Stoom bootciienst op de Wester-Schelde Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Recept. 2UE 1 D E INT V JNT V E es n Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen- Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel (Drie Sehouwen)—Sas van Gent— IJzendijke. v Drie Sehouwen 6 CO 8 57 12 21 3 29 7 10 Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Stoomtram HulstWalsoorden. IJzendyke—Veldzicht (Grens). Bresbens—HoofdplaatPyramide, VLISSINGEN—ROOSENDAAL. s SPOORWEG WECHELEN- TERNELZEN. Van af z October 1932 tot nadere aankondiging. Vlissingen—Borsselen—Neuzen. NeuzenHoedekenskerke. HoedekenskerkeNenzen. WalzoordenHansweert—Vlake. Vlake—Hansweert—Walzoorden. Vlissingen -Breskens, BreskensVUsslngen. Een rustig bal. De Vereenigieg voor Doofs'om- men te New York gat onlangs een bal, waar ruim vierhonderd ledeD zich kostelijk amuseerden. Het was, uit deD aard der zaak, een zeer rustig bal, en wanneer de muziek zweeg, werd de stilte zelfs benauwend. Een toeschouwer vroeg schrif telijk aan den voorzitter, hoe al deze doofstommen zoo goed maat konden houden en hjj kreeg ten antwoord, dat zy dit met de oo- gen dedenvan ieder dansend paar toch hield één der dansers voortdurend zyn blikkeD op den dirigeDt van het orkest gevestigd, en zoo danste niemand uit de maat. We mogen wel opmerken, dat men op die manier het orkest een volgende maal achterwege kan laten, en met den dirigent kan volstaan (Hazen pruiken. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, mei heett met glazen pruiken toch de beste ondervin dingen gehad. G?blek«n is, dat getrokken glas msnïchelyk haar het best kan vervangen. Pruiken op deze manier vervaardigd, zijn buitengewoon licht en makeD een zeer raooien indruk. Glazen pruiken zijn zonder moeite in alle kleurscbakeeringen te ma kenook lokken eu golven zijn er naargelang de mode het voor schrijft, gemakkelijk aan te ver binden. Men verzekert, dat de glazen haren zoo precies op de natuurlijke gelijken, dat zulk een pruik byoa niet is te herkeuneu, als men niet een nanwgezet on derzoek instelt. Het wasschen van kunstzijden blouses. Maar al te veel hoort meD klachten over de soliditeit der aardige efïm en bedrukte blouses en jurken van kunstzijde. Men zegt dan dat de betreffende kle dingstukken na enkele malen wasschen of geheel versleten zyn, of alle glans missen. De fout ligt meestal aan de wijze van wasschen. Men moet ie de aller eerste plaats beginnen met het kleediügstuk iD kond water onder te dompelen, vervolgens in zeer zacht zeepsop luchtig met de hand wasscheo, dus niet wrijven of schrobben. Het mooiste blijft de zijde wanneer men ze zoo uit het spoelwater ophangt. Is het slecht droogweer, dan kan men het goed desnoods even uitknijpen om het ergste water te verwijderen. Maar wringen is geheel uit den booze. Door wringen wordt da kunst zijde, en trouwens de natuurlijke zijde ook radicaal vernield daar er dan leelijke gleeëa ontstaaD. Wat het verliezen van de glaDS betreft, ook dit kan voorkomen worden wanneer men by het stryken maar steeds zorg draagt voor matig warme ijzers en vooral de kleedingstukken vochtig en aan den verkeerden kantopstrykt. Wie deze kleine voorzorgen in aeht neemt, zal zich over de so liditeit en kleurvastheid dezer stoff sn nooit behoeven te beklagen. Wilt U in plaats vbd een bord- ja soep, liever ter uitbreiding van het menu een eenvoudig, sma kelijk voorschoteltje k ezeo, om uw onverwachteD gast te trac- teeren Probeert U dan eens bet volgende recepthet veroorzaakt bijna geen onkosten, het is voedzaam en het valt gewoon lijk by iedereen in den smaak. Macaroni (4 personen). 250 Gr. (Vj pond) macaroni, wat zout, 2 theelepels Maggi's Aroma, 40 Gr. (2 afgestreken eetlepels) boter. Breng een zeer mime hoeveel heid water aan de kook en strooi daarin wat zout (1 afgestreken eetlepel per Lifer water) Breek de pijpen macaroni in gelijke stukjes en laat die geleidelijk in de pan glijden, zoodat het water geen oogenblik van de kook gaat. Laat de macaroni op een zacht vuur gaar worden (ongeveer 1/s uur) en daarna op een vergiet uitlekken doe ze opnieuw in de paD, laat ze met de boter weer goed warm worden, roer er ten slotte de Maggi's Aroma door en breng het gerecht over in een dekschaal. Presenteer er desverkiezende voor de liefhebbers een schaaltje gerapste kaas bij. Verstandig. „Wat verheft den mensch boven [de redelooze dieren Vroeg eens de onderwijzer „Weet jij dat, Mien Mien Flapuit dacht niet laDg en spoedig klonk baar antwoord op ernstigen toon „Meneer, een vliegmachien Zich hartelijk verheugen in het geluk dat anderen ten deel valt en ons werdt onthouden, kan niet ieder. Die het kan, heeft God te danken voor een grooten zegen. Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine 5 35 5 40 6 05 8 27 6 29 8 52 6 30 9 '.0 6 43 9 35 6 53 9 49 8 8 05 1130 2 35 6 15 11 35 2 40 6 20 12 0! 8 05 6 43 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 49 7 55 v Philippine 7 Hoek 7 10 a Neuzen 7 25 v Neuzen 7 57 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Driesch. 8 51 Philippine. 9 54 1 25 10 05 10 20 11 30 12 12 15 12 20 1 35 1 50 2 50 3 02 3 22 3 27 4 55 5 10 5 25 6 15 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 817 9 12 8 37 9 32 8 42 9 37 Drieseh. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kleosterz. Walsoorden 5 30 5 35 5 56 6 10 6 20 6 30 6 35 6 41 8 8 05 8 26 8 40 8 47 8 55 8 58 9 03 1130 1135 12 - 1214 12 24 12 34 12 39 12 45 2 35 2 40 3 3 13 3 22 3 31 3 34 3 39 615 6 20 6 42 6 55 7 04 7 13 7 17 7 22 Walsoorden Kleosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Dricsch. 7 40 7 46 7 51 8 01 8 11 8 26 8 46 8 5r 11 15 1120 11 25 11 35 11 45 12 1215 12 20 2 10 216 2 20 2 30 2 43 8 02 3 22 3 27 6 06 6 11 6 15 6 23 6 31 6 42 7 02 7 07 7 30 7 36 741 7 51 8 01 817 8 37 8 42 3 4a 4 18 451 5 14 5 27 5 28 5 46 Westdorpe Sas van Gent Philippine Pyramide IJzendijke IJzendijke Schoondijke 615 631 6 54 7 18 7 30 8 00 8 23 9 07 9 28 9 53 10 23 10 38 10 39 11 02 12 36 1253 1 24 1 49 2 02 2 04 2 24 7 25 7 42 8 09 8 29 8 45 f R(jdt op verzoek door tot Axel-Brug. Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramids Philippine Sas van Gent Westdorpe Drie Schouwen 6 12 6 26 6 54 7 26 7 41 7 58 8 2a 1231 S 46 12 50 9 13 1252 9 26 9 53 10 45 1105 11 25 1 05 1 24 201 214 2 34 2 51 3 '3 408 4 25 4 52 5 30 5 60 6 01 6 20 7 20 7 36 8i2 8 32 850 610 f9 10 Drieschouwon 610 Zuiddorpe 6 15 RoodesJuis(H.T.) 6 27 Kruisstraat^ B.T.) 6 19 Moerbeke 6 27 (B. T.) T.) 8 55 9 - 912 9 03 912 12 25 12 30 12 42 12 34 12 42 3 30 3 86 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke (B. T.) 7 10 38 135 5 22 v Kruisstraat 7 10 10 46 1 45 5 30 v Roodesluis (H. T.) 7 41 11 17 216 6 01 v Zuiddorpe 7 49 11 23 2 24 6 08 a Drieschouwen 7 55 11 29 231 614 a a aba v Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 40 5 05 645 8 50 Terhole 6 18 8 43 1038 12 33 2 58 5 23 7 9 C8 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 33 707 9 16 Kloosters. 6 35 9 1055 12 60 3 15 5 45 715 9 25 a Walz. 6 40 9 05 11— 12 r5 3 20 5 55 720 9 3C a Niet op ZondsgeH. b Zondags 30 min. later. v Walz. Kloosters. Kuitaart, Terhole a Hulst, a b a a a 650 910 1116 105 310 605 732 940 655 915 1121 113 345 610 737 945 704 924 1130 123 854 617 746 954 712 932 1138 133 402 625 754 1002 730 950 1156 155 420 640 812 1020 v. IJzendijke 8 47 a. Veldsioht (Grens) 8 56 3 25 6 21 v. Veldzicht Grens) 9— 3 45 6 35 3 35 6 30 a. IJzendijke 9 10 3 55 6 46 v Breskens Hoofdplaat Biervliet Pyramide a TJwvndijke 835 12 05 3 37 6 45 r IJzendijke 717 10 24 1 61 5 16 9 12 35 4 02 7 11 Pyramide 7 2-3 10 34 2 5 23 915 12 50 4 15 7 25 Biervliet 7 40 10 54 216 5 35 9 25 1 02 4 24 7 35 v Hoofdplaat 7 41 10 55 2 16 5 36 9 40 1 20 4 40 7 50 a Breskens 8 02 11 25 2 45 6 v Vlissingen a Middelburg Goes Vlaks Bergen op Zoom a Roosendaal v Roosendaal a Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag H.S. Haarlem Amsterdam C.S. v Roosendaal a Breda *8 Hertogenbosch Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem ah 42 bS 13 b7 12 c7 b9 18 bil 34 1 13 4 11 541 6 52 a5 51 b6 23 b7 22 c7 10 b9 29 bil 45 1 24 4 2i 7 02 a6 11 b6 66 b7 41 c7 48 b9 49 bl2 17 1 44 e j 04 4 41 7 21 a6 23 b7 12 b7 54 c7 £8 blO 06 b 12 33 1 57 e3 20 4 57 O O 7 33 a6 49 b7 55 b8 19 c8 42 blO 51 b 1 18 2 24 e4 03 5 40 Cd 7 58 a7 03 bS13 b8 33 c9 - bil 09 b 1 36 2 38 e4 21 5 57 6 42 8 12 a7 13 b8 40 c9 10 11 24 bl 52 2 49 b4 53 6 30 6 55 8 24 a8 11 b9 42 clO 12 12 35 b3 07 3 45 6 08 8 01 9 24 a8 19 b9 50 C1040 12 44 bS 14 3 53 6 16 7 28 7 58 9 32 8 52 10 22 11 22 1 22 3 52 4 22 6 52 7 8 8 28 blOOI 9 27 10 57 11 57 1 57 4 27 4 57 7 27 83-1 912 10 48 9 44 11 14 12 14 2 14 4 44 5 14 7 44 8 58 9 31 1108 a7 08 8 47 931 1122 bl 46 2 47 4 46 6 17 6 45 8 21 a? 28 9 07 10 06 1142 b2 12 3 07 5 07 6 39 7 05 8 41 9 56 1115 12 30 3 67 5 55 7 33 7 46 9 29 10 55 12 27 1 36 5 03 6 67 8 £8 8 38 10 30 1107 12 01 1 48 4 45 6 48 8 24 10 19 11 46 12 23 b2 16 5 09 721 8 47 10 57 7 34 744 8 13 82- 911 9 29 9 37 10 33 10 41 11 22 11 57 0 14 9 43 10 21 v Arnhem 6 67 8 35 10 24 Nymegen 7 22 8 57 10 47 Utrecht C.S. 7 16 8 61 10 40 's Hertogenbosch 814 9 35 9 41 1136 BTeda b5 43 6 60 8 59 10 28 12 21 Roosendaal b6 19 7 28 9 21 10 37 10 50 12 43 v Amsterdam C.S. b5 34 7 26 8 15 10 15 11 16 Haarlem b6 64 7 45 8 31 10 31 1131 Den Haag H.S. b7 39 8 30 9C6 1106 12 06 Rotterdam DJP. bi 56 b 811 9 53 1147 12 43 Rotterdam Beurs b 8 20 9 39 1046 1962 a Roosendaal b616 b 9 24 10 48 1245 214 v Roosendaal b6 38 c7 46 b 9 38 10 59 12 55 a2 22 - Bergen op Zoom b7 02 c8 09 b 9 68 1114 U a2 38 1 »3 01 Vlake b7 48 08 63 blO 23 1140 Goes b811 o9 10 blO 35 1162 .5 a3 16 s Middelburg bS 47 c9 44 blO 65 1212 Cu w a3 36 a Vllssingen b9 55 c9 62 bil 93 1220 a3 44 1 15 1 31 206 2 44 1 19 147 1 39 2 46 3 32 8 53 1 45 201 2 86 3 06 3 12 221 4 29 2 45 301 2 53 b3 05 3 47 4 07 4 25 5 06 6 22 5 53 601 4 02 543 518 6 25 6 37 6 57 705 Alleen des Maandags, b Alleen op werkdagen, c Alleen op Zon- en Marktrein alleen Dinsdags, 517 5 38 2 46 3 01 3 36 b3 51 4 14 b4 21 3 22 4 05 5 33 b5 33 c715 b7 15 c7 86 b7 39 c319 b9 26 c8 86 b-3*6 c9 07 bï 19 c915 b9 27 Feestdagen. 4 22 4 44 448 5 45 6 37 7 01 4 16 4 al 5 06 6 43 5 52 7 01 7 46 813 8 05 9 09 9 56 10 17 7 45 8 01 8 36 9 12 9 21 1019 10 29 10 44 1113 1126 11 45 11 63 v. Axel, Wed. Gilljamse a. Hulst, Station Auto-Omnibusdienst AxelHulst Alleen op werkdagen. 10— 4 15 11 20 5 30 6 45 7 65 v. Hulst, Station 8 30 2 80 8 80 Axel, Wed. Gilljamse 9 40 3 45 9.0 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit HuJst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw a Antwerpen v St. Nic. n. Meeh. aMech len r Meehelen a Brussel 615 10 58 6 24 11 06 633 11 14 641 11 21 6 58 11 33 713 11 40 a7 2812 06 a8 21 12 57 8 ?3 12 09 9 22 1 08 9 36 1 12 916 1 57 2 04 5 02a 6 20b 213 5 1' a 6 23b 221 5 21a 6 S8b 2 29 6 28a 6 46b 2 40 542a858b 2 53 5 58a 7 17b 3 32 8 06 'S3 4 13 6 55 8 14 3 116 09» 7 b 4 10 7 10» 8 28b 4 25 7 29. 8 -16 4 50 7 4 9 37 V Brussel c5 12 9 42 bl 15 6 53 a Meehelen 6 07 10 12 112 6 14 r Meehelen 610 10 2 156 6 22 a St. Nie. v. Meeh. 7 19 11 32 2 56 7 24 V Antw. n. St. Nic. 6 18 11 14 2 04 7 06 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 V St. Nie n. Tern. 7 25 12 10 3 12 7 48 n HuJst 8 20 103 4 - 8 44 tt Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 ti Axel 8 36 1 19 416 9 a Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 a Ter Neuzen 8 53 137 4 34 9 18 a Al'em op werkdagen, b Alleen on Zon- en Feestdagen, c Vertrekt van Brussel Zuid en alleen op werkdagen. Des Zaterdags om 1 01. Spoorweg Ter Neuzeu—Gent. v Neuron Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Gent Dp. a Gent St. P. a Brussel a Alleen op Zon- en Feestdagen. 6 50 8 50 12 25 5 40 V Brussel 712 10 66 3 48 6 63 6 59 8 59 12 34 5 49 a Gent St. P. 816 1144 4 57 7 34 7 03 9 03 12 38 5 53 w Gent St. P. 6 25 8 23 1201 5 02 8 06 7 07 9 07 12 42 5 57 0 Geat Dp. 6 42 8 89 12 17 517 8 22 7 20 9 20 12 55 6 10 Selzaete 7 30 9 21 1 6 20 9 Ga 7 23 11 01 12 f 2 6 10 V Sas van Gent 8 9 51 1 30 6 50 9 42a 1 30 Philippine 8 08 9 59 1 33 6:8 9 60a 8 07 11 42 146 6 55 V Slniskilbrng 8 12 10 03 142 7 02 9 54a 812 1151 151 7 05 M Sluiskil 8 16 10 07 146 7 06 9 58a 9 01 12 57 2 55 8 07 a Ter Neuzen 8 24 1015 154 714 IC 06a Vertrek boot van Neuzen Aankomst Borssalen Aankomst te Vllssingen Vertrek trein van Vlissingen Werkdagen. Neuzen—Borsselen—Vlisaingen. vm. 9,n 9,20 vm. 10,20 11,84 Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te Neuzen 7,20 7,30 7,50 9,- um. 2.— 2,20 3,30 4,11 12,68 1,06 1,25 2,35 4,55 5,15 6,25 6,52 2,3C 4,- 4,20 5,30 Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen 5,55 7,45 10.20 12,06 3,— 5,40 8,30 6.40 8,30 11.05 12,50 3,46 6,25 9,15 6,52 8,44 11.15 12,57 4,0» 6,37 9,28 7,14 9 08 11.39 1,21 4,25 7,01 9,50 7.41 9,49 12.17 1,44 4,41 7,21 8 1110,55 11.52 2,08 6,22 8.45 11,25 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk, Aankomst te Neuzen 8,04 10,33 11,50 2,06 6,36 8,41 7,39 9,46 14 14 1,41 4,39 8,10 6,25 8,27 10,45 12,30 3,87 6,41 8,59 6 4- 8,44 11,07 12,„3 4,— 7,03 9,21 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 9,26 7,4U 9,35 12,- 1,45 4,55 7,65 10,10 Vertrek boot van Walzoorden 6,60 9,1011,301,— 3,55 6 7,25 9 36 Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,- 1,30 4,25 6 30 7,7510 06 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,36 4,30 6 40 8,— Aankomst te Vlake 7,35 9,56 12,20 1,45 4 40 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,0612,331,67 4,57 7 33 8,28 Vlissingen 7,48 10,23 1,53 5,06 8 26 11 13 Aankomst trein van Roosendaal 7,48 10,2311 40 1,53 5,06 6,25 8.26 VlissiDgen 7,5410,06 1,57 4,57 8,28 Vertrek tram van Vlake 8,- 10,251150 2,105 106.30 8,40 Aankomst te Hansweert 8.10 10,35 12 2.20 6,20 6.40 8,50 Vertrek boot van Hansweert 5 8,15 10,40 12,15 2,2) 6 30 6,40 6 60 Aankomst te Walzoorden 5 30 8,46 11.1012,45 2,55 6 7,10 9,20 Aankomst trein te Vlissingen 720 8f5 1103 12,68 136 705 Vertrek boot van Vlissingen 550 730 916 1130 1,10 245 4 520 710 Aankomst boot te Breskens 620 8— 946 12— 1,40 316 420 650 740 Vertrek boet van Breskens 625 820 10401220 2— 320 4 5 6<'6 710 Aankomst te Vlissingen 655 850 1110 1260 2.30 360 505 635 820 Vertrek trein van Vlissingen 712 866 918 1134 113 411 544 652 840 De booten wachten op tr«inen. indien dit de dienst toelaat. I* btj ttrwedn'iug qpgn,*»,» >s Maandags om 6.10 u. Zondagen. vm. 10,35 nm 7,40 10,55 8,— 12,06 9,10 nm. 1,13 vm. nm. 6,01 9,05 6 10 9,26 6,30 10,35 7,40 6.56 nm. 6.40 6,52 7.14 7,43 9.10 5 30 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm, 9,07 nm. 8 33 7,41 9,18 9,35 9.45 10 30 810 8,43 9,05 9,10 9,65 7.- 7,30 7 40 T 50 7.68 8.63 6 10 6 40 1. 1,30 1.36 1. 45 1.57 1,53 8.63 7.68 8.65 9.05 9.10 9.40 6.40 7.10 7.15 7.26 7.33 8,19 1.58 1.67 2.10 2.20 2.25 2,55 9 35 10 05 9 52 12 58 7,30 10,— 110 8,- 10,30 1 40 8.19 8.28 8.35 8.45 845 9.16 6,01 6,'0 6,40 8,60 10,50 8 30 6,55 9 2» 11,20 4 - 7,26 9,33 411 7,34 De iKUkmnst der boo

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1932 | | pagina 4