Stoom bootdienst op de Wester-Schelde Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsclie Tramweg-Maatschappij. Recept. M1DDE E3 rsr "V -A- INT VER VO Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen— Philippine. Axel (Drie Schouwen) —Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Stoomtram HulstWalsoorden. Auto-Omnibusdlenst Axel—Hulst. SPOORWEG MECHELEN- TERNEUZEN. Van af 2 October 1932 tot nadere aankondiging. HoedekenskerkeNeuzen. W alzoorden—HansweertVlake. Vlake—HansweertWalzoorden. VlissingenBresken s. BreskensVlissingen. De linker aanhouden. A. en X. zijn twee assistsn ten op naburige kebons Sinds hnn aankomst in Deli hadden ze lief en leed gedeeld. Aldus de „Planter". Wij kennen dat verschijnsel. A besluit op een gegeven mo ment een huwelijk te plegen en wordt uiteraard een zorgzaam huisvader. X. daarentegen volgt dit illu8tre voorbeeld niet, maar vult zyn vryen tijd met het op voeden van honden, mooie hon den. Herders, Airedale-terriers, barzoi's. Hij kweekte de nieuw geborenen, selecteerde hen zorg vuldig, en voorzag de kameraden, con amore, van prachtexempla ren. Beroemd en berucht was hij om die honden-liethebberij. 't Is inderdaad een mooie sport, maar het werd bij X. maniakaal. Daar komt bij X. het bericht dat A.'s gezin vermeerderd is met een tweeling. Als oude ka meraad is X op visite gekomen, de kraag van zijn toetoepie net jes dicht en zij schudden elkaar de hand Er werd principieel een golfje boud bier naar binnen ge werkt enz, enz' A., met van vreugde en trots stralend uiterlijk, noodigde X. uit, (een speciale vriend, niet waar) om even in de wieg te kijken. Daar stond X., starende op de nieuwe wereldburgers in de wieg. A. tuurde near den mond van X. nieuwsgierig wel ke gulden woorden daaraan zou den ontvloeien. Onverwacht kwamen deze „Die linker is goed, moet je aanhouden die rechter weg doen Wat niet ledereen weet. In de laatste 44 jaar werd meer zilver geproduceerd dan in de voorafgaande 386 jaren van 1493 tot 1888. China is ingedeeld in 18 pro provincies, waarvan de kleinste zoo groot is als Zuid-Dnitschland, de g'aotste zoo groot a's Scan dinavië Nuttige wenken. Een paar druppels petroleum in het water, waarin ge kleeren wascht, zal u heel wat boeDen besparen. Wanneer ge flanel wascht, is het goed op elke 5 Liter water een eetlrpcl olijf-olie (of sla-olie) te nemen, dat voorkomt hard worden van het flanel. Wilt ge, al zijt ge maar «een huisvrouw, toch mco'e zachte, blanke handen hebben Gebruik dan glycerine en citroensap in gelyke hoeveelheid. Wrijf met dit mengsel uw handen in na het wasschen en laat het in de huid indrogeu. Melk zal de meests versche inktvlekken uit iedere stof ver wijderen. Maar denk daarby aan de wenken, voor viekken-uitma- ken gegeven. Warme bitterkoekjespuddiDg (Voor 6 personen). Daarvoor nemen we een half pond bitterkoekjes, H/j ons brood zonder kost, een half ons suiker 3/10 liter melk, s/i ons boter en 3 eiereD. In de warme melk weeken we eerst de koekjes en het brood, waarna we ze beele- maal fyn wrijven. De boter wosdt tot room geroerd. Dan doen we er de suiker en de eierdooiers bij. Dit roeren we net zoolang door elkaar, tot we een luchtig mengsel hebben. Daarby doen we de geweekte koekjes en brood. Daarna vermengen met het stijf geklopte eitwit Maar zoo luchtig mogelyk, hoorEen warmen pud dingvorm (deksel ook) besmeren we met boter. Dan strooien we er wat fijn paneermeel in en doen er het mengsel in. De vorm mag echter slechts voor drie vierde vol zijn. Nu den vorm flink sluiten en de pudding »au bain marie* koken, gedurende 11/g uur Het water steeds bij vullen, zoodat het aldoor tot vlak onder deD rand van den vorm staat. Voor de open ovendeur lateD we de pudding zonder dek sel even opdrogen. Met warme rum- of vanillesaus is het een tractatie. Hoffelijkheid. Dank u vriendelijk, zei de oude, niettemin zeer jeugdige uitgedoste dame tot den heer, die voor haar in de tram opstond. U bent een echte heer Och, het heeft niets te be- teekenen mevrouw, weerde de jongeman at. Ik weet gelukkig □og hoe het hoort. Ik ben niet een van die vlegels, die hun plaats alleen maar afstaan aan knappe jonge dames. o Het waarlijk nuttige, het waar lijk goede en derhalve het waar lijk groote is altyd eenvoudig. Drieseh. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine 5 35 8 1130 2 35 6 16 V Philippine 7 9 54 1 25 4 56 8 05 5 40 b 05 11 35 2 40 6 20 77 Hoek 7 10 10 05 1 35 5 10 8 20 6 05 8 27 12 01 8 05 6 43 a Neuzen 7 25 10 20 1 50 5 25 8 35 6 29 8 52 12 26 3 30 7 05 V Neuzen 7 57 1130 2 30 6 15 8 40 6 30 9 20 12 55 4 20 7 25 Zaamslag 8 26 12 3 02 6 42 8 17 9 12 6 43 9 35 1 10 4 35 7 40 a Axel 8 46 12 15 3 22 7 02 8 37 9 32 6 53 9 49 1 20 4 49 7 55 Drieseh. 8 51 12 20 3 27 7 07 8 42 9 37 Drieseh. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. Walsoorden 5 30 8 11 30 2 35 615 V Walsoorden 7 40 1115 210 6 06 7 30 5 35 8 05 11 35 2 40 6 20 ff Kloosterz. 7 46 11 20 216 6 11 7 36 6 56 8 26 12 - 3 6 42 77 Groenendijk 7 51 1125 2 20 6 15 7 41 6 10 8 40 12 14 3 13 6 55 77 Hengstdijk 8 01 1135 2 30 6 23 7 51 6 20 8 47 12 24 3 22 7Q4 79 Rapenburg 8 11 11 45 2 43 6 31 8 01 6 30 8 55 12 34 331 7 13 ff Zaamslag 8 26 12 3 02 6 42 817 6 35 8 58 12 39 3 34 717 77 Axel 8 46 1215 3 22 7 02 8 37 6 41 9 03 12 45 3 39 7 22 a Drieseh. 8 51 12 20 3 27 7 07 8 42 Drie Schouwen 6 00 8 55 12 21 3 29 7 10 Westdorpe 6 15 9 07 12 36 3 45 7 25 Sas van Gent 6 31 9 28 12 53 4 18 7 42 Philippine 6 54 9 23 1 24 4 51 8 02 Pvramide 7 18 10 23 149 5 14 8 29 a IJzendijke 7 30 10 38 2 02 5 27 8 45 v IJzendijke 8 00 10 39 2 04 5 28 a Sehoondijke 8 23 11 02 2 24 5 46 f Rijdt op verzoek door tet Axel-Brug. van Gent—IJzendyke. Sehoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe Drie Schouwen 6 12 6 26 6 54 8 28 1231 3 46 12 50 9 13 1252 9 26 1 05 153 7 26 10 45 7 41 1105 7 58 11 25 1 24 201 214 2 34 2 51 3 13 408 4 2b 4 52 5 30 5 50 6 01 6 20 7 20 7 36 8<2 8 32 8 50 610 f910 Drieschouwen 610 Auiddorpe 615 Roodesluis (H.T.) 6 27 KruisstraatfB.T.) 6 19 Moerbeke 6 27 (B. T.) T.) 8 55 9 9 12 9 03 912 12 25 1230 1242 12 34 12 42 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke v Kruisstraat v Roodesluis (H. v Zuiddorpe a Driesehouwen 7 7 10 7 41 7 49 7 55 10 ?8 1046 11 17 11 23 1129 135 145 216 2 24 2 31 6 22 5 30 6 01 6 08 6 14 a a aba v Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 40 6 05 645 8 50 Terhele 6 18 8 431038 1233258523 7 9C8 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 33 707 9 16 Kloosterz. 6 S5 9 1055 12 50 3 15 5 45 715 9 25 a Walx. 6 40 9 05 11- 12 55 3 20 5 55 720 9 30 a Niet op Zondsgen. b Zondags 30 miD. later. a b a a a v Walz. 650 910 1116 105 340 605 732 940 „Kloosterz. 65a 915 1121 113 345 610 737 945 „Kuitaart, 704 924 1130 123?54 6l7 746 954 „Terhole 712 932 1138 133 40;-625 754 1002 a Hulst, 730 950 1156 155 420 640 812 1020 v. IJzendijke 8 47 a. Veldzicht (Grens) 8 5ó IJzendijkeVeldzicht (Grens). 3 35 6 21 r. Veldzieht Grens) 9— 3 45 6 35 3 35 6 30 a. IJzendijke 9 10 3 55 6 45 Breskeus—HoofdplaatPyramide, V Breskens 8 85 1205 3 37 6 45 v IJzendijke 717 16 24 151 5 16 Hoofdplaat 9 12 35 4 02 7 11 Pyramide 7 23 10 34 2 5 23 Biervliet 9 15 12 50 4 15 7 25 Biervliet 7 40 10 54 2 15 5 35 Pyramids 9 25 102 4 24 7 35 v Hoofdplaat 7 41 10 55 2 16 5 36 a T.liMttdtjke 9 40 1 20 4 40 7 50 a Breskens 8 02 1125 2 45 6 VLISSINGEN—ROOSENDAAL. Vhssingan ah 42 Middelburg a5 51 Goes a611 Vlaks a6 23 Bergen op Zoom a6 49 Roosendaal a7 OS Roosendaal a7 13 Rotterdam beurs a8 11 Rotterdam D. P. a8 19 Den Haag H.S. 8 52 Haarlem 9 27 Amsterdam C.S. 9 44 Roosendaal a7 09 Breda a7 29 's Hertogenbosch Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem bS 4*5 b6 !5 b6 49 b7 07 b7 53 b8 13 b8 40 b9 42 b9 50 10 22 10 67 11 14 8 4? 9 07 9 56 10 58 1107 11 46 b7 12 c7 b7 22 c7 10 b7 41 c7 48 b7 54 cV18 b8 19 c8 42 b8 33 c9 - c9 17 clO 38 clO 41 11 22 11 57 12 14 931 10 06 1115 12 27 12 01 12 23 b9 18 bil 34 b9 29 bil 45 b9 45 b 12 17 blO 06 bl2 33 blO 5; b 118 bil 09 b 136 11 24 bl 52 12 36 12 44 1 22 157 2 14 11 22 11 42 12 30 1 36 1 50 b2 16 b3 07 bS 14 3 52 4 27 4 44 bl 46 b2 12 1 13 1 24 1 44 1 57 2 24 2 38 2 49 3 49 3 58 4 29 515 5 5 2 47 3 07 3 57 5 03 4 45 5 09 e3 04 e3 20 e4 03 e4 21 b4 53 6 09 6 17 6 52 7 27 7 44 4 4a 5 07 5 55 6 57 6 48 721 4 22 4 32 4 52 6 07 5 50 5 08 6 39 7 54 8 22 831 914 6 17 6 39 7 33 9 14 8 55 931 6 52 7 02 7 21 7 33 7 58 8 12 8 24 9 24 9 32 8 58 blO 01 912 1048 615 o O M 7 31 7 40 8 53 8 31 9 58 7 35 7 66 8 37 9 23 915 9 88 1108 8 21 8 41 9 29 10 30 1019 10 57 7 34 7 44 813 8 2- 9 11 9 29 9 37 10 34 lu 42 11 22 11 57 0 14 9 43 10 21 Arnhem 6 57 Nfjmegen 7 22 Utrecht C.S. 7 16 's Hertogenbosch 8 14 Breda b5 48 6 60 8 59 Roosendaal b619 7 28 9 21 Amsterdam C.S. bS 34 7 22 Haarlem b6 54 Den Haag H.S. b7 39 8 30 Rotterdam D.P. b4 56 b 8 11 Rotterdam Beurs b 8 20 Roosendaal b616 b 9 21 Roosendaal bS 38 c7 46 b 9 38 Bergen op Zoom b7 02 c8 09 b 9 53 Vlake b7 48 c8 53 bl0 23 Goes b8 11 c9 10 bl0 36 Middelburg b8 47 c9 44 bl0 66 VUasingen b8 65 c9 68 bil 03 8 22 8 44 8 51 9 39. 10 26 10 48 815 8 31 9 06 9 53 9 39 10 48 10 59 1114 1140 1162 12 19 12 20 1135 10 19 1038 11 25 11 51 10 44 12 49 104 10 24 10 47 10 40 11 36 12 21 12 43 11 15 1181 12 06 12 43 19 62 2 14 a2 22 a2 38 a3 04 a3 16 a3 86 a3 44 115 1 31 2 06 244 1 19 147 139 2 46 3 32 3 58 145 201 2 36 3 06 2 53 b3 05 3 47 4 02 5 28 4 07 4 25 6 22 5 51 601 543 6 06 6 37 6 57 7 03 2 58 3 42 221 4 29 517 6 38 1 45 2 46 3 01 3 01 3 36 b3 51 4 14 b4 21 3 21 4 05 5 22 ba 33 5 43 c7 15 5 58 c7 36 6 10 c6 25 6 22 cö 85 6 42 c9 07 6 50 eï15 bi 22 4 44 4 48 6 45 6 37 7 01 4 15 4 al 506 5 43 5 52 7 01 b? 15 b? 89 bh 30 bh 6i bJ 30 bh 39 Alleen des aandags. b Alleen op werkdagen, c Alleen op Zon- en Feestdagen. Marktteem alleen Dinnsdags. 7 46 8 13 8 05 919 9 56 10 17 7 46 8 01 8 36 9 12 9 21 10 19 10 29 10 44 1113 11 25 1145 11 63 v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station Alleen op werkdagen. 6 45 104 16 v. Hulst, Station Axel, Wed. Gilijamse 7 55 11 20 5 30 8 30 9 40 2 30 3 45 8 30 9 f 0 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kf k lit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. aMeeh len v Mechelen a Brussel 6 15 10 58 6 24 11 06 633 11 14 641 11 21 6 53 11 33 7 13 11 40 a7 28 12 06 a8 21 12 57 8 23 12 09 9 22 104 9 36 1 12 9 56 1 5" 2 04 5 02a 6 20') 213 51 a 6 29b 2 21 5 21a 6 38b 2 29 5 28a b 46b 2 40 5 42a. 58b 2 53 5 8a 7 '7b 3 32 6 06 7 83 411 6 5) 8 1* 3 1! 6 0 a 7 ?f»o 4 10 7 10a 818 4 25 72» b 45 4 60 7 47 9 31 V Brussel c 5 12 9 42 hl 15 5 53 a Mechelen 6 07 10 12 1 i 2 6 14 V Mechelen 610 10 25 1 56 6 22 a St. Nie. v. Meeh. 7 19 11 32 2 56 7 24 v Antw. d. St. Nic. 6 18 11 14 2 04 7 06 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 v St. Nie n. Tern. 7 25 12 10 312 7 48 71 Hulst 820 103 4 - 8 44 Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 Axel 8 36 1 19 416 9 71 Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 a Ter Neuzen 8 53 1 37 4 34 9 18 a Alleen op werkdagen, b Alleen op Zou- en Feestdagen, c Vertrekt van Brussel Zuid eu alleen op werkdagen. Des Zaterdags om 1.06. v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Gent Dp. a Geut St. P. v a Brussel a Alleen op 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 23 850 8 59 9 03 9 07 9 20 1101 Spoorweg 12 25 5 40 Ter NonzenGent. 12 34 12 38 12 42 12 55 12 f2 1 30 146 151 2 55 5 49 5 53 5 57 610 6 10 8 07 11 42 1 46 6 55 812 1151 151 7 05 9 01 12 57 255 8 07 Zon- en Feestdagen, b. Niet op Zon- en Feestdagen. Brussel 712 10 55 3 48 6 53 Gent St. P. 816 1144 4 57 7 34 Gent St. P. 6 25 8 23 1201 5 02 8 06 Geat Dp. 6 42 8 39 12 17 5 17 8 22 Selzaete 7 30 9 21 1 6 20b 9 1 'a Sas van Gent 8 9 51 1 30 6 60 h 9 42a Philippine 8 08 9 59 1 38 6 f 8b 9 60a Slnirkilbrng 8 12 10 03 142 7 02 b 9 54a Sluiskil 8 16 10 07 146 7 06b 9 58a Ter Neuzen 8 24 1015 154 7 14b 10 06a Werkdagen, Neuzen—BorsselenVlissingen. Vertrek boot van Neuzen vm. 9,n Aankomst Borsselen 9 90 Aankomst te Vlissingen vm. 10,20 Vertrek trein van Vlissingen m 11,84 Viissingen—Borsselen—Neuzen. Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te Neuzen 7,20 7,30 7,50 9,- 2 2,20 3,30 4.11 12,68 1,05 1,25 2,35 4,55 5,15 6,25 6.62 2,3C 4,- 4,20 5,30 Neuzen—Hoedekenskerke. Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekeusk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen 5,55 7,45 10.20 13,65 3,— 5,40 8,30 6.40 8,30 11.05 12,50 3,4» 6,25 9,15 6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6.37 9,28 7,14 9 08 11.39 1,21 4,26 7,01 9,50 7.41 9,49 12.17 1,44 4,41 7,21 8.1110,36 11.52 2,08 5,22 8.45 11,25 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 6,35 4.39 8,41 8,10 8,69 9,21 9.25 8,04 10,33 11,50 2,06 7,39 9,46 li 14 1,41 6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 6.4- 8,44 11,07 12,t, 3 4,— 7,03 6,55 8,50 11,15 1,— 4,10 7,10 7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 10,10 Vertrek boot van Walzoorden 6,60 9,1011,301,— 3,55 6 7,25 9 35 Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,- 1,30 4,25 6 30 7,75 10 05 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,36 4,30 6 40 8,— Aankomst te Vlake 7,35 9,5512,201,45 4 40 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,6410,0612,331,67 4,57 7 33 8,28 Vlissingen 7,4810,23 1,53 5,06 8,26 11 18 Aankomst trein van Roosendaal •1 1 Vlissingen Vertrek tram van Vlake Aankomst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert 5 7,48 10,23 11 40 1,53 5,06 6,25 8,26 7,5410,06 1,57 4,57 8 28 8,— 10,251160 2,10 5 10 6,30 8,40 8,10 K),35 12 2,20 5,20 6.40 8,60 8,16 10,4012jl6 2,25 6 30 6,40 6 60 Zondagen. vm, 10,35 nm 7,40 b 10.55 8- 12,05 9,10 ■m. 1,13 nm. 6,01 9,05 6 10 9,25 6,30 10,35 7,40 vm. 6.56 nm. 5 30 6.40 6,52 7.14 7,43 9.10 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm, 9,07 nm. 8 33 7,41 9,18 9,35 9.45 10 30 8 10 8,'43 9,06 9,10 9,65 7.- 1. 6.40 9 ?5 7,30 7.40 1,30 1.35 7.10 10 05 7.15 T.50 1.46 7.26 7.58 1.57 7.33 8.53 1, 53 8,19 Aankomst te Walzoorden 5 30 8,45 li.ïo 12^45 2,65 6 7JO 9,20 Aankomst trein te Vlissingen 720 8f 5 HOS 12,68 236 705 Vertrek boot van Vlissingen 550 730 915 30 1,10 245 4 521 710 Aankomst boot te Breskens 620 8— 946 12— 1.40 315 430 650 740 Verteek boot van Breskenu <525 890 1040 1220 2 320 4S5 605 760 Aankomst te Vlissingen 665 860 1110 1260 2.30 350 505 635 820 Verteek trein van Vlissingen 712 866 918 1134 118 411 544 652 840 De booten wachten op te»inen. indien dit dn dienst toelaat l* bh benadering opgegeven Maandags o.m 6,10 u. 6 10 640 8.53 7.58 8.65 9.05 9.10 9.40 1.58 1.67 2.10 2.20 2.25 2,55 8.19 8.23 8.35 8.45 8.45 9.15 9 62 12 68 7,30 10,— 8,- 10,30 6,01 110 6,10 1 40 6,40 8,60 10,60 9.2') 11,20 9,33 3 30 6,55 4- 7,25 411 7,34 D« lankomst der boete*

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1933 | | pagina 4