Stoom bootdienst op de YVester-Schelde Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Recept. MIO E3 X-. IE3 1ST V-A.3NT "V ES VO ES Fl Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen— Philippine. Axel (Drie Schouwen) Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent IJzcndyke. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Stoomtram HulstWalzoorden. VLISSIN G EN—ROOSEND A AL. Van af 2 October 1932 tot nadere aankondiging. Vlissingen—Borsselen—Neuzen. NeuzenHoedekenskerke. Hoedekenskerke—Nenzen. Walzoorden- Vlake—HansweertWalzoorden Vlissingen—Breskens. Breskens—Vlissingen. Naar de Vendu! Mevrouw ging vergenoegd op stap, Zij moest een jumper koopen. Z(j haastte zich om in de stad Naar d'uitverkcop te loepen Daar zag z\j spot-en-spot-goedkoop De allerfraaiste dingen. liet was vendo, Mevrouwtje kon Haar vreugde niet bedwingen. Want zulke koopjes kou zij toch Niet zoo maar laten glippen Elk zoekt zijn voordeel, en ja moet Er bij zijn als de kippen Zij kocht wat zeep, een tube eiênoe, Een snoezige gelukspop, Een schattig hoedje van fluweel, Daar was mevrouwtje tuk op! Voorts zijden kousen eD dessous In groote quantiteiten, Al werd ze honderd jaren oud, Ze zou ze niet verslijten Handschoenen, nappa en glacé Eo wild-leer (kleine maten), Za lagen voor een prijsje daar, Te gek om v»n te praten Een droompje van een stfjljapon, Een snoesje, nee, een tééldje Et drie con ponnetjes van zij (S eeds 't zelfde, dat verveelt je Dit en een kleinigheidje meer Kon zij heel goed gebruiken Eu 't oaverbidd'lijk sluitingsuur Kon slechts baar kooplust fnuiken. Belast, beladen kwam zij thuis, Waar manlief basr reeds wachtte. Z\jn haren rezen overeind, Terwijl zijn vrouwtje lachte! Zij toonde hem haar schatten blij Natuurlijk moest hij hooren Van alles, wat zij had gezien Het suisde in zijn ooren Hij hoorde van 't gekeuvel niets, Daar 't hem wat al te rad ging, Maar vroeg: „Waar is die jumper nou, Waarvoor je naar de stad ging „Dat heb ik n»g wat uitgesteld Daar kon ik niet iD slagen, Maar morgen gaan wij samen, vent, Dan kun jij helpen dragen o Gevaar van het korte haar. B uno Orpteking, een Amerikaansch professor, heeft een ernstige waarschu wing doen hooren tegen de mode, om het haar kort te laten knippen. Hij voorspelt, dat binnenkort de borst en vele andere deelen van het lichaam der vrouwen even dicht met haar bezet zal zijp, als dat van de mannen. Het haar, dat men weert op het hoofd, vindt ergens anders wel een plaatsje om te groeier, aldus de professor, die de aandacht vestigt op de omstandigheid, dat in h«t menaohelijk lichaam een voor raad stcffm voor den opbouw van het haar aanwezig is, die noodzakelijk ergens z(jn arbeid moet kunnen verrichten. Appelenhut8pot of b.. bi.,.. Daarvoor neemt men op 3 pond ap pelen, zuur en zoet, half om half, 2 K G aardappelen, 3 ons spek, l1/, platte eet lepel zout en een zeilde hoeveelheid vet of boter. Het in lauw water gewa'schen spek laat men met x/s L water ]/2 uur zachtjes koken. De geschilde aardap pelen worden erop gelegd, terwij) men daarover het zout strooit en alles te zamen weer aan de kook brengt. Dan legt meu er do geschilde en in vierde partjes gesneden appelen op, kijkt Da ot het water op den bodem soms moet worden aangevuld en laat alles daarna doorkoken, tot aardappelen en appelen zacht zijn. Dat zal ongeveer s/4 uur duren bij deze hoeveelheid. Nu neemt men het spek uit de pan, stampt ap pelen, aardappelen en vet dooreen, en voegt zoo noodig nog wat water toe. Ujj snapte het niet. Toen Hein Snugger uit de tent van de waarzegster kwam, keek bij zeer somber. Wat heb je, kerel? vroeg'd vrieDd. Hein wees naar de tent en antwoordde „Die vrouw beeft me gezegd, dat de tweede man van mijn vrouw heel knap en verstandig zal zijn." „Maar" zei de vrieiid, „daar boef je je toch niets van aan te trekken. Wat kan jou dat schelen, als je toch dood en begraven bent Dat is 't niet, zei Hein, „maar wat mij zoo verwondert, is te hooren, dat Marie al een keer getrouwd was, en dat ze mij dai nooit vertelde Menigeen is zijn ongeluk tegemoet gesneld en deDkt dan, dat het ongeluk hem heeft achterhaald. Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine 5 35 8 5 40 05 6 05 8 27 6 29 8 52 6 30 9 20 6 43 9 35 6 53 9 49 1130 2 35 6 15 11 35 2 40 6 20 12 0' 8 05 6 43 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 49 7 55 v Philippine 7 Hoek 7 10 a Neuzen 7 25 v Neuzen 7 57 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Driesch. 8 51 9 54 10 05 10 20 11 30 12 1215 12 20 125 1 35 50 2.0 3 02 3 22 3 27 4 55 510 5 25 6 )5 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 817 912 8 37 9 32 8 42 9 37 Brieseh. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kleosterz. Walsoorden 5 30 8 11 £0 2 35 6 15 V Walsoorden 7 40 11 15 210 6 06 7 30 5 35 8 05 1135 2 40 6 20 Klrosterz. 746 11 20 216 6 11 7 36 5 56 8 26 12 - 3 6 42 Groenendijk 7 51 11 25 2 20 6 15 741 6 10 8 40 12 14 313 6 55 Hengstdijk 8 01 1135 2 30 6 23 7 51 6 20 8 47 12 24 3 22 7 04 Rapenburg 8 11 li 46 2 43 6 31 8 01 6 30 8 55 12 34 331 7 13 Zaamslag 8 26 12 3 02 6 42 817 6 35 8 £8 12 39 3 34 7 17 Axel 8 46 1215 3 22 7 02 8 3< 6 41 9 03 12 45 3 39 7 22 a Drifsch. 8 51 12 20 3 27 7 07 8 42 Drie Schouwen 6 CO 8 51 12 21 3 29 7 10 615 9 07 12 36 3 45 7 25 6 31 9 28 12 53 418 7 42 6 54 9 53 1 24 4 61 8 02 7 18 10 23 149 5 14 8 29 7 30 10 38 2 02 5 27 8 45 8 00 10 39 2 04 5 28 8 23 11 02 2 24 5 46 Westdorpe tas van Gent Philippine Pyramide IJzendijke IJzendijke Sehoondijke f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. v Sehoondijke a IJzendijke v IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe a Drie Schouwen 6 12 6 26 6 54 7 26 7 41 7 58 8 28 1231 S 46 12f0 9 13 1252 9 26 1 05 9 53 10 45 11 05 11 25 1 24 2 01 214 2 34 2 51 3 3 4 08 4 25 4 52 5 30 5 50 6 01 6 20 7 20 7 36 8' 2 6 32 8 50 610 f9 10 v Drieschouwen 6 10 v Zuiddorpe 6 15 v Roodesluis(H.T.) 6 27 v Kruisslraat(B.T.) 6 19 3 3(f v Moerbeke (B T.) 3 a Moerbeke 6 27 8 55 9 - 9 12 9 03 912 12 25 12 30 1242 12 34 12 42 v Moerbeke 35 v Kruisstraat 3 47 v Roodesluis (H. 3 39 v Zuiddorpe 3 47 a Drieschouwen T.) 7 7 10 741 7 49 7 55 10 38 10 46 1117 11 23 11 29 135 1 45 2 16 2 24 2 31 5 22 5 30 6 01 6 08 6 14 v Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 40 5 05 645 8 50 Terhole 6 18 8 43 1038 12332585 23 7 918 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 33 707 9 16 Kloosterz. 6:59 1055 12 60 3 16 5 45 715 9 25 a Walz. 6 40 9 05 11— 12 i 5 3 20 5 55 720 9 3C a Niet 'p Zondagen, b Zondags 30 min. later v Walz. 650 910 1116 Kloosterz. 655 915 1121 „Kuitaart, 704 921 1130 „Terhole 712 932 1138 a Hulst, 730 950 1156 105 310 605 732 940 113 345 610 737 945 123 354 617 746 954 133 402 625 7541002 155 420 640 812 1020 v. IJzendijke 8 47 Veldzicht (Grens) 8 56 IJzendijkeVeldzicht (Grens). 3 25 6 21 v. Veldzicht Grens) 3 3a 6 30 v. a. IJzendijke 9 9 10 3 45 3 55 6 35 6 45 Bi eskens—Hoofdplaat—Pyramide, v Breskons Hoofdplaat Biervliet Pyramide a TJsoudiike 8 35 12 05 3 37 6 45 V IJzendijke 717 10 24 1 51 5 16 9 12 35 4 02 7 11 1» Pyramide 7 24 10 34 2 5 23 9 15 12 50 4 15 7 25 Biervliet 7 40 10 54 215 5 35 9 25 1 02 4 24 7 35 V Hoofdplaat 7 41 10 55 2 16 5 36 9 40 1 20 4 40 7 50 a Breskens 8 02 1125 2 45 6 VlissiDgen s&42 Middelburg a5 51 Goes a611 Vlake a6 23 Bergen op Zoom a6 49 Roosendaal a7 03 Roosendaal a713 Rotterdam beurs a8 11 Rotterdam D. P. aö 19 Den Haag H.S. 8 52 Haarlem 9 27 Amsterdam C.S. 9 44 Roosendaal a7 09 Breda a 7 29 's Hertogenbosch Utrecht G.S. Nijmegen Arnhem bS05 b6 '5 b6 49 b7 U7 b7 53 8813 b8 40 b9 42 b9 50 10 22 10 57 11 14 8 47 9 07 9 56 10 58 11 07 11 46 b7 12 c7 b7 22 c7 10 b7 41 c7 43 b7 54 cl 58 b8 19 c8 42 bS 33 c9 - c9 17 clO 38 C1041 11 22 11 57 12 14 93' 10 06 tl 15 12 27 12 01 12 23 b9 18 b9 29 b9 49 blO 06 blO 5 bil 09 11 24 12 36 12 14 1 22 1 67 2 14 11 22 11 42 12 30 1 36 1 50 b2 16 bil 34 bil 45 bl2 17 bl2 33 b 118 b 1 36 bl 52 b3 07 bo 14 3 52 4*7 4 44 bl 46 b2 12 1 13 1 24 1 44 1 57 2 24 2 38 2 49 3 49 3 63 4 29 515 5 5 2 47 3 07 3 57 5 03 4 45 5 09 el 04 e3 20 e4 03 e4 21 b4 53 6 09 6 17 6 52 7 27 7 44 4 46 5 07 5 55 657 6 48 721 4 22 4 32 4 52 6 07 5 60 5 08 6 39 7 54 h 22 831 9 14 6 17 6 39 7 33 9 14 8 55 9 31 6 52 7 02 7 21 7 33 7 58 8 12 8 24 9 24 9 32 8 f 8 b 10 01 912 1048 615 o O M 7 31 7 40 8 53 831 9 58 7 35 7 65 8 37 9 23 9 15 9 83 1108 8 21 8 41 9 29 10 30 10 19 10 57 7 34 7 44 8 13 8 2', 911 9 29 9 87 10 31 10 42 11 22 1157 0 14 9 43 1021 Arnhem 6 Nijmegen 7 Utrecht C.S. 7 's Hertogenbosch 8 Breda b5 43 6 60 8 Roosendaal b619 7 28 9 Amstcrdan^C.S. bS 34 7 Haarlem b6 54 Den Haag H.S. b7 39 8 Rotterdam D.P, b 156 b 8 Rotterdam Beurs b 8 Roosendaal b616 h 9 Roosendaal bi 38 c7 46 b 9 Bergen op Zoom b 7 02 c9 09 b 9 Vlake b7 43 c8 63 blO Goes b8 11 c9 10 blO Middelburg b9 47 cl 44 blO Vlissingen b955 c9 62 bil Alleen des aandags b Alleen op Markt'reln alleen Dinnsdags, 57 22 16 14 59 21 22 30 11 20 21 38 53 23 35 65 821 8 44 8 51 9 39 10 26 10 48 815 8 31 9 06 9 53 9 39 10 48 1059 1114 1140 1162 1212 12 20 1135 10 19 1038 J1 *5 11 51 10 44 12 49 104 p 10 24 10 47 10 40 1136 12 21 12 43 11 15 11 31 12 06 12 43 19 62 2 14 a2 22 a2 38 a3 0t a3 16 a3 £6 a3 44 1 15 1 31 2 06 244 1 19 147 139 2 46 3 32 3 63 1 45 201 2 36 3 06 2 58 3 42 2 21 4 29 2 53 b3 05 3 47 4 02 4 07 6 28 517 5 38 2 46 3 01 b3 51 b4 21 4 05 b5 33 c7 15 4 25 5 22 5 51 601 5 43 6 06 6 37 6 57 7 01 1 45 3 01 8 36 4 14 3 21 5*2 5 43 5 58 c7 36 6 10 c6 25 6 *2 c835 6 42 c9 07 610 cï15 bl 22 4 44 448 5 45 6 37 7 01 4 15 4 al 5 06 5 43 5 62 7 01 b7 15 bï 89 b9 30 b 8 6 b! 30 bi? 39 7 46 8 13 8 05 919 9 56 10 17 7 46 8 01 8 36 9 12 9 21 10 19 10 29 10 44 1113 11 25 11 45 11 53 werkdagen, c Alleen op Zon- en Feestdagen. v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station Auto-Oinnibusdienst AxelHulst Alleen op werkdagen. 4 15 v. Hulst, Station 5 30 Axel, Wed. Gilijamse 6 45 55 10 1120 8 30 9 40 2 £0 3 45 8 30 9 0 SPOORWEG SIEfHELEN- TERN ELZEN. v Ter Neuzen Sluiskil Axel Ki.kiit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerp en v St. Mc. n. Mech. aMech len v Mechelen a Brussel 6 15 10 58 6 24 11 06 6 38 11 14 641 11 21 6 53 11 33 713 11 40 a7 2812 06 a8 21 12 67 8 23 12 09 9 22 1 0H 9 36 1 12 9 f.6 1 5" 2 04 5 02a 6 20b 2 13 5 1 a 6 21b 521a638b 5 28a b 46b 42a ij 68b 5-: bal 7b 3 32 6 06 7 33 4 11 6 5) 81 3 1 6 0 a 7 3no 4 10 7 10a 8 28 4 25 7 2 i 8 45 4 60 7 47 9 37 221 2 29 2 40 2 53 v Brussel c5l2 9 42 a Mechelen 6 07 10 12 v Mechelen 610 10 2") a St. Nic. v Meeh. 7 19 11 32 V Antw. n. St. Nic. 618 1114 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 v St. Nic n, Tern. 7 25 12 10 Hp 1st 8 20 103 „Kijkuit 8 27 1 11 Axel 8 36 1 19 Sluiskil 8 46 1 28 a Ter Neuzen 8 58 1 37 bl 15 1 2 1 66 9 56 i' 04 2 54 3 12 4 - 4 08 4 16 4 25 4 34 6 63 6 14 6 22 7 24 7 06 7 45 7 48 8 44 8 53 9 9 09 9 18 a Alesn op werkdagen, b Alleen on Zoa- en Feestdagen, c Vertrekt van Brussel Zuid en alleen op werkdagen. Des Zaterdags om 1( 6. Spoorweg Tor NeuzenGent. V Nenzen 6 50 850 12 25 5 40 V Brussel 7 12 10 '5 3 48 6 53 Sluiskil 6 59 8 59 12 34 5 49 a Gent St. P. 816 1144 4 57 7 34 Sluiskil Brug 7 03 9 03 12 38 5 53 XT Gent St. P. 6 24 8 23 1201 5 02 8 06 Philippine 7 07 9 07 12 42 5 57 n Geai Dp. 6 42 8 39 12 17 5 17 8 22 Sas van Gent 7 20 9 20 12 55 6 10 yy Selzaete 7 30 9 21 1 6 20b 9 1 "a Selzaete 7 23 1101 12 f2 6 10 Sas van Gent 8- 9 51 1 30 6 50b 9 42a Gent Dp. 1 30 II Philippine 8 08 9 59 1 38 6 18b 9 fiüa a Gent St. P. 8 07 11 42 146 6 55 9 Sluiskilbrug 8 12 10 03 142 7 02 b 9 54a V 812 1151 151 7 05 Sluiskil 816 10 07 146 7 06b 9 58a a Brussel 9 01 12 57 a 55 8 07 a Ter Neuzen 8 24 1015 154 7 14b 10 06a Alleen op Zon- en Feestdagen, b. Niet op Zon- en Feestdagen. W erkdagen. Neuzen—Borsselen Vlissingen. Vertrek boot van Neuzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen 9 9)20 10,20 11,34 2.— 2,20 3,30 4.U 4,56 5,15 6,25 6,52 A ankomst trein te Vlissingen Ver'rek boot van Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te Neuzen vm. 7,20 nm. 12,53 2,3C 7,30 1.06 If 7,50 1,25 4,20 I* 9- 2,35 5,30 Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen 5,55 7,45 10.20 12,«6 3,— 5,40 6.40 8,30 11,05 12,50 3,45 6,25 6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6,37 7,14 9 08 11.39 1,*1 4,25 7,01 7.41 9,49 12.17 1,44 4,41 7,21 8 1110,56 11.52 2,08 5,22 8.46 11,25 8,30 9,15 9,28 9,50 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 8,04 10,33 11,60 2,06 6,35 7,39 9,46 U 14 1,41 4,39 6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 6 4 8,44 11,07 12, 3 4,— 7,03 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 8,41 8,10 8,59 9,21 9,25 Vertrek boot van Walzoorden Aankomst te Hansweert X ertrek tram van Hansweert Aankomst te Vlake 7,40 9,35 12,— 1,45 4,55 7,55 10,10 Hansweert—Vlake. 6,50 9,1011,301,- 3,65 6 7,25 9 35 7,20 9,4012,- 1,30 4,25 6 30 7,55 10 05 7,25 9,4512,101,35 4,30 6 40 8,— 7,35 9,55 12,20 1.45 4 40 6 £0 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,6410,0612,331,57 4,57 i 33 8,28 Vlissingen 7,48 10,23 1,53 5,06 8,26 11 18 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek kam van Vlake Aankomst te Hans^-eert Vertrek boot van Hansweert 5 7,48 10,23 11 40 1,53 5,(6 6,25 8,26 7,6410,06 1,57 4,57 8 28 8,— 10,25 11 60 2,10 5 0 6.30 8,4 0 8,10 10,35 12 2,20 6,20 6.40 8,60 8,15 10,40 12,16 2,2 6 30 6,40 8.60 Aankomst te Walzoorden 5 30 8,4511,1012,45 2,65 6 7,10 9,2 J Aankomst trein te Vlissingen 720 815110312,58 236 705 Vertrek boot van yiissingen 550 780 915 1130 1,10 245 4 521 710 Aankomst boot te Breskens 620 8— 946 12— 1,40 816 430 55u 740 Vertrek boot van Breskeus 625 82" 1040 1220 2 320 4 5 6( 6 710 Aankomst te Vlitsingen 656 860 1110 1260 2 30 360 505 637 820 Vertrek treinvan Vlissingen 712 866 918 1134 113 411 544 652 840 De booten wachten op tr««tn«,n «in 8» dieum toelaat. boBtdsni-f opgas"™ 's Maandags cm 6,10 u. Zondagen, vm. 10,35 nm 7,40 10.55 8- 12,05 9,10 nm. 1,13 vm. nm. 6,01 9,06 6 10 9,25 6,30 10,35 7,40 5.55 nm. 6.40 6,52 7.14 7,43 9.10 5 30 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm. 9,07 nm 8 33 7,41 8 10 9,18 I» 8,43 9,35 II 9,06 9.45 II 9,10 9,55 10 30 II 7.— 1. 6.40 9 35 7,30 7.40 1, 30 7.10 10 05 1.36 7.15 7,50 1. 46 7.26 7.68 1.57 7.33 8.53 1,53 8,19 6 10 6 40 8.53 7.58 8.65 9.05 9.10 9.40 1.53 1.57 2.10 2.20 2.25 2,55 8.19 8.28 8.35 8.45 8.45 9.16 7,30 8,- 9 62 12 68 6,01 10,- 110 6,10 10,30 1 40 6,40 8,60 10,60 8 30 6,65 9.20 11,20 4- 7,26 9,33 4 11 7,34 De anknm t der bootiM

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1933 | | pagina 4