Stoombootdienst op de YVester-Schelde Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsche T ram weg-Maatschappij. verschillende voorstellen steunen. Maar ik zou gaarne zien, dat dhr. van B. dan zijn bezwaren bij de commissie indiende en niet in de Raadsvergadering, te meer, als hij beter weet. Dhr. HAMELINK wil tegenover dhr. Van Kampen opmaken, dat spr. op de voorgrond heeft ge steld, dat B. en W. van goeden wil zijn, maar houdt vol, dat het antwoord op zijn vragen niet ern stig is gesteld, maar een foefje is om van de zaak af te komen Ook een ambtenaar kan mis zijn. Spr. heeft bewezen, dat zijn klach ten juist zijn voor 99 pCt. en noemt dat niet aanvechtbaar. Het is daarom een minne houding van iemand, die zich steeds op z'n chr. beginselen beroept, dat hij zijn medelid op zoo'n manier aanvalt. En dhr. van K. moet niet denken, dat hij in den Raad is gekomen, om mij eens een hak te zetten, want dat zal hem niet gelukken. Aan dhr. 't Gilde wil spr. zeg gen, dat als hij met spr. instemt, dan ook een stapje verder moet gaan. De VOORZ.Stel, dat één man met de regeling belast was, zou dhr. Hamelink dan gelooven, dat van de 150 gevallen geen 5 fouten meer zouden kunnen ge maakt worden. Dhr. HAMELINK: Niet van dien omvang en daarom stel ik voor om één man aar. te wijzen voor de centrale regeling. Dhr. OGGEL gelooft niet dat zulks noodig is. We hebben de commissie, de gem. opz. en den correspondent die samenwerken en de regeling is goed. Alleen de lijst voor het raam is oorzaak geweest van de herrie. Dhr. Ha melink heeft het blijkbaar beter geacht om vele en graote woor den te gebruiken, teneinde zijn zin te krijgen, maar daarom is de werkwijze nog niet noncha lant. Er kan nu eenmaal niet ge werkt worden zonder fouten. Dat kan niemand, ook niet dhr. H., al zijn ze af te keuren, maar men mag geen opzet voorop stellen, dat is maar opruien. Spr. dankt daarom dhr. Van Kampen voor zijn waardeerende woorden aen het adres van B. en W. Dhr. D1ELEMAN wil er als lid van de commissie ook iets van zeggen. Het is zeer moeilijk om goed te doen. Reeds eenige weken zijn de genoemde feiten ter sprake gebracht en is het mogelijke gedaan om fouten te voorkomen. Spr. meent echter, dat er tusschen den opzichteren den correspondent niet de noo- dige samenwerking is. De VOORZ.Juist, maar de fouten moeten er eerst zijn, eer we op den goeden weg zijn. Dhr. D1ELEMAN Er is veel verbeterd, maar de zaak in één hand geven acht ik gevaarlijk. De VOORZ. bemerkt, dat dhr. Hamelink en nog verschillende personen het woord vragen over deze zaak, en dringt aan op be perking, want we kunnen niet aan den gang blijven en er is nog meer af te doen. Hij zal dhr. H. dan in laatste instantie het woord geven. Dhr. 'r GILDE heeft bezwaar tegen een nieuwe functie om financieele redan. Hij stelt de volgende motie voor „De Raad, gehoord de grieven en bedenkingen, welke leven onder de arbeiders ten opzichte van het tewerkstellen bij de gemeentelijke werkverschaffing, van meening, dat deze grieven zooveel mogelijk dienen te wor den opgeruimd en ondervangen, draagt B. en W. op, bij het te werkstellen der arbeiders zoo accuraat en nauwkeurig mogelijk te werk te gaan en de leiding zoo mogelijk te centraliseeren, zonder dat daarvoor een nieuwe functie in het leven wordt ge roepen". De VOORZ.: Dat kan niet. De motie wordt niet gesteund en komt niet in stemming. (Vervolg in het Eerste Blad). Och, arme. Een oude dame bezocht Am sterdam. Bij een politie-ageut in formeerde ze, hoe ze het beste naar haar plaats van bestemming kon komoD. „Dan moet u lyn 22 nemen", zei de agent. Drie uur later kwam de agent op dezelfde plek terug. Tot zijn stomme verbazing stond de oude dame er nog steeds welgemoed. YV at, heeft U Uw tram nou nog nief, riep hy uit. t Komt in orde, agentje, zei ze bly. Kjjk, die tram die daar aan komt, dat is precies de twin tigste die me gepasseerd is. Nog twee dus, dan komt de myne. o Wanneer ge deeg en gebak en koekjes niet luchtig genoeg naar uw zin kunt bakken, zet dan eerst uw meelkist of trommel eens op een warme, droge plaats. Want vochtig meel zal nooit luchtig ge bak geven. M1D JE E 1ST V A INT V J3 R. V OER Axel (Drie Scbouwen)- Terneuzen— Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Dent— IJzendijke. Drie Scheuwen (Axel)—Moerbeke. BreskensHoofdplaatPyramide. IJzendijke—Veldzicht (Drens). Stoomtram Hulst—Walzoorden. VLISS1N DEN—ROOSENDAAL. 8POORWED MECHBLEN- T1RNBUZBN. Spoorweg Ter Neuzen—Dent. Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst Van af 4 October 1931 tot nadere aankondiging. Vlissingen Borsselen -Neuzen. NeuzenHoedekenskerke Heedekenskerke—Neuzen. Walzoorden—Hansweert— Vlake, Vlake—Hansweert—Walzoorden. V llsslngenBreskens. Breskens—Vlissingen. bo^®5 waehteo "P D*iaea, indien dit de u| ba be vadert u g- opgegeven dionst toelaat. Be tahkomst dvr buotea Driesoh. Axel Zaamslag Neuzen Neuzen Hoek Philippine 5.35 7 40 11 30 5.40 7 45 11 35 6 05 810 12 01 6 29 8 35 12 26 6 30 9 20 12 58 6 43 9 35 1 13 6 58 9 50 1 28 2 35 6 15 2 40 6 20 8 05 6 42 3 30 7 05 4 20 7 25 4 35 7 40 4 49 7 55 v Philippine 7 05 9 57 1 36 4 5» 8 05 Hoek 7 20 10 07 1 50 5 10 8 20 a Neuzen 7 35 10 22 2 05 5 25 8 35 v Neuzen 7 40 11 30 2 30 6 )5 8 40 Zaamslag 8 07 12— 3 02 6 42 9 11 „Axel 8 27 12 15 3 22 7 02 9 32 a Driesch. 8 32 12 20 3 27 7 07 9 37 Driesch. 5 30 7 40 1130 2 35 Axel 5 85 7 45 11 35 2 40 Zaamslag 5 56 8 07 12 3 Rapenburg 6 10 8 21 1214 3 13 Hengstdijk 6 20 8 31 12 24 3 22 Groenendijk 6 30 8 41 12 34 3 3 Kloesterz. 6 35 8 46 12 39 3 34 Walsoorden 6 41 8 52 12 45 3 39 6 15 V Walsoorden 7 20 11 15 210 6 06 7 30 6 20 Kloosterz. 7 26 11 20 216 6 11 7 36 6 42 tt Groenendijk 7 31 11 25 2 20 6 15 7 41 6 56 tt Hengstdijk 7 41 1135 2 30 6 23 7 51 7 04 tt Rapenburg 7 51 11 45 2 43 6 31 801 7 3 tt Zaamslag 8 07 12 3 02 6 42 817 7 17 tt Axel 8 27 12 15 3 22 7 02 8 37 7 22 a Driesch. 8 32 12 20 3 27 7 07 8 42 V Drie Sehonwen 6 CO 8 34 1221 3 29 7 10 Westdorpe 6 15 8 54 12 36 3 45 7 25 V Sas van Gent 6 36 9 20 105 4 18 7 42 a V Philippine 7 02 9 52 136 4 51 8 02 V V Pyramide 7 28 10 23 2 01 515 8 30 a IJzendijke 7 40 10 38 5 13 5 27 8 45 V IJzendijke 8 00 10 39 214 l 28 a Scheendijke 8 23 11 02 2 35 5 46 tl f Rijdt ep verzoek door tet Axel-Brug. Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Geat Westdorpe Drie Schouwen 5 30 5 43 6 09 6 55 715 7 35 8 28 12 31 8 46 12 fO 12 52 107 913 9 26 9 53 10 45 1105 11 25 136 2 01 214 2 34 251 3 13 408 4 2b 4 52 5 30 5 50 6 01 6 20 7 20 7 36 8i 2 8 32 8 50 610 f910 v Moerbeke (B. T.) 7 30 11 25 135 4 25 v Kruisstraat 7 40 11 35 1 45 4 35 v Roodeslui* (H. T.) 811 12 05 216 5 06 v Zuiddorpe 819 2 24 514 a Driesehonwen 8 26 1219 2 31 5 21 v Drieschouwen 610 9 40 12 25 3 30 V Zuiddorpe 6 15 9 45 12 *0 3 35 v Roodesluis(H.T.) 6 27 9 57 12 42 3 47 v Krsuestraat(B.T.) 6 19 9 49 12 34 3 39 a Moerbeke 6 27 9 57 12 42 3 47 V Breskens 6 35 12 10 3 37 6 45 V BeoMplaat 9 12 40 4 02 711 Biervliet 9 15 12 55 415 7 25 Pyramide 9 25 105 4 24 7 35 9 T.fcumdijke 9 40 1 20 4 40 7 60 V IJzendijke 710 10 07 1 43 5 Pyramide 7 28 10 24 2 01 5 15 Biervliet 7 35 10 34 210 5 23 T Hoofdplaat 7 51 1055 2 26 5 36 a Breskens 812 1125 2 55 6 05 v. IJzendijke 8 47 a. Veldzicht (Grens) 8 55 3 25 6 21 v. Veldzicht Grens) 3 35 6 30 a. IJzendijke 9 9 10 3 45 3 55 6 35 645 b b ba be b v Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 30 5 05 645 8 50 „Terhole 6 18 8 43 1038 12 38 2 48 5 23 7— 9 (.8 Knitoart, 6 26 8 51 1046 12 41 2 56 5 83 707 9 16 Kleosterz. 6 9 1055 12 50 3 05 5 45 715 9 25 aWalz. 6 40 9 0511- 12 55 3 10 5 5.. 72u 9 3C v Walz. Kloosterz. Kuitaart, Terhole a Hulst, h bd h b be b 660 910 1116 105 330 605 732 940 66 915 1121 113 335 610 737 945 704 921 1130 123 344 617 746 954 712 932 1138 113 352 625 754 1002 730 950 1156 155 410 610 812 1020 b Alleen op werkdagen. - c Zon- en Feestd. - ba Marktdag Huist 30 m. later - bc Zon en Feestd. 4o m. later - d Zon- en Feestd. 35 min. later. be Marktd. Hulst 20 m. later. v Vliasingen f5 42 Middelbnrg f6 51 Gees f6 11 Vlake f6 28 Bergen ep Zoom f6 49 a Roosendaal +7 08 v Roosendaal +7 18 a Rotterdam beurs f8 11 a Rotterdam D. P. f8 19 a Den Haag HJ8. 8 52 Haarlem 9 27 Amsterdam C.S. 9 44 v Roosendaal f7 09 a Breda f7 29 's Hertogenbosch a Utrecht C.S. v Nijmegen a Arnhem aS 05 a6 15 a6 49 a7 07 a7 53 a8 13 «8 40 a9 42 a9 50 10 22 10 57 11 14 8 45 9 07 9 57 10 58 1107 1141 *7 12 b7 a7 22 b7 10 a7 41 b7 43 a7 54 b 58 a8 19 b8 42 a8 38 b9 - d9 12 d!0 06 dlO 35 dll 30 931 10 06 1115 136 12 01 12 23 a9 18 a9 29 a9 49 alü 06 alO 51 all 09 11 24 12 3» 12 44 1 22 1 57 2 14 11 22 11 42 12 30 1 36 1 50 a2 23 1132 1141 12 17 12 33 118 136 al 52 a3 10 a3 17 3 52 4 27 4 44 al 46 a2 12 113 1 24 1 44 1 57 2 24 2 38 2 49 3 49 3 58 4 29 6 14 5 34 2 48 3 08 3 57 5 03 4 45 5 07 4 11 4 21 e3 04 4 41 c3 20 4 56 e4 03 5 39 e4 21 5 57 a4 53 d6 30 6 09 6 17 d7 28 6 52 d7 58 7 2Ï d8 35 7 44 dg 8 4 46 6 17 5 07 5 50 7 6 48 7 25 6 39 7 33 8 38 9 07 9 41 5 44 o O eq 6 42 6 55 8 06 7 58 8 28 9 13 9 33 d6 45 d7 05 d7 45 8 38 d8 23 d8 47 6 52 7 02 7 21 7 33 7 58 8 12 8 22 9 24 9 32 10 01 10 47 1108 8 20 8 41 9 29 10 30 1019 10 54 7 34 7 44 8 15 8 30 9 13 9 31 9 37 10 34 10 42 1122 1157 12 14 9 43 10 21 Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda Roosendaal Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. Rotterdam Beurs Roosendaal Roosendaal Bergen op Zoom Vlake Goes Middelburg Vlisslngen a5 46 a6 22 a4 56 a6 19 a6 39 a7 02 a7 48 a8 11 aö 47 «8 65 6 60 7 28 b5 48 b5 56 b7 85 b7 46 b8 09 b8 63 b9 10 b9 44 bS 62 6 67 7 22 712 814 8 59 9 21 a 6 34 a 6 64 7 39 811 8 20 921 9 38 9 68 alO 23 alü 36 alO 66 all 03 d8 35 d8 67 861 9 43 10 29 10 51 815 8 31 9 U6 9 53 9 39 10 49 1101 1116 1142 11 64 1214 12 22 10 24 10 47 10 35 11 36 12 21 12 43 d 9 25 10 16 9 44 10 31 dlO 23 1106 dI0 50 1151 10 44 dll 46 12 49 12 04 12 55 h 113 1 19 2 58 147 3 40 139 a2 17 2 46 4 29 12 58 163 2 09 2 30 2 38 f Alleen 's Maandags en op 29 Maart en 1? Mei, niet op Werkdagen, b Alleen op Zon- en feestdagen, o Markttroin gebruik toeslagen verschuldigd zijn. 1! 15 11 31 12 06 12 43 12 52 2 14 f2 22 f2 38 f3 04 +316 f3 86 f3 44 3 32 3 54 120 1 40 2 23 517 5 38 2 45 301 3 86 a4 14 4 37 4 48 6 46 6 37 7 01 4 16 4 al 5 06 6 43 5 52 7 61 813 8 04 9 09 9 56 10 17 7 46 8 01 8 36 9 12 9 21 2 69 a4 21 301 405 35? a533 701 1019 402 a543 b717 a7 17 10 29 4 22 a5 38 b7 38 a7 4l 10 44 6 05 a6 25 b8 21 a8 82 11 18 6 22 a6 37 b8 37 a8 53 11 25 6 53 a6 57 b9 09 a9 32 1145 6 01 a7 05 b9 17 a9 41 1163 28 Maart en 16 Mei. a Alleen op Dinsdage, d Treinen voor walker 615 6 24 6 33 6 41 6 53 7 13 a7 26 aft '9 8 30 9 33 9 41 10 01 a. Tern. v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulttt a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Aatwerpen v St. Nie. n. Mech. a Mach 'len v Meehelen a Brussel a Op Zon- en feestdagen 17 minuten later. Vertrekt Zondags 1 uur en 18 minuten later, b 's Zaterdags om 1,01 10 58 11 06 11 14 1! 21 11 33 11 40 12 06 1217 12 09 10» 1 12 1 57 2 04 2 13 2 21 2 29 2 40 2 50 3 32 4 13 3 06 4 06 4 25 4 50 5 02* 511 5 21 5 28 5 42 6 58 6 06 55 6 09 710 7 24 7 47 v Brnaael a Mechelen v Mechelen a St. Nic. v. Meeh. v Antw. n. St. Nic. a St. Nic. v. Antw. v St. Nie Hulst Kijkuit Axel Sluiskil a Ter Neuzen f512 6 06 610 7 19 6 12 7 15 7 25 S 20 8 27 8 36 8 46 8 53 9 42 bl15 6 52 10 08 12 6 13 10 25 156 6 23 11 32 2 58 7 24 11 14 2 04 7 06 12 04 2 54 7 45 12 10 3 11 7 48 108 4 - 8 44 1 11 4 08 8 53 1 19 4 16 9 1 28 4 25 9 09 137 4 34 9 18 f Vertrekt van station Zuid en rijdt alleen op werkdagen. V Neuzen 6 50 850 12 25 5 40 tt Sluiskil 6 59 8 59 12 34 5 49 i) Sluiskil Brug- 7 03 9 03 12 38 .5 63 11 Philippine 7 07 9 07 12 42 .5 57 V Sas van Gent 7 20 9 20 12 65 6 10 V Selzaete 7 23 11 01 12 f2 6 10 V Gent Dp. 1 30 a Gent St. P. 8 07 11 41 1 46 6 55 V 812 11 54 151 7 0'. a Brussel 9 01 12 55 2 55 8 07 v Brussel 7 12 a Gent St. P. 8 16 vr Geut St. P. 6 26 8 23 Gent Dp. 6 42 8 89 Selxaete 7 30 9 21 0 Sa» van Gent 8 9 51 Philippine 8 08 9 59 V Sluifkilbrag 8 12 10 08 Sluiskil 8 16 10 07 a Ter Neuzen 8 24 1015 Alleen op Zon- en Feestdagen, a Alleen op werkdagen. 8 45 8 48 6 53 11 04 4 57 7 34 1201 5 02 8 06 12 17 6 17 8 22 1 >6 20 9 12* 1 30 a6 50 9 42* 1 38 a6 8 9f0* 1 42 a7 02 9 54* 146 a7 06 9 58* 1 54 a7 14 10 06* v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Staties Alleen op werkdagen. 4 15 r. Hulst, Station Axel, Wed. Gilijamae 6 45 7 55 10 11 20 5 30 8 30 9 40 2 30 3 45 8 30 9 10 Werkdagen. NeuzenBorsselenVlisslngen. a. 7,10 10,36 na. 2,— 7,30 10,55 2,30 8,40 ma. 12,06 3,»0 8,56 1,13 4,11 Zondagen, Vertrek boot van Nenzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen 4,55 5,15 6,25 6,58 Aankomst trein te Vlissingen vm. Verrek boot van Vlissingen *5 10 Aankomst Borsselen 5*30 Aankomst te Nenzen 6 40 8,55 9,06 9,25 10,35 um. 16,58 2,38 rt 1.05 4,- M 1,25 4,20 II 2,35 5,30 Vertrek boot van Neuzen 6,05 10.25 Aankomst te Hoedekenskerke 6,45 11.05 Vertr. tram van Hoedekensk. 7,03 11.15 Aankomst tram te Goes 7,25 11,39 Vertrek trein naar Roosendaal 7,41 12.17 Vlissingen 8,11 II.54 vm. 10,35 am 7,40 10,55 8,- 13,06 9,10 nm. 1.13 vm. nm. 6,01 9,05 6 10 9,25 6,30 10,35 7,40 12,- 12,40 12,57 1,21 1,44 2,09 8- 3.40 4,03 4,25 4.41 5,22 5,4a 6,25 6,37 7,01 7,21 8.53 8,40 9,20 9,63 10,15 11,25 Aankomst trein van Roosendaal 8,04 10,33 Vlissingen 7,39 9^46 Vertrek tram van Goes 8,27 10,45 Aankomst iram te Hoedekensk. 8,44 1107 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,50 11^15 Aankomst te Neuzen 9,30 lljöS 11,62 12 14 12,30 12,33 1- 1,40 2,07 1,41 3,37 4,- 4,10 4,50 Vertrek boot van Walzoorden 6,60 9,1011,301 3 456 725 935 Aankomst te Hansweert 7,20 9,40 12,ljso 4^15 6 30 7Jj5 10 06 vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,35 4 2u 6 40 8 Aankomst te Vlake 7,35 9,5612,201,45 430 6 50 8ll0 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,0612,331,57 4 66 7 33 8 30 Vlissingen 7,48 10,23 1,53 5^06 8,321118 Aankomst trein van Roosendaal 7,4810,2811 42 t> Vlissingen 7,6410,06 Vertrek tram van Vlake 8,-10,251160 Aankomst te Hansweert 8,10 10,85 12 Vertrek boot van Hansweert 610 8,1510,4012,16 Aankomst te Walzoorden 6 40 8,4511.1012,45 Aankomst trein te Vlissingen 720 855 110312 58 Vertrek boot van Vlissingen 650 730 915 1130 110 Aankomst boot te Breskens 620 8— 945 12— 1^40 6,35 8,49 vm. 9,07 nm. 8 35 4,39 8,12 7,41 812 6,41 8,59 9,18 9,35 ff 8,43 7,03 9,21 tt 9,05 7,10 9,80 9.45 tt 9,15 7,50 10,10 10 25 77 9,66 1,53 5,05 6,25 8,32 1,57 4,56 8,30 2,105 106.30 8.40 2.20 5,20 6.40 8,50 2,2 5 30 6,40 6 50 2,556 —7,10 9,20 228 705 245 4— 520 710 316 430 660 740 Vertrek boot ven Breskens 625 820 1040 1220 2 Aankomst te Vlissingen 665 860 11101260 2^30 Vertrek treinven Vlissingen 712 866 1132 118 320 485 606 750 360 605 735 820 411 615 662 840 vm. 6.nm. 6-40 6,50 7.07 7,43 9.10 5 36 6,15 6,87 7,01 7,21 8,37 610 6 40 8.53 7.68 8.55 9.05 9.10 9 40 1.53 1.67 2.10 2.20 2.25 2,55 8.21 8.30 8.35 8.45 8.45 9.16 9 62 1268 6,01 7,30 10,— 1 10 6,10 8,- 10,30 140 6,40 8,20 10,50 8 30 8,&& 8,60 11,20 4- 7,28 11,32 411 7,84 7.— 1. 6.40 9 35 7,30 1,30 7.10 10 05 7.40 1.36 7.15 T.50 1.45 7.26 7.58 1. 57 7.33 8.53 1,53 8,91

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1932 | | pagina 4