from rgs «ft Stoom bootdienst op de Wester-Schelde S k to' JZ Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Het plan is om daar het voetpad te verbeteren, maar als nu na het leggen van dat pad de zaak weer opgebroken wordt voor de gas buizen, dan schieten we niet op. Spr. had van Van't Hoff gehoord, dat de directeur had gezegd, dat het nog wel een 14 dagen kon duren. Spr. ziet niet in, dat het zoo lang duren moet en zou gaarne op spoed aandringen. De Voorz. zal het bespreken c. Dhr. van Dixhoorn zegt eens gevraagd te hebben naar verharding van het pad ten Oosten van den Buitenweg, nabij de gasfabriek. Tot heden is er niets aan gedaan en toch was dat z.i. niet zoo'n werk, om in eigen beheer met wat koolasch en sintels van de gasfabriek daar een verhoogd pad te maken De Voorz. antwoordt, dat reeds een deel van dat pad is beklin- kerd, nl. van af het station tot Koster en mettertijd zal dat over de geheele lengte gebeuren. d Dhr. 't Gilde wijst op den lagen waterstand in de kreek en daardoor van het grondwater. Aan den duiker bij De Zeeuw loopen de jongens door de leiding, wat vroeger niet kon. Spr. her innert zich, dat er toen wel balken gelegd werden, waardoor dan bij het spuien niet veel polderwater getrokken werd. Waarom, zoo vraagt hij, werd dat nu niet ge daan, is er tegenwerking door den Waterstaat, of zit de water leiding daartusschen De Voorz. antwoordt, dat hij die zaak heeft besproken met den hoofdingenieur en dhr. Witteveen hem heeft verklaard, dat in geen weken gespuid is en dus daaraan den lagen waterstand niet is te wijten en als er niet gespuid wordt, heeft het leggen van balken geen zin. e. Dhr. 't Gilde vraagt hierna, of er ook sprake is, dat Axel in een andere klasse komt ten op zichte van de personeele be lasting. De Voorz.Dat zal eerst blij ken met de nieuwe regeling in 1930. f. Dhr. 't Gilde wijst ten slotte op den vooruitgang van Axel en dat misschien als gevolg daarvan ook veel damesbaden werden genomen in de Kleine Kreek. Maar het is een bezwaar, dat er nu zoo'n primitieve kleedgelegen heid is en al is spr. nu niet zoo'n zedelijkheidsapostel, toch zou hij wel gaarne zien, dat daarin voor zien werd. De Voorz.Dat kan bij de begrooting wel eens overwogen worden. g. Dhr. Dieleman zegt, dat het wenschelijk was, dat er eens ge keken werd naar de verlichting langs de Kleine Kreek en op de Kanaalkade. De Voorz. zegt, dat hij dit reeds een jaar geleden heeft ge zegd in een vergadering van de gascommissie en het nog niet verbeterd is. Hij zal er nu Staal eens naar laten kijken. h. Dhr. Dieleman herinnert aan de vragen, welke door dhr. van Dixhoorn zijn gesteld aan gaande de politie en de Voorz. toen schriftelijk antwoord heeft toegezegd, doch spr. heeft er tot heden niets van gezien. De Voorz. zegt, dat hij aan zijn belofte heeft voldaan en het ant woord persoonlijk tot dhr. van Dixhoorn heeft gericht. Dhr. DielemanIJ had toch medegedeeld, dat de vragen in de volgende zitting schriftelijk mede gedeeld zouden worden De Voorz.Er is gezegd, dat ik ze schriftelijk zou beantwoor den, maar niet aan den Raad, dat is niet noodig. Dhr. Dieleman Dan had het ook geen zin, om die vragen in het openbaar te doen. Dhr. van DixhoornHet is een „onderonsje" geworden. Dhr. Dieleman Mijns inziens was het toch wel wenschelijk geweest, om dat publiek te be handelen. Dhr. 't Gilde Daar hebben wij niets mee te maken. Dhr. Dieleman: dan begrijp ik misschien de situatie niet goed. De Voorz. zegt dat de vragen gericht waren aan het hoofd van politie en feitelijk was ik niet verplicht geweest om er op te antwoorden, maar ik had dhr. van Dixhoorn antwoord toege zegd en het daarom ook gegeven. Daar niemand nog het woord verlangt, sluit de Voorz. de ver gadering met dankzegging. Dit moet Uw eerste gedachte zijn bij Brand en Snijwonden, Ontvellingen en allerlei Huidverwondingen Hat verzacht en geneest M1D Aiel (Drie Schouwen)—Terneuzen— Philippine. ELEIXT VAN V B R V O B R. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. SPOOBWEG MECHELEN—TEBNEUZEN. T Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent IJzendjjkc. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Stoomtram Hulst—Walzoorden IJzendijkeVeidzicht (Grens). BreskensHoofdplaat—Pyramide, Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Van af 6 October 1929 tot nadere aankondiging. Neuzen—Borsselen—Vlissingen. Vlissingen—Borsselen Neuzen- -Neuzen. HoedekenskcrkeHansweert. Auto-Omnibusdienst Axel—Huist. VLISSINGEN HOOSEND A AL. 22 April, a Alleen op HansweertHoedekenskcrkeNeuzen. WalzoordenHansweertV lake. VlakeHansweert- Walzoorden. VlissingenBreskens. BreskensV lissi ngen. l'b8o na 9,62 6,01 n.m emg jpg a Dese trein loopt allee» op Wgeuafcgi b Alleen Donderd»f Driesch. 4 45 5.30 7 40 11 30 2 35 6 02 Axel 4 50 5.35 7 45 11 35 2 40 6 07 Zaamslag 5 15 5.56 810 12 01 8 05 6 30 8 16 Neuzen 5 40 8 35 12 26 3 30 6 f5 8 41 Neuzen 5 41 9 20 12 58 410 9 10 Hoek 5 56 9 35 1 13 4 25 9 2* Philippine 6 09 9 50 1 28 4 39 9 40 t Philippine 6 15 Hoek 6 30 a Neuzen 6 45 v Neuzen 7 40 Zaamslag 8 07 Axel 8 27 a Driesch. 8 32 9 57 10 07 10 22 1125 12 1215 12 20 136 150 2 05 2 30 3 02 3 22 3 27 4 45 5 00 5 15 6- 6 28 6 48 6 53 7 48 817 9 46 9 66 10 11 1012 10 42 8 37 11 02 8 42 111 7 v Driesch. 5 30 740 11 30 2 35 6 02 1) Axel 5 35 7 45 1135 2 40 6 07 Zaamslag 5 56 8 07 12 - 3 6 30 f} Rapenburg 6 10 8 21 12 14 314 6 44 n Hengstdijk 6 20 8 81 12 24 3 24 6 54 n Groenendijk 6 30 8 41 12 34 3 34 7 06 ft Kloosterz. 6 35 8 46 12 39 3 39 712 a Walsoorden 6 41 8 52 12 45 3 45 718 v Walsoorden Kh-osterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag Axel a Driesch. 7 20 7 26 731 741 7 51 8 07 8 27 8 32 11 15 1120 11 25 11 35 11 45 12 1215 12 20 210 216 2 20 2 30 2 43 3 02 3 22 3 27 5 40 5 46 5 51 6 01 611 6 28 6 48 6 53 7 30 7 36 7 41 7 51 801 817 8 37 8 42 Ter Neuzen 6 15 Sluiskil 6 24 Axel 6 33 Kijkuit 6 41 Huis» 6 53 St, Nicolaas 7 13 St. Nic. n. Antw. 7 43 Antwerpen 8 36 St. Nic. n. Mech. 8 19 aMaeh Ion 9 19 v Mechelen a9 28 a Brussel 9 53 Vertrekt Zondags 1 om 1,01. 10 43 10 52 11 01 1109 1120 11 30 1206 12 66 12 09 1 06 1 15 2 02 uur en 2 04 2 13 2 21 2 29 2 40 2 50 4 05 447 3 06 4 04 4 22 4 41 5 02» 511 5 21 6 28 5 42 5 58 6 02 6 48 6 09 7 09 7 21 7 50 sa Brussel Mechelen Mechelen St. Nic. v. Mech. Antwerpen St. Nic. r. Antw. f5 25 t 6 08 613 7 16 y amnorpcu 6 10 2 a St. Nic. t. Antw. 7 15 St. Nic n. Tem. 7 25 Hul»! 8 20 Kijkuit 8 Ï7 Axel 8 36 Sluiskil g 46 Ter Neuzen 8 53 18 minuten later, a 's Maandags om 9,39 9 42 10 0* 10 27 1132 11 16 12 04 12 10 103 111 119 128 137 b bl 27 1 54 159 2 56 2 03 2 54 311 4 4 08 416 4 25 4 34 5(3 6 14 6 94 7 24 7 04 7 42 7 48 8 44 8 53 9 9 08 9 18 's Zaterdags Drie Schouwen 5 05 Westdorpe 5 25 Sas van Gent 5 41 Philippine 612 Pyrainide 6 38 IJzendijke 6 50 IJzendjjke 6 51 Schoondijke 714 8 34 12 21 8 54 12 56 9 20 1 05 9 32 10 23 10 38 10 39 1102 1 36 2 01 2 13 214 2 35 3 34 8 43 3 49 9 00 4 10 919 4 41 9 45 5 05 10 1' 5 20 10 23 5 26 549 Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe Drie Schouwen 8 23 12 31 8 46 120 5 30 913 12 52 5 46 9 26 107 6 12 9 53 136 6 55 10 45 2 01 715 1105 214 7 35 11 25 2 34 2 51 3 13 401 4 15 4 42 8 25 8 48 8 58 9 14 9 45 5 20 1011 5 40 10 26 6 00 10 46 v Driesehouwen 6 35 v Zuiddorpe 6 40 v RoodesIuis(H.T.) 6 52 v Kruisstraat(B.T.) 6 44 a Moerbeke 6 52 9 40 9 45 9 57 9 49 9 57 12 25 12 30 1242 12 34 12 42 3 30 3 25 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke (B. T.) v Kruisstraat v Roodesluis (H. T.) v Zuiddorpe a Driesehouwen 7 30 7 40 811 8 19 8 26 1125 1135 12 0.3 1213 1219 135 1 45 2 16 2 24 2 31 4 25 4 35 5 06 514 5 21 b b v Hulst 6 8 25 1005 „Terhole 6 18 8 43 1028 Kuitaart, 6 26 8 51 1041 Kloosterz. 6 35 9 1050 a Walz. 6 40 9 05 11— b Niet op Zon- en Feestd b c 12 IE 3 - 6 10 8 40 v Walz. 12 36 3 23 6 33 9 03 „Kloosterz. 12 44 3 36 6 46 9 13 „Kuitaart, 12 53 3 45 6 55 9 20 Terhole 12 i 8 3 55 7 05 9 SC a Hulst, b 647 657 706 719 742 c Zon- en Feestd. 30 min. vroeger. d 910 915 921 932 950 b 1116 1121 1130 lld8 1156 e 110 120 129 142 205 b 435 445 454 507 530 720 730 739 752 815 940 950 959 1012 1035 d Zon- en Feestd. 35 min. later, e Zon- en Feestd 1 u. 40 min. later. v. IJzendijke 8 47 a. Veldzicht (Grens) 8 55 3 30 6 21 3 40 6 30 v. Veldzicht Grens) 9— 350 6 35 a. IJzendijke 910 4 g 45 v Breskens 8 35 12 10 3 27. 6 05 Hoofdplaat 9 12 40 3 52 6 30 Biervliat 9 15 12 55 4 05 6 45 Pyramide 9 25 105 4 14 6 55 a T.Iaondiike 9 40 1 20 4 30 710 V IJzendijke 6 22 10 07 Pyramide 6 31 10 24 tl Biervliet 6 49 10 34 V Hoofdplaat 7 05 10 55 a Breskens 7 30 11 25 143 2 01 210 2 26 2 55 4 50 5 05 513 5 26 5 48 v Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine v Sas van Gent v Selzaete v Gent Dp. a Gent St. P. T a Brussel 6 57 7C6 7 10 714 7 24 12 24 12 34 12 38 12 42 12 53 5 30 7 24 1109 12 12 - 1 32 6 20 8 08 1150 144 6 22 814 1154 1 50 7 55 9 05 1255 255 Alleen op Zon- en Feestd. a v. 5 40 5 49 5 53 5 57 6 10 6 10 *854 *934 6 53 *946 7 0> *9 54 8 03 «li- Brussel Zuid. Brussel Gent St. P. Gent St. P. Geat Dp. Selzaete Sas van Gent Philippine Slniskilbrnr Sluiskil Ter Neuzen b Alleen op 712 815 8 22 8 35 9 20 9 50 9 58 8 12 10 02 8 16 10 06 8 24 1014 werkdagen. 6 28 6 42 7 30 8 8 08 9 20a 10 32 12 12 18 12(4 1 24 1 38 137 141 149 2 24 4 80 4 59 14 6 09b «44b «5ïb 6 56b 7 04b 712b 6(3 7 34 7 56 8 09 8 64* 9 23* 931* 9 34* 9 39* 9 47* Werkdagen. Zondagen. Vertrek boot van Neuzen vm. 7,10 10 36 Aankomst Borsselen 7,30 io'ö5 Aankomst te Vlissingen 8,40 na. 1205 Vertrek trein van Vlissingen 9,04 l|l4 Aankomst trein te Vlissingen vm. Ver'rek boot van Vlissingen *5,10 Aankomst Borsselen 5*30 Aankomst te Neuzen 6 40 na 2.15 2,35 3,45 4,13 5,15 5,85 6,45 6,52 8,55 na. 12,38 9,05 12,45 9,25 1 05 10,35 2,15 2,47 3,45 4,05 5,15 10.24 11.04 11.15 11.39 12.17 11.54 12- 12,40 12,53 1,17 1,44 2,09 3,15 3,55 4,05 4,27 4,58 5.22 v. Axel, Wed. Gilqamse a. Hulst, Station Op Zondagen J~ 10— 414 v. Hulst, Station 8 30 2 30 a i 54u 1 Axel- Wed- Gilijamse 9 54 4 v. Axel 8 40. a. Hulst 1010. v. Hulst 1030. a. Axel 12 7 49 9 30 v Vlissingen Middelburg Goes Vlake Bergen op Zoom Roosendaal Roosendaal Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag H.S. Haarlem Amsterdam C.S. Roosendaal Breda 's Hertogenbosch Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem +5 42 sS05 +5 51 a6 15 +611 a6 49 +6 23 a7 07 +6 49 a7 53 +7 03 a8 13 +713 «8 41 +8 17 a9 53 +8 25al0 02 8 55al0 31 9 32all 14 9 49al 1 34 +7 09 8 45 a710 b7 a7 20 b7 10 a7 39 b7 43 a7 52 bV 68 a8 17 b8 42 *881 +7 29 9 07 9 67 10 58 1109 11 41 b9 - 9 05 10 81 10 39 11 12 12 02 12 19 931 10 06 a9 04 1135 1 14 1145 1217 12 33 118 136 a9 15 a9 45 alO 06 alO 51 all 09 11 26 al 53 12 43 a3 09 12 51 a3 i7 1 25 3 54 2 02 4 32 2 19 4 49 11 22 al 43 U 45 a2 09 12 39 148 1 53 a 2 20 1 25 146 1 58 2 24 2 38 2 48 3 52 4 4 3a 5 15 5 35 247 3 08 3 57 5 03 4 45 6 07 c" 04 c3 21 c4 07 c4 27 a451 614 6 22 6 55 7 32 7 49 413 4 24 4 53 5 08 551 6 08 6 20 7 38 7 46 8 25 9 02 9 19 6 14 6 37 731 8 39 8 23 8 49 5 52 o O M 6 60 7 03 8 04 812 841 9 21 9 41 6 56 715 52 02 21 33 58 12 21 27 35 08 51 11 7 34 7 44 815 8 30 913 9 31 9 43 1106 lu 43 11 25 12 04 12 21 20 b 9 41 41 blü 30 29 29 19 54 V Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda a6 40 e Roosendaal a6 22 r Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. Rotterdam Beursa451 6 50 7 28 6 55 8 35 7 22 8 57 713 818 8 51 815 9 23 9 42 9 00 10 29 9 22 10 37 10 51 6 28 8 20 8 42 9 23 9 53 9 35 9 25 10 56 9 37 1101 10 42 9 58 1116 a74i b8 63 al0 23 1142 5 a811 b9 10 alO 36 11 5 l a8 47 b9 44 al0 65 12 14 •8 56 b9 52 all 03 12 2211 42 f '8 Maandags, behalve 21 April, loopt wel op op Zon- en feestdagen, c Markttrein Diasdags. Roosendaal Roosendaal Bergen op Zoom Vlake Goes Middelburg Vlissingen 6 46 5 53 7 35 a6 20 a6 39 b7 46 a7 02 b8 09 6 49 7 34 8 07 815 10 24 119 10 47 1 47 10 34 1 38 11 37 2 46 110412 22 8 30 11 27 12 44 3 63 9 03 10 16 al! 1512 55 0 1031 all 31 1 81 10 1108 al2 08 2 10 28 1137 al2 43 2 34 9 35 ll 45 al2 51 2 43 1130 12 48 a2 17 3 61 141 12 53 1 12 g 162 2 09 2 39 2 47 12 38 +2 25 4 03 +2 4i 4 22 +3 07 6 05 +3 19 6 22 +3 89 5 53 +3 47 6 01 a4 14 4 37 a4 07 4 31 5 27 516 619 6 38 6 69 10 15 a2 45 3 45 a3 55 7 49 aü 01 4 01 a4 14 a;>38 4 59 4 59 a4 13 6 32 6 32 a3 26 5 42 5 42 a5S2 7 06 7 06 1019 a5 43 b7 17 a7 32 10 26 a5 58 b7 38 a7 66 lu 44 a6 25 b8 21 a8 47 11 13 a6 87 b8 37 a9 08 11 24 a6 5" b9 09 a9 47 11 45 a7 06 b9 17 a9 56 11 68 werkdagen, b Alleen 7 61 813 8 04 9 08 9 53 8 45 913 7 53 Vertrek boot van Neuzen 5,50 Aankomst te floedekenskerke 6*30 Vertr. tram van Hoedekensk. 6^39 Aankomst tram te Goes 6*59 Vertrek trein naar Roosendaal 7^39 Vlissingen 8,11 boot van Hoedekensk. 6,30 Aankomst te Hansweert 7,20 Vertrek tram van Hansweert 7^24 Aankomst tram te Vlake 7*36 Vertrek trein naar Roosendaal 7^52 Vlissingen 7^48 Aankomst trein van Roosendaal 7,48 Vlissingen Vertrek tram van Vlake Aankomst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert Aankomst Hoedekenskerke trein van Roosendaal V lissingen Vertrek tram van Goes Aankomst iram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 5,45 6,25 6 «7 8,40 9,20 941 7,01 10,03 7,20 9.08 11,24 vm vm 10,35nm 8,— 10.55 8,20 12,06 9,30 1,H 0.- vna. 9,06 9,2a 10,35 im. 6,01 6 30 6,50 8, vm. 7,62 !- 8,10 8,14 8,50 8,04 7,37 8,20 8,39 8,50 9,30 10,33 9,46 10,37 11.— 11,15 11,54 11,52 12 14 12,24 12,46 1 ,- 1,40 2,06 1,42 3,41 4,- 4,10 4,50 6,34 4,51 6,41 7,03 7,10 7,50 9,04 8,12 9,12 9,34 9,40 10,20 7,25 9 35 Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,1011 301 4 6 Aankomst te Hansweert 7,20 9,40 12',1>0 4>0 6 80 ï,ll 10 04 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,44 12,101,34 4 4e 6 40 8 Aankomst te Vlake 7,34 9,54 12,20 1.44 4606 i 0 8*10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,52 10,0612,331,58 5 08 7 33 8 30 Vlissingen 7,48 10,23 1,52 5^01 8,47 1118 Aankomst trein van Roosendaal 7,48 10,231142 152504624847 Aankoms» te Hansweert 8.10 10,84 12 2.10 6,20 6.40 9 - Vertrek boot van Hansweert 6 10 8,14 10,40 12,14 2,15 6 30 6 40 9 04 Aankomst te Walzoorden 6 40 8,46 111012,44 2,45 6 7^0 9^35 Aankomst trein te Vlissingen 7 20a 8,55 llj)8 12.22 2 4? 4 608705 Verwek boot van Vlissingen 6,50 7,30 9,16 11,30 1,10 2,54 5'- 7 10 Aankomst boot te Breskens 6,20 8,— 9,45 12,— 1,40 3^24 5^30 7 40 Vertrek boot van Breskens 6,24 8.20 10,40 12 20 2 Aankomst te Vlissingen 6,56 8,60 11,10 12,60 2.80 Vertrek trein van Vl&eingen 7,10 9,04 11,34 1,14 8,30 606 4,— 636 4,13 662 7,60 8,20 6SB, 6.40 6,60 7.07 7.48 9.10 6,40 7.30 7,40 7,50 8.53 5 36 6,15 6,37 7,01 7,81 8,37 6,15 7. 7,15 7,25 7,83 8.21 ▼m. 8.53 ni 7,58 6,55 9,05 9,10 9,45 9,07 7,41 9,15 9,32 9.45 10 25 ft t) vm. 7 7.30 7,40 7.50 7.58 8.63 nm 8,21 8,80 8,35 8,46 8,46 9,15 8 35 812 8,46 9,08 9,14 9,56 1.— 6.40 1,30 7 .10 1.36 7.15 1.45 7 25 1.58 7.33 1,52 8,21 v.m. 8.63 nm 7.68 8.54 9.04 9.10 940 1.52 8.21 1.58 8.30 2.— 8.35 2.10 8.45 2.15 8.45 2,45 9.18 tm. 7,30 8,— 10,- 6.M- 10,80 6,4i 8,20 8,60 10,60 11,20 13,36 6,68 7,5

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1929 | | pagina 4