Stoombootdienst op de Wester-Sclielde Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Ml D E3 3NT "V -A. INT V E3 V O E VLISSIN GEN—ROOSEND A A L. SPOORWEG HECHELEN—TERNEUZEN. Van af 22 Mei 1932 tot nadere aankondiging. BreskensVlissingen. Het oudste vleesch. Vleescb. dat meer dan 3000 jaar oud is qd derhalve wel het oudste vleesch ter wereld moet zqd, was ouder de vendsten in den grafkelder van den Puarae Toetanchamen. Het vleesch was gebalsemd en werd bewaard in elliptische potten, die op groote eieren gelekeD. In het geheel bracht men veertig van deze vleescheieren te voorschijn, Het vleesch zag er goed uit, maar de onderzoekers hebben tot dusvei de verzoeking weerstaan, deze dnisendjarige karbonaden te proe ven. o Ik tailleer, Jij failleert, enz. Het volgende geestige ^handels overzicht* is entleend aan het »Soerabaiasob Hbl.: Tegenwoordige tijd. Ik failleer, jy failleert, hy fail. leert. Dat is vlug en toch-groadig geleerd. d'Importeur, die beweert, dat verkeerd is beheerd. Wat niet deert: je failleert, bij failleert. Verleden tijd Men is vorige maand gefailleerd en toch werd er geen mensch geblesseerd. Wel zij hadden gebeerd en betalen verleerd. Wat niet deert, want men zweert en failleert Gebiedende wys. Failleer, laat failleeren ons, failleert, geschoren je wordt, of je scheert. Dus, vooruit opgeveerd en begeert, wat vereert: Menschen, beert en verteert en failleert Eiergerechten. Nu we niet zoo zuinig behoe ven te zijn op eiereu, wegens den lagen prijs, kunnen we het geen verkwisting meer noemeD, als we esnige dagen in de week weer eens tracteeren op „een eitje bij de boterham" of als we in het middagmaal voor het bereiden der nagerechten b.v. profiteeren om weer variatie in de spijzen te brengen. Zelfs komt men er toe om het vleesch du en dan door eitren te vervangeD, een methode die, afgezien van de grootere kans op afwisseling, ook een hygiënisch voordeel met zich brengtimmers, ook al waar deert men over 't algemeen het vleesch nog als een onmisbaar voedingsmiddelin de warme maanden behoort bet toch liefst zoo min mogelijk thuis. Maar is het ook bekend, dat een gekookt ei mpt enkele drup pels Maggi's Aroarx heel sma kelijk wordt? Naast het zout vaatje vergeten we daarom ook niet het flescbje Maggi's Aroma neer te zetten op ontbijt- en koffietafel. Ook met spiegel eieren en geklopte eieren ver- hoogen een paar druppels Mag gi's Aroma zeer den smaak. Ziehier een recept voor gevul de eieren, (b(j spinazie, raapste len, postelein of andijvie). Reken per persoon 1 hardgekookt ei, 10 Gr. afgestreken eetlepel) boter, V, theelepeltje zout, 1/i theelepeltje Maggi's Aroma, 1 theelepeltje gehakte peterselie. Snijd het gepelde ei doormid den, hetzij in da lengte of in de breedte, neem er de dooierhelf ten voorzichtig uit en wrijf die fijn met de boter, het zout, de Maggi's Aroma en da peterselie. Vul de eiwitbakies hoog op met het dooiermengsel (liefst met be hulp van een spuitzabje, maar anders met twee theelepels). Schik de gevulde eieren rond om de groente, die in dit geval in een ongsdekte schaal wordt gepresenteerd. Nuttige wenken. Het is dikwijls een heel werkje een pao, waarin melk gekookt is, schoon te krijgen. Maar niet, wanneer ge het volgende doet. Nadat ge de kokende melk er uit hebt gegoten, doet ge met een het deksel weer op de leege pan, nog voordat de stoom tijd heelt gehad eruit te komen. Laat zoo de pan afkoelen. Daarna in koud water zetten om veider te weeken. o Een kussentje, gevouwen van een flanellen lapje, en dat gedoopt in ty n gemalen havermeel is een prachtiniddel om peau de suède schoenen mee schoon te wrijven. WrijfiD ronddraaiende richtiDg, Tijdgeest A. Ik reis uit prinoipe nooit met een boemeltreiu altijd neem ik den sneltrein, B. Zijt u misschien kassier Axel (Drie Schouwen)Terneuzen—Philippine. v Driesch. Axel Zaamslag a Neuzen v Neuzen v Hoek 5 30 5 85 5 96 5 40 6 06 8 27 6 29 8 52 6 30 9 20 6 43 9 35 8 8 05 a Philippine 6 53 9 49 11 30 2 35 6 16 11 35 2 40 6 20 1 2 0 i S 05' 6 43 12 26 3 30 7 05 12 55 4 20 7 25 1 10 4 35 7 40 1 20 4 49 7 55 v Philippine 7 Hoek 7 10 a Neuzen 7 25 v Neuzen 7 57 Zaamslag 8 26 Axel 8 46 a Driesch. 8 51 9 54 10 05 10 20 1130 12 12 15 12 20 1 25 1 35 1 50 2 30 3 02 3 22 3 27 4 66 5 10 5 25 6 15 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 8 17 8 37 9 12 9 32 8 42 9 37 Brieseh. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk (Groenendijk Kloesterz. Walsoorden Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. 5 30 5 35 5 56 6 10 6 20 6 30 6 35 6 41 8 7 45 8 26 8 40 8 47 8 55 8 58 9 03 11 SO 11 35 12 - 1214 12 24 12 34 12 39 12 45 2 35 2 40 3 3 13 3 22 33' 3 34 3 39 615 6 20 6 42 6 55 7 04 7 13 7 17 7 22 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 7 40 7 46 7 51 8 01 811 8 25 8 27 8 51 11 15 1120 11 25 11 35 11 45 11 59 12 15 12 20 2 10 216 2 20 2 30 2 43 2 59 3 22 3 27 6 06 6 11 6 15 6 23 6 31 6 41 7 02 7 07 7 30 7 3b 7 41 7 51 8 01 815 8 37 8 42 Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent IJze ndjjke. v Drie Schouwen 6 CO 8 59 1221 3 29 7 10 3 45 4 18 4 48 5 14 5 27 5 28 5 46 Weatdorpe Sas van Gent Philippine Pyramide IJzendijke IJzendijke Schoondijke 615 631 6 52 7 16 7 30 8 00 8 23 9 07 12 36 9 28 12 53 9 52 1 23 10 22 10 38 10 39 11 02 1 49 2 02 2 04 2 24 7 25 7 42 8 01 8 29 8 45 7 51 814 f Rfjdt op verzoek door tot Axel-Brug. v Schoondijke a IJzendijke v IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe a Drie Schouwen 8 28 12 31 2 51 846 1" 0 3 '3 9 13 100? 1252 6 26 9 105 6 54 9 53 7 26 10 45 7 41 1105 7 58 11 25 124 201 214 2 34 6 01 6 20 408 4 2b 4 52 5 30 5 50 8 25 8 48 7 20 7 36 8' 2 8 32 50 610 f9 10 Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. v Drieschouwen 610 8 55 12 25 3 30 v Moerbeke v Zuidderpe 615 912 30 3 35 v Kruisstraat v Reodesluis(H.T.) 6 27 9 12 1242 347 v Roodesluis (H. v Kruisstraat^B.T.) 6 19 9 03 12 34 3 39 v Zuiddorpe a Moerbeke 6 27 912 12 42 3 47 a Drieschouwen (B. T.) T.) 7 7 10 741 7 49 7 55 10 38 10 46 1117 11 23 11 29 135 1 45 2 16 2 24 2 31 5 22 5 30 6 01 6 08 6 v Breskeus v Hoofdplaat Biervliet Pyramide I.Iaendijke Breskens—Hoofdplaat— Pyramide, 885 12 05 3 87 6 45 7 IJzendijke 8 02 11 25 2 45 6 05 9 12 35 4 02 711 Pyramide 7 41 10 55 2 16 5 36 915 12 50 415 7 25 Biervliet 7 40 10 54 215 5 35 9 2a 1 02 4 24 7 35 V Hoofdplaat 7 26 1034 2 521 9 40 1 20 4 40 7 60 a Breskens 717 10 24 1 51 516 v. IJzendijke 8 47 a. Veldzicht (Grens) 8 55 IJzendtykeVeldzicht (Grens). 3 26 6 21 t. Veldzieht Grens) 9— 3 45 3 35 6 30 a. IJzendijke 910 3 55 6 35 645 Stoomtram HulstWaizoorden. v Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 40 6 06 645 8 50 Terhole 6 18 8 43 1038 12 33 2 58 5 23 608 9 18 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 3 06 5 33 616 9 16 Kloosterz. 6 35 9 1055 12 50 3 15 5 45 625 9 25 a Walz. 6 4090511— 1215320555 630 9 8C v Walz. 650 910 1116 105 340 605 732 940 „Kloosterz. 655 915 1121 113 335610 737 915 „Kuitaart, 704 924 1130 123 354 617 746 954 „Terhole 712 932 1138 1*3 40:625 7541002 aflulst, 730 950 1156 1654206 0 812 lOiO V Vlissingen tb 42 aS 05 a 7 12 b7 a9 18 11 34 1 13 ff Middelburg f5 51 a6 15 a7 22 b7 10 a9 29 11 45 1 24 V Goes f6 11 a6 49 a7 41 b7 43 a9 49 12 17 1 44 ft Vlake f6 23 a7 07 a7 54 bV 58 alO 06 12 33 1 57 a Bergen op Zoom f6 49 a7 58 a8 19 b8 42 alO 51 1 18 2 14 a Roosendaal +7 08 a8 13 a8 33 b9 - all 09 1 36 2 28 Roosendaal t7 13 «8 40 d9 17 11 24 al 52 2 34 a Rotterdam beurs f811 a9 42 12 36 a3 07 a3 49 a Rotterdam D. P. f819 a9 50 10 41 12 44 a3 14 3 58 a Den Haag H.S. 8 52 10 22 11 22 1 22 3 52 a4 04 Haarlem 9 27 10 57 1 57 4 27 5 15 Amsterdam C.8. 9 44 11 14 12 14 2 14 4 44 5 35 V Roosendaal t7 09 8 47 931 11 22 al 46 2 47 a Breda f7 29 9 07 10 06 11 42 a2 12 3 07 M 's Hertogenbosch 9 66 1115 12 30 3 57 a Utrecht C.S. 10 58 12 27 1 36 5 03 V Nijmegen 1107 1201 1 60 4 45 a Arnhem 11 46 12 23 a2 16 5 09 4 22 4 32 c3 04 4 52 e3 20 5 07 e4 03 5 50 c4 21 618 a4 53 d6 39 6 09 6 17 7 64 6 52 8 22 7 27 12 57 7 44 9 14 4 46 5 07 5 55 6 57 6 48 721 617 6 39 7 33 9 14 8 56 0 34 6 33 6 52 7 34 7 02 7 44 7 21 8 13 Q O w 7 33 8 28 7 58 911 7 31 8 12 9 29 7 40 8 24 9 37 8 53 9 24 10 34 8 31 9 32 10 42 8 58 10 01 11 £2 10 48 1157 9 53 1108 0 '4 7 35 8 21 9 43 7 55 8 41 10 21 £37 9 29 9 23 10 30 9 15 10 19 d) 38 10 57 Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda a6 43 6 60 Roosendaal a619 7 28 Amsterdam C.S. a6 34 Haarlem a6 54 Den Haag H.S. a7 39 Rotterdam D.P. a4 56 bö 48 Rotterdam Beurs b6 56 Roosendaal a6 16 b7 85 Roosendaal a6 38 b7 46 Bergen op Zoom a7 02 b8 09 Vlake a7 48 b8 53 Goes a811 b9 10 Middelburg «8 47 b9 44 Vlisslngen a8 55 b9 62 6 57 7 22 7 16 8 14 8 59 9 21 7 22 8 30 8 11 8 20 9 21 9 38 9 68 alO 28 alO 36 alO 56 all 08 8 22 8 44 861 9 39 10 26 10 48 815 8 31 9 06 9 53 9 39 10 48 10 59 1114 1140 1162 1212 12 20 d9 32 d9 56 o9 d'O 32 10 19 10 38 11 25 1151 1044 1249 02 22 10 24 10 47 10 40 1136 12 21 12 43 1115 tl 31 12 06 12 43 19 62 214 d3 58 d4 13 1 15 11 31 2 06 2 44 2 53 3 47 4 07 119 147 139 2 46 3 32 313 145 201 86 2 58 3 42 22 4 29 4 -0 5 19 2 45 301 3 36 a4 2 2 4 44 4 48 6 45 6 37 7 01 415 4 al 506 5 43 5 52 7 46 8 13 8 05 9 09 9 56 10 17 7 46 6 01 8 36 9 12 9 21 12 87 a Alleen des Maandags b Alleen op werkdagen, c des Zaterdags van 2-7 32 tot 23-7- 32 en alleen des tot 5'9-'32, Marktrein alleen Dinsdags, 517 5 88 2 45 3 01 d3 51 3 06 a4 4 d4 21 3 05 3 21 4 05 4 02 a5 22 6 33 7 01 10 19 5 58 a543 b715 a7 15 10 29 4 25 d5 43 a5 58 b7 86 a7 89 10 44 5 06 d6 10 a6 25 b8 19 a8 £0 1118 5 2-2 d6 22 a6 37 b8 85 a8 51 11 25 5 54 d-. 42 a6 57 b9 07 a9 30 1145 6 01 d6 50 a7 06 b9 15 a9 39 11 63 Alleen op Zon- en Feestdagen, d Alleen Maandags en des Zaterdags van 25-7-'32 d4 46 d5 04 6 12 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerren v St. Nic. n. Mech. aMsch len v Meehelen a Brussel 61510 58 6 24 11 06 633 11 14 641 11 21 6 53 11 33 713 11 40 a7 26 12 06 a8 9 12 59 8321209 9 3i 103 9H 1 12 10 01 157 2 04 2 13 2 21 2 29 2 40 2 50 3 32 4 11 3 11 4 10 4 25 4 50 02a 6 20b 11 a 622b 21a638b 28a646b 42a S 58b 58a 7 7b 06 33 5) 8 14 0 a 7 K b 10a828b 21 8 15 47 9 36 V Brussel c 5 12 9 42 bl 15 5 52 a Meehelen 6 07 10 12 1 12 6 18 V Meehelen 6 10 10 2) 1 56 6 22 a St. Nic. v. Mech. 7 19 11 32 2 58 7 24 V Antw. b. St. Nic. 612 11 14 2 04 7 06 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 V St. Nic n. Tern. 7 25 12 10 3 12 7 48 Hulst 8 20 1 03 4 - 8 44 Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 Axel 8 36 1 19 416 9 Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 a Ter Neuzen 8 63 137 4 34 9 18 a Alleen op werkdagen b Alleen on Zon en alleen op werkdagen. Des Zaterdags om 1 en Feestdagen. c Vertrekt van Brussel Zuid Spoorweg Ter Neuzen— Gent. v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine v Sas van Gent v Selzaete v Gent Dp a Gent St. P. v a Brussel a Alleen 6 50 a8 50 12 25 5 40 8 20a V Brussel 7 12 3 48 6 63 6 59 a 8 59 12 34 5 49 8 29a a Gent St. P. 816 4 57 7 34 7 03 «9 03 12 38 5 53 33a XT Gent St. P. 625 8 23 1201 5 02 8 06 7 07 •9 07 12 42 5 57 8 37a n Gaat Dp. 6 42 8 39 12 17 517 8 22 7 20 a9 20 12 55 6 10 8 50* yy Selzaete 7 30 9 21 1 6 20 9 12a 7 23 11 01 12 f 2 6 10 8 35a 9 Sas van Gent 8 9 51 1 30 6 50 9 4 'a 1 30 Philippine 8 08 9 59 1 33 6 8 9 f 0a 8 07 11 41 146 6 55 10 26 T Sluiskilbrug 8 12 1003 142 7 02 9 54a 8 12 1151 151 7 0510 37 n Sluiskil 8 16 10 07 146 7 06 9 58a 9 01 12 57 235 8 07 11 51 a Ter Neuzen 8 24 1015 154 7 14 10 06a op Zon- en Feestdagen. v. Axel, Wed. GiHjamse 6 45 a. Hulst, Station 7 55 Auto-Omnibusdicnst Axel—Hulst Alleen op werkdagen. 10— 415 1120 5 30 v. Hulst, Station 8 30 2 30 8 30 Axel, Wed. Gilijamse 9 40 3 45 9 .0 W erkdagen. NeuzenBorsselen—Vlissingen. Vertrek boot van Neuzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen vm. 10,36 10,55 12,05 1.13 Vlissingen—Borsselen—Neuzen. Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te Neuzen 8,55 9,06 9,25 10,35 cm. 2,— 2,20 3,SO 4,22 12,37 12.45 1,05 2,15 4,55 5,15 6,25 6,52 2,50 4- 4,20 5,30 NeuzenHoedekenskerke. Zondagen. vm. 10,35 nm 7,40 10.55 8,— 12,05 9,10 nm. 1,13 vm. nm 6,01 9,05 6 10 9,25 6,30 10,35 7,40 Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen 5,55 7,45 10.20 12,06 3,— 5,40 8,30 6, 0 8,30 11.05 12,50 3,45 6,25 9,15 6,52 8,44 11,15 lï,57 4,03 6,37 9,28 7,14 908 11.39 1,21 4,26 7,01 9,50 7,41 *,49 12.17 1,44 4,52 7,21 8.1110,36 11.52 2,21 5,22 7.07 11,25 HoedekenskerkeNeuzen. Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst 'te Neuzen 8,04 10,33 11,50 2,20 6,35 7,39 9,46 12 14 1,41 4,50 6,25 8,27 10,45 12,30 3,37 6,41 6 48 8,44 11,07 12,-3 4,— 7,03 6,55 8,50 11,15 1,- 4,10 7,10 8,47 8,10 8,69 9,21 9,30 7,40 9,35 12,- 1,45 4,55 7,55 10,15 WaizoordenHanswecrt—V lake. Vertrek boot van Waizoorden 6,50 9,1011,301,— 4,— 6 7,25 9 35 Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,- 1,30 4, 0 6 30 7,15iOC5 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,10 1,36 4,40 6 40 8,— Aankomst te Vlake 7,35 9,55 12,20 1,45 4,50 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,0612,331,67 5,07 (33 8,28 Vlissingen 7,4810,23 2,07 5,06 8,301113 Vlake—HansweertWaizoorden Aankomst trein van Roosendaal VlifBingeu Vertrek tram van Vlake Aanknms' te Hansweert Vertrek boot van Hansweert Aankomst te Waizoorden 7,48 10,23 11 40 2,07 5,16 6,25 8,80 7,5410,06 1,575,17 8,2b 8,— 10,25 11 60 2,10 5 10 6,30 8,36 8,10 10,85 12 2,20 6,20 6.40 8,45 5 8,15 10,4012,16 2,2ü 6 30 6,40 8,45 5 30 8,45 11,1012,45 2,65 6 7,10 9,15 VlissingenBreskens. Aankomst trein te Vlissingen 720 855 1103 12,20 1287 250 485 601 705 Vertrek boot van Vlissingen 550 730 916 1180 2 5)2 5 440 6 L0 725 Aankomst boot te Beskens 620 8— 945 12— 1,20 825 51' 64) 756 Vertrek boot van Bréskene 625 820 1040 1210 Aankomst te Vliflfiiugea 665 850 1110 1240 Vertrek treinvan Vlissingen 866 9l8 1J.J4 113 De booteu wachten op treinen, ladies dl» de dienst toelaat lp b|| hvaadering opgegeven 1.25 335 5 0 65 6— 1.56 416 6- 720 830 422 615 734 840 vm, 5.55 nm. 6.40 6,52 7.14 7,43 9.10 5 30 6,15 6,37 7,01 7,21 8,35 vm. 9,07 7,41 9,18 9,35 9.45 10 30 8 38 810 8,43 9,05 9,10 9,66 7.— 7,30 7.40 7.50 7.68 8.63 6 10 6 40 1. 1,30 1.35 1.46 1.57 2, 07 8.53 7.68 8.55 9.05 9.10 940 7,30 8- 9 62 10,- 10,30 6.40 7.10 7.15 7.25 7.33 8,19 2.07 1.57 2.10 2.20 2.25 2,55 1 68 21.6 2 35 9 15 9 45 8,60 9 2') 9,38 10,60 11,20 830 4- 4 22 8.19 8.28 6.35 8.45 8.45 9.16 6,01 6,10 6,40 6,10 7,£0 7,34 De tankoirs! der bootee

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1932 | | pagina 4