Handen ruw of stuk Stoom bootdienst op de Wester-Schelde Zeeuwsch-Vlaamsclie Tramweg-Maatschappij. mensehen kiest, die de werke lijke belangen nastreven. Spr. vroeg ook waarom er zoo'n haast is gemaakt met de behandeling van de begrooting zoodat hij daaraan niet eens heeft kunnen deelnemen. Vroeger was dat in Sept. of later en nu in Aug. Zou daar iets achter ge zeten hebben Maar waartoe die intriges tegen mij, nu men mij toch niet uit den Raad kan houden Spr. zal trachten het vertrouwen zijner kiezers niet te beschamen. De tijden zijn veranderd en de menschen willen waarde voor hun geld, daarom zou ook als er voor de elf leden een vrije keuze was, de Raad er heel anders uitzien. Doch nu de omstandigheden het zoo hebben gewild, wenschte spr. niets andera dan een goede verstandhouding in den Raad en m°t ieder die het goed meent om in samen werking zooveel in ons vermogen is den voorspoed onzer gemeente te bevorderen. De Voorz. zei een en ander met belangstelling te hebben aangehoord, doch niet op alles te zullen antwoorden. Opgeval len is spr., dat men nu eens den democraat-Potter en dan weer den conservatief-Potter hoorde uit één mond, die deels bezui niging wil en deels groote uit gaven, zonder voldoenderekening te houden met de geste van den Raad of B. en W. Aangaande de huizen achtte spr. geen verdere bespreking noodig. Meermalen heelt ook hij namens B. én W. zijn teleur stelling uitgesproken over den gang van zaken, waar B en W. buiten staaD, als blijkt dat de menschen niet bekwaam zijn. Dat ingezetenen dat werk niet kregen, lag aan de inschrijving, die 13500 hooger was van de vaklui te St. Jaesteen. Ook over het toezicht waren we niet tevreden en dan wordt het moeilijk. De macadam is bij inschrijving gekocht. Omdat inwalsen prac tisch niet ging, zijn de steecen boven op blijven liggen. Dhr. Vael zei, dat dhr. Potter blijk geeft geen kennis van ma cadam ie hebbeD, anders zou hij dat geen slakken noemen. De begrooting is vroeg behan deld zei de Voorz., omdat daar op de verbouwing van het ge meentehuis wachtte. We hebben daarmede intusschen een com pliment gekregen van den heer Commissaris der Koningin bij zyu jongste bezoek, omdat we de eersten waren in de provincie. Omtrent de crisis heeft dhr de Potter kunnen zien, dat B. en W. gedaan hebben wat kon en ook de Raad, getuige het be drag, dat voor werkverschaffing is besteed. Ook nu hebben B. en W niet afgewacht, maar heb ben zonder aandrang van elders een steunregeling voorgestelden spr. hoopt in de toekomst op de zelfde medewerking van den Raad te mogen rekeueD, zooals die tot heden is verleend om deD nood te lenigen, waar die is en niet, waar die uitgelokt wordt. Omtrent de ambtenaren heeft spr. versteld gestaan van de verdachtmakingen hier geuit, zonder nadere inlichtingen te vragen. Spr. geeft de verzeke ring, dat alle ambtenaren voor 100 pCt. hun aandeel leveren in het hun opgedragen werk. Het deed hem daarom genoegen te hooren dat de Commissaris zijn tevredenheid betuigde over den stand van zaken ter secre tarie, wat niet mogelyk zou zijn, als de ambtenaren in hun plich ten tekort schoten. Spr. acht zich deskundig genoeg als oud ambtenaar, om dat te kunnea beoordeelen en daarom grieft het hem, dat dhr. de Potter aan spr. niet eerst eens enkele in lichtingen vroeg, voor bij zjjn beschuldigingen uitsprak, opdat spr. erop zou hebben kunnen wijzen. Het staat ieder Raads lid vrij critiek uit te oefenen, maar men moet bevoegd zijn. Het is daarom ook, dat spr. het dhr. de Potter nu nog niet kwa lijk neemt, maar hem ter wille zal zijn, als hij het vraagt. Maar spr. waarschuwt toch ieder raadslid met critiek en verdacht making voorzichtig te zijn. Dhr. de Potter wilde er niet verder op ingaan, maar was nitt bevredigd over den loop der zakeu. Het kan beter en voor- deeliger. Het is geen verdacht making, maar wat hem op het hart ligt moet er af. Spr. is overtuigd, niet buiten zijn boekja te zijn gegaan. Hierna werd de vergadering gesloten. M1DDE3 ES KT V ANT VB R. V O E R Terneuzen—Philippine. Axel (Drie Sebouwen)- Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent— IJzendjjke. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Breskens—HoofdplaatPyramide, IJzendyke- -Veldzicht (Grens). Stoom Iran* Hulst—Walzoorden. VLISSIK GEN—ROOSENDAAL. m t Alleen 's Maandags en op 29 Maart en 17 Mei, niet op werkdagen, b Alleen oi> Zon- en feestdagen, e Markttreia gebruik toeslagen verschuldigd zijn, SPOORWEG M ECHEL EN- TERNEUZEN. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Anto-Omnibusdienst Axel—Hulst. Van af 4 October 1931 tot nadere aankondiging. Neuzen—Borsselen—Vlissingen. Viissingen—BorsselenNeuzen. NeuzenHoedekenskerke. Hoedekenskerke—Neuzen. W alzoordenHansweertVlake. V lake—Hansweert—W alzoorden Vlissingen—Breskens. Breskens—Vlissingen. Vertrek boot van Breskens 625 820 1040 1220 2.— 320 425 606 750 Aankomst te Vli^iagen 665 850 1110 1260 2.30 860 605 735 820 Vertrek trein ra a Vlissingen 712 856 1182 118 411 515 662 840 De booten wachten op breinen, indien dit de dioast toelaat. Qo aakoys<t 1» bH benadeling oefetevae weer zacht en heel met Purol. V Driesch. Axel Zaamslag a Neuzen v Neuzen v Hoek a Philippine 5.35 7 40 11 30 5.40 7 45 1135 6 05 8 10 12 01 6 29 8 35 12 26 6 30 9 20 12 58 6 43 9 35 1 13 6 58 9 50 1 28 2 35 6 15 2 40 6 20 3 05 6 42 3 30 7 05 4 20 7 25 4 35 7 40 4 49 7 55 v Philippine 7 05 Hoek 7 20 a Neuzen 7 35 v Nenzen 7 40 Zaamslag 8 07 Axel 8 27 a Driesch, 8 32 9 57 10 07 10 22 11 30 12 12 15 12 20 136 150 2 05 2 30 3 02 3 22 3 27 4 5ó 5 10 5 25 6 15 6 42 7 02 7 07 8 05 8 20 8 35 8 40 9 12 9 32 9 37 Driesch. 5 30 7 40 11 30 2 35 6 15 v Walsoorden Axel 5 35 7 45 11 35 2 40 6 20 Kloosterz. Zaamslag 5 56 8 07 12 3 6 42 Groenendijk Rapenburg 6 10 8 21 12 14 313 6 55 „Hengstdijk Hengstdijk 6 20 8 31 12 24 3 22 7 04 Rapenburg Groenendijk 6 30 8 41 12 34 3 31 7 13 „Zaamslag K loosterz. 6 35 8 46 12 39 3 34 7 17 „Axel Walsoorden 6 41 8 52 12 45 3 39 7 22 a Driesch. 7 20 1115 210 6 06 7 30 7 26 11 20 2 16 6 11 7 36 7 31 11 25 2 20 6 15 7 41 7 41 1135 2 30 6 23 7 51 7 51 11 45 2 43 6 31 801 8 07 12 3 02 6 42 817 8 27 1215 3 22 7 02 8 37 8 32 12 20 3 27 7 07 8 42 V Drie Schouwen 6 CO 8 34 1221 3 29 710 Westdorpe 6 15 8 54 12 36 3 45 7 25 V Schoondijke 8 28 1231 2 51 6 01 Sas van Gent 6 36 9 20 105 418 7 42 a IJzendijke 8 46 12 f0 3 13 6 20 9 Philippine 7 02 9 32 1 36 4 51 8 02 V IJzendijke 5 30 913 12 52 408 7 20 Pvramide 7 28 10 23 2 01 5 15 8 30 Pyramide 5 43 9 26 107 4 2b 7 36 a IJzendijke 7 40 10 38 213 5 27 8 45 9 Philippine 6 09 9 53 1 36 4 52 8i2 V IJzendijke 8 00 10 39 2 14 5 28 11 Sas van Gent 6 55 10 45 2 01 5 30 8 32 a Schoondijke 8 23 1102 2 35 5 46 11 Westdorpe 7 15 1105 214 5 50 8 50 f Rijdt op verzoek door tot Axel-Brug. a Drie Schouwen 7 35 11 25 2 34 610 f9 10 v Drieschouwen 6 10 V Zuiddorpe 615 V Roodeslais(H.T.) 6 27 v Kruisstraat(B.T.) 6 19 a Moerbeke 6 27 9 40 9 45 9 57 9 49 9 57 12 25 1230 12 42 12 3-4 1242 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 Moerbeke (B. T.) v Kruisstraat v Roodeiluis (H. v Zuiddorpe a Drieschouwen T.) 7 30 7 40 811 8 19 8 26 11 25 11 35 12 05 12 13 12 19 135 145 216 2 24 2 31 4 25 4 35 5 06 514 5 21 v Breskens 8 35 12 10 3 37 6 45 v Hoofdplaat 9 12 40 4 02 711 Biervliet 915 12 55 415 7 25 Pyramide 9 25 105 4 24 7 35 T.Tznndijka 9 48 1 20 4 40 7 50 V IJzendijke 710 10 07 1 43 5 11 Pyramide 7 28 10 24 2 01 5 15 11 Biervliet 7 35 10 34 210 5 23 V Hoofdplaat 7 51 10 55 2 26 5 36 a Breskens 812 1125 2 55 6 05 Uzendijke 8 47 V eldzicht (Grens) 8 5ó 3 25 6 21 3 35 6 30 Veldzicht Grens") 9 3 45 6 35 IJzendijke 9 10 3 55 6 45 v. a. b b ba be b b v Hulst 6 8 25 1020 1215 2 30 5 05 645 8 50 v Walz. 660 „Terhole 6 18 8 43 1038 12 33 2 48 5 23 7— 9 C8 Kloosterz. 655 Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 2 56 5 83 707 9 16 Kuitaarl, 704 Kloosterz. 6 S5 9 1055 12 60 3 06 5 45 715 9 25 „Terhole 712 a Walz. 6 40 9 0511— 12 55 3 10 5 55 720 9 3C a Hulst, 730 bd b b be b 910 1116 105 3*0 605 732 940 915 1121 113 335610 737 945 924 1130 123 344 617 746 954 932 1138 133 352 625 754 1002 950 1156 155 410 610 812 1020 b Alleen op werkdagen. c Zon- en Feestd. ba Marktdag Hulst 30 m. later. bc Zon en Feestd. 45 m. later. d Zon- en Feestd. 35 min. later, be Marktd. Huht 20 m. later. v Vlissingen 45 42 Middelburg f5 51 Goes -j-6 11 Vlake f6 23 Bergen op Zoom -j-6 49 a Roosendaal +7 08 v Roosendaal +7 13 a Rotterdam beurs f8 11 a Rotterdam D. P. -j-8 19 a Den Haag H.S. 8 52 Haarlem 9 27 Amsterdam C.S. 9 44 v Roosendaal +7 09 a Breda -j-7 29 's Hertogenbosch a Utrecht G.S. v Nijmegen a Arnhem 11 32 1 13 411 11 41 1 24 4 21 12 17 144 e3 04 4 41 12 33 1 57 c3 20 4 56 1 18 2 24 e4 03 5 39 1 36 2 38 c4 21 5 57 al 52 2 49 a4 53 d6 30 a3 10 3 49 6 09 a3 17 3 58 6 17 d7 28 3 52 4 29 6 52 d7 58 4 27 5 14 7 27 d8 38 4 44 5 34 7 44 d8 68 al 46 2 48 4 46 6 17 a212 3 08 5 07 6 39 3 57 5 56 7 33 5 03 7 8 38 4 46 6 48 9 07 6 07 7 25 9 41 86 05 al 12 b7 a9 18 a6 15 a7 22 b7 10 a9 29 a6 49 a7 41 b7 43 a9 49 a7 07 a7 54 bV 58 alO 06 a7 53 a8 19 b8 42 alO 51 a8 13 a8 33 b9 - all 09 «8 40 d9 12 11 24 a9 42 12 36 a9 50 dl006 12 44 10 22 dlO 35 1 22 10 67 1 57 11 14 dll 30 2 14 8 45 931 1122 9 07 10 06 11 42 9 57 1115 12 30 10 58 1 36 1 36 11 07 12 01 1 60 1141 12 23 a2 23 5 44 o O W 6 42 6 55 8 06 7 58 8 28 9 13 9 33 d6 45 d7 05 d7 45 8 38 d8 23 d8 47 6 52 7 02 7 21 7 33 7 58 8 12 8 22 9 24 9 32 10 01 10 47 1108 8 20 8 41 9 29 10 30 10 19 10 54 7 34 744 8 15 8 30 9 13 9 31 9 37 10 34 10 42 1122 1157 12 14 9 43 10 21 Arnhem Nymegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda Roosendaal Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. Rotterdam Beurs Roosendaal Roosendaal Bergen op Zoom Vlake Goes Middelburg Vlissiugeu a& 46 a6 22 a4 56 a6 19 66 39 67 02 a7 48 a811 a8 47 a8 55 6 50 7 28 b6 48 b6 56 b7 85 b7 46 b8 09 b8 53 b9 10 b9 44 b9 52 6 67 7 22 712 814 8 59 9 21 6 34 6 54 7 39 811 8 20 9 24 9 38 a 9 63 alO 23 alO 36 alO 56 allOS d8 35 d8 57 851 9 43 10 29 10 51 815 8 31 9 06 9 53 9 39 10 49 1101 1116 1142 11 64 1214 12 22 10 24 10 47 10 35 11 36 12 21 1243 d 9 25 10 15 9 44 10 31 dlO 23 1106 dl 0 50 1151 10 44 d 146 12 49 12 04 12 56 h 1 13 163 2 09 2 80 2 38 119 147 1 39 a2 17 2 46 4 29 258 3 40 12 58 1! 15 11 31 12 06 12 43 12 52 2 14 +2 22 +2 38 +3 04 +316 +3 36 +3 44 3 32 3 54 120 1 40 2 23 517 5 38 2 45 3 01 3 36 a4 14 4 37 448 5 46 6 37 7 51 813 8 04 9 09 9 56 7 01 10 17 4 15 7 46 2 69 al 21 3 01 4 05 3 67 a533 4 al 5 06 5 43 5 62 8 01 8 36 9 12 9 21 7 01 1019 4 02 a5 43 b7 17 a7 17 10 29 4'22 a5 58 b7 38 a7 4l 1044 6 05 a6 25 b8 21 a8 32 11 13 6 22 a6 37 b8 37 a8 63 11 25 6 53 a6 57 b9 09 a9 32 1145 6 01 a7 06 b9 17 a9 41 1163 28 Maart eü 16 Mei. a Alleen op Dinsdags, d Treinen voor welker v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerfen v St. Nic. n. Mech. a Mech leu v Meehelen a Brussel a 615 6 24 6 33 6 41 6 53 7 13 a7 26 a8 '9 8 30 9 33 9 «1 10 01 2 04 213 2 21 2 29 2 40 2 50 3 32 4 13 3 06 4 05 4 25 4 50 10 58 11 OS 11 14 11 21 11 33 11 40 12 06 12 57 12 09 1 03 1 12 1 57 Op Zon- en feestdagen 17 minutan later. Vertrekt Zondags 1 uur en 18 minuten later, b 's Zaterdags om Vertrekt van station Zuid en rijdt alleen op werkdagen. 5 02* v Brussel 5 12 9 42 bl 15 5 52 5 11 a Meehelen 6 06 10 08 112 613 5 21 V Meehelen 6 10 10 25 156 6 23 6 28 a St. Nic. v. Mech. 7 19 11 32 2 58 7 24 5 42 V Antw. d. St. Nic. 612 1114 2 04 7 06 6 f8 a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 04 2 54 7 45 6 06 V St. Nic n. Tern. 7 25 12 10 311 7 48 6 51 11 Huls» 8 20 103 4 - 8 44 6 09 11 Kijkuit 8 27 1 11 4 08 8 53 7 10 11 Axel 8 36 1 19 4 16 9 72J 11 Sluiskil 8 46 1 28 4 25 9 09 7 47 a Ter N euzen 8 53 137 4 34 9 18 1,01. v Neuzen 6 50 8 53 12 25 5 40 v Brussel Sluiskil 6 59 8 59 12 34 5 49 a Gent St. P. Sluiskil Brug 7 03 9 03 12 38 5 53 Gent St P. 6 25 Philippine 7 07 9 07 12 42 5 57 Geat Dp. 6 42 v Sas van Gent 7 20 9 20 12 6a 610 Selzaete 7 30 v Selzaete 7 23 11 01 1212 6 10 „Sas van Gent 8 v Gent Dp. 1 30 Philippine 8 08 a Gent St. P. 8 07 11 41 146 6 55 Slniskilbrng 8 12 v 812 11 54 151 7 03 Sluiakil 816 a Brussel 9 01 12 55 2 55 8 07 a Ter Neuzen 8 24 Alleen op Zon- en Feestdagen, a Alleen op werkdagen. 7 12 815 8 2* 8 39 9 21 9 51 9 59 10 03 10 07 1015 8 45 11 04 1201 12 17 1 3 48 4 57 5 02 517 a6 20 1 30 a6 50 1 38 a6 f 8 1 42 a7 02 1 46 a7 06 1 54 a7 14 6 53 7 34 8 06 8 22 9 12* 9 42* 9 tO* 9 54* 9 58* 10 06* v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst. Station Alleen op werkdagen. 6 45 10415 v. Hulst, Station 7 55 11 20 5 30 Axel, Wed. Gilyamse 8 30 9 40 2 30 3 45 8 30 90 Werkdagen, Zondagen, Vertrek boot van Neuzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen 7,10 10,85 7,30 10,55 8,40 nm. 12,05 8,5*5 1,13 Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,55 bh Vartrek boot van Vlissingen 5,10 9,05 Aankomst Borsselen 5,30 9,25 Aankomst te Neuzen 6,40 10,35 2.— 2,90 3,30 4.11 12,58 1,05 1,25 2,35 Vertrek boot van Neuzen 6,05 10.25 12,— 3,— 5,45 Aankomst te Hoedekenskerke 6,45 11.05 12,40 3,40 6,25 Vertr. tram van Hoedekensk. 7,03 11.15 12,57 4,03 6,87 Aankomst tram te Goes 7,25 11.39 1,21 4,25 7,01 Vertrek trein naar Roosendaal 7,41 12.17 1,44 4,41 7,21 Vlissingen 8,11 11.54 2,09 5,22 8.53 6,35 4,39 6,41 7,03 7,10 7,60 4,55 5,15 6,25 6,52 2,38 4- 4,20 5,30 8,40 9,20 9,63 10,15 11,25 8,49 8,12 8,59 9,21 9,30 10,10 Aankomst trein van Roosendaal 8,04 10,33 11,52 2,07 Vlissingen 7,39 9,46 12 14 1,41 Vertrek tram van Goes 8,27 10,45 12,30 3,37 Aankomst tram te Hoedekensk. 8,44 11,07 12,cj3 4, Vertrek boot van Hoedekensk. 8,60 11,15 1,— 4,10 Aankomst te Neuzen 9,30 11,55 1,40 4,50 Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,1011,301,— 3,45 6 7,25 9 35 Aankomst te Hansweert 7,20 9,40 12,— 1,30 4,16 6 30 7,; 5 10 05 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,35 4,2u 6 40 8,— Aankomst te Vlake 7,35 9,5512,201,45 4,30 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,0612,331,67 4 56 7 33 8,30 Vlissingen 7,48 10,23 1,53 5,06 8,32 11 13 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek t*-am var. Vlake Aankomst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert Aankomst te Walzoorden 7,48 10,2311 42 7,6410,06 8,- 10,25 11 50 8,10 10,35 12 - 6 10 8,15 10,40 12,15 6 40 8,46 11.1012,45 1,53 5,05 6,25 8,32 1,57 4,56 8,30 2,10 5 106.30 8,40 2,20 5,20 6.40 8,60 2,25 6 30 6,40 6,50 2,65 6 7,10 9,20 Aankomst trein te Vlissingen 720 8*5 110312,58 228 705 Vertrek boot van VlissiDgeu 550 730 916 1130 1,10 245 4— 520 710 Aankomst boot te Breskens 620 8— 945 12— 1,40 316 430 660 740 vm. 10,35 nm 7,40 10,55 8,- 12,06 9,10 nm. 1,13 vm. nm.6,01 9,06 .6 10 9,26 6,30 10,35 7,40 vm. 6nm. 6.40 6,50 7.07 7,43 9.10 5 36 6,15 6,37 7,01 7,21 8,37 vm 9,07 7,41 9,18 9,35 9.45 10 25 nm. 8 35 812 8,43 9,05 9,15 9,66 7.— 7,30 7.40 T.50 7.58 8.53 6 10 6 40 7,30 8- 1, 1, 30 1.35 1.46 1.57 1,53 8.53 7.68 8.55 9.05 9.10 9.40 6.40 7.10 7.15 7.25 7.33 8,21 1.53 1.57 2.10 2.20 2.26 2,55 9 35 10 05 9 62 12 58 10,- 10,30 110 140 8.21 8.30 8.35 8.45 8.45 9.16 6,01 6,10 6,40 8,20 8.60 10,50 11,20 11,32 §30 ö,6Ê 4 - 7,25 411 7,34 do. buots S

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1932 | | pagina 4