from
rgs
«ft
Stoom bootdienst op de Wester-Schelde
S
k to' JZ
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Het plan is om daar het voetpad
te verbeteren, maar als nu na het
leggen van dat pad de zaak weer
opgebroken wordt voor de gas
buizen, dan schieten we niet op.
Spr. had van Van't Hoff gehoord,
dat de directeur had gezegd, dat
het nog wel een 14 dagen kon
duren. Spr. ziet niet in, dat het
zoo lang duren moet en zou
gaarne op spoed aandringen.
De Voorz. zal het bespreken
c. Dhr. van Dixhoorn zegt
eens gevraagd te hebben naar
verharding van het pad ten Oosten
van den Buitenweg, nabij de
gasfabriek. Tot heden is er niets
aan gedaan en toch was dat z.i.
niet zoo'n werk, om in eigen
beheer met wat koolasch en
sintels van de gasfabriek daar
een verhoogd pad te maken
De Voorz. antwoordt, dat reeds
een deel van dat pad is beklin-
kerd, nl. van af het station tot
Koster en mettertijd zal dat over
de geheele lengte gebeuren.
d Dhr. 't Gilde wijst op den
lagen waterstand in de kreek en
daardoor van het grondwater.
Aan den duiker bij De Zeeuw
loopen de jongens door de leiding,
wat vroeger niet kon. Spr. her
innert zich, dat er toen wel balken
gelegd werden, waardoor dan bij
het spuien niet veel polderwater
getrokken werd. Waarom, zoo
vraagt hij, werd dat nu niet ge
daan, is er tegenwerking door
den Waterstaat, of zit de water
leiding daartusschen
De Voorz. antwoordt, dat hij
die zaak heeft besproken met den
hoofdingenieur en dhr. Witteveen
hem heeft verklaard, dat in geen
weken gespuid is en dus daaraan
den lagen waterstand niet is te
wijten en als er niet gespuid
wordt, heeft het leggen van balken
geen zin.
e. Dhr. 't Gilde vraagt hierna,
of er ook sprake is, dat Axel in
een andere klasse komt ten op
zichte van de personeele be
lasting.
De Voorz.Dat zal eerst blij
ken met de nieuwe regeling in
1930.
f. Dhr. 't Gilde wijst ten slotte
op den vooruitgang van Axel en
dat misschien als gevolg daarvan
ook veel damesbaden werden
genomen in de Kleine Kreek.
Maar het is een bezwaar, dat er
nu zoo'n primitieve kleedgelegen
heid is en al is spr. nu niet zoo'n
zedelijkheidsapostel, toch zou hij
wel gaarne zien, dat daarin voor
zien werd.
De Voorz.Dat kan bij de
begrooting wel eens overwogen
worden.
g. Dhr. Dieleman zegt, dat het
wenschelijk was, dat er eens ge
keken werd naar de verlichting
langs de Kleine Kreek en op de
Kanaalkade.
De Voorz. zegt, dat hij dit
reeds een jaar geleden heeft ge
zegd in een vergadering van de
gascommissie en het nog niet
verbeterd is. Hij zal er nu Staal
eens naar laten kijken.
h. Dhr. Dieleman herinnert
aan de vragen, welke door dhr.
van Dixhoorn zijn gesteld aan
gaande de politie en de Voorz.
toen schriftelijk antwoord heeft
toegezegd, doch spr. heeft er tot
heden niets van gezien.
De Voorz. zegt, dat hij aan zijn
belofte heeft voldaan en het ant
woord persoonlijk tot dhr. van
Dixhoorn heeft gericht.
Dhr. DielemanIJ had toch
medegedeeld, dat de vragen in de
volgende zitting schriftelijk mede
gedeeld zouden worden
De Voorz.Er is gezegd, dat
ik ze schriftelijk zou beantwoor
den, maar niet aan den Raad, dat
is niet noodig.
Dhr. Dieleman Dan had het
ook geen zin, om die vragen in
het openbaar te doen.
Dhr. van DixhoornHet is
een „onderonsje" geworden.
Dhr. Dieleman Mijns inziens
was het toch wel wenschelijk
geweest, om dat publiek te be
handelen.
Dhr. 't Gilde Daar hebben wij
niets mee te maken.
Dhr. Dieleman: dan begrijp
ik misschien de situatie niet
goed.
De Voorz. zegt dat de vragen
gericht waren aan het hoofd van
politie en feitelijk was ik niet
verplicht geweest om er op te
antwoorden, maar ik had dhr.
van Dixhoorn antwoord toege
zegd en het daarom ook gegeven.
Daar niemand nog het woord
verlangt, sluit de Voorz. de ver
gadering met dankzegging.
Dit moet Uw eerste gedachte
zijn bij Brand en Snijwonden,
Ontvellingen en allerlei
Huidverwondingen
Hat verzacht en geneest
M1D
Aiel (Drie Schouwen)—Terneuzen— Philippine.
ELEIXT VAN V B R V O B R.
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
SPOOBWEG MECHELEN—TEBNEUZEN.
T
Axel
(Drie Schouwen)—Sas van Gent IJzendjjkc.
Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke.
Stoomtram Hulst—Walzoorden
IJzendijkeVeidzicht (Grens).
BreskensHoofdplaat—Pyramide,
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
Van af 6 October 1929 tot nadere aankondiging.
Neuzen—Borsselen—Vlissingen.
Vlissingen—Borsselen
Neuzen-
-Neuzen.
HoedekenskcrkeHansweert.
Auto-Omnibusdienst Axel—Huist.
VLISSINGEN
HOOSEND A AL.
22 April, a Alleen op
HansweertHoedekenskcrkeNeuzen.
WalzoordenHansweertV lake.
VlakeHansweert- Walzoorden.
VlissingenBreskens.
BreskensV lissi ngen.
l'b8o
na 9,62 6,01
n.m
emg jpg a Dese trein loopt allee» op Wgeuafcgi b Alleen Donderd»f
Driesch. 4 45 5.30 7 40 11 30 2 35 6 02
Axel 4 50 5.35 7 45 11 35 2 40 6 07
Zaamslag 5 15 5.56 810 12 01 8 05 6 30 8 16
Neuzen 5 40 8 35 12 26 3 30 6 f5 8 41
Neuzen 5 41 9 20 12 58 410 9 10
Hoek 5 56 9 35 1 13 4 25 9 2*
Philippine 6 09 9 50 1 28 4 39 9 40
t Philippine 6 15
Hoek 6 30
a Neuzen 6 45
v Neuzen 7 40
Zaamslag 8 07
Axel 8 27
a Driesch. 8 32
9 57
10 07
10 22
1125
12
1215
12 20
136
150
2 05
2 30
3 02
3 22
3 27
4 45
5 00
5 15
6-
6 28
6 48
6 53
7 48
817
9 46
9 66
10 11
1012
10 42
8 37 11 02
8 42 111 7
v Driesch.
5 30
740
11 30
2 35
6 02
1)
Axel
5 35
7 45
1135
2 40
6 07
Zaamslag
5 56
8 07
12 -
3
6 30
f}
Rapenburg
6 10
8 21
12 14
314
6 44
n
Hengstdijk
6 20
8 81
12 24
3 24
6 54
n
Groenendijk
6 30
8 41
12 34
3 34
7 06
ft
Kloosterz.
6 35
8 46
12 39
3 39
712
a
Walsoorden
6 41
8 52
12 45
3 45
718
v Walsoorden
Kh-osterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
a Driesch.
7 20
7 26
731
741
7 51
8 07
8 27
8 32
11 15
1120
11 25
11 35
11 45
12
1215
12 20
210
216
2 20
2 30
2 43
3 02
3 22
3 27
5 40
5 46
5 51
6 01
611
6 28
6 48
6 53
7 30
7 36
7 41
7 51
801
817
8 37
8 42
Ter Neuzen 6 15
Sluiskil 6 24
Axel 6 33
Kijkuit 6 41
Huis» 6 53
St, Nicolaas 7 13
St. Nic. n. Antw. 7 43
Antwerpen 8 36
St. Nic. n. Mech. 8 19
aMaeh Ion 9 19
v Mechelen a9 28
a Brussel 9 53
Vertrekt Zondags 1
om 1,01.
10 43
10 52
11 01
1109
1120
11 30
1206
12 66
12 09
1 06
1 15
2 02
uur en
2 04
2 13
2 21
2 29
2 40
2 50
4 05
447
3 06
4 04
4 22
4 41
5 02»
511
5 21
6 28
5 42
5 58
6 02
6 48
6 09
7 09
7 21
7 50
sa
Brussel
Mechelen
Mechelen
St. Nic. v. Mech.
Antwerpen
St. Nic. r. Antw.
f5 25
t 6 08
613
7 16
y amnorpcu 6 10
2 a St. Nic. t. Antw. 7 15
St. Nic n. Tem. 7 25
Hul»! 8 20
Kijkuit 8 Ï7
Axel 8 36
Sluiskil g 46
Ter Neuzen 8 53
18 minuten later, a 's Maandags om 9,39
9 42
10 0*
10 27
1132
11 16
12 04
12 10
103
111
119
128
137
b
bl 27
1 54
159
2 56
2 03
2 54
311
4
4 08
416
4 25
4 34
5(3
6 14
6 94
7 24
7 04
7 42
7 48
8 44
8 53
9
9 08
9 18
's Zaterdags
Drie Schouwen 5 05
Westdorpe 5 25
Sas van Gent 5 41
Philippine 612
Pyrainide 6 38
IJzendijke 6 50
IJzendjjke 6 51
Schoondijke 714
8 34 12 21
8 54 12 56
9 20 1 05
9 32
10 23
10 38
10 39
1102
1 36
2 01
2 13
214
2 35
3 34 8 43
3 49 9 00
4 10 919
4 41 9 45
5 05 10 1'
5 20 10 23
5 26
549
Schoondijke
IJzendijke
IJzendijke
Pyramide
Philippine
Sas van Gent
Westdorpe
Drie Schouwen
8 23 12 31
8 46 120
5 30 913 12 52
5 46 9 26 107
6 12 9 53 136
6 55 10 45 2 01
715 1105 214
7 35 11 25 2 34
2 51
3 13
401
4 15
4 42
8 25
8 48
8 58
9 14
9 45
5 20 1011
5 40 10 26
6 00 10 46
v Driesehouwen 6 35
v Zuiddorpe 6 40
v RoodesIuis(H.T.) 6 52
v Kruisstraat(B.T.) 6 44
a Moerbeke 6 52
9 40
9 45
9 57
9 49
9 57
12 25
12 30
1242
12 34
12 42
3 30
3 25
3 47
3 39
3 47
v Moerbeke (B. T.)
v Kruisstraat
v Roodesluis (H. T.)
v Zuiddorpe
a Driesehouwen
7 30
7 40
811
8 19
8 26
1125
1135
12 0.3
1213
1219
135
1 45
2 16
2 24
2 31
4 25
4 35
5 06
514
5 21
b b
v Hulst 6 8 25 1005
„Terhole 6 18 8 43 1028
Kuitaart, 6 26 8 51 1041
Kloosterz. 6 35 9 1050
a Walz. 6 40 9 05 11—
b Niet op Zon- en Feestd
b c
12 IE 3 - 6 10 8 40 v Walz.
12 36 3 23 6 33 9 03 „Kloosterz.
12 44 3 36 6 46 9 13 „Kuitaart,
12 53 3 45 6 55 9 20 Terhole
12 i 8 3 55 7 05 9 SC a Hulst,
b
647
657
706
719
742
c Zon- en Feestd. 30 min. vroeger.
d
910
915
921
932
950
b
1116
1121
1130
lld8
1156
e
110
120
129
142
205
b
435
445
454
507
530
720
730
739
752
815
940
950
959
1012
1035
d Zon- en Feestd. 35 min. later, e Zon- en Feestd 1 u. 40 min. later.
v. IJzendijke 8 47
a. Veldzicht (Grens) 8 55
3 30 6 21
3 40 6 30
v. Veldzicht Grens) 9— 350 6 35
a. IJzendijke 910 4 g 45
v Breskens
8 35
12 10
3 27.
6 05
Hoofdplaat
9
12 40
3 52
6 30
Biervliat
9 15
12 55
4 05
6 45
Pyramide
9 25
105
4 14
6 55
a T.Iaondiike
9 40
1 20
4 30
710
V
IJzendijke
6 22
10 07
Pyramide
6 31
10 24
tl
Biervliet
6 49
10 34
V
Hoofdplaat
7 05
10 55
a
Breskens
7 30
11 25
143
2 01
210
2 26
2 55
4 50
5 05
513
5 26
5 48
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
v Sas van Gent
v Selzaete
v Gent Dp.
a Gent St. P.
T
a Brussel
6 57
7C6
7 10
714
7 24
12 24
12 34
12 38
12 42
12 53
5 30 7 24 1109 12 12
- 1 32
6 20 8 08 1150 144
6 22 814 1154 1 50
7 55 9 05 1255 255
Alleen op Zon- en Feestd. a v.
5 40
5 49
5 53
5 57
6 10
6 10 *854
*934
6 53 *946
7 0> *9 54
8 03 «li-
Brussel Zuid.
Brussel
Gent St. P.
Gent St. P.
Geat Dp.
Selzaete
Sas van Gent
Philippine
Slniskilbrnr
Sluiskil
Ter Neuzen
b Alleen op
712
815
8 22
8 35
9 20
9 50
9 58
8 12 10 02
8 16 10 06
8 24 1014
werkdagen.
6 28
6 42
7 30
8
8 08
9 20a
10 32
12
12 18
12(4
1 24
1 38
137
141
149
2 24
4 80
4 59
14
6 09b
«44b
«5ïb
6 56b
7 04b
712b
6(3
7 34
7 56
8 09
8 64*
9 23*
931*
9 34*
9 39*
9 47*
Werkdagen. Zondagen.
Vertrek boot van Neuzen vm. 7,10 10 36
Aankomst Borsselen 7,30 io'ö5
Aankomst te Vlissingen 8,40 na. 1205
Vertrek trein van Vlissingen 9,04 l|l4
Aankomst trein te Vlissingen vm.
Ver'rek boot van Vlissingen *5,10
Aankomst Borsselen 5*30
Aankomst te Neuzen 6 40
na
2.15
2,35
3,45
4,13
5,15
5,85
6,45
6,52
8,55 na. 12,38
9,05 12,45
9,25 1 05
10,35 2,15
2,47
3,45
4,05
5,15
10.24
11.04
11.15
11.39
12.17
11.54
12-
12,40
12,53
1,17
1,44
2,09
3,15
3,55
4,05
4,27
4,58
5.22
v. Axel, Wed. Gilqamse
a. Hulst, Station
Op Zondagen
J~ 10— 414 v. Hulst, Station 8 30 2 30
a i 54u 1 Axel- Wed- Gilijamse 9 54 4
v. Axel 8 40. a. Hulst 1010. v. Hulst 1030. a. Axel 12
7 49
9 30
v Vlissingen
Middelburg
Goes
Vlake
Bergen op Zoom
Roosendaal
Roosendaal
Rotterdam beurs
Rotterdam D. P.
Den Haag H.S.
Haarlem
Amsterdam C.S.
Roosendaal
Breda
's Hertogenbosch
Utrecht C.S.
Nijmegen
Arnhem
+5 42 sS05
+5 51 a6 15
+611 a6 49
+6 23 a7 07
+6 49 a7 53
+7 03 a8 13
+713 «8 41
+8 17 a9 53
+8 25al0 02
8 55al0 31
9 32all 14
9 49al 1 34
+7 09 8 45
a710 b7
a7 20 b7 10
a7 39 b7 43
a7 52 bV 68
a8 17 b8 42
*881
+7 29
9 07
9 67
10 58
1109
11 41
b9 -
9 05
10 81
10 39
11 12
12 02
12 19
931
10 06
a9 04 1135 1 14
1145
1217
12 33
118
136
a9 15
a9 45
alO 06
alO 51
all 09
11 26 al 53
12 43 a3 09
12 51 a3 i7
1 25 3 54
2 02 4 32
2 19 4 49
11 22 al 43
U 45 a2 09
12 39
148
1 53
a 2 20
1 25
146
1 58
2 24
2 38
2 48
3 52
4
4 3a
5 15
5 35
247
3 08
3 57
5 03
4 45
6 07
c" 04
c3 21
c4 07
c4 27
a451
614
6 22
6 55
7 32
7 49
413
4 24
4 53
5 08
551
6 08
6 20
7 38
7 46
8 25
9 02
9 19
6 14
6 37
731
8 39
8 23
8 49
5 52
o
O
M
6 60
7 03
8 04
812
841
9 21
9 41
6 56
715
52
02
21
33
58
12
21
27
35
08
51
11
7 34
7 44
815
8 30
913
9 31
9 43
1106
lu 43
11 25
12 04
12 21
20 b 9 41
41 blü 30
29
29
19
54
V Arnhem
Nijmegen
Utrecht C.S.
's Hertogenbosch
Breda a6 40
e Roosendaal a6 22
r Amsterdam C.S.
Haarlem
Den Haag H.S.
Rotterdam D.P.
Rotterdam Beursa451
6 50
7 28
6 55 8 35
7 22 8 57
713 818 8 51
815 9 23 9 42
9 00 10 29
9 22 10 37 10 51
6 28 8 20
8 42
9 23
9 53
9 35
9 25 10 56
9 37 1101 10 42
9 58 1116
a74i b8 63 al0 23 1142 5
a811 b9 10 alO 36 11 5 l
a8 47 b9 44 al0 65 12 14
•8 56 b9 52 all 03 12 2211 42
f '8 Maandags, behalve 21 April, loopt wel op
op Zon- en feestdagen, c Markttrein Diasdags.
Roosendaal
Roosendaal
Bergen op Zoom
Vlake
Goes
Middelburg
Vlissingen
6 46
5 53
7 35
a6 20
a6 39 b7 46
a7 02 b8 09
6 49
7 34
8 07
815
10 24 119
10 47 1 47
10 34 1 38
11 37 2 46
110412 22 8 30
11 27 12 44 3 63
9 03 10 16 al! 1512 55
0 1031 all 31 1 81
10 1108 al2 08 2
10 28 1137 al2 43 2 34
9 35 ll 45 al2 51 2 43
1130 12 48 a2 17 3 61
141 12 53
1 12
g 162
2 09
2 39
2 47
12 38
+2 25 4 03
+2 4i 4 22
+3 07 6 05
+3 19 6 22
+3 89 5 53
+3 47 6 01
a4 14
4 37
a4 07
4 31 5 27
516 619
6 38 6 69 10 15
a2 45 3 45 a3 55 7 49
aü 01 4 01 a4 14
a;>38 4 59 4 59
a4 13 6 32 6 32
a3 26 5 42 5 42
a5S2 7 06 7 06 1019
a5 43 b7 17 a7 32 10 26
a5 58 b7 38 a7 66 lu 44
a6 25 b8 21 a8 47 11 13
a6 87 b8 37 a9 08 11 24
a6 5" b9 09 a9 47 11 45
a7 06 b9 17 a9 56 11 68
werkdagen, b Alleen
7 61
813
8 04
9 08
9 53
8 45
913
7 53
Vertrek boot van Neuzen 5,50
Aankomst te floedekenskerke 6*30
Vertr. tram van Hoedekensk. 6^39
Aankomst tram te Goes 6*59
Vertrek trein naar Roosendaal 7^39
Vlissingen 8,11
boot van Hoedekensk. 6,30
Aankomst te Hansweert 7,20
Vertrek tram van Hansweert 7^24
Aankomst tram te Vlake 7*36
Vertrek trein naar Roosendaal 7^52
Vlissingen 7^48
Aankomst trein van Roosendaal 7,48
Vlissingen
Vertrek tram van Vlake
Aankomst te Hansweert
Vertrek boot van Hansweert
Aankomst Hoedekenskerke
trein van Roosendaal
V lissingen
Vertrek tram van Goes
Aankomst iram te Hoedekensk.
Vertrek boot van Hoedekensk.
Aankomst te Neuzen
5,45
6,25
6 «7
8,40
9,20
941
7,01 10,03
7,20
9.08 11,24
vm
vm
10,35nm 8,—
10.55 8,20
12,06 9,30
1,H 0.-
vna.
9,06
9,2a
10,35
im. 6,01
6 30
6,50
8,
vm.
7,62
!-
8,10
8,14
8,50
8,04
7,37
8,20
8,39
8,50
9,30
10,33
9,46
10,37
11.—
11,15
11,54
11,52
12 14
12,24
12,46
1 ,-
1,40
2,06
1,42
3,41
4,-
4,10
4,50
6,34
4,51
6,41
7,03
7,10
7,50
9,04
8,12
9,12
9,34
9,40
10,20
7,25 9 35
Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,1011 301 4 6
Aankomst te Hansweert 7,20 9,40 12',1>0 4>0 6 80 ï,ll 10 04
Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,44 12,101,34 4 4e 6 40 8
Aankomst te Vlake 7,34 9,54 12,20 1.44 4606 i 0 8*10
Vertrek trein naar Roosendaal 7,52 10,0612,331,58 5 08 7 33 8 30
Vlissingen 7,48 10,23 1,52 5^01 8,47 1118
Aankomst trein van Roosendaal 7,48 10,231142 152504624847
Aankoms» te Hansweert 8.10 10,84 12 2.10 6,20 6.40 9 -
Vertrek boot van Hansweert 6 10 8,14 10,40 12,14 2,15 6 30 6 40 9 04
Aankomst te Walzoorden 6 40 8,46 111012,44 2,45 6 7^0 9^35
Aankomst trein te Vlissingen 7 20a 8,55 llj)8 12.22 2 4? 4 608705
Verwek boot van Vlissingen 6,50 7,30 9,16 11,30 1,10 2,54 5'- 7 10
Aankomst boot te Breskens 6,20 8,— 9,45 12,— 1,40 3^24 5^30 7 40
Vertrek boot van Breskens 6,24 8.20 10,40 12 20 2
Aankomst te Vlissingen 6,56 8,60 11,10 12,60 2.80
Vertrek trein van Vl&eingen 7,10 9,04 11,34 1,14
8,30 606
4,— 636
4,13 662
7,60
8,20
6SB,
6.40
6,60
7.07
7.48
9.10
6,40
7.30
7,40
7,50
8.53
5 36
6,15
6,37
7,01
7,81
8,37
6,15
7.
7,15
7,25
7,83
8.21
▼m. 8.53 ni
7,58
6,55
9,05
9,10
9,45
9,07
7,41
9,15
9,32
9.45
10 25
ft
t)
vm. 7
7.30
7,40
7.50
7.58
8.63
nm
8,21
8,80
8,35
8,46
8,46
9,15
8 35
812
8,46
9,08
9,14
9,56
1.— 6.40
1,30 7 .10
1.36 7.15
1.45 7 25
1.58 7.33
1,52 8,21
v.m. 8.63 nm
7.68
8.54
9.04
9.10
940
1.52 8.21
1.58 8.30
2.— 8.35
2.10 8.45
2.15 8.45
2,45 9.18
tm.
7,30
8,—
10,- 6.M-
10,80 6,4i
8,20
8,60
10,60
11,20
13,36
6,68
7,5