-L- Stoombootdienst op de Wester-Schelde Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Weet Gy dat men rookvleesch (aan het stuk) met den aangesneden kant in een Keulschen pot moet zetten. M1DDE3 E3 TNT V E R V E R Axel (Drie Schouwen)Terncuzen—Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent—IJzendyke. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Stoomtram HulstWalzoorden. IJzendyke—Veldzicht (Grens). Autn-Omnibusdienst AxelHulst. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Van af 2 October 1932 tot nadere aankondiging. Vlissingen BorsselenNeuzen. Neuzen—Hoedekenskerke. Hoedekenskerke—Neuzen. VJake—HansweertWalzoorden. V lissingenBreskens. Breskens—Vlissingen. aankomst der booten Hoe men goed en goedkoop dineert. In een klein, maar neer deftig restaurant in Budapest komt een heer binnen. Een zeer voornaam uitziend heer. De tijd om te di- neeren is eigenlijk nog niet aan gebroken en waarschijnlijk daar om, is hij nog de eenige gast. Snel vliegt hij over de spijskaart en stelt daaruit een eerste klas menu te zamen. Een menu, dat ieder zich zou kunnen laten sma ken. Ook de wijn, een der duur ste merkeD, wordt met volmaak te kennis van raken gekozen. De heer imponeert zelfs den ober- kellner. Deze constateerd wel, dat de gast missehien wat te haastig eet en ook den wijn wat te snel drinkt, wat nu niet juist bg zijn andere voorname allures past. De gast is juist aan den laat- sten „gang" gekomen, als een an dere heer het lokaal betreedt. Hij geeft den obar en de andere kell- ners een teeken. Terwijl hij de hand op zijo mond legt, slaat hij de revers van zijn jas even om en laat een metalen identificatie- penuing zien. E n politiebeambte dus. De gast, die met den rug naar de deur zit, bemerkt daar van niets en eet rustig verder. Plotseling voelt hij twee stevige vuisten op zyn schouders. „Nn hebben wij U eiodelyk, en ditmaal ontkomt U ons niet", zegt de politieman, en voor de andere goed en wel van zijn eer sten schrik bekomen is, zijn z'n handen geboeid. De waard schiet toe. Hoe oneindig pijolijk geluk kig, dat er om dezen tijd nog geen andere gasten zijn. „Ja. U hebt wel gebott, dat ik te rech ter tijd beD gekomen", zegt de politieman tot den waard. „Dat is een zeer gevaarlijke knasp, de ze hier; zijn laktiek is om inde stille uteD, als er geen gasten in de restaurants zijn, daa binnen te gaan en zich van den inhoud der „cassa" meester te maken. En als hem iemand in den weg treedt, dan ontziet hij zich vol strekt niet, om hem overhoop te steken of ander geweld te gebrui ken. U ziet, 'n bijzonder nummer. Nu, U is nu voor 'n paar jaar voor hem veilig". Dan beveelt hij den ander mee te gaan. Hij pakt hem aan een arm vast en duwt hem vóór zich de deur uit. Een oogeublik later zijn beiden in een auto verdwenen. De waard herademt en is blij, dat de zaak nog zoo goed is af- geloopeD. De ober denkt niet meer aan de verloren gegane fooi en schudt z'n hoofd. Hy heeft weinig menschenkennis aan den dag gelegdmaar de man zag er toch werkelyk zoo voor naam uit. En terwyl waard, ober en kell- ners nog over het voorval spreken, zitten de politie en zijn arrestant, die reeds lang van zyn handboei en bevrijd is, hoogst genoegelijk in de anto. „Nou, dat hebben wij er weer eens fijn afgebracht", zegt de „cri- „Nu wisselen wy de rollen om. Ik heb ook honger"! antwoordde de „rechercheur". dat men het muisje, zoolang het niet aangesneden is, in een' grauwpapieren zak of in een lin nen zak ophangt A's men schotels wil versieren met schijfjes harde eieren, is het ncodig, dat deze zeer zuiver ge sneden ziju. Om dat te verkrijgen moet men eerst het mes in koud water nat maken. Recept. Bruineboonen met spek (4 personen). 3 K.G. boonen (ongedopt ge wogen), 200 G (2 ons) mager rookspek, wat zout, 2 theelepels Maggi's Aroma. Wasch de boonen en zet ze op met ruim kokend water, waarin (voor het blank houden der boo nen) wat melk wordt gedaan en waarin verder wat zout wordt gestrooid. Kook de boonen gasr (ongeveer 1/ï nar) en z*t ze dan dichtgedekt op een vergiet om volkomen droog uit te lekken. Snyd het spek in dobbelsteen tjes bak die lichtbruin, voeg er de uitgelekte boonen by, laat al les samen goed warm worden, meng er de Maggi's Aroma door en breng de groente over in een dekschaal. Verkeerd begrepen. Zoo, het is nu al drie we- ken geleden dat ik je tien pop leende cd je zei dat het maar voor een avond was. Dat klopt precies, den vol genden morgen was er geen cent meer van over. De menschen denken, dat er toestanden bestaan, waarin men met menschelyke wezens mag handeleB, zonder liefde, maar die zijn er nief. Tolstoy. Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine 5 36 5 40 6 05 8 27 6 29 8 52 6 30 9 20 6 43 9 35 6 53 9 49 8 8 05 11 30 2 35 6 15 11 35 2 40 6 20 12 01 3 05 6 43 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 49 7 55 v Philippine 7 Hoek 7 10 a N euzen 7 25 v Neuzen 7 57 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Driesch. 8 51 9 54 10 05 10 20 11 30 12 12 15 12 20 1 25 1 35 1 50 2 30 3 02 3 22 3 27 4 55 5 10 5 25 6 15 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 817 9 12 8 37 9 32 8 42 9 37 Driesch. 5 30 8— 11 SO 2 35 6 15 v Walsoorden 7 40 11 15 2 10 6 06 7 30 Axel 5 35 8 05 11 35 2 40 6 20 Kloosterz. 7 46 11 20 2 16 6 11 7 36 Zaamslag 5 56 8 26 12 - 3— 6 42 „Groenendijk 7 51 11 25 2 20 6 15 7 41 Rapenburg 6 10 8 40 1214 3 13 6 55 „Hengstdijk 8 01 1135 2 30 6 23 7 51 Hengstdijk 6 20 8 47 12 24 3 22 7 04 „Rapenburg 8 11 1146 2 43 6 31 801 Groenendijk 6 30 8 55 12 34 3 31 713 „Zaamslag 826 12 302 6 42 817 Kloosterz. 6 35 8 58 12 39 3 34 7 17 „Axel 8 46 12 15 3 22 7 02 8 37 Walsoorden 6 41 9 03 12 45 3 39 7 22 a Driesch. 8 5i 12 20 3 27 7 07 842 Drie Schouwen 6 CO Westdorpe 615 Sas van Gent 6 31 Philippine 6 54 Pyramide 7 18 IJzendijke 7 30 IJzendijke 8 00 8 23 8 52 1221 9 07 12 36 9 28 9 53 10 23 10 38 10 39 1102 12 53 1 24 1 49 2 02 2 04 2 24 3 29 3 45 4 18 4 51 5 14 5 27 5 28 5 46 7 10 7 25 7 42 8 02 8 29 8 45 a Schoondijke f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. v Schoondijke 8 28 1231 a IJzendijke S 46 12 50 v IJzendijke 6 12 9 13 12 52 Pyramide 6 26 9 26 1 05 Philippine 6 54 9 53 Sas van Gent 7 26 10 45 Westdorpe 7 41 1105 a Drie Schouwen 7 58 11 25 124 201 2 14 2 34 2 51 3 13 403 4 25 4 52 5 30 5 50 6 01 6 20 7 20 7 36 81 2 8 32 8 50 610 f910 v Drieschouwen 6 10 v Zuiddorpe 6 15 T Roodesluis(H,T.) 6 27 v Kruisstraat(B.T.) 6 19 a Moerbeke 6 27 fa 55 12 25 3 30 v Moerbeke (B. T.) 912 80 3 35 v Kruisstraat 9 12 12 42 3 47 v Roodesluis (H. T.) 9 03 12 34 3 39 v Zuiddorpe 9 12 12 42 3 47 a Drieschouwen 7 7 10 741 7 49 7 55 10 38 10 46 1117 11 23 1129 1 35 1 45 216 2 24 2 31 6 22 5 30 6 01 6 08 6 H a a aba v Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 40 5 05 645 8 50 „Terhole 6 18 8 431038 1233258523 7 908 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 83 707 9 16 Kloosterz. 6 359 1055 12 50 3 15 5 45 715 9 25 aWalz. 6 40 90511— 12 f5 3 20 5 55 7209 30 v Walz. Kloosterz. Kuitaart, Terhole a Hulst, Si b 9L H a 650 910 1116 105 310 605 732 940 655 915 1121 113 345610 737 9lf 704 924 1130 123 354 617 746 954 712 932 1138 133 402 625 754 1002 730 950 1156 155 420 640 812 1010 a Niet op Zondsgen. b Zondags 30 min. later. IJaoiidijke 8 47 a. Veldzicht (Grens) 8 55 Breskens—Hoofdplaat—Pyramide. T Eraskeas 836 12 05 3 37 6 45 V IJzendijke 717 10 24 151 5 16 Hoofdplaat 9 12 35 4 02 711 tt Pyramide 7 24 10 34 2 5 23 tl Biervliet 915 12 50 415 7 25 tt Biervliet 7 40 10 54 2 15 5 35 w Pyramide 9 25 1 02 4 24 7 35 V Hoofdplaat 7 41 10 55 2 16 5 36 a TJiMwxHjke 9 40 1 20 4 40 7 50 a Breskens 8 02 1125 2 46 6- VLISSINGEN—ROOSENDAAL. v Vlissingen ah 42 bS 3 b" 12 c7 b9 18 bil 34 1 13 4 11 5 44 6 52 7 34 a Middelburg af. 51 b6 23 b7 22 c7 10 b9 29 bil 45 1 24 4 21 64 7 02 7 44 f Goes a6 11 b6 56 b7 41 c7 43 b9 4Sbl2 17 1 44 el 04 4 41 7 21 813 Vlake a6 23 b7 12 b7 54 cV 58 blO 06 512 33 1 57 e3 20 4 57 O O M 7 33 82 tt Bergen op Zoom a6 49 b7 55 b8 19 c8 42 blO 51 b 1 18 2 24 e4 03 5 40 7 58 911 a Roosendaal a7 03 b8 13 b8 33 c9 - bil 09 b 1 36 2 38 e4 21 5 57 6 42 8 12 9 29 V Roosendaal a7 13 b8 40 c? 10 1124 bl 52 2 49 b4 53 6 30 6 56 8 24 9 57 a Rotterdam beurs a8 11 b9 42 clO J2 12 36 b3 07 3 45 6 08 8 04 9 24 10 33 4 Rotterdam D. P. a8 19 b9 50 clO 40 12 44 b3 14 3 53 6 16 7 28 7 58 9 32 10 4l V Den Haag H.S. 8 52 10 22 11 22 1 22 3 52 4 22 6 52 7 8 8 28 blO 01 1122 Haarlem 9 27 10 67 11 57 1 57 4 27 4 67 7 27 834 912 10 48 1157 Amsterdam C.S. 9 44 11 14 12 14 2 14 4 44 5 14 7 44 8 58 9 31 11 08 0 4 V Roosendaal a7 08 8 47 931 1122 bl 46 2 47 4 46 6 17 6 45 8 21 9 43 a Breda a7 28 9 07 10 06 1142 b2 12 3 07 5 07 6 39 7 05 8 41 1021 99 'e Hertogenbosch 9 56 1115 12 30 3 57 5 55 7 33 7 46 9 29 99 Utrecht C.S. 10 5) 12 27 136 5 03 6 57 8 38 8 38 10 30 9 Nijmegen 1107 12 01 1 48 4 45 6 48 8 24 10 19 tt Arnhem 11 46 12 23 b2 16 5 09 721 8 47 10 57 Arnhem N(jmegeD Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda b5 43 Roosendaal b619 Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam DJ1, bi 56 Rotterdam Beurs Roosendaal b616 Roosendaal ba 38 Bergen op Zoom b7 02 Vlake b7 48 Goes b811 Middelburg b3 47 VUssingen b8 55 6 60 7 28 b6 34 h6 64 b7 39 c7 46 c8 09 c8 63 c9 10 c9 44 c9 62 6 67 722 7 16 8 14 8 59 9 21 7 26 7 45 8 30 811 8 20 9 24 9 38 9 63 blO 23 blO 36 blO 66 bil 03 8 35 8 57 9 36 10 37 815 8 31 9 06 9 53 9 39 10 48 10 59 1114 1140 1162 12 12 1220 8 61 9 41 10 23 10 50 10 16 10 31 1106 1147 10 24 10 47 10 40 11 36 12 21 12 43 11 15 1131 12 06 12 43 115 1 31 2 06 2 44 119 147 1 39 2 46 3 32 3 f3 1 45 201 2 86 3 06 3 t2 2 2! 4 29 2 45 301 Alleen des Maandags, b Alleen op werkdagen. Marktrein alleen Dinsdags. 10 46 19 62 1245 2 14 12 55 a2 22 L, a2 38 «301 a3 16 m a3 36 a 0 44 Alleen 2 53 b3 05 3 47 4 02 4 07 4 25 5 06 6 22 5 53 601 6 43 5 f8 6 25 6 37 6 57 7 01 op Zon- en 517 5 38 2 45 3 01 8 36 b3 51 414 b4 21 3 22 4 05 5 33 b5 33 c715 b7 15 c7 86 b7 89 c8 19 b3 26 cB 35 b3 45 c9 07 bï 19 c}:5 b3 27 Feestdagen. 4 22 4 44 4 48 6 45 6 37 7 01 4 16 4 al 5 06 5 43 5 62 7 01 7 46 8 18 8 05 9(9 9 56 10 17 7 45 8 01 8 36 9 ]2 9 21 1019 10 29 10 44 1113 1125 11 45 11 63 3 25 6 21 v. Veldzicht Grens) 9 3 45 6 35 3 85 6 30 a. IJzendijke 9 10 3 55 6 46 v. Axel, Wed. Giüjamse a. Hulst, Station Alleen op werkdagen. 6 45 7 55 10 1120 4 15 5 30 v. Hulst, Station 8 30 2 30 8 30 Axel, Wed. Gilijamse 9 40 3 45 9. 0 SPOORWEG M ECHELEN- TERN EUZEN. v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. aMech len v Meehelen a Brussel a Alleen op werkdagen, b Alleen on Zon- en Feestdagen, c Vertrekt van Brussel Zuid en alleen op werkdagen. Des Zaterdags om l.Ol. 6 15 10 58 2 04 5 02a 6 20b V Brussel c 5 12 9 42 bl 15 5 53 624 1106 2 13 51 a62Qb a Meehelen 6 07 10 12 1:2 6 14 633 11 14 221 5 21a 6 38b V Meehelen 610 10 21 1 56 6 22 6 41 11 21 2 29 5 28a 6 4Gb a 3t. Nic. v. Mech. 7 19 11 32 2 56 7 24 6 53 11 33 2 40 5 42a 8 58b V Autw. d. St. Nic. 6 18 11 14 2 04 7 06 7 13 11 40 2 53 5 f 8a 7 17b a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 a7 2E 12 06 3 32 6 06 "33 V St. Nic n. Tern. 7 25 12 |0 3 12 7 48 a8 21 12 57 4 116 5) 8 14 tt Hulst 8 20 1 03 4 - 8 44 8 23 1 2 09 3 11 6 09 7-<b ft Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 9 22 104 4 10 7 10* 8 28b tt Axel 8 36 119 416 9 936 1 12 425 721 8 '5 tt Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 0.9 9f6 1 57 4 EO 74 7 9 37 a Ter Neuzen 8 53 1 37 4 34 9 18 v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Gent Dp a Gent St. P. v a Brussel a Alleen op Zon- en Feestdagen. 6 50 8 50 12 25 5 40 V Brussel 7 12 10 55 3 48 6 53 6 59 8 59 12 34 5 49 a Gent St. P. 816 1144 4 57 7 34 7 03 9 03 12 38 5 53 r Gent St. P. 6 25 8 23 1201 5 02 8 06 7 07 9 07 12 42 5 57 tt Gent Dp. 6 42 8 39 12 17 517 8 22 7 20 9 20 12 55 6 10 tt Selzaete 7 30 9 21 1 6 20 9 P>a 7 23 11 01 12 f2 6 10 V Sas van Gent 8 9 51 130 6 50 9 42a 1 30 tt Philippine 8 08 9 59 1 35 6:8 9 60a 8 07 11 42 146 6 55 9 Sluiskilbrog 8 12 10 03 142 7 02 9 54a 812 1151 151 7 05 9 Sluiskil 8 16 10 07 146 7 06 9 58a 9 01 12 57 2 35 8 07 a Ter Neuzen 8 24 1015 1 54 714 10 06a Werkdagen, Neuzen—Borsselen—Vlissingen. Vertrek boot van Neuzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen vm. vm. 9,— 9*20 IC,20 11,84 Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te Neuzen 7,20 7,i0 7,50 9,- nm. 2.— 2,20 3,30 4.11 12,58 1.05 1,25 2 35 4,55 5,15 6,25 6,52 2,30 4- 4,'iO 5,30 Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Góes Vertrek trein naar Roosendaal V lissiDgen 5,55 7,45 10.20 12,06 3,— 5,40 8,30 6.40 8,30 11.05 12,50 3,45 6,25 9,15 6,52 8,44 11 15 12,57 4,03 6 37 9,28 7,14 9 08 11.39 l,vi 4,26 7,01 9,50 7.41 9,49 12.17 1,44 4,U 7,21 8 1110,35 11.52 2,08 5,22 8.45 11,25 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram vaD Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 8,04 10,33 11,50 °,06 6,35 1,39 9,46 U 14 1,41 4,39 6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 6 4- 8,44 11,07 12, 3 4,— 7,03 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 8,41 8,10 8,59 9,21 9,25 7,40 9,35 12,— 1,45 4,55 7,55 10,10 W alzoorden—Hansweert— V lake. Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,1011,301,— 3,55 6 7,25 9 35 Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,1,30 4,25 6 30 7,." 510 05 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,35 4,30 6 40 8,— Aankomst te Vlake 7,35 9,5512,201.45 4 40 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,64 10,0612,33 1,67 4,57 7 33 8.28 Vlissingen 7,48 10,23 1,53 5,C6 8,261113 Aankomst trein van Roosendaal 7,48 10,2311 40 1,23 5 06 6,25 8.26 Vlissingen 7,64 10,06 1,57 4,57 8 28 Vertrek tram van Vlake 8,— 10,251160 2,10 5 10 6.30 8,40 Aankomst te Hansweert 8,10 10,35 12 2,20 5,20 6.40 8,50 Vertrek boot van Hansweert 5 8,16 10,40 12,16 2,25 6 30 6,40 6 50 Aankomst te Walzoorden 5 30 8,45 11.10 12,45 2,55 6 7,10 9,20 Zondagen. vm. 10,35 nm 7,40 10.55 12,06 nm. 1,13 8- 9,10 vm. nm.6,01 9,06 6 10 9,25 6,30 10,35 7,40 vm. 5.56 nm. 5 30 6.40 6,52 7.14 7,43 9.10 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm. 9,07 nm 8 33 7,41 9,18 9,35 9.45 10 30 8 10 8,43 9,06 9,10 9,65 7.— 7,30 7 40 T 50 7.68 8.63 Aankomst trein te Vlissingen "720 855 HOS 12,68 136 705 Vertrek boot van Vlissingen 650 730 915 1130 1,10 245 4 521 710 Aankomst bootte Breskens 620 8— 946 12— 1,40 315 430 65J 740 Vertrek boot van Breskens 625 820 10401220 2.— 820 4 5 606 760 Aankomst te Vlissingen 666 850 1110 1260 2 30 350 505 635 820 Vertrek treinvan VUssingen 712 866 9.8 1134 113 41l 514 652 840 De booten wachten op treinen. tn^-n hi. d» Hiemnt toelaat. De Is bfi De&fidsricg opgegrve» 's Maandags om 6,'0 u, 6 10 6 40 1. 1,30 1.36 1.46 1.57 1, 53 8.53 7.68 8.55 9.05 9.10 9.40 6.40 7.10 7.15 7.26 7.33 8,19 1.53 1.67 2.10 2.20 2.25 2,55 9 35 10 05 8.19 8.28 8.35 8.45 8.45 9.16 9 62 1268 6,01 7,30 10,- 110 6,10 8,— 10,30 1 40 6,40 8,50 9 20 9,38 10,50 3 30 11,20 4- 411 6,65 7.2B 7,34 «e met «heer d<

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1932 | | pagina 4