°P
dsn
lia Minor f 12,5(1
1. Osmia Normaal f 15.
Voorhanden in den Boekhandel van j. C. VINK, Axel
is de nieuwe VULPENHOUDER,
me
t vulling* t
looi* druk
het
achtereind. -
Verbeterd systeem.
Stoom bootdienst op de YVester-Schelde
Zeeuwscli-Vlaamsclie Tramweg-Maatschappij.
3MC 1
D 323
323 IX" V
KT VERVOER
Philippine.
Axel (Drie
Schouwen)Terneuxen
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent IJzendijke.
Brie Schouwen (Axel)—Moerbeke.
Breskens—HoofdplaatPyramide.
IJzendijkeVeldzicht (Grens).
Stoomtram HulstWalsoorden.
VLISSINGENROOSENDAAL.
5
2
w
SPOORWEG MECHSLEN—T1RNEÜZEN.
Spoorweg Ter Neuzen— Gent.
Anto-Omnibusdienst Aiel—IlulsL
Van af 4 October 1931 tot nadere
aankondiging.
Vlissingen Borssolen—Neuzen.
NeuzenHoedekenskerke.
HoedekenskerkeNeuzen.
W alzoordenHansweert— V lake.
Ylake—Hansweert—Walzoorden.
VlissingenBreskens.
Breskens—Vlissingen.
Driesoh.
Axel
Zaamslag
Neuzen
Neuzeu
Hoek
Philippine
5.35 7 40 11 30
5.40 7 45 11 35
5 05 8 10 12 01
6 29 8 35 12 26
6 30 9 20 12 58
6 43 9 35 1 13
6 £8 9 50 1 28
2 35 6 IB y Philippine 7 05 9 57 1 36 4 56 8 05
2 40 6 20 Hoek 7 28 10 07 1 50 5 10 8 20
3 05 6 42 a Neuzen 7 35 10 22 2 05 5 25 8 35
3 30 7 05 y Neuzen 7 40 11 30 2 S0 6 16 8 40
4 20 7 25 Zaamslag 8 07 12— 3 02 6 42 9 12
4 35 7 40 Axel 8 27. 12 15 3 22 7 02 9 32
4 49 7 55 a Driesch. 8 32 12 20 3 27 7 07 9 37
Briesch.
Axel
Zaamslag
Rapenburg
Hengstdijk
Groenendijk
Kleesterz.
Walseerden
v Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
a Driesch.
5 30
7 40
11 SO
2 35
6 15
5 35
7 45
11 85
2 40
6 20
5 56
8 07
12 -
3
6 42
6 10
8 21
12 14
3 13
6 55
6 20
8 31
12 24
3 22
7 04
6 30
8 41
12 34
3 3<
7 13
6 35
8 46
12 39
3 34
7 17
6 41
8 52
12 45
3 39
7 22
7 20
11 15
2 10
6 06
7 30
7 26
11 20
2 16
6 11
7 36
731
11 25
2 20
615
7 41
741
1135
2 30
6 23
7 51
7 51
11 45
2 4b
6 31
801
8 07
12
3 02
6 42
817
8 27
1215
3 22
7 02
8 37
8 32
12 20
•3 27
7 07
8 42
V
Drie Schouwen
6 CO
8 34
1221
3 29
710
9
Westdorpp
6 15
8 54 12 36
3 4ó
7 25
V
Schoondijke
8 28
1231
2 51
6 01
9
Sas van Gent
6 36
9 20
105
418
7 42
a
IJzendijke
8 46
12 f0
313
6 20
9
Philippine
7 0S
9 32
136
4 51
8 02
V
IJzendijke
5 30 913
12 52
408
7 20
Pyramide
7 28
10 23
8 01
515
8 S0
11
Pyramide
5 43 9 26
107
4 2b
7 36
a
IJzendijke
7 40
10 38
2 13
5 27
8 45
9
Philippine
6 09 9 53
1 36
4 52
8' 2
IJzendijke
8 00
10 39
214
5 28
t*
Sas van Gent
6 55 10 45
201
5 30
8 32
a
Schoondijke
8 83
1102
2 35
5 46
It
Westdorpe
7 15 1105
214
5 50
8 50
a
Drie Schouwen
7 35 11 25
2 34
610 f9 10
f Rijdt op yerzoek door tot Axel-Brug.
9 40 12 25 3 30 r Moerbeke (B T.) 7 30 11 25 1 35 4 25
9 45 12 30 3 35 y Kruisstraat 7 40 11 35 1 45 4 35
957 1242 347 v Roodesluis (H. T.) 8 11 1205 2 16 5 06
949 1234 339 y Zuiddorpe 819 1213 2 24 514
9 57 12 42 3 47 a Drieschouwen 8 26 12 19 2 31 5 21
v DriesohoHwen 6 10
T Zuiddorpe 6 15
y Roodesluis (H.T.) 6 27
T Kri»i«»traat(B.T.) 6 19
a Moerbeke 6 27
Breskens
y Hoofdplaat
Biervliet
Pyramide
UnuiMrike
8 85
12 10
3 37
6 45
v IJzendijke
710
10 07
143
5
9
12 4P
4 02
7 11
Pyramide
7 28
10 24
2 01
5 15
915
12 55
415
7 25
Biervliet
7 35
10 34
210
5 23
9 25
105
4 24
7 35
v Hoofdplaat
7 51
10 55
2 26
5 36
9 40
1 90
4 40
7 50
a Breskens
812
1125
2 55
6 05
y. Uaeedijke 8 47
a. VTa&neht (Grens) 8 55
3 26 6 21 v. Veldzicht Grens) 9 3 45 6 35
3 35 6 30 a. IJzendijke 9 10 3 55 6 45
b b ba be b
y Hulst 6 8 25 1020 12 15 2 30 5 05 645 8 50
Terhele 6 18 8 43 1038 12 33 2 48 23 7— 9 08
Kuitaart, 6 26 8 51 1046 12 41 2 56 5 S3 707 9 16
Kloesterz. 6 S5 9 - 1055 12 60 3 06 5 45 716 9 25
a Walz. 6 49 9 05 11— 12 55 3 10 5 55 720 9 3C
b bd
b be b
y Walz. 650 910 1116 105 330 605 782 940
„Kloosterz. 65j 915 112! 113 235 610 737 9^5
Kuitaart, 704 924 1130 123 244 617 746 954
„Terhole 712 952 1128 133 352 625 754 1002
aHulst, 730 950 1156 1554;06'0 812 10*0
b Alleen ep werkdagen. c Zen- en Feestd. ba Marktdag Hulst 30 m. later. be Zon
en Feestd, 45 m. later. d Zon- en Feestd. 35 min. later. be Marktd. Hulst 20 m. later.
V
VliaeiageB
+5 42
*6 05
w
Middelburg
+5 51
a6 15
1.
Goes
+6 11
ah 49
Vlake
+6 28
»7 07
u
Bergen op Zoem
+6 49
a7 53
a
Roosendaal
+7 03
a8 13
T
Reeseadaal
+7 18
a8 40
a
Rotterdam beurs
+811
a9 42
a
Rattardam D. P.
+819
a9 50
a
Den Haag H.8.
8 52
10 22
Haarlem
9 27
10 67
Amsterdam C.S.
9 44
11 14
v
Reason daal
+7 09
8 45
a
Breda
+7 29
9 07
91
's Hertogen boseh
9 57
a
Utrecht C.8.
1058
V
Nijmegen
11 07
a
Arnhem
11 41
a7 12 b7
a7 22 b7 10
a7 41 b7 43
a7 54 b7 58
a8 19 b8 42
a8 38 b9 -
df 12
dl006
dlO 35
dll 30
931
10 06
11 f5
1 86
12 01
12 23
a9 18
a9 29
a9 49
alO 06
alO 51
all 99
11 24
12 36
12 44
1 22
1 57
2 14
11 22
11 42
12 30
1 36
1 50
a2 23
1132
1141
12 17
12 33
1 18
1 36
al 52
a3 10
a3 17
3 52
4*7
4 44
al 46
&2 12
1 13
1 24
1 44
157
2 24
2 38
2 49
3 49
3 58
4 29
5 14
5 34
2 48
3 08
3 57
5 08
4 45
6 07
c3 94
e3 20
e4 03
e4 21
411
4 21
44!
4 56
5 39
5 57
a4 53 d6 30
6 09
6 17 d7 28
6 52 d7 58
7 27 «8 3C
7 44 dl 8
4 46 6 17
5 07
5 56
7
648
7 25
6 39
7 33
8 38
9 07
9 il
5 44
o
O
M
6 42
6 55
8 06
7 £8
8 28
9 18
9 33
d6 45
d7 05
d7 45
8 38
d8 28
d8 47
6 52
7 02
7 21
7 33
7 58
8 12
8 22
9 24
9 32
10 Ot
10 47
1108
820
8 41
9 29
10 30
10 19
1054
7 34
7 44
8 15
8 30
913
9 31
9 37
10 34
10 42
1122
1157
12 14
9 43
10 21
Arnhem
6 67
d8 35
10 24
119
258
a4 14
7 61
N^megeti
7 22
d8 67
10 47
147
3 40
4 37
813
Utrecht G.S.
712
8 51
10 35
139
a2 17
448
8 04
's Hertogenbosch
814
9 43
11 36
2 46
4 29
6 46
9 09
Breda
a5
46
6
60
8 59
10 29
12 21
3 32
517
6 37
9 56
Roosendaal
a6
22
7
28
9 21
10 5L
12 43
364
5 38
7 01
1017
Amsterdam C.S.
a
6 34
815
d 9
25
1016
1! 15
120
2 45
416
7 46
Haarlem
a
6 64
8 31
9
44
10 31
11 31
1 40
3 01
4 öl
8 01
Den Haag H.S.
a
7 39
9C6
dlO
23
1106
1206
2 23
3 86
5 06
8 36
Rotterdam D.P.
a4
56
b5
48
a
811
9 53
dlO
50
11 51
12 43
2 69
a4 21
5 43
9 12
Rotterdam Beurs
b6
56
a
8 20
9 39
10
44
12 52
3 01
4 05
5 52
9 21
Roosendaal
a6
19
b7
85
a
9 24
10 49
dll
46
12 49
2 14
3 57
a5 38
7 01
1019
Roosendaal
a6
39
b7
46
a
938
1101
12 04
12 55
+2 22
4 02
a5 43
b7
17
a7l7
10 29
Bergen op Zoom
a7
02
b8
09
a
9 58
1116
1 13
+2 38
4 22
a5 38
b7
38
a 7 4|
10 44
Vlake
a7
48
b8
53
alO 23
1142
o
163
+3 04
5 05
a6 25
b8
21
ad 32
1113
Goes
s8
11
b9
10
alO 35
1164
2 09
+316
5 22
a6 37
b8
37
ad 53
1125
Middelburg
a8
47
b9
44
alO 56
1214
2 30
+3 86
653
a6 57
b9
09
a9 32
1145
VUfwtngen
a8 65
b9
52
all 63
12 22
12
58
3 38
+3 44
6 01
a7 06
b9
17
a9 41
1163
28
f Alleen *b Maandags en op 29 Maart en 17 Mei, niet op
werkdagen, b Alleen op Zon- en feestdagen, e Markttrein Dinsdags,
gebruik toeslagen verschuldigd zijn.
Maart en 16 Mei. a Alleen op
d Treinen toot welker
V
Ter Neuzen
615
10 58
2 04
5 02*
y
Brussel
5 12
9 42 bl15
5 52
tt
Sluiskil
6 24
11 06
2 13
511
a
Mechelen
6 06
10 08
112
6 13
tj
Axel
6 33
11 14
2 21
5 21
v
Mechelen
610
10 25
1 56
6 23
Kijkuit
6 41
11 21
2 29
5 28
a
St. Nic. v. Mech.
7 19
11 32
2 58
7 24
M
Hulst
6 53
11 33
2 40
5 42
V
Antw. n. St. Nic.
612
11 14
2 04
7 06
a
St. Nieolaas
713
1! 40
2 50
518
a
St. Nic. v. Antw.
7 15
12 04
2 54
7 45
T
St. Nie. n. Antw.
a7 56
12 06
3 32
6 06
V
St. Nie u. Tern.
7 26
12 10
311
7 48
a
Antwerpen
*9 19
12 57
4 13
6 55
ft
Hulst
8 20
103
4
8 44
V
St. Nic. n. Mech.
8 30
12 09
3 06
609
ft
Kijkuit
8 27
1 11
4 08
8 53
aMech leu
9 33
1 04
4 05
7 10
ff
Axel
8 36
1 19
416
9
r
Mechelen
911
1 12
4 25
7 29
ft
Sluiskil
8 46
128
4 25
9 09
a
Brussel
1001
1 57
4 60
7 47
a
Ter Neuzen
8 53
1 37
4 34
918
a Op Zon- en feestdagen 17 minuten later.
Vertrekt Zondags 1 uur en 18 minuten later, b '«Zaterdags om 1,01.
f Vertrekt van station Zuid en rijdt alleen op werkdagen.
V
Neuzen
6 50
850
12 25
5 40
V
Brussel
712
8 45 3 48
6 53
tf
Sluiskil
6 59
8 59
12 34
5 49
a
Gent St. P.
8 15
11 04 4 57
7 34
9
Sluiskil Brug
7 03
9 03
12 38
5 53
xr
Gent St. P.
6 25
8 23
12 01 5 02
8 06
»l
Philippine
7 07
9 07
12 42
5 57
w
Geat Dp.
6 42
8 39
1217 5 17
8 22
V
Sas van Gent
7 20
9 20
12 55
610
ft
Selzaete
7 30
9 21
1 s6 20
9 12*
V
Selzaete
7 23
11 01
12 12
6 10
V
Sas van Geut
8
9 51
1 30 a6 50
9 4**
V
Gent Dp.
1 30
1)
Philippine
8 08
9 59
1 38 «8 S8
9 f 0*
a
Gent St. P.
8 07
U 41
146
6 55
1
Sluiskilbrug
8 12
10 02
142 a7 02
9 £4*
V
n 9
812
11 54
151
703
M
Sluiskil
8 16
10 07
146 a7 06
9 58*
a
Brussel
9 01
12 55
2 55
8 07
a
Ter Neuzen
8 24
1015
1 54 a7 14
IC 06*
Alleen op Zon- en Feestdagen, a Alleen op werkdagen.
v. Axel, Wed. Gilijam&e 710
a. Hulst, Station 8 24 11 20
Op Zondagen v. Axel 8 40.
4 14 y. Hulst, Station
5 44 Axel, Wed. Gilijamse
8 30
9 54
2 30
4
7 4»
9 80
a. Hulat 10 10. v. Hulst 10 30. a. Axel 12
W erkdagen.
Neuzen—Borsselen—Vlisaingen.
Zondagen.
Vertrek boot van Neuzen
Aankomst Borsselen
Aankomst te Vlissingen
Vertrek trein van Vlissingen
7,10 10,35
7,30 10,55
8.40 na. 12,06
8,56 1,13
2.—
2,30
3,ZO
4.11
4,55
5,15
6,25
6,52
VI»
8,55
nm.
12,58
2,38
'5.1Ü
9,06
9*
1.06
4,-
5,30
9,25
II
3,25
4,10
6,40
10,3a
II
2,85
5,30
Aankomst trein te Vlissingen
Vertrek boot van Vlissingen
Aankomst Borsselen
Aankomst te Neuzen
Vertrek boot van Neuzen 6,05 10.25 12,
Aankomst te Hoedekenskerke 6.45 11.05 12,40
Vertr. tram van Hoedekeask. 7,03 11.15 12,57
Aankomst tram te Goes 7,25 11.39 1,21
Vertrek trein naar Roosendaal 7,41 12.17 1,44
Vlissingen 8,11 11.54 2,09
vb, 10,35 nm 7,40
10,55 8,—
12,05 9,10
nm. 1,13
ra.
nm. 6,01
9,05 6 10
9,2» 6,30
10,35 7,40
3-
3.40
4,03
4,26
4.41
5,22
8,40
9,30
9,53
10,15
5,45
6,25
6.37
7,01
7,21
6.58 11,25
Aankomst trein van Roosendaal
8,04
10,33
11
52
2,07
6,35
8,49
Vlissingen
7,39
9,46
12
14
1,41
4,33
8,12
Vertrek tram van Goes
8,27
10.45
12
30
3,37
6,41
8,69
Aankomst tram te Hoedekensk.
8,44
11,07
12
"8
4,-
7,03
9,21
Vertrek boot van Hoedekensk.
8,50
11,15
1
4,10
7,10
9,30
Aankomst te Neuzen
9,30
11,55
1
40
4,50
7,60
10,10
Vertrek boot van Walsoorden 6,50 9,1011,301,3,45 6 7,25 9 36
Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,1,30 4,15 6 30 7,rél0 05
Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,35 4,20 6 40 8,
Aankomst te .Vlake 7,35 9,55 12,20 1.45 4,30 6 50 8,10
Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,0612,33 1,57 4,56 7 38 8,30
Vlissingen 7,4810,23 1,53 5,06 8,321113
Aankomst trein van Roosendaal
Vlissingen
Vertrek t-am van Vlake
Aankomst te Hansweert
Vertrek boot van Hansweert
Aankomst te Walzoorden
7,48 10,23 11 42
7,64 10,06
8,- 10,25 11 60
8,10 10,85 12
6 10 8,16 10,40 12,15
6 40 8,46 11.1012,45
1,53 5,05 6,25 8,82
1,57 4,56 8,30
2,10 5 10 6,30 8,40
2,20 5,20 6,40 8,50
2,25 6 30 6,40 6,50
2,656 -7,10 9,20
Aankomst trein te Vlissingen 720 855 110312,58 228 705
Vertrek boot van Vlissingen 550 730 915 1130 1,10 245 4— 520 710
Aankomst boot te Breskens 620 8946 12— 1,40 316 430 650 740
Vertrek boot van Breskens 625 820 1040 1220
Aankomst te Vlissingen 665 850 1110 1260
Vertrek trein van Vlissingen 7l2 866 1132 118
De booten wachten op trainen, Indien dit, de dienst toelaat. De
la bh benadering opgegeven
2.— 320 4f 5 606 750
2.30 350 605 735 820
411 615 662 840
vm.
6.urn.
6.40
6,50
7.07
7,43
9.10
5 35
6,15
6,37
7,01
7,21
8,37
vm, 9,07 nm. 8 35
7,41
9,18
9,35
9.45
10 2.)
812
8,43
9,05
9,15
9,55
7.—
1,
6.40
9 35
7,30
1,30
7.10
10 05
7.40
1.35
7.15
1,50
1.45
7.26
7.58
1.57
7.33
8.53
1,53
8,21
6 10
6 40
8.53
7.58
8.65
9.05
9.10
9.40
1.53
1.67
2.10
2.20
2.26
2,55
8.21
8.30
8.35
8.45
8.45
9.16
9 52 12 68 6,01
7,30 10,— 1 10 6,10
8,— 10,30 1 40 6,40
8,20
8,60
10,50 3 30
11,20 4-
11,32 411
6,65
7,26
7,34
unkomst der boot»*