Stoom bootdienst op de Wester-Schelde Allerlei Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Recept. M 1 D D E 3D INT 1ST VERVOER Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen—Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Stoomtram HulstWalzoorden. VLISSINGEN -ROOSENDAAL Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst SPOORWEG MECHELEN-TERNEUZEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. Van af 2 October 1932 tot nadere aankondiging. HoedekenskerkeNeuzen. W alzoordenHansweertVlake. Vlake—HansweertW alzoorden VlissingenBr eskens. Br eskens- Vlissingen. De Regels van den Weg. Naar aanleiding van de in uit zicht gestelde scherpere controle op overtreding van de verkeers- voorschrifcen zend) de A. N. W.B.- Tosristenbond voor Nederland ons het volgende overzicht van de »regels van den weg*. Algemeene wenken. 1. Rijdt nimmer op zoodanige wijze, dat de veiligheid van bet verkeer in gevaar wordt gebracht of de vrijheid van beweging der overige weggebruikers wordt be lemmerd. 2. Houdt steeds rechts en wijkt els ge een ander inhaalt naar links uit. Ga Dimmer na bet voor bijrijden te snel weer naar de rechterzijde. (Dus niet snijden 3. Berijdt nimmer zonder nood zaak de linkerwegheltt en bedenkt dat rijden op de linkerweghellt verboden is a. in alle bochten binnen be bouwde kommen b. in onoverzichtelijke bochten daar buiten. 4. Neemt daarom ook een bocht naar rechts kort, en een bocht naar links ruim. 5. Berijdt den meest rechts ge legen rijweg, wanneer breede stra ten, enz. door eeD plantsoen, mid denpad of anderzins in twerëa verdeeld zijn. 6. Verleent voorrang aan van rechts komend verkeer. Bedenkt evenwel, wanneer gij zeil van rechts komt, dat uw recht van voorrang u niet ontslaat van de verplichting, om acht te geven op het kruisende verkeer. Let dus óók op auto's enz., welke van links komen. 7. Baalt een tram alleen aan de linkerzijde in, wanneer ge daar door niet op de linker weghelft behoeft te komen. Nattige wenken. Een eetlepel melk waarin een beetje bruine suiker is opgelost, is eeu goed glazuur voor het gla zuren van cakes en gebak. Weet U wel dat zeep, juist door liggen er beter op wordt Aarzel dus nooit bij eeu oprui ming oogenschynlijk oude stukken zepp (bij het pond, zooals som mige groote zaken wel eens doen) te koopen. Berg nooit thee en koffie bij elkaar op. Elk behoort apart in een stevig gesloten bus. Anders bederven ze elkaar's geur. (Overschotjes.) Meer dan ooit nemen we ons tegenwoordig voor, niets te lateu verloren gaan wat voor onze voe ding nog waarde kan hebben ook de onaanzienlijkste restjes worden voor het eeD of ander doel nog bruikbaar gemaakt. Eu het is merkwaardig, hoe vindingrijk we op dit gebied wor den. als we eenmaal zijn begon nen met het uitdenken van mo gelijkheden het gaat er mee als met de kruiswoord- en andere puzzles hoe meer we er oplos sen, des te gemakkelijker gaat bet ons af. Zou het niet de moeite waard zijn, om in dit opzicht te profi- teeren van eikaars ondervindin gen Welnu, wij laten eenige be denkseltjes volgen, waarvau men ons verzekerd heeft, dat ze doel treffend zijn. Trouwens, een een voudig overlezen van de raadge vingen doet oas al duideljjk in zien, dat we er iets mee kunnen bereikeD. Wat b.v. uit fe voeren met een restje hutspot dat te klein is om als opgewarmd hapje nog dienst te doen Men kan het op een zacht vuur al roerende vermengen met kleine scheutjes melk, tot bet tenslotte op de normale soep-dikte is gebracht. Natuurlijk voor het »pittigec, dat we nu eenmaal van soep verwachteneen paar Maggi's bouillonblokjes, het flau we vau de melk is verdwenen, terwijl de voedzaamheid van de melk behouden eu het kliekje is geworden tot een gerecht, waar van aan ieder een kopje-vol kan worden verstrekt bij de twaalf uur-boterham. Wie bezit een rioolterrier Jonge fat»Ik w0u een hond hebben, zoo groot en ongeveer zoo dik, een soort haze»i d, maar de staart is korter en de kop grooter en de pooteD zijn niet zoo lang en zijn neus is wat stom per. Hebt u dat soort?» Koopman »Neen, meneer, die verdrink ik.» Vrije handel. Ecd der hardnekkigste zorgen in zaken draait om de vraag »Hoe kan ik, tegenover naderen de verzadiging der markt en groei ende cor currentie. mijn omzet op gezonde basis laten blijven stij gen Wij bevelen beide spreuken aan ter bestudeering aan de leden der Federatie die volharden b(j een »prijstarief», die zich dood- staren op een >prijstarief< en die zich naar den kelder werken met hun »prijstarief«. (De zskenw.) Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine 5 35 8 540 b 05 6 05 8 27 6 29 8 52 6 30 9 20 6 43 9 35 6 53 9 49 1130 2 35 6 16 11 35 2 40 6 20 12 01 8 05 6 43 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 49 7 55 v Philippine 7 Heek 7 10 a Neuzen 7 25 v Neuzen 7 67 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Driesch. 8 51 9 54 10 05 10 20 1130 12 12 15 12 20 1 25 1 35 1 50 2 50 3 02 3 22 3 27 4 56 510 5 25 6 15 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 817 912 8 37 9 32 8 42 9 37 v Driesch. 5 30 8 1180 2 35 615 v Walsoorden 7 40 11 15 210 6 06 7 30 „Axel 5 35 8 06 11 35 2 40 6 20 Klcosterz. 7 46 11 20 216 6 11 7 36 „Zaamslag 5 56 8 26 12 - 3— 6 42 „Groenendijk 7 51 11 25 2 20 6 15 7 41 „Rapenburg 6 10 8 40 12 14 3 13 6 55 „Hengstdijk 8 01 11 35 2 30 6 23 7 51 .Hengstdijk 6 20 8 47 12 24 3 22 7 04 „Rapenburg 8 11 11 45 2 43 6 31 8 01 „Groenendijk 6 30 8 55 12 34 3 31 7 13 „Zaamslag 8 26 12— 3 02 6 42 817 „Kloosterz. 6 35 8 58 12 39 3 34 7 17 „Axel 8 46 12 15 3 22 7 02 8 37 a Walsoorden 6 41 9 03 12 45 3 39 7 22 a Driesch. 8 51 12 20 3 27 7 07 8 42 Axel (Drie Sehouwen)—Sas van Gent IJzendijke. v Drie Schouwen 6 CO 8 57 12 21 3 29 7 10 v Schoondijke 8 28 1231 2 51 6 01 a IJzendijko 3 46 12 60 3 13 6 20 v IJzendijke 6 12 9 13 1252 408 7 20 Pyramide 6 26 9 26 1 05 4 2b 7 36 Philippine 6 54 9 53 1 24 4 52 8(2 Sas van Gent 7 26 10 45 2 01 5 30 8 32 Westdorpe 7 41 1105 214 5 50 850 a Drie Schouwen 7 58 11 25 2 34 610 f9 10 Westdorpe 6 15 9 07 12 36 3 45 7 25 9 Sas van Gent 631 9 28 1253 418 7 42 9 Philippine 6 54 9 53 1 24 451 8 02 9 Pyramide 7 18 10 28 149 5 14 8 29 a IJzendijke 7 30 10 38 2 02 5 27 8 45 V IJzendijke 8 00 10 39 2 04 5 28 a Sehoondijke 8 23 11 02 2 24 546 f Rijdt ep verzoek door tot Axel-Brug. Drieschouwen 610 Zuiddorpe 615 Reodesluis(H.T.) 6 27 Eratsstraat(B.T.) 6 19 v v V V a Meerbeke (B. T.) T.) 6 27 6 55 9 9 12 9 03 912 12 25 12 30 12 42 12 34 12 42 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke (B. T.) 7 10 38 135 5 22 v Kruisstraat 710 10 46 1 45 5 30 v Roodesluis (H. T.) 7 41 11 17 216 6 01 v Zuiddorpe 7 49 11 23 2 24 6 08 a Driesehouwen 7 55 11 29 2 31 6 14 a a aba v Hulst 6 - 8 25 1020 12 15 2 40 5 05 645 8 50 Terhole 6 18 8 431038 12 33 2 58523 7 908 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 S3 707 9 16 Kloosterz. 6 S5 9 1055 12 50 3 15 5 45 715 9 25 a Walz. 6 40 9 05 11— 12 65 3 20 5 55 720 9 SC v Walz. 650 910 1116 105 310 606 732 940 „Kloosterz. 653 915 1121 113 345 610 737 945 „Kuitaart, 704 924 1130 123 354 617 746 954 „Terhole 712 932 1138 183 402 625 754 1002 a Hulst, 730 950 1156 155 420 640 812 1020 a Niet op Zondagen, b Zondags 30 min. later. v. Uaaedqke 8 47 a. Veldmi-ht (Grens) 8 55 IJzendijke—Veldzicht (Grens). 3 55 6 21 v. Veldzicht Grens) a. IJzendijke 3 35 6 30 9 9 10 3 45 355 6 35 6 45 Breskens—Heefd plaatPyramide, V Breskens 8 35 12 05 3 37 6 45 v IJzendijke 717 10 24 151 5 16 Hoofdplaat 9 12 35 4 02 711 Pyramide 7 23 10 34 2 5 23 Biervliet 915 12 50 415 7 25 Biervliet 7 40 10 54 215 5 35 Pyramide 9 25 1 02 4 24 7 35 y Hoofdplaat 7 41 10 55 216 5 36 a T.Jwwdbka 9 46 1 20 4 40 7 50 a Breskens 8 02 1125 2 45 6 V Vlissingen ah 42 bS 05 b7 12 e7 b9 18 bil 34 1 13 a Middelburg a& 51 b6 15 b722 c710 b9 29 bil 45 1 24 1 Goes a6 11 b6 49 b7 41 c7 43 b9 49 bl2 17 1 44 ft Vlake a6 28 b7 U7 b7 54 cl 58 blO 06 bl2 33 157 M Betgen op Zeom a6 49 b7 53 b8 19 c8 42 blO 51 b 118 2 24 a Roosendaal a 7 03 b8 13 b8 33 c9 - bil 09 b 136 2 38 T Roosendaal a7 13 b8 40 c9 17 11 24 bl 52 2 49 a Rotterdam beurs a8 11 b9 42 clÜ33 12 36 b3 07 3 49 ,1 Rotterdam D. P. a8 19 b9 50 C1041 12 44 bS 14 3 53 Den Haag H.S. 8 52 10 22 11 22 122 3 52 4 29 ti Haarlem 9 27 10 57 11 57 1 57 4 27 515 9 Amsterdam G.S. 9 44 11 14 12 14 2 14 4 44 55 tt Roosendaal a7 09 8 47 931 11 22 bl 46 2 47 9 Breda a7 29 9 07 10 06 1142 b2 12 3 07 9 's Hertogenboseh 9 56 1115 12 30 3 67 Utrecht G.S. 10 58 12 27 1 36 5 03 V Nijmegen 1107 12 01 1 50 4 45 a Arnhem 11 46 12 23 b2 16 6 09 e3 04 e3 20 e4 03 e4 21 b4 53 6 09 6 17 6 52 7 27 7 44 4 46 5 07 5 55 6 67 6 48 721 4 22 4 32 4 52 6 07 5 50 5 08 6 39 7 54 8 22 834 9 14 6 17 6 39 7 33 9 14 8 55 981 6 52 7 02 7 21 7 33 7 58 8 12 8 24 9 24 9 32 8 f8 blO 01 912 1048 6 15 O O 7 31 7 40 8 53 8 31 9 58 7 35 765 8 37 9 23 915 9 83 1108 8 21 8 41 9 29 10 30 10 19 10 57 7 34 7 44 8 13 8 2c 9 11 9 29 9 37 10 31 10 42 1122 1157 0 14 9 43 1021 V Arnhem 6 67 8 22 10 24 Nijmegen 7 22 8 44 10 47 Utrecht C.S. 716 8 51 10 40 's Hertogenbosch 8 14 9 39 1136 Breda Roosendaal b5 43 6 60 8 59 10 26 12 21 b6 19 7 28 9 21 10 48 1135 12 43 v Amsterdam C.S. b6 34 7 22 815 10 19 11 15 Haarlem b6 64 8 31 10 38 11 31 Den Haag H.S. b7 39 830 9 06 11 26 12 06 Rotterdam D.P. bl 56 b 811 9 53 1151 12 43 Rotterdam Beurs b 8 20 9 39 10 44 19 62 a Roosendaal b6 16 b 9 24 10 48 12 49 2 14 v Roosendaal bS 38 07 46 b 9 38 10 59 1 04 a2 22 B Bergen op Zoom b7 02 c3 09 b 9 63 1114 a2 38 a -3 01 Vlake b7 48 c8 63 blO 23 1140 Goes b8 11 o9 10 blO 36 11 62 rS &3 16 Middelburg b9 47 c? 44 blO 66 1212 a3 36 a Vlissingen b8 55 c9 62 bil 03 1220 &3 44 115 1 31 2 06 2 44 119 147 139 2 46 3 32 3 58 145 201 2 86 3 06 2 58 3 42 221 4 29 517 5 38 2 45 3 01 b3 51 2 53 b3 05 3 47 4 02 4 07 4 25 5 22 5 53 601 5 28 5 43 5 06 6 37 6 57 7 05 1 45 301 8 36 4 (4 b421 3 21 4 05 5 22 b5 33 5 43 c7 15 5 58 c7 36 6 10 c6 25 6 22 c8 35 6 42 c9 07 6 60 cï 15 b4 22 4 44 4 48 5 45 6 37 7 01 4 15 4 al 5 06 6 43 5 62 7 01 b7 15 b7 89 b3 30 bS BI bi 30 b9 39 7 46 813 8 05 9 09 9 56 10 17 7 45 8 01 8 36 9 12 9 21 10 19 10 29 10 44 11 13 11 25 1145 11 53 Alleen des aandags b Alleen op werkdagen, e Alleen op Zon- en Feestdagen. Markttrein alleen Diunsdags, v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station Alleen op werkdagen. 10 1120 6 45 7 56 4 15 5 30 v. Hulst, Station 8 30 2 30 8 30 Axel, Wed. Gilijamse 9 40 3 45 9 60 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Meeh. aMech len v Meehelen a Brussel 6 15 10 58 6 24 11 06 633 11 14 641 11 21 6 53 11 38 713 11 40 a7 28 12 06 a8 21 12 57 8 23 12 09 9 22 1 08 9 41 120 10 01 155 2 04 5 02a 6 25b 2 13 6 1' a 6 2 'b 2 21 5 21a 6 38b 2 29 5 28a 6 46b 2 40 5 42a 6 F 8b 2 53 5 f 8a 7'7b 3 32 6 06 7 33 411 6 55 8H 311 60 a 7 30b 4 10 7 10a 8 28 o 4 25 7 19 8 45 4 50 7 47 9 31 V Brussel c 5 12 9 42 dl 15 6 53 a Meehelen 6 07 10 12 1 52 6 14 V Meehelen 610 10 2') 1 56 6 22 a St. Nic. v. Meeh. 7 19 11 32 2 56 7 24 V Antw. n. St. Nic. 6 18 11 14 2 04 7 06 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 V St. Nic n. Tem. 7 25 12 10 3 12 7 48 Hulst 8 20 1 03 4 - 8 44 Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 Axel 8 36 1 19 4 16 9 Sluiskil 8 46 128 4 25 9 09 a Ter Neuzen 8 53 1 37 4 34 9 18 a Al'e* n op werkdagen, b Alleen on Zon- en Feestdagen, en alleen op werkdagen, d Des Zaterdags om 1.07. c Vertrekt van Brussel Zuid y Neuzen 6 50 850 12 25 5 40 y Brussel 712 10 55 3 48 6 63 Sluiskil 6 59 8 59 12 34 5 49 a Gent St. P. 816 1144 4 57 7 34 Sluiskil Brug 7 03 9 03 12 38 5 53 V Gent St. P. 6 26 8 23 1201 5 02 8 06 u Philippine 7 07 9 07 12 42 5 57 tl Gaat Dp. 6 42 8 39 12 17 5 17 8 22 m Sas van Gent 7 20 9 20 12 55 6 10 IJ Selzaete 7 30 9 21 1 6 20b 9 19* Selzaete 7 23 1101 12 F 2 6 10 t Sas ran Gent 8 9 51 1 30 6 50b 9 42* w Gent Dp. 1 30 tl Philippine 8 08 9 59 138 6:8b 9 60* a Gent St. P. 8 07 11 42 146 6 55 V Sluiskilbrug 812 10 03 142 7 02 b 9 54* V 9 812 1151 151 7 05 Sluiskil 816 1007 146 7 06b 9 58* a Brussel 9 01 12 57 2 55 8 07 a Ter Neuzen 8 24 1015 1 64 7 14b 10 06* a Alleen op Zon- en Feestdagen, b. Niet op Zon- en Feestdagen. W erkdagen. Neuzen—BorMelen—Vlissingen. Vertrek boot van Neuzen vm. 9,nm. 2,4,56 Aankomst Borsselen 9,20 2,20 5,15 Aankomst te Vlissingen vm. 10,20 3,30 6,25 Vertrek trein van Vlissingen 11,34 4,11 6,52 Vlissingen—BorsselenNeuzen. Aankomst trein te Vlissingen vm. 7,20 nm. 12,68 2,3C Vertrek boot van Vlissingen 7,30 1.06 4, Aankomst Borsselen 7,50 1,25 4,20 Aankomst te Neuzen 9,— 2,85 6,30 NeuzenHeedekenskerkc. Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen 5,55 7,45 10.20 12,65 3,— 5,40 8,30 6.40 8,30 11.05 12,50 3,4ê 6,95 9,15 6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6,37 9,28 7,14 9 08 11.39 1,21 4,25 7,01 9,5« 7.41 9,49 12.17 1,44 4,41 7,21 8.1110,35 11.52 2,08 6,22 8.45 11,25 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk, Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 8,04 10,33 11,50 2,06 6,35 7,39 9,46 12 14 1,41 4,39 6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 6.4^ 8,44 11,07 12^3 4,— 7,08 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 8,41 8,10 8,59 9,21 9,25 7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 10,10 Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,1011,301,— 3,55 6 7,25 9 35 Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,-1,30 4,25 6 30 7^,510 05 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,35 4,30 6 40 8,— Aankomst te Vlake 7,36 9,5512,201,45 4,40 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,6410,0612,331,67 4,57 7 83 8,28 Vlissingen 7,48 10,23 1,53 5,06 8,261118 Aankomst trein van Roosendaal 7,48 10,2311 40 1,53 5,06 6,25 8,26 Vlissingen 7,6410,06 1,574 57 8 28 Vertrek tram van Vlake 8,- 10,251150 2,105 10 6.30 8,40 Aankomst te Hansweert 8,1010,8512 2,20 6,20 6.40 8,50 Vertrek boot van Hansweert 6 8,16 10,4012,-15 2,25 6 30 6,40 6 60 Aankomst te Walzoorden 5 30 8,46 11.1012,45 2,65 6 7,10 9,20 Aankomst trein te Vlissingen 720 815110812,68 286 705 Vertrek boot van Vlissingen 550 730 916 1130 1,10 245 4 523 710 Aankomst boot te B-eskens 620 8— 946 12— 1,40 316 430 550 740 Zondagen. 6.56 nm. 640 6,52 7,14 7,43 9.10 5 30 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm. 9,07 nm 8 33 7,41 1$ 8 10 9,18 9,35 li 8,43 tt 9,06 9-45 it 9,10 10 30 tt 9,65 7.— 1. 6.40 9 35 7,30 1,30 7.10 10 05 7.40 1.35 7.15 T.50 1.46 7.25 7.68 1.57 7.33 8.63 1, 53 8,13 Ver rek boot van Breskens 625 820 10401220 2 820 4 5 6f6 76e 8 60 ant emit te Vlissingen 665 850 11101260 2.80 360 505 635 820 920 Vertrek trelnvan Vlissingen 712 866 918 1134 113 411544 652 840 9,33 Eu booten wachten op tuete* dit de dienst toelaat. De wnknmst der boetev u M| f adaifeg opgegsves 's Maandags om 8,10 u, 6 10 6 40 8.53 7.68 8.65 9.05 9.10 9.40 1.58 1.67 2.10 2.20 2.26 8,55 8.19 8.28 8.35 8.45 8.45 9.15 9 62 12 58 6,01 7,30 10,— 1 10 6,10 8,— 10,30 1 40 6,40 10,60 8 30 11,20 4- 411 6,65 7,26 7,34

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1933 | | pagina 4