Stooinbootclieust op de YVestei-Selielde Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsche Tram weg-Maatschappij. Wist U dat Recept voor Kalisfricassé Nuttige wenken. JVC 1 D ES E3 INT V JNT VERVOER. Axel (Drie Schouwen)—Tcrneuzen—Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent IJzendyke. Drie Schouwen (Axel)Moerbeke. Breskens—Hoofdplaat—Pyramide. IJzendijkeVeldzicht (Grens). Stoomtram HulstWalzoerden. VLISSIN G EN—ROOSEND A AL. SPOORWEG MECHELEN—TERNEDZEN. uit Auto-Ouinibusdienst AxelHulst Van af 22 Mei 1932 tot nadere aankondiging. Neuzen—Borsselen—Vlissingen. Vlissingen - Borsselen—Neuzen. NeuzenHoedekenskerke. HoedekenskerkeNeuzen. Vlake—Hansweert—Walzoorden. Vlissingen Breskens. Breskens—Vlissingen. Lippen en karakter. Men meent gewoonlijk het ka rakter van iemand het best te knnnen opmaken uit zijn oogen welker glans, openheid van blik enz. psychologisch worden uitge legd. Juister is het eehter, uit de lippen het karakter af te leiden. Meisjes, die een echtgenoot zoe ken, moeten zich, zegt een En- gelsch blad, hoeden voor mannen met diep neergetrokken mond hoeken. want niets wijst duide lijker op een driftig en boos tem perament. Aan den andereD kant verdient ook een vorm van den mond, waarbij de hoeken te sterk omhoog staan, geen aanbeveling, want deze drukt lichtzinnigheid uit. Zeer roede, dunne lippen duiden wreedheid aan een on derlip, die omlaag hangt, wijst op gebrek aan plichtsgevoel. Men- schen met een lange, dunne mondlijn, die tusschen de lippeB scherp uitkomt, zyn gewoonlijk zelfzuchtig pn bazig. De lippen die het beste karakter verradi n zijn niet te dun en symmetrisch met een lichte opwaartscbe be weging aan de hoeken. Zij wijzen op een opgeruimd karakter. De geboorteplaats der sterren (nevelvlekken) is ruim 900.000 lichtjaren van oos verwijderd in de diepte van het heelal De radius van het heelal be draagt 84.000 uiillioen lichtjaren en een reis om deze ruimte zou 500 000 millioeü lichtjaren duren. De aarde maakt haar weg door het heelal tweemaal zoo snel als een sneltrein eu Ipgt per jaar een alstand al vau 9H5 mülioen ki lometer. „Rhododendron" is Grieksch en heet in alledaagsch Nederlandsch U zoudt het haast niet geloo- ven „rozeboom". o 1J/2 K.G. malseh kalfsvleesch (lende b.v. of fricandeau) 1 ui, stukje Spaansche peper, stukje gemberwortel, 1 laurierblad, pluk je tijm, wat zout, 40 Gr. (4 afge streken eetlepels) bloem, 50 Gr. (2Vg afgestreken eetlepels) boter wat citroensap, 1 a 2 eierdooiers 1 theelepeltje Maggi's Aroms. Laat het gewasscben vleesch met de kruiden, wat zout en zoo veel kokend water, dat het stuk juist bedekt is, zachtjes gaar wor den in een goed gesloten pan (2]/s 3 uur) SDijd het dan in stuk jes, iets grooter dan de bekende poulet. Verwarm in een niet te groote pan de boter met de bloem tot een gelyk mengsel, verdun dit door er ouder voortdurend roeren langzamerhand ongeveer 6 d.L (6 gewone theekopjes) van het gezeefde kooknat by te voegen, lsat de saus even doorkoken, maak ze af met wat citroensap en meng er het vleesch door. Laat alles samen flink warm worden en roer er vóór het op doen voorzichtig (steeds roerende) de eierdooiers door. Leg, ter versiering van den schotel, langs den rand gehal veerde uitgftande scbyfjes ci troen. Potloodvlekkeo, die wel eens door onvoorzichtigheid op kleed of karpet komen, kunnen we ver wijderen, door er een lapje van voldersaarde met water en een weinig ammonia op te leggen. Na een paar nur, stevig atbors- telen. Om uienlucht uit potten of gla zen flesBchen te verwydereD, moet ge als volgt te werk gaan Vul de potten of flessehen met gewone tuinaarde en zet ze zoo een paar dagen buiten. Wanneer ge dan de aarde er uit doet eB ze goed omwascht, zult ge bemerkeD.dat de uienlucht compleet verdwenen is. Door te borstelen met een op lossing van wat ammonia in warm water kan men een vaal gewor den parapluie weer een heel eind opknappen. Ontoerekenbaar. De bezoeker van bet advoca tenkantoor stond veibaasd. „Wel oude joBgen," vroeg h(j. „wat is er gebeurd met jou? Een motorongeluk gehad De bekende verdediger-in-strafzaken schudde treurig het zwaar omwik kelde en verbonden hoofd. „NeenJe herinnert je die strafzaak eergisteren, van dien kerel, die wegens poging tot dood slag terecht stond. Ik heb Dog nooit goed gepleit. Ik wees er de reehtbank op dat iemand, met een zoo stom uiterlijk als nriyn cliënt, geen misdadiger kon zijn dat hy hoogstens een idi oot was, maar zeker geen moor denaar „Eu" „En? Ze hebben hem onmid dellijk vrygesprokeD. Buiten heelt by me toen opgewacht v Driesch. Axel Zaamslag a Neuzen v Neuzen v Hoek a Phiiippine 5 35 5 40 6 05 8 27 6 29 8 52 6 30 9 '-0 6 43 9 35 6 53 9 49 8— 8.05 11 30 2 35 6 15 11 35 2 40 6 20 12 01 8 05 6 43 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 49 7 55 v Philippine 7 Hoek 7 10 a Neuzen 7 25 v Neuzen 7 57 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Driesch. 8 51 954 10 05 10 20 11 30 12 12 15 12 20 1 25 1 35 1 50 2 30 3 02 3 22 3 27 4 56 5 10 5 25 6 15 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 9 12 9 32 9 37 v Briesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kloosterz. a Walsoorden 5 80 5 35 5 56 6 10 6 20 6 30 4 35 6 41 8 8 05 8 26 8 40 8 47 8 55 8 58 9 03 1130 1135 12 - 1214 12 24 12 34 12 39 12 45 2 35 2 40 3 3 13 3 22 33 3 34 3 39 6 15 V Walsoorden 7 40 11 15 210 6 06 7 30 6 20 Klc osterz. 7 46 1120 216 611 7 36 6 42 ff Groenendijk 7 51 11 25 2 20 615 7 41 6 55 ff Hengstdijk 8 01 1135 2 30 6 23 7 51 7 04 ff Rapenburg 811 11 46 2 43 6 31 8 01 7 13 Zaamslag 8 26 11 59 3 02 6 42 817 7 17 Axel 8 46 12 15 3 22 7 02 8 37 7 22 a Drirsch. 8 5* 12 20 3 27 7 07 842 v Drie Schouwen 6 CO 8 59 12 21 3 29 7 10 9 07 12 36 3 45 7 25 9 28 12 53 4 18 7 42 9 53 1 24 4 51 8 02 10 23 149 5 14 8 29 10 38 2 02 6 27 8 45 10 39 2 04 5 28 11 02 8 24 546 Westderpe 615 Bas van Gant 6 81 Philippine 6 54 Pyramids 7 18 a IJzendijke 7 30 V IJzendijke 8 00 a Soheeudijke 8 23 -j- Rijdt ep verzoek door tot Axel-Brug. v Schoondijke a IJzendijke v IJzendijke Pyramids Philippine Sas van Gent Westdorpe a Drie Schouwen 6 12 6 26 6 54 7 26 7 41 7 58 8 28 3 46 9 13 9 26 9 53 10 45 1105 11 25 1231 12 50 12 52 105 124 2 01 214 2 34 2 51 3 3 403 4 2b 4 52 5 30 5 50 6 01 6 20 7 20 7 36 8' 2 6 32 850 610 |9 10 v Driesehouwen 610 v ïuiddorpe 6 15 v Roodesluis(H.T.) 6 27 V Eruisswaat{B.T.) 6 19 a Moerbeke 6 27 (B. T.) 8 55 9- 9 12 9 03 912 12 25 12 30 12 42 12 34 12 42 3 30 3 85 3 47 3 39 3 47 v V Moerbeke Kruisstraat y Roodesluis (H. T.) y Zuiddorpe a Drieschouwen 7 7 10 741 7 49 7 65 10 38 10 46 1117 11 23 1129 185 1 45 216 2 24 2 31 5 22 5 30 6 01 6 08 6 I' Breskens v Hoofdplaat Biervliet Pyramids LÏeMidüke 8 35 12 05 3 37 6 45 7 IJzendijke 8 02 11 25 2 45 6 05 9 12 35 4 02 7 11 Pyramide 7 41 10 55 216 5 36 915 12 50 415 7 26 tl Biervliet 7 40 10 f 4 215 5 35 9 25 102 4 24 7 35 V Hnefdplaat 7 24 10 34 2 5 23 9 40 1 90 4 40 7 50 a Breskens 717 10 24 151 516 UeeudJjkfc'. 8 47 a. Veldaiekt (Grens) 8 55 8 95 6 21 v. Veldzicht Grens) 3 35 6 30 IJzendijke 9 9 10 3 45 3 55 6 35 6 45 7 Halst 6 8 25 1020 12 15 2 40 5 06 645 8 50 „Terhole 6 11 8 43 1088 12 38 2 58 5 ?3 7 9 68 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 S3 707 9 16 Klesiterz. 6 15 9 - 1055 12 50 3 16 5 45 715 9 25 a Walz. 6 49 9 0511— 12 55 3 20 5 55 720 9 3C v Walz. 650 910 1116 105340605 782 940 „Kloosterz. 655 915 112! 111345610 737 9H „Kuitaart, 704 921 1130 123 .'54 617 746 954 „Terhole 712 932 11*8 133 402 625 754 1002 a Hulst, 730 950 1156 If5 4£0 6-t0 812 1010 Vtiseiagen Middelburg Gees Vlake Bergen ep Zoom Roosendaal Reescndaal Botterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag HjS. Haarlem Amsterdam GA. v Roosendaal a Breda 's Hertogenboseh a Utrecht C.S. v Nijmegen a Arnhem sa 42 bS 05 b" 12 c7 b9 18 bil 34 1 13 a5 51 b615 b7 22 c7 10 b9 29 bil 45 1 24 a611 b6 49 b7 41 c7 43 b9 45 bl2 17 1 44 b 3 04 aS 93 b7 07 b7 54 CÏE8 blO 06 bi2 33 1 57 b3 20 aK 49 b7 53 b8 19 c8 42 blO 51 b 118 2 24 b4 03 a7 03 b813 b8 3-3 c9 bil 99 b 1 36 2 38 b4 21 a713 b8 40 c? 17 11 24 bl 52 2 49 b4 53 a811 b9 42 10 33 12 36 b3 07 3 49 6 09 a8 19 a9 50 10 41 12 44 b3 14 3 58 6 17 8 52 10 22 11 22 122 3 52 4 29 6 52 9 27 10 67 11 57 1 57 4 27 6 15 7 27 9 44 11 11 12 14 2 14 4 44 5 35 7 44 +7 09 8 47 931 11 22 al 46 2 47 4 46 f7 29 9 07 10 06 11 42 a2 12 3 07 5 07 9 56 11 15 12 30 3 67 5 55 1058 12 27 1 36 5 03 6 67 1107 12 01 1 60 4 45 6 48 11 46 12 23 b2 16 6 09 721 4 22 4 32 4 52 5 07 5 50 6(8 6 39 8 05 8 22 8 57 914 6 17 6 39 7 33 914 8 55 6 33 o o M 731 7 40 8 53 8 31 8 58 9 53 7 35 7 56 37 9 23 9 15 9 34 d9 38 6 52 7 02 7 21 7 33 7 58 8 12 8 24 9 24 9 32 blOOl 10 48 1108 8 21 8 41 9 29 10 30 10 19 10 57 7 34 7 44 8 13 8 28 911 9 29 9 37 1034 10 42 11 22 1157 0 14 9 43 1021 Arnhem NfjmegeD Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda b5 43 6 50 Roosendaal b6 19 7 28 Amsterdam C.S. bS34 Haarlem b6 64 Den Haag H.S. b7 39 Rotterdam D.P. b 156 có 48 Rotterdam Beurs 06 56 Roosendaal b616 c7 35 Roosendaal b5 38 c7 46 Bergen op Zoom b 7 02 c8 09 Vlake b7 48 c8 63 Goes b8 11 «9 10 Middelburg b9 47 cl 44 Vlieringen b3 55 cl 52 6 57 7 22 7 16 8 14 8 59 9 21 8 11 8 20 921 9 38 9 58 blO 23 blO 35 blO 55 b'l 93 8 22 8 44 861 9 39 10 26 10 48 815 8 31 9C6 9 53 9 39 10 48 10 59 1114 1140 1162 12 12 12 20 10 19 10 38 1125 11 51 10 44 1249 104 158 10 24 10 47 10 40 1136 12 21 12 43 1116 U 31 12 06 12 43 12 52 2 14 h2 22 a2 38 a30t a3 36 a3 44 l 15 1 31 2 06 2 44 119» 147 139 2 46 3 32 3 53 145 201 2 36 3 06 2 58 3 42 2 2; 4 29 2 53 b3 05 3 474 02 4 07 4 25 5 06 6 22 5 53 601 2 45 30! 3 86 321 517 5 38 2 45 3 01 b3 51 bi 21 4 05 b5 33 c7 15 c7 36 c3 19 c8 85 c9 07 c» 15 bi 22 4 44 4 48 6 45 6 37 7 01 4 15 4 al 5 06 6 43 5 62 7 01 b7 15 b7 89 bü 80 b3 51 b9 30 ba 39 7 46 8 13 8 05 9 09 9 5»: 10 17 7 46 8 01 8 36 9 12 9 21 1019 10 29 10 44 1113 11 25 11 45 1! 63 a Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, c des Zaterdags van 2-7'32 tot 23-7- 32 en alleen des tot 5-9-'82, e Marktrein alleen Dinsdags, Alleen op Zon- en Fees tdagen d Alleen Maandags en des Zater lags van 25-7-'32 7 Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nieolaas v St. Nic. n. Antw a Autwerj en 7 St. Nic. n. Mech aMech len v Mechelen a Brussel 615 10 58 6 24 11 C6 6 33 11 14 641 11 21 6 53 11 33 7 13 11 40 a7 06 12 06 a8 '9 1269 83' 12 09 93- 10* 9 41 1 12 1001 1 5' 2 04 5 02a 6 20b 2 13 5 l1 a 6 2?b 2 21 5 21a 8 38b 2 29 5 28a 6 46b 2 40 5 42a 6 58b 2 50 5 r 8a 7 7b 3 32 6 06 33 4 13 6 55 81' 3 11 60 a7 b 4 10 7 10a 8 28b 425 7 2) 8 4: 0 7 47 9 3o v Brussel c5l2 9 42 bl 15 6 62 a Mechelen 6 07 10 12 K2 6 18 v Mechelen 6 10 10 25 1 56 6 22 a St. Nic. v. Mech. 7 19 11 32 2 58 7 24 v Antw. d. St. Nic. 6 12 1114 04 7 06 a St. Nic. 7. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 v St. Nic. n. Tem. 7 25 12 10 3 12 7 48 Hulst 8 20 108 4— 8 44 „Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 Axel 8 36 1 19 4 16 9 - Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 a Ter Neuzen 8 58 1 37 4 34 9 18 a Alleen op werkdagen, b Alleen on Zon- en Feestdagen, c Vertrekt yan Brussel Zuid en alleen op werkdagen. Des Zaterdags om 1.01. Spoorweg Ter NeuzenGent. y Neuzel- Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Gent Dp. Gent St. P. Brussel Alleen op 6 50 a8 59 1225 5 4 8 20a V Brussel 712 8 48 6 53 6 59 a8 59 12 34 5 49 8 29a a Gent St. P. 816 4 67 7 34 7 03 *9 03 12 38 5 53 33a r Gent St. P. 6 28 8 23 1201 5 02 8 06 7 07 a9 07 12 42 5 57 837a n Geat Dp. 6 42 8 39 12 17 5 17 8 22 7 20 a9 20 12 55 610 8*0* ff Selzaete 7 30 9 21 1 6 20 9 12a 7 S3 11 01 12-2 6 0 8 35a Sas van Gent 8 9 51 1 80 6 50 9 4?a 1 30 ff Pbilippnf 8 08 9 59 1 88 6.-8 9 10a 8 07 r 41 1 46 6 55 10 26 T Sluif! Ibrag 8 12 10 08 1 42 7 02 9 £4a 8 12 151 7 0510 37 1) Sluiskil 8 16 10 07 146 7 06 9 58a 9 01 1257 2 55 8 07 11 M a Ter N r uzen 8 24 1015 164 714 10 06a Zon- en Feestdagen. v. Axel, Wed. Gilijamse 6 45 10— 415 a. Hulst, Station 7 55 11 20 5 30 Alleen op werkdagen. v. Hulst, Station Axel, Wed. Gilijamse 8 30 9 40 2 30 3 45 ISO 9 10 Werkdagen. Zondagen. Vertrek boet ran Neuzen vm. 10,36 «ffl Aankomst Borsselen 10,55 Aankomst te Vliriingeti nm. 12,06 Vertrek trein van Yliasingeu 1,13 2.— 2.20 3,iO 4.21 4,56 6,15 6,25 6,52 Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot ran Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te Neuzen vin. 8,56 9,06 9,25 10,3è 12,37 12.46 1,05 2,15 Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram ran Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissngen 6,55 7,45 10.Ï0 12,66 3,- 5,40 6 0 8,3-1 u.05 12,50 3,45 6,26 6,52 8,44 11 1 15,57 4,03 6 87 7,14 9 08 11.39 1, 1 4,25 7,01 7 41 >,49 12.17 1,44 4.52 7,21 f 1110/5 11.52 2 2.-5,22 7.07 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 3,04 10,33 11,50 2,20 6,35 7,39 9,46 1- 14 1,41 4,50 f,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 6 4 8,44 U 07 12, 3 4,-— 7,03 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 2,50 4,- 4,70 5,30 8,30 9,15 9,28 9,50 11,25 8.47 8,10 8,59 9,21 9,30 7,4U 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 10,15 WalzoordcnHansweert—Vlake. 6,60 9,1011,301,— 4,- 6 - 7,25 9 35 7,20 9,40 12,— 1,30 4,30 6 30 y 5 10 06 7,25 9,4512,10 1,36 4,40 6 40 8 7,36 9,55 12,20 1.-5 4 50 610 8,10 Vertrek boot van Walzoorden Aankomst te Hansweert ertrek tram van Hansweert Aankomst te Vlake Vertrek trein naar Roosendaal 7,64 10,06 12,33 1.57 5,07 33 8,28 Vlissingen 7,4810,23 - 2,0? 1,06 ,30 1118 7,48 10,23 11 40 2,07 5,C6 6,25 8/0 7,64 10,06 1,57 5.(7 8 24 8- 10,2511 50 2,10 5 0 6,308,35 8,10 10,35 12 2.20 5,20 6.40 8,45 8,15 10.4012,16 2.2 6 30 6,40 8.45 5 30 8,46 11 10 12,45 2,65 6 7,10 9,15 Aankomst trein te Missing^n 720 8."5 U03 12,20 1257260 435 601 705 'Vertrek boot van Vlissingen 650 730 915 1130 .2 5° 2 5 440 610 725 >7 jq Aankomst bootte B'eskens 620 8945 121,20 226 510 64 755 in' Aankomst trein Tan Roosendaal Vlissingen Vertrek fam ran lake Aank-ms' te Hans veert Vertrek boot van Hansweert 5 Aankomst te Walsoorden vm. 10,85 m 7,40 10.55 12,05 1,13 8- 9,10 vm. 9,05 9,2a 10,35 .6,01 6 10 6,3') 7,40 5.55 na. 6.40 6,52 7.14 7.43 9.10 5 30 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm. 9,07 7,41 9.18 9,35 9.45 10 30 8 38 8 10 8,43 9,05 9,10 9.56 7.— 1. 6.40 9 15 7,30 1,30 7.10 9 45 7 40 1. 36 7.15 T £0 1.46 7.25 7.58 1.57 7.33 8 53 2, 07 8/9 8.53 2.07 898 758 1.57 8 25 8.55 2.10 8.39 9.05 2.20 8.45 6-10 9.10 2 25 8.45 6 40 9.40 2,55 9.15 9 62 1 68 6,01 Vertrek boot van Breskens 625 820 1040 1210 Aankomst te Vlissingen 655 850 1110 1240 Vertrek trein ran Vlissingen 866 918 1134 113 De booten wachten op treinen, in<'tr,n do de d(«n*t toelaat. De «ankomst der bootas, bh b-ti'do'iog 0Bg4sjr<sv«* 'b Maa dags »m 6,10 u. 1 25 335 5 0 65" 8— 1 55 4' 6 6 - 720 830 422 615 734 840 8,- 10,30 2P5 2 35 6/0 6,40 8,69 921 9,33 10,60 3 30 6,10 11,20 4- 7,10 4 22 7.34

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1932 | | pagina 4