VERPLAATST Magazijn „De Hoop". Schoenwerk, Konsen en Sokken, Heeren-confectie, een aardig Cadeau, Groote propaganda Vergadering Prot Br. P. D. EERDMMS, AXEL. C. HAMELINK. Stoom bootdienst op de W ester-Schelde van Weststraat D 54 naar Noordstraat B 47 als: Heeren- en Jonaens-costumes, dito Jasies, Overhemden, Fantasiebroehen, Werkmansyoederen, enz., enz. Volksonderwijs, afdeeling Axel. „De Godsdienstige Achtergrond van het Openbaar Onderwijs". DEBAT VRIJ!!! Zeeuwsch-Vlaamsclie Tramweg-Maatschappij. We zetten de zaak voort in Ter gelegenheid van de opening verkoopen we 14 dagen lang aan zeer sterk verlaagde prijzen en gever, tevens bij aankoop van minstens f2,— ZIE ET A LA GEI KOOPT NU! AANBEVELEND, op DONDERDAG 26 FEBRUARI a.s., des avonds om 8 ure op de bovenzaal var. Mej de Wed. G1L1JAMSE. Hoogleeraar aan de Leidsche Universiteit. ONDERWERP: Een onderwerp dat de ouder» zal verduidelijken waarom dc Openbare School de Christelijke School b|j uitnemendheid Is. HET BESTUUR EN DF. PROPAOANDA-COMM1SSIE. Een huiverig en loom gevoel, pijn in armen en beenen, een zwaar gevoel in het hoofd, vochtige neus, zijn de verschijnselen, die wijzen op een verkoud heid, griep of influenza. De Koortspoeders van Apotheker H. VAN AKEN Specialist te Selzaete, zijn het aangewezen geneesmid del. Na het gebruik var. enkele poeders veelt men- reeds verlichting. Zorg een doosje van Apo theker VAN AKEN'S Koorts- poeders in huis te hebben. Tijdig genomen voorkomen de koortspoeders ernstiger ongesteldheid. Per doosje f0,60. Verkrijgbaar bij Apothekers en Drogisten. ImporteurSCHULTE EN THIEME, Middelburg. M1DDE3LB1V TV VERVOER Axel (Drie Schonwen)—Terneuzen— Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent—IJzendijke. Drie Schouwen (Axel)Moerbeke. Stoomtram Kuist -Walzoorden. IJzendijke—Veldzicht (Grens). BreskensHoofdplaat—Pyramide, VLISSINGEN—ROOSENDAAL. f 's Maandags, behalve op Zon- en feestdagen, verschuldigd fijn, 6 April, loopt 0 Markttreiu wel op 7 Dinsdags, April, a Alleen d Treinen voor op werkdagen, b Alleen welker gebruik toeslagen Auto-Omnibusdienst AxelHulst. SPOORWEG HËCHKLBN—TEENBÜZEN. Spoorweg Ter NeezenGert. Van af 5 October 1930 Werkdagen. Nenzon—Borstelen— Vlissinge*. tot nadere aankondiging. Vlissingen Borsselen—Nemen. Neuzen—Hoedekenskerke. HoedekcnskerkeNeuzen. Walzoorden—Hanswcert—Vlake. V lake—HansweertW alzoorden. Aankomst trein van Roosendaal 7,4810,2311 42 1,50 5,05 6,25 8,47 Vlissingen 7,6210,06 1,57 5,(te 8,30 Vertrek t'am van Vlake 8,— 10,251160 2,— 5.10 6,30 8,ft0 Aank'-ms' te Hansweert 8,10 10,85 12 2,10 6,20 6.40 9, Vertrek boot van Hansweert 610 8,1610,40 12,16 2,lo 5 30 6,40 9,05 Aankomst te Walzoorden 6 40 8,45 11.1012,45 2,45 6 7,10 9,35 Vlissingen—Breskens. Aankomst trein te Vlissingen 7 20 8,65 11,0312,38 2,45 4,35 7 05 Vertrek boot van Vlissingen 5,50 7,30 9,15 11,30 1,10 2,65 5,7 i0 Aankomst boot te Breskens 6,20 8,9,46 12,1,40 3,25 5,30 7 40 Breskens—Vlissingen. Vertrek boot van Breskens 6,25 8.29 10,40 12,20 Aankomst te Vlissingen 6,55 8,60 11,10 12,50 Vertrek treinvan Vlissingen 7,10 8.66 11,32 1,13 De booten wachten op treinen, Indien dit de dienst toelaat, ia bH benadering opgegeven, nm 8 35 8 12 8,46 9,08 9,15 9.55 Da tankomst dei boeten Driesch. Axel Zaamslag 5 15 Neuzen 5 40 Nsnzes 5 41 Hoek 5 56 Philippine 6 09 4 46 5.30 7 40 1130 2 35 6 02 v Philippine 6 15 9 57 1 33 4 45 9 46 4 50 f\35 7 45 11 ?5 2 40 6 07 Hoek 6 30 10 07 1 50 5 00 9 56 8 10 12 0' 3 05 630 8 16 a Neuzen 645 1022 205 5 15 10 11 8 35 12 26 3 30 S f 5 8 4! v Neuzen 7 40 11 25 2 0 6 7 4S 10 '.2 9 20 12 58 410 9 10 Zaamslag 8 07 12— 3 02 6 28 8 17 0 42 935 1 13 425 925 „Axel 8 27 1215 3 22 6 48 837 11*2 9 50 1 28 4 39 9 40 a Driesch. 8 32 12 20 3 27 6 53 8 42 J107 Brieseh. Axel Zaamslag- Rapenburg Hengstdijk Groenendijk K1 oester?,. Walaeerden Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel Driesch. 5 30 7 40 11 30 2 35 6 02 V 5 35 7 45 11 35 2 40 6 07 5 56 8 07 12 - 3 6 30 ij 610 8 21 12 14 5 14 6 44 6 20 8 31 12 24 3 24 6 54 6 30 8 41 12 34 3 34 7 06 6 35 8 46 12 39 3 39 7 12 tl 6 41 8 52 12 45 3 45 7 18 a 7 20 1115 210 5 40 7 30 7 26 11 20 2 16 5 46 7 36 731 11 25 2 20 5 51 7 41 7 41 11 35 2 30 6 01 7 51 7 51 11 45 2 43 611 801 8 07 1-2 3 0-2 6 28 817 8 27 12 15 3 22 6 48 8 37 8 32 12 20 3 27 6 53 8 42 v Drie Sehouwen Westderpe Sas van Gent Philippine Pyramids a IJ&endijka IJaeudijke 5 05 5 25 5 41 612 6 38 6 50 6 51 714 834 1221 8 54 12 36 9 20 1 05 9 32 10 23 10 38 10 39 1102 136 2 01 213 214 2 35 3 29 8 43 3 43 9 00 4 08 9 19 4 41 9 45 5 05 10 1' 5 20 10 23 5 26 549 a Sohoondijke f Rijdt op verzeek door tet Axel-Brug. Sehoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe Drie Schouwen 5 30 5 46 612 6 55 8 28 12 31 8 46 12 f0 913 12 52 9 26 1 07 9 53 10 45 715 1105 7 35 U 25 136 201 214 2 34 251 3 13 3 58 4 15 4 42 8 25 8 48 8 58 9 14 9 45 5 20 1011 5 40 10 26 600 f 10 46 v Drieseheuwen 6 10 V ïuidderpa 6 15 v Reedesluis(H.T.) 6 27 V KruiestraatfB.T.) 6 19 a Moerbeke 6 27 9 40 12 25 3 30 V Moerbeke (B T.) 7 30 11 25 135 4 25 9 45 12 30 3 35 V Kruisstraat 7 40 11 35 1 45 4 35 9 57 12 42 3 47 V Roodesluis (H. T.) 811 12 03 2 16 5 06 9 49 12 34 3 39 V Zuiddorpe 819 12 13 2 £4 514 9 57 12 42 3 47 a Drieschouwen 8 26 1219 2 31 5 21 v Huist Terhele Knitaart Kloosters. 6 ?5 a Walx. 6 48 b b 6 8 25 1005 6 18 8 43 1028 6 26 8 51 1041 9 1050 9 05 11— b Alleen op werkdagen. b bc 12 IC 3 6 10 8 40 12 36 3 28 6 33 9 03 12 44 3 36 6 46 9 13 12 53 3 45 6 55 9 20 12.8 3 55 7 05 9 3C c Zen- en Feestd v Walz. Kloosterz. Knitaart, Terhole a Hulst, 30 min b 647 657 706 719 742 bd 910 915 924 932 950 b 1116 1121 1130 11 i8 1156 be 110 120 129 14-2 205 b 435 445 454 507 530 720 730 739 752 815 vroeger. d Zon- en Feestd. 35 min. later. e Zon- en Feestd. 1 u. 40 min. later. v. Uzead(jke 8 47 a. Veldzicht (Grens) 8 5a 3 25 6 21 v. Veldzicht Grens) 3 35 6 30 a. IJzendijke 9 9 10 3 45 355 940 950 959 1012 1035 6 35 6 45 v Breskens v Hoofdplaat a Biervliet Pyramide LWdijka 8 3a 12 10 3 27 6 05 V IJzendijke 6 22 10 07 1 43 4 50 9 12 40 3 52 6 30 Pvramide 6 39 10 24 2 01 5 0; 915 12 55 4 05 6 45 Biervliet 6 49 10 34 210 513 9 25 1 05 4 14 6 65 V Hoofdplaat 7 05 10 65 2 26 5 26 9 48 1 20 4 30 710 a Breskens 7 30 11 25 2 55 5 54 v Vlinsingen t5 42 Middelbnrg fó 51 Goes f6 11 Vlake f6 23 Bergen op Zoom f6 49 a Roosendaal +7 03 v Roosendaal tï 13 a Rotterdam beurs fS 17 a Rotterdam D. P. -j-8 25 a Den Haag H.S. 8 55 Haarlem 9 32 Amsterdam C.S. 9 49 Roosendaal +7 09 Breda f7 39 's Hertogeabesch a UWeaht CA v Nijmegen a Arnhem sS 05 a6 15 a6 49 a7 07 a7 53 a8 13 «8 38 a9 46 a9 54 10 25 1102 11 19 8 45 9 07 9 67 10 58 11 07 11 41 a7 10 b7 a7 20 b7 10 a7 39 a7 52 a8 17 a8 31 b7 43 bV 68 b8 42 b9 - dP 09 clO 81 dlü 06 dlO 35 11 32 dll 30 931 10 06 10 66 11 42 12 06 a9 18 a9 29 a9 49 alO 06 alO 51 all 99 11 23 12 42 12 50 1 25 2 02 2 19 11 22 11 45 12 39 1 48 1 53 a2 23 1132 1141 12 17 12 33 118 1 36 al 52 a3 10 a3 17 3 55 4 32 4 49 al 46 a2 12 1 13 1 24 144 1 57 2 24 2 38 2 49 3 52 4 4 31 5 15 5 35 2 46 3 06 3 56 5 04 4 46 5 07 e3 64 c3 20 c4 03 e4 21 a4 53 6 14 6 22 6 55 7 32 7 49 4 46 5 07 5 56 7 6 48 7 25 4 13 4 24 4 53 5 08 5 51 6 08 6 36 7 45 7 53 8 25 9 02 9 19 5 53 o O M 6 19 7 01 7 58 8 05 8 33 9 £0 9 42 615 d6 55 6 37 d7 15 7 31 d7 43 8 38 8 38 d8 21 d8 46 «52 7 02 7 21 7 33 7 58 8 12 8 22 9 27 9 35 10 08 10 51 11 11 820 8 41 9 29 10 32 10 19 10 54 7 24 744 8 15 8 80 9 13 931 938 11 05 10 42 1125 12 02 12 19 9 43 10 24 V Arnhem 6 55 d8 35 ti NijmegeD 7 22 d8 57 Utrecht C.S. 7 12 8 51 's Bertogenbosch 8 14 9 43 ii a Breda a5 42 6 50 8 59 10 29 Roosendaal a6 22 7 28 9 21 10 51 V Amsterdam C.S. a 6 28 a8 o Haarlem a 6 49 a8 16 •i Den Haag H.S. a 7 34 a 4 63 ii li Rotterdam D.P. a4 51 b5 46 a 8 06 9 17 Rotterdam Beurs b5 54 a 815 8 58 a Roosendaal a6 19 b7 85 a 9 24 10 42 V Roosendaal a6 39 b7 46 a 9 38 1101 •1 Bergen op Zoom a 7 02 b8 09 a 9 53 1116 Vlake a7 48 b8 53 al0 23 1142 Goes a811 b9 10 alO 35 1154 Middelburg a8 47 b9 44 alO 55 1214 a Vlissingen «8 55 b9 52 all 08 12 22 dll dll d9 dlO dlO dll 11 PQ 02 •H 03 26 1 1 1 2 3 3 1! 1512 12 38 10 24 10 47 10 34 1137 12 22 12 44 1015 10 31 1108 1137 al2 43 1145 al2 52 30 12 47 a2 16 41 12 52 1 10 150 2 07 2 87 2 45 19 2 58 47 3 40 37 a2 17 46 4 29 11 31 12 08 +2 22 f2 38 f3 04 t316 f3 36 f3 44 32 54 55 16 517 5 38 2 45 3 01 a3 38 34 a416 44 a4 05 60 a583 03 a543 a5 58 05 a6 25 22 a6 37 53 »6 57 01 «7 05 3 45 4 01 4 59 6 32 5 42 7 06 b7 17 b7 38 b8 21 b8 37 b9 09 b9 17 a2 17 4 38 6 17 6 54 a3 54 a4 14 4 69 6 32 5 42 7 06 a7 32 a7 66 a8 47 a9 08 a9 47 a9 56 7 61 813 8 02 9 0- 9 53 10 16 715 8 01 8 38 9 1 9 20 10 19 10 28 10 44 1113 1126 1145 11 63 v. Axel, Wed. GilljaiBSO a. Halst, Station 7 10 4 14 8 24 11 20 5 44 v. Hulst, Station Axel, Wed. Gilijamsa 8 30 9 54 2 30 4 7 49 9 30 Op Zondagen: v. Axel 8 40. a. Hulst 1010. v. Hulst 10 30. a. Axel 12 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicobias v St. Nic. b. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. aMech lea r Mechelen a Brussel 615 6 24 6 33 6 41 6 63 7 13 a7 26 a8 19 83 9 33 9 «1 1001 10 5» 11 06 11 14 11 21 11 33 11 40 12 06 12 67 12 09 101 1 12 1 59 2 04 213 2 21 229 2 40 2 50 c3 32 c4 1 S 3 06 4 04 4 25 4 50 5 02* 5 11 5 21 6 28 5 42 5 58 6 06 55 609 7 09 7 19 7 46 v Brussel a Mechelea v Mechelen a St. Nic. v. Meeh. v Antwerpen a St. Nic. v. Antw. v St. Nic n. Tem. Huist Kijkuit Axel Sluiskil a Ter Neuzen t 5 12 9 45 bl 15 5 53 6 07 10 08 l 12 6 13 612 10 27 1 56 6 23 7 19 11 32 2 58 7 24 6 12 11 15 2 04 7 06 7 15 12 04 2 54 7 45 7 25 12 10 3 11 7 48 8 20 1 03 4 8 44 8 27 111 4 08 8 53 8 36 1 19 4 16 9 8 46 1 28 4 25 9 09 8 53 137 4 34 918 a Op Zon- en feestdagen 17 minuten later. Vertrekt Zondags 1 uur en 18 minuten later, b 's Zaterdagë om 1,01. f Vertrekt van station Zuid en rijdt alleen op werkdagen. v Neusea Sluiskil Sluiskil Brug Philippine v Sas van Gent v Selzaete v Gent Dp. a Gent St. P. v a Brussel 6 50 8 5 J 12 25 5 40 6 59 8 59 12 34 5 49 7 03 9 03 12 38 5 53 7 07 9 07 12 42 5 57 7 20 9 20 12 65 6 10 7 53 It 03 12 2 610 1 32 8 07 11 43 1 46 6 55 8 12 1154 151 7 04 9 01 12 55 2.5 8 03 Bruseel Gent St. P. Gent St. P. Geut Dp. Selzaete Sas van Gent Philippine Sluiskilbrug Sluiskil Ter Neuzen 7 12 11 2 25 6 53 815 11 49 4 29 7 34 6 28 8 21 12 01 5 8 08 6 42 8 35 12 16 516 8 22 7 30 9 20 1 6 20a 9 12* 8 9 50 1 30 6 50a 9 42* 8 08 958 1 38 618a 9 60* 8 12 10 08 142 7 02a 9 54* 8 16 10 06 146 7 06a 9 58* 8 24 10 14 154 7 14a 1C 06* Alleen op Zon- en Feestdagen, a Niet- op Zon- en Feestdagen. Vertrek boot van Neuzen Aankomst Borssolen Aankomst te Vlissingen Vertrek trein van Vlissingen vm. 7,10 10,36 7,30 10,65 8,40 nm. 12,06 8,55 1,1» nm. 2. »,20 J,» M» vm. Aankomst trein te Vlissingen Vertrek boot van Vlissingen 5,10 Aankomst Borsselen 5,30 Aankomst te Neuzen 6,40 8,55 9,05 9,25 10,36 12,18 12.46 1,0» 2,15 Vertrek boot van Neuzen 6,05 10.55 12, Aankomst te floedekenskerke 6,45 11.05 12,40 Vertr. tram van Hoedekensk. 7,03 11.15 12,57 Aankomst tram te Goes 7,25 11.39 1,21 Vertrek trein naar Roosendaal 7,39 12.17 1,44 Vlissingen 8,11 11.54 2,07 3,40 4,03 4,25 4,53 6,22 5,45 6,25 6,87 7,01 7,21 9.08 6,35 4,51 6,41 7,03 7,10 7,60 4,55 5,15 6,25 6,52 2,45 4,10 4,30 5,40 8,40 9,20 9,43 10,05 11,25 9,04 8,12 9,17 9,39 9,45 10,25 Zondagen. v*. 10,35 nm 7,40 10.55 8,— 12,06 9,10 nm. 1,13 Aankomst trein van Roosendaal ^,04 10,33 11,52 2,04 Vlissingen 7,37 9,46 1J. 14 1,41 Vertrek tram van Goes 8,27 10,45 12,24 3,37 Aankomst tram te Hoedekensk. 8,44 11,07 12,46 4, Vertrek boot van Hoedekensk. 8,50 11,15 1,4,10 Aankomst te Neuzen 9,30 11,55 1,40 4,50 Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,1011,301,4,6 7,25 9 85 Aankomst te Hansweert 7,20 9,4012,1,30 4,80 6 30 7,i-5l0 06 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,4512,101,35 4,40 6 40 8, Aankomst te Vlake 7,35 9,5512,20 1,45 4,00 6 50 8,10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,5210,0612,33 1,57 6,08 33 8,30 Vlissingen 7,4810,23 - 1,50 5,05 8,47 11 13 4 2.- 3,80 6,05 7,60 2.80 4,— 6,35 8,20 4,13 6,52 8,30 vm nm 9,05 9,55 10,35 6.nm. 6.40 6,60 7.07 7.43 9.10 6,01 6 10 6,30 7,40 5 35 6,15 6,37 7,01 7,21 8,37 v». 9,07 7,41 9,15 9,32 9.45 10 2> 7 7.30 7,40 1.50 7.58 8.53 1 1,30 1.35 1.45 1.57 1,50 6.40 7.10 7.15 7.25 7.33 8,21 9 15 9 45 6 10 6 40 7,30 8- 8.53 1.60 8.21 7.68 1.57 8.30 8.65 2.— 8.35 9.05 2.10 8.45 9.10 2.15 8.45 9.40 2,45 9.15 9 521238 6,01 10,- 1 10 6,10 10,30 1 40 6,40 8,20 10,60 8 30 6,6ft 8,60 11,20 4 - 7,26 11,32 413 7,34

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1931 | | pagina 4