Scent Sia;8,„ ;g is ia i-aas,*-» ;5 rsc.» !l:ïï IjR 3-M Begunstigt onze Adverteerders Stoombootdienst op de Wester-Schelde Als Bewijs van echtheid Zeeuw sell-Vlaamsche I ramweg-Maatschappij. W b. De bedragen te verrekenen met het Bestuur der Chr. Nat. school, met inachtneming van de bedragen, genoemd onder a, vast te stellen in totaal op f8292,77, waarvan in voorschot is ontvan gen f 6000, alzoo nog te ontvangen f 2292,77. De bedragen te verrekenen met het Bestuur van de Hulpver. voor Ger. schoolonderwijs, met inacht neming van de bedragen onder a, vast te stellen op f 4134,26, waar van in voorschot is ontvangen f 3100, alzoo nog te ontvangen f 1034,26. De bedragen te verrekenen met het R. K. Kerkbestuur, met in achtneming van de bedragen genoemd onder a, vast te stellen op f 3378,98, waarvan in voor schot is ontvangen f2600, alzoo nog te ontvangen f778,98. Een en ander wordt z, h. s. goedgevonden. 10. Kohier Hondenbelasting Dit kohier wordt z. h. s. vastge steld op een bedrag van f482, met 96 aanslagen voor honderd honden. 11. Wijziging begrootingen. Besloten wordt om de begroo ting der gemeente over 1929 te wijzigen als volgt: De inkomsten worden verhoogd met f 1250 wegens pensioen- bijdr. van boventallige onder wijzers, f63 wegens schadever goeding, f 50 wegens retributie radio-Mij., totaal f 1363 de uitgaven worden verjioogd met f 1250 wegens pens. bijdr als boven, f261 wegens ver schillende verhoogde uitgaven f1000 wegens jaarwedde eener onderwijzeres, wegens ziekte van mej. Abrahamse en f 1800 voor bijdrage aan het nijverheidsonder wijs in andere gemeenten, totaal f4311 de uitgaven worden vermin derd met f 1000 minder steun aan werkloozen en f 1800 op den post onvoorz. uitg. totaal f 2800. Voorts wordt goedgekeurd een af- en overschrijving op de begrooting van het Grond bedrijf van administratieven aard. We breken hier ons verslag af, om het restant in ons volgend nummer te geven. In 't kort zij vermeld, dat nog werd behandeld een ontwerp- politieverordening en verordening op de keuring van waren. Hierbij kwamen aan de orde de adressen voor of tegen win kelsluiting, naar aanleiding waar van is besloten om geen ver plichte winkelsluiting in de ver ordening vast te leggen. Een verbod voor het houden van voetbalwedstrijden op Zondag werd zoodanig gewijzigd, dat voetballen alsdan zal worden toe gelaten des middags na 1 uur. Ook het kaartspel aan den open baren weg was in het ontwerp verboden, doch deze bepaling werd eveneens ingetrokken. Bij de omvraag werden, zooals gewoonlijk, nog enkele particu liere wenschen naar voren ge bracht. (Wordt vervolgd.) en in doosjes van 6 stuks 45 ct. Bij de goede drogisten. staat op elke poeder A.M. Let hierop! SPOORWEG STECHELEN- TEKNEUZEN. Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen—Philippine. Axel (Drie Sclionwen)Walsoorden Axel (Drie Scliouwen)-Sas van Gent -IJzendyke. Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke Spoori weg Ter NeuzenGent. van af 15 Mei 1929 tot nadere aankondiging. Stoomtram Hulst—Walzoorden. IJzendyke—Veldzicht (Grens). Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst. VlissingenBorsselenNeuzen. NeuzenHoedekenskerke VLISSINGEN—ROOSENDAAL. a Alleen op Hansweert—Hoedekenskerke -Hansweert. -Neuzen. WalzoordenHanswcert- -Vlake. Vlake—Hansweert—Walzoorden. vm. Vlissingen—Breskens. Breskens—Vlissingen. n.m 6,68 7.2 verdrijft men spoedig met Poeders A.M QA 1 Aki 11 9A n oer Driszch. 4 45 5.30 7 40 1130 2 35 6 02 Axel 4 50 5.35 7 45 1135 2 40 6 07 Zaamslag 5 15 5.55 8 10 12 01 8 05 6 30 8 16 Neuzen 5 40 8 35 1226 330 655 841 Neuzen 5 41 9 20 12 58 410 9 10 Heek 5 56 9 35 1 13 4 25 9 25 Philippine €09 9 50 1 28 4 39 9 40 v Philippine 6 15 Hoek 6 36 a Neuzen 6 45 v Neuzen 7 40 Zaamslag 8 07 Axel 8 27 a Drieseh. 8 32 9 57 10 07 10 22 1125 12 1215 12 20 138 1 50 2 05 2 30 3 02 3 22 3 27 4 45 5 00 6 15 6 6 28 6 48 6 53 9 46 9 56 10 1) 7 48 10 12 817 10 42 8 37 1102 842 1117 v Drieseh. Axel Zaamslag Rapenburg Hengstdijk Groenendijk Klposterz. a Walsoorden 5 30 7 40 1130 2 35 6 02 5 35 7 45 11 35 2 40 6 07 5 56 8 07 12 3— 6 30 6 10 8 21 1214 3 14 6 44 6 20 8 81 12 24 3 24 6 54 6 30 8 41 12 34 3 34 7 06 6 35 8 46 12 39 3 39 7 12 6 41 8 52 12 45 3 45 718 Walsoorden Kloosterz. Groenendijk Hengstdijk Rapenburg Zaamslag- Axel Drieseh. 7 20 7 26 731 741 7 51 8 07 8 27 8 32 11 15 11 20 11 25 1135 11 45 12 1215 12 20 210 216 2 20 2 30 2 43 3 02 3 22 3 27 5 40 5 46 5 51 6 01 611 6 28 6 48 6 53 7 30 7 36 7 41 7 51 801 817 8 37 8 42 Drie Schouwen 6 05 Q/4 1991 OO A Dén V Ter Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas v St. Nic. n. Antw. a Antwerpen v St. Nic. n. Mech. »Meeh"len r Mechelen a Brussel Vertrekt Zondags om 1,01. 615 6 24 8 33 6 41 6 58 7 13 7 43 8 35 819 9 19 a9 28 9 53 10 43 10 52 11 01 11 09 11 20 11 30 12 09 1 03 12 09 1 06 1 11 159 uur en 2 04 213 221 2 29 2 40 2 50 4 05 4 36 3 06 4 04 4 22 4 49 5 02* 5 11 5 21 5 28 5 42 5 58 6 02 6 48 6 09 7 09 7 20 7 49 v Brussel a Mechelen v Mechelen a St. Nic. v. Mech. v Antwerpen a St. Nic. v. Antw. v St. Nic. n. Tern. Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter NeuzeD 18 minuten later, a 's Maandags 's Zaterdags Westdorpe Sas van Gent Philippine Pyramid# IJzendijke IJzendijke Schoondijke 5 25 5 41 612 6 38 6 50 6 51 7 14 8 34 12 21 8 54 12 36 9 20 1 05 9 52 10 23 10 38 10 39 1102 1 36 201 213 214 2 35 3 34 8 43 3 49 9 00 4 10 9 19 4 41 9 45 5 05 10 II 5 20 10 23 5 25 5 49 v Schoondijke a IJzendijke v IJzendyke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe a Drie Schouwen 8 28 12 31 8 46 12 50 5 30 913 12 52 6 46 9 26 1 07 6 12 9 53 1 36 6 55 10 45 2 01 715 1105 214 7 35 11 25 2 34 2 51 3 13 401 41b 4 42 8 25 848 8 58 9 14 9 45 5 20 1011 5 40 10 26 6 00 10 46 v Drieschouwen 6 35 V Zuiddorpe 6 40 v Roodesluis(H.T.) 6 52 v Kruisstraat(B.T.) 6 44 a Moerbeke 6 52 9 40 9 45 9 57 9 49 9 57 12 25 12 30 12 42 12 34 12 42 3 30 3 35 3 47 3 39 3 47 v Moerbeke v Kruisstraat v Roodesluis (H. v Zuiddorpe a Drieschouwen (B. T.) T.) 7 30 7 40 811 8 19 8 26 1125 11 35 12 05 1213 1219 135 1 45 216 2 24 2 31 4 25 4 35 5 06 514 5 21 Neuzen Sluiskil Sluiskil Brug Philippine Sas van Gent v Selzaete v Gent Dp. a Gent St. P. n i a Brussel 5 30 6 20 6 22 6 57 7 06 7 10 714 7 24 12 24 12 31 12 38 12 42 12 53 *Alleen op Zon- en Feestd. 5 40 *827 5 49 *836 5 53 *840 5 57 *844 6 10*855 6 10 *854 *9<U 6 53 *946 - 7 0 *9 48 7 55 9 05 1255 2 55 8 03*1056 7 24 1109 12! 2 32 8 08 1150 144 8 14 1154 1 50 v Brussel 712 a Gent St. P. 8 15 Gent St. P. 6 28 8 22 Gent Dp. 6 42 8 35 Selzaete 7 30 9 ?0 Sas van Gent 8 9 50 Philippine 8 08 9 58 Sluiskilbrug 812 10 02 Sluiskil 816 10 06 a Ter Neuzen 8 21 1014 9 20 10 32 12 12 13 12 54 1 24 1 33 137 141 149 2 24 4 30 4 59 514 6 09 6 44 6 52 6 56 7 04 7 12 6 53 7 34 7 56 8 09 8 54* 9 -3* 931* 9 34* 9 39* 9 47* a b b v Hulst 5 40 8 25 1005 Terhole 6 03 8 43 1028 Kuitaart, 6 16 8 51 1041 Kloosterz. 6 25 9 1050 a Walz. 6 35 9 05 11 b c 12 ie 3 6 10 8 40 12 36 3 23 6 33 9 03 12 44 3 36 6 46 9 13 12 53 3 45 6 55 9 20 12 i 8 3 55 7 05 9 8C v Walz. Kloosterz, Kuitaart, Terhole a Hulst, b 647 -657 706 719 742 d 910 915 921 932 950 b 1116 1121 1130 1138 1156 e 110 120 129 142 205 b 435 445 454 607 530 720 730 739 752 815 940 950 959 1012 1035 W erkdagen. Neuzen—Borsselen—Vlissingen. 10,35 10,55 12,05 1.14 a Zon- en Feestd. 20 min. later, b Niet op Zon- en Feestd c 7*p V 5 1035 d Zen- an Feestd. 35 min. later, e Zon^enTeestd^^40° min." 3° Vr°6ger v. Axel, Wed. Gilyause a. Hulst, Station 7 10 4 14 v. Hulst, Station Axel, Wed. Gilijamse 8 24 11 20 5 44 Op Zondagen v. Axel 8 40. a. Hulst 10 10? v.'Hulst 10 3o' 8 30 9 54 a. Axel 12 2 30 4 6 35 6 45 7 49 9 30 Vertrek boot van Neuzen vm. 7 10 Aankomst Borsselen 7',30 Aankomst te Vlissingen 8,40 nm. Vertrek trein van Vlissingen 9,04 Aankomst trein te Vlissingen vm. Ver rek boot van Vlissingen *5,10 Aankomst Borsselen t 5*30 Aankomst te Neuzen 6^40 Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. tram van Hoedekensk. nm. 2.10 2,30 3,40 4,13 v Vlissingen Middelburg Goes Vlake Bergen op Zoom a Roosendaal v Roosendaal a Rotterdam beurs v Rotterdam D. P. a Den Haag H.S. Haarlem Amsterdam C.S. v Roosendaal a Breda n 's Hertogenbosch Utrecht C.S. Nymegen a Arnhem 15 42 sS05 f5 51 a6 15 f611 a6 49 f6 23 a7 07 f6 49 »7 53 +7 03 a8 13 +712 «8 41 f8 17 a9 53 f8 25al0 02 8 ööalO 31 9 81all 14 9 49all 34 t7 09 8 45 f7 29 9 07 9 57 10 58 1109 11 41 a7 10 a7 20 a7 39 a7 52 a8 17 a8 31 b7 b7 10 b7 43 bï 58 b8 42 b9 - 9 05 10 31 1039 11 12 12 02 12 19 931 10 06 10 59 1215 1145 12 07 a9 04 a9 15 a9 49 alO 06 alO 50 all 07 11 26 12 43 12 51 1 25 2 02 2 19 1122 1145 12 39 148 1 53 1 2 20 1135 1145 1217 12 33 118 136 al 48 a3 23 a3 36 a4 06 a4 42 a4 59 al 43 a2 09 1 14 1 25 146 1 58 2 24 2 38 2 47 3 52 4 4 31 5 15 5 35 2 47 3 08 3 57 5 03 4 45 5 07 c l 04 c3 21 c4 07 c4 27 a4 51 614 6 22 6 55 7 32 7 49 6 14 6 37 7 31 912 8 55 9 34 413 4 24 4 53 5 08 5 51 6 08 6 19 7 58 7 46 8 25 9 02 9 19 6 14 6 37 731 912 8 55 9 34 641 o O M 7 46 7 56 8 59 9 06 9 35 10 20 1041 7 51 812 6 49 6 59 7 20 7 33 7 68 8 12 8 20 9 29 9 37 10 10 10 f 3 11 13 V Arnhem Nymegen K Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda *6 40 6 60 a Roosendaal a6 22 7 28 v Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. a451 b5 46 Rotterdam Beurs b6 53 a Roosendaal a6 21 b7 35 V Roosendaal a6 39 b7 46 Bergen op Zoom a7 02 b8 09 Vlake Goes Middelburg Vlissingen 7 34 7 44 8 15 8 30 9 13 9 31 9 37 10 46 1125 12 04 12 21 8 20 b 9 41 8 41 b'O 30 9 29 10 29 1019 10 54 6 55 7 22 713 818 9 02 9 81 9 53 8 22 8 44 851 9 42 10 29 10 29 9 24 10 51 11 28 6 28 8 20 8 42 9 23 9 53 9 35 1056 - 9 37 11 01 11 33 9 58 6 49 7 34 8 07 815 9 27 10 23 10 47 10 34 11 37 12 22 12 44 9 20 10 15 9 39 10 31 10 23 11 08 105011 37 1145 1201 1248 191412 53 112 1116 a7 43 b8 53 alO 23 1142 5 a811 b9 10 alO 35 1164 8 a847 b9 44 al0 56 1214« a8 66 b9 62 all 63 12 22 12 83 t 's Maandags, behalve op 20 Mei, loopt ook od 21 Mal ep Zou- en feestdagen, o Markttrein Dinsdags. 114 152 2 09 2 39 2 47 119 147 138 2 46 3 80 3 53 11 1512 55 11 31 1 15 12 08 2 12 43 2 34 12 51 2 43 2 19 3 52 t2 25 4 03 f2 41 4 22 t3 07 5 05 f3 19 5 22 f3 39 5 53 f3 47 6 01 3 41 4 31 515 5 37 2 45 3 01 a3 88 &412 a3 25 a5 32 a4 14 4 37 a4 07 5 27 619 751 813 8 04 9 08 9 53 6 69 1015 «3 55 7 49 a4 14 4 69 5 32 5 42 706 10 20 6 01 8 45 913 a5 42 b7 17 a7 82 10 26 a5 58 b7 38 a7 66 lu 44 a6 25 b8 21 a8 47 1118 a6 37 b8 37 a9 08 1124 a6 57 b9 09 a9 47 11 45 a7 05b9l7 a9 66 11 68 werkdagen, b Alleen 6,50 6,30 6,39 6,59 7,39 8,11 6,30 7,20 7,26 7,35 7,52 7,48 10.24 11.04 11.15 11.39 12.17 11.54 Aankomst tram te Goes Vertrek trein naar Roosendaal Vliss ngen boot van Hoedekensk. Aankomst te Hansweert V ertrek tram van Hansweert Aankomst tram te Vlake Vertrek trein naar Roosendaal Vlissingen Aankomst trein van Roosendaal 7,48 ,T 'i Vlissingen Vertrek tram van Vlake Aankomst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert Aankomst Hoedekenskerke trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Goes Aankomst tram te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 8,55 nm 9,05 9,25 10,35 12,— 3,15 12,40 3,55 12,53 1,17 1,44 2,09 12,33 12.40 1,— 2,10 4,05 4,27 4,53 5,22 5,45 6,25 6 37 7, 7,90 9.08 5,16 5,35 6,45 6,49 2,47 3,40 4,- 5,10 8.40 9,20 9.41 10,03 11,21 Zondagen. vm. 10,35nm8,— vm 10,55 8,20 f2,05 9,30 1,14 0,- vm. 9,06 9,25 10,35 nm. 6,01 6 30 6,50 - 8.- vm. Vertrek boot van Walzoorden Aankomst te Hansweert Vertrek tram van Hansweert 10,33 9,46 10,37 fi ll,15 11,54 6,60 7,20 7.25 7,62 8 8,10 8,14 8,50 8,04 7,37 8,20 8,39 8,50 9.30 11,52 2,06 6,34 12 14 1,42 4.51 12,24 3,41 12,46 4,— 1,- 4,10 1,40 4,50 9,1011,301,— 4 6 7,25 935 9,4012,-1,^0 4,30 6 30 7,5410 04 9,41 12,10 1,34 4,4i 6 40 8,— 6,41 7,03 7,10 7,60 9,04 8,12 9,12 9,34 9,40 10,20 d j 8-5412,20 1,44 4,60610 8.10 Vertrek trein naar Roosendaal 7,6210,0612,33 1,58 6 08 7 33 8 30 Vlissingen 7,48 10,23 1,62 5,04 8,47 1113 Aankomst trein van Roosendaal 7,48 i0,23 U 42 1525036 248.47 Vertrek tram' Tan'Vlake801"^" g,— 10,'24 11 60 3- 510 6 30 8 60 Aankomst te Hansweert 8 10 10 84 12 210 6 20 fi 40 q' Vertrek boot van Hansweert 6 10 8,14 10'40 12,14 2,15 630 640 904 Aankomst te Walzoorden 6 40 9,4511 10 12,44 2,45 6 7^10 9,35 n 99 7,30 8,- nm 9,62 6,01 10,- 6,10 10,30 6,40 Aankomst trein te Vlissingen 7 20a 8,55 11,03 1,14 2 4? 7 05 Vertrek boot van Vlissingen 5,50 7,30 9,15 11,30 1,20 2 64 5 710 Aankomst boot te B-eskens 6,20 8,— 9,45 12,— 1,60 3,24 5)30 7 40 Vertoek boot van Breskens 6,24 8.20 10,40 12,20 2.06 3 30 650 7 50 6nm. 6.40 6,50 7.07 7,43 9.10 6,40 7.30 7,40 7,50 8,53 5*35 6.15 6,37 7, 7.20 8.37 6.16 7. 7,15 7,25 7,33 8.21 vm. 8.53 nm.8,21 7,68 8,55 9,05 9,10 9,45 9,07 7.41 9,15 9,32 9.45 10 25 vm .7- 7.30 7,40 T.50 7 58 8.63 nm 8,30 8,35 8,45 8.45 9,15 8 35 812 8.46 9,08 9,14 9,66 1 - 6.40 1,30 7.10 1.36 7.15 1.46 7 26 1.58 7.33 1,52 8,21 v.m.8.53 nm 1.52 8 21 7.68 1.58 8,30 8.64 2.— 8.35 9.04 2.10 8.45 9.10 2.15 8.45 9 40 2,45 9.16 8,20 8,60 10,60 11,20 11,36

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1929 | | pagina 4