Stooinbootdienst op de Wester-Sclielde Ongeregeld Goed. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. M1Q33EJL, Axel (Drie Schouwen)—Terneuzen—Philippine. B IV VAN V B R. V O B R. Axel (Drie Schouwen) Walsoorden. SPOORWEG MECHELEN—TEBNEÜZEN. '3 Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Stoomtrant HuistWalzoorden. b Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent IJzendijke. IJzendijkeVeldzicht (Grens). Hoofdplaat— Pyramide, Drie Schouwen (Axel)—Moerbeke. Auto-Omnibusdienst AxelNeuzen. Van af 15 Mei 1927 tot nadere aankondiging. Neuzen Borsselen—Vüssingen. Vüssingen Borsselen- Neuzen—Hoedekenskerke -Neuzen. -Hansweert. Auto-Onmibusdienst AxelHulst. VLISS1N G EN- ROOSENDAAL. Niet op Zon- en Feestdagen, b. Alleen ep Zon- en Feestdagen, f 5 Alleen HansweertHoedekenskerkeNeuzen. Walzoorden—Hansweert—Vlake. Vlake—HansweertWalzoorden. Vüssingen—Breskens. Breskens—Vüssingen. L Van onderrok tot Zeppelin. K!e<nburgerlijker kon het begin van het luchtschip niet zijn. Toch ging het, zooals het „Magazine Illustré" het vertelt: In Annonay, klein stadje in Zuid- Frankrijk, dreef Jacques-Eiienne Mont- golfier zijn bescheiden papierfabriekje. Op een dag had mme. Montgolfier haar nieuwen onderrok van fijn linnen ge- wasschrn en hem te drogen gehangen over een kacheltje, dat lustig snorde. Weldra bolde de rok tot een ronden ballon op. die gezellig heen en weer schommelde. Opeens ging het band los, en de rok steeg langzaam en statig omhoog. Waarschijnlijk zou hij ve-- loren geweest zijn, als de zoldering van de tuirschuur hem niet had tegen gehouden. Tegen de zolderbalken bleef hij zweven. Toen mme. Montgolfier dat met ontsteltenis zag, rirp zij haar man, die juist papier in riemen bij- eenpakie. Montgolfier haalde den bal lon-rok omlaag, legde hem weer plat uit en begon zwaar na te denken. Hij overlegde met zijn broer Joseph- Michel, die mathematicus was. Daarop begon elk het geval bij zichzelf te verwerken. Dat was kort vóór Paschen 1782. Net als de onderrok van zijn vrouw, Leefde Jacques-Etienne voorlaat in hoogere regionen. Hij werd stil en in-zichzelf-gekeerd, negeerde de buiten wereld. De papierfabriek, veronacht zaamd, kwijnde: mme. Montgolfier, eveneens vemegügeerd, kwijnde ook. In stiPe vervloekte zij reeds haar op vliegeren onderrok, die op zijn weg naar hooger het pad naar de armoe had gebaand. Maar Jacques-Etienne piekerde voort. Begin Mei 1782 was in 't stille An nonay iets bijzonders gaande. Staats-, departements- en plaatselijke autori teiten verzamel ten zich met het volk op de markt. Voor de eerste maal zou dien dag een door menschenhand verva irdigd luchtschip ten hemel stijgen. De opwinding was enorm. Het luchtschip was een Montgolfière een groote papieren ballon, van eenige meters middellijn, met onderaan een gondel vol brandstof, waarmee heete lucht gemaakt moest worden. Van onderen was de ballon open, om de heete lucht toegang te verschaffen. Eindelijk werd het vuur onder de Montgolfière aangestoken, er. na korten tijd verhief de onbemande ballon zich majesteitelijk in de lucht; hij werd door de windstroomingen over de velden gedreven, en eerst toen het vuur was uitgebrand en de lucht afgekoeld, daalde de ballon rusiig neer Alles verliep zonder ongevallen. Het gejubel was onbeschrijflijk. Te Parijs werd de poging herhaald. Nu zou zij, met passagiers, voor het hof te Versailles plaats vinden. Maar de koning vond de zaak levensgevaar lijk; menschen mochten met mee. Wel konden eenige dieren meegevoerd worden. Aldus steeg op 15 Juni 1783 te Ver sailles ten aanschonwe van het hof een fiere Montgolfière op; een baan. een gans en een lam waren „aan boord". Ook ditmaal verliep alles zonder incident de dieren bleven on verlet neen, levensgevaar was ook voor menschen niet aanwezig. De halve wereld was dol van opwinding. De gebroeders Montgolfier baadden in eerbewijzen. Op 21 November 1783 ging de eerste bailon met menschelijke passagiers op. Pilatre de Rozier was de eerste lucht vaarder, met een zijner vrienden. Daar boven m -esten de mannen her en der wiegelen, om het schuitje in evenwicht te houden, en ook steeds het vuur opstoken. De tocht ging over de Seine en over een der Parijsche wijken, en tenslotte landde men vlot op een heuvel buiten dé stad. De roem der Montgolfiers was vol komen. Nu ontdekte mme. Montgolfier op eens, dat eigenlijk hdar en haar onder rok de grootste eer toekwam. Wat was er zonder haar rok van de vinding, en zonder haar energie van de kwijnen de papierfabriek terecht gekomen Maar zij zweeg: vrouwen zijn in die dingen bescheiden. Honderd jaar later. Een Zwabisch cavalerie-officier legt het ministerie van Oorlog te Berlijn de plannen voor een bestuurbaar luchtschip voor. De zaak gaat van subcomité naar sub- comi van Pontius naar Pilatus. Een wetenschappelijke vergadering, onder Helmholtz in persoon, wordt belegd: een vernietigend oordeel volgt een machine, zwaarder dan de lucht, zal. nooit kunnen vliegen, laat staan be stuurbaar zijn. Maar graa' Zeppelin laat zich niet afschepen. Hij werkt verder. En op een fraaien zomerdag van 1906 gebeurde, wat wetenschappe- lijk-onmogelijk eu thaoretisch-verboden washij steeg op, kruiste over het meer van Constant, over de Zwitser- sche gouwen, en keerde zegevierend naar Friedrichshafen, de haven van vertrek, terug. Terug naar madame Montgolfier! Hoever ware de wereld thans, zonder haar en haar chiquen onderrok Hoe ware het gegaan, als zij dien wat minder los had gebonden, zoodat hij niet h.nd kunnen opstijgen Fladderen de rokjes hebben méér op hun ge weten gehad, maar belangrijker dan in het geval der Montgolfiers waren de consequenties allicht niet o— A mhartigheid is de grootste armoe, al kan men millionair zijn. E. Laurillard. o— Verdacht. Kleine Hans zit met z:jn vader in een café. „Vader," vraagt hij, na een tijd van ernstig nadenken, „waaraan kan iemand merken, dat hij dronken is „üa's makkelijk genoeg," zegt de deskundige vader. „Zie je daar die twee kerels in den hoek Nou, als je dronken bent, dan denk je dat er vier zitren." „Vaderzegt Hansje schuchter, „er zit er maar ééa." —o Typhus, roodvonk, diphtherie. Wanneer in Uw gezin typhus, rood vonk, dan wel diphtherie voorkomt, of indien Gij vreest, dat een der Uwen aan besmettingsgevaar door een dezer ziekten is blootgesteld, vraag dan aan het gemeentebestuur Uwer woonplaats de door het Staatstoezicht op de Volks gezondheid kosteloos uitgegeven „Maat regelen' ter bestrijding dezer ziekten. Driesch. 4 45 Axel 4 50 Zaamslag 5 15 Neuzen 5 40 Neuzen 5 41 Hoek 5 56 Philippine 6 11 7 40 7 45 810 8 35 9 20 9 35 9 50 1132 1137 12 01 12 26 12 58 113 128 2 35 2 40 3 05 3 30 417 4 32 4 47 6 02 6 07 6 30 8 55 816 8 41 9 10 9 25 9 40 v Philippine 6 15 Hoek 6 30 a Neuzen 6 45 v Neuzen 7 40 Zaamslag 8 07 Axel 8 27 a 'Driesch. 832 9 57 1012 10 27 1125 12 12 15 12 20 135 1 50 2 05 210 3 02 3 22 3 27 4 53 5 08 5 23 6 6 28 6 48 6 53 7 43 8 17 8 37 9 46 9 57 10 12 10 6 10 42 1101 8 42 11 02 v Driesch. Axel Zaamslag Eapenburg Hengstdijk Groenendijk K loosterz. h Walsoorden 5 30 7 40 11 32 2 35 6 02 V W alsoorden 7 20 11 15 210 5 40 7 30 5 35 7 45 11 37 2 40 607 Kkosterz. 7 26 11 20 216 5 46 7 36 5 56 8 07 12 - 3 6 30 I» Groenendijk 73! 11 25 2 20 5 51 7 41 6 10 8 21 12 14 3 14 6 44 II Hengstdijk 741 1135 2 30 6 01 751 6 20 8 31 12 24 3 24 6 54 1» Rapenburg 7 51 11 45 2 43 611 801 6 30 8 41 12 34 3 34 7 05 1» Zaamslag 8 07 12 00 3 02 6 28 817 6 35 8 46 12 39 3 39 712 II Axel 8 27 12 15 3 22 6 48 8 37 6 41 8 52 12 45 3 44 718 a Driesch. 8 32 12 20 3 27 6 53 8 42 V Ter Neuzen 6 15 10 43 2 04 5 02 ii Sluiskil 6 24 10 52 213 511 I, Axel 6 33 11 01 221 5 21 m a Kijkuit 6 41 11 09 2 29 5 28 o ii Hulst 6 53 1120 2 40 5 42 x a St. Nicolaas 7 13 11 31 2 50 5 58 a St. Nic. n. Antw, 7 42 12 10 3 03 6 03 -ö V Antwerp en 8 35 101 3 0 6 47 V St. Nic. n. Mecb. 813 12 06 3 14 6 03 a Mechelen 9 20 104 413 7 09 x V Mechelen *9 26 1 11 4 26 7 261 a Brussel 9 51 1 55 4 51 7 55 V Brussel 4 26 9 40 l 5 48 a Mechelen 5 02 10 05 122 613 V Mechelen 6 14 10 29 153 6 24 a 3t. Nic. v. Mech. 7 17 11 32 2 53 7 27 a* v Antwerpen 6 13 11 10 2 02 6 54 a St. Nic. v. Antw. 7 15 1201 2 52 7 37 n bn s V St. Nic. n. Tern. 7 37 12 09 311 7 35 >i Hulst 8 29 1 03 4 8 34 fl 1» Kijkuit 8 37 1 11 4 08 841 O S3 i» Axel 8 46 1 19 4 16 8 55 H n Sluiskil 8 56 1 28 4 25 9 a Ter Neuzen 9 03 1 37 4 34 9 09 a b v Hulst 5 40 8 1005 Terhole 6 03 8 23 1028 Kuitaart, 616 8 36 1041 Kloos!erz. 6 25 8 45 1050 a Wals. 6 35 8 65 11— 1_. 3—6—8 40 1 23 3 23 6 23 9 03 136 3 36 6 36 9 16 1 45 3 45 6 45 9 25 1 55 3 55 6 5a 9 35 a Zon- en Feestd. 20 min. later, b Niet op Zon- en Feestd, v Walz. 647 9— 1116 255 435 720 940 „Kloosterz. 657 910 1126 305 445 730 950 „Kuitaart, 706 919 1135 314 454 739 959 719 932 1148 327 507 752 1012 742 955 1210 350 530 815 1035 c Enkel Zon- en Feestd. Terhole a Hulst, v Drie Schouwen Westdorpe Sas van Gent Philippine Pyramide a JJzeüdijke v IJzendijke a Schoondijke naar Oostburg 5(5 8 34 1221 3 34 8 43 a van Oostburg 719 1139 2 37 713 5 25 854 12 36 3 49 9 00 V Schoondijke 82-i 12 27 3 32 8 20 541 9 20 12 58 4 22 919 a IJzendijke 8 51 12 50 3 55 8 43 612 9 52 130 4 54 9 45 V IJzendijke 5 30 913 1251 40b 8 58 6 37 10 23 156 5 26 10 1' 11 Pyramide Philippine 5 46 9 26 IX) 4 4:2 9 14 6 50 10 38 210 5 41 10 23 9 612 9 53 130 4 54 9 45 6 51 10 39 212 5 45 Sas van Gent 6 65 10 50 1 59 5 25 1011 7 14 lt 00 2 35 6 08 11 Westdorpe 715 11 10 214 5 40 10 26 8 27 1101 3 24 621 a Drie Schouwen 7 35 11 30 2 34 6 00 10 46 v. IJzendijke 8 41 a. Veldzicht (Grens) 8 51 3 32 613 v. Veldzicht Grens) 8 55 3 50 3 44 6 25 a. IJzendijke 9 07 4 02 6 30 6 42 v Hoofdplaat Biervliet Pyramide a IJzendijke 8 55 9 15 9 25 9 40 12 30 3 50 12 50 410 1 4 20 2 10 Z 117 4 58 515 5 25 5 41 6 05 6 25 6 35 b 48 v IJzendijke Pyramide Biervliet a Hoofdplaat 6 22 10 40 12 51 Z 140 4 05 6 40 10 53 1 57 4 23 5 30 6 50 U 03 2 07 4 33 5 40 710 11 23 2 27 4 53 6 v Drieschouwen 6 48 v Zuiddorpe 6 53 v Roodesluis(H.T.) 7 05 v Kruissiraat(B.T.) 6 57 a Moerbeke 6 05 9 40 12 25 3 35 V Moerbeke (B. T.) 7 30 11 15 1 35 4 40 9 45 12 30 3 40 V Kruisstraat 7 40 11 25 145 4 50 9 57 12 42 352 V Roodesluis (H. T.) 811 11 ;6 2 16 5 21 9 49 12 34 3 44 V Zuiddorpe 819 12 04 2 14 5 29 9 57 1242 3 52 a Drieschouwen 8 26 12 11 2 31 5 36 Axel Neuzen 9 40 1014 1 30 4 30 v. Neuzen 2 04 5 14 a. Axel 10 49 1120 3 34 4 04 5 30 6 V Nruzen 7 20 12 25 5 35 V Brussel 7 18 9 25 2 03 6 42 11 Sluiskil 7 29 12 34 5 44 a Gent St. P. 8 31 10 -7 3 7 34 9 Sluiskil Brug 7 34 2 39 5 49 a Gent [Zuid| 11 Philippine 7 38 12 43 5 63 V Gent Zuid 6 20 816 1167 5 65 7 52 V Sas van Gent 7 50 12 5> 610 Gent St. P. 8 31 8 02 y Selzaete 5 57 7 48 12 40 6 06 *8 54 n Gent Dp. 6 34 12 11 5 19 V Gent Dp. C 38 1 34 «1 Selzaete 7 36 9 93 12 56 6 07 +8 58 a Gent St. P. 8 31 6 49 9 35 1 Sas van Gent 8 05 9 55 1 26 6 42 9 20 a Gent [ZuidJ 6 60 8 41 1 46 6 59 9 45 >l Philippic e 8 14 16 01 1 35 6 51 9 29 V 150 10 5 if Sluiskilbrug 8 18 10 C8 1 39 665 9 33 V Gent St. P. 7 11 8 37 7 04 9 54 a Sluiskil 8 22 1012 143 7 03 9 37 a Brussel 8 15 9 42 2 9 8 05 11 08 A Ter Ni uzen 8 30 10 20 151 711 9 45 *Alleen op Zon- en Feestd. f Niet op Zon- en Feestd. Zondagen, Vertrek boot van Neuzen Aankomst Borsselen Aankomst te Vüssingen Vertrek trein van Vüssingen Werkdagen. vm. 7,10 10,35 nm. 2,10 7,30 10,55 2,30 8,40 nm. 12,05 3,40 9,04 1,14 4,13 ankomst trein te Vüssingen vm. Vertrek boot van 1 iissingen 5,50 Aankomst Borsselen 6,10 Aankomst te Feuzen 7,10 vm. 8,58 cm. 12,22 9,05 12.40 9.25 1,— 10,35 2,10 12,- 12,40 nm. 3,15 3,55 4,05 4,27 4,63 5,19 7 10 4 14 v. Hulst, Station 8 24 11 20 5 44 Axel, Wed. Giüjamse v. Axel, Wed. Giüjamse a. Hulst, Station Op Zondagen: v. Axel 8 40. a. Hulst 10 i0. v. Hulst 10 30. a. Axel 12 8 30 9 54 2 £0 7 49 4— 9 80 v Vüssingen +5 42 ai 06 Middelburg +5 52 a7 16 Goes +6 12 a7 35 Vlake +6 24 a7 48 Bergen op Zoom +6 50 a8 13 a Roosendaal +7 04 a8 27 v Roosendaal +7 12 a8 37 a Rotterdam beurs +8 17 a9 47 Rotterdam D. P. +8 25 a9 55 Den Haag H.S. a9 16 alO 25 Haarlem all 13 Amsterdam C.S. al015 all 34 v Roosendaal +7 08 8 4a a Breda +7 28 9 05 's Hertogenbosch 8 45 9 58 Utreeht C.S. 9 49 11 Nijmegen 9 44 11 9 a Arnhem 10 09 1155 aS 05 a6 16 a6 51 a7 09 a7 55 a8 15 b7 12 b7 22 b7 55 b8 10 b8 54 b9 12 b9 58 1105 11 34 12 33 9 48 10 22 11 53 a9 04 1135 1 14 413 6 25 6 49 7 34 a9 15 1145 1 25 4 24 Fh 6 59 7 44 a9 49 1217 1 46 4 53 7 20 815 alO 06 12 33 1 59 5 08 O O 7 33 8 30 alO 50 118 2 24 5 51 M 7 59 915 all 07 136 2 38 6 08 7 26 8 13 9 33 11 20 al 48 2 46 618 8 20 9 40 12 40 a3 23 3 60 7 26 9 31 1106 12 48 a3 31 3 68 7 34 9 39 11 14 1 21 4 01 ai 29 8 03 10 18 1152 2 13 4 53 aö 10 8 55 11 03 2 34 aö 17 5 31 9 16 11 25 11 22 al 43 2 48 6 14 7 31 8 20 b 941 1145 a2 09 3 09 6 37 8 41 blO 30 12 39 3 58 7 31 8 30 9 29 1 48 5 03 9 12 9 21 10 29 130 4 44 8 55 9 03 1103 a 158 5 07 9 30 12 01 Arnhem Nijmegen Utrecht C.S. 's Hertogenbosch Breda a5 51 Roosendaal a6 38 Amsterdam C.S. Haarlem Den Haag H.S. Rotterdam D.P. a5 14 Rotterdam Beürsa5 21 Roosendaal Roosendaal Bergen op Zoom Vlake Goes Middelburg Vüssingen a 5 38 6 31 717 818 9 02 9 24 a 6 25 a 6 4 i a 7 32 a 8 08 605 a 816 a6 40 7 38 a 9 26 a6 46 b7 46 a 9 37 a7 09 b8 07 a 9 53 a7 56 b8 51 al0 23 a8 16 b9 07 alO 35 a8 50 b9 39 al0 55 ab 58 b9 48 all 03 6 60 7 28 5 58 8 24 8 47 8 52 9 42 10 29 10 51 7 39 7 59 8 48 9 24 9 52 10 55 11 11 16 11 42 11 64 12 14 12 22 9 38 10 23 9 59 10 47 10 35 10 39 11 38 12 25 1140 12 47 9 04 10 02 9 <4 9 49 It 09 11 01 10 401132 11 40 1144 12 44 11 5112 52 112 154 211 2 41 2 49 12 51 alO 54 al 1 14 al2 01 al2 39 al247 a 2 12 2 20 2 36 3 02 S 3 14 t? 3 34 3 42 120 148 138 2 46 3 30 4 38 3 52 5 46 1 03 a2 35 1 23 a2 55 2 O-i as 38 2 36 a4 0o 2 44 a4 13 3 51 a5 31 4 a5 38 b7 4 19 a5 5 s b7 5 02 a6 21 b8 619 a6 :3 b8 5 50 a6 54 b9 5 58 a7 02 b9 a4 18 a4 4l a4 07 5 25 6 17 6 59 49 09 56 32 41 06 17 a7 27 38 a7 54 21 a8 47 1105 37 a9 08 11 17 09 a9 47 11 37 17 a9 66 1145 'a Maandags 7 44 8 07 8 02 9 04 9 49 1011 741 7 29 8 39 9 07 10 15 10 20 10 36 Vertrek boot van Neuzen vm. 6,50 Aankomst te Hoedekenskerke 6,30 Vertr. autobus van Hoedekensk. 6,40 12,53 Aankomst autobus te Goes 7,1,18 Vertrek trein naar Roosendaal 7,35 1,46 Vüssingen 8,16 2,11 boot van Hoedekensk. 6,30 Aankomst te Hansweert 7,15 Vertrek tram van Hansweert 7,20 Aankomst tram te Vlake 7,30 Vertrek trein naar Roosendaal 7,48 Vüssingen 7,57 5,45 6,25 6,37 7,01 7,-0 5,30 5,50 7- 7,34 2,49 3,40 4,10 5,20 7,50 8,30 8,30 9,10 Aankomst trein van Roosendaal vm. II Vertrek tram van Vlake Aankomst te Hansweert ertrek boot van Hansweert Aankomst Hoedekenskerke trein van Roosendaal V iissingen Vertrek autobus van Goes Aankomst autobus te Hoedekensk, Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 10,23 10,06 10,25 10,35 10,40 11,10 10,35 11,54 nm. 9,49 U 17 10,42 12,24 3,36 11,05 12,48 4,— 11,15 1,- 4,10 11,55 1,40 4.50 nm. 8,47 8,30 8,50 9- 9,10 9,40 9,08 6,33 6,41 7,- 7,10 7,55 9,14 9,38 9,45 10,25 Vertrek boot van Walzoorden vm. 6,45 9,10 11,30 Aankomst te Hansweert 7,14 9,40 12, Vertrek tram van Hansweert 7,20 9,4i 12,10 Aankomst te Vlake 7,30 9,54 12,20 Vertrek trein naar Roosendaal 7,48 10,06 12,33 Vüssingen 7,56 10,23 1,64 Aankomst trein van .Roosendaal vm. Vüssiugen Vertrek tram van Vlake Aankomst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert 8,14 10,40 2,16 Aankomst te Walzoorden 8,45 11,10 2,45 4 4,30 4,40 4,EO 5,08 5,02 7,25 7,54 8- 8.10 8,30 8,47 7,56 10,23 1,54 5,02 6,21 8 47 7,48 10,06 1,59 5,08 8,30 8,— 10,24 2,— 5 10 6,25 8,60 8,10 10,34 210 5,20 6.35 9,— 6,35 9,04 7,05 9,35 Aankomst trein te Vüssingen vm. 8,68 11,03 7 02 Vertrek boot van Vüssingen 5,50 7,30 9,54 11,30 2,30 6,40 7 .0 Aankomst boot te B eskeos 6,20 8,— 10,25 12,— 3,— 7,50 7 40 Vertrek boot van Breskens vm. 6,24 8,20 10,50 12,14 3,20 6 10 7,60 Aankomst te Vüssingen 6,55 8,50 11,20 12,45 3,50 6 40 8,20 Vertrek trein van Vüssingen 7,06 9,04 11,34 1,14 4,13 6 49 De booten wachten op treinen, indien de dit dienst toelaat, ie bij benadering opgegeven. vm 10.55 a 5,50 12,05 n 7, V 1,14 a 7,34 vm. nm 2,49 a 9,05 3,50 n 9,2 S a 4,10 9 10,35 n 5,20 vm. 6,10 nm. 5 45 ii 6 50 a 6 25 7,— 6 37 7,17 f 7,01 a 7,55 7 20 9 9,07 n 8,37 11 6,50 11 6,25 n 7,40 n 7.10 i» 7,50 tl 7,15 li 8, ii 7,25 li 8,10 li 7,33 li 8,51 ii 8,21 v.m 8,51 nm. 8,21 ii 8,10 ,i 8,30 ii 6,55 •i 8,35 ii 9,05 8,45 ii 9,10 8,45 ii 9,15 9,15 a 9,07 8 37 n I, 815 li 9,15 I, 8.45 li 9,32 9,09 91 9.45 I. 9,15 f 10 23 9,55 vm. 7.10 nm 6.40 n 7.40 7.10 a 7.50 7.15 91 8.— 7.25 91 8.10 7.33 91 8 61 8.21 v.m. 8.51 nm. 8.21 91 8.10 8.30 a 8.55 8.35 99 9.04 8.45 91 9.10 8.45 a 9 40 916 vm. nm. 9,48 6,58 7,30 8- 10,— 6,05 10,30 6,35 8,20 6.50 10,60 11,20 11,35 n.m 6,40 7,05 De iaBkomst der booten

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1927 | | pagina 4