Stoom bootdienst op de Wester-Sciielde Allerlei Zeeuwsch-Vlaaiïische Tramweg-Maatschappij. Recept. JML 1 E3 ES INT V AN "V ES R*V O ES R. Axel (Drie Schouwen)—Terneuzcn— Philippine Axel (Drie Schouwen) —Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent—IJzendijke. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Stoomtram Hulst Walzoorden. IJzendijkeVeldzicht (Grens). Breskens—HoofdplaatPyramide, YLISSINGEN—ROOSENDAAL. Anto-Omnibusdienst Axel—Hulst SPOORWEG MFCPELEN- TERNEUZEN. Spoorweg Ter Neuzen— Gent. Van af 2 October 1932 tot nadere aankondiging. Vlissingen—Borsselen—Neuzen. NeuzenHoedekenskerke. Hoedekenskerke—Neuzen. V lake—HansweertW aizoo rden. VUssingen —Breskens. BreskensVlissingen. 11 Februari. Wanneer men in een land een Tweede Kamer heeft, bestaande uit 3 leden met gezond verstand, die dus hun mond houden 3 leden met gezond verstand, die voortdurend afwezig zijn 7 leden, die lid zijn, omdat zij het prettig vinden in Den Haag te zijn, terwijl hun vrouw in do provincie kousen stopt 5 leden, die lid zijn omdat de geestelijke adviseur het wilde; 5 leden, die lid zijn, omdat hun vrouw het wilde 5 leden, die lid zijn, omdat en kele machtigen achter de scher men het wilden 14 leden, die baantjes-jagers zijn 12 leden, die geboren reelame- schreeuwers zijn 7 leden, die knullen zijn 7 leden, die prullen zijn 7 leden, die nullen zijn 7 leden, die sullen zijn 17 leden, die slapen en 1 die voor alles mislukt is en daarom Kamerlid werd als deze verzameling da bel ar- tiging van 's lands belangen in handen beeft, wat zou dan e'k verstandig mensch doen Ze naar huis ioe sturen. Bidden is een zwaar werk. (maar niet in den Raid In zijn rubriek »CjrrespondeD- iie« schreef eenmaal dr. Gunning uit Bilthoven o.a. ook het volgen de in »Pnië;c aan een zijner vrouwelijke lezers »Ik heb wel eens meer gewaarschuwd tegen dat haast traditioneele vragen »wilt u voor mij bidden, domi nee?» Bidden is een zwaar werk, mevrouw, en elk mensch moet het zelf van God onder strijd en moeite leeren. Ook komt het wel eens voor dat men bidden wil, maar verzuimt te doen wat gezond verstand en alledaagsche plicht voorschrijven. Er kwam eens eeu bidprocessie om oogst- zegen at te smeeken langs een slecht verzorgden akker. Een een voudige boer zei toen in zijn open hartigheid »Mijnheer de pastoor hier geelt het bidden niets, hier moet alleen mest opArbeid zonder gebed is slavernij, gebed zonder arbeid is bedelarij* Nattige wenken. Lakschoenen, die men eenigen tijd wil wegzetten, moet men flink met vaseline invetten. Worden ze geregeld gebruikt, wrijf ze dan eens in de week io, laat ze een dag zoo staaD. wrijf ze vervolgeus droos. Dit zal ontijdig barsten en krakeD zeker voorkomen. Brokkenwcrk. Wanneer we brokken hebben gemaakt in ons porcelijn en aar dewerk, zoeken we naar midde len, om de boel weer heel te maken. Dat kunnen we doen met bijvoorbeeld de eeQ of andere soort kitlym, coaguline, cement, waterglas, of zoo iets van dien aard. Gewoonlijk moeten die even voorgewarmd worden, evenals de gebroken stukken. De kitlijm moet vooral dun opgestreken wor den. Voor het lijmen van aarde werk kunnen we bijvooibeeld ge bruiken dikke witte verf, loodwit. Maar wanneer we die gebruiken moeten we wel weten, dat we het gelijmde voorwerp vooreerst niet kunnen gebruiken. Het drogen ai de verf duurt heel lang, soms wel een paar maanden. Maar stevig ia het en we kunDen het later gewoon afwasschw ook Maar voorwerpen, die dagelijks gebruikt moeten worden, schalen, deksels, enz. kan men beter kram men, dan lijmen. Om metalen randen op glas of aardewerk te hechteD, is het het beste om gips te gebruiken. Daartoe mengt men een beetje gipspoeder met water aan eo smeert dat papje heel vlug op de te hechten randep, waarop die zoo spoedig mogelijk op el kaar worden gedrukt. Gips ver hardt iu water dadelijk Maak dus het papje op een bordje of stukje bordpapier, dat later kan worden weggegooid, omdat de overblijvende gips natuurlijk heel bard wordt en zeer moeilijk te verwijderen is. Witte boouen met tomaten. 250 Gr. (Vs pond) witte booneD, 2 uien, 500 Gr. (1 poDd) tomaten, 40 Gr. (2 afgestreken eetlepels) boter, wat zout, 1 theelepel Mag- gi's Aromo. Laat de gewasschen witte boo uen een nacht in ruim water we ken kook ze in hetzelfde water gaar onder toevoeging van wat zout. Smoor iutusschen de fijngehakte uien gaar met de boter en de in stukken gesDeden tomaten. Schep met een schuimspaan de gaargekookte boonen over in het tomatenmengsel, laat alles samen Dog even stoven en roer er ten slotte de Maggi's Aroma door. Gebruik het overgebleven witte boonennat b v. om er een boter saus van te maken voor de aard appelen, die bij dezen maaltijd behooren. Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine 5 «5 8 f> 40 8 05 6 06 8 27 6 29 8 52 6 30 9 20 6 43 9 35 6 53 9 49 1130 2 35 6 15 11 35 2 40 6 20 12 01 3 05 6 43 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 49 7 55 v Philippine 7 Hoek 7 10 a Neuzen 7 25 v Neuzen 7 57 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Driesch. 8 51 9 54 10 05 10 20 11 30 12 12 15 12 20 1 25 1 35 1 50 2 30 3 02 3 22 3 27 4 5Ó 5 10 5 25 6 15 6 42 7 02 707 8 05 8 20 8 35 8 40 817 912 8 37 9 32 8 42 9 37 Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. Walsoorden 5 30 8 1130 2 35 6 15 v Walsoorden 7 40 11 15 210 6 06 7 30 5 35 8 05 11 35 2 40 6 20 Kloosterz. 7 46 11 20 2 16 6 11 7 36 5 56 8 26 12 - 3 6 42 Groenendijk 7 51 1125 2 20 6 15 7 41 6 10 8 40 12 14 313 6 55 Hengstdijk 8 01 11 35 2 30 6 23 7 51 6 20 8 47 12 24 3 22 7 04 Rapenburg 8 11 11 45 2 43 6 31 8 01 6 30 8 55 12 34 3 31 7 13 Zaamslag 8 26 12 3 02 6 42 817 6 35 8 68 12 39 3 34 7 17 Axel 8 46 12 15 3 22 7 02 8 31 6 41 9 03 12 45 3 39 7 22 a Drifsch. 8 5a 12 20 3 27 7 07 8 42 v Drie Schouwen 6C0 851 12 21 3 29 7 10 Westdorpe 6 15 9 07 12 36 3 45 7 ?5 V >a$ van Gent 631 9 28 12 53 418 7 42 Philippine 6 54 9 53 1 24 451 8 02 9 Pyramide 7 18 10 23 149 5 14 8 29 a IJzendijke 7 30 10 38 2 02 5 27 8 45 v IJzendijke 8 00 10 33 2 04 5 28 a Schoondijke 8 23 1102 2 24 5 46 v Schoondijke a IJzendijke v IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe a Drie Schouwen 6 12 6 26 6 54 7 26 7 41 8 2-S 1231 8 46 12 60 9 13 1252 9 26 1 05 9 53 10 45 1105 f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. 7 58 1125 124 201 214 2 34 2 51 3 '3 408 4 2b 4 52 5 30 5 50 6 01 6 20 7 20 7 36 8' 2 8 32 8 50 610 f9 10 v Drieschouwen 6 10 v Zuiddorpe 6 15 v Roodesluis(H.T.) 6 27 v Kruisstraat(B.T.) 6 19 a Moerbeke 6 27 (B. T.) 8 55 9 - 9 12 9Ó3 9 12 12 25 12 '!0 1242 12 34 12 42 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke v Kruisstraat v Roodesluis (H. T.) v Zuiddorpe a Drieschouwen 7 710 7 41 7 49 7 55 10 38 1046 11 17 11 23 1129 1 35 1 45 216 2 24 2 31 5 22 5 30 6 01 6 08 6 14 a a aba v Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 40 5 05 645 8 50 „Terhele 6 18 8 431038 1233258523 7 9C8 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 38 707 9 16 Kloosterz. 6 ?5 9 1055 12 50 3 15 5 45 715 9 25 a Walz. 6 40 9 05 11- 12 65 3 20 5 55 720 9 3C a Niet op^ondsgen. b Zondags 30 min. later. A b ft 3 SL r Walz. 650 910 1116 105340605 732 940 „Kloosterz. 655 915 1121 113345610 737 9*6 „Kuitaart, 704 924 1130 123?54 6l7 746 954 „Terhole 712 932 1138 l?3 40v625 754 1002 a Hulst, 730 950 1156 165 420 640 812 1020 3 25 6 21 v. Veldzicht Grens) 9— 3 4a 6 35 3 35 6 30 a. IJzendijke 9 10 3 55 6 45 v. IJzendijke 8 47 a. VeMaieht (Grens) 8 56 T Breskens 8 35 12 05 3 37 6 45 V IJzendijke 717 10 24 1 51 5 16 Booth plaat 9 12 35 4 02 711 Pyramide 725 10 34 2 5 23 Biervliet 915 12 50 415 7 25 Biervliet 7 40 10 54 215 5 35 Pyramide 9 36 1 02 4 24 7 35 y Hoofdplaat 7 41 10 55 216 5 36 a T.Tzendiike 9 40 1 20 4 40 7 50 a Breskens 8 02 11 25 2 45 6 V Vlissingen a5 42 bS05 bi 12 c7 b9 18 bil 34 1 13 a Middelburg a5 61 b6 15 b7 22 e7 10 b9 29 bil 45 1 24 9 Gees 86 11 b6 49 b7 41 c7 43 b9 49 bl2 17 1 44 ,9 Vlak» a6 23 b7 07 b7 54 cV£8 blO 06 bl2 33 1 57 99 Bergen ep Zoom a£ 49 b7 53 b8 19 c8 42 blO 51 b 1 18 2 24 a Roosendaal a7 03 5813 b8 33 e9 - bil 09 b 136 2 38 V Roosendaal a7 13 b8 40 c9 17 11 24 bl 52 2 49 a Rotterdam beurs a8 11 b9 42 clO 33 12 36 b3 07 3 49 ,9 Rotterdam D. P. a8 19 b9 50 C1041 12 44 b3 14 3 68 T Den Haag H.S. 8 52 10 22 11 22 1 22 3 52 4 29 91 Haarlem 9 27 10 67 11 57 1 57 4 27 515 Amsterdam C.S. 9 44 11 14 1214 2 14 4 44 5 5 99 V Roosendaal a7 09 8 47 93! 11 22 bl 46 2 47 Breda a7 29 9 07 10 06 11 42 b2 12 3 07 99 's Hertogenbosch 9 56 1115 12 30 3 57 Utrecht C.S. 10 58 12 27 136 5 03 V Nijmegen 1107 12 01 1 60 4 45 a Arnhem 11 46 12 23 b2lG 6 09 e" 04 e3 20 e4 03 e4 21 b4 53 6 09 6 17 6 52 7 27 7 44 4 46 6 07 5 55 6 67 6 48 721 4 22 4 32 4 52 6 07 5 60 5 08 6 89 7 54 8 22 83S 914 6 17 6 39 7 33 9 14 8 55 9 at 615 6 52 7 02 7 21 7 33 7 58 8 12 8 24 9 24 9 32 o 9 M 7 31 7 40 8 53 831 8 f8 blO 04 912 1048 1108 8 21 8 41 9 29 10 80 1019 10 57 9 58 7 35 7 f6 8 37 9 23 915 9 88 7 34 7 44 8 13 8 2- 9 11 9 29 9 37 10 31 10 42 11 22 1157 0 14 9 43 1021 Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda b5 43 Roosendaal b619 Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. b 156 Rotterdam Beurs Roosendaal b616 Roosendaal bS 38 Bergen op Zoom b7 02 Vlake Goes Middelburg Vlissingen 6 60 7 28 b8 34 b6 64 b7 39 c7 46 c8 09 c8 63 c9 10 09 44 c9 62 Alleen des aandags b .Alleen Mirkttrein alleen Dinnsdags, b7 48 b8 11 b3 47 b8 55 6 57 7 22 7 16 8 14 8 59 9 21 7 22 830 8 11 8 20 9 24 9 38 9 63 blO 23 blO 35 blO 56 bll03 8 21 8 44 8 51 9 39 10 26 10 48 815 8 31 9 06 9 53 9 39 10 48 10 59 1114 1140 11 62 12 12 12 20 1135 10 19 1038 1125 11 51 10 44 12 49 104 N 10 24 10 47 10 40 11 36 12 21 12 43 11 15 11 31 12 06 12 43 12 52 214 a2 22 a2 38 a3 04 a3 16 a3 36 a3 44 115 1 31 2 06 2 44 1 19 147 139 2 46 3 32 8 f8 145 2 01 2 36 3 06 2 58 3 42 221 4 29 517 5 38 2 45 3 01 b3 51 2 53 b3 05 3 47 4 02 4 07 4 25 6 22 5 53 6 01 6 28 5 43 6 06 6 37 6 57 7 05 1 45 SOI 3 36 4(4 b4 21 3 21 4 05 5 22 b5 33 5 43 c7 15 5 58 c7 26 6 10 c6 25 6 22 c8 85 6 42 c9 07 6 50 c9 15 b4 22 4 44 4 48 6 45 6 37 7 01 4 15 4 al 5 06 5 43 5 62 7 01 b7 15 b7 89 bi 30 b36l b9 30 b9 39 7 46 813 8 05 9 C9 9 56 10 17 7 46 8 01 8 36 9 12 9 21 10 19 10 29 10 44 1113 11 25 1145 1163 op werkdagen, c Alleen op Zon» en Feestdagen. v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station Alleen op werkdagen. 6 45 10— 415 7 55 1120 5 30 v. Hulst, Station 8 30 2 20 8 30 Axel, Wed. Gilijamse 9 40 3 45 9f0 V Ter Neuzen 6 15 10 58 2 04 5 02a 6 'ób V Brussel c 5 12 9 42 dl 15 5 53 99 Sluiskil 6 24 11 06 213 5 1 a 6 25b a Meehelen 6 07 10 12 1 2 6 14 99 Axel 6 38 11 14 2 21 5 21a 6 38b V Meehelen 610 10 2) 156 6 22 Kijkuit 6 41 11 21 2 29 5 28a 6 46b a St. Nic. v Meeh. 7 19 11 32 2 56 7 24 99 Hulst 6 53 11 33 2 40 6 42a 6 8b V Antw. n. St. Nic. 6 18 11 14 2 04 7 06 a St. Nicolaas 7 13 11 40 2 53 5 f 8a 7'7b a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 V St. Nic. n. Antw. a7 28 12 06 3 32 6 06 7 33 V St. Nic n. Tern. 7 25 12 10 312 7 48 a Antwerp e* a8 21 12 67 4 1* 65') 8 1 Huist 8 20 103 4 - 8 44 V St. Nic. n. Mech. 8 f3 12 09 3 U 6 0 a 7 30b tt Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 aMech len 9S2 101 4 10 7 10a 8 28o it Ax ei 8 36 1 19 416 9 r Meehelen 9 41 1 20 4 25 7 19 8 45 it Sluiskil 8 46 128 4 25 9 09 a Brussel 10 01 1 55 4 50 7 47 9 3/ a Ter Neuzen 8 53 1 37 4 34 9 18 a Al'etn op werkdagen b Alleen on Zon- en Feestdagen, en alleen op werkdagen, d Des Zaterdags om 1.07. c Vertrekt van Brussel Zuid y Neuzen 6 50 8 50 12 25 5 40 V Brussel 7 12 10 f6 3 48 6 53 Sluiskil 6 59 8 59 12 34 5 49 a Gent St. P. 8 16 1144 4 57 7 34 Sluiskil Brug 7 03 9 03 J 2 38 5 63 r Gent St. P. 6 25 8 23 1201 5 02 8 06 99 Philippine 7 07 9 07 12 42 5 57 n Geai Dp. 6 42 8 39 12 17 517 8 22 9 Sas van Gent 7 20 9 20 12 55 6 10 tt Selzaete 7 30 9 21 1 6 20b 9 l?a 9 42a Selzaete 7 23 11 0L 12: 2 6 10 u Sas van Gent 8 9 51 1 30 6 50b 99 Gent Dp. 1 30 Philippir. e 8 08 9 59 1 38 6 :8b 9 f0a a Gent St. P. 8 07 11 42 1 46 6 55 9 Slniskilbrtig 8 12 10 03 1 42 7 02b 9 54a V V 812 11 51 151 7 05 n Sluiskil 8 16 10 07 146 7 06b 9 58a a Brussel 9 01 12 57 2 55 8 07 a Ter Neuzen 8 24 1015 1 54 7 14b 10 06a a Alleen op Zon- en Feestdagen, b. Niet op Zon- en Feestdagen. Werkdagen. Neuzen—Borsselen Vlissingen. Vertrek boot van Neuzen vm. 9,m Aankomst Borsselen 9,20 Aankomst te Vlissingen vm. 10,20 Vertrek trein van Vlissingen a 11,84 A ankomst trein te Vlissingen Verirek boot van Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te Neuzen 7,20 7,30 7,50 9,- im. 2,— 2,20 3,30 4,11 12,58 1,05 1,25 2,35 4,56 5,15 6,25 6,52 2,3C 4- 4,-0 5,30 Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Yertrek trein naar Roosendaal Vlissingen 5,55 7,46 10.20 12,e& 3,— 5,40 8,30 6.40 8,30 11.05 12,50 3,45 6,2ö 9,15 6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6,37 9,28 7,14 9 08 11.39 1,21 4,25 7,01 9,50 7.41 9,49 12.17 1,44 4,41 7,21 S.1110,85 11.52 2,08 6,22 8.46 11,25 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 8,04 10,33 11,60 2,06 6,35 7,39 9,46 U 14 1,41 4,39 6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 6 4- 8,44 11,07 12, 3 4,— 7,03 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 8,41 8,10 8,59 9,21 9,26 7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 10)10 WalzoordenHansweert—Vlake. Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,1011,301,— 3,55 6 7,25 9 35 Aankomst te Hansweert 7,20 9,40 12,— 1,30 4,25 6 30 7,75 10 05 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,36 4,30 6 40 8,— Aankomst te Vlake 7,35 9,5512,201,45 4,40 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,0612,33 1,57 4,57 7 33 8,28 Vlissingen 7,4810,23 1,53 5,06 8,26 11 18 Aankomst trein van Roosendaal 7,4810,2311 40 1,53 5,06 6,25 8,26 Vlissingen 7,6410,06 1,57 457 8 28 Vertrek t-am van Vlake 8,- 10,251150 2,10 5 iü 6,30 8,40 Aankomst te Hansweert 8,10 10,35 12 2,20 6,20 6,40 8,60 Vertrek boot van Hansweert 5 8,15 10,40 12,15 2.2 5 30 6,40 6 50 Aankomst te Walzoorden 5 30 8,45 11.1012,45 2,65 6 7,10 9,20 Aankomst trein te Vlissingen 720 8f 5110812,58 236 705 Vertrek boot van VUssingen 650 730 915 1130 1,10 245 4 523 710 Aankomst boot te Breskens 620 8— 945 12— 1,40 816 430 55U 740 Vertrek boot van Breskens 625 82 10401220 2.— 320 4'5 6'6 76e Aankomst te VUssingen 655 850 1110 1260 2.30 350 505 635 820 Vertrek treinraa Vlissingen 712 856 918 1134 113 til 514 652 840 De booten wachten op trainen, im'ieo git da diens» toelaat bf%Kte*s!(t?f osfflgevep 's Maandags om 8,10 u. Zondagen. vm. 5.55 nm. 6.40 6,52 7.14 7,43 9.10 5 30 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm, 9,07 nm. 8 33 7,41 9,18 9,35 9.45 10 30 8 10 8,43 9,06 9,10 9,55 7.— 7,30 7.40 T 50 7.68 8.53 6 10 6 40 1. 1,30 1.35 1.46 1.57 1, 53 8.63 7.58 8.55 9.05 9.10 940 6.40 7.10 7.15 7.25 7.33 8,19 1.58 1.67 2.10 2.20 2.25 2,55 9 35 10 05 8.19 8.28 8.35 8.45 8.45 9.16 9 62 7,30 10,- 8,— 10,30 12 58 110 6,01 6,10 1 40 6,40 8,50 10,50 8 30 6,55 9.20 11,20 4- 7,26 9,38 411 7,34 De Mskomst der

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1933 | | pagina 4