Stoombootdienst op de YVester-Schelde
Allerlei.
Zeeuwsch-Vlaamsche
T ram weg-Maatschappij.
verschillende voorstellen steunen.
Maar ik zou gaarne zien, dat
dhr. van B. dan zijn bezwaren
bij de commissie indiende en
niet in de Raadsvergadering, te
meer, als hij beter weet.
Dhr. HAMELINK wil tegenover
dhr. Van Kampen opmaken, dat
spr. op de voorgrond heeft ge
steld, dat B. en W. van goeden
wil zijn, maar houdt vol, dat het
antwoord op zijn vragen niet ern
stig is gesteld, maar een foefje
is om van de zaak af te komen
Ook een ambtenaar kan mis zijn.
Spr. heeft bewezen, dat zijn klach
ten juist zijn voor 99 pCt. en
noemt dat niet aanvechtbaar. Het
is daarom een minne houding van
iemand, die zich steeds op z'n
chr. beginselen beroept, dat hij
zijn medelid op zoo'n manier
aanvalt. En dhr. van K. moet
niet denken, dat hij in den Raad
is gekomen, om mij eens een
hak te zetten, want dat zal hem
niet gelukken.
Aan dhr. 't Gilde wil spr. zeg
gen, dat als hij met spr. instemt,
dan ook een stapje verder moet
gaan.
De VOORZ.Stel, dat één
man met de regeling belast was,
zou dhr. Hamelink dan gelooven,
dat van de 150 gevallen geen 5
fouten meer zouden kunnen ge
maakt worden.
Dhr. HAMELINK: Niet van
dien omvang en daarom stel ik
voor om één man aar. te wijzen
voor de centrale regeling.
Dhr. OGGEL gelooft niet dat
zulks noodig is. We hebben de
commissie, de gem. opz. en den
correspondent die samenwerken
en de regeling is goed. Alleen
de lijst voor het raam is oorzaak
geweest van de herrie. Dhr. Ha
melink heeft het blijkbaar beter
geacht om vele en graote woor
den te gebruiken, teneinde zijn
zin te krijgen, maar daarom is
de werkwijze nog niet noncha
lant. Er kan nu eenmaal niet ge
werkt worden zonder fouten. Dat
kan niemand, ook niet dhr. H.,
al zijn ze af te keuren, maar men
mag geen opzet voorop stellen,
dat is maar opruien.
Spr. dankt daarom dhr. Van
Kampen voor zijn waardeerende
woorden aen het adres van B.
en W.
Dhr. D1ELEMAN wil er als lid
van de commissie ook iets van
zeggen. Het is zeer moeilijk om
goed te doen. Reeds eenige
weken zijn de genoemde feiten
ter sprake gebracht en is het
mogelijke gedaan om fouten te
voorkomen. Spr. meent echter,
dat er tusschen den opzichteren
den correspondent niet de noo-
dige samenwerking is.
De VOORZ.Juist, maar de
fouten moeten er eerst zijn, eer
we op den goeden weg zijn.
Dhr. D1ELEMAN Er is veel
verbeterd, maar de zaak in één
hand geven acht ik gevaarlijk.
De VOORZ. bemerkt, dat dhr.
Hamelink en nog verschillende
personen het woord vragen over
deze zaak, en dringt aan op be
perking, want we kunnen niet aan
den gang blijven en er is nog
meer af te doen. Hij zal dhr.
H. dan in laatste instantie het
woord geven.
Dhr. 'r GILDE heeft bezwaar
tegen een nieuwe functie om
financieele redan. Hij stelt de
volgende motie voor
„De Raad, gehoord de grieven
en bedenkingen, welke leven
onder de arbeiders ten opzichte
van het tewerkstellen bij de
gemeentelijke werkverschaffing,
van meening, dat deze grieven
zooveel mogelijk dienen te wor
den opgeruimd en ondervangen,
draagt B. en W. op, bij het
te werkstellen der arbeiders zoo
accuraat en nauwkeurig mogelijk
te werk te gaan en de leiding
zoo mogelijk te centraliseeren,
zonder dat daarvoor een nieuwe
functie in het leven wordt ge
roepen".
De VOORZ.: Dat kan niet.
De motie wordt niet gesteund
en komt niet in stemming.
(Vervolg in het Eerste Blad).
Och, arme.
Een oude dame bezocht Am
sterdam. Bij een politie-ageut in
formeerde ze, hoe ze het beste
naar haar plaats van bestemming
kon komoD. „Dan moet u lyn
22 nemen", zei de agent.
Drie uur later kwam de agent
op dezelfde plek terug. Tot zijn
stomme verbazing stond de oude
dame er nog steeds welgemoed.
YV at, heeft U Uw tram nou
nog nief, riep hy uit.
t Komt in orde, agentje, zei
ze bly. Kjjk, die tram die daar
aan komt, dat is precies de twin
tigste die me gepasseerd is. Nog
twee dus, dan komt de myne.
o
Wanneer ge deeg en gebak en
koekjes niet luchtig genoeg naar
uw zin kunt bakken, zet dan eerst
uw meelkist of trommel eens op
een warme, droge plaats. Want
vochtig meel zal nooit luchtig ge
bak geven.
M1D
JE
E 1ST V A INT V J3 R. V OER
Axel (Drie
Scbouwen)-
Terneuzen— Philippine.
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel (Drie Schouwen)—Sas van Dent— IJzendijke.
Drie Scheuwen (Axel)—Moerbeke.
BreskensHoofdplaatPyramide.
IJzendijke—Veldzicht (Drens).
Stoomtram Hulst—Walzoorden.
VLISS1N DEN—ROOSENDAAL.
8POORWED MECHBLEN- T1RNBUZBN.
Spoorweg Ter Neuzen—Dent.
Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst
Van af 4 October 1931 tot nadere
aankondiging.
Vlissingen Borsselen
-Neuzen.
NeuzenHoedekenskerke
Heedekenskerke—Neuzen.
Walzoorden—Hansweert— Vlake,
Vlake—Hansweert—Walzoorden.
V llsslngenBreskens.
Breskens—Vlissingen.
bo^®5 waehteo "P D*iaea, indien dit de
u| ba be vadert u g- opgegeven
dionst toelaat. Be
tahkomst dvr buotea
Driesoh.
Axel
Zaamslag
Neuzen
Neuzen
Hoek
Philippine
5.35 7 40 11 30
5.40 7 45 11 35
6 05 810 12 01
6 29 8 35 12 26
6 30 9 20 12 58
6 43 9 35 1 13
6 58 9 50 1 28
2 35 6 15
2 40 6 20
8 05 6 42
3 30 7 05
4 20 7 25
4 35 7 40
4 49 7 55
v Philippine 7 05 9 57 1 36 4 5» 8 05
Hoek 7 20 10 07 1 50 5 10 8 20
a Neuzen 7 35 10 22 2 05 5 25 8 35
v Neuzen 7 40 11 30 2 30 6 )5 8 40
Zaamslag 8 07 12— 3 02 6 42 9 11
„Axel 8 27 12 15 3 22 7 02 9 32
a Driesch. 8 32 12 20 3 27 7 07 9 37
Driesch. 5 30 7 40 1130 2 35
Axel 5 85 7 45 11 35 2 40
Zaamslag 5 56 8 07 12 3
Rapenburg 6 10 8 21 1214 3 13
Hengstdijk 6 20 8 31 12 24 3 22
Groenendijk 6 30 8 41 12 34 3 3
Kloesterz. 6 35 8 46 12 39 3 34
Walsoorden 6 41 8 52 12 45 3 39
6 15
V
Walsoorden
7 20
11 15
210
6 06
7 30
6 20
Kloosterz.
7 26
11 20
216
6 11
7 36
6 42
tt
Groenendijk
7 31
11 25
2 20
6 15
7 41
6 56
tt
Hengstdijk
7 41
1135
2 30
6 23
7 51
7 04
tt
Rapenburg
7 51
11 45
2 43
6 31
801
7 3
tt
Zaamslag
8 07
12
3 02
6 42
817
7 17
tt
Axel
8 27
12 15
3 22
7 02
8 37
7 22
a
Driesch.
8 32
12 20
3 27
7 07
8 42
V
Drie Sehonwen
6 CO
8 34
1221
3 29
7 10
Westdorpe
6 15
8 54 12 36
3 45
7 25
V
Sas van Gent
6 36
9 20
105
4 18
7 42
a
V
Philippine
7 02
9 52
136
4 51
8 02
V
V
Pyramide
7 28
10 23
2 01
515
8 30
a
IJzendijke
7 40
10 38
5 13
5 27
8 45
V
IJzendijke
8 00
10 39
214
l 28
a
Scheendijke
8 23
11 02
2 35
5 46
tl
f Rijdt ep verzoek door tet Axel-Brug.
Schoondijke
IJzendijke
IJzendijke
Pyramide
Philippine
Sas van Geat
Westdorpe
Drie Schouwen
5 30
5 43
6 09
6 55
715
7 35
8 28 12 31
8 46 12 fO
12 52
107
913
9 26
9 53
10 45
1105
11 25
136
2 01
214
2 34
251
3 13
408
4 2b
4 52
5 30
5 50
6 01
6 20
7 20
7 36
8i 2
8 32
8 50
610 f910
v Moerbeke (B. T.) 7 30 11 25 135 4 25
v Kruisstraat 7 40 11 35 1 45 4 35
v Roodeslui* (H. T.) 811 12 05 216 5 06
v Zuiddorpe 819 2 24 514
a Driesehonwen 8 26 1219 2 31 5 21
v Drieschouwen
610
9 40
12
25
3 30
V Zuiddorpe
6 15
9 45
12
*0
3 35
v Roodesluis(H.T.)
6 27
9 57
12
42
3 47
v Krsuestraat(B.T.)
6 19
9 49
12
34
3 39
a Moerbeke
6 27
9 57
12
42
3 47
V
Breskens
6 35
12 10
3 37
6 45
V
BeoMplaat
9
12 40
4 02
711
Biervliet
9 15
12 55
415
7 25
Pyramide
9 25
105
4 24
7 35
9
T.fcumdijke
9 40
1 20
4 40
7 60
V
IJzendijke
710
10 07
1 43
5
Pyramide
7 28
10 24
2 01
5 15
Biervliet
7 35
10 34
210
5 23
T
Hoofdplaat
7 51
1055
2 26
5 36
a
Breskens
812
1125
2 55
6 05
v. IJzendijke 8 47
a. Veldzicht (Grens) 8 55
3 25 6 21 v. Veldzicht Grens)
3 35 6 30 a. IJzendijke
9
9 10
3 45
3 55
6 35
645
b b ba be b
v Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 30 5 05 645 8 50
„Terhole 6 18 8 43 1038 12 38 2 48 5 23 7— 9 (.8
Knitoart, 6 26 8 51 1046 12 41 2 56 5 83 707 9 16
Kleosterz. 6 9 1055 12 50 3 05 5 45 715 9 25
aWalz. 6 40 9 0511- 12 55 3 10 5 5.. 72u 9 3C
v Walz.
Kloosterz.
Kuitaart,
Terhole
a Hulst,
h bd h b be b
660 910 1116 105 330 605 732 940
66 915 1121 113 335 610 737 945
704 921 1130 123 344 617 746 954
712 932 1138 113 352 625 754 1002
730 950 1156 155 410 610 812 1020
b Alleen op werkdagen. - c Zon- en Feestd. - ba Marktdag Huist 30 m. later - bc Zon
en Feestd. 4o m. later - d Zon- en Feestd. 35 min. later. be Marktd. Hulst 20 m. later.
v Vliasingen f5 42
Middelbnrg f6 51
Gees f6 11
Vlake f6 28
Bergen ep Zoom f6 49
a Roosendaal +7 08
v Roosendaal +7 18
a Rotterdam beurs f8 11
a Rotterdam D. P. f8 19
a Den Haag HJ8. 8 52
Haarlem 9 27
Amsterdam C.S. 9 44
v Roosendaal f7 09
a Breda f7 29
's Hertogenbosch
a Utrecht C.S.
v Nijmegen
a Arnhem
aS 05
a6 15
a6 49
a7 07
a7 53
a8 13
«8 40
a9 42
a9 50
10 22
10 57
11 14
8 45
9 07
9 57
10 58
1107
1141
*7 12 b7
a7 22 b7 10
a7 41 b7 43
a7 54 b 58
a8 19 b8 42
a8 38 b9 -
d9 12
d!0 06
dlO 35
dll 30
931
10 06
1115
136
12 01
12 23
a9 18
a9 29
a9 49
alü 06
alO 51
all 09
11 24
12 3»
12 44
1 22
1 57
2 14
11 22
11 42
12 30
1 36
1 50
a2 23
1132
1141
12 17
12 33
118
136
al 52
a3 10
a3 17
3 52
4 27
4 44
al 46
a2 12
113
1 24
1 44
1 57
2 24
2 38
2 49
3 49
3 58
4 29
6 14
5 34
2 48
3 08
3 57
5 03
4 45
5 07
4 11
4 21
e3 04 4 41
c3 20 4 56
e4 03 5 39
e4 21 5 57
a4 53 d6 30
6 09
6 17 d7 28
6 52 d7 58
7 2Ï d8 35
7 44 dg 8
4 46 6 17
5 07
5 50
7
6 48
7 25
6 39
7 33
8 38
9 07
9 41
5 44
o
O
eq
6 42
6 55
8 06
7 58
8 28
9 13
9 33
d6 45
d7 05
d7 45
8 38
d8 23
d8 47
6 52
7 02
7 21
7 33
7 58
8 12
8 22
9 24
9 32
10 01
10 47
1108
8 20
8 41
9 29
10 30
1019
10 54
7 34
7 44
8 15
8 30
9 13
9 31
9 37
10 34
10 42
1122
1157
12 14
9 43
10 21
Arnhem
Nijmegen
Utrecht C.S.
's Hertogenbosch
Breda
Roosendaal
Amsterdam C.S.
Haarlem
Den Haag H.S.
Rotterdam D.P.
Rotterdam Beurs
Roosendaal
Roosendaal
Bergen op Zoom
Vlake
Goes
Middelburg
Vlisslngen
a5 46
a6 22
a4 56
a6 19
a6 39
a7 02
a7 48
a8 11
aö 47
«8 65
6 60
7 28
b5 48
b5 56
b7 85
b7 46
b8 09
b8 63
b9 10
b9 44
bS 62
6 67
7 22
712
814
8 59
9 21
a 6 34
a 6 64
7 39
811
8 20
921
9 38
9 68
alO 23
alü 36
alO 66
all 03
d8 35
d8 67
861
9 43
10 29
10 51
815
8 31
9 U6
9 53
9 39
10 49
1101
1116
1142
11 64
1214
12 22
10 24
10 47
10 35
11 36
12 21
12 43
d 9 25 10 16
9 44 10 31
dlO 23 1106
dI0 50 1151
10 44
dll 46 12 49
12 04 12 55
h 113
1 19 2 58
147 3 40
139 a2 17
2 46 4 29
12 58
163
2 09
2 30
2 38
f Alleen 's Maandags en op 29 Maart en 1? Mei, niet op
Werkdagen, b Alleen op Zon- en feestdagen, o Markttroin
gebruik toeslagen verschuldigd zijn.
1! 15
11 31
12 06
12 43
12 52
2 14
f2 22
f2 38
f3 04
+316
f3 86
f3 44
3 32
3 54
120
1 40
2 23
517
5 38
2 45
301
3 86
a4 14
4 37
4 48
6 46
6 37
7 01
4 16
4 al
5 06
6 43
5 52
7 61
813
8 04
9 09
9 56
10 17
7 46
8 01
8 36
9 12
9 21
2 69 a4 21
301 405
35? a533 701 1019
402 a543 b717 a7 17 10 29
4 22 a5 38 b7 38 a7 4l 10 44
6 05 a6 25 b8 21 a8 82 11 18
6 22 a6 37 b8 37 a8 53 11 25
6 53 a6 57 b9 09 a9 32 1145
6 01 a7 05 b9 17 a9 41 1163
28 Maart en 16 Mei. a Alleen op
Dinsdage, d Treinen voor walker
615
6 24
6 33
6 41
6 53
7 13
a7 26
aft '9
8 30
9 33
9 41
10 01
a. Tern.
v Ter Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulttt
a St. Nicolaas
v St. Nic. n. Antw.
a Aatwerpen
v St. Nie. n. Mech.
a Mach 'len
v Meehelen
a Brussel
a Op Zon- en feestdagen 17 minuten later.
Vertrekt Zondags 1 uur en 18 minuten later, b 's Zaterdags om 1,01
10 58
11 06
11 14
1! 21
11 33
11 40
12 06
1217
12 09
10»
1 12
1 57
2 04
2 13
2 21
2 29
2 40
2 50
3 32
4 13
3 06
4 06
4 25
4 50
5 02*
511
5 21
5 28
5 42
6 58
6 06
55
6 09
710
7 24
7 47
v Brnaael
a Mechelen
v Mechelen
a St. Nic. v. Meeh.
v Antw. n. St. Nic.
a St. Nic. v. Antw.
v St. Nie
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
a Ter Neuzen
f512
6 06
610
7 19
6 12
7 15
7 25
S 20
8 27
8 36
8 46
8 53
9 42 bl15
6 52
10 08
12
6 13
10 25
156
6 23
11 32
2 58
7 24
11 14
2 04
7 06
12 04
2 54
7 45
12 10
3 11
7 48
108
4 -
8 44
1 11
4 08
8 53
1 19
4 16
9
1 28
4 25
9 09
137
4 34
9 18
f Vertrekt van station Zuid en rijdt alleen op werkdagen.
V
Neuzen
6 50
850
12 25
5 40
tt
Sluiskil
6 59
8 59
12 34
5 49
i)
Sluiskil Brug-
7 03
9 03
12 38
.5 63
11
Philippine
7 07
9 07
12 42
.5 57
V
Sas van Gent
7 20
9 20
12 65
6 10
V
Selzaete
7 23
11 01
12 f2
6 10
V
Gent Dp.
1 30
a
Gent St. P.
8 07
11 41
1 46
6 55
V
812
11 54
151
7 0'.
a
Brussel
9 01
12 55
2 55
8 07
v
Brussel
7 12
a Gent St. P.
8 16
vr
Geut St. P.
6 26
8 23
Gent Dp.
6 42
8 89
Selxaete
7 30
9 21
0
Sa» van Gent
8
9 51
Philippine
8 08
9 59
V
Sluifkilbrag
8 12
10 08
Sluiskil
8 16
10 07
a
Ter Neuzen
8 24
1015
Alleen op Zon- en Feestdagen, a Alleen op werkdagen.
8 45
8 48
6 53
11 04
4 57
7 34
1201
5 02
8 06
12 17
6 17
8 22
1
>6 20
9 12*
1 30 a6 50
9 42*
1 38
a6 8
9f0*
1 42 a7 02
9 54*
146 a7 06
9 58*
1 54 a7 14
10 06*
v. Axel, Wed. Gilijamse
a. Hulst, Staties
Alleen op werkdagen.
4 15 r. Hulst, Station
Axel, Wed. Gilijamae
6 45
7 55
10
11 20
5 30
8 30
9 40
2 30
3 45
8 30
9 10
Werkdagen.
NeuzenBorsselenVlisslngen.
a. 7,10 10,36 na. 2,—
7,30 10,55 2,30
8,40 ma. 12,06 3,»0
8,56 1,13 4,11
Zondagen,
Vertrek boot van Nenzen
Aankomst Borsselen
Aankomst te Vlissingen
Vertrek trein van Vlissingen
4,55
5,15
6,25
6,58
Aankomst trein te Vlissingen vm.
Verrek boot van Vlissingen *5 10
Aankomst Borsselen 5*30
Aankomst te Nenzen 6 40
8,55
9,06
9,25
10,35
um.
16,58
2,38
rt
1.05
4,-
M
1,25
4,20
II
2,35
5,30
Vertrek boot van Neuzen 6,05 10.25
Aankomst te Hoedekenskerke 6,45 11.05
Vertr. tram van Hoedekensk. 7,03 11.15
Aankomst tram te Goes 7,25 11,39
Vertrek trein naar Roosendaal 7,41 12.17
Vlissingen 8,11 II.54
vm. 10,35 am 7,40
10,55 8,-
13,06 9,10
nm. 1.13
vm.
nm. 6,01
9,05 6 10
9,25 6,30
10,35 7,40
12,-
12,40
12,57
1,21
1,44
2,09
8-
3.40
4,03
4,25
4.41
5,22
5,4a
6,25
6,37
7,01
7,21
8.53
8,40
9,20
9,63
10,15
11,25
Aankomst trein van Roosendaal 8,04 10,33
Vlissingen 7,39 9^46
Vertrek tram van Goes 8,27 10,45
Aankomst iram te Hoedekensk. 8,44 1107
Vertrek boot van Hoedekensk. 8,50 11^15
Aankomst te Neuzen 9,30 lljöS
11,62
12 14
12,30
12,33
1-
1,40
2,07
1,41
3,37
4,-
4,10
4,50
Vertrek boot van Walzoorden 6,60 9,1011,301 3 456 725 935
Aankomst te Hansweert 7,20 9,40 12,ljso 4^15 6 30 7Jj5 10 06
vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,35 4 2u 6 40 8
Aankomst te Vlake 7,35 9,5612,201,45 430 6 50 8ll0
Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,0612,331,57 4 66 7 33 8 30
Vlissingen 7,48 10,23 1,53 5^06 8,321118
Aankomst trein van Roosendaal 7,4810,2811 42
t> Vlissingen 7,6410,06
Vertrek tram van Vlake 8,-10,251160
Aankomst te Hansweert 8,10 10,85 12
Vertrek boot van Hansweert 610 8,1510,4012,16
Aankomst te Walzoorden 6 40 8,4511.1012,45
Aankomst trein te Vlissingen 720 855 110312 58
Vertrek boot van Vlissingen 650 730 915 1130 110
Aankomst boot te Breskens 620 8— 945 12— 1^40
6,35
8,49
vm. 9,07 nm. 8 35
4,39
8,12
7,41
812
6,41
8,59
9,18
9,35
ff
8,43
7,03
9,21
tt
9,05
7,10
9,80
9.45
tt
9,15
7,50
10,10
10 25
77
9,66
1,53 5,05 6,25 8,32
1,57 4,56 8,30
2,105 106.30 8.40
2.20 5,20 6.40 8,50
2,2 5 30 6,40 6 50
2,556 —7,10 9,20
228 705
245 4— 520 710
316 430 660 740
Vertrek boot ven Breskens 625 820 1040 1220 2
Aankomst te Vlissingen 665 860 11101260 2^30
Vertrek treinven Vlissingen 712 866 1132 118
320 485 606 750
360 605 735 820
411 615 662 840
vm. 6.nm.
6-40
6,50
7.07
7,43
9.10
5 36
6,15
6,87
7,01
7,21
8,37
610
6 40
8.53
7.68
8.55
9.05
9.10
9 40
1.53
1.67
2.10
2.20
2.25
2,55
8.21
8.30
8.35
8.45
8.45
9.16
9 62 1268 6,01
7,30 10,— 1 10 6,10
8,- 10,30 140 6,40
8,20 10,50 8 30 8,&&
8,60 11,20 4- 7,28
11,32 411 7,84
7.—
1.
6.40
9 35
7,30
1,30
7.10
10 05
7.40
1.36
7.15
T.50
1.45
7.26
7.58
1. 57
7.33
8.53
1,53
8,91