Stoombootdienst op de Wester-Schelde Allerlei Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Recept, Karnemelkpuddjng, Axel (Drie Schouwen),—Terneuzen— Philippine. Axel (Drie Schouwen) -Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas v Drie Schouwen 6 00 8 52 12 21 3 29 710 van Gent—IJzendjjke. Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst. SPOORWEG MJBCIIELEN—TERNEÜZEN. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Stoomtram HulstWalzoorden. IJzendjjke—Veldzicht (Grens). Breskens—Hoofdplaat—P yramidc, Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Van af 2 October 1932 tot nadere W erkdagen. Neuzen—Boraeien—Vligsingen. aankondiging. VlissingenBorsselenNeuzen. VLISSINGEN—ROOSENDAAL. s 6 Alleen op NeuzenHoedekenskerke. L— 4,20 5,30 HoedekenskerkeNeuzen. Walzoorden—Hansweert—Vlake. Vlake—Hansweert—Walzoorden. Vlissingen—Breskens. BreskensVlissingen. 8.53 «»- 8,50 10,50 330 411 6,15 De regels van den weg. Voor automobilistenen motorrijders. 1. Vermijdt alcoholgebruik, wanneer gij daarna nog rijden moet. 2. Let by het inhalen op, of uit tegengestelde richting geen verkeer nadert. Gaat nimmer na het inhalen te snel weer naar rechts (Niet snijden 3 Geeft tydig teekens a. Als gij stoppen wilt of vaart verminderen door het toonen van uw stoplicht of door het op en neer bewegen van uw arm b. Als gij van richting veran deren gaat door het zijwaarts uit steken vsn uw arm of richting aanwijzer in de nieuwe richting. 4. Geeft tijdig signalen, als de veiligheid dat eischt. (Misbruikt echter uw hoorn niet i onze tijd heeft dringend rust noodig 5. S aat nimmer in een bocht stil, dan belet ge anderen, om op die toch al gevaarlijke punten voldoende rechts te houden. 6 Zorgt by duisternis voor de volgende verlichting a aan de voorzyde twee witte lichten (ter weerszyden van den auto) b. aan de linkerachterzijde een rood achterlicht c, een voldoende verlichting van het schternummer. N.B. Motorrijwielen behoeven aan de voorzijde slechts één wit lieht te hebben motordriewielers en motorzijspancombinaties staan gelijk met automobielen. 7. Dempt uw verblindende verlichting a. bij het tegenkomen van an der verkeer (auto's, fietseD, paar- denkarren, enz.) op 100 meter vóór de ontmoeting b. bianen bebouwde kommen c. tijdens het stilstaan. 8. Verleent steeds uw hulp na een aanryding, botsiDg enz. waar bij een mensch letsel heeft beko men. Dit geldt óók, wanneer gij geen schuld aaD de aanrijding hebt. 9. Zorgt voor goede remmen. Een rem werkt goed, wanneer hy in staat is, den auto tot stil stand te brengen binnen de vol gende afstanden (gerekend op een droog stroef wegdek bij een snelheid v, 20 km/u binnen 6 M. 3 M. by eeu snelheid v. 30 km/u binnen 13 M. 7 M. bij een snelheid v. 40 kro/u binnen 22 M. 13 M. by een snelheid v. 50 km/u binnen 35 M. 13. by een snelheid v. 00 km/u binnen 50 M. 28 M. 10. Zorgt voor een goede stuur inrichting. Deze is in orde, wanneer de speling (vrije slag) in het stuur wiel niet meer bedraagt dan 30 graden (gemeten aan den omtrek) 11. Parkeer nooit op zoodanige wijze, dat het rijdend verkeer ge hinderd kaD wordeD. Dus b.v. niet op of vlak bij hoeken van strateD, niet in boch ten, niet anders dan vlak langs den berm ot het trottoir, enz. Nuttige wenken. Theebladen zijn een prachtig middel om geverniste, geverfde oppervlakken te reinigen. Doe ze in een potje met water en laat ze een halt uur staan. Daar na het water afgieten en voor het reinigen van de vetf gebrui ken ia plaats van water en zeep. Echt Japausch lakwerk kan men goed onderhouden door af wrijving met een flanellen lap, die even gedrenkt is in sla- of olijfolie, daarna getipt in een beetje meel. Door deze behande ling hebben dergelijke voorwer pen absoluut niets te lijden. Bo vendien behouden ze hun glans. Heeft men last van vischgraten die in de keel zijn blyven steken, dan gebruike men een rauw ei ol citroensap. Gewelde boter kan men mooi glad en gebonden opdienen, wan neer de boter eerst tot room wordt geroerd. Neem 1 L. karnemelk, 4 ci troenen, 1 p. suiker, 30 gram ge latine (hall witte, halt roode). Los de gelatine op in warm water, na ze eerst in koud water geweekt te hebbeD. Voeg er de suiker bij, het citroensap, de ge raspte schil van ééq citroen, en doet dit bij de karnemelk. Roer deze massa van tijd tot tyd tot de pudding stijf begint te worden. Giet ze in 'n omgespoelde stee- nen vorm, en laat ze verder styf worden. Geef er koude vanille saus by of doe er geslagen room over. o In da mate, dat gij uw plicht zoekt te doen, mlt gij weten, wat uw plicht is. De eisoh van het oogenblik. Göthe. Eerst u zeiven opgevoed, Voordat gij 't een ander doet Anders gaat het wis niet goed, Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Keuzon Heek Philippine 5 35 8 5 40 fe 05 6 06 8 27 6 29 8 52 6 30 9 20 6 43 9 35 6 53 9 49 1130 2 36 6 15 11 35 2 40 6 20 12 01 8 05 6 43 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 49 7 55 v Philippine 7 Hoek 7 10 a Neuzen 7 25 v Keuzen 7 57 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Driesch, 8 51 9 54 10 05 10 20 1130 12 1215 12 20 1 25 1 35 50 2 30 3 02 3 22 3 27 4 56 5 10 5 25 6 15 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 8 17 912 8 37 9 32 8 42 9 37 ©riesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kleosterz. Walsoorden 5 30 5 35 5 56 6 10 6 20 6 30 6 35 6 41 8 8 06 8 26 8 40 8 47 8 55 8 78 9 03 11 11 35 12 - 12 14 12 24 12 34 12 39 12 45 0 2 35 2 40 3 3 13 3 22 3 3' 3 34 3 39 6 15 6 20 6 42 6 55 7 04 7 13 7 17 7 22 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 7 40 7 46 7 51 8 01 8 11 8 26 8 46 8 5i 11 15 11 20 11 25 1135 1) 45 12 1215 12 20 210 2 16 2 20 2 30 2 43 3 02 3 22 3 27 6 06 6 11 6 15 6 23 6 31 6 42 7 02 7 07 7 30 7 36 7 41 7 51 8 01 817 8 37 8 42 Westdorpe Sas van Gent Philippine Pyramid® IJzendijke IJzendijke Sehoondijke 615 6 31 6 54 7 18 7 30 8 00 8 23 9 07 9 28 9 53 10 23 10 38 10 39 1102 12 36 12 53 1 24 149 2 02 2 04 2 24 3 45 4 18 4 51 5 14 5 27 5 28 5 46 7 25 7 42 8 02 8 29 8 45 f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. V Sehoondijke 8 28 1231 2 51 6 01 a IJzendijke 8 46 12 60 3 ®3 6 20 V IJzendijke 6 12 9 13 12 52 408 7 20 f Pvramide 6 26 9 26 1 05 4 26 7 36 V Philippine 6 54 9 53 1 24 4 52 3 2 II Sas van Gent 7 26 10 45 201 5 30 6 32 ii Westdorpe 7 41 1105 214 5 50 8 50 a Drie Schonwen 7 58 1125 2 34 610 f9 10 P v. Axel, Wed, Gilijamse a. Hulst, Station Alleen op werkdagen. 6 45 10415 v. Hulst, Station &3b n Axel, Wed. Gilijamse 7 55 10 11 20 8 30 9 40 2 30 3 45 8 30 9 60 v Ter Keuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nieolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. aMeeh len v Meehelen a Brussel 6 15 10 58 2 04 5 02a 6 25b 6 24 11 06 213 6 1' a 6 2^b 6 33 11 14 2 21 5 21a 6 38b 6 41 11 21 2 29 5 28a 6 46b 6 53 11 33 2 40 5 42a Sf 8b 7 13 11 40 2 53 5 f 8a 7 7b a St. Nic. a7 2C 12 06 3 32 6 06 7 33 v St. Nie *8 21 12 67 4 11 6 55 8 1* Hulst 8 23 12 09 3 1! 6 O'-'a 7 30b Kijkuit 9 22 104 4 10 7 10a 8 28o Axel 9 41 120 4 25 7 19 8 45 Sluiskil 10 01 1 55 4 50 7 47 9 3/ a Ter Neuzen Brussel Mecheleu Meehelen St. Nic. v. Meeh. Antw. n. St. Nic. Autw. i. Tem. c5 12 6 07 6 10 7 19 6 18 7 15 7 25 8 20 8 27 8 36 8 46 8 53 9 42 10 12 10 53 11 82 11 14 12 04 12 10 1 03 1 11 1 19 128 137 dl 15 162 156 2 56 2 04 2 54 3 12 4 4 08 4 16 4 25 4 34 5 53 6 14 6 22 7 24 7 06 7 45 7 48 8 44 8 53 9 9 09 918 'uZllïbuSSTd itC: «S7Fm"'"e,°- V«'ret' Brussel Zuid 8 55 9 9 12 9 03 912 Moerbeke (B. T.) Kruisstraat Roodesluis (H. T.) Drieschouwen 6 10 Zuiddorpe 6 15 Roodesluis (H.T.) 6 27 Kruisslraat(B.T.) 6 19 Moerbeke 6 27 In yerband met de invoering van den zomertijd in België vertrekken de treiDen op de Hollandsche stations één uur vroeger. 12 25 1230 12 42 12 34 1242 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 v V V v Zuiddorpe a Drieschouwen 7 710 7 41 7 49 7 65 10 38 1046 1117 11 23 1129 135 1 45 216 2 24 2 31 5 22 5 30 6 01 6 08 6 I a a aba v Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 40 5 05 645 8 50 „Terhei® 6 18 8 431038 1233258523 7 908 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 33 707 9 16 Kleosterz. 6 S6 9 1055 12 50 3 16 5 45 715 9 25 a Walz. 6 48 9 05 11- 12 Ê5 3 28 5 55 720 9 SC v Walz. Kloosterz. Kuitaart, Terhole a Hulst, a Niet op Zondsgen, b Zondags 30 min. later. a b a a a 650 910 1116 105 340 605 732 940 655 915 1121 113 345 610 737 945 704 924 1130 123 354 617 746 954 712 932 1138 133 402 625 754 1002 730 950 1156 155 420 640 812 1020 v. Uzeudyke 8 47 a. Veldzieht (Graas) 8 55 3 25 6 21 v. Veldzieht Grens) 3 35 6 30 a. IJzendijke 9 910 3 45 355 6 35 6 45 v Sreakeus HeeAtplaat Biervliet Pyramid® a T.izeudbk® 8 95 12 85 3 37 6 45 v IJzendijke 717 10 24 1 61 516 9 12 35 4 02 711 Pyramide 7 21 18 34 2 5 23 9 15 12 5P 415 7 25 Biervliet 7 40 10 54 215 5 35 9 25 1 02 4 24 7 35 v Hoefdnlaat 7 41 10 55 2 16 5 36 9 46 1 20 4 40 7 60 a Breskens 8 02 11 25 2 45 6 Neuzen 6 50 8 Sluiskil 6 59 8 Sluiskil Brug 7 03 9 Philippine 7 07 9 Sas van Gent 7 20 9 Selzaet® 7 23 11 Gent Pp. a Gent St. P. 8 07 li v 812 11 a Brussel 9 01 12 a Alleen op Zon- en In verband met de Hollandfche s;»tion>- één 12 25 12 34 12 38 12 42 12 55 12 f 2 1 30 146 151 2 55 5 40 5 49 5 53 5 57 6 10 6 10 6 55 7 05 8 07 V Brussel 7 12 10 55 3 48 a G®nt St. P. 816 1144 4 57 Geut St. P. 126 8 23 1201 5 02 n G®«t Dp. 6 42 8 39 12 17 5 17 71 Selzaet® 7 30 9 21 1 6 20b V Sas van Geut 8 9 61 1 30 6 50b 11 Philippi»® 8 08 9 59 1 38 6 f 8b V Sluiskilbrug 8 12 10 03 1 42 7 02b Sluiskil 8 16 10 07 146 7 06b a Ter Neuzen 8 24 1015 154 714b 6 53 7 34 8 06 8 22 9 l?a 9 42a 9 60a 9£4a 9 58a 10 06a Feestdagen, b, Niet op Zon- en Feestdagen. invoering van den zomertijd in België vertrekken de treinen od de uur vroeger. va. Zondagen, Vertrek boot van Neuzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen vns. 9- 9,20 10,20 11,34 Aankomst trein t« Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te keuzen v ra. 7,20 nm. W 7,30 ii tl 7,50 M li 9, II 2,— 2,20 3,30 4,11 12,58 1.05 1,25 2,35 V VüasiBgeu a5 42 bS05 b712 e7 b9 18 bil 34 1 13 4 22 615 6 52 7 34 a Middelburg al 51 b6 15 b7 22 c7 10 b9 29 bil 45 1 24 4 32 7 02 7 44 Gees a6 11 56 49 b7 41 c7 43 b9 49 bl2 17 1 44 e3 04 4 52 7 21 813 M Vlak» a6 23 b7 07 b7 54 cY 58 blO 06 bl2 33 157 e3 20 6 07 0 M 7 33 8 23 M Bergen op Zeem a6 49 b7 53 b8 19 c8 42 blO 51 b 118 2 24 e4 03 5 50 7 58 9 11 a Keeeendaal a7 03 5813 b8 33 c9 - bil 09 b 136 2 38 e4 21 5 08 731 8 12 9 29 V Roosendaal a7 13 b8 40 c9 17 11 24 bl 52 2 49 b453 6 39 7 40 8 24 9 37 a Rotterdam beurs aSU b9 42 cl0 33 12 36 b3 07 3 49 6 09 8 53 9 24 10 34 Rotterdam D. P. a8 19 b9 50 clO 41 12 44 b3 14 3 53 6 17 7 54 831 9 32 10 42 Den Haag H.S. 8 52 10 22 11 22 1 22 3 52 4 29 6 52 8 22 8f8bl004 11 22 n Haarlem 9 27 10 67 11 57 1 57 4 27 515 7 27 831 912 10 48 11 57 w Amsterdam G.S. 9 44 11 14 12 14 214 4 44 5:5 7 44 914 9 53 1108 0 14 ii Roosendaal a7 09 8 47 931 1122 bl 46 2 47 4 46 617 7 35 8 21 9 43 Breda a7 29 9 07 10 06 1142 b2 12 3 07 5 07 6 39 755 8 41 10 21 'b Hertogenboseb 9 56 1115 12 30 3 57 5 55 7 33 8 37 9 29 Utrecht G.S. 10 58 12 27 1 36 5 03 6 57 9 14 9 23 10 30 V Nijmegen 1107 12 01 1 50 4 45 6 48 8 55 915 1019 a Arnhem 11 46 12 23 b2 16 5 09 721 9 34 9 88 1057 Arnhem Nijmegen Utrecht G.S. 's Hertogenbosch Breda b5 43 6 50 Roosendaal b619 7 28 Amsterdam C.S. b6 34 Haarlem b6 54 Den Haag H.S. b7 39 Rotterdam D.P. b456 Rotterdam Beurs Roosendaal b6 16 Roosendaal b6 38 Bergen op Zoom b7 02 Vlake Goes Middelburg V'lasingan Alleen des aandags. b Markttrein alleen Dlnnsdags. Alleen 6 57 7 22 716 8 14 8 59 9 21 7 22 830 b 8 11 b 8 20 b 9 24 b 9 38 b 9 63 blO 23 blO 36 bl066 bll«8 op werkdagen 1135 10 19 10 38 10 24 10 47 10 40 1136 12 21 12 43 11 15 1131 11 25 12 06 1161 12 43 1044 1252 12 49 214 1 04 a2 22 a2 38 a3 04 a3 16 a3 36 a3 44 115 1 31 2 06 2 44 2 53 b8 05 3 47 4 02 119 147 139 2 46 3 82 3 63 145 201 2 86 3 06 4 07 4 25 5 22 5 53 6 01 6 28 5 43 6 06 6 37 6 57 7 03 2 58 3 42 221 4 29 517 6 38 1 45 2 46 3 01 3 01 3 36 b3 51 4 14 b4 21 3 21 4 05 5 22 b& 33 5 48 c7 15 5 58 c7 36 6 10 c6 25 6 22 cS 85 6 42 c9 07 6 60 o''5 bi 22 4 44 4 48 6 45 6 37 701 415 4 dl 506 5 43 5 62 7 01 b7 15 b7 89 b8 30 b3 51 bV 30 b° 89 7 46 8 13 8 05 9C9 9 56 10 17 7 46 8 01 8 36 9 12 9 21 10 19 10 29 10 44 1113 1125 11 45 r 53 Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Vertrek treiu naar Roosendaal ii li >i Vlissingen 5,55 7,45 10.20 12,65 3,— 5,40 6.40 8,30 11.05 12,50 3,4a 6,25 6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 b,37 7,14 9 08 11.39 1,21 4,25 7,01 7.41 9,49 12.17 1,44 4,41 7,21 8,1110,36 11.52 2,68 6,22 8,46 4,56 6,15 6,25 6,52 2,3C 8,30 9,15 9,28 9,50 11,25 Aankomst trein van Roosendaal ,1 Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 8,04 10,33 11,50 2,06 6,35 7,39 9,46 la 14 1,41 4,39 6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 6,48 8,44 11,07 12,, 3 4,- 7,03 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 ÏOJO Vertrek boot van Walzoorden 6,60 Aankomst te Hansweert 7,20 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512T01,35 4 30 6 40 8',— Aankomst te Vlake 7,35 9,55 12jC0 1,45 440 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,5410,0612,331,67 4,57 7 33 8,28 i, Vlissingen 7,4810,23 1,53 5,06 f 261118 8.41 8,10 8,59 9,21 9,2b 9,1011,30 1,— 3,55 6 - 7,25 9 35 9,4012,- 1,30 4,25 6 30 7,55 I0ü5 Zou- eu Feestdagen. Aankomst trein van Roosendaal 7,4810,2311 40 1,53 5 66 6 25 8,26 ■I Vlissingen 7,54 10,06 1,57 4^57 8,28 Vertrek tram .van Vlake 8,— 10,25 11 60 2,10 5.10 6,30 8,40 Aankomst te Hansweert 8,10 10,35 12 2.20 5,20 6.40 8,60 Vertrek boot van Hansweert 6 8,16 10,4012,16 2,25 5 30 6,40 8 60 Aankomst te Walsoorden 5 30 8,4611,1012,45 2,55 6 7,10 9,2ü Aankomst trein te Vlissingen 720 8f5 1108 12,58 186 705 Vertrek boot van Vlissingen 550 780 915 1130 1,10 245 4 62) 710 Aankomst boot te Breskens 620 8— 945 12— 1,40 346 480 650 740 Vertrek boot van Breskens 625 820 10401220 2.— 320 4?5 fit 5 7&e Aankomst te Vlissingen 665 850 1110 1260 2.30 360 505 635 820 Vertrek trelnvan Vlissingen Tij 668 9',8 1184 118 411 544 659 8"1 De booten w&ebseti op tr»n«ts iDiteo d. d« v»Vav« is bS benadavtag osfngaves 'i Maa dagi ra I/O v VH. 5.55 na. 6.40 6,63 7.14 7,43 9.10 5 30 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm 9,07 7,41 9,18 9,35 9,45 10 30 na. 8 33 810 8.43 n 9,06 9,10 I, 9,65 7.- 1. 6.40 7,30 1,30 7.10 7.40 1.36 7.15 T.50 1.45 7 25 7.58 1.57 7.33 8.53 1, 53 8,19 1.58 7.58 1.57 8.65 2.10 9.05 2,20 6 10 9J0 2.26 6 40 9.40 2,55 9 62 12 58 7,30 10,— 110 10,30 140 9,20 11,20 4 9,33 9 35 1005 8.19 8.28 8.35 8.45 8.45 9.16 6,01 6,10 6,40 7,34 Ïto Mü'T' htit 4e;

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1933 | | pagina 4