Tegen pinksteren! Gedroogde MELI^ „De Wereld-Atlas". Firma P. H. YeenMzen, Axel. Bericht Toorkomende io ie Dag. Beurscourant van 4 Mei 1918: 3. C. Vinh - flxel, ITlarht. Krenten, Rozijnen, Sucade, Pruimen, Abrikozen, Citroenrapsel, Stokkaneel, Gemalen Kaneel, Vanillesuiker, Anijszaad, Foelie, enz. enz. GEVRAAGD: Ls. van Waesberghe-Janssens. CREDIETBANK voor NEDERLAND gevestigd te LEIDEN. (POEDER) L. VERCOUTEREN, Verkrijgbaar: BILJARD-KRIJT SCHOOL-KRIJT. MERK-KRIJT. J. C. VINK - Boekt. - Axeli Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. -- Stoombootdienst op de Wester-Schelde, Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. Lij li W alzo or dunH answeertVlake. z< Alweer verkrijgbaar PRIJS 60 CENT. N.B. 's AvondB na 8 uur 's Zaterdags 9 uur. in een klein gezin zonder kinderen. Zich aan te melden des middags tus- schen 12 en 3 uur. Stationstraat C 22, Axel. GEVESTIGD SEDERT 181L Wissel- en Effectenbank. HULST, TERNEUZEN en AXEL. Het Kantoor te Ter Neuzen is geopend alle werkdagen van 9—1. In een voltallige vergadering van leden van de Vereeniging ter behartiging van de belangen van houders vau 4 V, Obligatiën ten laste van de Crediet- bank voor Nederland te Leiden, werd met algemeene stemmen besloten tot uitbreiding der Vereeniging op grond van het feit, dat aan de meerderheid der leden is gebleken, dat bezwaren worden geopperd tegen de samenstelling der Vereeniging voor zoover daarin twee leden zijn opgenomen die respectievelijk zijn benoemd op voorstel van twee in ZEELAND gevestigde firma's, welke betrokken waren bij de uitgifte van obligatiën der Credietbank voor Nederland. Houders van bovengenoemde obligatiën worden aaugeraden eene afwachtende houding aan te nemen en hunne obligatiën nog niet in te leveren. waarmede men de heerlijkste en sm» kelijkste melk zelf kan bereiden. Het poeder kan ook bewaard worden tegen tijd van scbaarsehte. Verkrijgbaar in elke hoeveelheid Koestraat Dft, JVT. 1 D 13 ELE "V A INT "V B "V O 3D 3=5. SPOORWEG MECHELEN -TERNEUZEN. v Neuzen 6 40 9 50 2-* 510 V Hulst 820 12 30* 4 8 05 Sluiskil 7 10 210 5 20 g Kijkuit 8 29 12 41 4 09 8 90 Axel '7 26 10 12 2 22 531 Axel 8 38 12 51 4 17 8 38 Kijkuit 7 40 10 20 2 33 5 40 ^Sluiskil 850 105 4 28 8 59 a Hulst 750 10 30 2 43 5 48 a Neuzen 9 115 4 37 9 09 Deze treinen rijden alleen op Zondag, Maandag, Woensdag en Zaterdag Spoorweg Ter NeuzenGent. v Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine a Sas v. Gent 700 12 30 6— I 1 v. Sas v. Gent 9 2 35 7 25 7 09 12 45 609 Philippine 9 09 2 44 7 35 7 13 12 50 613 Sluiskil br. 913 2 48 7 40 717 12 55 617 Sluiskil 917 2 52 7 51 7 26 105 6 26 a. Neuzen 9 26 3 01 8 Stoomtram HulstWalsoorden. 7 50 10 50 2 50 5 50 815 1110 310 610 8 20 1115 315 615 8 2-S 1123 3 23 6 23 8 33 1128 3 28 6 28 845 1140 340 640 8 55 1150 3 50 6 50 v Hulst, Station 4 50 Rustwat 5 10 Terhole 5 15 Hoelkensdijk 5 23 Kuitaart, Tol 5 28 Kloosterz. 5 40 aWalz., Dijk 5 50 Deze treinen loopen niet op Zondag v Walz., Dijk *610 Kloosterz. 6 20 Kuitaart, Tol 6 32 Hoefkeusdijk 6 37 Terhole 6 45 Rustwat 6 50 915 130 415 9 25 140 4 25 9 37 152 4 37 9 42 157 4 42 9 50 2 05 4 50 9 55 2 10 4 55 a Hulst, Station 7 10 1015 2 30 5 15 7 7 10 7 22 7 27 7 35 7 40 8 Lyn Drie Schouwen—Ter Neuzen. v Neuzen 7 35 1105 215 5 30 7 25 „Driewegen 7 42 11 13 2 23 5 38 7 33 aZaamslag 7 54 1126 2 36 5 50 7 48 vZaamslag 810 1136 2 46 6— 7 53 v Axel 825 1150 301 615 813 a Driesch. 8 35 12— 311 6 25 8 23 V Driesch. 610 9 40 12 45 3 45 Axel 6 20 9 50 12 55 3 55 a Zaamslag 6 35 1005 110 409 v Zaamslag 6 49 1015 117 419 v Driewegen 7 03 1029 130 4 32 a Neuzen 710 1036 140 440 vDrie Schouwen Axel Rond°putten HJn Drie Schouwen—Kloosterzande. „Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk Kloosterzande 7 28 215 v Kloosterzande 9 35 4 30 7 20 7 38 2 25 5 45 Groenendijk 9 42 4 35 7 25 7 46 2 33 5 52 Hengstdijk 9 50 4 43 7 32 7 55 2 41 6 Rapenburg dorp 9 58 4 51 7 38 800 2 45 6 03 „Stoppeldijk veer 10 06 4 59 7 46 8 07 2 52 6 03 a Zaamslag 10 14 515 8 03 815 3 615 v Zaamslag 1015 5 17 8'05 8 23 3 08 6 23 Rondeputten 10 23 5 25 8 13 8 31 316 6 30 Axel 10 30 5 32 8 20 8 33 3 25 6 38 a Dri Houwen 10 40 8 30 Lyn Drie Schouwen -Zuiddorpe. v Drie Schouwen a Zuiddorpe 1210 1217 320 3 27 v Zuiddorpe a Drie Schouwen 12 24 12 31 3 32 3 38 LQn IJzcndykeSas van Gent - Drie Schouwen. IJzendijke Pyramide Philippine a. Sas van Gent v. Sas van Gent Pas-sluis Westdorpe kerk Zwartenhoek a. Drie Schouwen 8 40 8 55 615 6 28 6 43 7 11 7 20 7 30 744 7 54 8 02 12 35 12 50 120 146 2 05 215 2 25 2 35 2 45 6 616 6 40 7 05 7 30 7 45 6- 8 10 815 v. Drie Schouwen 5 40 Zwartenhoek 5 50 Westdorpe kerk 5 55 Pas-sluis a. Sas van. Gent v. Sas van Gent Philippine Pyramide a. IJzendijke 6 07 615 617 8 55 3 25 9 05 3 35 915 3 45 9 25 S 55 9 38 4 10 9 50 413 1016 4 39 1040 5 01 10 51 515 Lyn Ter Neuzen —Philippine. v Drie Schouwen a Schoond. te Ijzend. 743 1138 4 53 Axel Zaamslag V IJzendijke Pyramide 8 40 8 55 12 35 6 Ter Neuzen til 1110 4 5 35 a Philippine v Ijzend. 910 640 De Knol 1123 413 5 48 V Philippine 6 45 915 1 25 445 6 45 Hoek 7 24 1130 4 20 5 55 Wijckhuizeap. 9 21 131 4 51 651 Wijckhuizenp. 11 35 4 25 6 Hoek 6.53 9 30 14) 5 7 a Philippine 7 32 1141 4 31 606 De Knol 9 37 147 5 07 70" v Philippine n. Ijzend. 7 33 4 39 7 45 a Ter Neuzen^ 7 08 9 50 2 5 20 7 20 a Pyramide 7 48 V richt. Axel v. 7 35 1105 215 5 30 7 25 v jzendijke 8 01 Zaamslag 7 48 Schoondijke 8 03 Axel 813 a Drie Schouwen Lyn Sehoondyke Llzendyke. vSchoondijke 7 20 8 30 11 15 153 3 20 7 4-* I v IJzendijke 645 803 1037 105 245 6 —1 a IJzendijke 7 43 8 53 1138 216 3 43 810 a Schoondijke 7 08 8 25 11 128 3 08 6 23 L\jn IJzendyke—Pyramide—Hoofdplaat. v Hoofdplaat 8 28 1010 1217 4 30 7t Driewegen, Kom 8 36 10 18 12 25 4 38 71 „Biervliet 8 44 10 27 12 35 4 18 7J a Pyramide 8 54 10 38 12 47 5 7 J v Pyramide 8 55 79 naar Philippine 12 50 615 naar IJzendijke 10 40 5 04 a te IJzendijke 9 10 10 51 615 7» v n. Schoondijke 10 37 105 a van Schoondijke 8 53 1138 4 53 v IJzendijke 7 25 9 20 12 35 a Pyramide 7 40 9 33 van Philippine 10 40 5 04 van IJzendijke 12 50 615 V Pyramide 7 45 9 35 10 48 1 i0 6 20 Biervliet 7 56 9 45 10 59 121 6 31 Driewegen, Kom 805 a Hoofdplaat 814 9 53 1108 130 640 10 1117 139 6 49 Stoomtram-Maatschappij BreskensMaldeghcm. Van af 1 April 1918. Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg 5 43 601 6 615 6 20 6 35 6 02 613 6 25 6 30 642 6 5-3 5 35 5 50' 6 02 6 05 617 6 32 6 37 6 55 714 7 25 7 35 6 40 6 55 8 45 9 - 7 05 716 7 28 817 8 29 8 40 8 05 815 8 26 8 45 9 03 9 08 9 23 9 35 10 10 12 10 27 10 32 10 50 1109 1120 1130 910 9 25 1015 1030 8 50 9 01 913 1022 10 34 1045 1 30 140 1 51 210 2 28 2 08 2 20 2 35 1040 1055 120 135 11 30 1141 1153 2 20 2 32 2 43 133 2 40 1 53 2 55 2 05 7 25 7 35 7 46 8 05 8 23 8 28 8 43 8 55 913 2 37 2 55 3 14 3 25 3 35 315 3 30 815 3 15 3 26 3 38 7 - 712 7 23 2 57 845 312 9 8 25 8 40 8 42 8 57 8 0S 817 8 29 8 32 844 8 53 Van 1 April 1918 tot nadere aankondiging, dagelijks: Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,30 10,20 nm. 12,25a) 6,45b; Breskens Vlissingen 8,10 11,40 3,45 7,20 Vlissingen Neuzen 12,25b) 3,20 Neuzen Vlissingen 7,3Q, 10,15 a) Bij vertraging van trein 12,15, kan deze boot 15 minuten wachten. b) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot wachten tot 1 u. Voor verdere correspondentie tusschen Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen, men hieronder. In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoosendaal. j Van Neuzen naar Hansweert vm. 5, nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm. 5,11 Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 nm. 5,45 Van Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm. 6,- Te Hoedbkenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek vi Neuzen of van Hansweert. Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van VM( 8,15 naar Roosendaal, zie men hieronder. Van Walzoorden naar Hansweert per booivm 6,— 9,15 nm. 12,00 1,30 4,— j Hansweert .lake per tram 6,40 9,45 12,40 4,30 Vlake Hans wout per tram 8.08 11,40 1,25c 5,4a Hansweert Walzoorden per boot 8,26 10,40 12,45 2,15c 6,j e) Bij vertraging van de treinen 5,35 en 5,40 te Vlake kunnen de tram en de boot t® hoogste een half uur wachten. Te beginnen met Donderdag 1 November 1917 zal ha aankomst van trein 10.28 uil Vlissingen te Vlake, indien er reizigers voor Zeeuwsch-Vlaancmten zijn, de tram rijden vM Vlake naar Hansweert en zal do boot van Hansweert naar Walsoorden vertrekken oin 10.15 in plaats van 10.40. Bij vertraging van den trein kunneD de tram en de boot ten hoogste een kwartiM wachten. He king de la om die c Z'jn 'leidii tpatrc 'prod vend jgestc en v Ht maa: jboer I weig wett f te v I waa I val rege I den. enkt stan de denl I denl stan Ir hun vall bij zal den be»{ N ovei vooi vooi bnr< Z. i niet Het sprt dan V niet zinc bun de tere tegc Ind wor huii heb dan gen V goe ken die kon dut

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1918 | | pagina 4