Tegen pinksteren!
Gedroogde MELI^
„De Wereld-Atlas".
Firma P. H. YeenMzen, Axel.
Bericht Toorkomende io ie Dag. Beurscourant van 4 Mei 1918:
3. C. Vinh - flxel, ITlarht.
Krenten, Rozijnen, Sucade,
Pruimen, Abrikozen,
Citroenrapsel, Stokkaneel,
Gemalen Kaneel,
Vanillesuiker, Anijszaad,
Foelie, enz. enz.
GEVRAAGD:
Ls. van Waesberghe-Janssens.
CREDIETBANK voor NEDERLAND gevestigd te LEIDEN.
(POEDER)
L. VERCOUTEREN,
Verkrijgbaar:
BILJARD-KRIJT
SCHOOL-KRIJT.
MERK-KRIJT.
J. C. VINK - Boekt. - Axeli
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
--
Stoombootdienst op de Wester-Schelde,
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake.
Lij li W alzo or dunH answeertVlake.
z<
Alweer verkrijgbaar
PRIJS 60 CENT.
N.B. 's AvondB na 8 uur
's Zaterdags 9 uur.
in een klein gezin zonder kinderen.
Zich aan te melden des middags tus-
schen 12 en 3 uur.
Stationstraat C 22, Axel.
GEVESTIGD SEDERT 181L
Wissel- en Effectenbank.
HULST, TERNEUZEN en AXEL.
Het Kantoor te Ter Neuzen is geopend
alle werkdagen van 9—1.
In een voltallige vergadering van leden van de Vereeniging ter behartiging
van de belangen van houders vau 4 V, Obligatiën ten laste van de Crediet-
bank voor Nederland te Leiden, werd met algemeene stemmen besloten tot
uitbreiding der Vereeniging op grond van het feit, dat aan de meerderheid der
leden is gebleken, dat bezwaren worden geopperd tegen de samenstelling der
Vereeniging voor zoover daarin twee leden zijn opgenomen die respectievelijk
zijn benoemd op voorstel van twee in ZEELAND gevestigde firma's, welke
betrokken waren bij de uitgifte van obligatiën der Credietbank voor Nederland.
Houders van bovengenoemde obligatiën worden aaugeraden eene afwachtende
houding aan te nemen en hunne obligatiën nog niet in te leveren.
waarmede men de heerlijkste en sm»
kelijkste melk zelf kan bereiden.
Het poeder kan ook bewaard worden
tegen tijd van scbaarsehte.
Verkrijgbaar in elke hoeveelheid
Koestraat Dft,
JVT. 1 D 13 ELE "V A INT "V B "V O 3D 3=5.
SPOORWEG MECHELEN
-TERNEUZEN.
v Neuzen
6 40
9 50
2-*
510
V
Hulst
820
12 30*
4
8 05
Sluiskil
7
10
210
5 20
g
Kijkuit
8 29
12 41
4 09
8 90
Axel
'7 26
10 12
2 22
531
Axel
8 38
12 51
4 17
8 38
Kijkuit
7 40
10 20
2 33
5 40
^Sluiskil
850
105
4 28
8 59
a Hulst
750
10 30
2 43
5 48
a
Neuzen
9
115
4 37
9 09
Deze treinen rijden alleen op Zondag, Maandag, Woensdag en Zaterdag
Spoorweg Ter NeuzenGent.
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil br.
Philippine
a Sas v. Gent
700
12 30
6— I
1 v. Sas v. Gent
9
2 35
7 25
7 09
12 45
609
Philippine
9 09
2 44
7 35
7 13
12 50
613
Sluiskil br.
913
2 48
7 40
717
12 55
617
Sluiskil
917
2 52
7 51
7 26
105
6 26
a. Neuzen
9 26
3 01
8
Stoomtram HulstWalsoorden.
7 50 10 50 2 50 5 50
815 1110 310 610
8 20 1115 315 615
8 2-S 1123 3 23 6 23
8 33 1128 3 28 6 28
845 1140 340 640
8 55 1150 3 50 6 50
v Hulst, Station 4 50
Rustwat 5 10
Terhole 5 15
Hoelkensdijk 5 23
Kuitaart, Tol 5 28
Kloosterz. 5 40
aWalz., Dijk 5 50
Deze treinen loopen niet op Zondag
v Walz., Dijk *610
Kloosterz. 6 20
Kuitaart, Tol 6 32
Hoefkeusdijk 6 37
Terhole 6 45
Rustwat 6 50
915 130 415
9 25 140 4 25
9 37 152 4 37
9 42 157 4 42
9 50 2 05 4 50
9 55 2 10 4 55
a Hulst, Station 7 10 1015 2 30 5 15
7
7 10
7 22
7 27
7 35
7 40
8
Lyn Drie Schouwen—Ter Neuzen.
v Neuzen 7 35 1105 215 5 30 7 25
„Driewegen 7 42 11 13 2 23 5 38 7 33
aZaamslag 7 54 1126 2 36 5 50 7 48
vZaamslag 810 1136 2 46 6— 7 53
v Axel 825 1150 301 615 813
a Driesch. 8 35 12— 311 6 25 8 23
V Driesch.
610
9 40
12 45
3 45
Axel
6 20
9 50
12 55
3 55
a Zaamslag
6 35
1005
110
409
v Zaamslag
6 49
1015
117
419
v Driewegen
7 03
1029
130
4 32
a Neuzen
710
1036
140
440
vDrie Schouwen
Axel
Rond°putten
HJn Drie Schouwen—Kloosterzande.
„Stoppeldijk veer
Rapenburg dorp
Hengstdijk
Groenendijk
Kloosterzande
7 28
215
v Kloosterzande
9 35
4 30
7 20
7 38
2 25
5 45
Groenendijk
9 42
4 35
7 25
7 46
2 33
5 52
Hengstdijk
9 50
4 43
7 32
7 55
2 41
6
Rapenburg dorp
9 58
4 51
7 38
800
2 45
6 03
„Stoppeldijk veer
10 06
4 59
7 46
8 07
2 52
6 03
a Zaamslag
10 14
515
8 03
815
3
615
v Zaamslag
1015
5 17
8'05
8 23
3 08
6 23
Rondeputten
10 23
5 25
8 13
8 31
316
6 30
Axel
10 30
5 32
8 20
8 33
3 25
6 38
a Dri Houwen
10 40
8 30
Lyn Drie Schouwen -Zuiddorpe.
v Drie Schouwen
a Zuiddorpe
1210
1217
320
3 27
v Zuiddorpe
a Drie Schouwen
12 24
12 31
3 32
3 38
LQn IJzcndykeSas van Gent - Drie Schouwen.
IJzendijke
Pyramide
Philippine
a. Sas van Gent
v. Sas van Gent
Pas-sluis
Westdorpe kerk
Zwartenhoek
a. Drie Schouwen
8 40
8 55
615
6 28
6 43
7 11
7 20
7 30
744
7 54
8 02
12 35
12 50
120
146
2 05
215
2 25
2 35
2 45
6
616
6 40
7 05
7 30
7 45
6-
8 10
815
v. Drie Schouwen 5 40
Zwartenhoek 5 50
Westdorpe kerk 5 55
Pas-sluis
a. Sas van. Gent
v. Sas van Gent
Philippine
Pyramide
a. IJzendijke
6 07
615
617
8 55 3 25
9 05 3 35
915 3 45
9 25 S 55
9 38 4 10
9 50 413
1016 4 39
1040 5 01
10 51 515
Lyn
Ter Neuzen
—Philippine.
v Drie Schouwen
a
Schoond. te Ijzend.
743
1138
4 53
Axel
Zaamslag
V
IJzendijke
Pyramide
8 40
8 55
12 35
6
Ter Neuzen
til
1110
4
5 35
a
Philippine v Ijzend.
910
640
De Knol
1123
413
5 48
V
Philippine 6 45
915
1 25
445
6 45
Hoek
7 24
1130
4 20
5 55
Wijckhuizeap.
9 21
131
4 51
651
Wijckhuizenp.
11 35
4 25
6
Hoek 6.53
9 30
14)
5
7
a Philippine
7 32
1141
4 31
606
De Knol
9 37
147
5 07
70"
v Philippine n. Ijzend.
7 33
4 39
7 45
a
Ter Neuzen^ 7 08
9 50
2
5 20
7 20
a Pyramide
7 48
V
richt. Axel v. 7 35
1105
215
5 30
7 25
v jzendijke
8 01
Zaamslag
7 48
Schoondijke
8 03
Axel
813
a Drie Schouwen
Lyn Sehoondyke Llzendyke.
vSchoondijke 7 20 8 30 11 15 153 3 20 7 4-* I v IJzendijke 645 803 1037 105 245 6 —1
a IJzendijke 7 43 8 53 1138 216 3 43 810 a Schoondijke 7 08 8 25 11 128 3 08 6 23
L\jn IJzendyke—Pyramide—Hoofdplaat.
v Hoofdplaat 8 28 1010 1217 4 30 7t
Driewegen, Kom 8 36 10 18 12 25 4 38 71
„Biervliet 8 44 10 27 12 35 4 18 7J
a Pyramide 8 54 10 38 12 47 5 7 J
v Pyramide 8 55 79
naar Philippine 12 50 615
naar IJzendijke 10 40 5 04
a te IJzendijke 9 10 10 51 615 7»
v n. Schoondijke 10 37 105
a van Schoondijke
8 53
1138
4 53
v IJzendijke 7 25
9 20
12 35
a Pyramide 7 40
9 33
van Philippine
10 40
5 04
van IJzendijke
12 50
615
V Pyramide 7 45
9 35
10 48
1 i0
6 20
Biervliet 7 56
9 45
10 59
121
6 31
Driewegen, Kom 805
a Hoofdplaat 814
9 53
1108
130
640
10
1117
139
6 49
Stoomtram-Maatschappij BreskensMaldeghcm. Van af 1 April 1918.
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
v Ede
Aardenburg
a Draaibrug
v idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
a Breskens
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande
a Cadzand
v Cadzand
Zuidzande
a Oostburg
5 43
601
6
615
6 20
6 35
6 02
613
6 25
6 30
642
6 5-3
5 35
5 50'
6 02
6 05
617
6 32
6 37
6 55
714
7 25
7 35
6 40
6 55
8 45
9 -
7 05
716
7 28
817
8 29
8 40
8 05
815
8 26
8 45
9 03
9 08
9 23
9 35
10
10 12
10 27
10 32
10 50
1109
1120
1130
910
9 25
1015
1030
8 50
9 01
913
1022
10 34
1045
1 30
140
1 51
210
2 28
2 08
2 20
2 35
1040
1055
120
135
11 30
1141
1153
2 20
2 32
2 43
133 2 40
1 53 2 55
2 05
7 25
7 35
7 46
8 05
8 23
8 28
8 43
8 55
913
2 37
2 55
3 14
3 25
3 35
315
3 30
815
3 15
3 26
3 38
7 -
712
7 23
2 57 845
312 9
8 25
8 40
8 42
8 57
8 0S
817
8 29
8 32
844
8 53
Van 1 April 1918 tot nadere aankondiging, dagelijks:
Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,30 10,20 nm. 12,25a) 6,45b;
Breskens Vlissingen 8,10 11,40 3,45 7,20
Vlissingen Neuzen 12,25b) 3,20
Neuzen Vlissingen 7,3Q, 10,15
a) Bij vertraging van trein 12,15, kan deze boot 15 minuten wachten.
b) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot wachten tot 1 u.
Voor verdere correspondentie tusschen Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen,
men hieronder.
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoosendaal. j
Van Neuzen naar Hansweert vm. 5, nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm. 5,11
Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 nm. 5,45 Van Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm. 6,-
Te Hoedbkenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek vi
Neuzen of van Hansweert.
Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van VM(
8,15 naar Roosendaal, zie men hieronder.
Van Walzoorden naar Hansweert per booivm 6,— 9,15 nm. 12,00 1,30 4,— j
Hansweert .lake per tram 6,40 9,45 12,40 4,30
Vlake Hans wout per tram 8.08 11,40 1,25c 5,4a
Hansweert Walzoorden per boot 8,26 10,40 12,45 2,15c 6,j
e) Bij vertraging van de treinen 5,35 en 5,40 te Vlake kunnen de tram en de boot t®
hoogste een half uur wachten.
Te beginnen met Donderdag 1 November 1917 zal ha aankomst van trein 10.28 uil
Vlissingen te Vlake, indien er reizigers voor Zeeuwsch-Vlaancmten zijn, de tram rijden vM
Vlake naar Hansweert en zal do boot van Hansweert naar Walsoorden vertrekken oin 10.15
in plaats van 10.40.
Bij vertraging van den trein kunneD de tram en de boot ten hoogste een kwartiM
wachten.
He
king
de la
om
die c
Z'jn
'leidii
tpatrc
'prod
vend
jgestc
en v
Ht
maa:
jboer
I weig
wett
f te v
I waa
I val
rege
I den.
enkt
stan
de
denl
I denl
stan
Ir
hun
vall
bij
zal
den
be»{
N
ovei
vooi
vooi
bnr<
Z. i
niet
Het
sprt
dan
V
niet
zinc
bun
de
tere
tegc
Ind
wor
huii
heb
dan
gen
V
goe
ken
die
kon
dut