J. C. VINK J. C. VINK. Boekhandel, Axel. Adverteert in ons Blad. Stoombootdienst op de Wester-Schelde I Steeds voorhanden W. CRAMER, TRIJS f2.75. Franco per post f3. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. A X EU, (Veertiende vermeerderde n verbeterde druk) Oud-Hoofd ecner school voor M. U L. O. INHOUD: 1VL 1DDELBN VAN V B H V o E3 R Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen— Philippine. Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden. Stoomtram HuistWalzoorden. Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent-IJzendflke. IJzendtykeVeldzicht (Grens). HoofdplaatPyramide, Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Auto-Omnibusdienst Axel—Neuzen. Axel 9 40 1 30 4 30 v. Neuzen Auto-Omnibusdienst Axel—Hulst. VLISSINGEN-ROOSENDAAL. SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. Gent [Zuid] Van af 2 October 1927 tot nadere aankondiging. Neuzen—Borsselen—Vlissingen. Vlissingen—BorsselenNeuzen. Neuzen—Hoedekenskerke—Hansweert. HansweertHoedekenskerkeNeuzen. WalzoordenHansweert—Vlake. Vlake--HansweertWalzoorden. VlissingenBreskens. Breskens—Vlissingen BIJ Verzameling van Brieven over de meest uiteen- loopende onderwerpen, tevens Vraagbaak voor iedereen inzake wette lijke voorschriften van allerhande aard. - - - DOOK Inleiding. Brievon ter inwinning van informaties of inlichtingen. Brieven van Raadpleging, Raadgevingen Waarschuwing. Commissiën of Opdrachten en Bestellingen. Brie ven van kennisgeving of mede- deeling. Brieven van Gelukwen- schen. Brieven van Deelneming, Troost en Rouwbeklag. Brieven ter begeleiding van een gesehenk. Uitnoodigingsbrieven. Brieven, die een ol ander verzoek behelzen. Brieven, waarin men aanzoek om iets doet. Huwelijksaanzoeken, Minnebrieven. Brieven van aan beveling. Brieven van dankbe tuiging. Klachten. Brieven over Rekeningen. Verzoekschrifter. Requesten. Koopmansbrieven. Brieven ter bekoming van inlich tingen. Wegens onderneming van gemeenschappelijke rekening. Brieven over waren. Brieven over het verzenden van waren en incasseering van gelden. Deze Wettelijke voorschriften zetten de kroon op het werk en verrast den gebruiker op eenc hoogst aangename wijze. Hierin is met de meesté nauw keurigheid en degelijkheid de algemeene rechtsleer uiteen gezet, waarvan de kennis voor een ieder in burgerlijke handelingen onmis baar moet genoemd worden. Wie derhalve niet weet hoe, zich te keeren of te wenden in zaken van geboorte, overlijden, huwelijk, minderjarigheid of voogdij, bij het maken vau testa menten, bij schenkingen, bij het maken van volmachten, bij schei dingen, bij het pandrecht, bij hypotheekrecht, of bij een verkoop acte, ruiling, bewaargeving en leening, huurcontracten, overeen komsten tot het verrichten van arbeid, het arbeidscontract, faillis sement, zegelrechten, ongevallen verzekering enz., enz., hij raadpleeg deze Gids en geene vraag zal hij kunnen stellen, waarop geen bevredigend antwoord volgt. Hierdoor zal men in staat gesteld worden in de meest voor komende gevallen zijn eigen zaak voerder te zijn en zich vele moeilijkheden en kosten besparen, het vaak noodlottig gevolg van onbekendheid met de handelingen, door ons opgesomd. is de MOTOR van v Philippine 6 15 Hoek 6 30 a Neuzen 6 45 v Driesch. 4 45 5.30 7 40 11 32 2 f5 6 02 Axel 4 50 5.35 7 45 1137 2 40 6 07 Zaamslag 5 15 5.55 810 12 01 3 05 6 30 8 16 a Neuzen 5 40 835 12 26 3 30 6 55 8 41 v Neuzen 5 41 9 20 12 58 417 9 10 Hoek 5 66 9 35 1 13 4 32 9 25 a Philippine 6 11 9 50 1 28 4 47 9 40 v Neuzen 7 40 Zaamslag 8 07 Axel 8 27 a Driesch. 8 32 9 57 1012 10 27 1125 12 12 15 12 20 136 1 50 2 05 2.0 3 02 3 22 3 27 4 53 5 08 5 23 6 6 28 6 48 6 53 9 46 9.6 JOU 7 43 10 12 8 17 10 42 8 37 11 02 8 42 11 07 Driesch. 5 30 7 40 11 32 2 35 6 02 v Walsoorden Axel 5 35 7 45 11 37 2 40 6 07 Klrosterz. Zaamslag 6 56 8 07 12 36 30 Groenendijk Rapenburg 6 10 8 21 12 14 314 6 44 „Hengstdijk Hengstdijk 6 20 8 31 12 24 3 24 6 54 Rapenburg Groenendijk 6 30 8 41 12 34 3 34 7 06 „Zaamslag Kloosterz. 6 35 8 46 12 39 3 39 712 „Axel Walsoorden 6 41 8 52 12 45 3 44 7 18 a Driesch. 7 20 7 26 731 741 7 51 8 05 8 27 8 32 11 15 11 20 11 25 11 35 11 45 1159 1215 12 20 210 216 2 20 2 30 2 41 2 59 3 22 3 27 5 40 5 46 5 51 6 01 611 6 25 6 48 6 53 7 30 7 36 7 41 7 51 801 815 8 37 8 42 a b v Hulst 5 10 8 1005 Terhole 6 03 8 23 1028 Kuitaart, 6 16 8 36 1041 Kloosterz. 6 25 8 45 1050 a Wal*. 6 35 8 65 11— Zon- en Feestd. 20 min. later. b b 1 3— 6— 8 40 v Walz. 647 9— 1 23 3 23 6 23 9 03 Kloosterz. 657 910 1 36 3 36 6 36 9 16 „Kuitaart, 706 919 1 45 3 46 6 45 9 25 „Terhole 719 932 1 55 3 55 6 55 9 35 a Hulst, 742 955 1116 255 1126 305 1135 314 1148 327 1210 350 b 435 445 454 507 530 720 730 739 752 815 b Niet op Zon- en Feestd. c Enkel Zon- en Feestd. b 940 950 959 1012 1035 Drie Schouwen Westdorpe Sas van Gent Philippine Pyramide IJzendijke IJzendijke Schoondijke naar Oostburg 5(5 5 25 5 41 612 6 37 6 50 6 51 714 8 27 834 1221 8 54 12 36 9 20 1 05 9 32 10 2R 10 38 10 39 11 00 1111 136 2 213 214 2 35 3 51 3 34 3 49 4 22 4 54 5 26 5 41 5 45 608 621 8 43 900 919 9 45 10 11 10 23 van Oostburg Schoondijke IJzendijke IJzendijke Pyramide Philippine Sas van Gent Westdorpe Drie Schouwen 5 30 5 46 612 6 55 715 7 35 7 29 1149 82S 1242 8 46 13 913 101 9 26 1 14 9 53 136 10 50 2 01 1110 214 1130 2 34 2 39 3 42 3 05 4 Oh 4 22 4 54 712 8 20 8 43 8 58 914 9 45 5 25 1011 5 40 10 26 600 10 46 v. IJzendijke 8 47 a. Veldzicht (Grens) 8 57 3 32 613 v. Veldzicht Grens) 9 3 44 6 25 a. IJzendijke 910 3 50 4 02 6 30 6 42 v Hoofdplaat Biervliet Pyramide a I.lznndijkn 8 55 12 40 3 50 915 1—410 9 25 110 4 20 9 40 212 Z.127 4 58 6 05 v IJzendijke 5 15 6 25 Pyramide 5 25 6 35 Biervliet 5 41 b 48 a Hoofdplaat 6 22 10 40 1 01 Z 1 43 4 05 6 40 10 53 1 57 4 23 5 30 6 50 11 03 2 07 4 33 5 40 7 10 1123 2 27 4 53 6 Drieschouwen 6 48 Zuiddorpe 6 53 Roodesiuis(H.T.) 7 05 Kruisstraat(B.T.) 6 57 v v V V a Moerbeke 7 05 9 40 9 45 9 57 9 49 9 57 12 25 12 10 12 42 12 34 12 42 3 35 3 40 3 52 3 44 3 52 V Moerbeke (B. T.) 7 30 11 15 135 4 40 v Kruisstraat 7 40 11 25 1 45 4 50 v Roode.-luis (H. T.) 811 1156 2 16 5 21 v Zuiddorpe 819 J2 04 2 24 5 29 a Drieschouwen 8 26 1211 2 31 5 36 a. Neuzen 10 14 2 04 6'4 a. Axel 10 49 11 20 3 34 4 04 5 30 6 r. Axel, Wed. Gilijamse a. Halst, Station Op Zondagenv. 7 10 4 14 v. Hulst, Station 8 30 2 30 8 24 1120 5 44 Axel, Wed. Gilijamse 9 54 4 Axel 8 40. a. Hulst 1010. v. Hulst 10 30. a. Axel 12 7 49 9 30 Vlissingen tb 42 Middelburg f5 52 Goe» -j-612 Vlake f6 24 Bergen op Zoom -j-6 50 Roosendaal +7 04 Roosendaal +712 Rotterdam beurs f8 17 Rotterdam D. P. f8 25 Den Haag H.S. 8 54 Haarlem 9 31 Amsterdam C.S. 9 48 Roosendaal 08 Breda f7 28 's Hertogenbosch Utreeht C.S. Nijmegen Arnhem a6 05 a6 16 a6 51 a7 09 a7 55 a8 15 a7 12 a7 21 a7 41 a7 54 a8 19 a8 33 a8 43 a9 54 alO 02 alO 31 all 14 all 34 8 43 9 05 9 58 11-- 11 09 1155 b7 12 b7 22 b7 55 b8 10 b8 54 b9 12 b9 17 10 33 11 41 1112 12 01 1218 9 48 10 22 11 53 a a9 04 a9 15 a9 49 alO 06 alO 50 all 07 11 20 12 39 12 47 1 25 2 01 218 1122 11 45 12 39 148 130 158 1135 1145 1217 12 33 118 136 al 48 a3 21 a3 36 4 06 a4 54 al 43 a2 09 114 1 25 146 1 59 2 24 2 38 2 47 3:2 4 4 3i 5 14 5 34 2 48 3 09 3 58 5 03 4 44 5 07 3 04 f3 21 4 07 4 27 4:0 6 27 6 35 7 25 8 01 818 4 45 5 07 5 53 6 45 716 413 4 24 4 53 5 08 5 51 6 08 6 21 7 29 7 37 8 06 9 01 918 6 14 6 37 7 31 8 39 5 45 O O M 6 43 6 49 6 59 7 20 7 33 7 59 8 13 8 20 9 29 9 37 1011 11 54 11 13 6 48 7 44 8 39 8 23 8 47 7 34 7 44 815 8 30 9 15 9 33 9 40 11 (6 11 14 1145 12 31 12 48 8 20 b 9 41 8 41 blO 30 9 29 10 29 1103 12 01 Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda a5 51 Roosendaal a6 38 Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. a5 14 Rotterdam Beursa5 21 6 60 7 28 38 31 16 18 02 24 10 37 29 7 48 8 37 8 69 818 9 37 10 23 10 47 8 5210 35 9 4211 87 10 29 12 22 3 30 4 38 1151 12 44 3 53 5 26 a 6 29 7 48 8 27 10 15 11 15 055 a2 85 a 6 49 8 46 10 31 u 81 1 15 a3 01 a 7 34 8 45 9 26 11 08 12 08 2—a3 38 5 58 a 8 08 9 10 9 52 11 37 al2 39 2 34 a4 06 6— a 816 U45 al2 47 2 43 a414 Roosendaal a6 40 7 31 a 9 26 10 10 10 5612 48 a 2 14 3 61 a531 Roosendaal a6 46 b7 46 a 9 37 11 01 11 3012 52 2 20 4 03 a5 38 b? Bergen op Zoom a7 09 b8 07 a 9 63 11 16 1 12 S 2 36 4 22 a5 54 b7 Vlake a7 66 b8 51 alO 23 11 42 1 54 3 02 5 02 a6 21 b8 Goes a8 16 b9 07 alO 35 11 54 2 11 6 3 14 6 19 a6 33 b8 Middelburg a8 50 b9 39 alO 56 12 14 2 41 fe 3 34 6 54 a6 54 b9 Vlissingen a8 58 b9 48 all 03 12 22 12 30 2 49 a 42 b 01 a7 02b9 op Zon* en Feestdagen, b. Alleen ep Zon- en Feestdagen, f Alleen 120 148 138 2 46 3 30 3 53 a4 18 a4 40 a4 07 5 25 617 6 69 53 13 56 31 42 06 17 a7 27 38 a7 54 10 42 21 a8 47 1111 37 a9 08 11 23 09 a9 47 11 53 17 a9 56 1151 '8 Maandags 7 44 8 07 8 02 9 04 9 49 1011 7 45 8 01 8 38 913 10 21 10 26 v Te» Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit Hulst a St. Nicolaas a St. Nic. n. Antw v Antwerpen v St. Mc. n. Meeh. a Mechelen v Mecheleu a Brussel 6 15 10 43 2 04 5 02 6 24 10 52 213 511 6 33 11 01 221 5 21 6 41 11 09 2 29 5 28 6 53 11 20 2 40 5 42 7 13 11 31 2 50 5 58 7 42 12 10 4 42 6 02 8 35 1 01 5 33 6 16 819 12 06 3 14 6 09 9 26 1 04 4 13 7 09 9 34 111 4 25 7 16 9 54 155 4 51 7 45 "O S] I) Brussel Mechelen Mechelen St. Nic. v. Meeh. Autwerpen St. Nic. v. Antw. St. Nic. n. Tarn. Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen t 5 24 9 40 101 5 39 6 08 10 05 1 21 6 18 614 10 29 153 6 23 7 17 11 32 2 53 7 24 6 13 11 10 2 02 6 56 7 '5 1201 2 52 7 34 7 24 12 09 311 7 38 8 29 103 4 8 35 8 37 1 11 4 08 844 8 46 1 19 416 8 61 8 66 1 28 4 25 9 - 9 03 137 4 34 9 09 V Keuzen 7 20 12 25 5 35 M Sluiskil 7 29 12 34 5 44 n Sluiskil Brug 7 34 12 39 5 49 11 Philippine 7 38 12 43 5 53 V Sas van Gent 7 49 12 55 610 V Selzaete 5 f5 7 48 12 40 6 06 *8 54 V Gent Dp. C 37 1 34 a Gent St. P. 8 31 6 49 9 35 a 6 49 8 41 1 46 6 59 9 45 V 7 47 150 10 5 V Gent St. P. 8 37 7 04 a Brussel 8 37 9 42 2,"9 805 11 31 Brussel 714 a Gent St. P. 816 a Gent [Zuid] V Gent Zuid 6 20 816 tf Gent St. P. 8 31 n Gent Dp. 6 34 11 Selzaete 7 40 9 23 n Sas van Gent 810 9 55 11 Philippine 8 19 10 04 Sluiskilbrug 8 23 10 06 Sluiskil 8 27 1012 a Ter Neuzen 8 35 10 20 9 15 2 25 6 42 1019 4 28 7 34 11 57 5 05 7 50 8 02 I 19 I 07 f8 50 *Alleen op Zon- en Feestd. f Niet op Zon- en Feestd. 1211 5 12 56*6 1 26*6 1 35*6 139*6 1 43*7 151 *7 9 20 9 29 9 33 03 f9 37 11+9 45 Werkdagen. Zondagen. Vertrek boot van Neuzen vm. 7,10 10,35 nm. 2.10 Aankomst Borsselen 7,30 10,55 2,30 Aankomst te Vlissingen 8,40 nm. 12,05 3*40 Vertrek trein van Vlissingen 9,04 1,14 4^13 Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,58 nm. 12,22 Vertrek boot van Vlissingen *5,50 9,05 12.40 Aankomst Borsselen 6,10 9,25 1 Aankomst te Neuzen 7,10 10,35 2*10 5,30 6,50 7- 7,34 2,49 3,60 4,10 5,20 3,15 3,55 4,05 4,27 4,53 5.22 Vertrek boot van Neuzen 6,50 10.10 12,— Aankomst te Hoedekenskerke 6,30 10,60 12,40 Vertr, tram van Hoedekensk. 6,39 11.04 12,63 Aankomst tram te Goes 7,02 11,30 1 18 Vertrek trein naar Roosendaal 7,41 12.17 1,46 i, Vlissingen 8,16 11.54 2,11 boot van Hoedekensk. 6,30 Aankomst te Hansweert 7,20 Vertrek tram van Hansweert 7,30 Aankomst tram te Vlake 7,35 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 Vlissingen 7,56 Aankomst trein van Roosendaal 7,56 Vlissingen 7,64 Vertrek tram van Vlake 8, Aankomst te Hansweert 8^10 Vertrek boot van Hansweert 8,14 Aankomst Hoedekenskerke 8,50 trein van Roosendaal 8,11 10,33 11,62 i, Vlissingen 7,39 9,46 lr 14 Vertrek tram van Goes 8,20 10,37 12,24 Aankomst tram te Hoedekensk, 8,39 11,— 12^48 Vertrek boot van Hoedekensk. 8,50 11,15 1,'— Aankomst te Neuzen 9,30 11,64 1^40 5,45 6,25 6,35 6,59 7,20 9.08 8,50 9,30 10,35 10,6 8 11,23 nm. 10,35 nm 5,30 vm 10,55 5,60 12,05 7,- 7,34 vm. nm. 2,49 9,05 3,50 9,25 4,10 10,35 6,20 vm. 6,10 nm. 5,44 2,08 1,43 3,36 4,10 4,50 6,31 4,61 6,41 7,- 7,10 7.i 0 Vertrek boot van Walzoorden 6,50 9,10 11,30 1,— Aankomst te Hansweert 7,20 9,40 12,— 1,30 Vertrek tram van Hansweert 7,25 9,44 12,'lO 1*34 Aankomst te Vlake 7,34 9,54 12^20 144 Vertrek trein naar Roosendaal 7,54 10,06 12,33 1,69 Vlissingen 7,56 10,23 1,54 4, 4,30 4,40 4,60 6,08 5,02 9,04 8,12 9,14 9,38 9,45 10,25 7,25 7,54 8,- 8,10 8,30 8,47 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Vlake Aankcmst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert Aankomst te Walzoorden 7,66 10,23 1,54 5,02 6,21 8 47 7,54 10,06 1,59 5,08 8,30 8,— 10,24 2,- 5 10 6.25 8,60 8,10 10,34 2 10 6,20 6.36 9,— 8,14 10,40 12,14 2,15 6,35 9,04 8,46 11,10 12,44 2,45 7,06 9,35 Aankomst trein te Vlissingen 8,58 11 03 11,42 12,22 12 30 2 49 7 02 Vertrek boot van Vlissingen 5,50 7,30 9,15 11,30 1,10 a2,54 6,10 7 10 Aankomst boot te B eskens 6,20 8,— 9,45 12,— 1,40 3,24 7,40 7 40 Vertrek boot van Breskens 6,24 8.20 10,40 12,2014.-#3,30 6- 7 60 Aankomst te Vlissingen 6,65 8,50 11,10 12,5014.30 4,- 630 820 Vertrek trein van Vlissingen 712 9,04 11,34 1,14 4,13 649 b<K*®n wachten °P treinen, indien dit de dienst toelaat, u bij benadering opgegeven* 6,50 7,— 7,17 7,55 9,07 6,50 7,40 7.50 8, 8,10 8.51 6.25 6,35 6,59 7.20 8,37 6,25 7.10 7,15 7,25 7,33 8.21 v.m 8,51 8,10 6,55 9.05 9,10 9,45 9.06 7,53 9,15 9,32 9.45 10 25 nm. 8,21 8,30 8,35 8,45 8,45 9,15 836 ,812 8,44 9,08 9,15 9.55 vm. 7.10 nm. 6.40 7.40 7.50 8.— 8.10 8 51 7.10 7.15 7.25 7.33 8.21 v.m. 8.51 nm. 8.21 8.10 8.55 9.04 9.10 9 40 8.30 8.35 8.45 8.45 9.14 vm. nm. 9,48 6,01 ?,30 10,- 6,08 8,- 10,30 6,34 8,20 10,50 n.m 6 57 8,50 11,20 7,2? 11,86 7^34 De '.aukom t der bootea

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1927 | | pagina 6