Stoom bootdienst op de Wester-Schelde Allerlei. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. M 1 X-. E INT A N VBRVOBH Tegen verkoudheid. SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN. Van af 5 October 1930 tot nadere aankondiging. VLISSINGEN—ROOSENDAAL. V lake—Hans weert—Walzoorden Vlissingen—Breskens. BreskensVlissingen. Dl «inkomst der btK^s» Valkanische werking. De Stromboli heeft na hevig onderaard«ch gerommel een stort vloed van lava uitgeworpen. De bevolking werd door een paniek bevangen. In de omliggende velden en tuinen werd groote materieele schede aangerichtdoor de uitstroomende lava. Menschen- levens vallen niet te betreuren. De laatste uitbarsting van de Stromboli dateert van 1930. Te Tempelhof, bij Berlijn gaf dezer dagen een huisvrouw een paar oude schoenen weg aan een bedelaar, zonder te weten dat haar man daarin een spaarduitje van 1500 Mark had verborgen. Ook de bedelaar merkte niets van den kostbaren inhoud van een der schoenen en verkocht het paar aan een schoenreparatieinrichting, waar het geld werd gevonden en bij de politie bezorgd, zoódat de rechtmatige eigenaar zyn spaar geld weer terug kreeg. Te Wittenberg (D). was de heer Pilz met nog 3 inzittenden met een luchtballon opgestegen voor het makQn van een tocht. In de nabijheid van Liineburg kwam de ballon tegen de dra den van de hoogspanningslei ding. Tengevolge van de kort sluiting plofte de ballon met een groote steekvlam uit elkaar. Gelukkig had de korf de draden niet geraakt, maar was naar beneden gezakt, zoodat de inzit tenden slechfs van eeD geringe hoogte met den korf op den grond terecht kwamen. Per auto keerden zij naar Wittenberg terug. Chineesche roovers. In de nabijheid van Kanton hebben Chineesche piraten twee schepen overvallen. Zij eischten van passagiers en bemanning alle geldswaardige voorwerpen, die aan baord waren en boven dien nog een losgeld. Toen dit werd geweigerd, lieten ze de schepen in de lucht vliegen. Daarby zouden 60 personen zijn gedood. Men begrijpt niet, dat zulks in dezen tijd nog mogelijk is. De teckenaar. Ptolemeus, koning van Egypte, was bijzonder gebeten op Apel- les, een zeer bekwaam schilder. Esn paar van zijn vyanden be sloten hem eens een poets te bakken. Ze zonden een be diende met de uitnoodiging, of de schilder den volgenden dag bij den koning kwam dineeren. Die bediende hadden ze over gehaald tot dien streek. Apelles, in zijn schik door de vriende lijkheid van den vorst, ver scheen in het paleis. Maar de ontvangst was allesbehalve wel willend. Toornig viel de koning uit „Wat komt u hier doen? U hebt hier niets te maken Apelles verontschuldigde zich en vertelde, dat hy toch uitge- noodigd was en nu hoorde by van de poets, dia hem gebakkau was. De koning, die in zyn hart de daad verfoeide, vroeg hem. wi6 de boodschapper was. Nu nam Apelles een stuk houtskool uit het komfoor en teekende het gezicht van den bediende zoo sprekend gelijkend, dat de ko ning hem dadelyk herkende. De man werd opgespoord en gestraft. De koning was zóó ingenomen met het talent van Apelles, dat hij hem voortaan aan het hof ontving. Het leven is niet zoo korf, of er is nog steeds tyd om ande ren te helpen. Verkoudheid is onaangenaam en kan tot vele ernstige ziekten aanleiding geven waar zy bo vendien sterk besmettelyk is, moet men de zakdoeken niet laten slingeren. De voor het snuiten gebruikte zakdoeken worden niet met de andere mee gewasschen, terwijl men ze ook niet ta lang by zich houdt en ze spoedig verwisselt. Verder kan men den duur van de ver koudheid bekorten door groote zindelijkheid, door neusadem- haling waar dit eenigszins moge lijk is en door geregelde lichaams beweging. o PA, Foei, het is heel leelyk van je, dat je gejokt hebt, Jantje. Toen ik nog een klein jongetje was, jokte ik nooit Jantje, bedeesd Wanneer bent u er dan mee begonnen, Pa V Driesch. Axel Zaamslag a Neuzen v Neuzen v Heek a Philippine 6 09 Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen— Philippine. 4 46 5.30 7 40 11 30 2 36 6 02 4 60 5.36 7 45 11 ?5 2 40 6 07 5 15 8 16 12 01 8 05 6 30 8 16 6 49 8 35 12 26 3 30 6 56 8 41 6 41 9 20 12 58 410 9 10 5 56 9 35 1 13 4 25 9 25 9 50 1 28 4 39 9 40 v Philippine 6 15 Hoek 6 30 a Neuzen 6 45 v Neuzen 7 40 Zaamslag 8 07 Axel 8 27 a Driesch. 8 32 9 57 10 07 10 22 11 25 12 12 15 12 20 136 150 2 05 2 30 3 02 3 22 3 27 4 45 5 00 5 15 6 6 28 6 48 6 53 9 46 9 66 1011 7 48 10 12 8 17 10 42 8 37 11' 2 8 42 11 07 V Briesch. 5 30 7 40 11 SO 2 35 6 02 1» Axel 5 35 7 45 11 35 2 40 6 07 Zaamslag 5 56 8 07 12 - 3 6 30 Rapenburg 610 8 21 12 14 3 14 6 44 Hengstdijk 6 20 8 31 12 24 3 24 6 54 M Groenendijk 6 30 8 41 12 34 3 84 7 0S Kloosterz. 6 35 8 46 12 39 3 39 712 a Walsoorden 6 41 8 52 12 45 3 45 718 Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. v Walsoorden 7 20 11 15 „Kloosterz. 7 26 11 20 „Groenendijk 7 31 1125 „Hengstdijk 7 41 1135 Rapenburg 7 51 11 46 Zaamslag 8 07 12 Axel 8 27 12 15 a Driesch. 8 32 12 20 2 10 216 2 20 2 30 2 43 3 02 3 22 3 27 5 40 5 46 5 51 6 01 611 6 28 6 48 6 53 7 30 7 36 7 41 7 51 801 817 8 37 8 42 Drie Schouwen Westderpa Sas ran Gent Philippine Pyramid# IJzendijke IJzendijke Schoondijke Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent-IJzendyke. 5 05 5 25 6 41 612 6 38 6 50 6 51 714 834 1221 8 54 12 36 9 20 1 05 9 52 10 23 10 38 10 39 1102 1 36 2 01 213 214 2 35 3 29 8 43 3 45 9 00 4 08 9 19 4 41 9 45 5 05 10 11 6 20 10 23 5 26 5 49 f Rijdt op verzeek door tat Axel-Brug. Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe Drie Schouwen 8 28 12 31 8 46 12 £0 913 1252 9 26 1 07 9 53 1 36 6 55 10 45 2 01 715 1105 214 7 35 11 25 2 34 6 30 5 46 612 2 51 313 3 58 4 1b 4 42 8 25 8 48 6 58 9 14 9 45 5 20 1011 5 40 10 26 600 f1046 Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst. I' w l~ J?" 414 v. Hulst, Station g 30 2 30 7 49 a. Hulst, Station 8 24 11 20 5 44 Axel, Wed. GiHjamie 9 54 4- 930 Op Zondagen: v. Axel 8 40. a. Hulst 1010. v. Hulst 10 30. a. Axel 12 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kjjknit Hulst a St. Nieelaas v St. Nie. n. Antw. a Antwerpen v St. Nie. n. Meeh. a Meek- Ion r Meehelen a Brussel 615 6 24 6 33 6 41 6 63 713 a7 26 a8^9 8 30 9 33 9 41 10 01 10 58 11 06 11 14 11 21 1133 11 40 12 06 12 67 12 09 105 1 12 1 59 2 04 213 221 2 29 2 40 2 50 c3 32 c4 13 3 06 4 04 4 25 4 50 5 02* 511 5 21 5 28 5 42 5 58 6 06 €5) 609 7 09 7 19 7 46 Op Zon- en feestdagen 17 minuten later. Vertrekt Zondags 1 nnr en 18 minuten later. r Brussel f512 a Mechels» 6 07 v Meehelen 6 12 a St. Nic. v. Meeh. 7 19 v Antwerpen 6 12 a St. Nic. v. Antw. 7 15 v St. Nic n. Tem. 7 25 Hulst 8 20 Kijkuit 8 27 Axel 8 36 Sluiskil g 46 a Ter Neuzen 8 63 9 48 bl 15 5 59 10 08 1 £2 6 18 10 27 1 56 6 23 11 32 2 58 7 24 11 15 2 04 7 06 12 04 2 54 7 45 12 10 3 11 7 48 1 08 4 8 44 1 11 4 08 8 53 1 19 4 16 9 1 28 4 25 9 08 1 37 4 34 918 O - '"""OU 1 e% c Vil w B uAttyi V artrekt van station Zuid en rijdt alleen op werkdagen b '(Zaterdags om 1,01. Drieschouwen 610 Zuidderpe 616 Reedesluis(H.T.) 6 27 Kruisstraat!B.T.) 6 19 Moerbeke 6 27 Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. 9 40 9 46 9 57 9 49 9 67 12 25 12 30 12 42 12 34 12 42 3 30 3 25 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke (B. T.) v Kruisstraat v Roodesluis (H. T.) v Zuidderpe a Drieschouwen 7 30 7 40 811 819 8 26 1125 1135 12 05 1213 1219 135 145 216 2 24 2 31 4 25 4 35 506 514 5 21 b b v Hulst 6 8 25 1005 „Terhole 6 18 8 43 1028 „Kuitaart, 6 26 8 51 1041 Kloosterz. 6 35 9 1050 aWalz. 6 40 905 li- Stoomtram HulstWalsoorden. b bc 12 IC 3 6 10 8 40 12 36 3 23 6 33 9 03 12 44 3 86 6 46 9 13 12 63 3 45 6 55 9 20 v Walz. Kloosterz. Kuitaart, Terhole a Hulst, b 647 657 706 719 742 bd 910 915 924 932 950 12 *8 3 55 7 05 9 SC b Alleen ep werkdagen. c Zon- en Feestd. 30 min. vroeger d Zon- en Feestd. 35 min. later. e Zon- en Feestd. 1 u. 40* min b 1116 1121 1130 1138 1156 be 110 120 129 142 205 h 435 446 454 507 530 720 730 739 752 816 940 950 959 1012 1035 later. v. IJzendijke 8 47 a. Veldnieht (Grens) 8 56 IJzendykc—Veldzicht (Grens). 3 25 6 21 y. Veldzieht Grens) 3 36 6 30 a. IJzendijke 9 9 10 3 45 355 6 35 645 v Neezen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine v Sas vau Gent v Selzaete v'Gent Dp. a Gent St. P. a Brussel 6 50 6 59 7 03 7 07 7 20 7 23 8 50 8 59 9 03 9 07 9 20 1103 8 07 11 43 812 1154 9 01 12 55 Spoorweg Ter Neuzen—Geat. 12 25 5 40 y Brussel 12 34 5 49 a Gent St. P. 12 38 5 53 - Gent St. P. 12 42 5 57 Geet Dp. 12 65 6 10 Selzaete 12? 2 6 10 Sas van Gent 1 32 Philippine 1 46 6 56 Slniskilbrhg 1 51 7 04 w Sluiskil 2 55 8 03 a Ter Neuzen 712 11 - 2 25 816 11 49 4 29 028 8 21 1201 5 6 42 8 35 12 16 516 7 30 9 80 1 6 20a 8 9 50 1 30 6 60a 8 08 9 58 1 38 C£A« 818 10 08 1 42 7 02a 8 16 10 06 146 7 06a 8 24 10 14 154 714a 6 63 7 34 8 08 8 22 9 12* 9 42* 9 60* 9 54* 9 58* 10 06* Alleen op Zon- en Feestdagen, a Niet- op Zon- en Feestdagen. w 11 T£rb*?d. met de inTOeriBS van d*n «omertijd in Belgiö vertrekken de treinen od de Hollandsche stations e©a uur vroeger. Vertrek boot tsb Neuzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen Werkdagen, N«uzenBortseleoVlissingen. vm. 7,10 10,36 1,30 10,65 8,40 nm. 12,06 8,56 1,13 v Ereskens v HeeMplaat a Biervliet Pyramide IJzendijke Breskens 8 85 12 10 3 27 6 05 9 12 40 3 52 6 30 9 15 12 55 4 05 6 45 9 25 1 05 414 6 65 9 40 1 20 4 30 710 Hoofdplaat—Pyramide, v IJzendijke Pyramide Biervliet v Hoofdplaat a Breskens 6 22 10 07 1 43 4 50 6 39 10 24 2 01 5 05 6 49 10 34 210 - 5 13 7 05 1055 2 26 5 26 7 30 1125 2 65 5 54 Vlissingen—Borsselen Aankomst trein te Vlissingen vm. Vertrek boot van Vlissingen *5,10 Aankomst Borsselen 5,J0 Aankomst te Neuzen ",6 40 -Neuzen. 8,55 na 9,06 9,25 10,3ó 2.— 2,20 3,30 4,13 12,38 12.46 l,pi 2,16 4,56 6,15 6,25 6.52 2,45 4,10 4,30 5,40 Vlissingen 15 42 s5 05 Middelburg f5 51 aS 16 Gees fS 11 a6 49 Vlake f6 23 a7 07 Bergen ep Zoom f6 49 a7 53 Roosendaal +7 03 a8 13 Roosendaal +7 13 «8 38 Rotterdam bemre f8 17 a9 46 Rotterdam D. P. f8 25 a9 54 Den Haag H.S. 8 55 10 26 Haarlem 9 32 11 02 Amsterdam C.S. 9 49 11 19 Roosendaal f7 09 8 46 Breda f7 29 9 07 's Hertogenboeeh 9 57 Utrecht C.S. 10 58 Nymegen 1107 Arnhem H4] a9 18 11 32 113 a9 29 1141 1217 12 33 118 136 a7 10 a7 20 a7 39 a7 52 *8 17 a8 31 b7 b7 10 b7 43 bV 58 b8 42 b9 - d? 0» clO 31 dl006 dlO 35 1132 dll 30 93! 10 06 10 56 1142 12 06 a9 49 alO 06 alO 51 all 09 11 23 al 52 12 42 a3 10 12 50 a3 17 1 25 3 55 2 02 4 32 2 19 4 49 11 22 al 46 11 45 a2 12 12 39 148 1 53 a2 23 124 1 44 157 2 24 2 38 2 49 3 52 4 4 3i 6 15 5 35 2 46 3 06 3 56 5 04 4 45 5 07 e3 04 c3 20 e4 03 e4 21 a4 53 614 6 22 6 55 7 32 7 49 4 46 5 07 5 56 7 - 648 7 25 413 4 24 4 53 5 08 551 6 08 6 36 7 45 7 53 8 25 9 02 9 19 5 53 o O M 6 49 7 01 7 58 8 05 8 33 9 i'O 9 42 615 d6 55 6 37 d7 15 7 31 d7 43 8 38 8 38 d8 21 d8 46 6 52 7 02 7 21 7 33 7 68 8 12 8 22 9 27 9 35 10 08 10 51 1111 820 8 41 9 29 10 32 1019 10 54 7 34 7 44 816 8 30 913 9 31 9Z8 11 05 10 42 1125 12 02 12 9 9 43 10 24 v Arnhem Nymegen Utrecht CJ5. 's Hertogenboeeh Breda a Roosendaal V Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. Rotterdam Beurs a Roosendaal V Roosendaal Bergen op Zoom Vlake Middelburg a Vlissingen f 's Maandags, behalve OP Zon- en feestdagen. Ywschuldigd stytt, a6 42 a6 22 a4 51 a619 a6 39 a7 02 a7 48 a811 a8 47 a8 55 6 65 7 22 712 814 8 59 9 21 a 6 28 a 6 49 a 7 34 a 8 06 a 815 a 9 24 a 9 38 a 9 53 alO 23 alO 36 alO 65 allOS 6 April, loopt e Markttrein 6 50 728 b5 46 b6 54 b7 35 b7 46 b8 09 88 53 b9 10 b9 44 b9 62 d8 35 d8 57 8 51 9 48 10 29 10 51 a8 a816 aS 63 917 8 58 1042 1101 1116 1142 1154 1314 1222 10 24 10 47 10 34 11 37 dll 02 12 22 dll 94 12 44 d9 03 10 15 10 31 dlO - 11 08 dlO 28 1137 al2 43 1145 al2 52 dll 30 12 47 a2 16 1141 12 52 110 150 2 07 2 87 2 45 3 32 3 54 l! 15 12 56 1131 115 1208 12 88 f2 22 f2 38 f3 04 f816 f3 36 f3 44 1 19 2 58 147 3 40 137 a2 17 2 46 4 29 517 5 38 2 45 3 01 2 a3 88 2 34 a4 15 2 44 a4 05 3 50 a5 38 7 61 813 8 02 908 9 53 8 01 8 38 911 920 a2 17 4 38 6 17 6 54 10 15 3 45 a3 54 7 46 4 01 a4 14 459 4 69 6 82 5 32 5 42 5 42 7 06 7 06 10 19 403 a543 b7 17 a7 32 1026 4 22 a5 58 b7 38 a7 66 1044 6 05 a6 25 b8 21 a8 47 1113 5 22 a6 37 b8 87 a9 08 11 26 6 58 nS57 b909 a947 1145 6 01 a7 06 b917 a9 66 11 53 wel op 7 April, a Alleen op werkdagen, b Alleen Dinsdags, d Treinen voor welker gebruik toeslagen NeuzenHoedekenskerke. Vertrek boot van Neuzen 6,05 10.25 Aankomst te Hoedekenskerke 6,45 11.05 Vertr. tram van Hoedekensk. 7,03 11.15 Aankomst tram te Goes 7,25 11.39 Vertrek trein naar Roosendaal 7,39 12.17 Vlissingen 8,11 H.54 Zondagen. vm. 10,35 nm 7,40 10,55 8,- 12,06 9,10 nm. 1,13 vm. nm.6,01 1 9,06 6 10 9,25 6,30 10,36 7,40 12,- 12,40 12,57 1,21 1,44 2.07 3- 3,40 4,03 4,25 4,58 6,22 5,45 6,25 6,87 7,01 7,21 9.08 11,25 8,40 9,20 9,48 10,05 HoedekenskerkeNeuzen. Aankomst trein van Roosendaal 8,04 10,33 11,52 Vlissingen 7,37 9,46 12 14 Vertrek tram van Goes 8,27 10,45 12,24 Aankomst tram te Hoedekensk. 8,44 11,07 12/6 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,50 11/5 1,' Aankomst te Neuzen 9,30 11,55 1 40 2,04 1,41 3,37 4,10 4,50 6,35 4,51 6,41 7,03 7,10 7,50 9,04 8,12 9,17 9,39 9,45 10,25 WalzoordenHansweert—Vlake. Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,1011,301,— 4 6 7,25 9 35 Aankomst te Hansweert 7,20 9,40 12,— 1,30 4/0 6 30 7,55 lO uö Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,35 4 40 6 40 8 Aankomst te Vlake 7,35 9,56 12,20 1,45 4,60 6 £0 8/0 Vertrek trein naar Roosendaal 7,5210,0612,331,57 6,08 7 33 8 30 1, Vlissingen 7,48 10,23 1,60 5,0ó 8,471113 Aankomst trein van Roosendaal 7,4810,2311 42 1 50 5 05 6 25 8 47 v - Vlissingen 7,6210,06 1,57 5,OS 8/0 Vertrek tram van Vlake 8,- 10,25 11 60 2,- 5,10 6,30 6,60 Aank'-ms* te Hansweert 8,1010,3512 - 2,10 6,20 6,40 9 Vertrek boot van Hansweert 6 108,16 10,4012,16 2,15 6 80 6 40 905 Aankomst te Walzoorden 6 40 8,4611,1012,45 2,45 6 7/0 9/5 Aankomst trein ta Vlissingen 7 20 8/5 11,0312,38 2,45 4,36 7 05 Vertrek boot van Vlissingen 6,50 7,80 9,15 11,30 1,10 2/5 6,— 7 10 Aankomst boot te Breskens 6,20 8,— 9,45 18,— 1,40 3,25 5,30 7 40 Vertrek boot van Breskens 6,25 8.2J 10,4012,20 9.- 8,86 6 05 7 60 Aankomst te Vlissingen 6,66 8,60 11,10 12,60 2.30 4 6 35 820 Vertrek trein van Vlissingen 7,10 8,66 11,38 1,13 4,'13 6/2 8,30 vm 6nm. 6.40 6,50 7.07 7,43 9.10 5 36 6,15 6,37 7,01 7,21 8,37 Tm. 9,07 nm. 8 35 7,41 9,15 9,32 9.45 10 25 812 8,46 9,08 9,15 9,55 7,— 7.30 7,40 T.50 7.68 8.63 6 10 6 40 7,30 8,- 1.— 1,30 1.35 1.45 1.57 1,50 8.53 7.68 8/5 9.05 9.10 9.40 6.40 7.10 7.15 7.25 7.33 8,21 1.50 1.57 2.- 2.10 2.16 8,45 9 15 9 45 8.21 8.30 8.35 8.45 8.45 9.16 9 621238 6,01 10,- 110 6,10 10,30 1 40 6,40 8,20 10,60 8 80 8,65 8,60 11,20 4 - 7,96 lilas 418 7,34

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1931 | | pagina 4