Stoombootdienst op de Wester-Schel de Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsche Tram weg-Maatschappij M1D Eï 3NT V 1ST VER V ES Ft SPOORWEG MECHELEN— TERNEUZEN. 8 Van af 22 Mei 1932 tot nadere aankondiging. blies Zoudagsgerechten, die weinig tijd kasten. Esq ongelukkige samenloop ▼an omstandigheden de Zondag een buitengewone dag, waarop we graag wat meer tijd vrij hebben, dan op een „door de weekschen" dag en daarbij bet gebrek aan hulp, dat in de meeste huishoudens juist dan het grootst is Hoe redt de huisvrouw zich daaruit? Ten eerste door het kiezen van een nagerecht (iE zoo'n gerecht zit juist dikwijls het typisch fees telijke!), dat reeds deu vorigen dag kan worden klaar gemaakt en dat, in den vorm van een koude pudding b.r. of van een vla of van het een of ander gemakke lijk zelt te bereiden gebak, alleen maar vraagt om netjes op een schotel te worden overgebracht, wanneer het Zondagsche maal zijn einde nadert. Ten tweede door te profiteeren vau wat de industrie ons in den vorm van een smakelijk soepje *00 goed als klaar thuis bezorgt; het bereiden dus van een sma kelijke Maggi's soep, die in ver schillende soorten, rekening hou dende met de verschillende smaak-opvatlingen van het pu bliek, „elck wat wils", weet te geven. Ten derde door het uitbreiden van het menu op een wijze, die weinig inspanning kost en waar bij de hulp van het fornuis met succes kan worden gemistdoor den een of anderen slaschotel dus, die, wanneer er voldoende reke ning is gehouden met de frissche kleuren der gebruikte groenten en wanneer de smaak het fijne aroma bezit, dat bij het fleurige uiterlijk past, gerust kan wedij veren met allerlei gerechten, die de kookster veroardeelen tot den blakerenden gloed van het tor nuis. Ten slotte waarom zouden we onze vleesch- of vischgerrchten voor den Zondag niet zóó kie zen, dat ze alleen een korten tijd van opwarmen vragen, terwijl de hoofdbewerkingeu er dea vorigen dag reeds op zijn toegepast? In dit opzicht gaat er niets boveD een gestoofd gerecht een sma kelijke schelvisch „aux fines her bes" b.v., die door een kort ver blijf in een matig warmen oven of ook wel door het opwarmen „au bain marie" in een flinke braadslee met kokand water, vol strekt niet den indruk zal maken van maar opgewarmd te zyn. Eu wat het vleesch betrefteen ra gout, een fricassé of een goulasch lydeia er eveumiu onder als ze reeds den vorigen dag hun be reiding hebben ondergaan mits bet opwarmen doelmatiggeschiedt en geen aanleiding geeft tot uit drogen ot aanzetten. Recept Kamper steur voor 4 personen. 4 harde eieren, 21/» d.L. water met 1 Maggi-bouillonDlokje, 20 G. (2 afgestreken eetlepels) bloem, 20 Gr. (1 afgestieken eetlepel) boter, 1 afgestreken eetlepel aan gemaakte mosterd. Verwarm roerende de boter met de bloem, voeg er langza merhand den bouillon bij, laat het sausje even doorkoken en maak het dan af met den mosterd. Pel de warm gehouden eieran, snijd ze doormidden en scbikze met den open kant naar beneden op een verwarmden schotelbe dek ze dan met de heete saus. Presenteer dit gerecht warm aan de lunch. Nattige wenken. Een goede meubelwasSnip- ppr een ons witte was, in eeD V4 kan terpentyn. Liat de was oplossen, en doe or een theelepel sterke ammonia bij. Roer het mengsel goed en laat bet twee, drie dagen staan bet zal dan dik als een zalfje gewerden zijn Is het te dik, dan doet ge om het dunner te maken, wat terpentijn er by. Maak een flanellen zakje en verzamel daarin alle overbly- vende kleine stukjes zeep. Als 't zakje byna vol is, naait ge het dicht en gebruikt het bij het baden. Het kan meermalen ach tereen gebruikt worden. Wanneer oude kleer- en schoen borstels versleten zyn, kunt ge die „opvullen" met oude lapjes en het geheel overtrekken met fluweel, dat ge met punaises vsst- steekt Op die manier wordt zoo'n oude kleerborstel een uitsteken de „opwrijver" van meubelen etc. o In heel het Verre Oosten wordt de kus vervangen door een soort bssnuiving in den nek en onder bet oor. De kinderen schynen bijzonder gesteld te zyn op dit moederlijke liefdeblijk, want zy laeben luidkeels, zoo dikwyls zy erop vergast worden. Zoo erg was 't niet. A. Je bent een gemeens bedrieger. B. Juffrouw, u overdraft. Axel (Drie Scbonwen)Terneuzen— Phiiipplne. Driesch. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Heek Philippine 5 35 5 40 «05 6 29 «30 8 65 8 27 8 52 9 20 «43 9 35 6 53 9 49 11 30 2 35 6 15 11 35 2 40 6 20 12 01 8 05 6 43 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 49 7 56 v Philippine 7 Hoek 7 10 a Neuzen 7 25 Neuzen 7 57 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Driesch. 8 51 9 54 10 05 10 20 11 30 12 12 15 12 20 125 1 35 1 50 2 30 3 02 3 22 3 27 4 55 5 10 5 25 6 15 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 9 12 9 32 9 37 Drieseh. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Kleosterz. Walsoorden Axel (Drie Schouwen)Walsoorden. 5 30 81130 2 35 615 v Walsoorden 7 40 11 15 2 10 6 06 7 30 5 35 8 05 1135 2 40 6 20 Kloosterz. 7 46 11 20 2 16 6 11 7 36 5 56 8 26 12 36 42 Groenendijk 7 51 11 25 2 20 615 7 41 6 10 8 40 1214 313 6 55 „Hengstdijk 8 01 11 35 2 30 6 23 7 51 620 8 47 1224 3 22 7 04 „Rapenburg 8 11 1145 2 43 6 31 801 6 30 8 55 12 34 3 3^ 7 13 Zaamslag 8 26 11 59 3 02 6 42 817 «35 8 58 12 39 3 34 7 17 „Axel 8 46 12 15 3 22 7 02 8 37 6 41 9 03 12 45 3 39 7 22 a Driesch. 8 5i 12 20 3 27 7 07 8 42 Axel (Drie Schouwen)- Sas v Drie Schouwen 6 00 8 57 12 21 3 29 7 10 9 07 12 36 9 28 12 53 van Gent IJzendyke. Westdorp e Sas vau Geut Philippine Pvramide IJzendijke IJzendijko Schoondijke 6 15 631 6 54 7 18 7 30 8 0C 8 23 3:3 10 23 10 38 10 39 11 02 124 1 49 2 02 2 04 2 24 3 45 4 18 4 51 5 14 5 27 5 28 5 46 7 25 7 42 8 09 8 29 8 45 Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Geut Westdorpe Drie Schouwen 6 12 6 26 6 54 f Rijdt ep verzoek door tot Axel-Brug. 7 26 10 45 7 41 1105 7 58 1125 8 2a 1231 S 46 12 50 P 13 1252 9 26 1 05 9 53 1 24 201 214 2 34 2 51 3<3 40S 4 25 4 52 5 30 5 50 6 01 6 20 7 20 7 36 8(2 8 32 8 50 610 f9 10 Brie Schouwen (Axel)- v Driesaheuweu 6 10 v Buidderpe «15 v Reede«luis(H.T.) 6 27 v Krwsetraat(B.T.)6 19 a Meerbeke 6 27 8 55 9 - 9 12 9 03 912 12 25 12 30 12 42 12 34 12 42 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 Moerbekc. (B. T.) T.) Moerbeke Kruisstraat Roodesluis (H. Zuiddorpe Drieschouwen 7 7 10 7 41 7 49 7 55 10 38 10 46 11 17 11 23 1129 135 1 45 216 2 24 2 31 5 22 5 30 6 01 6 08 6 14 Breskens—HoofdplaatPyramide. Breskens v Beeldplaat Biervliet Pyramide TJsdadbko 835 12 05 3 37 6 45 IJzendijke 8 02 11 26 2 45 9 12 35 4 02 7 11 Pyramide 7 41 10 55 2 16 915 12 50 4 15 7 25 Biervliet 7 40 10 f4 215 9 26 1 02 4 24 7 35 v Hoofdplaat 7 24 10 34 2 9 49 1 90 4 40 7 50 a Breskens 717 10 24 151 S 05 5 36 5 35 52 516 v. Uzendijke 8 47 a. Veldzicht (Grens) 8 55 IJzendykeVeldzicht (Grens). 3 95 6 21 v. Veldzicht Grens) 9 3 45 6 35 3 35 6 30 a. IJzendijke 9 10 3 55 6 45 Stoomtram HulstWalzoorden. V Buist 6 8 25 1020 12 15 2 40 6 05 645 8 50 Terhei» 6 18 8 43 1038 12 33 2 58 5 23 7 9 08 Kuiteart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 33 707 9 16 Kleesterz. 6 S5 9 - 1056 12 50 3 15 5 45 715 9 25 aWalz. 6 40 9 05 U—12 55 3 20 5 55 120 9 3C v Walz. 650 910 1116 105 340 605 732 940 „Kloosterz. 655 915 1121 113 345 610 737 946 Kuitaart, 704 924 1130 123 ?54 617 746 954 „Terhole 712 932 Ili8 133 40ï625 7541002 a Hulst, 730 950 115« 155 420 6 0 812 1020 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nieolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. aMech len v Mecheleu a Brussel 6 15 10 58 6 24 11 06 633 11 14 6 41 11 21 6 53 11 33 7 13 11 40 a7 26 12 06 a8 19 12 59 832 1209 9 35 108 9 41 112 10 01 157 2 04 5 02a 6 20b 2 13 5 1' a 6 23b 2 21 5 21a 6 38b 2 29 5 28a 6 46b 2 40 5 42a 6 58b 2 50 5 58a 7 7b 3 32 6 06 83 4 13 6 55 8 14 3 11 6 0'.'a7°ib 4 10 7 10» 8 28b 4 25 7 24 8 46 4 50 7 47 9 36 V Brussel c 5 12 9 42 bl 15 6 62 a Mecheleu «07 10 12 1 :2 6 13 T Meohelen 10 10 25 1 56 6 22 a St. Nic. v. Meeh. 7 19 11 32 2 5a 7 24 V Antw. n. St. Nic. 6 12 11 14 2 04 7 06 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 v. St. Nic n Tern 7 25 12 10 3 12 7 48 Hulst 8 20 1 03 4 - 8 44 Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 Axel 8 36 1 19 416 9 Sluiskil 8 46 128 4 25 9 09 a Ter N enzen 8 53 1 37 4 34 9 18 a Alleen op werkdagen, b Alleen od Zon- en Feestdagen, en alleen op werkdager. Des Zaterdags om 1.01. c Vertrekt van Brussel Zuid Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent Selzaete Gent Dp. v v V a Gent St. v a Brussel 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 23 a8 50 »8 59 «9 03 a9 07 a9 20 11 0L P. a Alleen op 8 07 D 41 8 12 1151 9 01 12 57 Zon- en Feestdagen. 12 25 12 34 12 38 12 42 12 55 1212 1 30 1 46 151 2 35 5 40 8 20a 5 49 8 29a 5 53 33a 5 57 637a 6 10 8 60a 6 10 8 35a 6 55 10 26 7 05 10 37 8 07 11 61 Brussel 7 12 3 48 6 53 Gent St. P. 8 16 4 57 7 34 G«nt St. P. 6 25 8 21 12 01 5 02 8 06 Geat Dp. 6 42 8 39 12 17 5 17 8 22 Selzaete 7 30 9 21 1 6 20 9 !2a Sas van Gent 8 9 51 1 30 6 50 9 42a Philippine 8 08 9 59 1 38 6 9 FOa Sluiskilbrog 8 12 10 03 1 42 7 02 9 54a Sluiskil 8 16 10 07 1 46 7 06 9 58a Ter Neuzen 8 24 10 15 1 54 7 14 IC 06a v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst Alleen op werkdagen. 6 45 10— 415 7 56 11 20 5 30 Hulst, Station 8 30 2 30 8 80 Axel, Wed. Gilijamse 9 40 3 45 9 0 W erkdagen. Neuzen—Borsselen—Vlissingen. Vertrek boot nan Neuzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein Van Vlissingen vm. 10,35 10,55 12,05 1.13 nm. Vlissingen—Borsselen—Neuzen. Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Aaukomst Borsselen Aankomst te Neuzen 8,55 9,05 9,25 10,35 nm. 2.— 2,20 3,30 4,22 12,37 12.45 1,05 2,15 Neuzen—Hocdekenskerke. VLISSINGEN—ROOSENDAAL. VUoaingM Middelburg Gaos Vlak» Bergen »p Zeem Roosendaal Roosendaal Rotterdam hours Rotterdam D. P. Den Haag H.S. Haarlem Amsterdam C.S. v Roosendaal a Breda *s Her togen bosch a Utrecht C.S. v Nijmegen a Arnhem sip 42 bS 05 bl 12 c7 b9 18 bil 34 1 13 4 22 6 33 «52 7 34 a» 51 b6 16 b7 22 c7 10 b9 29 bil 45 1 24 4 32 u 7 02 7 44 a6 11 b6 49 b7 41 c7 43 b9 45 bl2 17 1 44 b3 04 4 52 ■m 7 21 813 a6 23 b7 07 b7 54 cï 58 blO 06 b 12 33 1 57 b3 20 5 07 O M 7 33 8 28 a( 49 b7 53 b8 19 c8 42 blO 51 b 118 2 24 b4 03 5 50 7 58 9 11 a7 08 bS 13 bS33 c9 - bil 09 b 1 36 2 38 b4 21 6(8 7 31 8 12 9 29 a7 18 b8 40 c? 17 11 24 bl 52 2 49 b4 53 6 39 7 40 8 24 9 37 a8 11 b9 42 10 33 12 36 b3 07 3 49 6 09 8 05 8 53 9 24 10 34 a8 19 a9 50 10 41 12 44 b3 14 3 58 617 8 31 9 32 10 42 8 52 10 22 11 22 1 22 3 52 4 29 6 52 8 22 8 58 blOOl 1122 9 27 10 57 XI 57 1 57 4 27 5 15 727 8 57 10 48 1157 9 44 11 14 12 14 2 14 4 44 5 35 7 44 914 9 53 1108 0 14 +7 09 8 47 931 1122 al 46 2 47 4 4o 6 17 7 35 8 21 9 43 +7 29 9 07 10 06 1142 a2 12 3 07 5 07 6 39 7 55 8 41 10 21 9 66 11 15 12 30 3 57 5 55 7 33 37 9 29 10 58 12 27 1 36 5 03 6 67 9 14 9 23 10 30 11 07 12 01 1 50 4 45 6 48 8 55 9 15 10 19 11 46 12 23 b2 16 5 09 721 9 34 d9 38 10 57 v Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda b5 43 6 50 Roosendaal b619 7 28 v Amsterdam C.S. bS 34 Haarlem b6 54 Den Haag H.S. b7 39 Rotterdam D.P. b4 56 c5 48 Rotterdam Beurs c6 56 Roosendaal b6 16 c7 85 Roosendaal bS 38 c7 46 Bergen op Zoom b7 02 c8 09 a Vlake b7 48 c8 53 Goes b8 11 o9 10 Middelburg b8 47 c9 44 a Vlissingen b3 55 c9 52 6 57 7 22 7 16 814 8 59 9 21 8 11 8 20 9 24 9 38 9 53 blO 23 blO 35 blO 55 8 22 8 44 861 9 39 10 26 10 48 815 8 31 9 06 9 53 9 39 10 48 10 59 1114 1140 11 62 1212 12 20 10 19 10 38 1125 1151 10 44 12 49 104 10 24 10 47 10 40 1136 12 21 12 43 11 16 11 31 12 06 12 43 19 52 2 14 a2 22 a2 38 119 147 139 2 46 3 32 3 53 145 201 2 36 3 06 168 a Alleen des Maandagb des Zaterdags van 2-7 32 tot 23-7- 32 en alleen des b Alleen op werkdagen, c 2 tot 23-7-32 en J tot 5"9-'82, Marktrein alleen Dinsdags, 1 15 1 31 2 06 d 2 44 d 2 53 b3 05 3 47 4 02 4 07 4 25 5 06 a3 04 6 22 a3 36 5 53 a3 44 6 01 Alleen op Zon- en Maandags en des b4 22 7 46 4 44 8 13 4 48 8 05 6 46 9 09 517 6 37 9 5« 5 38 7 01 10 17 2 45 4 15 7 46 3 01 4 dl 8 01 b3 51 5 06 8 36 b4 21 6 43 9 12 4 05 5 52 9 21 b5 33 7 01 1019 c7 15 b7 15 10 29 c7 36 b7 89 10 44 c8 19 bS 80 1113 c8 85 b<61 11 21 c9 07 b'J 30 11 45 c9 15 b9 39 11 53 Feestdagen, d Alleen Zaterdags van 25-7-'32 2 58 3 42 221 4 29 2 45 301 3 36 3 21 Vertrek boot van Neuzen Aaukomst te floedekenskerke Vertr. tram van Hoedakensk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen 5,55 7,46 10.10 12,05 3,— 5,40 6. 0 8,30 11.05 12,50 3,45 6,25 6,52 8,44 11.15 12,57 4,03 6.37 7,14 9 08 11.39 l.vl 4,25 7,01 7,41 *,49 12.17 1,44 4,52 7,21 8.1110,55 11.52 2,22 6,22 7.07 4,55 5,15 6,25 6,52 2,50 4,— 4,20 5,30 8,30 9.15 9,28 9,5# 11,25 Zondagen. vm 10,35 nm 7,40 10.55 8,— 12,05 9,10 1.13 nm. 6,01 9,05 6 10 9,25 6,30 10,35 7,40 Hocdekenskerke—Neuzen. Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 8,04 10,38 11,50 2,20 6,36 8,47 7,39 9,46 12 14 1,41 4,50 8,10 6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 8,59 6 4-8,44 11,07 12,. 3 4,— 7,03 9,21 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 9.30 7,40 9,35 12,— 1,45 4,55 7,55 10,15 W alzoorden—Hansweert— V lake. Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,1011,301,4,- 6 7,25 9 35 Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,- 1,30 4,30 6 30 7,75 10 05 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,10 1,35 4,40 6 40 8, Aankomst te Vlake 7,35 9,5512,201.45 4 50 6 60 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,0612,33 1,57 5,07 7 83 8,28 Vlissingen 7,4810,23 2,07 5,06 8,3011 13 Vlake—Hansweert— W alzoorden Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram ran Vlake Vank^ma' te Hansweert Vertrek boot van Hansweert Aankomst te Walzoorden 7,48 10,23 11 40 2,07 5,16 6,25 8.80 7,5410,06 1,57 5,07 8,28 8,- 10,251150 2,10 5 10 6.30 8,36 8,10 10,85 12 2.20 6,20 6.40 8,45 6-8,16 10,40 12,15 2,2> 6 30 6,40 8 45 5 30 8,46 11.1012,45 2,55 6 7,10 9,15 VlissingenBreskens, Aankomst trein te Vlissingen 720 855 110312,20 1237 250 435 601 705 Vertrek boot van Vlissingen 550 730 915 1120 2 59 2 5 440 610 725 Aankomst boot te Breskens 620 8946 12— 1,20 326 510 640 755 Breskens—Vllssi ngen. Vertrek boot van Breskens 625 820 10401210 1.25 335 5 0 660 8— Aankomst te Vlissingen 666 860 1110 1240 1.56 416 6— 720 830 Vertrek trein van Vlissingen 856 918 1134 113 422 615 734 840 De booten wachten op treinen, indien dit de dleuat toelaat, i« bb ^rnaderiuf opgegeven vm. 5.55 nm. 6.40 6,52 7.14 7.43 9.10 5 30 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm. 9,07 nm 8 33 7,41 9,18 9,35 9.45 10 30 810 8,43 9,05 9,10 9,56 7.- 7,30 7.40 T 50 7.68 8.63 1. 1,30 1.35 1.46 1.57 2. 07 6.40 7.10 7.15 7.26 7.33 8,19 9 15 9 45 8.53 2.07 8.18 758 1.67 8.25 8.65 2.10 8.39 9.05 2.20 8.45 6 10 .9.10 2.25 845 6 40 940 2,55 9.16 9 62 1 68 6,01 7,30 10,— 2 06 6,10 8,— 10,30 2 35 6,40 8,69 92< 9,33 n« aankomst der boosaw 10,50 3 30 6,PO 11,20 4 - 7,20 4 22 7,34

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1932 | | pagina 4