HEÜSCH MEVROUW
NIEUWE MODEBLAD
Stoombootdienst op de Wester-Schelde
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
M 1
E! 1ST
IV V ZES
VOB
VLISSINGEN
-ROOSENDAAL.
SPOORWEG MECHELEN—TEBNEUZEN.
Van af 8 October 1933 tot nadere aankondiging.
Vlake— HansweertWalzoorden.
Vlissingen—Breskens.
Breskens—Vlissingen.
3 Het boveneinde van elke
trap moet onmiddellijk aanslui
ten aan een gang of bordes, al
thans aan een vrije bevloerde
ruimte, welke geen vertrek
vormt en een breedte heeft ten
minste gelijk aan die van de
trap en een diepte van ten
minste 0 90 M.
4. Doorgaande trappen moe
ten op iedere verdieping wor
den onderbroken door een bor
des ter breedte en diepte als
gtnoernd in het vorige lid.
5. Op elk punt van een trap
moet een vrije hoogte van ten
minste 2 M. aanwezig zyn. Op
elk punt van het trapbordes,
waarboven het schuine dak aan
wezig is, moet de hoogte overal
minstens 1.50 M. bedragen.
6. Elke trap moet ten minste
langs ééi zijde van een stevige
leuning zijn voorzien trapgaien
moeten, waar de veiligheid zulks
eischt, door een stenige balu
strade behoorlijk zijn afgesloten.
7. Van het bepaalde in het
eerste lid is vrijstelling mogelijk
voor het aanbrengen van een
ladder tot het bereiken van een
zolder of vliering, welke geen
vertrekken bevat.
Art. 40.
1. De optreden van een trap
mag ten hoogste 0.20 M. be
dragen.
2. De breedte en aantrede
van vaste trappen moeien ten
minste onderscheidenlijk bedra
gen
a. 0,90 M. en 0 20 M, indien
de trap als toegang tot een wo
ning dient
b. 0.75 M. en 0.15 M. voor
andere trappen dan die, bedoeld
onder a.
3. De breedte en aantrede van
losse trappen moeten tenminste
onderscheidenlijk 0 50 M. en 0.10
M. bedragen.
4. De breedte van een trap
wordt gemeten tusschen de
hoornen; de aantrede in de klim-
lijn, welke lijn wordt geacht te
liggen op Vs pan de trapbreedte,
gemeten uit den buitenboom.
Art. 41.
'p
Bij den bouw van gebouwen,
bestemd voor hotel, tot het aan»
houden van bijeenkomsten, tot
verpleging ot met een andere
bijzondere bestemming, kunnen
ten aanzien van het aantal, de
ligging, de soort, de afmetingen,
zoomede van de bordessen en de
leuningen van trappen nadere
eischen worden gesteld.
Art. 42.
1. Een deur mag voor niet
meer dan één woning als toe
gang dienen.
2. De deur, welke den bootd-
toegaDg tot een woning vormt,
moet, gemeten in den dag, een
breedte en hoogte van ten min
ste onderscheidenlijk 0.80 M. en
2 M. hebben.
3. De buitendeur, welke als
boofdtoegaDg tot een woning
dient, mag met onmiddellijk toe
gang geven tot een vertrek.
4. Gangen en portaten moeten
een breedte en een vrije hoogte
van ton minste onderscheidenlijk
0.90 M. en 2 20 M. hebben.
5. Het toegangsportaal als
bedoeld in art. 35, tweede lid
onder a, alsmede de ruimte die
daarvoor in de plaats kan treden,
moet een oppervlak hebben van
ttn minste 1.25 M3.
6. Van het bepaalde in het
eerste lid is vrijstelling mogelijk
ten aanzien van woningen als
bedoeld in art. 36.
7. Bij den bouw van gebou
wen, bestemd voor hotel, tot het
houden van bijeenkomsten, tot.
verpleging of met een andere
bijzondere bestemmirg, kunnen
ten aanzien van de inrichting
en de afmetingen van toegangen
en portalen nadere eischen wor
den gesteld.
(Wordt vervolgd)
het is zoo moeilijk niet
om zelf eens een aardig
jurkje te maken. Maar
schaft U een goede
leidraad aan en
abonneert U op het
De abonnementsprijs kan
geen bezwaar zijn. Voor
f120 per 3 maanden
(franco per post f150)
ontvangt U 2 X per
maand een fraai uitge
voerd tijdschrift met
telkens 2 gratis knip-
patronenbladen. Proef
nummer verkrijgbaar aan
het Bureau van dit Blad.
Driesch.
Axel
Zaamslag
Neuzen
Neuzen
Hoek
Philippine
Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen—Philippine.
5 26 6 J0 8
5 30 5 8i w 05
5 50 5 55 8 25
6 19 8 '2
6 20 9 0
6 30 9 35
64t 949
11 30 2 35 6 16
11 35 2 40 6 20
1' 57 2 59 6 40
12 26 3 30 7 05
12 55 4 20 7 25
1 10 4 35 7 40
1 20 4 50 7 55
v Philippine 6 60
9 54
1 25
4 56
8 05
Hoek 7
10 05
1 35
5 10
8 20
a Neuzen 7 15
10 20
1 50
5 25
8 35
v Neuzen 7 57
11 30
2 50
6 15
8 40
Zaamslag 8 26
12
3 02
6 42
817
912
Axel 8 46
12 15
3 22
7 02
8 37 9 32
a Driesch. 8 51
12 20
327
7 07
8 42
9 37
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
V
Driesch.
5 30
8
11T0
2 35
6 15
Axel
6 35
8' 5
11 35
2 40
6 20
Tl
Zaamslag
5 56
8 26
12 -
3
6 42
Rapenburg
6 10
8 40
12 14
3 13
6 54
Hengstdijk
6 20
8 47
12 24
3 22
7 03
Groenendijk
6 30
8 55
12 34
3 3'
7 10
K loosterz.
6 35
8 f 8
12 39
3 34
714
a
Walsoorden
6 41
9 03
1245
3 39
7 '8
v Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
a Zaamslag
Axel
a Driesch.
7 40
7 46
7 51
8 01
8 11
8 25
8 46
8 51
11 15
11 20
11 25
1135
11 45
1159
1215
12 20
210
216
2 20
2 30
2 43
2 69
3 22
3 27
6 06
6 11
6 15
6 23
6 31
6 41
7 02
7 07
7 30
7 36
7 41
7 51
801-
815
831
8 42
Axel (Drie Schouwen)—Sas ran Gent IJzendjjke.
V
Drie Schouwen
6 45
85'
1221
3 29
710
Westdorpe
6
9 07
12 36
3 45
7 25
V
Schoondijke
8 28
1231
3 06
6 01
Sas van Gent
6 16
9 28
12 53
4 22
7 42
a
IJzendijke
8 46
12 60
3 26
6 20
Philippine
6 45
9 63
124
4 54
8 02
V
IJzendijke
6 - 9 13
12 52
418
7 20
Pyramids
7 6
10 23
147
5 !5
8 30
11
Pyramide
6 15 9 26
1 05
4 33
7 36
a
IJzendijke
7 20
10 33
0
5 27
8 45
9
Philippine
6 45 9 53
124
4 55
81 2
V
IJzendijke
7 50
10 34
2 04
128
Sas van Gent
7 26 10 45
201
5 30
8 32
a
Schoondijke
8 13
10 54
2 24
5 46
11
W estdorpe
7 41 1105
214
5 50
850
a
Drie Schouwen
7 58 1125
2 34
610
f9 10
f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug.
Drieschouwen 6 10 8 55 12 25 3 30
Zniddorpe 6 15 9— 12 S0 3 25
Roodesluis(H.T.) 6 27 9 12 12 42 3 47
Kruisstraat(B.T.) 6 19 9 03 12 34 3 39
Moerbeke 6 27 912 12 42 3 47
Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke.
(B. T.)
Moerbeke
Kruisstraat
Roodesluis (H.
Zuiddorpe
Drieschouwen
T.)
7
710
7 41
7 49
7 55
10 38
1046
1117
11 23
1129
1 35 6 22
1 45 5 30
2 16 601
2 24 6 08
231 6 14
Stoomtram HulstWalzoorden.
ft A ft ft ft
v Hulst 6 8 23 1020 12 05 2 40 6 06 645 8 50 v Walz.
„Terhole 6 18 8 43 1038 12232.-85237 918 Kloosterz.
Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 31 3 06 5 33 "07 9 16 Kuitaart,
Kloosterz. 6 35 9 1055 12 4" 3 15 5 45 715 9 2' Terhole
a Walz 6 4090511- 1246326553 719930 a Hulst,
a Niet p Zond-gen. b Zondags 45 min. later, e Op marktdag Hulst 30 min. later
d Zondags 35 min. later, e Op marktdag Hulst 20 min. later.
a a a a a
650 910 1116 1—340 605 732 940
653 915 1121 108 345 616 737 945
704 924 1130 118 354 617 746 954
712 932 1138 1S8 402 625 754 1002
730 950 1156 150 420 640 812 1020
IJzendijke 8 47
a. Veidzieht (Grens) 8 55
IJzendfjkeVeldzicht (Grens).
3 28 6 21 v. Veidzieht Grens) 9 3 46 6 35
3 34 6 30 a. IJzendijke 910 3 55 6 46
Breskens— Hoofdplaat—Py ramide.
V
Freshens
8 35
12 05
3 45
6 46
V
IJzendijke
6 65
10 07
1 39
6
beeldplaat
9
12 35
4 12
7 11
11
Pyramide
7 07
10 24
146
516
Biervliet
915
12 50
4 25
7 25
Biervliet
7 IS
10 34
1 64
5 23
Pyramide
9 25
1 02
4 32
7 35
V
Hnafdnlaat
7 31
10 55
2 05
6 36
ft
T.liwidbkp
9 40
1 20
4 45
7 46
ft
Breskens
7 52
1125
2 30
6 05
v
Vlissingen
a6 42
bS 18
b 12 c7 01
b9 20 b 11 38
1 12
1 21
417
515
6 52
7 36
Middelburg
as» 51
b6 28
b7 22 c7It
b9 31 bll 49
1 23
131
4 27
7 02
7 46
Goes
a6 11
57 01
b7 41 c7 47
b9 50 bl2 21
1 43
1 52
4 47
•23
4m
7 21
817
a
Vlaks
a6 24
b7 18
b7 55 c8 04 blO 10 012 35
157
2 06
6 05
O
7 35
8 94
H
Bergen op Zeom
aC 46
b7 55
b8 19 c8 44
blO 49 b 118
2 22
2 32
5 42
M
7 68
911
a
Reesendaal
a7 02
b8 13
b8 33 c9 02
bll 06 b 136
2 35
2 45
5 59
6 35
8 12
9 29
V
Roosendaal
a7 13
7 33
b8 40 C9 17
1117 bl 44
2 46
2 56
6 42
8 24
9 37
a
Rotterdam bears
a8 08
9 02
b9 39 10 2
12 26 b2 57
346
6 07
7 48
9 31
10 32
.1
Rotterdam D. P.
a8 15
909
b9 46 10 39
12 38 bS 04
3 64
3 53
6 14
7 ?1
9 31
10 39
f
Den Haag H.S.
a8 52
9 37
10 22 11 22
1 22 3 52
4 22
6 52
7 57
10 04
11 22
IT
Haarlem
9 27
10 2
10 67 71 57
1 57 4 27
7 27
10 46
11 57
If
Amsterdam C.S.
9 44
10 29
11 14 12 14
2 14 4 44
514
7 44
8 49
1106
0 14
t
Roosendaal
b7 '7
8 47 c9 31
1122 bl 46
2b3
4 49
617
6 38
8 21
9 43
m
Breda
b7 27
907c10 06
1142 b2 12
3 13
5 09
6 39
6 9
8 41
1016
M
's Hertogenbosch
9 55 li 16
12 30
4 1
5 56
7 33
7 43
9 29
Utrecht C,S.
10 53 12 j7
1 36
5 03
6 57
8 37
8 87
10 30
V
Nfjmegen
1106 1102
148
4 46
6 48
8 23
10 19
a
Arnhem
11 46 2 23
2 16
6 09
721
8 47
10 57
Arnhem
Nijmegen
Utreeht G.S,
's Hertogenbosch
Breda b5 43
Roosendaal b619
Amsterdam C.S.
Haarlem
Den Haag H.S.
Rotterdam D.P. b4 56
Rotterdam Beurs
Roosendaal b6 16
Roosendaal bS 38
Bergen op Zoom b 7 02
Viake b7 41
Goes bh 06
Middelburg bt 42
Vlissingen b 0
6 56
7 21
7 16
8 09
6 66
8 55
7 28
9 17
b6 35
bS 54
b7 39
c5 49
b 812
c5 £6
b 8 20
e7 36
b 921
c7 46
b 9 32
c8 09
b 9 47
c* 44
blO 15
c9i 3
blO 29
c* 36
blO )9
c 44
blO 57
8 33
8 57
7 33
9 35
10 37
8 -
816
861
9 26
911
10 50
10 59
1114
11 39
11 63
1218
1221
8 51
941
10 28
10:0
815
831
9 06
9 66
9 48
1050
10 10
10 30
10 16
1114
1167
12 18
1016
'031
1106
1136
10 24
11 24
12 46
1 54
2 30
11 45
1201
12 36
1 18
1 27 b3 06
2 38 4 02
119
147
139
2 46
3 82
3 63
1 15
201
2 36
3 06
4 38
6 12
2 45
8 01
3 36
1213
12 21
Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, o
Markttrein alleen Dinsdags,
12 41
12 60 2 42 4 07
1 08 2 58 4 2)
1 42 3 23 6 -
1 59 3 37 6 18
2 19 3 57 5 49
2 27 4 05 5 57
All tea op Zon- en Feestdagen.
2 56
3 31
221
431
518
6 39
2 45
3 01
3 51
b4 22
b4 04
b 33
bi 44
b6 59
b6 24
b5 88
b6 58
b7 06
4 22
4 44
4 46
5 33
6 27
7-
4 15
4 öl
506
6 85
5 42
7 01
b7 10
b7 82
bS 11
bh 32
bS 06
bh 14
7 46
8 13
8 05
9 09
9 56
1017
7 45
8 01
8 36
914
9 22
10 18
10 29
10 44
11 U
1125
11 45
11 i 8
v. Axel, Wed. Gilijamse
a. Hulst, Station
Anto-Omnibusdienst Axel—Hulst
Alleen op werkdagen.
4 15 v. Hulst, Station
5 30 Axel, Wed. Gilijamse
6 45
7 55
10
11 20
8 30
9 40
2 30
3 45
8 30
910
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Aatwort en
v St. Nic. n. Mech.
aMeeh len
v Mechelen
a Brussel
6 15 10 58 2 04 5 02a 6 25b
6 24 11 06 2 13 6 11a 6 )4b
633 11 14 2 21 5 21a6 43b
6 41 11 21 2 29 6 28a 6 51b
6 58 11 33 2 40 5 42a 6 59b
7 13 11 40 2 53 6 58a 7 17b
7 2812 06 3 32 6 09 7 38
821 1267 4 1i 6 58 8 14
8531209 3 t 6 06a7 3'b
9 22 108 4 10 7 0 a8 32o
9 43 127 4 17 7 10 8 5
10 01 1 47 4 42 7 29 9 21
V
Brussel
c 5 12
9 55
a
Meehelen
6 05
10 21
V
Meehelen
6 09
10 27
a
St. Nic. v. Meeh.
7 19
11 32
V
Antw. d. St. Nic.
618
11 14
a
St. Nic. v. Antw.
7 15
12 04
V
St. Nie n. Tern.
7 25
12 10
It
Hulst
8 20
1 03
tt
Kijkuit
8 27
1 11
11
Axel
8 86
1 19
11
Sluiskil
8 46
1 28
a
Ter Neuzen
8 53
T 37
1 20
153
1 57
2 57
2 04
2 54
312
4
4 08
4 16
4 25
4 34
6 56
6 13
6 21
7 24
7 06
7 45
7 48
8 44
8 53
9
9 09
9 18
c Vertrekt van Brussel Zuid
a Alleen op werkdagen b Alleen op Zon- en Feestdagen,
en alleen op werkdageü. d Des Zaterdags om 1.09.
Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
Selzaete
Selzaete
Gent Dp.
Gent St. P.
6 50
6 59
7 03
7 07
7 20
7 05
8 50
8 59
9 03
9 07
9 20
9^5
7 24 11 0!
Spoorweg
12 25 5 40
12 34
12 38
12 42
12 55
1240
12; 2
1 30
146
1 51
Ter NeuzenGent.
5 49
5 63
5 57
6 10
5 55
6 10
6 55
7 06
8 06 11 42
8 11 1151
Brussel 9 00 1257 2 55a 8 07
a Alleen op Zon- en Feestdagen, b.
c Rijdt vsn 1 Juli tot 3 September.
v Brussel
714
10 52c 3 48
616
a Gent St. P.
8 16
1141c 457
7 07
Gent St. P.
6 26
8 27
1201
5 03
8 14
Gaat Dp.
6 42
8 43
12 17
5 17
8 27
a Selzaete
7 22
9 18
12 62
6
9 09
v Selzaete
7 30
9 21
1
6 20b
9 13
Sas van Gent
8
9 61
1 30
6 50 b
9 42a
Philippire
8 08
9 59
1 38
6 f 8b
9 R0a
Sluiskilbrug
812
10 03
1 42
7 02 b
9 54 a
Sluiskil
8 16
10 07
146
7 06b
9 58a
u Ter N< uzen
8 24
10 15
1 64
7 14b
1006a
Niet op Zon- en Feestdagen.
W erkdagen.
Neuzen—Borsaelen TlissiBgen.
Vertrek boot Taa Neuzen vm. 9,— n
Borsseleu 9,20
Aankomst te Vlissiagen vm. 10,80
Vertrek trein van Vlissiagen 11,38
Vlisiingen—Borsselen—Neuzen.
Aankomst trein te Vlissiagen
Vertrek boot van Vlissingea
Borsseleu
Aankeast te Neuzen
7,20
7,30
7,50
2
2,20
3,30
4,17
12,43
1,—
1,30
2,30
4,55
5,15
6,25
6,62
2,53
4-
4,20
6,30
Neuzen—Heedekenskerke.
Vertrek boot van Neuzen
Aankomst te fioedekenskerke
Vertr. tram van Hoedekensk.
Aankomst tram te Goes
Vertrek trein naar Roosendaal
Vlissingen
Zondagen.
vm. 10.36 nm 7.40
10.65 8—
12.0a 9.1®
5,55 7,45 10.20 12,€6 3,- 5,40 8,30
6.40 8,30 11.05 12,50 3,46 6,26 9,15
6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6,87 9,28
7,14 9 08 11.39 1,21 4,26 7,— 9,50
7.41 9,50 12.21 1,52 4,47 7,21
8,0610,29 11.53 1,19 6,18 7.17 11,25
HoedekenskerkeNeuzen.
Aankomst trein van Roosendaal
Vlissingen
Vertrek tram van Goes
Aankomst tram te Hoedekensk.
Vertrek boot van Hoedekensk.
Aankomst te Neuzen
7 59 10,27 11,61 1,67 6,36
7,39 9,48 12 18 1,49 4,4>
6,258,27 10,45 12,30 3,39 6,41
6.4s 8,44 11,07 12,53 4,01 7,03
6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10
8,28
3,15
8,59
9,21
9,25
Walzoorden -
Vertrek boot van Walzoorden 6,60
Aankomst te Hansweert 7,20
Vertrek tram van Hansweert 7,20
Aankomst te Vlake 7,30
7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 lOjlO
Hansweert—Vlake.
9,1011,3012,60 4,05 6 7,20 9 35
9,4011,60 1,20 4,35 6 30 7,60 10 05
9,45 11,55 1,20 4,36 6 40 7,60
9,56 12,05 1,30 4 45 6 60 8,—
Vertrek trein naar Roosendaal 7,66 10,1012,89 2,06 5,05 7 85 8,34
Vlissingen 7,41 10,15 1,425,C0 8,111 UI
7,41 10,14 11 39 1,42 5,CO 6,24 8,11
7,54 10,10 2,06 5,'5 8,34
8,- 10,20 1145 2,10 5 10 6,27 8,40
8,10 10,80 11 65 2,20 5,20 6.37 8,50
8,16 10,85 12,05 2,25 6 25 6,40 6,64
Aankomst trein van Roosendaal
Vlissingen
Vertrek tram van Vlake
Aankomst te Hansweert
Vertrek boot van Hansweert *6
Aankomst te Walzoorden 5 30 8,4611,0412,34 2,65 5 56 7,10 9,25
's Maandags om 6,10 en 610 u.
706 749
545 715 9-
610 740 926
7,30
7,65
Aank. trein Vlissingen 720 810 1057 11,39 1243 253 424
Vertr. boot Vlissingen 6— 730 9— 1030 12— 130 8—410
Aank. boot Breskeus 625 755 925 1055 1226 1,55 325 465
Vertr, boot Breskens 610 8— 980 1100 1280 209 380
Aankomst Vlissingen 666 826 955 1125 12f 5 825 856
Vertr» trein Vlissingen 712 866 9201138 1,2185141?
Dienstregeling op den Huncelvatrlsdag en den Sen Pinksterdag op
5- 616 745 930
525 840 810 955
58? 652 840
vm. 9.06 nm.
9-25
10 36
6.55 nm.
6.40
6,62
7.14
7,47
9.03
6.10
6 30
7.40
5 30
6,15
6,37
'i
7.21
8.22
vm. 9,00 nm. 8 20
7.44
9,18
9,35
9.45
10 30
8 14
8,43
9,05
9,10
9,64
7.—
12.50
6.40
9 34
7,30
1,20
7.10
10 04
7. J 6
1.24
7.15
T 45
1.34
7.26
8.01
2 06
7.34
8 44
1,42
8,04
1111
610
6 40
8.44
8 04
8 60
9 00
9.04
9 34
1.42
2.06
2.10
2.20
2.26
8,55
8.04
8.34
8.40
8.50
8.55
9,25
9 44 12 43 5,6?
10,— 1 10 6,10
10,25 185 6,86
8,60
9.16
9 80
10,50 3 30 6,56
11,16 3 65 7,20
121 417 7,36
dt werk degen