1 5 Stoom bootdienst op de Wester-Schelde Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. den vorigen spreker goed ver eenigen, daar een dergelijk loon niet direct voor verhooging vat baar is, gezien het bedrag dat door particulieren wordt uitbe taald en daarbij nog genomen, dat deze werkkring door velen wordt begeerd. By volgno. 183, steun aan werkloozen, wordt op invoering van de loonboekjes voor de werk lieden, die den volgenden winter in de termen wenschen te ko men voor steun aangedrongen ONTVANGSTEN. Bü volgno. 178 is de invali- diteitsrente van C. van IJK nog even ter sprake gebracht om dit bedrag aan zijn moeder uit te keeren. Overigens gaf dit onderzoek wel aanleiding tot het inwinnen van uitvoerige inlichtingen, om trent verschillende aangelegen beden, doch geen reden om ver der wyziging in de begrooting voor te stellen. Gezien deze rapporteD, maken Burg. en Weth. de volgende op merkingen Volgno. 9. Zij vereenigen zich niet met poging om de jaarwedde van den burgemeester te verla gen, De vorige maal is er alles toe gedaan en kon het niet verwe- zenlykt worden. (De minderheid was er voor, omdat voor Axel een uitzondering gemaakt is. Volgno. 44 Deze controle is eene zeer nuttige instelling die, zonder de betrokken ambtenaren in een wantrouwend daglicht te stellen, door zeer vele gemeen ten wordt ingevoerd en^op prijs gesteld. De belooniog is, gezien de vele werkzaamheden die hieraan verbonden zya, niet te hoog te noemen. Volgno. 55. Men kan zich ver eenigen om deze post met 200 te verhoogen voor All, Risk. Verzekering voor de Automobiel Brandspuit. Volgno. 73. Er zullen geene presentiegelden uitbetaald wor den. Het saldo zal den volgen den dienst ten goede komen. Volgno. 78. Hier kunnen zij geen voorstel doen, omdat dit een Bestuursaangelegenheid is van beide vereenigingen. Volgno. 89. Met het voorstel om de belooning van den laatst benoemden gemeentewerkman met 2 te verhoogen per week, kan de meerderheid zich ver eenigen. Voln. 103, Bij den reinigings dienst wordt zooveel mogelijk bezuinigd, en volgens onze be rekening is de meest voordeelige wijze gekozen om een paard zelf aan te schaften. Volgno. 171, Eene subsidie van f 25per leerling wordt toe gestaan, in verband met de vele verplichte bijdragen aan andere onderwijsinrichtingen De min derheid gaat met het voorstel van de betrokken Afdeeling mede. Volgno. 180, De betrokken in structies zullen we nagaan. Volgno 183, Zij zullen reke ning houden met het advies. Volgno. 127 en 145, Afgewacht wordt de regeling, welke is aan gekondigd. Volgno. 178, Hiermede gaan zij accoord. Hierna volgt de behandeling der posten. (Wordt vervolgd). Voor de huisvrouw. Geschrokken eieren met vleeschdril. Iedere huismoeder zou er eigen- lijk altyd 'n kleinen voorraad vleeschdril op na moeten houden, omdat het zoo vaak te pas komt, dat zy er een smakelijke schotel gauw mee kan klaarmaken. Ge weet toch wel wat „geschrok ken eieren" zijn gepocheerde eieren Een pannetje water met een lepel azijn en een snufje zout zet ge op het vuur en zoodra het kookt, zet ge het op zij en slaat vlak boven het water de eieren kapot, zoodat wit-en-geel tegelijk er in vallen. Het wit stolt direct om het geel heen. Wilt ge de eieren heel week houden, laat dan de pan met inhoud ter zijde van het vuur staan, 'n minuut of vier. Leg in een klein kommetje of in een schelp eerst een dun schijfje bam. Haal met de schuimspaan één voor één de eieren uit het water en leg in iedere schelp een geschrokken ei. Laat wat vleeschdril smelten en giet er een laagje over heen. Stel de schelpen op een koele plaats, hak wat dril lyn en,garneer er de schelp verder mee. Midden in kunt ge een paar blaadjes dragon kruislings over elkaar leggen, (of een schyfje tomaat, voor de gasten, die dit wél mogen eten\ M 1DDBLB 1ST Axel (Drie Scbonwcn)Terneuzen— Philippine. VA IV VERVOER Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Stoomtram HulstWalzoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent IJzendijke. IJzendyteVeldzicht (Grens), v. IJzendijke 8 47 3 32 6 13 v. Veldzicht Grens) 9 Hoofdplaat -Pyramide, Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Auto-Ouinibusdienst AxelNeuzen. Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst. VL1SS1N G EN—ROOSEN D A AL. MMt Of Zott» «B Feestdagen. b. AUmn op Zon» oa Feestdagen. t I Alleen SPOORWEG MECHELEN-TERNEUZEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. Van af z October 1927 tot nadere aankondiging. Z 0 n d a ge n. Werkdagen. NeuzenBorsselenVlissingen. Vlissingen—BorsselenNeuzen. Neuzen—Hoedekenskerke—Hansweert. HansweertHoedekenskerke—Neuzen. Vlake. Walzoorden—Hansweert Vlake--Hansweert—Walzoorden. Vlissingen—Breskens. Aankomst trein te Vlissingen 8,58 11,03 11,42 12,22 12,30 2,49 Vertrek boot van Vlissingen 5,50 7,30 9,15 11,30 1,10 a2,54 6,10 Aankomst boot te B'eskens 7 02 7 10 9,45 12,— 1,40 3,24 7,40 7 40 Breskens—Vlissingen. Vertrek boot van Breskens 6,24 8,20 10,40 *2,2014.— »3,80 6— Aankomst te Vlissingen 6,65 8,50 11,10 *2,5014.30 4,*-* 630 Vertrek trein van Vlissingen 7,12 9,04 11,84 1,14 4,13 649 De booten wachten op treinen, Indian dit da dtaut 18 I® benadering opgegeven. v.m, 8.51 nm 8.10 8.65 9.04 9.10 9 40 Da «aafcoost der booten v Driesch. 4 45 5.30 7 40 11 32 2 35 6 02 Axel 4 50 5.35 7 45 1137 2 40 6 07 Zaamslag 5 15 5.56 8 10 12 01 3 05 6 30 8 16 a Neuzen 5 40 8 35 12 26 3 30 6 f5 8 41 v Neuzen 6 41 Hoek 5 56 a Philippine 6 11 9 20 12 58 417 9 35 1 13 4 32 9 50 1 28 4 47 9 10 9 25 9 40 v Philippine 6 16 Hoek 6 30 a N euzen 6 45 v Nenzen 7 40 Zaamslag 8 07 Axel 8 27 a Driesch. 8 32 9 57 1012 10 27 1125 12 1215 12 20 1 36 1 50 2 05 2 50 3 02 3 22 3 27 4 53 5 08 5 23 6 6 28 6 48 6 53 9 46 9 56 10 11 1012 10 42 8 37 11 02 8 42 11 07 7 43 8 17 y Driesch. 5 30 740 1132 2 35 6 02 11 Axel 6 35 7 45 1137 2 40 607 Zaamslag 6 56 8 07 12 - 3 6 30 Rapenburg 6 10 8 21 12 14 3 14 6 44 19 Hengstdijk 6 20 8 31 12 24 3 24 6 54 M Groenendijk 6 30 8 41 12 34 3 34 7 06 H Kloosterz. 6 35 8 46 12 39 3 39 7 12 a Walsoorden 6 41 8 52 12 45 3 44 7 18 V Walsoorden 7 20 11 15 210 5 40 7 30 it Kloosterz. 7 26 11 20 216 5 46 7 36 11 Groenendijk 731 11 25 2 20 5 51 7 41 it Hengstdijk 741 11 35 2 30 6 01 7 51 11 Rapenburg 7 51 11 45 2 43 6 11 801 M Zaamslag 8 05 1159 2 59 6 25 815 H Axel 8 27 1215 3 22 6 48 8 37 a Driesch. 8 32 12 20 3 27 6 53 842 a b v Hulst 5 40 8— 1005 Terhole 6 03 8 23 1028 Kuitaart, 6 16 8 36 1041 Klooster*. 6 25 8 45 1050 a Walz. 6 35 8 f 5 11 1 3 6 8 40 1 23 3 23 6 23 9 03 136 3 36 6 36 9 16 1 45 3 45 6 45 9 25 1 55 3 55 6 55 9 35 b b b v Walz. 647 9— 1116 255 435 720 940 Kloosterz. 657 910 1126 305 445 730 950 „Kuitaart, 706 919 1135 314 454 739 959 „Terhole 719 932 1148 327 507 752 1012 a Hulst, 742 955 1210 350 530 815 1035 Zon- en Feestd. 20 min. later, b Niet op Zon- en Feestd. c Enkel Zon- en Feestd. Drie Schouwen 5 15 Westdorpe Sas van Gent Philippine Pyramide IJzendijke IJzendijke Schoondijke naar Oostburg 5 25 541 6 12 6 37 6 50 6 51 714 8 27 8 34 12 2L 3 34 8 43 8 54 12 56 3 49 9 20 105 4 22 4 54 5 25 9 52 10 23 10 38 10 39 11 00 1111 1 36 2 213 2 14 2 35 3 51 541 5 45 6 08 621 9 00 919 9 45 101' 10 23 van Oostburg 7 29 11 49 2 39 7 12 Schoondijke 8 28 12 42 3 42 8 20 IJzendijke 8 46 13— 3 05 8 43 IJzendijke 5 30 913 101 405 6 58 Pyramide 5 46 9 26 1 14 4 22 9 14 Philippine 612 9 53 136 4 54 9 45 Sas van Gent 6 55 10 50 2 01 5 25 1011 Westdorpe 715 11 10 214 6 40 10 26 Drie Schouwen 7 35 11 30 2 34 6 00 10 46 a. Veldzicht (Grens) 8 57 3 44 6 25 a. IJzendijke 910 3 50 4 02 6 30 6 42 V Hoofdplaat 8 55 12 40 3 50 4 58 6 05 Biervliet 9 15 1 410 5 15 6 25 Pyramide 9 25 1 10 4 20 5 26 6 35 a IJzendijke 9 40 212Z.127 5 41 b 48 v IJzendijke Pyramide Biervliet a Hoofdplaat 6 22 10 40 1 01 Z 1 43 4 05 6 40 10 53 1 57 4 23 5 30 6 50 11 03 2 07 4 33 5 40 7 10 1123 2 27 4 63 6 r Drieschouwen 6 48 9 40 12 25 3 35 V Moerbeke (B T.) 7 30 11 15 1 35 4 40 v Zuiddorpe 6 53 9 45 12 30 3 40 V Kruisstraat 7 40 11 25 145 4 50 v Roodesluis(H.T.) 7 05 9 57 12 42 3 52 V Roodesluis (H. T.) 811 1U6 216 5 21 V Kruisstraat!B.T.) 6 57 9 49 12 34 3 44 V Zuiddorpe 8 19 12 04 2 24 5 29 a Moerbeke 7 05 9 57 12 42 3 52 a Drieschouwen 8 26 12 11 2 31 5 36 Axel 9 40 130 4 30 v. Neuzen 10 49 3 34 5 30 a. Neusen 10 14 2 04 5 (-4 a. Axel 1120 4 04 6 v. Axel, Wed. Gilijamse 7—10414 v. Hulst, Station a. Hulst, Station Op Zondagen 8 30 2 30 7 49 8 24 11 20 5 44 Axel, Wed. Gilijamse 9 54 49 30 Axel 8 40. a. Hulst 10 10. v. Hulst 10 30. a. Axel 12 Vlissingen Middelburg Goes Vlak* Bergen op Zoom Roosendaal Roosendaal Rotterdam beurs Rotterdam D. P. Den Haag H.S. Haarlem Amsterdam C.S. Roosendaal Breda 's Hertogenboseh Utrecht C.S. Nijmegen Arnhem tb 42 aS 05 f5 52 a6 16 f612 a6 51 f6 24 a7 09 f6 50 a7 56 +7 04 a8 15 t7 12 f817 f8 25 8 54 931 9 48 t7 08 t7 28 a7 12 a7 21 a7 41 a7 54 a8 19 a8 33 a8 43 a9 54 alO 02 alO 31 all 14 all 34 8 43 9 05 9 58 11 11 09 1155 b7 12 b7 22 b7 55 b8 10 b8 54 b9 12 b9 17 10 33 11 41 1112 12 01 1216 9 48 10 22 11 53 a9 04 a9 15 a9 49- alO 06 alO 50 all 07 11 20 12 39 12 47 1 25 2 01 2 18 1122 1145 12 39 148 130 a 158 1135 1145 1217 12 33 118 1 36 al 48 a3 21 a3 36 4 06 a4 54 al 43 a2 09 1 14 1 25 1 46 1 59 2 24 2 38 2 47 3 62 4 4 31 5 14 5 34 2 48 3 09 3 58 5 03 4 44 6 07 f3 04 •3 21 ■4 07 ■4 27 4:0 6 27 6 35 7 25 8 01 818 4 45 5 07 5 53 6 45 716 413 4 24 4 53 5 08 5 51 6 08 621 7 29 7 37 8 06 9 01 9 18 6 14 6 37 7 31 8 39 5 45 6 6 M 7 6 43 8 6 48 7 44 8 39 8 23 11 8 47 12 7 34 7 44 8 15 8 30 915 9 33 9 40 11 06 11 14 11 45 12 31 12 48 20 b 9 41 41 blO 30 29 29 03 01 49 59 20 33 59 13 20 29 37 11 f 4 13 Arnhem Nymegen Utrecht C.S. 's Hertogenboseh Breda a5 51 Roosendaal a6 38 Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. a5 14 Rotterdam Beursa5 21 Roosendaal Roosendaal Bergen op Zoom Vl&ke Goes Middelburg Vlissingen 6 60 7 28 a 5 38 6 31 716 8 18 9 02 9 24 a 6 29 a 6 49 7 34 8 08 816 9 26 9 37 5 53 6- a6 40 7 31 a6 46 b7 46 a7 09 b8 07 a 9 63 a7 66 b8 61 al0 23 a6 16 b9 07 alO 35 a8 50 b9 39 alO 55 a8 58 b9 48 all 03 8 37 8 69 818 9 37 10 37 7 48 8 45 910 10 10 1101 1116 11 42 11 54 12 14 12 22 10 10 8 6210 9 42 11 10 29 12 11 51 12 8 27 10 8 46 10 9 26 11 9 6211 U 105612 11 30 12 1 1 2 2 2 12 30 23 47 35 37 22 44 15 31 08 37 45 48 52 12 54 11 41 49 120 148 138 2 46 3 30 4 38 8 53 5 26 0 55 a2 35 1 15 a3 01 2— a3 38 2 34 a4 06 2 43 a4 14 3 61 a5Sl 4 03 a5 38 b? 4 22 a5 51 b7 5 02 a6 21 b8 6 19 a6 33 b8 54 a6 54 b9 6 01 a7 02 b9 a4 18 a4 40 a4 07 5 25 617 6 59 53 13 56 31 42 06 17 a7 27 38 a7 54 10 42 21 a8 47 1111 37 a9 08 11 23 09 a9 47 11 53 17 a9 56 1151 's Maandags 7 44 8 07 8 02 9 04 9 49 1011 7 43 80! 8 38 913 10 21 10 26 V Ter Neuzen 6 15 10 43 2 04 5 02 n Sluiskil 6 24 10 52 2 13 511 II Axel 6 33 11 01 221 5 21 T. Kijkuit 6 41 11 09 2 29 5 28 Hulst 6 53 11 20 2 40 5 42 a St. Nicolaas 7 13 11 31 2 50 5 58 a St. Nic. n. Antw. 7 42 12 10 4 42 6 02 V Antwerpen 8 35 1 01 5 33 6 16 V St. Nic. n. Mech. 8 19 1206 3 14 6 09 a Mech. len 9 26 1 04 413 7 09 r Mechelen 9 34 1 11 4 25 7 16 a Brussel 954 155 4 51 7 45 V Brussel f 5 24 9 40 101 6 39 a Mechelen 6 08 10 05 121 6 18 V Mechelen 6 14 10 29 1 53 6 23 a 3t. Nic. v. Mech. 7 17 11 32 2 53 7 24 4-» x> v Antwerpen 6 13 11 10 2 02 6 56 a a St. Nic. v. Antw. 7 15 12 01 2 5 '2 7 34 30 bfl es V St. Nic. n. Tern. 7 24 12 09 3 11 7 39 it Hulst 8 29 103 4 8 35 a ti Kijkuit 8 37 1 11 4 08 8 44 0 S3 tt Axel 8 46 1 19 4 16 8 61 -f— tt Sluiskil 8 56 1 28 4 25 9 a Ter Neuzen 9 03 137 4 34 909 V Neuzen 7 20 12 25 5 35 V Brussel 714 ti Sluiskil 7 29 12 34 5 44 a Gent St. P. 816 V Sluiskil Brug 7 34 12 39 5 49 a Gent [3uid| tl Philippine 7 38 12 43 5 53 V Gent Zuid 620 816 V Sas van Gent 7 49 1255 6 10 Gent St. P. 8 31 V Selzaete 5 55 7 48 12 40 6 06 *8 54 Gent Dp. 6 84 V Gent Dp. 6 3/ 1 34 tt Selzaete 7 40 9Ï3 a Gent St. P. 8 31 6 49 9 35 V Sas van Gent 810 9 55 a Gent [Zuid] 6 49 841 1 46 6 59 9 45 Philippine 819 10 04 V y> 7 47 1 50 10 5 Slniskilbrug 8 23 10 V Gent St. P. 8 37 7 04 Sluiskil 8 27 1012 a Brussel 8 37 9 42 2:9 8 05 11 34 a Ter Nt uzen 8 35 10 20 9 15 10 29 26 28 11 67 5 05 1211 5 12 56*6 1 26*6 1 35*6 1 39*6 1.43*7 151*7 *Alleen op Zon- en Feestd. f Niet op Zon- en Feestd. 6 42 7 34 7 50 8 02 19 07 f8 50 42 f9 20 51 f9 29 55 f9 33 03 f9 37 11 f9 46 10,35 10,55 12,05 1.14 Vertrek boot van Neuzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vlissingen e,4U nm. Vertrek trein van Vlissingen A ankomst trein te Vlissingen Verirek boot van Vlissingen Aankomst Borsselen Aankomst te .Neuzen vm. 7,10 f,30 8,40 9.04 5,50 6,10 7,10 2,10 2,30 3,40 4,13 8,58 nm. 12,22 9,05 12.40 9,25 1 10,35 2,10 5,30 6,50 7, 7,34 2.49 3.50 4,10 5,20 Vertrek boot van Neuzen 5,50 10.10 12,3,15 Aankomst te Hoedekenskerke 6,30 10.50 12,40 3,55 Vertr. tram van Hoedekensk. 6,39 11.04 12,53 4,05 Aankomst tram te Goes 7,02 11.30 1,18 4,27 Vertrek trein naar Roosendaal 7,41 12.17 1,46 4,53 Vlissingen 8,16 11.54 3,11 5,22 boot van Hoedekensk. 6,30 Aankomst te Hansweert 7,20 Vertrek tram v.an Hansweert 7,30 Aankomst tram te Vlake 7,35 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 Vlissingen 7,56 Aankomst trein van Roosendaal 7,56 Vlissingen 7,64 Vertrek tram van Vlake 8, Aankomst te Hansweert 8,10 Vertrek boot van Hansweert 8,14 Aankomst Hoedekenskerke 8,50 trein van Roosendaal 8,11 10,33 V lissingen 7,39 9,46 Vertrek tram van Goes 8,20 10,37 Aankomst iram te Hoedekensk, 8.39 11, Vertrek boot van Hoedekensk, 8,50 11,15 Aankomst te Neuzen 9,30 11,54 5,45 8,50 6,25 9,30 6.35 10,35 6,59 10,18 7,20 9.08 11,23 11,62 12 14 12,24 12,48 1- 1,40 2,08 1,43 3,36 L 4,10 4,50 6,31 4,51 6,41 7,- 7,10 7,50 9,04 8,12 9,14 9,38 9,45 10,25 Vertrek boot van Walzoorden 6,60 9,10 11,30 1, Aankomst te Hansweert 7,20 9,40 12,— 1,30 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,44 12,10 1,34 Aankomst te Vlake 7,34 9,54 12,20 1,44 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,06 12,33 1,59 Vlissingen 7,56 10,23 1,54 4,30 4,40 4,60 5,08 5,02 Aankomst trein van Roosendaal 7,56 Vlissingen 7,64 Vertrek tram van Vlake 8, Aank^ms' te Hansweert 8,10 Vertrek boot van Hansweert 8,14 Aankomst te Walzoorden 8,46 10.23 1,54 5,02 6,21 10,06 1,59 5,08 10.24 2,- 5 10 6.25 10,84 2 10 6,20 6.35 10,40 12,14 2,15 6,35 11.10 12,44 2,45 7,06 7,25 7,54 8- 8.10 8,30 8,47 8 47 8,30 8,60 9- 9,04 9,35 8, nm. 10,35 nm 5,30 vm 10.55 5,50 12,05 7,- 1,14 7,34 nm. 2,49 9,05 3,50 9,25 4,10 10,35 6,20 vm. 6,10 nm. 5,44 6.50 7- 7,17 7,55 9,07 6,50 7,40 7.50 8, 8,10 8.51 6.25 6,35 6,59 7 20 8,37 6,25 7,10 7,15 7,25 7,33 8,21 v.m 8,51 nm 8,21 11 8,10 9) 8,30 tt 8,55 8,25 tt 9,05 it 8,45 tt 9,10 9 8,45 tt 9,45 tt 9,15 9 9,06 8 36 tt 7,53 t$ 812 tt 9,15 11 8,44 >t 9,32 91 9,08 tt 9.45 It 9,15 t 10 25 it 9,55 vm. 7.10 nm. 6.40 7.40 7.60 8.— 8.10 8 61 7.10 7.15 7.25 7.33 8.21 8.21 8.30 8.35 8.45 8.45 9.14 vm. nm. 9,48 6,01 7,30 10,- 6,08 8,- 10,30 6,34 ?,&0 8,20 10,50 n.m 6,67 8.20 8,50 11,20 7,2? 11,66 -,U

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1927 | | pagina 6