Stooinbootdienst op de Wester-Schelde
Burgerlijke Stand.
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
dat er op de locomotief iets niet
in orde was. De hoofdcoDduc-
teur slaagde erin over deD ten-
dei der machine te kruipen,
waar hij den stoker vond üggeD,
bewusteloos in elkaar gezakt.
De hoofdconducteur bracht
den trein tot staan en een ern
stig ongeluk was voorkomen.
Machinist en stoker zijn, kor
ten tijd Dadat hun eerste hulp
was verleend, aan hun verwon
dingen overleden.
Gedurende de maand Mei 1933.
Halst. Huwelijks-aangiften. 6.
Petru3 de Maesschalck, 41 j. en
Maria Magnus, 36 j. 13. Antoine
Baart, 22 j. en Hermina Penne-
man, 22 j. 20. Emanuel Mat-
tens, 28 j et Johanna Strobbe,
22 j.
Gehuwd. 10. Ludovicus Kus-
mann, 26 j. en Maria de Vetter,
21 j, Johannes Oomen, 24 j.en
Rosalia de Blok, 27 j. 24. Pe
trus da Maesschalck, 41 j. en
Maria Magnus, 36 j. 30. Antoine
Baart, 22 j. en HermiDa Penne-
man, 22 j.
Geboren. 6 Adrian us, z. van
Josepbus Btesbroeck en Angela
Stroecken. 8. Anna, d. van
Johannes .van Kerckhoven en
Elisabeth Voet. 9. Albert, z.
van Omer Bertram en Clemen
tina van Hoof. 13. Joseph, z
van Edmond Weemaes en Maria
Boone. 15. Romandus, z. van
Augustinus Cattoir en Angele
Cortebeek. 19. Joseph, z. van
Petrus Eggermont en Margaretha
van Raemdonck. 20 Alberfus,
z. van Petrus de Block en Julia
van de Walle, 21. Elisa, d.
van Theophilus van Kerkhove
en Mithilde Buijs. 24. Fran-
ciscus, z. van Joannes Burm en
Johanna Pieck. 24. Willy, z.
van Bernardus Sfurms en Sulma
Fruijtier. 25. Christina, d van
Eduardus Blommaerten Carolina
Vermeersen. 29. Maria, d. van
Eduardus van Dorsselaer en
Julma Dankaart.
Overleden. 1. Augustinus de
Silva, 59 j echtg. van Elodia
Verberckmoes. 7. Johannes de
Bruijn, 62 jechtg. van Anna
de Maat. 10. Camiel Blommaert,
19 j-, z. van Rocbus en Maria
Nachtegael.
Loop der bevolking van
AXEL.
Gedurende de maand Mei 1933
zijn de volgende personen
Ingekomen:
Koecraad Groofenboer, baak
werker, Kerkdreef E 24 van
Dordrecht.
i Adriaoa J. S. Dieleman, dienst
meid, Kerkdreef E 23 van Mid
delburg.
Laurina van Drocgelen, idem,
Oudenweg I 24 van Sas van
Gent.
Elizabeth de Bruijne, idem,
B -oostenbley L41 van Zaamslag
Krina Tholens geb. de Visser,
zonder beroep, Rondeputten M
53 van Hoek.
Daniël Dees eu gezin, arbeider,
Buthdijk J 16 van Hoek,
Alph. Bern. van de Vijver,
zonder beroep, Kanaalkade A
98a van Calcken (B.).
Al. L. Fr. de Waal en eezin,
metselaar, Nieuwstraat G 60
.van Zaamslag.
Jan Dieleman eD gfzm, zonder
beroep, Capellepolder M 26 van
Zaamslag.
Franciscus de Keijzer, koop
man, Stationstraat G 43a van
Brussel.
Johannes Hamelink, arbeider,
Sluiskil P 26o van Hamborn (D
Norma B. Pr. Kesbeke geb.
VanhoywegheD, zonder beroep,
Weststraat D 7 van St. Nicolaas.
Job Bom, fruitteler, Nieuw
straat G 85 van Oegstgeest.
Vertrokken:
Rosalia Erpelinck, dienstbode,
Siuiskil P 85 naar Boscbkapelle.
Krica de Pooter, idem, Ma
gie te N 57 naar Eindhoven.
A Prevosti en gezin, surveil
lant, Sassing P 2 naar TerneuzeD.
C. A. Smeenk geb. van 't Hcff,
B
en gezin,
K 30 naar
zonder beroep, Molenstraat
30 naar Westkapelle.
Frangois de Jonge en gezin,
arbeider, Steenovens M 41 naar
Zaamslag.
Jacs. den Hamer
landbouwer, Kanaal
IJzendijke.
Henricus J. Suv, veedrijver,
Driescbouwen A 32 naar Koe
wacht.
Debora G. Augusteijn, zonder
beroep, Stationstraat G 19 naar
Rotterdam.
Francisco Prevost, monteur,
Sluiskil P woonbarak naar West-
dorpe.
Corns. W. Vink, kapper, Juli-
anastraat E 153 Daar Rotterdam.
Remi L. Smolepaers en gezin,
visscber, Sluiskil P 26c naar
Moerbeke.
Jacoba A M. Hamolink, dienst
bode, Spui N 104 naar Zaamslag.
öauder J. Dieleman en gezin,
machinist, Molenstraat B 28 naar
Hulst.
Brrtba Kroes, dienstbode,
Oudenweg I 6 naar Koewacht.
Ik/L 1 J3 S3 Hi 3C-. 13 W y A. TM" "XT" E3 3F*. ~XT O JE5 ÏL
Axel- (Drie Schouwen)—Terncuzen— Philippine.
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent—IJzendjjke.
Drie Schouwen (Axei)—Moerbeke.
Stoom tram HnlstWalzoorden.
IJzendijkeVeldzicht (Grens).
Breskens—HoofdplaatPyramide,
VLISSINGEN
-ROOSENDAAL
-*-»
Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, c Alleen op Zon- en Feestdagen.
31 .ïkt'rin alleen Dinsdags.
Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst.
SPOORWEG MECHELEN TEENELZEN.
Spoorweg Ter Neuzen
Gent.
Van af 15 Mei 1933 tot nadere aankondiging.
W erkdagen.
Neuzen—Borsselen Vlissingen.
Vlissingen -Borsselen—Neuzen.
NeuzenHoedckcnskerke.
Zondagen.
Hoedekenskerke—Neuzen.
WaizoordenHansweert—Vlake.
Viake—Hansweert—Walzoorden.
VI issl ngenBr esfeens.
A»nk. trein Vlissingen 720 855 1057 12,20 1235 S 8 231 2 3 425 705 749
Vertr boot Vlissingen 6 - 730 9- 1015 11 (0 1246 2- 315 43 >515 715 9_
Aank. boot Breskeus 623 755 925 1040 1165 1,10 £2: 349 455 611 74o 926
Breskens—Vlissingen.
Vertr, boot Breslens 680 8— 93010*5 12— 113 2313^5 3- 615 743 9.10
Aankomst Vlissingen f55 825 956 1110 1926 146 2 '5 (10 525 64 810 955
Vertr. trein Vlissingen 712 866 919 !lt4 1,22 422 546 616 633 652 840
Dienstregeling' op den Hemelvaartsdag en den 2en Pinkt te dag
8,40 10,45 8 43 6,f6
9.( 6 11,10 4 ld 7 15
9,27 4 22 7.30
ais Op d« werkdagen.
Driesch.
Axel
Zaamslag
Keuzen
Neuzen
Hoek
Philippine
5 25 8
5 30 05
5 57 8 27
6 19 8 52
6 20 9 20
6 30 9 35
6 41 9 49
1130 2 35 6 15
11 35 2 40 6 20
12 01 3 05 6 43
12 26 3 30 7 05
12 55 4 20 7 25
1 10 4 35 7 40
1 20 4 50 7 65
v Philippine 6 50
Hoek 7
a Neuzen 7 15
v Neuzen 7 57
Zaamslag 8 25
Axel 8 46
a Driesch. 8 51
9 54
10 05
10 20
1130
12
1215
12 20
1 25
1 35
50
2 60
3 02
3 22
3 27
4 56
510
5 25
6 15
6 42
7 02
7 07
8 05
8 20
8 35
8 40
817 9 12
8 37 9 32
8 42 9 37
V
Driesch.
5 30
8
11 F0
2 35
6 15
Axel
5 35
8 05
1135
2 40
6 20
Zaamslag
5 56
8 26
12 -
3
6 42
II
Rapenburg
6 10
8 40
12 14
3 13
6 54
Hengstdijk
6 20
8 47
12 24
3 22
7 03
Groenendijk
6 30
8 55
12 34
3 31
7 10
Kloosterz.
6 35
8 f8
12 39
3 34
7 14
a
Walsoorden
6 41
9 03
12 45
3 39
7 18
v Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
a Driesch.
7 40
11 15
210
6 06
7 30
7 46
11 20
216
6 11
7 36
7 51
11 25
2 20
6 15
741
8 01
11 35
2 30
6 23
7 51
8 11
11 45
2 43
6 31
8O1
8 26
12
8 02
6 42
8 1 n
8 46
1215
3 22
7 02
8 3;
8 51
12 20
3 27
7 07
8 4,
V
Drie Schouwen 5 45
857
1221
3 29
7 10
9
Westdorpe
6 -
9 07
12 36
3 45
7 25
V
Schoondijke
8 28
1231
3 06
6 01
9
Sas van Gent
616
9 28
1253
4 22
7 42
a
IJzendijke
8 46
12 50
3 26
6 20
9
Philippine
645
9 53
1 24
4 54
8 02
V
IJzendijke
6-
9 13
12 52
418
7 20
'9
Pvramide
7 06
10 23
147
5 15
8 30
Pyramide
6 15
9 26
1 05
4 33
7 36
a
IJzendijke
7 20
10 33
2
5 27
8 45
Philippine
6 45
9 53
124
4 55
8'. 2
V
IJzendijke
7 50
10 34
2 04
5 28
Sas van Gent
7 26
10 45
2 01
5 30
8 32
a
Schoondijke
8 13
10 54
2 24
5 46
tl
Westdorpe
7 41
1105
214
5 50
8 50
ft
Drie Schouwen
7 58
11 25
2 34
610
f9 10
f Rijdt op verzoek door'tot Axel-Brug.
Drieschouwen 6 10 8 55 12 25 3 30
Zuiddorpe 6 16 9— 12 S0 3 35
Roodesluis(H.T.) 6 27 9 12 12 42 3 47
Kruisstraat(B.T.) 6 19 9 03 12 34 3 39
Moerbeke 6 27 912 12 42 3 47
(B. T.)
v Moerbeke (B. T.) 7 10 38 135 5 22
v Kruisstraat 7 10 10 46 1 45 5 30
v Roode&luis (H. T.) 741 11 17 2 16 601
v Zuiddorpe 7 49 11 23 2 24 6 08
a Drieschouwen 7 55 11 29 2 31 6 14
ft ft ft c b ft
v Hulst 6 8 25 1020 12 10 2 40 5 05 645 8 50 v Walz,
„Terhole 6 18 8 43 1038 12 28 2 58 5 23 7 918 Kloosterz.
Kuitaart, 6 26 8 5i 1046 12 36 3 06 5 83 707 9 16 Kuitaart,
Kloosterz. 6 35 9 1055 12 45 3 15 5 45 715 9 25 Terhole
a Walz. 6 40 9 0511- 12 50 3 20 5 53 <j9 9 3C a Hulst,
a Niet rp Zond'gen. b Zondags 45 min. later, c Op marktdag Hulst
d Zondags 35 min. later, e Op marktdag Hulst 20 min. later.
a a d a a e a
650 910 1116 1—3(0 605 732 940
657 915 1121 108 345 610 737 945
704 92V 1130 118 354 617 746 954
712 932 1138 128 402 625 754 1002
730 950 1156 160 420 640 812 1020
0 min. later.
v. IJzendijke 8 47
a. Veldzicht (Grens) 8 55
3 28 6 21 v. Veldzicht Grens) 93 45 6 35
3 38 6 30 a. IJzendijke 9 10 3 55 6 45
V
BreskeDB
8 35
12 05
3 45
6 47
v IJzendijke
6 55
10 07
1 30
5
H ootaplaat
9
12 35
4 12
7 10
Pyramide
1 07
10 24
1 46
516
Biervliet
915
12 50
4 25
7 25
Biervlier
7 16
10 34
154
5 23
Pyramide
9 25
1 02
4 32
7 35
V Hoofdplaat
731
10 55
2 02
5 36
a
t.Izendbbe
9 40
1 20
4 45
7 46
a Breskens
7 52
1125
2 25
6 05
V
Vlissingen
a 5 42
b3 13
b" 12 c7
b9 19 bll 34
1 22
4 22
615
6 52
7 35
9
Middelburg
a5 51
b6 23
b7 22 c7 10
b9 30 bll 45
1 33
d'3 04
4 32
7 02
7 45
1
G066
86 11
b6 56
b7 41 c7 43
b9 49 bl2 17
1 53
4 52
7 21
8 13
tt
Vlake
a6 23
b7 12
b7 54 c/f8
blO 06 812 33
2 06
d3 20
5 07
O
O
7 33
8 2-
a
Bergen op Zoom
a6 46
b7 55
b8 19 c8 42
blO 51 b 118
2 32
d4 03
5 50
M
7 68
911
a
Roosendaal
a7 02
b8 13
b8 33 c9 -
bll 03 b 1 36
2 45
d4 21
6C8
7 31
8 12
9 29
V
Roosendaal
b8 40 cP 17
1117 bl 44
2 56
b4 53
6 43
7 41
8 24
9 37
a
Rotterdam beurs
b9 40 10 33
1219 b2 59
3 47
6 09
741
9 09
9 24
10 31
Rotterdam D. P.
9 47 10 4U
12 3 i b3 0j
3 64
6 16
7 46
8 37
9 31
10 41
Den Haag H.S.
10 22 11 22
1 22 3 52
4 22
6 52
6 02
901
1004
11 £2
Haarlem
10 57 11 51
1 57 4 z7
4 57
7 27
9 40
10 46
11 57
a
Amsterdam C.S.
11 14 12 14
2 14 4 44
5 14
7 44
851
9 8
1106
0 14
9
Roosendaal
b7 07
847 c93!
1122 bl 46
2 b 1
4 49
617
7 35
8 21
9 43
9
Breda
b7 27
907c10 06
11 42 b2 12
3 13
5C9
6 39
7 f 5
8 41
10 JG
11
's Hertogenbosch
9 65
12 30
4 01
5 56
7 33
8 36
9 29
9
Utrecht C.S.
10 57
1 36
5 03
6 57
9 14
9 24
10 30
V
Nijmegen
11C6
1 60
4 46
6 48
8 55
9 16
1019
a
Arnhem
11 46
b2 16
6 09
721
9 31
9 38
10 57
Arnhem
6 56
8 21
9 32
10 10
119
2 56
7 46
Nymegen
7 21
8 45
9 67
10 30
147
3 31
8 13
Utrecht C.S.
7 16
8 51
9-
10 16
139
2 £1
8 05
's Hertogenbosch
8 09
9 39
10 33
1114
2 46
431
9 09
Breda
b5 43
6 66
8 55
10 26
111 7
3 32
4 38
518 6 24
9 5f
Roosendaal
b6 19
7 28
9 17
10 48
1133
12 18
3 f 3
5 12
5 39 7
10 17
Amsterdam C.S.
b6 35
815
30 16
li 15
1 45
2 45
2 45 4 15
7 46
Haarlem
b5 54
8 31
1031
11 31
201
3 01
3 01 4 al
8 01
Den Haag H.S.
bl 54
b7 39
9 06
1106
12 06
2 36
3 36
3 51 5 06
8 36
Rotterdam D.P.
c5 47
b 811
9 54
11 35 bl243
3 05
b4 £0 5 84
9 13
Rotterdam Beurs
c5 f 4
b 8 19
9 47
1048 b 12 51 b3 05
b404 5 42
9 21
Roosendaal
b6 16
c7 35
b 9 21
10 F0
12 30
b2 14
4 02
b 33 7 01
1019
Roosendaal
bS 38
c7 46
b 9 32
1059
1138
12 F0
4 07
b 44 b7 10
10 29
Bergen op Zoom
b7 02
c3 09
b 9 47
1114
1 08
4 25
b3 59 b7 82
10 44
Vlake
b7 48
cS 63
blO i7
1140
1 «8
6 06
b6 25 bS 18
1113
Goes
b8 11
n9 10
blO £9
11 52
2 08
5 23
bS 37 b- 37
11 95
Middelburg
b3 47
Cl 44
blO'9
1212
Cd
2 23
6 58
b6 57 b) 11
U 46
Vlissingen
b3 55
cl62
b'067
12 20
12 36
2 31
6 01
b7 05 b319
l! 13
v. Axel, Wed. Gilijamse
a. Hulst, Station
Alleen op werkdagen.
6 45 10— 415 v. Hulst, Station
t, Axel, Wed. Gilijamse
7 55 11 20 5 30
8 30
9 40
2 30
3 45
8 30
9 £0
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw,
a Antwerren
v St. Nic. n. Mechr
aMeeh len
v Mechelen
a Brussel
61510 58
6 24 11 06
6 33 11 14
6 41 11 21
6 53 11 33
7 13 li 40
7 2612 06
8 21 12 57
8 23 12 09
9 22 1 03
9 21 121
9 49 1 47
2 04 5 02a 6 25b
2 13 5 l'a 6 >4 b
2 2! 5 21a 6 43b
2 29 5 28a 6 51b
2 40 5 42a 7 04b
2 53 5 f 8a 7 17b
3 32 6 06 7 33
4 li 6 51 8 14
3 1'. 60 a7 3ib
4 10 7 10a 8 32o
4 17 7 19 845
4 42 7 46 9 3/
a Aliefn op werkdagen, b Alleen on Zon
en alleen op werkdagen, d Des Zaterdags om
v Brussel c 5 12
a Mechelen 6 05
v Mechelen 6 09
a St. Nic. v. Meeh. 7 19
v Antw. d. St. Nic. 6 18
a St. Nic. v. Antw. 7 15
v St. Nic n. Tern. 7 25
Hulst 8 20
Kijkuit 8 27
Axel 8 36
Sluiskil 8 46
a Ter Neuzen 8 58
9 42
10 12
10 25
11 32
11 14
12 04
12 10
103
1 11
1 19
128
137
dl 20
1:2
1 55
2 57
04
2 54
3 12
4 -
4 08
4 16
4 25
4 34
5 53
6 14
6 22
7 24
7 06
7 45
7 48
8 44
8 53
9
9 09
9 18
en Feestdagen.
1.02.
c Vertrekt van Brussel Zuid
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
Sas van Gent
a Selzaete
v Selzaete
Gent Dp.
a Gent St. P.
9
i Brussel
a Alleen op
c Rijdt v»>n
6 50 a8 50 12 25
6 59 a8 59 12 34
7 03 a9 03 12 38
7 07 9 07 12 42
7 20 a9 2 i 12 55
7 05 a'i 5 12 40
7 23 1101 12 2
1 30
8 07 11 42 1 46
812 1151 15]
9 01 12 57 2 55
Zon- en Feestdagen, b,
1 Juli tot 3 September,
5 40 8 20a
5 49 8 29a
5 63 8 83a
5 5783 a
6 10 8 :0a
5 55 8 "fa
6 i0 9 40
1014
6 55 i0 26
706 0 50
8 07 0 2
v Brussel
a Gent St. P.
Gent St. P.
Gent Dp.
a Selzaete
v Selzaete
Sas van Gent
Philippine
Sluiskilbrug
Siuiskil
a Ter Neuzen
Niet op Zon- en Feestdagen.
7 12
10 52c 3 48
6 16
816
114lc
4 57
7 05
6 25
821
1201
5 02
8 06
6 42
8 39
1217
517
8 22
7 £2
918
1252
6
9 04a
7 30
9 21
1
6 20b
9 1 a
8
9 51
1 30
6 505
9 42a
8 08
9 59
1 38
6 F 8b
9 50a
8 12
10 03
1 42
7 02 b
9 54a
8 16
10 07
146
7 06b
9 58a
821
10 15
154
7 14b
1C 06
Vertrek boot van Neuzen
Aankomst Borsselen
Aankomst te Vlissingen
Vertrek trein van Vlissingen
vm.
9,-
9,20
vm. "10,20
11,34
nm. 2.
2,20
a 3,30
4.02
ankomst trein te Vlissingen vm. 7,20 nm.
Verirek boot van Vlissingen 7)30
Aankomst Borsselen 750
Aankomst te Keuzen 9
Vertrek boot van Neuzen
Aankomst te Hoedekenskerke
Vertr. tram van Hoedekensk.
Aankomst'trom te Goes
Vertrek trein naar Roosendaal
Vlissingen
12,35
12.45
1,05
2,16
4,55
5,15
6,25
6,33
2,53
4,-
4,t 0
5,30
5,55 7,45 10.20 12,('6 3,- 5,40
6,40 8,30 11.05 12,50 3,45 6,25
6,52 8,44 11.16 1^,57 4,03 6,37
7,14 908 11.39 1,21 4,25 7
'.41 9,49 12.17 1,53 4,52 7,21
6.1110,29 11.52 2,03 5,22 7.07 11,25
8,30
9,15
9,28
9,50
vm. 5.55 nm. 5 40
Aankomst trein van Roosendaal
Vlissingen
Vertrek tram van Goes
Aankomst tram te Hoedekensk,
Vertrek boot van Hoedekensk.
Aankomst te Neuzen
8,04 10,£7 11,60 2,01 6 35 8 33
7,39 9 47 1 14 1,60 C,27 8 lt
6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6 41 8 59
6 4s 8,44 11 07 12, 3 4,— 7,03 9 21
6,558,50 11,15 1,— 4,50 7,10 9,26
7,4ü 9,35 12,- 1,45 4,55 7,65 10,10
Vertrek boot van WaRoorden 6,50 9,1011,3012,55 4,- 6 7,0 9 35
Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,— 1,25 4^30 6 30 7*60 10 65
ertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512.10 1 304 406 407 55
Aankomst te Vlake 7,35 9.5512,20 1.40 4*50 6 0 85 5
Vertrek trein naar Roosendaal 7,64 10,0612,33 2.(6 5,07 7 33 8,28
.1 Vlissingen 7,48 10,17 1 48j)6 8T81113
Aankomst trein van Roosendaal 7,48 10,1711 40 1,485(66258 18
Vlissingen 7,5410,06 2R6 54 7 8^28
Vertrek t-am va- Vlake 8.- 10,2511 50 2,10 5 0 6.30 8 66
Aank«ms' te Hansweert 8.10 i.0.85 12 2.20 5,20 6 40 8*45
vertrek boot van Hansweert *5 8,1510,4012,10 2.2 5 30 6-,40 8^5
Aankomst te Walsoorden 5 30 8,45 11 10 12,40 2,55 6 - 7A0 9.ij
's Maandags nm 6. 0 ea 640 u.
6.40
6,52
7.14
7,43
9.10
6,25
6,37
7-
7,21
7,07
vm. 9,07 nm 8 24
7,41
9,18
9,35
9,45
10 30
8 11
8.13
9,05
9,10
9,65
J
12.55
6.40
9 15
7/0
1,95
7.10
9 45
7.40
1.0
7.15
T.50
1.40
7.25
7.58
2.06
7.33
8.63
1,48
8,i0
1113
6 10
6 40
8.53
7.58
8.55
9.0.5
9.10
9,40
1.44
2.06
2.10
2.20
2.25
2,55
8.10
8.24
8.35
8.45
8.45
9.16
9 62 12 36 6,01
7,30 10,— 2— 6,0
7,65 10,25 2 26 6,36