning als toe gang dienen. 2. De deur, welke den bootd- toegaDg tot een woning vormt, moet, gemeten in den dag, een breedte en hoogte van ten min ste onderscheidenlijk 0.80 M. en 2 M. hebben. 3. De buitendeur, welke als boofdtoegaDg tot een woning dient, mag met onmiddellijk toe gang geven tot een vertrek. 4. Gangen en portaten moeten een breedte en een vrije hoogte van ton minste onderscheidenlijk 0.90 M. en 2 20 M. hebben. 5. Het toegangsportaal als bedoeld in art. 35, tweede lid onder a, alsmede de ruimte die daarvoor in de plaats kan treden, moet een oppervlak hebben van ttn minste 1.25 M3. 6. Van het bepaalde in het eerste lid is vrijstelling mogelijk ten aanzien van woningen als bedoeld in art. 36. 7. Bij den bouw van gebou wen, bestemd voor hotel, tot het houden van bijeenkomsten, tot. verpleging of met een andere bijzondere bestemmirg, kunnen ten aanzien van de inrichting en de afmetingen van toegangen en portalen nadere eischen wor den gesteld. (Wordt vervolgd) het is zoo moeilijk niet om zelf eens een aardig jurkje te maken. Maar schaft U een goede leidraad aan en abonneert U op het De abonnementsprijs kan geen bezwaar zijn. Voor f120 per 3 maanden (franco per post f150) ontvangt U 2 X per maand een fraai uitge voerd tijdschrift met telkens 2 gratis knip- patronenbladen. Proef nummer verkrijgbaar aan het Bureau van dit Blad. Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen—Philippine. 5 26 6 J0 8 5 30 5 8i w 05 5 50 5 55 8 25 6 19 8 '2 6 20 9 0 6 30 9 35 64t 949 11 30 2 35 6 16 11 35 2 40 6 20 1' 57 2 59 6 40 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 50 7 55 v Philippine 6 60 9 54 1 25 4 56 8 05 Hoek 7 10 05 1 35 5 10 8 20 a Neuzen 7 15 10 20 1 50 5 25 8 35 v Neuzen 7 57 11 30 2 50 6 15 8 40 Zaamslag 8 26 12 3 02 6 42 817 912 Axel 8 46 12 15 3 22 7 02 8 37 9 32 a Driesch. 8 51 12 20 327 7 07 8 42 9 37 Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. V Driesch. 5 30 8 11T0 2 35 6 15 Axel 6 35 8' 5 11 35 2 40 6 20 Tl Zaamslag 5 56 8 26 12 - 3 6 42 Rapenburg 6 10 8 40 12 14 3 13 6 54 Hengstdijk 6 20 8 47 12 24 3 22 7 03 Groenendijk 6 30 8 55 12 34 3 3' 7 10 K loosterz. 6 35 8 f 8 12 39 3 34 714 a Walsoorden 6 41 9 03 1245 3 39 7 '8 v Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg a Zaamslag Axel a Driesch. 7 40 7 46 7 51 8 01 8 11 8 25 8 46 8 51 11 15 11 20 11 25 1135 11 45 1159 1215 12 20 210 216 2 20 2 30 2 43 2 69 3 22 3 27 6 06 6 11 6 15 6 23 6 31 6 41 7 02 7 07 7 30 7 36 7 41 7 51 801- 815 831 8 42 Axel (Drie Schouwen)—Sas ran Gent IJzendjjke. V Drie Schouwen 6 45 85' 1221 3 29 710 Westdorpe 6 9 07 12 36 3 45 7 25 V Schoondijke 8 28 1231 3 06 6 01 Sas van Gent 6 16 9 28 12 53 4 22 7 42 a IJzendijke 8 46 12 60 3 26 6 20 Philippine 6 45 9 63 124 4 54 8 02 V IJzendijke 6 - 9 13 12 52 418 7 20 Pyramids 7 6 10 23 147 5 !5 8 30 11 Pyramide 6 15 9 26 1 05 4 33 7 36 a IJzendijke 7 20 10 33 0 5 27 8 45 9 Philippine 6 45 9 53 124 4 55 81 2 V IJzendijke 7 50 10 34 2 04 128 Sas van Gent 7 26 10 45 201 5 30 8 32 a Schoondijke 8 13 10 54 2 24 5 46 11 W estdorpe 7 41 1105 214 5 50 850 a Drie Schouwen 7 58 1125 2 34 610 f9 10 f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. Drieschouwen 6 10 8 55 12 25 3 30 Zniddorpe 6 15 9— 12 S0 3 25 Roodesluis(H.T.) 6 27 9 12 12 42 3 47 Kruisstraat(B.T.) 6 19 9 03 12 34 3 39 Moerbeke 6 27 912 12 42 3 47 Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. (B. T.) Moerbeke Kruisstraat Roodesluis (H. Zuiddorpe Drieschouwen T.) 7 710 7 41 7 49 7 55 10 38 1046 1117 11 23 1129 1 35 6 22 1 45 5 30 2 16 601 2 24 6 08 231 6 14 Stoomtram HulstWalzoorden. ft A ft ft ft v Hulst 6 8 23 1020 12 05 2 40 6 06 645 8 50 v Walz. „Terhole 6 18 8 43 1038 12232.-85237 918 Kloosterz. Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 31 3 06 5 33 "07 9 16 Kuitaart, Kloosterz. 6 35 9 1055 12 4" 3 15 5 45 715 9 2' Terhole a Walz 6 4090511- 1246326553 719930 a Hulst, a Niet p Zond-gen. b Zondags 45 min. later, e Op marktdag Hulst 30 min. later d Zondags 35 min. later, e Op marktdag Hulst 20 min. later. a a a a a 650 910 1116 1—340 605 732 940 653 915 1121 108 345 616 737 945 704 924 1130 118 354 617 746 954 712 932 1138 1S8 402 625 754 1002 730 950 1156 150 420 640 812 1020 IJzendijke 8 47 a. Veidzieht (Grens) 8 55 IJzendfjkeVeldzicht (Grens). 3 28 6 21 v. Veidzieht Grens) 9 3 46 6 35 3 34 6 30 a. IJzendijke 910 3 55 6 46 Breskens— Hoofdplaat—Py ramide. V Freshens 8 35 12 05 3 45 6 46 V IJzendijke 6 65 10 07 1 39 6 beeldplaat 9 12 35 4 12 7 11 11 Pyramide 7 07 10 24 146 516 Biervliet 915 12 50 4 25 7 25 Biervliet 7 IS 10 34 1 64 5 23 Pyramide 9 25 1 02 4 32 7 35 V Hnafdnlaat 7 31 10 55 2 05 6 36 ft T.liwidbkp 9 40 1 20 4 45 7 46 ft Breskens 7 52 1125 2 30 6 05 v Vlissingen a6 42 bS 18 b 12 c7 01 b9 20 b 11 38 1 12 1 21 417 515 6 52 7 36 Middelburg as» 51 b6 28 b7 22 c7It b9 31 bll 49 1 23 131 4 27 7 02 7 46 Goes a6 11 57 01 b7 41 c7 47 b9 50 bl2 21 1 43 1 52 4 47 •23 4m 7 21 817 a Vlaks a6 24 b7 18 b7 55 c8 04 blO 10 012 35 157 2 06 6 05 O 7 35 8 94 H Bergen op Zeom aC 46 b7 55 b8 19 c8 44 blO 49 b 118 2 22 2 32 5 42 M 7 68 911 a Reesendaal a7 02 b8 13 b8 33 c9 02 bll 06 b 136 2 35 2 45 5 59 6 35 8 12 9 29 V Roosendaal a7 13 7 33 b8 40 C9 17 1117 bl 44 2 46 2 56 6 42 8 24 9 37 a Rotterdam bears a8 08 9 02 b9 39 10 2 12 26 b2 57 346 6 07 7 48 9 31 10 32 .1 Rotterdam D. P. a8 15 909 b9 46 10 39 12 38 bS 04 3 64 3 53 6 14 7 ?1 9 31 10 39 f Den Haag H.S. a8 52 9 37 10 22 11 22 1 22 3 52 4 22 6 52 7 57 10 04 11 22 IT Haarlem 9 27 10 2 10 67 71 57 1 57 4 27 7 27 10 46 11 57 If Amsterdam C.S. 9 44 10 29 11 14 12 14 2 14 4 44 514 7 44 8 49 1106 0 14 t Roosendaal b7 '7 8 47 c9 31 1122 bl 46 2b3 4 49 617 6 38 8 21 9 43 m Breda b7 27 907c10 06 1142 b2 12 3 13 5 09 6 39 6 9 8 41 1016 M 's Hertogenbosch 9 55 li 16 12 30 4 1 5 56 7 33 7 43 9 29 Utrecht C,S. 10 53 12 j7 1 36 5 03 6 57 8 37 8 87 10 30 V Nfjmegen 1106 1102 148 4 46 6 48 8 23 10 19 a Arnhem 11 46 2 23 2 16 6 09 721 8 47 10 57 Arnhem Nijmegen Utreeht G.S, 's Hertogenbosch Breda b5 43 Roosendaal b619 Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. b4 56 Rotterdam Beurs Roosendaal b6 16 Roosendaal bS 38 Bergen op Zoom b 7 02 Viake b7 41 Goes bh 06 Middelburg bt 42 Vlissingen b 0 6 56 7 21 7 16 8 09 6 66 8 55 7 28 9 17 b6 35 bS 54 b7 39 c5 49 b 812 c5 £6 b 8 20 e7 36 b 921 c7 46 b 9 32 c8 09 b 9 47 c* 44 blO 15 c9i 3 blO 29 c* 36 blO )9 c 44 blO 57 8 33 8 57 7 33 9 35 10 37 8 - 816 861 9 26 911 10 50 10 59 1114 11 39 11 63 1218 1221 8 51 941 10 28 10:0 815 831 9 06 9 66 9 48 1050 10 10 10 30 10 16 1114 1167 12 18 1016 '031 1106 1136 10 24 11 24 12 46 1 54 2 30 11 45 1201 12 36 1 18 1 27 b3 06 2 38 4 02 119 147 139 2 46 3 82 3 63 1 15 201 2 36 3 06 4 38 6 12 2 45 8 01 3 36 1213 12 21 Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, o Markttrein alleen Dinsdags, 12 41 12 60 2 42 4 07 1 08 2 58 4 2) 1 42 3 23 6 - 1 59 3 37 6 18 2 19 3 57 5 49 2 27 4 05 5 57 All tea op Zon- en Feestdagen. 2 56 3 31 221 431 518 6 39 2 45 3 01 3 51 b4 22 b4 04 b 33 bi 44 b6 59 b6 24 b5 88 b6 58 b7 06 4 22 4 44 4 46 5 33 6 27 7- 4 15 4 öl 506 6 85 5 42 7 01 b7 10 b7 82 bS 11 bh 32 bS 06 bh 14 7 46 8 13 8 05 9 09 9 56 1017 7 45 8 01 8 36 914 9 22 10 18 10 29 10 44 11 U 1125 11 45 11 i 8 v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station Anto-Omnibusdienst Axel—Hulst Alleen op werkdagen. 4 15 v. Hulst, Station 5 30 Axel, Wed. Gilijamse 6 45 7 55 10 11 20 8 30 9 40 2 30 3 45 8 30 910 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Aatwort en v St. Nic. n. Mech. aMeeh len v Mechelen a Brussel 6 15 10 58 2 04 5 02a 6 25b 6 24 11 06 2 13 6 11a 6 )4b 633 11 14 2 21 5 21a6 43b 6 41 11 21 2 29 6 28a 6 51b 6 58 11 33 2 40 5 42a 6 59b 7 13 11 40 2 53 6 58a 7 17b 7 2812 06 3 32 6 09 7 38 821 1267 4 1i 6 58 8 14 8531209 3 t 6 06a7 3'b 9 22 108 4 10 7 0 a8 32o 9 43 127 4 17 7 10 8 5 10 01 1 47 4 42 7 29 9 21 V Brussel c 5 12 9 55 a Meehelen 6 05 10 21 V Meehelen 6 09 10 27 a St. Nic. v. Meeh. 7 19 11 32 V Antw. d. St. Nic. 618 11 14 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 V St. Nie n. Tern. 7 25 12 10 It Hulst 8 20 1 03 tt Kijkuit 8 27 1 11 11 Axel 8 86 1 19 11 Sluiskil 8 46 1 28 a Ter Neuzen 8 53 T 37 1 20 153 1 57 2 57 2 04 2 54 312 4 4 08 4 16 4 25 4 34 6 56 6 13 6 21 7 24 7 06 7 45 7 48 8 44 8 53 9 9 09 9 18 c Vertrekt van Brussel Zuid a Alleen op werkdagen b Alleen op Zon- en Feestdagen, en alleen op werkdageü. d Des Zaterdags om 1.09. Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Selzaete Gent Dp. Gent St. P. 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 05 8 50 8 59 9 03 9 07 9 20 9^5 7 24 11 0! Spoorweg 12 25 5 40 12 34 12 38 12 42 12 55 1240 12; 2 1 30 146 1 51 Ter NeuzenGent. 5 49 5 63 5 57 6 10 5 55 6 10 6 55 7 06 8 06 11 42 8 11 1151 Brussel 9 00 1257 2 55a 8 07 a Alleen op Zon- en Feestdagen, b. c Rijdt vsn 1 Juli tot 3 September. v Brussel 714 10 52c 3 48 616 a Gent St. P. 8 16 1141c 457 7 07 Gent St. P. 6 26 8 27 1201 5 03 8 14 Gaat Dp. 6 42 8 43 12 17 5 17 8 27 a Selzaete 7 22 9 18 12 62 6 9 09 v Selzaete 7 30 9 21 1 6 20b 9 13 Sas van Gent 8 9 61 1 30 6 50 b 9 42a Philippire 8 08 9 59 1 38 6 f 8b 9 R0a Sluiskilbrug 812 10 03 1 42 7 02 b 9 54 a Sluiskil 8 16 10 07 146 7 06b 9 58a u Ter N< uzen 8 24 10 15 1 64 7 14b 1006a Niet op Zon- en Feestdagen. W erkdagen. Neuzen—Borsaelen TlissiBgen. Vertrek boot Taa Neuzen vm. 9,— n Borsseleu 9,20 Aankomst te Vlissiagen vm. 10,80 Vertrek trein van Vlissiagen 11,38 Vlisiingen—Borsselen—Neuzen. Aankomst trein te Vlissiagen Vertrek boot van Vlissingea Borsseleu Aankeast te Neuzen 7,20 7,30 7,50 2 2,20 3,30 4,17 12,43 1,— 1,30 2,30 4,55 5,15 6,25 6,62 2,53 4- 4,20 6,30 Neuzen—Heedekenskerke. Vertrek boot van Neuzen Aankomst te fioedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen Zondagen. vm. 10.36 nm 7.40 10.65 8— 12.0a 9.1® 5,55 7,45 10.20 12,€6 3,- 5,40 8,30 6.40 8,30 11.05 12,50 3,46 6,26 9,15 6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6,87 9,28 7,14 9 08 11.39 1,21 4,26 7,— 9,50 7.41 9,50 12.21 1,52 4,47 7,21 8,0610,29 11.53 1,19 6,18 7.17 11,25 HoedekenskerkeNeuzen. Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 7 59 10,27 11,61 1,67 6,36 7,39 9,48 12 18 1,49 4,4> 6,258,27 10,45 12,30 3,39 6,41 6.4s 8,44 11,07 12,53 4,01 7,03 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 8,28 3,15 8,59 9,21 9,25 Walzoorden - Vertrek boot van Walzoorden 6,60 Aankomst te Hansweert 7,20 Vertrek tram van Hansweert 7,20 Aankomst te Vlake 7,30 7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 lOjlO Hansweert—Vlake. 9,1011,3012,60 4,05 6 7,20 9 35 9,4011,60 1,20 4,35 6 30 7,60 10 05 9,45 11,55 1,20 4,36 6 40 7,60 9,56 12,05 1,30 4 45 6 60 8,— Vertrek trein naar Roosendaal 7,66 10,1012,89 2,06 5,05 7 85 8,34 Vlissingen 7,41 10,15 1,425,C0 8,111 UI 7,41 10,14 11 39 1,42 5,CO 6,24 8,11 7,54 10,10 2,06 5,'5 8,34 8,- 10,20 1145 2,10 5 10 6,27 8,40 8,10 10,80 11 65 2,20 5,20 6.37 8,50 8,16 10,85 12,05 2,25 6 25 6,40 6,64 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Vlake Aankomst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert *6 Aankomst te Walzoorden 5 30 8,4611,0412,34 2,65 5 56 7,10 9,25 's Maandags om 6,10 en 610 u. 706 749 545 715 9- 610 740 926 7,30 7,65 Aank. trein Vlissingen 720 810 1057 11,39 1243 253 424 Vertr. boot Vlissingen 6— 730 9— 1030 12— 130 8—410 Aank. boot Breskeus 625 755 925 1055 1226 1,55 325 465 Vertr, boot Breskens 610 8— 980 1100 1280 209 380 Aankomst Vlissingen 666 826 955 1125 12f 5 825 856 Vertr» trein Vlissingen 712 866 9201138 1,2185141? Dienstregeling op den Huncelvatrlsdag en den Sen Pinksterdag op 5- 616 745 930 525 840 810 955 58? 652 840 vm. 9.06 nm. 9-25 10 36 6.55 nm. 6.40 6,62 7.14 7,47 9.03 6.10 6 30 7.40 5 30 6,15 6,37 'i 7.21 8.22 vm. 9,00 nm. 8 20 7.44 9,18 9,35 9.45 10 30 8 14 8,43 9,05 9,10 9,64 7.— 12.50 6.40 9 34 7,30 1,20 7.10 10 04 7. J 6 1.24 7.15 T 45 1.34 7.26 8.01 2 06 7.34 8 44 1,42 8,04 1111 610 6 40 8.44 8 04 8 60 9 00 9.04 9 34 1.42 2.06 2.10 2.20 2.26 8,55 8.04 8.34 8.40 8.50 8.55 9,25 9 44 12 43 5,6? 10,— 1 10 6,10 10,25 185 6,86 8,60 9.16 9 80 10,50 3 30 6,56 11,16 3 65 7,20 121 417 7,36 dt werk degen

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1933 | | pagina 6