Ayondvakteefeenschool „Ambachtsbelang" Alweer MniMoH i" JU Burger-Woonhuis, PeiiameiitMier Zeeuwsche Brandwaarborg laatsclaiij O Stoom bootdienst op de Wester-Schelde voor driekwart van den prijs CURSUS 1926-'27. Thans geldig tot 31 October 1926 Hoe krijg ik een J. C. VINK - Markt C 4.. Uit de hand te koop Zuiver Bronwater „TOP" Ter herinnering. voor ininaakpotten. J. C. VINK. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. der Vereeniging te Zij, die aan dezen cursus wen- schen deel te nemen, hetzij ais leerling of als toehoorder, kunnen zich vóór of op 26 September e.k opgeven bij Dhr. JOH. J. HOEBÉ, Kerkdreef E 17. Alleen zij, die voldoende lager ouderwijs genoten hebben en vóór 1 Januari 1927 den 13-jarigen leeftijd hebben bereikt, kunnen toegelaten worden. HET BESTUUR. Tegen inlevering van een Vulpenhouder van elk wille keurig fabrikaat, in welken toestand ook, gebruikt of ge broken, mits de gouden pen aanwezig is. Nadere inlichtingen te bekomen in den Boekhandel van Een goed onderhouden van alle gemakken voorzien, op goeden stand te Axel. Te bevragen bij F. v. d. BERG, Walstraat. overtreft alle mineraalwaters, zoowel in prijs als in kwaliteit. Hoofdvertegenwoordiger voor Zeeland is de Heer ALBERT NEVEJAN, Bierbrouwer, Sas van Gent, telefoon 9. Het geachte publiek van AXEL wordt vriendelijk verzocht om alle voorkomende klachten over het gas, of bestellingen de fabriek betreffende, ter kennis te brengen ten kantore van de Gasfabriek. DE DIRECTEUR. Boekhandel. OPGERICHT IN 1824 TE ZIERIKZEE, verzekert Onroerende en Roerende Goederen tegen eene vaste premie of onderling naar begeerte der deelnemers. AGENT voor het 5de District van Zeeland: Axel. J. C. V I N K. M1D KSXjJESrsr "V ,/Sl. INT VERVOER Axel (Drie Schouwen)Terneuzen—Philippine. Walsoorden. SPOOR W EG M EC HELENTERNEE ZEN t a 2 v Stoomtram Hulst Walzoorden Axel (Drie Schouwen)—Sas van Gent-IJzendyke. IJzendyke—Veldzicht (Grens). Hoofdplaat -Pyramide, Drie Schouwen (Axel)— Moer beke Auto-Omnibusdienst Axel—Neuzen. Auto-Ouinibusdieust Axel—Halst. Spoorweg Ter Neuzen— Gent. Van af 15 Mei 1926 tot nadere aankondiging. NeuzenBorsseienVlisslngen. Vlissingen—Borsseien—Neuzen. Neuzen—Hoedekenskerke VLISN1NGEN ROOSENDAAL. Feestdagen, Hansweert -Hansweert. HoedekenskerkeNeuzen. Walzoorden—Hansweert—Vlake. Vlake--Hansweert—Walzoorden. VlissingenRreskens. Breskens—Vlissingen. 8,sa De rankomst der booten 'Driesch. 4 45 Axel 4 50 Zaamslag 5 15 Neuzen 5 40 Neuzen 5 41 Hoek 5 56 Philippine 6 11 7 40 7 45 810 8 35 9 20 9 35 9 50 11 25 1130 1155 12 20 12 58 1 13 128 2 35 2 40 3 05 3 30 417 4 32 4 47 6 02 6 07 6 30 li f 5 815 8 40 9 10 9 25 9 40 v Philippine 6 15 Hoek 6 30 a N euzen 6 45 v Neuzen 7 40 Zaamslag 8 07 Axel 8 27 a Driesch. 8 32 9 57 1012 10 27 11 25 11 52 12 12 1217 135 1 50 2 05 2 50 3 02 3 £2 3 27 4 53 5 08 5 23 6 6 28 6 48 6 63 9 46 10 10 10 11 7 43 1012 8 12 10 42 8 32 U2 8 37 1107 r Driesch. 5 35 740 1125 2 35 6 02 11 Axel 5 40 7 45 1130 2 40 6 07 11 Zaamslag 601 8 07 1152 3 6 30 •1 Rapenburg 6 15 8 21 12 06 3 14 6 44 11 Hengstdijk 6 25 8 31 1216 3 24 6 54 11 Groenendijk 6 35 8 41 12 26 3 34 7 06 11 Kloosterz. 640 8 46 12 31 3 39 7 12 a Walsoorden 6 46 8 52 12 37 3 45 718 v Walsoorden 7 20 1106 214 5 40 7 25 ii Kloosterz. 7 26 11 11 2 20 5 46 7 31 li Groenendijk 731 1116 2 25 5 51 7 36 li Hengstdijk 741 11 26 2 35 6 01 7 46 li Rapenburg 7 51 11 36 2 45 611 7 56 li Zaamslag 8 07 11 52 3 02 628 812 li Axel 8 27 12 12 3 22 6 48 8 32 a Driesch. 8 32 12 17 3 27 6 53 8 37 v Ter Neuzen Sluiskil Axel Kykuit Hulst Belg tijd. a St. Nicolaas v St. Nio. n.'Mech. a Mech<Ten v Mecheleu a Brussel v St. Nic. n. Antw a Antwerp en v St. Nic. n. Gent a Gent Dmp. 615 6 24 6 33 6 41 6 53 7 13 818 9 19 *9 26 95! 7 56 839 7 29 8 3? 10 43 10 52 11 01 1109 11 20 11 31 12 06 104 1 11 155 12 10 1 01 12 03 1 16 155 2 04 2 12 2 20 2 31 2 42 315 4 lr 4 26 4 51 3 03 3 0 3 01 4 12 5 02 511 5 21 5 28 S 5 42 o 5 58 6 09 7 09-g 7 25 7 54 g 6 03 6 47 7 34 8 24 jq V 5 v o a v JJ q J* a a Xi tt 1 5 Brussel Mechelen Mechelen St. Nic. v. Meeh. Antwerpen St. Nic. v, Antw. Gent Z. St. Nicolaas St. Nic. u. Tern. Amst. tijd. Huis: Kijkuit Axel Sluiskil Ter Neuzen 4 02 9 40 1 5 51 446 10 05 1 22 6 22 6 14 10 29 1 53 6 25 7 17 11 32 2 53 7 24 6 36 11 10 1 55 6 19 7 15 1201 2 49 6 59 414 10 47 1 43 6 14 5 39 12 03 3- 7 19 7 37 12 08 311 7 37 8 29 12 58 4 8 34 8 37 106 4 08 843 8 46 1 14 4 16 8 50 8 56 123 4 25 8 59 9 03 1 32 4 34 9 08 a b v Hulst 5 40 8 1005 Terhole 6 03 8 23 1028 Kuitaart, 6 16 8 36 1041 Kloosterz. 6 25 8 43 1050 a Waiz. 6 35 8 55 li- b b 12 55 235 6 m 830 1 18 2 58 6 43 8 53 1 31 3 15 6 56 9 06 140 3 24 7 05 9 16 1 50 3 34 7 15 9 25 b v Walz. 6 47 Kloosterz. 6 57 Kuitaart, 7 06 Terhole 7 19 a Hulst, 7 42 9 11 15 2 25 4 35 7 26 910 11 25 2 37 4 45 7 35 9 19 11 34 2 47 4 54 7 44 9 32 11 47 3 04 5 07 7 57 10 07 9 55 12 10 3 27 5 30 8 £0 10 30 b 9 35 9 45 9 54 -7 w»/ j j v/ u u OU U ZU Rijdt op Zon- en Feestdagen 20 minuten later, b Rijdt niet op Zon- en Feestdagen Drie Schouwen 5 5 8 34 1218 3 34 6 55 s Westdorpe 5 25 8 54 12 35 3 49 715 Sas van Gent 541 9 20 12 58 4 22 912 V Philippine 612 9 52 1 30 4 54 9 45 V Pyramide 6 3b 10 23 156 5 26 10 1! a IJzendijke 6 50 10 38 2 10 5 41 10 23 V IJzendijke 6 55 10 45 2 12 5 45 a Schoondijke 718 11 08 2 35 608 naar Oostburg 8 30 12 26 3 26 621 a van Oostburg v Schoondijke a IJzendijke v lJzeudijke Pyr&mide Philippine Sas van Gent Westdorpe a Drie Schouwen 5 30 5 45 612 6 55 7 26 1134 8 37 12 27 9— 12 50 913 1251 9 25 104 9 53 10 40 715 11 7 35 11 20 130 159 214 2 34 2 37 3 32 3 55 40b 4 £2 4 54 7 43 8 42 9 05 9 06 9 19 9 45 5 25 1011 5 40 10 26 6 00 10 46 v. IJzendijke 8 33 a. V eldzicht (Grens) 8 45 3 32 6 13 v. Veldzicht Grens) 3 44 6 25 a. IJzendijke 6 55 9 07 3 50 4 02 6 30 6 42 v Hoofdplaat 8 50 12 30 3 50 4 58 6 15 Biervliet 910 12 50 410 515 6 35 Pyramide 9 20 1 4 20 5 25 6 45 a IJzendijke 9 39 2 10 Z.117 5 41 7 01 v IJzendijke Pyramide. Biervliet a Hoofdplaat 622 1045 1251 Z 140 405 6 40 11 01 157 4 23 5 30 6 50 11 11 2 07 4 33 5 40 7 10 11 31 2 27 4 53 6 Drieschouwen 6 48 Zuiddorpe 6 53 Roodesluis(H.T.) 7 05 Kruisstraat(B.T.) 6 57 Moerbeke 7 05 9 40 9 45 9 57 9 49 9 57 12 20 12 26 12 37 12 29 12 37 3 37 3 42 3 54 3 46 354 v Moerbeke (B. T.) v Kruisstraat v Roodesluis (H. v Zuiddorpe a T.) Drieschouwen 7 30 7 40 811 8 19 8 26 11 10 11 20 1151 11 59 12 06 1 35 145 216 2 24 2 31 4 40 4 50 5 21 5 29 5 36 Axel Neuzen 8 24 9 40 1 50 4 30 v Neuzen 8 54 1014 2 24 5 04 a' Axel 9 9 50 10 49 1124 3 34 4 04 5 30 6 04 v. Axel, Wed. Gilijamse a. Hulst, Station Op Zondagen v. Axel 8 40. 7— 10— 414 v. Hulst, Station 5 54 8 816 8 28 9 20 9 55 10 01 10(8 1012 10 20 9 22 10 30 1145 1167 1211 12 56 126 135 1 39 143 151 2 27 4 31 5 03 517 6 07f 6 42 6 51 6 66 7 03 7 11 554 6 51 7 52 800 8 50* 9 20 9 29 9 33 9 37 9 45 v Neuzen 7 20 12 25 5 35 v Brussel Sluiskil 7 29 12 34 5 44 a Gent St. P. Sluiskil Brug 7 34 12 39 5 49 a Gent [Zuid] Philippine 7 38 12 43 5 53 v Gent Zuid 6 20 v Sas van Gent 7 50 12 55 610 Gent St P. v Selzaete 5 59 7 48 12 55 6 06 *8 54 Gent Dp. 6 34 v Gent Dp. C40 1 34 „Selzaete 7 36 a Gent St. P. 8 33 6 49 9 37 Sas van Gent 8 05 a Gent [Zuid] 6 62 8 41 146 6 59 9 43 Philippine 8 14 v 160 1015 Sluiskilbrug 818 v Gent St. P. 7 40 9 34 2 35 7 53 9 59 Sluiskil 8 22 a Brussel 8 381048 4 37 8 56 11 06 a Ter Neuzen 8 30 Belg, stations Belg, tijd. Holl. stat. Amst. tijd. *Alieen op Zon- en Feestd. f Niet op Zon- en Feestd. in correspondentie met treinen, trammen en autobussen. Werkdagen. Zondagen Vertrek boot van Neuzen vm. 7,10 10,35 nm. 2.10 Aankomst Borsseien 7,30 10,55 2,30 Aankomst te Vlissingen 8,40 nm. 12^05 3,40 Vertrek trein van Vlissingen 9,04 1,14 4',13 3 an komst trein te Vlissingen vm. 8,55 nm. 12,22 Maand.3,42 5,30 5,50 7, 7,32 vm. 10,35 nm. 5,30 10.55 5,50 12,05 7,- 1,14 7,32 nm Ver1 rek boot van lissingen Aankomst Borsseien Aankomst te Neuzen 5,50 6.10 7,10 8 24 11 20 5 44 a. Hulst 10 10. 8 30 2 30 7 49 Axel, Wed. Gilijamse 9 54 4— 9 80 v. Hulst 10 30. a. Axel 12 v Vlissingen +5 46 Middelburg +5 66 Goes +6 16 Vlake f6 28 Bergen op Zoom +6 55 a Roosendaal +7 09 v Roosendaal +7 14 a Rotterdam beurs +8 17 Rotterdam D. P. +8 25 Den Haag H.S. a9 18 Haarlem Amsterdam C.S. r Roosendaal a Breda 's Hertogeubosch Utrecht C.S. Nijmegen a Arnhem a9 47 a9 55 alü 25 all 14 alO 15 all 35 7 26 8 49 8 04 9 05 9 58 11-- 11 13 12 a6 05 a6 16 aS 51 a7 09 a7 55 a8 15 a8 37 a7 07 b7 a7 16 b7 a735 b7 a7 4S b8 a813 b8 a8 27 b9 12 a9 04 22 a915 55 a9 49 10 alO 06 54 alO 50 12 all 07 11 20 12 40 12 48 1 25 213 2 34 11 22 1145 12 39 148 1 30 a 158 1135 1145 12 18 12 35 123 142 al 57 a3 23 a3 31 a 4 20 a5 17 al 49 a2 16 1 14 1 25 1 46 1 59 2 25 2 59 2 46 3 60 3 59 a4 29 a5 09 a5 31 2 48 3 09 3 57 5 03 5 39 6 50 413 4 24 4 53 5 08 5 51 6 08 6 23 7 25 7 33 8 06 8 52 913 6 14 6 37 7 31 9 12 8 55 6 25 o 7 26 7 57 9 03 9 34 10 20 10 41 7 31 8 30 9 21 9 08 9 30 6 49 6 69 7 20 7 33 7 59 813 8 20 9 31 9 39 1019 11 05 11 25 8 20 8 41 9 29 10 27 1103 12 01 7 32 7 42 814 8 3ü 915 9 33 9 40 1116 11 14 1152 b 941 blü 30 Arnhem a 5 38 8 29 Nijmegen 6 31 8 54 Utrecht C.S. 7 20 8 51 's Hertogenbosch 8 lö 9 42 Breda a5 25 6 67 9 02 10 29 bl0 Roosendaal a6 12 7 40 9 24 10 51 bil Amsterdam C.S. a 6 27 8 27 Haarlem a 6 47 a8 2i Den Haag H.S. a 7 35 9 27 Rotterdam D.P. 5 58 a 8 08 9 56 10 Rotterdam Beurs 6 06 a 8 16 Roosendaal 7 39 a 9 26 10 56 Roosendaal a646 b7 46 a 9 37 11 Bergen op Zoom a7 09 b8 07 a,9 53 11 16 Vlake a7 55 b8 51 axQ2i 1142 Goes a8 13 b9 07 a 0 33 11 64 Middelburg a8 47 b9 39 al0 65 1214 Vlissingen a8 65 b9 48 all 0J 12 22 Niet op Zon- en feestdagen, b, 9 35 9 56 10 34 15 11 36 9 20 9 40 10 21 04 10 50 0711 59 41 12 14 12 41 114 Alleen op Zon- en 10 40 1 18 1117 148 10 52 1 38 12 19 2 46 a 1 30 3 30 a 2 13 3 52 al0 5412 58 all 15 1 19 al203 2 07 al2 39 2 36 a 1247 244 a 2 12 3 61 2 20 4 2 36 4 16 1 26 3 02 4 43 143 ij 3 14 4 54 2 16 ij 3 34 5 15 2 23 3 42 5 23 12 22 12 43 4 3 5 26 a2 31 a2 52 an 35 a4 02 &4 09 a5 29 a5 36 b? a5 55 b7 a6 37 b8 ati 54 b8 a7 24 b9 a7 32 b9 Alleen a4 17 a4 41 a4 07 5 25 617 7 37 8 8 02 9 04 9 49 6 59 1011 351 742 7 38 8 39 9 07 4 12 4 56 5 33 5 41 7 06 10 13 17 a7 27 10 >0 38 a7 54 10 36 21 a8 47 1105 37 a9 08 11 17 09 a9 47 11 37 17 a9 66 1145 '8 Maandag» Vertrek boot van Neuzen Aankomst te Hoedekenskerke Vertr. autobus van Hoedekensk. Aankomst autobus te Goes Vertrek treiu naar Roosendaal 1, Vlissingen boot vau Hoedekensk. Aankomst te Hansweert Vertrek tram van Hansweert Aankomst tram te Vlake Vertrek trein naar Roosendaal 11 o Vlissingen Aankomst trein van Roosendaal ii Vlissingen Vertrek tram van Vlake Aankomst te Hansweert Vertrek boot van Hansweert Aankomst Hoedekenskerke trein van Roosendaal 11 V lissingen Vertrek auiobus van Goes Aankomst autobus te Hoedekensk. Vertrek boot van Hoedekensk. Aankomst te Neuzen 9,05 12,40 9|25 1 10,35 2,10 vm. 6,65 nm. 12,05 3,15 6,30 12,50 3,55 6,35 li ,55 4- 7,15 1,35 4,40 7,35 1,46 4,53 8,13 1,43 4,54 6,30 11 7,15 7,20 7,30 7,48 I, 7,55 10,23 10,06 10,25 10,35 10,40 11.20 J,45 5,30 5,^0 6,20 7,20 6 54 11 1». 3,60 4,10 5,20 6,25 7| 7,10 7,50 814 9,(8 7, 7,50 8 810 8 30 8 47 8,47 8,a0 8,50 9- 9, 9,40 vm. nm 2,11 9,05 3,50 9,2j 4,10 10,35 5,20 vm. 6,10 nm. 5,30 10,35 11,54 nm. 314 ^aau'd.) 4^54 9,49 10,40 11,15 11,20 12.- 12 1- 12,20 12,55 J,- 1.40 3,15 3,50 3,:>5 4,35 4,53 5, 5,40 6, >5 6,2a Vertrek boot van Walzoorden vm. 6,50 9,14 11,34 Aankomst te Hansv eert 7,14 9,40 12 Vertrek tram van Hansweert 7,20 9,41 12*10 Aankomst te Vlake 7,30 9,54 12^0 Vertrek t»ein naar Roosendaal 7,48 10,06 lz,34 11 11 I, Vlissingen 7,54 10,23 1,26 Aankomst trein van Roosendaal Vlissingen Vertrek tram van Vlake Aankr ms' te Hansv eert Vertrek boot van Hansweert Aankomst t« Walzoorden 9,40 10,20 nm 3,50 4,15 4,21 4,35 5,08 4.43 7,24 7,54 8| 8,10 8,30 6,47 vm. 11 7,54 7,48 8- 8,10 8,14 8.40 10.23 10,06 10.24 10,31 10,40 1104 1,26 12,31 1,30 1,40 1,45 2,x0 6,37 6 08 6,40 6.50 6,54 7,20 8 47 8,30 8,50 9, 9,04 9,30 Aankomst trein te Vlissing-n vm. 8,n4 11,03 2 23 5 23 7 32 Vertrek boot van Vlissingen 7,34 9,54 11,50 2,35 4— 30 7 45 Aankomst boot te B eskens 8,— 10,i0 11,54 3,— 4.25 5,54 8 10 Vertrek boot van Ereskens vm. 6,24 8,20 10,50 12,14 3,20 4,44 610 Aankomst te Vlissingen 6,50 8,44 11,14 12,40 3,4* 5,10 6 34 V ertrek trein van lissingen 7,07 9,04 11,34 1,14 4,(3 6,24 6 49 1 i_.?t '50®ten machten op treinen, indien de dienst dit toelaat, is by benadering opgegeven. 650 7,— 7,40 7,55 9,07 6,50 7,40 7.50 8, 8,10 8.51 6,20 6,30 7,10 7.20 8,37 6,Ï0 '1 7,15 7,25 7,33 8.21 v.m 8,51 nm. 8,21 11 8,10 I. «,30 tt 8,55 tt 9,05 I, «A5 tt 9,10 8,45 tl 9,45 9,25 9 8 3/ tt 814 tt 9, 8.40 tt 9,40 9,25 tt 9.45 9,25 10 2. 10,05 vm. 7.10 nm. 6.40 n 7.40 7.05 tt 7.50 7.14 tt 8.-»- 7.25 8.10 n 7.33 n 8 51 8.21 v.m. 8.51 nm. 8.21 n 8.10 8.30 8.55 8.35 9.04 3.45 n 9.10 8.44 9 9 35 9.10 vm. 9,48 nm. 2,23 5,23 1. W. 2,35 6,05 I. 10,25 3,6,30 6,24 10,50 nm. 3,20 6,55 6,o0 11,15 3,45 7,20 7,12 11,35 4,13 7,32

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1926 | | pagina 4