Stoombootdienst op de Wester-Schelde Allerlei. Zeeuw sch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. 1 »30i M1D EL.EN V INT V EI V El R. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Neuzen- VLISSINGEN—ROOSENDAAL. SPOORWEG WECHELEN- TERNEÜZEN. Van af 22 Mei 1932 tot nadere aankondiging. WalzoordenHansweert— Vlake. Ylake—Hansweert—Walzoorden. VlissingenBreskens. Breskens—Ylissingen. Wist a dat? De Sjah van Perzië it eigenaar van de duurtie pyp der wereld. Zy is met kostbare juweelen versierd eD vertegenwoordigt een waarde van rond negen ton. Elk jaar worden er door de seismografische stations rond 30 000 aardbevingen gerappor teerd. Twee derde daarvan zijn slechts zeer licht. Als alle diamanten, die jaar op jaar gevonden worden, in den handel kwamen, dan zou de waar de der steenen tot zoo goed als nul gereduceerd worden. Om dit te voorkomen, worden jaarlijks slechts zooveel steenen op de markt gebracht als met den atzet in overeenstemming is. Men heeft dus in diamanten mat een aard- product te doen, dat kunstmatig tot een waardeobject gestempeld wordt. In verscheidene plaatsen van Z.-DuitschlaDd heeri-cht by den kinderdoop nog een zeldzaam ge bruik. Degene, die het kind ten doop naar de kerk draagt, moet snel loopan en eveneens in snel len pas, na den doop, de kerk weer met het kind verlaten. Men geloott daar namelijk, dat zoodoen de het kind gauwer leert loopen Boterhammen meenemen. De vacantic-tijd nadert, de tyd van fietsen en wandelen, van roeien en zeileD, vsn kampeeren en p:cknicken. „Boterhammen meel" luidt de afspraak. Immers, wanneer bet ons te doen is om het vrya buiten-zijn, dan vermyden we bij voorkeur de gewoonlijk druk bezochte café's en restaurantsdan nemen we „proviand" van huis mee een maatregel, die tegelijkertijd ook het voordeel brengt van aan zienljjke kostenbesparing. De veldfi*soh of thenmfleseh wordt gevuld, de boterhammen worden ingepakt. Stevige beterhammen zullen 't gewoonlijk wel zijn, boterhammen die het gemis van den warmen maaltyd vergoeden en waarop we het best een dag kuBnen uithouden. Wat zullen we kiezen, om ze „aan te kleeden" of te „meu- bileeren" Waarschijnlijk liefst niet veel zoete belegselsdie wekken den dorst maar op. Ook om de zelfde reden geen by uitstek „hartige" toevoegsels. We houden ons dus aan den gulden midden weg. Hard gekookte eieren kun*: nen goede diensten bewyzen iets rauws, in den vorm b.v, van kom kommer, tomaat of sla valt ga- wooulijk ook in den smaak en helpt door de frischheid den dorst bestryden; kaas voimt eenderde mogelijkheid, die niet te versma den is. La'en we eens zien, wat we in deze tijden kunnen meenemen. Eieren. Kook het vereischte aantal ei eren hard of ook wel bijna hard (iets week van dooier dus); wrijf ze fijn en maak ze naar smaak at door ze te vermengen met wat zout (niet te veel en wat Mag- gi's Aroma. Spreid het mengsel nit op de gesmeerde boterhammen en bedek het met een tweede geboterd snee tje brood. Komkommer. Soyd een komkommer in dun ne plakjes, beleg daarmee de ge smeerde sneden brood en druppel er spaarzaam wat door elkaar ge ls opt citroensap en Maggi's Aro ma over (geen zout, omdat dit het vocht uit de komkommer trekt en de boterhammen dus te nat zou maken). Badek elke belegde snee met een tweede gesmeerde boterham en druk het geheel flink op el kaar. Tomaat. Kies vooral stevige (niet over rijpe) vruchten «njjd ze meteen scherp mts in plakjes, bedek daar mee gesmeerde sneetj'8 brood en drnppel er (spaarzaam wat Mag gi's Aroma over. Bedek dan ie dere belegde boterham met een tweede geboterde snee (voor to maten wordt liever geen zout ge bruikt, omdat daardoor vocht aan de vrucht wordt onttrokken. Groene sla. Kies hiervoor goed gewasichen kropsla of spinazie, liefst ver mengd met wat prei, wat dragon of wat peterselie. Hak of anyd al de groenten fyn, vermeng ze inet wat door elkaar geroerd ci troensap en Maggi's Aroma (voor al niet veelen leg dan de „sla" tusichen 2gesmeerde sneden brood Meng desverkiezende door de sla eenige fijngewreven hardge kookte eieren of een paar tijnge wreven koude aardappelen het mengsel zal daardoor het brood minder vochtig makeD. Begeeft U den moed Dan 't hulpzoekend oog Weer naar boven gericht De aarde is zoo donker, De hemel zoo licht. Axel (Drie Schouwen)Terneuzen— Philippine. V Driesch. 5 35 8 1130 2 35 6 15 v Philippine 7 9 54 1 25 4 65 8 05 Axel 6 40 8 06 11 35 2 40 6 20 Hoek 7 10 10 05 1 35 5 10 8 20 33 Zaamslag Neuzen 6 05 8 27 1 2 01 3 05 6 43 a Neuzen 7 25 10 20 1 50 5 25 8 35 33 a 6 29 8 52 12 26 3 30 7 05 v Neuzen 7 67 11 30 2 30 6 15 8 40 V Neuzen 6 30 9 20 12 55 4 20 7 25 Zaamslag 8 26 12 3 02 6 42 V Hoek 6 48 9 35 1 10 4 35 7 40 Axel 8 46 12 15 3 22 7 02 a Philippine 6 53 9 49 1 20 4 49 7 66 a Driesch. 8 51 12 20 3 27 7 07 9 19 9 32 9 37 Driesch. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk groenendijk Klossterz. Walsoorden Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. 5 80 8 11 SO 2 35 6 15 5 35 8 05 11 35 2 40 6 20 5 56 8 26 12 - 3 6 42 610 8 40 12 14 3 13 6 55 6 20 8 47 12 24 3 22 7 04 6 80 8 55 12 34 3 31 7 13 6 35 8 58 12 39 3 34 7 17 6 41 9 03 12 45 3 39 7 22 Walsoorden Kleosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel a Driesch. 7 40 7 46 7 51 8 01 8 11 8 26 8 46 8 51 11 15 11 20 1125 11 35 11 46 11 59 12 15 12 20 210 216 2 20 2 30 2 43 8 02 3 22 327 6 06 6 11 615 6 23 6 31 6 42 7 02 7 07 7 30 7 36 7 41 7 51 8 01 817 8 37 8 42 Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent IJzendyke. v Drie Seheuwen 6 CO Westderpe 8as van Gent Philippine Pyramide IJzendijke IJzendyke Beheondijke 6 15 631 6 54 7 18 7 30 8 0C 8 28 859 1221 9 07 12 36 9 28 12 53 9 S3 1 24 10 28 10 31 10 39 11 02 149 1 02 2 04 2 24 3 29 3 45 4 18 4 51 5 14 6 27 5 28 5 46 7 10 7 25 7 42 8 08 6 29 8 45 -f- Rfjdt op verzoek door tot Axel-Brug. Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramids Philippine Sas van Gent Westdorpe Drie Schouwen 6 12 6 26 6 64 7 26 7 41 7 58 8 2H 1231 3 46 12 60 13 1252 9 26 1 05 9 53 10 45 1105 11 25 124 201 214 2 34 2 51 3 3 403 4 2b 4 52 5 30 5 50 6 01 6 20 7 20 7 36 8 2 8 32 850 610 f9 10 v Drieseheuwen 6 10 T Zuiddorpe 616 v Soedesluis(H.T.) 27 T KnusstraatfB.T.) 6 19 a Moerbeke 6 27 (B. T.) T.) b 65 9 - 9 12 9 03 912 12 25 12 S0 12 42 12 34 12 42 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke v Kruisstraat v Roodesluis (H. Zuiddorpe a Drieschouwen 7 7 10 741 7 49 7 55 10 28 1046 1117 11 23 1129 135 1 45 2 16 2 24 2 31 5 22 5 30 6 01 6 08 6 14 Breskens—HoofdplaatPyramide. Breskens v Hoofdplaat Biervliet Pyramide I Jewidwke (36 12 05 3 37 6 45 V IJzendijke 8 02 11 26 2 45 6 05 9 12 35 4 02 711 Pyramide 7 41 10 65 2 16 5 86 915 12 50 4 15 7 25 Biervliet 7 40 10 f 4 215 5 35 9 25 1 02 4 24 7 35 V Hoefdplaat 7 24 10 34 2 5 2 i Vertrek boot ran Nenzen 9 4t 1 20 4 40 7 60 a Breskens 717 10 24 1 51 6 16 Aankomst Borsselen v. IJzendijke 8 47 a. Veldeiaht (drens) 8 55 IJzendfyke—Veldzieht (Grens). 8 25 6 21 v. Veldzicht Grens) a. IJzendijke 3 86 6 30 9 - 9 10 3 46 355 6 35 6 45 Stoomtram HulstWalzoorden. v Buist 6 8 25 1020 12 15 2 40 6 06 645 8 50 Terkele 6 18 S 43 1088 12 33 2 58 5 23 7 9 08 Knitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 83 707 9 16 Kleesterz. 6 16 9 1056 12 6# 8 15 5 45 716 9 25 a Walz. 6 48 8 0511— 12 65 3 20 5 55 720 9 8C T Walz. 650 910 1116 105 840 60S 712 940 Kloosterz. 655 915 112! 113345618 737 946 „Kuitaart, 704 924 1130 123 .'54 617 746 954 „Terhole 712 932 11»8 123 402 625 754 1002 a Hulst, 780 950 1156 155 420 6-0 812 1020 Viiaeingen 42 Middelburg a5ól Goes a611 Vlake a6 23 Bergen ep Zoom a6 49 Roosendaal a7 03 Roosendaal a713 Rotterdam beurs a8 11 Rotterdam D. P. a8 19 Den Haag H.S. 8 52 Haarlem 9 27 Amsterdam C.S. 9 44 Roosendaal t7 09 Breda f7 29 's Hertogenboseh Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem bS 05 bS 15 b6 49 b7 07 b7 53 bS 13 b8 40 b9 42 a9 50 10 22 10 67 11 14 8 47 9 07 9 56 10 58 1107 11 46 b712 e7 b7 22 c7 10 b7 41 c7 43 b7 54 c7 £8 b8 19 c8 42 b8 33 c9 - c9 17 10 33 10 41 11 22 11 57 12 14 931 10 06 11 15 12 27 12 01 12 28 b9 18 b9 29 b9 49 blO 06 blO 51 bil 09 11 24 12 36 12 44 122 1 67 2 14 11 22 1142 12 30 1 36 1 50 b2 16 bil 34 bil 45 bl2 17 bl2 33 b 118 b 1 36 bl 52 b3 07 b3 14 3 52 4 27 4 44 al 46 a2 12 1 13 1 24 1 44 1 57 2 24 2 38 2 49 3 49 3 58 4 29 6 15 5 35 2 47 3 07 3 67 5 03 4 46 5 09 b3 04 b3 20 b4 03 b4 21 b4 53 6 09 6 17 6 52 7 27 7 44 4 46 5 07 5 55 6 57 6 48 721 4 22 4 32 4 52 5 07 5 50 6<8 6 39 8 05 8 22 8 57 9 14 617 6 39 7 33 9 14 8 55 6 33 o s M 7 81 7 40 8 53 8 31 8 58 9 53 7 35 7 56 37 9 23 9 15 9 34 d9 88 6 52 7 02 7 21 7 33 7 58 8 12 8 24 9 24 9 32 blOOl 10 48 1108 8 21 8 41 9 29 10 30 1019 10 57 7 34 7 44 813 8 28 911 9 29 9 37 10 34 10 42 1152 11 57 0 14 9 43 1021 V Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 'b Hertogenbosch Breda b5 48 Roosendaal b6 19 v Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. b4 56 Rotterdam Beurs Roosendaal b6 16 Roosendaal bS 38 Bergen op Zoom b7 02 a Vlake b7 48 Goes b8 11 Middelburg b9 47 a Vlissingen bS 55 a Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, c des Zaterdags van 2-7 32 tot 23-7- 32 en alleen des tot 5-9-'82, e Marktrein alleen Dinsdags, 6 57 8 22 10 24 119 258 b4 22 7 46 7 22 8 44 10 47 147 .3 42 4 44 818 716 851 10 40 139 221 4 48 8 05 8 14 9 39 11 36 2 46 4 29 5 46 9 09 6 60 8 59 10 26 12 21 3 32 517 6 37 956 7 28 9 21 10 48 12 43 3 53 5 88 7 01 10 17 bS 34 815 10 19 11 15 1 15 145 2 45 2 46 4 16 7 46 b6 64 8 31 1038 1131 1 31 201 3 01 3 01 4 al 8 01 b7 39 9 06 11 25 12 06 2 06 2 86 3 36 b3 51 506 8 36 c5 48 b 811 9 53 11 51 12 43 d 2 44 3 06 b4 21 6 43 9 |2 c5 56 b 8 20 9 39 1044 12 62 d 2 53 b3 05 3 21 4 05 5 62 9 21 c7 85 b 9 21 10 48 1249 2 14 3474 02 b5 33 7 01 10 19 e7 46 b 9 38 10 59 1 04 a2 22 4 07 c7 15 b7 15 10 29 c8 09 b 9 63 1114 h a2 38 4 25 c7 36 b7 89 10 44 c8 63 blO 23 1140 5 06 c9 19 bS 80 11 18 o9 10 blO 36 1152 6 22 e9 85 b-t 61 11 25 c9 44 blO 66 1912 W a3 ?6 5 51 c9 07 bl 30 1145 c9 62 b'l 03 12 20 158 a3 44 6 01 c915 bS 39 11 68 Alleen op Zon* en Maandags en des Feestdagen d Alleen Zaterdags van 25-7-'32 v Tm Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. aMech len v Mechelen a Brussel 615 10 58 6 24 11 06 638 11 14 641 11 21 6 58 11 33 7 13 11 40 a7 26 12 06 a8 19 12 59 8 34 12 09 9 85 101 9 41 112 10 01 157 2 04 5 02a 6 20b 213 5 1! a 6 2?b 2 21 5 21a 6 38b 2 29 6 28a 6 46b 2 40 5 42a 6 58b 2 50 5 58a 7 'i 7b 3 32 6 06 1 83 4 13 55 8 1* 3 11 60P»7 3(b 4 10 710»828b 425 7 21 8-16 4 50 7 47 9 36 V Brussel c5 12 9 42 bl 15 6 62 a Mechelen 6 07 10 12 1:2 618 V Mechelen 610 10 25 1 56 6 92 a St. Nic. v. Meeh. 7 19 11 32 2 58 7 24 V Antw. n. St. Nic. 612 11 14 2 04 7 06 a St. Nic. r. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 V St. Nie n. Tern. 7 25 12 10 312 7 48 Hulst 820 1 08 4 - 8 44 ft Kijkuit 8 57 1 11 4 03 8 53 99 Axel 8 36 1 19 416 9 - 9» Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 a Ter Nenzen 8 63 1 87 4 34 9 18 a Alle n op werkdagen b Alleen on Zon- en Feestdagen, c Vertrekt van Brussel Zuid en alleen op werkdagen. Des Zaterdags om 1.01. Spoorweg Ter Nenzen— ©ent. Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Gent Dp. Gent St. P. I Brussel a Alleen op 6 50 a8 50 12 25 5 40 8 20a V Brussel 7 12 3 48 6 53 6 59 a8 59 12 34 5 49 8 29a a Gent St. P. 816 4 57 7 34 7 03 *9 03 12 38 5 53 33a rr Gent St P. 6 28 82 i 1201 5 02 8 06 7 07 a9 07 12 42 5 57 h37a a Gent Dp. 6 42 8 39 12 17 5 17 8 22 7 20 a9 20 12 55 6 10 8 60» 9» Selzaete 7 30 9 21 1 6 20 9 12a 7 23 11 01 12:2 6 10 8 35a 1 Sas van Gent 8 9 61 1 30 6 60 9 4?a 1 30 »9 Philippine 8 08 9 59 1 34 618 9 tOa 8 07 11 41 146 6 55 10 26 r Slnifkilbrtig 8 12 10 03 1 42 7 02 9f4a 812 1151 151 7 0510 37 a Sluiskil 8 16 10 07 1 46 7 06 9 58a 9 01 12 57 2 55 807 11 51 a Ter Neuzen 8 24 1015 1 64 7 14 10 06a Zon- en Feestdagen. v Axel, Wed. Gilyamse a. Hulst, Statiën Auto-Omnibusdienst AxelHulst Alleen op werkdagen. 6 45 10— 415 r. Hulst, Station 7 66 11 20 6 30 Axel, Wed. Gilij I 30 2 30 8 80 9 40 3 45 9 0 W erkdagen. Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen vm. 10,35 im. 2. 10,55 2,20 nu. 12,05 3,k0 1,1* 4,21 Vlissiugei—Borstelen—Neuzea. Aankomst trein te Vlissingen Verirek boot ran Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te Keuzen 1,55 9,06 9,25 10,35 12,37 12,45 1,05 2,16 4,56 6,15 6,35 6.62 2,50 4- 4,20 5,30 Zondagen. vm. 10,35 nm 7,40 10.55 S,- 12,05 9,10 nm. 1,13 vm. nm. 6,01 9,06 6 10 9,26 6,30 10,36 7,40 NeuzenHoedekenskerke. Vertrek koet van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen 5,55 7,46 10.20 12,06 8,- 5,40 8,30 6.'0 8,30 11.05 12,50 3,46 6,2ö 9,15 6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6.37 9,28 7,14 9 08 11.39 1,21 4,36 7,0 1 9,50 7,41 9,49 12.17 1,44 4,52 7,21 S. 1110,36 11.52 2,2 1 5,22 7.07 11,25 Hoedekenskerke—Neuzen. Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek 'tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Nenzen 8,04 10,33 11,60 2,20 6,36 7,39 9,46 12 14 1,41 4,50 6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 6 4-8,44 11,07 12, 3 4,— 7,03 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 8,47 8,10 8,59 9,21 9,30 7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 10,15 Vertrek boot van Walzoorden 6,60 9,1011,301,— 4,— 6 7,25 9 35 Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,1,30 4,30 6 30 7,75 10 06 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,35 4,40 6 40 8,— Aankomst te Vlake 7,35 9,55 12,20 1.45 4 50 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,64 10,0612,331,67 5,07 7 83 8,28 Vlissingen 7,4810,23 - 2,07 5,06 8,30 11 18 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Vlake Aankomst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert Aankomst te Walsoorden 7,48 10,23 11 40 2,07 5,C6 6,25 8,r0 7,6410,06 1,57 5,07 8,28 8,- 10,25 11 60 2,10 5 10 6,30 8,35 8,10 10,35 12 2.20 6,20 6.40 8,45 6 - 8,15 10,40 12,16 2,25 6 30 6,40 8 45 5 30 8,46 1110 12,45 2,65 6 7,10 9,15 Aankomst trein te Vlissingen 720 855 110312,20 1237 250 485 601 705 Vertrek boot van Vlissingen 550 730 915 1130 2,50 2 5 440 610 725 Aankomst boot te Breskens 620 8— 945 12— 1,20 325 510 64 1 756 Vertrek boot van Breskens 625 820 1040 1210 Aankomst te Vlissingen 665 850 1110 1240 Vertrek treinvan Vlissingen 866 98 1134 113 De booten wachten op tr-dneu, ln0len dit de dienst toelaat D bh b nadering opgegeven 1.25 335 5 0 66«i 8— 1 55 4( 6 6 - 720 830 422 615 734 840 5.55 nm. 6.40 6,52 7.14 7,43 9.10 5 30 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm. 9,07 nm. 8 33 7,41 9,18 9,35 9.45 10 30 810 8.43 9,05 9,10 9,66 7.— 7,30 7.40 T 50 7.68 8.63 1. 1,30 1.36 1. 46 1.57 2,07 6.40 7.10 7.15 7.25 7.33 8,19 9 15 9 45 6 10 6 40 8.53 7.68 8.65 9.05 9.10 9 40 2.07 1.57 2.10 2.20 2.25 2,35 8.18 8.25 8,39 8.45 8.45 9.15 9 62 1 58 6,01 7,30 10,— 2 06 6,10 8— 10,30 2 35 6,40 8,60 9 20 9,38 Pe aankomst der btwte9 10,60 8 30 6,f0 11,20 4- 7,20 4 22 7,34 >e^_

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1932 | | pagina 4