Vraagbaak voor den
Belastingbetaler,
Aan het Bureau
alle bladen.
ad vertenliën
Zoo pas ontvangen
Nieuwe Haring 6 ct
Haring in 'tzuur 8
Haring uit 't vat 6
A. IJzebaart-v. d. Berge.
Donderdag 9 September 1926
Zuiver Bronwater
„TOP"
Stoom bootdienst op de Wester-Schelde
Openbare Verkooping.
Zooeven verschenen:
Prijs slechts 35 cent. Franco per post 40 cent.
Onmisbaar voor lederen Belastingbetaler.
Te bekomen
van dit blad worden abonne
menten opgenomen voor
Tevens belast men zich gaarne
met het opzenden van
naar alle couranten,
zonder verhooging
van prijs.
AANBEVELEND.
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Koestraat D 99
De Notaris J. A. Dregmans te
Axel, zal ten verzoeke van DEN
HEER BURGEMEESTER te Zuid-
dorpe op diens hofstede nabij
„de Sterre" aldaar, op
des namiddags 2 uur verkoopen
alsPlanken, Balken, Deu
ren, Stijlen, Kepers, Pannen
en Brandhout.
Betaling contant.
bevattende duidelijke uiteenzetting van de BELASTING
AANGELEGENHEDEN,'toelichting, invullen aangifte
biljet, modellen voor het indienen van alle Belasting
verzoekschriften, enzenz. Samengesteld door
G. ADMIRAAL, Directeur der Ophaaldienst en
Belastingadviesbureau te Wormerveer.
Alhier verkrijgbaar in den Boekhandel van J. C. VINK.
voor den zaai.
Met hooge punten goedgekeurd
op stam door de K. I. S.
Te bevragen bij
L. VERCOUTEREN
en J. DE KRAKER-SANDERS
te Axel.
overtreft alle mineraalwaters,
zoov el iD prijs als in kwaliteit.
Hoofdvertegenwoordiger voor
Zeeland is de Heer ALBERT
NEVEJAN, Bierbrouwer, Sas van
Gent, telefoon 9.
M 1 ID
JE3I_a ES IV V A N "V ES 3RL V O B Fl
Axel (Drie Schouwen)—Terneuzcn—Philippine.
SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN.
Walsoorden.
S v
2 v
33 a
2 v
'3
3»
31'
Stoomtram Halst
Walzoorden.
Axel
(Drie Schouwen)—Sas van Gent-IJzendflke.
IJzendijke—Yeidzicht (Grens).
Hoofdplaat—Pyramide,
Drie Schouwen
(Axel)—Moerbeke
Auto-Omnibusdienst Axcl-
Neuzen.
Auto-Omnibusdienst Aiei—Hulst.
Spoorweg Ter Neazen
-Gent.
Van af 15 Mei 1926 tot nadere aankondiging.
VLISSIJN GEN— ROOSENDAAL.
Niet op Zon- en Feestdagen, b. Alleen op Zon- en
Feestdagen, f Alleen
vm.
Hansweert.
Vlissingen—BorsselenNeuzen.
NeuzenHoedekenskerke
HansweertHoedekenskerkeNeuzen.
Walzoorden—Hansweert
Vlake—HansweertWalzoorden
-Vlake.
11,34
nm,
V lissingenRreskens.
Br eskens—V lissingen
b0?®? weenten op trainen, indien de dienst dit toelaat,
ii by benadering gegeven,
De lankomst der booten
J J
99
t
6 02 v Philippine 6 15 9 57 135
607 „Hoek 6 30 1012 1 50
6 30 815 a Neuzen 6 45 10 27 2 05
6 15 8 40 v Neuzen 7 40 11 25 2 50
9 10 „Zaamslag 8 07 1152 3 02
9 25 „Axel 8 27 1212 3 *2
9 40 a Driesch. 8 32 12 17 3 27
V Driesch. 4 45
Axel 4 50
Zaamslag 5 15
a Neuzen 5 40
v Neuzen 5 41
Hoek 5 56
a Philippine 6 11
7 40
7 45
810
8 35
9 20
9 35
9 50
1125
1130
1155
12 20
12 58
113
1 28
2 35
2 40
3 05
3 30
417
4 32
4 47
4 53
5 08
5 23
6
6 28
6 48
6 53
9 46
10 10
1011
7 43 10 12
8 12 10 42
8 32 Ui 2
8 37 1107
V
Driesch.
5 35
740
11 25
2 35
6 02
Axel
5 40
7 45
11 30
240
6 07
II
Zaamslag
601
8 07
11 52
3
6 30
fl
Rapenburg
6 15
8 21
12 06
314
6 44
If
Hengstdijk
6 25
8 31
1216
3 24
6 54
ff
Groenendijk
6 35
8 41
12 26
3 34
7 06
Kloosterz.
640
8 46
12 31
3 39
712
a
Walsoorden
6 46
8 52
12 37
3 45
718
7 20
7 26
731
Walsoorden
Kloosterz.
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg
Zaamslag
Axel
Driesch.
741
7 51
8 07
8 27
8 32
1106
11 11
1116
11 26
11 36
1152
1212
1217
214
2 20
2 25
2 35
2 45
3 02
3 22
3 27
5 40
5 46
5 51
6 01
611
6 28
6 48
6 53
7 25
7 31
7 36
7 46
7 56
812
8 32
8 37
V
Ter Neuzen
615
10 43
155
5 02
if
Sluiskil
6 24
10 52
2 04
511
if
Axel
6 33
11 01
212
5 21
ii
Kykuit
6 41
11 09
2 20
5 28
if
Hulst
6 53
1120
2 31
5 42 05
Belg tijd.
0
a
St. Nicolaas
713
11 31
2 42
5 58 x
v
St. Nic. n. Mech.
818
12 06
3 15
6 09
a
Mecht-len
9 19
104
4 13
7 09^
r
Mechelen
*9 26
1 11
4 26
7 25
a
Brussel
951
1 55
451
7 54|
V
St. Nic. n. Antw.
7 56
12 10
3 03
6 03 x
a
Antwerf en
8 39
101
3 0
6 47"
V
St. Nic. n. Gent
7 29
12 08
301
7 34
a
Gent Dmp.
8 37
1 16
4 12
6 24
V
o a
S v
s a
O
JA ft
30 U
Brussel f 4 02 9 40
Mechelen 4 46 10 05
Mechelen 6 14 10 29
3t. Nic. v. Mech. 7 17 11 32
Antwerpen 6 36 11 10
St. Nic. v. Antw. 7 15 1201
Gent Z. 414 10 47
St. Nicolaas 5 39 12 03
St. Nic. n. Tern. 7 37 12 08
Amst. tijd.
Hulst 8 29 12 58
Kijkuit 8 37 106
Axel 8 46 1 14
Sluiskil 8 56 1 23
Ter Neuzen 9 03 1-32
1
122
153
2 f3
1 56
2 49
143
3
311
4
4 08
4 16
.4 25
4 34
5 51
6 22
6 25
7 24
6 19
6 59
614
719
7 37
8 34
843
8 60
8 59
9 08
A b
v Hulst 5 40 8 1005
Terhole 6 03 8 23 1028
„Kuitaart, 616 8 36 1041
Kloosterz. 6 25 8 45 1050
a Wal*. 6 35 8 55 11—
b b
12 55 2 35 6 0 8 30
1 18 2 58 6 43 8 53
131 3 13 6 56 9 06
140 3 24 7 05 9 15
1 50 3 34 7 15 9 25
b
v Walz. 6 47
Kloosterz. 6 57
Kuitaart, 7 06
Terhole 7 19
a Hulst, 7 42
b b
9 11 15 2 25 4 35 7 26 9 35
910 11 25 2 37 4 45 7 35 9 45
9 19 11 34 2 47 4 64 7 44 9 54
9 32 1147 3 04 5 07 7 57 10 07
9 55 12 10 3 27 5 30 8 20 10 30
Rijdt op Zon- en Feestdagen 20 minuten later, b Bjjdt niet op Zon- en Feestdagen
v Drie Schouwen
Westdorpe
Sas van Gent
Philippine
Pyramide
a IJzendijke
v IJzendijke
a Schoondijke
naar Oostburg
5 05
5 25
541
612
6 38
6 50
6 55
718
8 30
8 34 1218 3 34 6 55
8 54 12 35 3 49 7 15
9 20 12 58 4 22 912
9 52 1 30 4 54 9 45
10 23 1 56 6 26 10 11
10 38 2 10 5 41 10 23
1045 212 L 45
11 08 2 35 6 08
12 26 3 26 6 21
a van Oostburg
v Schoondijke
a IJzendijke
v IJzendijke
Pyramide
Philippine
Sas van Gent
Westdorpe
a Drie Schouwen
7 26 1134
8 37 12 27
5 30
5 45
612
9
913
9 25
9 53
6 56 10 40
715 11
7 35 11 20
12 50
1251
104
1 30
159
214
2 34
2 37
3 32
3 55
405
4 v2
4 54
7 43
8 42
9 05
9 06
9 19
9 45
5 25 1011
5 40 10 26
600 10 46
v. IJzendijke 8 33
a. Veldzicht (Grens) 8 45
3 32 613 v. Veldzicht Grens)
a. IJzendijke
3 44
6 25
8 55
9 07
3 50
4 02
6 30
6 42
v Hoofdplaat
Biervliet
Pyramide
a IJzendijke
8 50 12 30 3 50 4 58 6 15
910 12 50 410 5 15 6 35
9 20 1 4 20 5 25 6 45
9 39 2 10 Z.117 5 41 7 01
v IJzendijke
Pyramide
Biervliet
a Hoofdplaat
6 22 1045 12 51 Z 140 405
6 40 11 01 1 57 4 23 5 30
6 50 11 11 2 07 4 33 5 40
7 10 11 31 2 27 4 53 6
v Drieschouwen 6 48
v Zuiddorpe 6 53
v Roodesluis(H.T.) 7 05
v Eruisstraat(B.T.) 6 57
a Moerbeke 7 05
9 40
9 45
9 57
9 49
9 57
12 20
12 25
1237
12 29
12 37
3 37
3 42
3 54
3 46
3 54
V Moerbeke (B. T.) 7 30 11 10 1 35 4 40
v Kruisstraat 7 40 11 20 145 4 50
v Roodesluis (H. T.) 811 11 ol 216 5 21
v Zuiddorpe 8 19 11 59 2*4 6 *9
a Drieschouwen 8 26 12 06 2 31 6 36
v. Axel 8 24 9 40 150 4 30
a. Neuzen 8 54 10 14 2 24 5 04
-. Neuzen
i. Axel
9
910
10 49
1124
3 34
4 04
5 30
6 04
V. Axel, Wed. Gilijamse 7— 10— 414 v. Hulst, Station
v Neuzen 7 20 12 25 5 35
Sluiskil 7 29 12 34 5 44
Sluiskil Brug 7 34 J 2 39 5 49
Philippine 7 38 12 43 5 53
v Sas van Gent 7 50 12 55 8 10
v Selzaete 5 59 7 48 12 55 6 06 *8 54
v Gent Dp. 6 40 1 34
a Gent St. P. 8 33 6 49 9 37
a Gent [Zuid] 6 52 8 41 146 6 59 9 45
v 160 1016
v Gent St. P. 7 40 9 34 2 35 7 53 9 59
a Brussel 8 381048 4 37 8 56 1106
v Brussel
a Gent St. P.
a Gent [Zaid|
v Gent Zuid
Gent St. P.
Gent Dp.
Selzaete
Sas van Gent
Philippine
Sluiskilbrug
Sluiskil
Ter Neuzen
6 20
6 34
7 36
8 05
814
8 18
8 22
8 30
5 54
9 22
2 27
5 54
8
10 30
4 31
1145
6 51
816
1157
6 03
7 52
8 28
800
1211
517
920
12 56
6 07+ 8 50*
9 55
126
6 42
9 20
1001
135
6 51
9 29
10(8
1 39
6 55
9 33
1012
143
7 03
9 37
10 20
151
7 11
9 45
Niet op Zon-
en Feestd.
Belg, stations Belg, tijd. Holl. stat. Amst. tijd. «Alleen op Zon- en Feestd.
in correspondentie met treinen, trammen en autobussen.
8,55 cm. 12,22 Maand.3,4'2
9,05
9,25
10,35
a. Hulst, Station
Op Zondagen
8 24 11 20
v. Axel 8 40.
6 44
a. Hulst 1010.
8 30 230 7 49
Axel, Wed. Gilijamse 9 54 4 9 80
v. Hulst 10 30. a. Axel 12
v Vlissingen f5 46
Middelburg f5 66 a616 a7 16 b7
Goes f616 a6 5l a7 35 b7
Vlake f6 28 a7 09 a7 43 b8
Bergen op Zoom f6 65 a7 55 a813 b8
a Roosendaal +7 09 a8 15 a8 27 b9
v Roosendaal +714 a8 37 b9
a Rotterdam beurs +817 a9 47 10
Rotterdam D. P. +8 25 a9 55 10
Den Haag H.S. a918 al0*5 11
Haarlem all 14 12
Amsterdam C.S. al015 all 35 12
v Roosendaal 7 26 8 43 9
a Breda 8 04 9 05 10
's Hertogenbosch 9 58 11
Utrecht C.S. 11
Nijmegen 1113
a Arnhem 12
a6 05 87 07 b7
a7 16
a7 35
a7 43
a8 13
a8 27
12 a9 04
22 a915
55 a9 49
10 alü 06
54 alO 50
12 all 07
is 1120
12 40
12 48
1 2o
213
2 34
1122
1145
12 39
148
130
168
39
47
16
04
26
49
23
53
1135
1145
1218
12 35
123
142
al 57
a3 2J
a3 31
a4 20
a5 17
al 49
a2 16
114
1 25
146
159
2 25
2 39
2 46
3 50
3 63
a4 29
a5 09
a5 31
2 48
3 09
3 57
5 03
5 39
6 50
413
4 24
4 53
5 08
5 51
6 08
6 23
7 25
7 33
8 06
8 52
9 13
6 14
6 37
7 31
9 12
8 55
6 25
O
O
W
7 26
7 57
9 03
9 34
10 20
10 41
7 31
8 30
9 21
9 08
9 30
6 49
6 59
7 20
7 33
7 59
8 13
8 20
9 31
9 39
10 19
11 05
1125
8 20 b 9 41
8 41 blO 30
9 29
10 27
1103
12 01
7 32
7 42
814
8 3U
916
9 33
9 40
1106
11 14
1152
v Arnhem
Nijmegen
Utrecht C.S.
r, 's Hertogenbosch
Breda aó 25
a Roosendaal a6 12
v Amsterdam C.S.
Haarlem
Den Haag H.S.
Rotterdam D.P.
a Rotterdam Beurs
a Roosendaal
v Roosendaal
Bergen op Zoom
Vlake
Goes
Middelburg
Vlissingen
a 6 38
631
7 20
818
6 57 9 02
7 40 9 2 4
a 6 27
a 6 47
a 7 35
6 58 a 8 OS
6 0.) a 816
7 39 a 9 26
a6 46 b7 46 a 9 37
a7 09 b8 07 ax9 6J
a7 55 b8 61 a^O 21
a8 13 b9 07 a 0 35
a8 47 b9 39 al0 55
a8 55 b9 48 all 03
41 114
8 29 9 35 10 40 1 18
8 54 9 56 11 17 148
8 51 10 52 138
9 42 10 34 1219 2 46
10 29 blO 39 a 1 30 3 30 4 3*
10 51 bll 15 11 36 a 213 3 62 5 *6
8 27 9 20 alO 5412 58 a2 31
fc8 21 9 40 all 15 119 a2 52
9 27 10 21 al2 03 2 07 a 35
956 10 04 10 50 al239 236 a402
al2 47 2 44 a4 09
110711 59 a 2 12 3 61 a5 29
11 41 12 14 12 22 2 20 4- a5 36 b?
12 43 2 36 4 16 a5 55 b7
1 26 3 02 4 43 a6 37 b8
143 3 14 4 54 a6 54 b8
2 15 tj 3 34 5 15 a? *4 b9
2 23 3 42 5 23 a7 32 b9
10 56
11
1116
11 42
11 54
1214
12 22
12<
a4 17
a4 4]
a4 07
5 25
617
6 59
351
4 12
4 56
5 33
5 41
7 06 1013
17 a7 27 10*0
38 a7 54 10 36
21 a8 47 1105
37 a9 08 11 17
09 a9 47 11 37
17 a9 66 1145
's Maandag*
7 37
8-
8 02
9 04
9 49
1011
7 42
7 38
8 39
9 07
U
99
99
i9
99
99
5,55
6,30
6,35
7,15
7,35
8,13
6,30
7,15
7,20
7,30
7,48
7,55
12.40
2,10
nm. 12,06 3,15
12,50
l-,o5
1,35
1,46
1,43
3,55
4
4,40
4.53
4.54
W erkdagen.
NeuzenBorsselenVlissingen.
Vertrek boot van Neuzen vm. 7,10 10,35 nm.
Aankomst Borsselen 7,30 lo',55
Aankomst te Vlissingen 8,40 nm. 12 05
Vertrek trein van Vlissingen 9^04 1*14
ankomst trein te Vlissingen vm.
Verirek boot van Vlissingen „*5,50
Aankomst. Borsselen 6,10
Aankomst te Neuzen 7,10
Vertrek boot van Neuzen
Aankomst te Hoedekenskerke
Vertr. autobus van Hoedekensk.
Aankomst autobus te Goes
Vertrek trein naar Roosendaal
1, Vlissingen
boot van Hoedekensk.
Aankomst te Hansweert
Vertrek tram van Hansweert
Aankomst tram te Vlake
Vertrek trein naaf Roosendaal
Vlissingen
Aankomst trein van Roosendaal vm.
Vlissingen
Vertrek tram van Vlake
Aankomst te Hansweert
Vertrek boot van Hansweert
Aankomst Hoedekenskerke
trein van Roosendaal
V lissingen 9,49
Vertrek autobus van Goes 10,40
Aankomst autobus te Hoedekensk. 11,15
Vertrek boot van Hoedekensk. 11,20
Aankomst te Neuzen 1'/—
>1 t
Vertrek boot van Walzoorden vm. 6,50
Aankomst te Hansweert 7'l4
Vertrek tram van Hansweert 7/20
Aankomst te Vlake 7*30
Vertrek trein naar Roosendaal 7^48
1. Vlissingen 7,54
Aankomst trein van Roosendaal vm. 7,54 r0,23
Vlissingen 7,48
Vertrek tram van Vlake 8,
Aank'ms' te Hansv eert s'lO
Vertrek boot van Hansweert 8^14
2.10
2,30
3,40
4,13
5,30
5,50
7-
7,32
4,45
5,30
5,i0
6,20
7,20
6 54
3,50
4,10
5,20
6,25
7-
7,10
7,50
814
9,18
7-
7,50
8-
810
8 30
8 47
Zondagen.
vm. 10,35 nm. 5,30
10.55 6,50
nm. 12,05 7,—
1,14 7,32
vm. Dm. 2,11
9,05 3,60
9,25 4,10
10,35 6,20
vm. 6,10 nm. 5,30
10,23
10,06
10,25
10,35
10,40
11,20
10,35 11,54 nm. 314 (Maand.) 4*54
nm.
8,47
8,30
8,60
9.
9,
9.40
9,14
9.40
9.41
9,54
10,06
10,23
12 1,1
12,20 3,15
12,65 3,50
1,- 3,55
1,40 4,35
12,10
12,20
12,34
1,26
4,53
5,-
5,40
6,45
6.25
9,40
10,20
10,06
10,24
10,34
10,40
1104
1,26
12,34
1,30
1,40
1,45
2..0
3,50
4,15
4,24
4,35
5,08
4,43
6,37
508
6,40
6 50
6,54
7,20
7,24
7,54
8-
8.10
8,30
8,47
8 47
8,30
8,50
9-
9,04
9,30
Vertrek boot van Vlissingen
Aankomst boot te B eskens
5,23 7 32
Aankomst te Walzoorden 8j40
Aankomst trein te Vlissingen vm. 8,54 11,03 2 23
7,34 9,64 11,30 2,36 4,- L® 7 45
8,— 10,20 11,54 3,— 4,25 5,54 8 10
Vertrek boot van Ei eskens vm. 6,24 8,20 10,50 12,14 3,20 4 44 6 10
Aankomst te Vlissingen 6,50 8,44 11,14 12,40 3,4» 5,10 6 34
Vertrek trein van Vlissingen 7,07 9,04 11,34 1,14 4,13 6,24 6 49
650
7
7,40
7,55
9,07
6,50
7,40
7.50
8,
8,10
8.51
6,20
6,30
7,10
7,20
8,37
6.20
7,-
7,15
7,25
7,33
8.21
v.m 8,51 nm. 8,21
8,10
8,55
9,05
9,10
9,45
9,
9,40
9.45
10 2j
8,30
8,35
8,45
8,45
9.25
8 37
814
8,40
9.26
9,25
10,05
vm. 7.10 nm. 6.40
7.40
7.60
8.—
8.10
8 51
7.05
7.14
7.25
7.33
8.21
v.m. 8.51 nm. 8.21
8.10
8.55
9.04
9.10
9 35
8.30
8.35
8.45
8.44
9.10
vm
99
99
9,48 nm. 2,23 5,23
10,- 2,35 6,05
10,25 3,- 6,30
6,24 10,50 nm. 3,20 6,65
6,50 11,15 3,45 7,20
7,12 11,35 4,13 7,32