Avondvakteekenschool te Hulst. EEN HUIS Dcnnenblokjes Meterhout Axel. Firma ff. Muizen. Prima STIJFSEL (surrogaat) Openbare Verkooping. HYP. DELLAERT - Axel. Groote vette Spekbokking. Groote Schol (Drogevisch). - Gedroogde Boling (Schelvisch). - Ingelegde Mosselen. Tandarts L J. F. VAN DALEN, BRAVO!!! Firma P. R. Veenhuizen, flxel, Ls. van Waesberghe-Janssens Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Stoombootdiênst op de VVester-Schelde. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. I Lijn WalzoordenHansweertYlake. Pe Notaris J. A. Dregmans te Axel. zal tPD verzoeke van APR. MARS. WITTE te Axel eD Kinderen, ter herbergje van G. Gilijamse te Axel, op Vrydag den 30 Augustus 1918, des namiddags 2 uur, zomertyd, verkoopen en ERF, te Axel aan de Margrette, kadas traal aldaar bekend in sectie B nummer 545, groot 65 centiaren. Aanvaarding by de betalii g. Betaling één maand na de toewijzing. e d te bekomen by De inschrijving van leerlingen voor de volgende cursus is' opengesteld tot en met 16 September a. s. op alle werk dagen, gedurende de schooluren in het gebouw der Ambachtsschool. Namens het Bestuur, Gr. A. MAAS-, Directeur zal tot nadere aankondiging afwe*i0 zijn. De practijk wordt gedurende tijd waargenomen door zijn plaa& vervanger. vervangt volkomen de gewone Stjjfael en wórdt op dezelfde wijze gebruikt, GEVESTIGD SEDERT 1871. Wissel- en Effectenkantoor, HULST, TERNEÜZEN, AXEL en SAS JAN GENT. Behandelt alle bankzaken. M 1 D D E L FIV V AKT VERVOER SPOOK WEG MEUBELEN- TER NEUZEN. r Hulst 8 - 3- 645 v Nenven 648 10 4 45 Kijkuit 812 317 6 57 Sluiskil 7 10 22 4 57 Axel 822 3 35 7 07 Axei 715 10 49 512 Sluiskil 8 37 4- 7 22 Kijkuit 7 25 1104 5 22 Neuzen 8 49 412 7 34 a Hulst 7 37 1115 5 34 Spoorweg Ter NeuzenGent. Neuzen 700 1230 6 v. Sas v. Gent 845 2 35 7 25 Sluiskil 709 12 45 609 Philippine 8 54 2 44 7 35 Sluiskil br. 7 3 12 0 613 Sluiskil br. 8 58 2 48 7 40 Philippine 7 17 1255 617 Sluiskil 9 02 2 52 7 51 a Sas v. Gent 7 26 105 6 26 a. Neuzen 911 3 01 8 - Stoomtram Hulst—Walzoorden v Hul«t. Station *4 25 6 45 9 35 3— 6 r Walz., Dijk *5 35 810 10 50 4 30 7 10 Rustwat 4 45 7 05 9 55 3 20 6 20 Kloosterz. 5 45 8 20 11 4 40 7 20 Ter hole 4 50 7 11 10 3 25 6 25 ,,-vKuitaart, Tol 5 r>7 8 32 11 12 4 52 7 32 Hoetkensdijk 458 7 20 '008 3 33 6 33 Hoefkensdijk 6 02 8 37 11 17 4 57 7 37 Kui taart, Tol 5 03 7 26 1013 3 38 6 38 Terhole 610 8 45 11 25 5 05 7 45 Kloo- erz. 515 7 39 10 25 3 50 6 50 Rnscwat 615 8 50 11 30 5 10 7 50 Wal/.Dijk 5 25 7 5'» 10 35 4— 7 a Halst, Station 635 910 11 50 5 30 810 Rijdt alleen 's Maandags. Ljjn Drie Schouwen—Ter Neuzen.' v Dria«eh. 5 30 Axel 540 Zaamslag 5 55 t Zn mlag 6 05 Di^we^en 615 Veuzen' 630 8 30 840 8 55 905 915 930 12 35 12 45 1 105 115 125 4 40 450 5 05 5 0 ■20 5 30 keuzen Driewegen a Zaam-dag v Zaamslag v Axel a Driesch. 9 35 2 55 5 45 8 - 9 45 3 05 5 5a 8 10 9 55 3 15 6 05 8 25 10 - 3 25 610 8 35 7 20 10 15 3 40 6 25 8 50 7 30 10 25 3 50 6 35 9 6 35 64 6 55 70 HJn Drie Schouwen-Kloosterzande. r Drie Schouwen Axel Rondeputten a Zaamslag V Zaaraslag Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande 630 6 40 6 V 6 55 7 708 7 15 7 23 7 30 7 40 245 25- 3 02 3 10 3 15 3 23 3 30 3 38 3 45 3 bO 5 45 5 55 6 3 6 10 6 11 6 1<» 6 27 6 35 6 45 6 50 v KI osterzande Groenendijk Hengstdijk Rapenburg dorp Stoppeldijk veer a Zaam ,i v Zaam 0 r Roudepuiton Axel a Drie Schouwen v Drie Schouwen a Zuiddorpe Ljjn Drie Schonwen - Zuiddorpe. 7 35 3 I v Zuiddorpe 7 41 3 06 la Drie Schouwen 8 27 8 4 v 41 8 50 9 9 01 9 08 915 9 25 7 45 7 52 4 28 4 34 4 40 4 41 4 56 5 06 5 07 5 15 5 22 5 30 310 318 7 28 7 35 741 7 50 7 56 8 06 8 07 815 8 22 8 30 HJn IJzendjjkeSas van Gent- Drie Schonwen. v. IJzendijke Pyramide Philippine a. Sar van Gent t. Sas van Gent Pas-sluis W estdorpe kerk ZwarteDhoek a. Drie Schonwen 5 35 8 25 5 50 8 35 608 6 36 645 6 55 709 719 7 27 130 6 45 1 45 6 55 10 5 2 11 7 22 1120 2 48 7 46 1125 2 50 7 55 1135 3— 805 1142 3 05 8 10 1147 3 15 8 20 1155 3 25 8 3 v. Drie Schouwen Zwart,cnhoek - W estdorpe kerk Pas-sluis a Sas van Gent v. Sas van Gent Philippine Pyrandde a. IJzendyke 5 510 5 20 5 25 5 35 5 37 7 31 7 46 8- 9 30 4- 7 15 9 40 410 7 25 9 50 4 20 7 35 10- 4 30 7 45 10 10 4 38 7 55 10 25 4 42 7 6 (151 5 31 8 31 11 15 5 48 8 55 11 25 6- 905 HJn Ter Neuzen Philippine. a ran v Ter Neuzen" De Knol Hoek V ij. khuizenp. a Phi.ippine v n. IJzendijke Sas v. Gent 6 30 9 0 125 5*3<i 7 10- 1 '0 1' 1013 143 6 50 715 10 20 15" 7 0 10 25 155 710 7 30 It 40 21» 7 20 7 31 10 51 5 31 8 31 10 45 211 7 22 a IJzendijke 605 8 55 2 08 7 20 Sas v. Gent 6 5 20 V Philippine 6 06 8 56 220 7 25 Wijckhui'/enp. 9 06 30 7 35 Hoek 615 9 10 2 '5 7 4" De Knol 9 20 2 40 7 45 a Ter ^en zen 630 9 30 2 50 7 55 v n. Zaamslag 6 35 9 35 2 55 8- Ltyn Schoondtyke IJzendykc. V Schoondijke 8— 9 15 102 3 05 8 15 I v [Jze idijte 7 15 8 35 12 30 1 50 7 23 a.lJz'tndijke 8^3 9 38 122 3 28 8 J8 a Schoondijke 7 48 8 58 12 60 213 7 40 a Schoondijkel 9 38 3 28 IJ ze dijke 5 30 11 - 5 30 a Pyramide 545 11 15 5 45 Philippine 1115 5 41 V Pyramide 5 46 1116 5 9 a Biervliet 5 57 1126 5 58 Driewegen 6 04 11 37 '6 05 Hoofdplaat 615 1147 6 15 Lyn IJzendykc Pyramide—Hoofdplaat. v Hoofdplaat Driewegen Biervliet a Pyramide v IJzendijke Philippine Pyramide a IJzendijke 6 25 12 10 625 6 35 1218 635 6 45 12 31 615 7 12 41 655 8 35 1 45 655 7 01 12 42 6 57 715 12 57 lil Stoomtram-Maatschappy Breskens—Maldeghem. Van af 3 Juni 1918. v Breskens Groede Schoondijke Oostburg a' Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg Van 3 Juni 1918 tot nadere aankondiging, dagelijks: 8 50 2 750 9 - 210 8 - 9 11 2 21 811 9 30 2 40 8 30 9 20 9 48 2 58 8 48 9 38 6 20 9 55 135 3 05 8 53 6 35 1010 150 3 20 9 08 6 47 10 22 3 32 6 50 1150 4 7 02 12 02 159 412 910 717 1217 2 14 4 27 9 25 6 25 7 22 12 22 2 20 6 43 7 40 7 59 810 820 12 40 12 59 110 120 2.40 2 69 3 10 3 20 6 45 7 30 10 12 22 3 4 35 8 50 7 7 45 10 15 12 37 315 4 50 9 05 702 9 35 12 115 8 25 9 06 717 9 50 1215 130 8 40 9 21 644 7 45 9 35 12 45 245 8 31 6 55 7 56 9 46 12 56 2 56 8 42 7 07 8 08 9 58 108 3 0> 854 712 8 37 12 2 0T 5 08 8 56 7 24 8 49 12 12 219 5 20 9 08 7 35 9 12 23 2 30 5 31 919 7,10bj 7,40 Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,50 10,20 nm. 1,14a) Breskens Vlissingen 8,30 10,55 3,35 Vlissingen Neuzen 7,50 1,14a) Neuzen Vlissingen 9,45 4, al By vertraging van trein 1,04, kan deze boot 30 minuten wachten, b) Bij vertraging van trein 7,03 kan deze boot 15 minuten wachten. Voor verdere correspondentie tusschen Walcheren, Zuji-Beveland en Neuzen, «i»| men hieronder. In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen—Roosendaal. Van Neuten naaf Hansweert* vm. 7,- nm. 3,25. Van Hansweert naar Vlake vm. 8,35 nm. 4,50 Van lake na-r Hansweert vm. 9,15 nm. 6,08 Van Hans wee't naar Neuzen vm. 9,35 nm. 6,2S t Reizigers uit Walcheren en uit Zuid-Beveland bewesten het kanaal kunnen met deie tram e boot Neuzen bereiken, wanneer zij gebruik inaken van trein 1066, vertrekkend» uit Vlissingen 4,25, Midielburg 4,37, Goes 5,13 en aankomende te Vlake 5,30. Te Hoedekenskekkb leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek van Neuzen of van Hansweert. Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm. 5,45 8.— 11,nm. 4,15 Hansweert Vlake per tram 6,20 8,35 11,35 4,50 Vlake Hanswoeit per tram 6,53 9,'5 nm. 12,5 f) 6,08g) Hansweert Walzoorden per boot 7,10 9,35 1 10f) 6,25g) f) Bij vertraging van trein 12,44 te Vlake kannen de tram en de boot ten hoogste een half uur wachten. g) Bij vertraging van de treinen 5,30 en 6,02 te Vlake kunnen de tram en de boot ten hoogste een uur wachten.

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1918 | | pagina 4