Avondvakteekenschool te Hulst.
EEN HUIS
Dcnnenblokjes
Meterhout
Axel. Firma ff. Muizen.
Prima STIJFSEL (surrogaat)
Openbare Verkooping.
HYP. DELLAERT - Axel.
Groote vette Spekbokking.
Groote Schol (Drogevisch).
- Gedroogde Boling (Schelvisch). -
Ingelegde Mosselen.
Tandarts
L J. F. VAN DALEN,
BRAVO!!!
Firma P. R. Veenhuizen, flxel,
Ls. van Waesberghe-Janssens
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Stoombootdiênst op de VVester-Schelde.
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. I
Lijn WalzoordenHansweertYlake.
Pe Notaris J. A. Dregmans te Axel.
zal tPD verzoeke van APR. MARS.
WITTE te Axel eD Kinderen, ter
herbergje van G. Gilijamse te Axel,
op Vrydag den 30 Augustus 1918, des
namiddags 2 uur, zomertyd, verkoopen
en ERF,
te Axel aan de Margrette, kadas
traal aldaar bekend in sectie B
nummer 545, groot 65 centiaren.
Aanvaarding by de betalii g.
Betaling één maand na de toewijzing.
e d
te bekomen by
De inschrijving van leerlingen voor de volgende cursus is'
opengesteld tot en met 16 September a. s. op alle werk
dagen, gedurende de schooluren in het gebouw der Ambachtsschool.
Namens het Bestuur,
Gr. A. MAAS-,
Directeur
zal tot nadere aankondiging afwe*i0
zijn.
De practijk wordt gedurende
tijd waargenomen door zijn plaa&
vervanger.
vervangt volkomen de gewone Stjjfael
en wórdt op dezelfde wijze gebruikt,
GEVESTIGD SEDERT 1871.
Wissel- en Effectenkantoor,
HULST, TERNEÜZEN, AXEL en
SAS JAN GENT.
Behandelt alle bankzaken.
M 1 D D E L FIV V AKT VERVOER
SPOOK WEG MEUBELEN- TER NEUZEN.
r Hulst
8 -
3-
645
v Nenven
648
10
4 45
Kijkuit
812
317
6 57
Sluiskil
7
10 22
4 57
Axel
822
3 35
7 07
Axei
715
10 49
512
Sluiskil
8 37
4-
7 22
Kijkuit
7 25
1104
5 22
Neuzen
8 49
412
7 34
a Hulst
7 37
1115
5 34
Spoorweg Ter NeuzenGent.
Neuzen
700
1230
6
v. Sas v. Gent
845
2 35
7 25
Sluiskil
709
12 45
609
Philippine
8 54
2 44
7 35
Sluiskil br.
7 3
12 0
613
Sluiskil br.
8 58
2 48
7 40
Philippine
7 17
1255
617
Sluiskil
9 02
2 52
7 51
a Sas v. Gent
7 26
105
6 26
a. Neuzen
911
3 01
8 -
Stoomtram Hulst—Walzoorden
v Hul«t. Station
*4 25
6 45
9 35
3— 6
r Walz., Dijk
*5 35 810
10 50
4 30
7 10
Rustwat
4 45
7 05
9 55
3 20 6 20
Kloosterz.
5 45 8 20
11
4 40
7 20
Ter hole
4 50
7 11
10
3 25 6 25
,,-vKuitaart, Tol
5 r>7 8 32
11 12
4 52
7 32
Hoetkensdijk
458
7 20
'008
3 33 6 33
Hoefkensdijk
6 02 8 37
11 17
4 57
7 37
Kui taart, Tol
5 03
7 26
1013
3 38 6 38
Terhole
610 8 45
11 25
5 05
7 45
Kloo- erz.
515
7 39
10 25
3 50 6 50
Rnscwat
615 8 50
11 30
5 10
7 50
Wal/.Dijk
5 25
7 5'»
10 35
4— 7
a Halst, Station
635 910
11 50
5 30
810
Rijdt alleen 's Maandags.
Ljjn Drie Schouwen—Ter Neuzen.'
v Dria«eh. 5 30
Axel 540
Zaamslag 5 55
t Zn mlag 6 05
Di^we^en 615
Veuzen'
630
8 30
840
8 55
905
915
930
12 35
12 45
1
105
115
125
4 40
450
5 05
5 0
■20
5 30
keuzen
Driewegen
a Zaam-dag
v Zaamslag
v Axel
a Driesch.
9 35 2 55 5 45 8 -
9 45 3 05 5 5a 8 10
9 55 3 15 6 05 8 25
10 - 3 25 610 8 35
7 20 10 15 3 40 6 25 8 50
7 30 10 25 3 50 6 35 9
6 35
64
6 55
70
HJn Drie Schouwen-Kloosterzande.
r Drie Schouwen
Axel
Rondeputten
a Zaamslag
V Zaaraslag
Stoppeldijk veer
Rapenburg dorp
Hengstdijk
Groenendijk
a Kloosterzande
630
6 40
6 V
6 55
7
708
7 15
7 23
7 30
7 40
245
25-
3 02
3 10
3 15
3 23
3 30
3 38
3 45
3 bO
5 45
5 55
6 3
6 10
6 11
6 1<»
6 27
6 35
6 45
6 50
v KI osterzande
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg dorp
Stoppeldijk veer
a Zaam ,i
v Zaam 0 r
Roudepuiton
Axel
a Drie Schouwen
v Drie Schouwen
a Zuiddorpe
Ljjn Drie Schonwen - Zuiddorpe.
7 35 3 I v Zuiddorpe
7 41 3 06 la Drie Schouwen
8 27
8 4
v 41
8 50
9
9 01
9 08
915
9 25
7 45
7 52
4 28
4 34
4 40
4 41
4 56
5 06
5 07
5 15
5 22
5 30
310
318
7 28
7 35
741
7 50
7 56
8 06
8 07
815
8 22
8 30
HJn IJzendjjkeSas van Gent- Drie Schonwen.
v. IJzendijke
Pyramide
Philippine
a. Sar van Gent
t. Sas van Gent
Pas-sluis
W estdorpe kerk
ZwarteDhoek
a. Drie Schonwen
5 35 8 25
5 50 8 35
608
6 36
645
6 55
709
719
7 27
130 6 45
1 45 6 55
10 5 2 11 7 22
1120 2 48 7 46
1125 2 50 7 55
1135 3— 805
1142 3 05 8 10
1147 3 15 8 20
1155 3 25 8 3
v. Drie Schouwen
Zwart,cnhoek
- W estdorpe kerk
Pas-sluis
a Sas van Gent
v. Sas van Gent
Philippine
Pyrandde
a. IJzendyke
5
510
5 20
5 25
5 35
5 37
7 31
7 46
8-
9 30 4- 7 15
9 40 410 7 25
9 50 4 20 7 35
10- 4 30 7 45
10 10 4 38 7 55
10 25 4 42 7 6
(151 5 31 8 31
11 15 5 48 8 55
11 25 6- 905
HJn Ter Neuzen Philippine.
a ran
v Ter Neuzen"
De Knol
Hoek
V ij. khuizenp.
a Phi.ippine
v n. IJzendijke
Sas v. Gent
6 30 9 0 125 5*3<i
7 10- 1 '0 1'
1013 143 6 50
715 10 20 15" 7 0
10 25 155 710
7 30 It 40 21» 7 20
7 31 10 51 5 31 8 31
10 45 211 7 22
a
IJzendijke
605
8 55
2 08
7 20
Sas v. Gent
6
5 20
V
Philippine
6 06
8 56
220
7 25
Wijckhui'/enp.
9 06
30
7 35
Hoek
615
9 10
2 '5
7 4"
De Knol
9 20
2 40
7 45
a
Ter ^en zen
630
9 30
2 50
7 55
v
n. Zaamslag
6 35
9 35
2 55
8-
Ltyn Schoondtyke IJzendykc.
V Schoondijke 8— 9 15 102 3 05 8 15 I v [Jze idijte 7 15 8 35 12 30 1 50 7 23
a.lJz'tndijke 8^3 9 38 122 3 28 8 J8 a Schoondijke 7 48 8 58 12 60 213 7 40
a
Schoondijkel
9 38
3 28
IJ ze dijke
5 30
11 -
5 30
a
Pyramide
545
11 15
5 45
Philippine
1115
5 41
V
Pyramide
5 46
1116
5 9
a
Biervliet
5 57
1126
5 58
Driewegen
6 04
11 37
'6 05
Hoofdplaat
615
1147
6 15
Lyn IJzendykc Pyramide—Hoofdplaat.
v Hoofdplaat
Driewegen
Biervliet
a Pyramide
v IJzendijke
Philippine
Pyramide
a IJzendijke
6 25
12 10
625
6 35
1218
635
6 45
12 31
615
7
12 41
655
8 35
1 45
655
7 01
12 42
6 57
715
12 57
lil
Stoomtram-Maatschappy Breskens—Maldeghem. Van af 3 Juni 1918.
v Breskens
Groede
Schoondijke
Oostburg
a' Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
v Ede
Aardenburg
a Draaibrug
v idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
a Breskens
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande
a Cadzand
v Cadzand
Zuidzande
a Oostburg
Van 3 Juni 1918 tot nadere aankondiging, dagelijks:
8 50
2
750
9 -
210
8 -
9 11
2 21
811
9 30
2 40
8 30
9 20
9 48
2 58
8 48
9 38
6 20
9 55
135
3 05
8 53
6 35
1010
150
3 20
9 08
6 47
10 22
3 32
6 50
1150
4
7 02
12 02
159
412
910
717
1217
2 14
4 27
9 25
6 25
7 22
12 22
2 20
6 43
7 40
7 59
810
820
12 40
12 59
110
120
2.40
2 69
3 10
3 20
6 45
7 30
10
12 22
3
4 35
8 50
7
7 45
10 15
12 37
315
4 50
9 05
702
9 35
12
115
8 25
9 06
717
9 50
1215
130
8 40
9 21
644
7 45
9 35
12 45
245
8 31
6 55
7 56
9 46
12 56
2 56
8 42
7 07
8 08
9 58
108
3 0>
854
712
8 37
12
2 0T
5 08
8 56
7 24
8 49
12 12
219
5 20
9 08
7 35
9
12 23
2 30
5 31
919
7,10bj
7,40
Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,50 10,20 nm. 1,14a)
Breskens Vlissingen 8,30 10,55 3,35
Vlissingen Neuzen 7,50 1,14a)
Neuzen Vlissingen 9,45 4,
al By vertraging van trein 1,04, kan deze boot 30 minuten wachten,
b) Bij vertraging van trein 7,03 kan deze boot 15 minuten wachten.
Voor verdere correspondentie tusschen Walcheren, Zuji-Beveland en Neuzen, «i»|
men hieronder.
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen—Roosendaal.
Van Neuten naaf Hansweert* vm. 7,- nm. 3,25. Van Hansweert naar Vlake vm. 8,35 nm. 4,50
Van lake na-r Hansweert vm. 9,15 nm. 6,08 Van Hans wee't naar Neuzen vm. 9,35 nm. 6,2S t
Reizigers uit Walcheren en uit Zuid-Beveland bewesten het kanaal kunnen met deie
tram e boot Neuzen bereiken, wanneer zij gebruik inaken van trein 1066, vertrekkend»
uit Vlissingen 4,25, Midielburg 4,37, Goes 5,13 en aankomende te Vlake 5,30.
Te Hoedekenskekkb leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek van
Neuzen of van Hansweert.
Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm. 5,45 8.— 11,nm. 4,15
Hansweert Vlake per tram 6,20 8,35 11,35 4,50
Vlake Hanswoeit per tram 6,53 9,'5 nm. 12,5 f) 6,08g)
Hansweert Walzoorden per boot 7,10 9,35 1 10f) 6,25g)
f) Bij vertraging van trein 12,44 te Vlake kannen de tram en de boot ten hoogste een
half uur wachten.
g) Bij vertraging van de treinen 5,30 en 6,02 te Vlake kunnen de tram en de boot ten
hoogste een uur wachten.