GROOTE SCHIETWEDSTRIJD.
„Steunt Elkander"
Zaterdag 13 Augustus geen zitdag.
P. Pijn van Draat,
Voor Wijnen
en Top-Bronwater
Stoombootdienst op de YVester-Sehelde
13 en 20 AUGUSTUS aanst.,
A. Nevejan en Zoon
van de N. V. Touw- en Staaldraadfabriek „HOLLAND"
te Lekkerkerk (bij Rotterdam),
A. VAN DEN BERGE, Julianastraat E 114, AXEL.
Zeeuwsch-Vlaainsche Tramweg-Maatschappij.
De Kring ,,'t Land van Axel" der Burgerwachten houdt
SCHIETWEDSTRIJDEN op
des namiddags van 1 tot 7 uur te AXEL
Alle leden van de verschillende Burgerwachten kunnen
hieraan deelnemen.
8 verschillende korpsen zijn reeds ingeschreven.
Er zijn ook verschillende banen voor niet-leden.
Toegezegd zijn: een lauwerkrans van den heer Inspec
teur, 13 medailles en verschillende geldprijzen en luxe
voorwerpen.
Komt allen.
Het Bestuur,
J. M. OGGEL, Voorzitter.
JAN LE FEBER, Secretaris.
P. GALLE, Commandant B. W. Ter Neuzen.
B. KNIERIEM, Axel.
TANDARTS - TERNEUZEN,
is iederen Donderdag te
consulteeren van 1—4 unr en
volsrens afspraak, in Hotel KOOLE
te AXEL.
is het adres
SAS VAN GENT.
Hoofdvertegenwoordigers voor
Zeeland van de Top-Bronnen en
voor Wijnen van het gekend Huis
DE STAERCKE JOURET, te Gent.
Te Axel dagelijks verkrijg
baar bij C. N. DIÉLEMAN, Kerk
straat.
is gelijkmatig geweven en bijzonder sterk. Behalve de bekende
kluwen van 21/s kilo (10 per pak) leveren wij ook kluwen van ca.
4 kilo (6 per pak), hetgeen U veel tijd bespaart, omdat U dan de
bussen slechts 3 maal bbhoeft te vullen, tegen 5 maal bij gebruik
van 2l/i kilo kluwen.
Beste kwaliteit Uiterst lagen prijs.
13estel nu reeds uw voorraad
Voor Zeeuwseh Vlaanderen vcrkrygbaar b(j
N B. Tevens te bekomen Machineolie, allerlei Touw-
soorten, Smeer en Vetten.
Ml D
331
EN VAN V E R V O E II
Axel (Drie Schouwen)—Terneuzcn—Philippine.
SPOORWEG MECHELEN- TERNEUZEN.
Axel (Drie Schouwen)—Walsoorden.
Stoomtram HuistWalzoorden.
Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent-IJzendyke.
IJzendyke—Veldzicht (Grens).
Hoofdplaat
-Pyramide,
Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke.
Auto-Oninibusdienst AxelNeuzen.
■a
a
Spoorweg Ter NeuzenGent.
Van af 15 Mei 1927 tot nadere aankondiging.
Vlissingen— BorsselenNeuzen.
Neuzen—Hoedckenskerke—Hansweert.
Auto-Onmibusdienst AxelHulst.
VLISSIJi G EN- ROOSEND A AL.
Niet op Zon- en Feestdagen, b, Alleen ep Zon.» en Feestdagen,
t AUeen
Hansweert—Hocdekenskerke-
-Ncuzeu.
-Viake.
W alzoordenHansweert
Vlake-Hansweert—Walzoorden.
Vllssi ngenBreskens.
Breskens—Vlissingen.
Bindertwine
v Driesch. 445 7 40 1132 2 35 6 02
Axel 4 50 7 45 1137 2 40 6 07
Zaamslag 515 810 12 01 3 05 6 30 816
a Neuzen 5 40 8 35 12 26 3 30 6 55 8 41
v Neuzen 5 41 9 20 12 58 417 9 10
,.Hoek 5 56 9 35 1 13 4 32 9 25
a Philippine 611 9 50 1 28 4 47 9 40
9 46
9 57
10 12
v Philippine 6 15 9 57 135 4 53
Hoek 6 30 1012 1 50-508
"a Neuzen 6 45 10 27 2 05 6 23
v Neuzen 7 40 11 25 210 6— 7 43 10 16
„Zaamslag 8 07 12— 3 02 6 28 8 17 10 42
Axel 8 27 12 15 3 22 6 48 8 37 1101
a Driesch. 8 32 12 20 3 27 6 53 8 42 1102
r
Driesch.
5 30
740
1132
2 35
6 02
Axel
5 35
7 45
1137
2 40
6 07
Zaamslag
5 56
8 07
12 -
3
6 30
Rapenburg
610
8 21
12 14
3 14
6 44
f.
Hengstdijk
6 20
8 31
12 24
3 24
6 54
H
Groenendijk
6 30
8 41
12 34
3 34
7 06
f,
Kloosterz.
6 35
8 46
12 39
3 39
712
a
Walsoorden
6 41
8 52
12 45
3 44
7 18
V
Walsoorden
7 20
11 15
210
5 40
7 30
Kloosterz.
7 26
11 20
2 16
5 46
7 36
ff
Groenendijk
731
1125
2 20
5 51
7 41
ff
Hengstdijk
7 41
1135
2 30
6 01
7 51
ff
Rapenburg
7 51
11 45
2 43
611
801
Zaamslag
8 07
12 00
3 02
6 28
817
Axel
8 27
12 15
3 22
6 48
8 37
a
Driesch.
8 32
12 20
3 27
6 53
8 42
a b
v Huist 5 10 8 1005
Terhole 6 03 8 23 1028
„Kuitaart, 616 8 36 1041
Kloosterz. 6 25 8 45 1050
aWaiz. 6 35 8t5 li-
b
1_ 3— 6— 8 40
1 23 3 23 6 23 9 03
1 36 3 36 6 36 9 16
1 45 3 45 6 45 9 26
1 65 3 55 6 55 9 35
Zon- en Feestd. 20 min. later, b Niet op Zon- en Feestd.
b b
v Walz. 647 9— 1116 255 435 720
Kloosterz, 657 910 1126 305 445 730
Kuitaart, 706 919 1135 314 454 739
„Terhole 719 932 1148 327 507 752 1012
a Hulst, 742 955 1210 350 530 815 1035
c Enkel Zon- en Feestd.
b
940
950
959
v Drie Schouwen
5(5
8 34
1221
3 34
8 43
a
Westdorpe
5 25
8 54
12 36
3 49
900
V
Sas van Gent
5 41
9 20 12 58
4 22
919
a
Philippine
612
9 52
130
4 54
9 45
V
Pyramide
6 J7
10 23
156
5 26
10 11
a IJzendijke
6 50
10 38
2 10
541
10 23
v IJzendijke
6 51
10 39
212
5 45
a Schoondijke
714
11 00
2 35
6 08
naar Oostburg
8 27
1101
3 24
621
a
van Oostburg
Schoondijke
IJzendijke
IJzendijke
Pyramide
Philippine
Sas van Gent
W estdorpe
Drie Schouwen
5 30
5 46
612
6 55
715 1110
7 35 11 30
719 1139
8 28 12 27
12 50
1251
104
130
159
214
2 34
8 51
913
9 26
9 53
10 50
2 37
3 32
3 55
405
4*2
4 54
713
8 20
8 43
8 58
914
9 45
5 25 1011
5 40 10 26
6 00 10 46
v. IJzendijke 8 41
a. Veldzicht (Grens) 8 51
3 32 613 v. Veldzicht Grens) 8 55 3 50 6 30
3 44 6 25 a. IJzendijke 9 07 4 02 6 42
t Hoofdplaat 8 55 12 30 3 50 4 58 6 05
Biervliet 9 15 12 50 410 515 6 25
Pyramide 9 25 1 4 20 5 25 6 35
a IJzendijke 9 40 210Z.U7— 5 41 b 48
v IJzendijke
Pyramide
Biervliet
a Hoofdplaat
6 22 10 40 12 61 Z 140 4 05
6 40 10 53 1 57 4 23 5 30
6 60 11 03 2 07 4 33 5 40
7 10 11 23 2 27 4 63 6
Drieschouwen 6 48
Zuiddorpe 6 53
Roodesluis(H.T.) 7 05
Kruisstraat(B,T.) 6 57
v
V
V
a Moerbeke
6 05
9 40 12 25 3 35 v Moerbeke (B. T.) 7 30 11 15 135 4 40
9 45 12 30 3 40 v Kruisstraat 7 40 11 25 145 4 50
957 1242 352 v Roodesluis (H. T.) 811 1156 2 16 5 21
949 1234 3 44 v Zuiddorpe 8 19 1204 2 24 5 29
9 57 12 42 3 52 a Drieschouwen 8 26 3 2 11 2 31 6 36
v. Axel
a. Neuzen
9 40 1 30 4 30 v. Neuzen
1014 2 04 5 C4 a. Axel
10 49 3 34 5 30
1120 4 04 6
V
Ter Neuzen
6 15
10 43
2 04
5 02
V
Brussel
4 26
9 40
1
Sluiskil
6 24
10 52
213
5 11 3?
a
Mechelen
5 02
10 05
1 22
Axel
6 33
11 01
221
5 21
V
Mechelen
6 14
10 29
1 53
M
K^'kuit
6 41
11 09
2 29
5 28 o
a
St. Nic. v.
Mech.
7 17
11 32
2 53
i»
Hulst
6 53
11 20
2 40
5 42
a
v Antwerpen
613
11 10
2 02
a
St. Nicolaas
7 13
11 31
2 50
5 58
a
St. Nic. v.
Antw.
7 15
1201
2 52
a
St. Nic. u. Antw.
7 42
12 10
3 03
6 03-«
as
bn
sc
V
St. Nic. n.
Tern.
7 37
12 09
311
V
Antwerpen
8 35
101
3 0
6 47 r
Huist
8 29
103
4
V
St. Nic. n. Mech.
8 19
12 06
3 14
6 09 4
Kijkuit
8 37
1 11
4 08
a
Mechelen
9 20
104
4 13
7 09 as
o
si
Axe!
8 46
119
4 16
r
Mecheleu
*9 26
111
4 26
7 26
Sluiskil
8 56
1 28
4 25
a
Brussel
9 5'.
1 55
4 51
7 55
a
Ter Neuzen
9 03
1 37
4 34
5 48
6 13
6 24
7 27
6 54
7 37
7 35
8 34
841
8 55
9
9 09
5 57
6 38
7 20
7 29
7 34
7 38
7 50
7 48
12 25 5 35
12 34 5 44
12 39 5 49
12 43 5 53
12 55 610
12 40 6 06
1 34
6 49
1 46 6 59
1 50
7 01
russel 8 15 9 42 2,9 8 05
Alleen op Zon- en Feestd. f Niet op Zon- en Feestd.
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil Brug
Philippine
v Sas van Gent
v Selzaete
v Gent Dp.
a Gent St. P.
a Gent [Zuid]
v
v Gent St. P.
a Brussel
31
6 50 8 41
7 11 8 37
8 15 9 42
*8 54
9 35
9 45
10 5
9 54
11 08
v Brussel
a Gent St. P.
a Gent [Zuid|
v Gent Zuid
Gent St. P.
Gent Dp.
Selzaete
Sas van Gent
Philippine
r Sluiskilbrug
Sluiskil
Ter Nt uzen
6 20
6 34
7 36
8 05
814
818
8 22
8 30
718
8 31
816
8 31
9 23
9 55
10 01
10 08
1012
10 20
9 25
10 7
2 03
3 -
6 42
7 34
1L i 7 5 05 7 52
8 02
5 18
6 07 +8 50
6 42 9 20
1211
12 56
1 26
1 35
1 39
143
151
6 51
6 55
7 03
711
9 29
9 33
9 37
945
Werkdagen, Zondagen.
Neuzen—Borsselen Vlissingen.
Vertrek boot van Neuzen vm. 7,10 10,35 nm. 2.10
Aankomst Bprsselen 7,30 10,55 2,30 5,50 vm 10,55 5,50
Aankomst te Vlissingen 8,40 nm. 12,05 3,40 7,12,05 0 7,'
Vertrek trein van Misbingen 9,04 1,14 4,13 7,34 1,14 7,34
Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,58 cm. 12,22
Verirek boot van Vlissingen 5,50 9,05 12.40
Aankomst Borsselen 6,10 9,25 1,
Aankomst te beuzen 7,10 10,35 2,10
7—10 4 14 v. Hulst, Station
v. Axel, Wed. Gilijamse
a. Hulst, Station 8 24 11 20 5 44
Op Zondagen: v. Axel 8 40. a. Hulst 10 10.
8 30 2 30 7 49
Axel, Wed. Gilijamse 9 54 49 30
v. Hulst 10 30. a. Axel 12
aS 05
a6 16
a6 51
a7 09
a7 55
a8 15
v Vlissingen t6 42 a7 06
Middelburg f5 62 a7 16
Goes -j-6 12 a7 35
Vlake f6 24 a7 48
Bergen op Zoom f6 50 a8 13
a Roosendaal +7 04 a8 27
v Roosendaal +7 12 a8 37
a Rotterdam beurs f8 17 a9 47
Rotterdam D. P. f8 25 a9 55
Den Haag H.S. a9 16 alO 25
Haarlem al 113
Amsterdam C.S. al015 all 34
v Roosendaal +7 08 8 43
a Breda +7 28 9 05
's Hertogenbosch 8 45 9 58
Utrecht C.S. 9 49 11 - -
Nijmegen 9 44 11 C9
a Arnhem 10 09 1155
b7 12
b7 22
b7 55
b8 10
b8 54
b9 12
b9 58
1105
11 34
12 33
9 43
10 22
11 53
a
a9 04
a9 15
a9 49
alO 06
alO 50
all 07
1120
12 40
12 48
1 24
213
2 34
11 22
1145
12 39
148
130
158
1135
1145
1217
12 33
118
1 36
al 48
a3 23
a3 31
4 01
4 53
a5 17
al 43
a2 09
114
1 25
1 46
1 59
2 24
2 38
2 46
3 £0
3 68
a4 29
a5 10
5 31
2 48
3 09
3 58
5 03
4 44
5 07
413
4 24
4 53
5 08
5 51
6 08
618
7 26
7 34
8 08
8 55
9 16
6 14
6 37
7 31
912
855
6 25
o
O
M
7 26
7 31
8 30
9 21
9 08
9 30
6 49
6 59
7 20
7 33
7 59
8 13
8 20
9 31
9 39
10 18
11 05
11 25
8 20 b 9 41
8 41 blO 30
9 29
10 29
1103
12 01
7 34
7 44
8 15
8 30
9 15
9 33
9 40
1106
11 14
1152
Arnhem
Nijmegen
Utrecht C.S.
's Hertogenbosch
Breda a5 51
Roosendaal a6 38
Amsterdam C.S.
Haarlem
Den Haag H.S.
Rotterdam D.P. a5 14
Rotterdam Beursa5 21
6 60
7 28
Roosendaal
Roosendaal
Bergen op Zoom
Vlake
Goes
Middelburg
Vlissingen
a6 40
6 58
6 05
7 38
a6 46 b7 46
a7 09 b8 07
a7 66 b8 61
a8 16 b9 07
a8 50 b9 39
a8 58 b9 48
a 5 38
6 31
7 17
818
9 02
9 24
a 6 25
a 645
a 7 32
a 8 08
a 816
a 9 26
a 9 37
a 9 53
alO 23
alO 35
alO 55
all 03
8 24
8 47
8 52
9 42
10 29
10 51
7 39
7 59
8 48
9 24
9 32
10 55
11
1116
11 42
11 64
12 14
12 22
9 38 10 23
9 59 10 47
10 35
10 39 1138
12 25
1140 12 47
9 04 10 02
9 i4 9 49
10 09 11 01
10 401132
1140
114412 44
115112 52
1 12
154
211
2 41
12 51 2 49
alO 54
all 14
al201
al2 39
al2 47
a 2 12
2 20
§2 36
§3 02
3 14
§3 34
§3 42
1 20
148
138
2 46
3 30 4 38
3 52 5 26
103 a2 35
1 23 a2 55
20- aS 38
2 36 a4 05
2 44 a4 13
3 51 a5 31
4— a5 38 b7
4 19 a5 ji b7
5 02 a6 21 b8
619 a633 b8
5 50 a6 54 b9
5 58 a7 02 b9
a4 18
a4 41
a4 07
5 25
617
7 44
8 07
8 02
9 04
9 49
6 59 1011
741
7 29
8 39
9 07
49
09
56
32
41
06 1015
17 a7 27 10 20
38 a7 54 10 36
21 a8 47 1105
37 a9 08 11 17
09 a9 47 11 37
17 a9 66 1145
'8 Maandags
Vertrek boot van Neuzen vm. 5,60 nm.
Aankomst te Hoedekenskerke 6,30
Vertr. autobus van Hoedekensk. 6,40
Aankomst autobus to Goes 7,
Vertrek treiu naar Roosendaal 7,35
Vlissngen 8,16
boot van Hoedekensk. 6,30
Aankomst te Hansweert 7,15
Vertrek tram van Hansweert 7,10
Aankomst tram te Vlake 7,30
Vertrek trein naai Roosendaal 7,48
lissiDgen 7,57
12,-
12,40
1",53
1,18
1,46
2,11
3,15
3,55
4.05
4,27
4,53
5,19
5,45
6,25
6,37
7,01
7.-.0
7,60
8,30
8,30
9,10
5,30
nm.
5,50
vm
7-
V
7,34
If
2,49
vm.
3,5 0
4,10
5,20
cm 2,49
9,05 3,50
9,2.) 4,10
10,35 5,20
vm. 6,10 nm. 5,45
Aankomst trein van Roosendaal
Vlissingen
Vertrek tram van Vlake
Aankomst te Hansweert
Vertrek boot van Hansweert
Aankomst Hoedekenskerke
troin van Roosendaal
Vlissingen
Vertrek autobus vaD Goes
Aankomst autobus te Hoedekeusk.
Vertrek boot van Hoedekensk.
Aankomst te Neuzen
vm.
10,23
10,06
10,25
10,35
10,40
11,10
10,35 ll,54nm
9,19 U 17
10,42 12,24
12,48
1-
1,40
nm.
11,05
11,15
11.65
3,36
L
i,10
4.50
6,33
6,41
7,-
7,10
7,65
8,47
8,30
8,60
9-
9,10
9,40
9,08
9,14
9,38
9,45
10,25
6,45
7,14
7,20
7,30
7,48
7,i 6
9,10
9.40
9.41
9,54
10,06
10,23
11,30
12,—
12,10
12,20
12,33
1,54
Vertrek boot van Walzoorden vm.
Aankomst te Hansweert
Vertrek tram van Hansweert
Aankomst te Vlake
Vertrek trein naar Roosendaal
Vlissingen
Aankomst trein van Roosendaal
Vlissingen
Vertrek tram van Viake
Aankrms' te Hansweert
Vertrek boot van Hansweert
Aankomst te Walzoorden
4-
4,80
4,40
4,50
5,08
5,02
7,25
7,64
8-
8,10
8,30
8,-7
vm. 7,66 .0,23 1,54 5,02 6,21 8 47
7,48 10,06 1,59 5,08 8,30
8,— 10,24 2,- 5 10 6.25 8,50
8,10 10,34 210 5,20 6 35 9,-
8,14 10,40 2,15 6,36 9,04
8,45 11.10 2,45 7,06 9,35
vm. nm. 9,48 5,58
7,30
8.-
Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,f8 11,03 7 02
Vertrek boot van Vlissingen 5,50 7,30 9,64 11,30 2,30 6,20 7 0
Aankomst boot te B eskens 6,20 8,— 10,25 12,— 3,— 7,50 7 40
Vertrek boot van Bresken» vm. 6,24 8,20 10,50 12,14 3,20 610 7,50
Aankomst te Vlissingen 6,55 8,50 11,20 12,45 3,50 640 8,20
Vertrek trein van Vlissingen 7,06 9,04 11,34 1,14 4,13 649
De booten wachten op treinen, indien dit de dienst toelaat. De lankomst der booten
ia bij benadering opgegeven.
6,50
7,
7,17
7.55
9,07
6,50
7,40
7.50
8,
8,10
8.51
6.-5
6,37
7,01
7.20
8,37
6,25
7.10
7,,5
7,25
7,33
8.21
v.m 8,51 nm. 8,21
8,10
8,55
9,05
9,10
9,45
9,07
9,15
9,32
9.45
10 25
8,30
8,35
8,45
8,45
9,15
8 37
815
8,45
9,09
9,15
9,55
vm. 7.10 nm. 6.40
7.40
7.50
8.—
8.10
8 51
7.10
7.15
7.25
7.33
8.21
v.m. 8.51 nm. 8.21
8.10
8.65
9.04
9.10
9 40
8.30
8.35
8.45
8.45
9.15
8,20
6,60
10,60
11,20
11,36
10,— 6,05
10,30 6,35
n.m 6,40
7,06
7,